Ei länsi pystynyt millään vastaamaan Neuvostoliiton tuotantoon. Lujaa Laatua Ladasta tuli Suomen suosituin auto.
Autot oli hyviä Itä-Saksassa, mutta parempia Neuvostoliitossa
22
63
Vastaukset
- Anonyymi
Trabantin kori ei ruostunut!
- Anonyymi
Lada oli viimeistelty ja upea. Se ei kuitenkaan ollut oporvareille suunnattu loistoauo vaan tavallisen kansan ihailema.
- Anonyymi
” Lujaa Laatua Ladasta tuli Suomen suosituin auto.”
Edullisen hintansa takia! Laadusta ei juuri kannattanut puhua! - Anonyymi
Ensinkään Lada ei ollut neuvostoliittolainen auto. Se oli italialaisen Fiatin(Fiat 124) kopio. Neuvotoliitto osti Togliatin autotehtaan Italiasta ja kaupan mukana tuli oikeus Fiat 124 -autojwn valmistamiseen (Italiasa näiden vanhentuneiden autojen valmistaminen lopetettiin).
Lada oli huono auto, mutta itäsaksalaiset autot olivat vielä huonompia. Trabant ja Wartburg olivat yksiä maailman huonoimpia autoja. Silti itäsaksalaiset joutuivay jonottamaan vielä DDR:n loppuaikoinakin 12 vuotta saadakseen Trabantin.- Anonyymi
Wartburg ei oikeastaan ollut alkujaan huono. Korin muotoilu kyllä oli monta askelta edellä aikalaisiaan. Kaksitahtikoneen vaihtamalla Fordin V 4 :ään auto oli oikeastaan jo hyvä.
https://ajakaamme.files.wordpress.com/2015/07/ddr_8929.jpg
Tien päällä siihen aikaan kulki monia paljon huonompia.
- Anonyymi
Wartburgissa oli hyvät soundit. Kukaan joka römpötystä pääsi kuulemaan ei sitä unohda. Viimeinen jäljellä oleva itämerkki Skodakln römpöttää muttä ei voi verratakaan alkuperäiseen!
- Anonyymi
Volga oli laadukas auto.
- Anonyymi
Kaikkea muuta! Bensasyöppö ja huonosti koottu!
- Anonyymi
Ei Fiatin kopio laatikko-Lada mikään suosituin auto ollut, halvin se saattoi ollakin 1970-luvulla. Kuplavolkkaria näytti olevan katukuvassa kaikkein runsaimmin.
- Anonyymi
Lada oli 1970-80-luvun taitteessa Suomen myydyin automerkki yli 10 000 kpl rekisteröinnillä. Suomessa kertoo tilastokeskus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lada oli 1970-80-luvun taitteessa Suomen myydyin automerkki yli 10 000 kpl rekisteröinnillä. Suomessa kertoo tilastokeskus.
Ja sai karvalakin kaupan päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sai karvalakin kaupan päälle.
Pulisongit piti olla omasta takaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lada oli 1970-80-luvun taitteessa Suomen myydyin automerkki yli 10 000 kpl rekisteröinnillä. Suomessa kertoo tilastokeskus.
Jos noin on ollut niin ehkä oli sen yhden vuoden, ja ne Fiat-Ladat on myyty varmaan enimmäkseen maaseudulle. Kuplavollkkaria myytiin vuosikymmeniä niin paljon että niitä oli kadut täynnä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos noin on ollut niin ehkä oli sen yhden vuoden, ja ne Fiat-Ladat on myyty varmaan enimmäkseen maaseudulle. Kuplavollkkaria myytiin vuosikymmeniä niin paljon että niitä oli kadut täynnä.
Kyllä Ladoja oli jokapuolella, jopa takseina.
Helsingissäkin oli Ladoja taksiautoina, ei paljon, mutta oli kumminkin.
Ladojen halpuuteen taisi olla jokin muu syy kuin markkinatalous. Jotain valmista tavaraakin sitä piti Neuvostoliitosta tuoda, muutoin Suomessa olisi pelkästään jalostettu NL:n raaka-aineita, mikä olisi tietysti meille kelvannut.
En tiedä kuinka verotus toimi Ladojen osalta niiden suosion huippuvuosina, mutta voisin kuvitella Ladojen saaneen maahantuonnissa veroetua suhteessa länsi-autoihin.
Halpa menee aina kaupaksi maassa, jossa ilmaisia muoviämpäreitäkin jonotetaan tuntikausia.- Anonyymi
Verotus oli sama, mutta Suomessa oli 80- luvulla yleisesti Euroopan halvimmat autot verottomina.
Ladan veroton hinta Suomessa on hyvinkin voinut olla alle tuotantokustannuksien.
80- luvulla kannatti verovapaa muuttoauto ostaa ehdottomasti Suomesta.
- Anonyymi
Lada voitti kaikki Tekniikan Maailman testit . Siksi suosituin. Wartburg tuli toiseksi. Sitten oli Volvoa, Mersua ja Saabiakin.
- Anonyymi
Hekoheko, no ei todellakaan voittanut, sen sijaan Suomessa valmistetut Saab ja Talbot voittivat useita testejä.
Saattoi olla vähän kotiinpäinvetoa, Talbotti oli aika huonossa maineessa, vaikka oli mainettaan parempi, varsinkin diesel- versiot.
- Anonyymi
Trabant oli maanteiden kiituri. Kyllä mersukuskia hävetti oma vauhti.
- Anonyymi
Ladat, Wartburgit, Trabantit ja Ifat olivat sentään auton näköisiä. Lännessä: Länsi-Saksassa, Briteissä, Ranskassa, Japanissa jne. väsättiin kolmipyöräisiä autoja. Niissä ei ollut edes rattia. Sen tilalla oli fillarin tanko tai lentokoneen ohjaustanko. Vain "parhaimmissa" malleissa oli verhoilu. Messerschmit, Isetta, Trojan, Bond olivat näitä lännen luksusmalleja, joihin harvoilla oli varaa.
Lada, tuo Toljatin ihme, jatkaa katkeamatonta voittokulkuaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladat, Wartburgit, Trabantit ja Ifat olivat sentään auton näköisiä. Lännessä: Länsi-Saksassa, Briteissä, Ranskassa, Japanissa jne. väsättiin kolmipyöräisiä autoja. Niissä ei ollut edes rattia. Sen tilalla oli fillarin tanko tai lentokoneen ohjaustanko. Vain "parhaimmissa" malleissa oli verhoilu. Messerschmit, Isetta, Trojan, Bond olivat näitä lännen luksusmalleja, joihin harvoilla oli varaa.
Lada, tuo Toljatin ihme, jatkaa katkeamatonta voittokulkuaan.” Ladat, Wartburgit, Trabantit ja Ifat olivat sentään auton näköisiä. ”
Varsin etäisesti muistuttivat!
”Lännessä: Länsi-Saksassa, Briteissä, Ranskassa, Japanissa jne. väsättiin kolmipyöräisiä autoja. Niissä ei ollut edes rattia. Sen tilalla oli fillarin tanko tai lentokoneen ohjaustanko. Vain "parhaimmissa" malleissa oli verhoilu. Messerschmit, Isetta, Trojan, Bond olivat näitä lännen luksusmalleja, joihin harvoilla oli varaa.”
Todellisuudessa ne eivät olleet autoja laisinkaan vaan moottoripyörän aihiosta tehtyjä kokeiluja! Lännessä h-autot olivat erikseen!
”Lada, tuo Toljatin ihme, jatkaa katkeamatonta voittokulkuaan.”
Pikemminkin genossan matkaansa Lada oli parina vuonna suosittuhalvan hintansa takia. Niiden tuonti lakkasi kun itä-autot saastuttivat liikaa eikä maat saaneet ongelmaa ratkaistua!
Nykyiset länsiautot ovat valovuosia edellä niistä!
- Anonyymi
Tietenkin länsi teknologiassa vähitellen saavuttaa tason , jolla DDR oli 50-vuotta sitten. Nykyautot lännessä lähenevät jo Trabantin tasoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 971727
Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle
Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti2301387Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä
"Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht2531011Nainen voi rakastaa
Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt78895- 7745
Kalateltta fiasko
Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr10725IS Viikonloppu 20.-21.7.2024
Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku37687- 26665
Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.55664Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie30654