U2-kirja

Sputnik

Joo, tuli tänään postista U2 Finland-yhdistyksen aktiivijäsenten tekemä teos: neljä kovaa Dublinista! Mielenkiinnolla pitää aloittaa lukeminen! Onko kukaan muu hommannut kyseistä kirjaa? Syksyllä pitää hommata sitten se virallinen U2-kirja!

6

2329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toni

      Joo hankin minäkin ton kirjan. Olin julkasusta etukäteen innoissani, vaikken mitään kauheen mullistavaa teosta odottanutkaan. Innostukseni laantui hieman, kun avasin kirjan sattuman varaisesti joltain aukeamalta. Silmiini osui heti pari kolme kirjoitusvirhettä. Silmäilin tekstiä enemmän ja tajusin, ettei kukaan ole tarkistanut kirjan oikeinkirjoitusta!

      Käsittääkseni tämä on harrastajien kustannuksella tehty kirja, eli silloinhan ei ole ketään toista osapuolta, eli kustantajaa metsästämässä pilkkuvirheitä. Olin kyllä lievästi sanoen yllättynyt. Aina kun jokin kirja julkaistaan, oli se sitten sadan tai miljoonan kappaleen painosmäärällä, niin tekstin oikeinkirjoitus on itsestäänselvyys!

      Tämän ansiosta tekstiä on helpompi lukea, kirjoittaja antaa itsestään sivistyneen kuvan ja yleensäkin kirjaa kehtaa näyttää muillekin, kun se ei näytä kiireessä hutaistulta ala-asteen esitelmältä. Tästä huolimatta kiitoksia kirjan tekoon osallistuneille ja jäädään odottamaan sitä virallista kirjaa.

      • Sandra

        Olen samaa mieltä. Kyllä kirjan kuin kirjan tekstin pitää olla virheetöntä. Kaverini on U2-fani ja selasin kirjaa vähäsen. Tosiaankin pisti silmään nuo jatkuvat, siis nimenomaan säännölliset kirjoitusvirheet! Joidenkin tekstien kirjoittajat ovat osanneet kieliopin, mutta toisten kirjoitukset ovat vähemmän edustavan näköisiä. On ilmiselvää, ettei kukaan ole vaivautunut tarkistamaan tekstin virheitä.


      • Jamex
        Sandra kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Kyllä kirjan kuin kirjan tekstin pitää olla virheetöntä. Kaverini on U2-fani ja selasin kirjaa vähäsen. Tosiaankin pisti silmään nuo jatkuvat, siis nimenomaan säännölliset kirjoitusvirheet! Joidenkin tekstien kirjoittajat ovat osanneet kieliopin, mutta toisten kirjoitukset ovat vähemmän edustavan näköisiä. On ilmiselvää, ettei kukaan ole vaivautunut tarkistamaan tekstin virheitä.

        Iltaa!

        Pari asiaa U2 kirjasta.

        Kirjaprojektilla on ollut oikolukija. Kaiken lisäksi kirjamme kustantaja on vielä itse oikolukenut ja taittanut kirjamme.

        En tiedä miksi teksti ei sitten ole kunnossa ja siinä on kirjoitusvirheitä. Itse en kyllä nähnyt kaikkia tekstejä valmiina ennen kuin ne tulivat oikoluvusta suoraan minulle tammikuussa. Lisäksi kaksi kirjan tekijöistä on ruotsinkielisiä (Stark & avustaja Sandell), joten tämä saattaa olla yksi syy asiaan.

        Itse olen tehnyt kirjaan ainakin kaksi virhettä. Live Aid konsertti oli 13.7.1985 ei 1984.

        Lisäksi minua ihmetyttää yksi asia. Miksi porukka ei täältä liity U2 Finlandin postituslistalle. Siellä voidaan keskustella avoimesti kaikenlaisista U2 asioista. Liittykää U2F tiimiin, hyvät ihmiset:

        U2 FINLAND POSTITUSLISTA
        http://launch.groups.yahoo.com/group/u2f

        Terveisin:

        Jan M. Ekblad - yksi U2 kirjan tekijöistä.


      • lattegirl
        Jamex kirjoitti:

        Iltaa!

        Pari asiaa U2 kirjasta.

        Kirjaprojektilla on ollut oikolukija. Kaiken lisäksi kirjamme kustantaja on vielä itse oikolukenut ja taittanut kirjamme.

        En tiedä miksi teksti ei sitten ole kunnossa ja siinä on kirjoitusvirheitä. Itse en kyllä nähnyt kaikkia tekstejä valmiina ennen kuin ne tulivat oikoluvusta suoraan minulle tammikuussa. Lisäksi kaksi kirjan tekijöistä on ruotsinkielisiä (Stark & avustaja Sandell), joten tämä saattaa olla yksi syy asiaan.

        Itse olen tehnyt kirjaan ainakin kaksi virhettä. Live Aid konsertti oli 13.7.1985 ei 1984.

        Lisäksi minua ihmetyttää yksi asia. Miksi porukka ei täältä liity U2 Finlandin postituslistalle. Siellä voidaan keskustella avoimesti kaikenlaisista U2 asioista. Liittykää U2F tiimiin, hyvät ihmiset:

        U2 FINLAND POSTITUSLISTA
        http://launch.groups.yahoo.com/group/u2f

        Terveisin:

        Jan M. Ekblad - yksi U2 kirjan tekijöistä.

        Terve,
        et sitten pienempää virhettä saanut tehtyä?!? Kuvastaa taas sitä aikataulun kireyttä kun halutaan saada suomennos kauppoihin niin pian kuin mahdollista. JA sitä intohimon puutetta, josta syntyy kertomasi kaltaisia huolimattomuusvirheitä.

        Ei ketään kiinnosta enää tässä vaiheessa, kenen virhe se on - sinun vai oikolukijan vai kustannustoimittajan. Tai edes miksi se on päässyt syntymään. Tuollaiset virheet yksinkertaisesti pistävät vituttamaan ja välttämään tällaisten suomennosten ostamista.


      • Jamex
        lattegirl kirjoitti:

        Terve,
        et sitten pienempää virhettä saanut tehtyä?!? Kuvastaa taas sitä aikataulun kireyttä kun halutaan saada suomennos kauppoihin niin pian kuin mahdollista. JA sitä intohimon puutetta, josta syntyy kertomasi kaltaisia huolimattomuusvirheitä.

        Ei ketään kiinnosta enää tässä vaiheessa, kenen virhe se on - sinun vai oikolukijan vai kustannustoimittajan. Tai edes miksi se on päässyt syntymään. Tuollaiset virheet yksinkertaisesti pistävät vituttamaan ja välttämään tällaisten suomennosten ostamista.

        Päivää!

        Haluan vastata edelliseen viestiin, että kirjassa ei ole mitään suomennettuja tekstejä. Olemme itse tehneet kaikki tekstit; levyarvostelut sekä muutkin kirjaan. Vain neljä levyarvostelua ja vanha minä ja u2 juttuni on muokattu uudestaan vuonna 1997 julkaisemastani U2 kirjasta.

        Toivottavasti olet siis lukenut oikeaa kirjaa. Minusta tuntuu nyt selvästi siltä, että sekoitat kirjamme tähän Tammen kirjaan (In Their Own Words tms.) joka ilmestyy vasta myöhemmin syksyllä. Mutta kiitos kommentistasi. Mukavaa vihdoin ja viimein saada joltain viestiä tälle palstalle. Postittakaa jatkossa lisää postia myös U2 Finland listalle. Kiitos.

        Terveisin:

        Jan M. Ekblad
        U2: 4 kovaa Dublinista kirjatiimin puolesta
        www.cinemasf.net


      • Tuota...
        lattegirl kirjoitti:

        Terve,
        et sitten pienempää virhettä saanut tehtyä?!? Kuvastaa taas sitä aikataulun kireyttä kun halutaan saada suomennos kauppoihin niin pian kuin mahdollista. JA sitä intohimon puutetta, josta syntyy kertomasi kaltaisia huolimattomuusvirheitä.

        Ei ketään kiinnosta enää tässä vaiheessa, kenen virhe se on - sinun vai oikolukijan vai kustannustoimittajan. Tai edes miksi se on päässyt syntymään. Tuollaiset virheet yksinkertaisesti pistävät vituttamaan ja välttämään tällaisten suomennosten ostamista.

        Kirjoitusvirheet kirjoissa ei ansaitse puolustelua. Mutta tuollaista tulkintaa ihmettelen, että joku yksittäinen vuosilukuvirhe kirjassa osoittaa intohimon puutetta tai muuta vastaavaa. Aika harvassa ovat sellaiset tietokirjat, joihin ei yksittäisiä tietolipsahduksia mahtuisi esimerkiksi juuri tuollaisessa muodossa, että vuosiluku menee jossain kohdin väärin. Kertokaa sellainen työntekijä, joka ei koskaan tee yhtään virhettä työssään. Oletko sinä itse sellainen?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe