Suomen kansa, olet niskuri kansa mutta EU on ottamassa selkä voiton sinusta

Anonyymi

Ursula Van Der leyen:
EU arvostelu on vihapuhetta ja pitää kieltää lailla!
Eu trollien valeet ovat oikeaa puhetta ja pitää suojata lailla.
Tämä politiikka on jo saanut vallan Suomessa kun valtion
syyttäjä vainoaa vanhoja naisia vihapuhe rikoksista.

Kysyn vain:
Onko järjestäytynyt rikollisuus suomessa loppunut
vai onko Suomen oikeuslaitos hyväksynyt sen kun
oikeuslaitos käyttää aikansa EU ta suojellakseen
sen väärinkäytösten ilmituloa?

19

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jännästi aloitit heti valehtelemalla. Miksi? Kyllä EU:ta voi kritisoida valehtelemattakin, mutta joillekin se on ilmeisesti liian vaikeaa.

      • Anonyymi

        Rikoslaki 12 luku (21.4.1995/578) Rikoslaki 39_1889 – Ajantasainen lainsäädäntö – FINLEX ®.htm
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L12P1
        1 § (21.4.1995/578)
        Suomen itsemääräämisoikeuden vaarantaminen

        Joka tarkoituksenaan väkivaltaa käyttämällä tai sillä uhkaamalla taikka vieraan valtion sotilaallisen tai taloudellisen painostuksen tai tuen avulla

        1) saattaa Suomi tai osa Suomea vieraan valtion alaiseksi,

        2) irrottaa osa Suomea muusta valtakunnasta tai

        3) muulla vakavuudeltaan näihin rinnastettavalla tavalla rajoittaa Suomen valtiollista itsemääräämisoikeutta

        tekee teon, josta aiheutuu sanotun tarkoituksen toteutumisen vaara,
        on tuomittava Suomen itsemääräämisoikeuden vaarantamisesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rikoslaki 12 luku (21.4.1995/578) Rikoslaki 39_1889 – Ajantasainen lainsäädäntö – FINLEX ®.htm
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L12P1
        1 § (21.4.1995/578)
        Suomen itsemääräämisoikeuden vaarantaminen

        Joka tarkoituksenaan väkivaltaa käyttämällä tai sillä uhkaamalla taikka vieraan valtion sotilaallisen tai taloudellisen painostuksen tai tuen avulla

        1) saattaa Suomi tai osa Suomea vieraan valtion alaiseksi,

        2) irrottaa osa Suomea muusta valtakunnasta tai

        3) muulla vakavuudeltaan näihin rinnastettavalla tavalla rajoittaa Suomen valtiollista itsemääräämisoikeutta

        tekee teon, josta aiheutuu sanotun tarkoituksen toteutumisen vaara,
        on tuomittava Suomen itsemääräämisoikeuden vaarantamisesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.

        Ei tuo kyllä kiellä EU:n arvostelemista. Vähäm tarkkuutta noihin yrityksiin.


    • Anonyymi

      Lainauksissa olisi hyvä esittää alkuperäinen lähde mistä lainaus on otettu.

      Muutenhan tätä
      "Ursula Van Der leyen: EU arvostelu on vihapuhetta ja pitää kieltää lailla!"
      voisi pitää yksipuolisena näkemyksenä, kuten monia muitakin eikä kestävänä totuutena joka on perusteltua.

    • Anonyymi

      EU:n arvostelu on aivan paikallaan.
      Tällä palstalla sitä tosin harjoittavat lähinnä typerät EU-vihaajat valeitaan toistelemalla.

      • Anonyymi

        Miten on omatuntonne laita EU trollit?
        Kolkuttaako omatuntonne kun menette nukkumaan?
        Miltä näyttää tulevaisuutenne kun jätätte tämän maailman?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on omatuntonne laita EU trollit?
        Kolkuttaako omatuntonne kun menette nukkumaan?
        Miltä näyttää tulevaisuutenne kun jätätte tämän maailman?

        EU on koko Euroopan yhteinen hanke.

        Siinä on typerien EU-vihaajien turha tuputella valeitaan.


    • Anonyymi

      Kukaan kupansyömä harppu ei määräile suomea T:.hiihtäjä 47 härmästä

    • Anonyymi

      Unionin jäsenyys on kiistatta ollut menestys Suomelle. Tämä ymmärretään yhä laa-
      jemmin ja Unionin kannatus nousee hyötyjen myötä. En itsekään vaihtaisi takaisin 1990- luvun ankeisiin Lama-Suomen fiiliksiin. Nyt on hyvä.

      • Anonyymi

        Hyödyistä voi olla muutakin mieltä, jos miettii vaikka mikä arvo on ns. matkustusvapaudella, joka tosiasiassa on ollut aina olemassa.
        Se liittyykö siihen enemmän omatoimisuutta vaativaa tai muuta ei sinänsä muuta tätä. Ehkä mukavuudentunne on voinut lisääntyä, kun kukaan ei kysele rajoilla passia tai tarkista onko henkilö kuvassa itse vai joku muu.
        No, tällä rajamuodollisuuksien väljyydellä on haittansakin, vaikka onhan niitä rajoja taas löytynyt kun viirus on pyrkinyt matkustamaan luvatta.

        Taloudellisesti voi havaita vaikutusmahdollisuuksien kaventuneen omiin taloudellisiinkin mahdollisuuksiin tai direktiivien sopimattomuuteen ei ole vahvaa vaikutusmahdollisuutta.
        Ne on enemmän monijäsenisiä kompromisseja, jotka eivät välttämättä ole niin paikallisesti toimivia kuin vastaavat olisivat EU:n ulkopuolella koskien oman maan asioita.

        Ehkä ikävin piirre on kasvava yhteisvastuun todellisuus, joka on siirtynyt EU ensivaiheista kohti pysyviksi jäsenmaiden keskinäisiksi tukitoimiksi, joilla erilaisia kansallisia ongelmia pyritään siirtämään yhteisvastuullisiksi, joka EU sopimuksissa on erityisesti poissuljettu.

        Ehkä vähiten hyötyjä EU-alueesta on siinä että se ei muuta valtioiden luontaisia
        toimintaedellytyksiä talouden alalla, yhtenäisyys ja sopimukset ei muuta luontaisia edellytyksiä selviytyä keskinäisestä kilpailusta talouden alalla, eikä muuta luontaisia elinehtoja muuksi mitä ne ovat.
        Näitä ovat etäisyys, ilmasto, luonnonvarat, ympäristö tai muu vastaava kansallinen pääoma, ne ovat reuna-alueilla erilaisia kuin suuressa keskiössä.
        Ei ne sopimukset näitä voi muuttaa, eikä vaikutusmahdollisuuksia EU päätöksissä ole näiden huomioimiseen samoin kuin omissa kansallisissa näkemyksissä.

        Eurooppa ei ole yhtenäinen, eikä edut ole samoja kaikkialla. Kuitenkin EU säätely olettaa ajattelussaan alueelliset olot ja edellytykset tarkoituksellisen identtisinä.
        Vaikutukset ovat taloudellisten riippuvuuksien ja valtioiden kyvyssä niistä selviytyä erilaisia,
        joka kohtelee jäsenmaita eri tavoin, johtuen näistä luontaisista eroavaisuuksista lähtökohtien suhteen.

        Lama-Suomen näkymät alkoivat keväällä, vastaus oli EU-alueen keskinäinen elvytys, mutta täytyisi nähdä että se todellisuudessa kasvattaa ongelmia, onhan sekin lainaa, joka on maksettava myös takaisin, eikä vastuut siinä ole kovin edullisia.

        Miten se tapahtuu ? Mikä on sellainen varma vientituloja ja lainojen maksuun valtion verotuloja tuottava alue ? Kilpailua koko EU:n alueella on, joten uusia alueita ei merkittävässä mittakaavassa ole helppo löytää.
        Julkisten hankkeiden, rataverkkojen tai tieverkon kehittämiset eivät ole tuottavia, eikä muukaan vastaava kaupungistumisen ihannointi, ilmastovaikutusten pienentämisen menetelmät vaativat pitkällistä tutkimusta ja tuotekehitystä, eikä ne ole tuottavia moneen vuosikymmeneen, jos koskaan. Niihinkin siirtymisen vaikutuksina on teknologioina kulu-hyötyvastaavuus.

        Uusien merkittävien vientialojen löytämisen voi mieltää lähes mahdottomaksi, joka kompensoisi lyhyellä aikavälillä olemassaolevia tarpeita tai vähentäisi kasvavaa riippuvuutta lainataloudesta.

        Kyllä kai EU:ssa voi olla, mutta onko siinä kulu-hyötyvastaavuutta riittävästi.
        Aika monet käänteet ovat vakuuttaneet kulujen kasvun olevan todellisuutta, mutta hyötyjen arvo on lopuksi vähäinen, eikä keinotekoiset edut, jotka muutenkin ovat olemassa vakuuta niiden autuaallisuudesta.
        Passivapaus tai ajokorttiuudistus on aika ohut peruste.
        Onko oikeasti tarvetta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyödyistä voi olla muutakin mieltä, jos miettii vaikka mikä arvo on ns. matkustusvapaudella, joka tosiasiassa on ollut aina olemassa.
        Se liittyykö siihen enemmän omatoimisuutta vaativaa tai muuta ei sinänsä muuta tätä. Ehkä mukavuudentunne on voinut lisääntyä, kun kukaan ei kysele rajoilla passia tai tarkista onko henkilö kuvassa itse vai joku muu.
        No, tällä rajamuodollisuuksien väljyydellä on haittansakin, vaikka onhan niitä rajoja taas löytynyt kun viirus on pyrkinyt matkustamaan luvatta.

        Taloudellisesti voi havaita vaikutusmahdollisuuksien kaventuneen omiin taloudellisiinkin mahdollisuuksiin tai direktiivien sopimattomuuteen ei ole vahvaa vaikutusmahdollisuutta.
        Ne on enemmän monijäsenisiä kompromisseja, jotka eivät välttämättä ole niin paikallisesti toimivia kuin vastaavat olisivat EU:n ulkopuolella koskien oman maan asioita.

        Ehkä ikävin piirre on kasvava yhteisvastuun todellisuus, joka on siirtynyt EU ensivaiheista kohti pysyviksi jäsenmaiden keskinäisiksi tukitoimiksi, joilla erilaisia kansallisia ongelmia pyritään siirtämään yhteisvastuullisiksi, joka EU sopimuksissa on erityisesti poissuljettu.

        Ehkä vähiten hyötyjä EU-alueesta on siinä että se ei muuta valtioiden luontaisia
        toimintaedellytyksiä talouden alalla, yhtenäisyys ja sopimukset ei muuta luontaisia edellytyksiä selviytyä keskinäisestä kilpailusta talouden alalla, eikä muuta luontaisia elinehtoja muuksi mitä ne ovat.
        Näitä ovat etäisyys, ilmasto, luonnonvarat, ympäristö tai muu vastaava kansallinen pääoma, ne ovat reuna-alueilla erilaisia kuin suuressa keskiössä.
        Ei ne sopimukset näitä voi muuttaa, eikä vaikutusmahdollisuuksia EU päätöksissä ole näiden huomioimiseen samoin kuin omissa kansallisissa näkemyksissä.

        Eurooppa ei ole yhtenäinen, eikä edut ole samoja kaikkialla. Kuitenkin EU säätely olettaa ajattelussaan alueelliset olot ja edellytykset tarkoituksellisen identtisinä.
        Vaikutukset ovat taloudellisten riippuvuuksien ja valtioiden kyvyssä niistä selviytyä erilaisia,
        joka kohtelee jäsenmaita eri tavoin, johtuen näistä luontaisista eroavaisuuksista lähtökohtien suhteen.

        Lama-Suomen näkymät alkoivat keväällä, vastaus oli EU-alueen keskinäinen elvytys, mutta täytyisi nähdä että se todellisuudessa kasvattaa ongelmia, onhan sekin lainaa, joka on maksettava myös takaisin, eikä vastuut siinä ole kovin edullisia.

        Miten se tapahtuu ? Mikä on sellainen varma vientituloja ja lainojen maksuun valtion verotuloja tuottava alue ? Kilpailua koko EU:n alueella on, joten uusia alueita ei merkittävässä mittakaavassa ole helppo löytää.
        Julkisten hankkeiden, rataverkkojen tai tieverkon kehittämiset eivät ole tuottavia, eikä muukaan vastaava kaupungistumisen ihannointi, ilmastovaikutusten pienentämisen menetelmät vaativat pitkällistä tutkimusta ja tuotekehitystä, eikä ne ole tuottavia moneen vuosikymmeneen, jos koskaan. Niihinkin siirtymisen vaikutuksina on teknologioina kulu-hyötyvastaavuus.

        Uusien merkittävien vientialojen löytämisen voi mieltää lähes mahdottomaksi, joka kompensoisi lyhyellä aikavälillä olemassaolevia tarpeita tai vähentäisi kasvavaa riippuvuutta lainataloudesta.

        Kyllä kai EU:ssa voi olla, mutta onko siinä kulu-hyötyvastaavuutta riittävästi.
        Aika monet käänteet ovat vakuuttaneet kulujen kasvun olevan todellisuutta, mutta hyötyjen arvo on lopuksi vähäinen, eikä keinotekoiset edut, jotka muutenkin ovat olemassa vakuuta niiden autuaallisuudesta.
        Passivapaus tai ajokorttiuudistus on aika ohut peruste.
        Onko oikeasti tarvetta ?

        Ei ole tarvetta sillä EU politrukkien tyhjästä nyhjästä
        ei ole fysiikan lakien mukaan mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tarvetta sillä EU politrukkien tyhjästä nyhjästä
        ei ole fysiikan lakien mukaan mahdollista.

        Matkustusvapaus ei suinkaan ole aina ollut olemassa. Eivät EU:n muutkaan vapaudet,joiden hyöty on kiistaton.

        Elvytyslaina ja sen käyttö on EU:n kaikkien jäsenvaltioiden ja instituutioiden yhteistyön tulos.

        EU-vihaajien ei ole tarpeenkaan sitä ymmärtää. Kuten eivät ymmärrä mitään muutakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Matkustusvapaus ei suinkaan ole aina ollut olemassa. Eivät EU:n muutkaan vapaudet,joiden hyöty on kiistaton.

        Elvytyslaina ja sen käyttö on EU:n kaikkien jäsenvaltioiden ja instituutioiden yhteistyön tulos.

        EU-vihaajien ei ole tarpeenkaan sitä ymmärtää. Kuten eivät ymmärrä mitään muutakaan.

        Kun EU-vastustaja mainitsee "vanhan matkustusvapauden", hän tarkoittaa, että oli vapaa lähtemään Suomesta ja ehkä pääsemään johonkin kohdemaahan, kunhan passit ja viisumit on tarkastettu ja matkatavarat pengottu. Myös mahdollisuus muuttaa toiseen EU-maahan oli olemassa, kunhan edellämainitun lisäksi täytti vaihtelevat vaatimukset maahanmuutolle... Tavaroiden ja pääomien matkustusvapaus on EU-vastustajalle käsittämättömän monimutkainen asia. Mutta paha sen täytyy olla, kun kaikki asiasta jotain ymmärtävät tuntuvat siitä tykkäävän.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Kun EU-vastustaja mainitsee "vanhan matkustusvapauden", hän tarkoittaa, että oli vapaa lähtemään Suomesta ja ehkä pääsemään johonkin kohdemaahan, kunhan passit ja viisumit on tarkastettu ja matkatavarat pengottu. Myös mahdollisuus muuttaa toiseen EU-maahan oli olemassa, kunhan edellämainitun lisäksi täytti vaihtelevat vaatimukset maahanmuutolle... Tavaroiden ja pääomien matkustusvapaus on EU-vastustajalle käsittämättömän monimutkainen asia. Mutta paha sen täytyy olla, kun kaikki asiasta jotain ymmärtävät tuntuvat siitä tykkäävän.

        "Tavaroiden ja pääomien matkustusvapaus on EU-vastustajalle käsittämättömän monimutkainen asia. Mutta paha sen täytyy olla, kun kaikki asiasta jotain ymmärtävät tuntuvat siitä tykkäävän."

        Tullivapaus tosin katoaa EU ulkopuolelle siirryttäessä, ne ovat valtioiden tapa verottaa oman maansa ulkopuolisesta valmistuksesta tai rajoittaa tuontia, toinen on arvonlisävero joka on aika laajasti käytössä. Se taas nostaa muuten tuontitavaroiden arvoa.

        Onhan tavarakaupassa EU alueella hyötyjä siitä keskinäisestä tullivapaudesta, toisaalta
        aikaisemmin ne olivat tosiaan osa kuluja, joka kaupankäyntiin liiittyi, joka toimii myös seurantamielessä dokumentteina, kuten nykyisinkin EU:n ulkopuolelta
        Maksaja on se tuoja.
        Mutta monikansallista toimintaa itseään nämä tuskin haittasivat muutenkaan, jos omia toimipisteitä oli muutenkin eri maissa.

        Pääomien ja rahaliikenteen liikkuminen on tosin muuttunut, mutta onko siinäkin tarve enemmänkin liike-elämällä yksinkertaistaa asioitaan. Haittojakin maksuliikenteen vapaudessa voi olla.
        Eipä maksuliikenne aikaisemminkaan ole mahdotonta ollut minnekään, enemmän vaivannäköä ja sellaista. Kuluja maksuliikenteessä tosin ollut aina, kuten nytkin EU:n ulkopuolelle.

        Onko se nyt sitten niin että erilaisista "vapauksista" hyötyy eniten yritysten liiketoiminta, jos EU jäsenmaiden välillä se kuuluu osana valtioiden jäsenmaksuihin ?
        Onhan ne "vapauksien" kulut myös edelleen jossain mukana.

        Aika harvoinpa yksityinen henkilö pääomia liikuttelee tai käy merkittävää kauppaa minnekään.
        Mukavuus kaikessa tosin lisääntyy, ehkä se sitten on kehitystä
        Vaikea sanoa


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tavaroiden ja pääomien matkustusvapaus on EU-vastustajalle käsittämättömän monimutkainen asia. Mutta paha sen täytyy olla, kun kaikki asiasta jotain ymmärtävät tuntuvat siitä tykkäävän."

        Tullivapaus tosin katoaa EU ulkopuolelle siirryttäessä, ne ovat valtioiden tapa verottaa oman maansa ulkopuolisesta valmistuksesta tai rajoittaa tuontia, toinen on arvonlisävero joka on aika laajasti käytössä. Se taas nostaa muuten tuontitavaroiden arvoa.

        Onhan tavarakaupassa EU alueella hyötyjä siitä keskinäisestä tullivapaudesta, toisaalta
        aikaisemmin ne olivat tosiaan osa kuluja, joka kaupankäyntiin liiittyi, joka toimii myös seurantamielessä dokumentteina, kuten nykyisinkin EU:n ulkopuolelta
        Maksaja on se tuoja.
        Mutta monikansallista toimintaa itseään nämä tuskin haittasivat muutenkaan, jos omia toimipisteitä oli muutenkin eri maissa.

        Pääomien ja rahaliikenteen liikkuminen on tosin muuttunut, mutta onko siinäkin tarve enemmänkin liike-elämällä yksinkertaistaa asioitaan. Haittojakin maksuliikenteen vapaudessa voi olla.
        Eipä maksuliikenne aikaisemminkaan ole mahdotonta ollut minnekään, enemmän vaivannäköä ja sellaista. Kuluja maksuliikenteessä tosin ollut aina, kuten nytkin EU:n ulkopuolelle.

        Onko se nyt sitten niin että erilaisista "vapauksista" hyötyy eniten yritysten liiketoiminta, jos EU jäsenmaiden välillä se kuuluu osana valtioiden jäsenmaksuihin ?
        Onhan ne "vapauksien" kulut myös edelleen jossain mukana.

        Aika harvoinpa yksityinen henkilö pääomia liikuttelee tai käy merkittävää kauppaa minnekään.
        Mukavuus kaikessa tosin lisääntyy, ehkä se sitten on kehitystä
        Vaikea sanoa

        > Onko se nyt sitten niin että erilaisista "vapauksista" hyötyy eniten yritysten liiketoiminta

        Se on tietysti selvä hyötyjä, mutta kyllähän henkilötkin hyötyvät. Kokeilepa vaikka ostaa jotakin jenkkiamazonista ja vertaa sitten saman tuotteen ostamiseen Saksan Amazonista. Jos unohdetaan postikulut ja kuljetuksen kesto (joka johtuu pitkälti maantieteestä, vaikkakaan ei pelkästään siitä), niin kylläpä tullaus alkaa ärsyttämään ihan muutaman satasen laitteessakin...

        Toinen *yhtenäisten* vapauksien sopimisesta selvästi hyötyvä taho on Suomen valtio. Kun vapaudet sovitaan yhdessä elimessä sen sijaan, että 25 jäsenvaltiota hoitaisi keskenään vastaavat sopimukset, vähenee byrokratian määrä tooooooooodella* paljon. Puhumattakaan siitä, että päästään lähes ilmaiseksi mukaan EU:n kauppasopimuksiin muun maailman kanssa. Selkeä etu.

        > Maksaja on se tuoja.

        Älä usko Trumppia. Kyllä sen tullin loppupeleissä ostaja maksaa. Siis sinä ja minä. Toki tulli vääristää kilpailua, eli sekä nostaa sisämarkkinoilla toimivien tuottajien hintoja, että laskee laatua ulkopuolelta tuotaville tuotteille, mutta se on hieman vaikeammin hahmotettava ja arvioitava kokonaisuus.

        > Aika harvoinpa yksityinen henkilö pääomia liikuttelee
        > tai käy merkittävää kauppaa minnekään

        Joo. Itsekin kulutan ehkä vain luokkaa kymppitonnin vuodessa tavaroihin, jotka voin ostaa EU-alueelta. Ja sitten ovat tietysti ne lukuisat suomalaiset, jotka ovat päättäneet ostaa vaikkapa asunnon ulkomailta. Jostain syystä EU on aika suosittua aluetta noiden kesken...

        * Kahdenkeskiset sopimukset 25 toimijan välillä = 24 23 22 ... 1 = 300 sopimusta, eli 12 kertaa enemmän kuin EU:n ansiosta tarvitsee tehdä.


    • Anonyymi

      Euroopan unionin tuhon aika on tulliut,euroopan unioni on niin pahoin velkaantunut että se on ollut pakko nostaa etenkin pieniä jäsenmaitaan koskevia maksuja myös Suomen.Meidän on siksi tarkoin harkittava eroa euroopan unionista emehän halua jäädä tuhoutuvan euroopan alle?

      • Anonyymi

        Hölynpölyä.

        Unioni nostaa jäsenmaksujaan brexitin ja koronan takia sekä 2028 alkaen elvytyslainan maksuun.
        Jäsenmaksu perustuu BKT:een eli on suhteessa sama rasitus kaikille.

        EU on tae Euroopan menestymisestä.


    • Anonyymi

      Pelastuspaketti on torpattava

      • Anonyymi

        Typerää vouhotusta pieneltä vähemmistöltä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

      Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

      Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

      Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

      Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

      tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

      Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

      Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe