Enkeli Mikael

Anonyymi

Kysymys Jehovan todistajat.
Miksi sanotte, että Jeesus oli enkeli Mikael?
Kenelle enkeleistä Jumala on koskaan sanonut; " Sinä olet minun Poikani; tänä päivänä minä sinut synnytin", ja taas " Minä olen hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"? " Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".

Toivo, että saan raamattuun perusteltun vastauksen.

86

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jehovan todistajien Mikael-tulkinta on alunperin adventisteilta omaksuttu, mistä he ovat sittemmin kuitenkin luopuneet. Raamatun valossa tulkinta on monellakin tapaa kyseenalainen. Esille ottamasi kohdan lisäksi

      Dan. 10:13 Persian enkeliruhtinas on vastustanut minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta Mikael, yksi suurimmista enkeliruhtinaista, tuli auttamaan minua.

      - Jeesus ei ole "yksi suurimmista", vaan täysin ainutlaatuisessa asemassa Uuden testamentin mukaan

      Juud. 1:9 Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!"

      - Jeesuksella on valta tuomita eläviä ja kuolleita

      Ilm. 12:7 Taivaassa syttyi sota. Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme enkeleineen teki vastarintaa

      - Jeesuksella olisi tässä Ilmestyskirjan näyssä kaksoisrooli, mikäli hän olisi Karitsana ja Mikaelina

      • Anonyymi

        "Jeesuksella olisi tässä Ilmestyskirjan näyssä kaksoisrooli, mikäli hän olisi Karitsana ja Mikaelina"

        Ihan yhtä hyvin voisi sanoa että "Jeesukseen viitattaisiin tässä Ilmestyskirjan näyssä kahdella eri nimellä, mikäli hän olisi Karitsana ja Mikaelina"

        Raamatun mukaan Jeesuksella oli ylösnousemuksensa JÄLKEEN valta tuomita eläviä ja kuolleita mutta ei kuitenkaan ennen kuin se on Jumalan tahto että hän tekee niin. Juud. 9. jakeen tapahtumat sijoittuvat jonnekin Mooseksen kuoleman aikaan eikä Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeiseen aikaan (koska Mooseksen ruumis olisi muuttunut kokonaan mullaksi paljon sitä ennen).

        Samoin Mikael ei ollut niin ainutlaatuisessa asemassa vielä Danielin 10:13 aikoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesuksella olisi tässä Ilmestyskirjan näyssä kaksoisrooli, mikäli hän olisi Karitsana ja Mikaelina"

        Ihan yhtä hyvin voisi sanoa että "Jeesukseen viitattaisiin tässä Ilmestyskirjan näyssä kahdella eri nimellä, mikäli hän olisi Karitsana ja Mikaelina"

        Raamatun mukaan Jeesuksella oli ylösnousemuksensa JÄLKEEN valta tuomita eläviä ja kuolleita mutta ei kuitenkaan ennen kuin se on Jumalan tahto että hän tekee niin. Juud. 9. jakeen tapahtumat sijoittuvat jonnekin Mooseksen kuoleman aikaan eikä Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeiseen aikaan (koska Mooseksen ruumis olisi muuttunut kokonaan mullaksi paljon sitä ennen).

        Samoin Mikael ei ollut niin ainutlaatuisessa asemassa vielä Danielin 10:13 aikoihin.

        Kyse ei ole pelkästään nimestä, vaan tehtävästä. Karitsa on valtaistuimen lähellä, Mikael puolestaan johtaa sotajoukkoa. Ei ole kertomuksen kannalta luontevaa, että Karitsa ja Mikael olisivat sama persoona, sen enempää kuin eduskunnan täysistunnossa oleva henkilö ja rintamakenraali olisivat sama persoona.

        Jeesuksen asema (myös Jehovan todistajien omaksuman tulkinnan mukaan) on aina ollut täysin ainutlaatuinen Isän rinnalla. Siksi hän ei ole yksi monista, vaan erityisasemassa. Uudessa testamentissa tämä tulee selvästi esille, Jeesuksesta (Jumalan Pojasta) käytetään nimitystä, joka yleensä viittaa ainoaan lapseen.

        Jeesus tuomitsi väärintekijöitä myös maallisen vaelluksensa aikana, ei vasta ylösnousseena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesuksella olisi tässä Ilmestyskirjan näyssä kaksoisrooli, mikäli hän olisi Karitsana ja Mikaelina"

        Ihan yhtä hyvin voisi sanoa että "Jeesukseen viitattaisiin tässä Ilmestyskirjan näyssä kahdella eri nimellä, mikäli hän olisi Karitsana ja Mikaelina"

        Raamatun mukaan Jeesuksella oli ylösnousemuksensa JÄLKEEN valta tuomita eläviä ja kuolleita mutta ei kuitenkaan ennen kuin se on Jumalan tahto että hän tekee niin. Juud. 9. jakeen tapahtumat sijoittuvat jonnekin Mooseksen kuoleman aikaan eikä Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeiseen aikaan (koska Mooseksen ruumis olisi muuttunut kokonaan mullaksi paljon sitä ennen).

        Samoin Mikael ei ollut niin ainutlaatuisessa asemassa vielä Danielin 10:13 aikoihin.

        "" Ihan yhtä hyvin voisi sanoa että "Jeesukseen viitattaisiin tässä Ilmestyskirjan näyssä kahdella eri nimellä, mikäli hän olisi Karitsana ja Mikaelina" ""

        -Ja vartiotorni selittää parhainpäin. Mutta Raamattu kun on Jumalan ilmoitus. Ei vartiotorniseuran teokraattista sodankäyntiä, harhaanjohtamista.
        -Vartiotonriseura on myös ilmestyskirja -uskonto. Se on julkaissut moniakin ilmestyskirjan selitysteoksia, ainutlaatuisiksi, täydellisiksi, ja mitä kehumissanoja niitä nyt eri laitoksille onkaan. Lue ja vertaa.
        Paitsi että kantti kestä nenästävedon ilmi tuloa oikein "rautalangasta taivuteltuna", aavistathan huijauksen, eri maailmanlopun vuosineen, taivaan täynnä olemisineen, sitten ei täynnä, Jeesuksen kahtena näkymättömänä paluuna yms. muutenkin.


      • Anonyymi

        Dan. 10:13 Persian enkeliruhtinas on vastustanut minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta Mikael, yksi suurimmista enkeliruhtinaista, tuli auttamaan minua.

        Oli ilmeisesti Mohammed? Ihminen joka tuo pahaa vieläkin.


      • Anonyymi

        Jehovan todistajien Mikael-tulkinta

        Sillä ei ole mitää väliä,miten nämä amerikkalsisen lahkon edustajat ja perinnön kerääjät tulkitsee!
        Roska sakkia ja peloittelvat ja ahdistavat vanhuksia !


    • Anonyymi

      Tämä on muuten usein esitetty kysymys vaikka se ei ole erityisen tärkeä Jehovan Todistajille.

      Jehovan Todistajilla on muita oppeja jotka ovat tätä oppia paljon "kauaskantoisampia". Kuten esimerkiksi nämä:
      1. Mitä Raamattu sanoo kolminaisuusopista? (lyhyt vastaus: Jeesus ei ole Jumala)
      2. Mitä Raamattu sanoo sielun kuolemattomuudesta? (lyhyt vastaus: ihmisellä ei ole kuolematonta sielua)
      3. Mitä Raamattu sanoo helvetintulesta? (lyhyt vastaus: Jumala ei kiduta ketään helvetissä)

      (Noista asioista voisi hyvin kysellä Raamattuun perustuvia vastauksia kristikunnan kirkoilta)

      Kuitenkin yhteenvetona kysymykseesi miksi Jeesuksen ajatellaan olevan Mikael vastaus on:

      Raamattu puhuu vain yhdestä ylienkelistä, ja juuri Jeesuksen kuvataan puhuvan ylienkelin äänellä.


      Pidempi vastaus:

      1. Raamatussa ei puhuta useista ylienkelistä. Tätä nimike näkyy Raamatussa vain yksittäismuodossa.


      2. Nimikettä "ylienkeli" käytetään ainoastaan viittauksessa Miikaeliin. Tämä viittaus on Juudaksen kirjeen jakeessa 9:

      "Mutta kun ylienkeli Mikael oli eri mieltä kuin Paholainen ja väitteli Mooseksen ruumiista, hän ei uskaltanut lausua tuomiota häntä vastaan herjaavin sanoin vaan sanoi: ”Jehova nuhdelkoon sinua.”"


      3. Raamatunkohta 1 Tessalonikalaisille 4:16 sanoo Jeesuksen "huutaen käskyhuudon ylienkelin äänellä"

      "sillä Herra itse laskeutuu taivaasta huutaen käskyhuudon ylienkelin äänellä ja pidellen Jumalan trumpettia, ja ne, jotka ovat kuolleet Kristuksen yhteydessä, nousevat ensin"

      • Anonyymi

        Vaikka nykyinen Raamattu puhuu vain suoraan yhdestä ylienkelistä , niin on useita sykähdyttäviä todisteita, jotka viittaisivat siihen että niitä on enemmänkin.
        M.m. juutalaiset kirjoitikset vanhasta testamentista viittaavat niihin.

        Enkeli Gabrielia pidetään myös ylienkelinä, koska hän puhuu itsestään yhdestä niistä enkelistä jotka ovat Jumalan edessä.
        Luuk.1:19." Minä olen Gabriel, yksi niistä, jotka seisovat Jumalan edessä.".
        Ilm. 8:2. " Minä näin, kuinka niille seitsämälle enkelille, jotka seisovat Jumalan edessä . ."
        On viisasta ajatella, eikö totta ja siihen on sykähdyttävät todisteet, että juuri nuo seitsämän enkeliä ovat ylienkelejä. Olet varmaankin samaa mieltä?

        Jeesus lainasi myös Hanokin kirjoituksia, hän ei siis pitänyt sitä apokryfikirjana ja siellä kirjoitetaan ylienkeli Gabrielista.
        Joten Mikael on ollut alusta alkaen luotu ylienkeli ja toisaalta Jeesus Jumalasta syntynyt, ei ole enkeli.

        Jo maanpäällä Jeesus kohteli paholaista toisin kun enkelit. Enkelithän eivät alkaneet tuomitsemaan paholaista tai puhumaan hänelle tuomitsevasti.

        Jeesus taasen joutuessaan paholaisen koeteltavaksi sanoi: " Mene pois, Saatana! On kirjoitettu:Herraa sinun Jumalaasi, sinun tulee kunnioittaa ja ainoastaan häntä palvella". Matt.4:10.

        Jeesus on Herra. Ei ole muita herroja. Jeesus on asetettu Jumalaksemme ja häntä meidän tulee palvella.

        Tapauksen jälkeen tuli enkeleitä Jeesusta palvelemaan. Antoivat hyvän esimerkin paholaiselle.


      • Anonyymi

        Jälleen kerra huomaamme miten Jehovan todistajat eivät katso asia yhteyttä opettaessaan omia juttujaan.

        Tuossa ylhäällä kirjoittaja antaa ymmärtää että Herra ja ylienkeli olisi sama asia mutta kun lause tulisi olla: "itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa."
        Eli onko Herra sama kuin ylienkeli vai ovatko he eri ja antaako ylienkeli käskyhuudon joillekin muille ja Herra tulee samassa yhteydessä?

        Katsotaampa mitä Raamattu sanoo.
        2 Tess. 1:7."Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa."

        Kun kuningas johtaa joukkoja on hänellä yleensä airut, joka antaa käskymerkkejä sotajoukoilleen. Torven soittaja. Ei sitä kuningas tee, vaikka JT:n mielestä se sopisi heidän oppeihinsa tässä kohden.

        On siis selvää, että Tessalonikalaiskirjeen kohdat ei mitenkään tue Jeesuksen olevan ylienkeli. Ja miten olisikaan kun Hän oli jo Tessalonikalaiskirjeen kirjoittamisen aikaan istumassa Jumalan oikealla puolella kuninkaiden kuninkaana ja Jumalan ainosyntyisenä poikana, ei "ainokaisluotuna" enkelinä.

        Joten hyvä yritys oli taas tuo mutta löytyi sykähdyttäviä todisteita, ettei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka nykyinen Raamattu puhuu vain suoraan yhdestä ylienkelistä , niin on useita sykähdyttäviä todisteita, jotka viittaisivat siihen että niitä on enemmänkin.
        M.m. juutalaiset kirjoitikset vanhasta testamentista viittaavat niihin.

        Enkeli Gabrielia pidetään myös ylienkelinä, koska hän puhuu itsestään yhdestä niistä enkelistä jotka ovat Jumalan edessä.
        Luuk.1:19." Minä olen Gabriel, yksi niistä, jotka seisovat Jumalan edessä.".
        Ilm. 8:2. " Minä näin, kuinka niille seitsämälle enkelille, jotka seisovat Jumalan edessä . ."
        On viisasta ajatella, eikö totta ja siihen on sykähdyttävät todisteet, että juuri nuo seitsämän enkeliä ovat ylienkelejä. Olet varmaankin samaa mieltä?

        Jeesus lainasi myös Hanokin kirjoituksia, hän ei siis pitänyt sitä apokryfikirjana ja siellä kirjoitetaan ylienkeli Gabrielista.
        Joten Mikael on ollut alusta alkaen luotu ylienkeli ja toisaalta Jeesus Jumalasta syntynyt, ei ole enkeli.

        Jo maanpäällä Jeesus kohteli paholaista toisin kun enkelit. Enkelithän eivät alkaneet tuomitsemaan paholaista tai puhumaan hänelle tuomitsevasti.

        Jeesus taasen joutuessaan paholaisen koeteltavaksi sanoi: " Mene pois, Saatana! On kirjoitettu:Herraa sinun Jumalaasi, sinun tulee kunnioittaa ja ainoastaan häntä palvella". Matt.4:10.

        Jeesus on Herra. Ei ole muita herroja. Jeesus on asetettu Jumalaksemme ja häntä meidän tulee palvella.

        Tapauksen jälkeen tuli enkeleitä Jeesusta palvelemaan. Antoivat hyvän esimerkin paholaiselle.

        Jeesus on meidän ihmisten herra, mutta ei isä Jumala!


      • Anonyymi

        Tämä on outoa:

        "Mutta kun ylienkeli Mikael oli eri mieltä kuin Paholainen ja väitteli Mooseksen ruumiista, hän ei uskaltanut lausua tuomiota häntä vastaan herjaavin sanoin vaan sanoi: ”Jehova nuhdelkoon sinua.”"

        Hän Mikael Jumalan sotajoukkojen päällikkö,kuitenkin voitti Lusiferin(valon tuojan).
        Hän Mikael ja hänen sotajoukkonsa voitti sodan ja leikkasi heidän kapinallisten siivet,hänkö mahtava Yli ENKELI,EI USKALTAISI sanoa,lusiferille?
        Tähän en oikein usko yhtään?
        Saatana eli Lusifer ei koskaan voi olla vahvempi,kuin Mikael !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka nykyinen Raamattu puhuu vain suoraan yhdestä ylienkelistä , niin on useita sykähdyttäviä todisteita, jotka viittaisivat siihen että niitä on enemmänkin.
        M.m. juutalaiset kirjoitikset vanhasta testamentista viittaavat niihin.

        Enkeli Gabrielia pidetään myös ylienkelinä, koska hän puhuu itsestään yhdestä niistä enkelistä jotka ovat Jumalan edessä.
        Luuk.1:19." Minä olen Gabriel, yksi niistä, jotka seisovat Jumalan edessä.".
        Ilm. 8:2. " Minä näin, kuinka niille seitsämälle enkelille, jotka seisovat Jumalan edessä . ."
        On viisasta ajatella, eikö totta ja siihen on sykähdyttävät todisteet, että juuri nuo seitsämän enkeliä ovat ylienkelejä. Olet varmaankin samaa mieltä?

        Jeesus lainasi myös Hanokin kirjoituksia, hän ei siis pitänyt sitä apokryfikirjana ja siellä kirjoitetaan ylienkeli Gabrielista.
        Joten Mikael on ollut alusta alkaen luotu ylienkeli ja toisaalta Jeesus Jumalasta syntynyt, ei ole enkeli.

        Jo maanpäällä Jeesus kohteli paholaista toisin kun enkelit. Enkelithän eivät alkaneet tuomitsemaan paholaista tai puhumaan hänelle tuomitsevasti.

        Jeesus taasen joutuessaan paholaisen koeteltavaksi sanoi: " Mene pois, Saatana! On kirjoitettu:Herraa sinun Jumalaasi, sinun tulee kunnioittaa ja ainoastaan häntä palvella". Matt.4:10.

        Jeesus on Herra. Ei ole muita herroja. Jeesus on asetettu Jumalaksemme ja häntä meidän tulee palvella.

        Tapauksen jälkeen tuli enkeleitä Jeesusta palvelemaan. Antoivat hyvän esimerkin paholaiselle.

        Jeesus taasen joutuessaan paholaisen koeteltavaksi sanoi: " Mene pois, Saatana! On kirjoitettu:Herraa sinun Jumalaasi, sinun tulee kunnioittaa ja ainoastaan häntä palvella". Matt.4:10.

        Vastassa oli toinen uskonnon suuntaus,mitä maailmassa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on meidän ihmisten herra, mutta ei isä Jumala!

        Jeesus on meidän ihmisten herra, mutta ei isä Jumala!

        Huono kommentti yök sulle!
        Otan molemmat mielelläni ystäväkseni!
        Ilman Jeesusta,sinulla ei ole Isää?
        Ilman Isää,sinulla ei Jesus Kristusta?
        Jumala on Luoja ja Jesus Kristus on hänen poikansa ,kirkastettu!
        Vain Jeesuksen kautta,saat elää !

        Lopuksi,Jehowan todistajat ..Te,ette ole oikeita kertomaan Jumalan sanasta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on meidän ihmisten herra, mutta ei isä Jumala!

        "Jeesus on meidän ihmisten herra, mutta ei isä Jumala!"

        Vartiotorni neuvonut sekottamaan temejä ?

        Jumala on yksi.
        Jeesus puhui Jumalasta taivaan Isänä.
        Mutta kun Jeesus ilmoitetaan Jumalaksi, esim. Joh. 1:1, on Jeesus Jumala.
        näennäiseen ristiriitaan on filippiläiskirjeen "otti orjan muodon".
        Jeesuksessa puhui kuitenkin Jumala.

        Teillä siellä vartiotorniuskonnon menoissa, viinin kierrätyksessä ja vartiotonrin alleviivajaisissa nuo jakeet ovat kirottuja ja kiellettyjä


      • Anonyymi

        Toiselet vain kritiikittä Vartiotornin seliselityksiä. Luulet niiden todistavan jotain. Kritiikittömyytesi ilmeisen vedätyksen edessä saa sinut näyttämään tyhmältä:
         
        1. Yhteen viitattaessa käytetään yksikköä, vaikka tämän kaltaisia olisikin useampia. Toisaalla Mikael esitellään "yhtenä suurimmista enkeliruhtinaista", ei siis ihan ainutlaatuisena, eikä välttämättä edes suurimpana enkeliruhtinaana.

        2. Mikael on ylienkeli. Entä sitten?

        3. 1. Tess.4:16 ei anna ymmärtää, että siinä olisi vain yksi toimija. Vartiotornin käännös on kovin tarkoitushakuinen. Meikäläisistä käännöksistä Vanha biblia kääntää sen tarkimmin:

        Sillä itse Herra astuu alas taivaasta, suurella huudolla, ja ylimmäisen enkelin äänellä ja Jumalan basunalla, ja kuolleet Kristuksessa ensin nousevat ylös.

        Danielin kirjassa kerrotaan pellavapukuisesta miehestä, jota Mikael oli auttanut. Tämä pellavapuhuinen mies ei siis ole Mikael. Häntä kuvataan lähes yksi yhteen samalla tavalla kuin Johannes kuvaa Ilmestyksen ensimmäisessä luvussa Jeesusta. Myös kohtaamisen vaikutus oli samanlainen.

        Hänen päänsä ja hiuksensa hohtivat valkoisina kuin valkoinen villa, kuin lumi, ja hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit. Hänen jalkansa välkehtivät kuin sulatusuunissa hehkuva pronssi, ja hänen äänensä oli kuin suurten vesien pauhu. ... Hänet nähdessäni minä vaivuin hänen jalkoihinsa kuin kuollut. Mutta hän laski oikean kätensä päälleni ja sanoi: "Älä pelkää. Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, iäti elävä. Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän, elän aina ja ikuisesti. Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.(Ilm.1:14-15, 17-18)

        Katsellessani ympärilleni minä äkkiä huomasin miehen, joka oli pellavavaatteissa, uumillaan vyö parasta kultaa. Hänen ruumiinsa säihkyi kuin krysoliitti, hänen kasvonsa välkehtivät kuin salama, hänen silmänsä olivat kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävä pronssi, ja hänen äänensä oli kuin kansanjoukon pauhu. ... Minä jäin yksin katsomaan tätä suurta näkyä, ja minun voimani katosi, kasvoni muuttuivat kalmankalpeiksi ja ruumiini kävi hervottomaksi. (Dan.9:5-6, 8)

        Riku Richter kertoo:
        https://johanneksenpoika.fi/riku/riku_05.mp3
        https://johanneksenpoika.fi/riku/riku_06.mp3


      • Anonyymi

        Tämä on muuten usein esitetty kysymys vaikka se ei ole erityisen tärkeä Jehovan Todistajille.

        Itse asiassa ei kiinnosta perintöjen kerääjien mummojen ja ahdistavien amerikkalsi lahkon paskat. Kiesus miten on sitkeitä saada pois pihasta. Kuka haluaa näitä rahan perään olevia lahkolaisia kylään?:))
        Prkle..amerikkalainen jäte!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälleen kerra huomaamme miten Jehovan todistajat eivät katso asia yhteyttä opettaessaan omia juttujaan.

        Tuossa ylhäällä kirjoittaja antaa ymmärtää että Herra ja ylienkeli olisi sama asia mutta kun lause tulisi olla: "itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa."
        Eli onko Herra sama kuin ylienkeli vai ovatko he eri ja antaako ylienkeli käskyhuudon joillekin muille ja Herra tulee samassa yhteydessä?

        Katsotaampa mitä Raamattu sanoo.
        2 Tess. 1:7."Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa."

        Kun kuningas johtaa joukkoja on hänellä yleensä airut, joka antaa käskymerkkejä sotajoukoilleen. Torven soittaja. Ei sitä kuningas tee, vaikka JT:n mielestä se sopisi heidän oppeihinsa tässä kohden.

        On siis selvää, että Tessalonikalaiskirjeen kohdat ei mitenkään tue Jeesuksen olevan ylienkeli. Ja miten olisikaan kun Hän oli jo Tessalonikalaiskirjeen kirjoittamisen aikaan istumassa Jumalan oikealla puolella kuninkaiden kuninkaana ja Jumalan ainosyntyisenä poikana, ei "ainokaisluotuna" enkelinä.

        Joten hyvä yritys oli taas tuo mutta löytyi sykähdyttäviä todisteita, ettei ole.

        Jälleen kerra huomaamme miten Jehovan todistajat eivät katso asia yhteyttä opettaessaan omia juttujaan.

        No eihän ne katso,pesevät aivoja ja haluavat ikäihmisten perinnön saastaiselle amerikkalaiselle lahkolle!
        Rotat kun tulevat,ovet kiinni ja äkkiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on meidän ihmisten herra, mutta ei isä Jumala!

        Näin on, Jumalan poika ja hänen kautta vie tie elämään ! Ei amerikkalaisten lahkojen kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus taasen joutuessaan paholaisen koeteltavaksi sanoi: " Mene pois, Saatana! On kirjoitettu:Herraa sinun Jumalaasi, sinun tulee kunnioittaa ja ainoastaan häntä palvella". Matt.4:10.

        Vastassa oli toinen uskonnon suuntaus,mitä maailmassa on.

        Jeesus taasen joutuessaan paholaisen koeteltavaksi sanoi: " Mene pois, Saatana! On kirjoitettu:Herraa sinun Jumalaasi, sinun tulee kunnioittaa ja ainoastaan häntä palvella". Matt.4:10.

        Vastassa oli toinen uskonnon suuntaus,mitä maailmassa on.

        Luulen tietäväni mitä tarkoitat ! Heillä on eri Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, Jumalan poika ja hänen kautta vie tie elämään ! Ei amerikkalaisten lahkojen kautta.

        Amerikkalaisuus on siis sinulle suurempi ongelma kuin tosiasioiden myöntäminen. Saksalainen lahko epäraamatullisine oppeineen sen sijaan maistuu?


    • Anonyymi

      Mitä se hyödyttää, kun olet heti vänkäämässä vastaan!

    • Anonyymi

      Vartiotorniuskonto on oma uskontonsa.
      Se vetoaa myös Raamattuun Raamatun maineen vuoksi.

      Jeesus on tuossa uskonnossa enkeli, koska se tuli kopsattua adventisteilta.
      Presbyteeripoitsu Russell ajautui adventistien pariin, ja nähtyään siellä maailmanlopun odotuksen innostui.
      Vartiotorniuskonnossa on se ajanlasku, jossa on tärkeä vuosi 1914, jonka näkemisellä hallintoelimen voi lukea vartiotornista kerskaavan, 607 eaa Jerusalemin väärä tuhovuosi. Niin, tuo ajanlasku on ollut täysin yhteneväinen adventistien kalenteriin.

      Muuten, tuo 1914 on kytketty niin voimakkaasti vartiotorniuskontoon, että Jeesuksen sanat Raamatussa, "tämä sukupolvi" on saanut kyytiä 1914:n pysyessä, ja sukupolvi selitetään vartiotornissa nyt suunnilleen "runsaat kaksi sukupolvea" - mitä Jeesuksen sanotaan tarkoittaneen ! mutta selityksiä on montakin versiota. Ja selittäjä sanoo olevansa "jehovakanava" !

      • Anonyymi

        Vartiotorni on ahdistusta,kyttäämistä ja perinnön hakemistä järjestölle.
        Ei jatkoon..


    • Anonyymi

      Kuten tuossa aiemmin vastaaja mainitsi, tämä on Jehovan Todistajille sellainen opinkappale että se ei todellakaan paljoa vaikuta mihinkään muuhun.

      Sitä paitsi Jehovan Todistajat eivät usko johonkin "sen takia että jotkut Adventistit uskoivat siihen". Meidän uskomuksemme perustuvat Raamattuun eikä siihen mitä muut ovat uskoneet tai mitä jotkut täällä väittävät.

      Tuosta 1 Tessalonikalaisille kohdasta 4:16 sen verta että se on jo kauan ennen Jehovan Todistajia käännetty esim näin

      King James Version (vuodelta 1611):
      "For the Lord himself shall descend from heaven with a shout, with the voice of the archangel..."

      American Standard Version (vuodelta 1901):
      "For the Lord himself shall descend from heaven, with a shout, with the voice of the archangel..."

      Noista kummastakin näkee että se jae sanoo Jeesuksella olevan ylienkelin ääni.

      Kuitenkin, jos Raamatun ymmärtämystämme täytyy joskus hienosäätää niin järjestömme sitten hienosäätää sitä siinä vaiheessa. Jehovan Todistajien järjestö listaa tälläiset muutokset Jehovan Todistajien sivustolla wol.jw.org kohdassa

      Julkaisut > Julkaisujen Hakemisto > Hakemisto 1986 - 2020 > Asiahakemisto > U > Uskonkäsitykset joihin selvennystä

      • Anonyymi

        Jehovan todistajilla ei ole sellaisia opinkappaleita, jotka eivät vaikuttaisi muuhun. Rupeapa epäilemään ääneen Mikael-tulkintaa tai paalu-oppia, niin sinulla ei ole seurakunnassa enää kavereita.

        Ylienkelin ääni ei ole mitenkään selvä peruste mihinkään suuntaan, pelkkä tulkinnanvarainen ja vaikeaselkoinen yksittäinen kohta, eikä Jeesuksen pitäminen Mikaelina ole koko Raamatun valossa perusteltua.


      • Anonyymi

        Sitä paitsi Jehovan Todistajat eivät usko johonkin "sen takia että jotkut Adventistit uskoivat siihen". Meidän uskomuksemme perustuvat Raamattuun eikä siihen mitä muut ovat uskoneet tai mitä jotkut täällä väittävät.

        Jahas,nyt kaksi Amerikkalaista lahkoa jo erittelee toisensa hapatuksia.
        Mielestäni molemmat olette väärässä ja te teette ihmisen miellelle todella pahaa?
        Te,ette puhu totuudesta? Te esim.Jehovat kyttäättä,kontrolloitte ja kohtelette eroavia ihmisiä ..tiedätte..
        Adventismi,Amerikkalainen lahko Ellen näki jotain näkyjä 1700 luvulla..?
        Miten kuka voi uskoa lahkoon tai elleniin,kun hän ei ole Kristuksen kaltainen?
        Hän olisi voinut olla mielisairas tai sairas,joka hörisee,kun ei ole lääkkeitä?


      • Anonyymi

        Sitä paitsi Jehovan Todistajat eivät usko johonkin "sen takia että jotkut Adventistit uskoivat siihen".

        - Eivät toki. Mutta Jehovantodistajat uskovat täysin krittikittä ihan mitä tahansa, jos vain Vartiotorni niin väittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä paitsi Jehovan Todistajat eivät usko johonkin "sen takia että jotkut Adventistit uskoivat siihen".

        - Eivät toki. Mutta Jehovantodistajat uskovat täysin krittikittä ihan mitä tahansa, jos vain Vartiotorni niin väittää.

        Lahkohistoriikki "Vartiotorni, valtakunta uudessa valossa" esittää valokuviakin kertoessaan kuinka lahkon emolahkon raamatuntutkijain peurstaja Russell kaveerasi adventistien kanssa.
        jehovantotistajilla vieläkin käytössä oleva aikalaskelma vuoteen 1914 kopsattiin myös adventisteilta (jotka olivat ottaneet sen, jos muistan Milleriltä ?)

        Nykyjänsä yksi mielijae Jeesuksen jumaluuden järkyttämisyrityksissä näkyy olevan
        Joh. 17:3, mutta sehän on suunniteltu ettäsanotaan sen oikeuttavan päättelemään kuten vartiotorni esittää ...
        Joh. 1:1 on jae joka ilmoittaa Jeesuksen luonnon, Jumaluuden, jae ei ilmoita muuta.

        Vartiotorni ja vastaavasti vartiotorniuskonnon mainosvaltuutetut eivät ole kyenneet esittämään jaetta Raamatusta, joka esittäisi Jeesuksen enkelinä.
        enkeliys on mahdoton esim: Hepr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit."

        Todettakoon että adventistit ovat erehdyksen korjanneet.
        Nöyryys kuuluukin kristitylle Raamatun mukaan
        Vartiotorniseuran johto taas on ylpeä.
        ylpeys käy lankeemuksen edellä.


    • Anonyymi

      Anonyymi Tänään 03:53

      " Sitä paitsi Jehovan Todistajat eivät usko johonkin "sen takia että jotkut Adventistit uskoivat siihen". "
      -1. Jehovantodistajat toistavat mitä vartiotorni sanoo, taikka tulee mökötystä, ja edelleen potkut.
      -2. vatiotorniseura tuottaa tekstiä, opit, käyttäen teokraattista sodankäyntiä (lahkoslangia, = valehtelua) mutta se nimetään uuden opin kohdalla uudeksi valoksi.
      -3. Katso lahkohistoriikkia, "jehovantodistajat - jumalan valtakunnan julistajia" siinä kerrotaan kuvien kanssa kuinka Russell, lahkosi emoplahkon perustaja hengaili adventistin kanssa ja sanottiin pohtineen oikeata maailmanlopun vuotta. Mutta muualta ei Russell tuota virhettä voinut saada, Raamattu nimenomaisesti kieltää Jeesuksen mahdollisuuden enkeliksi, "kumartakoot Jeesusta kaikki enkelit".

      "Meidän uskomuksemme perustuvat Raamattuun"
      -Osoita se, älä väitä.

      • Anonyymi

        No ei kumpikaan kelpaa mulle:) Ihan huuhaata! Jenkki höpötystä ja ahdistusta ja pahaa!


    • Anonyymi

      Tuolla on viitattu jakeeseen 1 Tess. 4:16


      Matteuksen 24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella
      -Tässä Jeesus kertoo tulevasta palaamisestaan. Käyttäen Raamatullista nimeä ihmisen poika.

      1 Tess. 4:16 Sillä itse Herra astuu alas taivaasta, suurella huudolla, ja ylimmäisen enkelin äänellä ja Jumalan basunalla, ja kuolleet Kristuksessa ensin nousevat ylös.

      -Tässä kerrotaan myös Jeesuksen paluusta, nyt sanoen Jumalaksi, Herra on yksi Raamatun usein käyttämä Jumalan nimi.

      • Anonyymi

        Väärin!

        Jeesuksella on ylienkelin ääni, koska hän on ylienkeli Mikael
        1. Tessalonikalaisille 4:16
        Juudaksen kirje 9.
        Ilmestys 12:7

        Nimi Mikael tarkoittaa, kuka on Jumalan kaltainen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin!

        Jeesuksella on ylienkelin ääni, koska hän on ylienkeli Mikael
        1. Tessalonikalaisille 4:16
        Juudaksen kirje 9.
        Ilmestys 12:7

        Nimi Mikael tarkoittaa, kuka on Jumalan kaltainen!

        Mikael on yksi seitsämästä ylienkelistä ja hän on "kansansa lasten suojana" Israelin suojana. Jeesus on seurakunnan suojana. Siihen seurakuntaan voi kuulua myös Israelin jäseniä n.s. messiianisia juutalaisia.
        Kaikki enkelit on luotu. Jeesus on Jumalasta lähtöisin ja Jeesus (Sana) on luonut enkelitkin m.m. ylienkeli Mikaelin. Loiko ylienkeli itsensä?


    • Anonyymi

      Jeesus on taivaassa ylienkeli!
      Lopettakaa sekoilut!

      • Anonyymi

        "Jeesus on taivaassa ylienkeli"

        Jeesus on Jumalan poika ei ylienkeli.
        Jeesus ei ole palvelija vaan Jumalan poika. Enkelit on Jumalan palvelijoita, jotka täyttävät Jumalan antamat käskyt pienintä piirtoa myöten. Jeesus kuoli ristillä meidän syntiemme tähden ei enkeli Mikael.
        Vain ja ainostaan Jeesukseen uskoen meillä on toivo armosta saada syntimme anteeksi.
        Sanassa sanotaan; " armosta te olette pelastetut, ette tekojenne tähden".
        Tekojakin tarvitaan, mutta armon me saamme lahjana uskon kautta.

        Jehovan todistajat, kun te luette raamattua lukekaa sitä kokonaisuutena ei vain teidän oman
        oppikirjan antamien ohjeiden mukaan.


      • Anonyymi

        Tuo on tietysti totta vartiotorniuskonnossa.

        "taivaassa ylienkeli"

        Mutta kun Jeesus ei ole taivaassa. Olen vartiotorneja lukenut, ja vartiotorniuskonnon Jeesus on palannut maan päälle, paitsi 1874, niin myös 1914. Eikö niin ?

        Ja vartiotorniuskonnon perustelu sanoa Jeesusta Mikaeliksi ei voi perustua Raamattuun, sillä sellaista ei mainosvaltuutettu ole osoittanut.
        1 Tessalonikilaiskirjeen on kirjoittanut sama Paavali kuin roomalaiskirjeen,
        Room. 9:5 Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala,

        Siten Herra on Jumala myös Tess:ssa, Raamatun sanaston mukaan. Enkelit ovat erikseen.

        Jos ulkopuolinen ihmettelee, niin ei kukaan ole tullutkaan jehovantodistajaksi vartiotornia lukemalla.
        Siihen tarvitaan ns. rakkauspommitus, eli oven avaajan asunto kehutaan, avaaja itse imarrellaan, puhutaan muuten mukavia, ja jos sen antaa kutittaa itseään, saa kohta kutsun todistajakotiin kahvillekin. Täällä sitten toisen kahvia hörppiessä odotetaan olevan vähemmän herkkä kriittisille kysymyksille, kun vartiotornit otetaan esiin. Toki kristinuskon kannalta yllättävimmät asiat saavat odottaa vuoroaan.
        Ja vain jotta kahvitettava rupeaisi itsekin "rakkauspommittamaan" ja väittämään mainosvaltuutettuna ettei Jeesus mikään Jumala ollut, vaan enkeli, Mikael.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on tietysti totta vartiotorniuskonnossa.

        "taivaassa ylienkeli"

        Mutta kun Jeesus ei ole taivaassa. Olen vartiotorneja lukenut, ja vartiotorniuskonnon Jeesus on palannut maan päälle, paitsi 1874, niin myös 1914. Eikö niin ?

        Ja vartiotorniuskonnon perustelu sanoa Jeesusta Mikaeliksi ei voi perustua Raamattuun, sillä sellaista ei mainosvaltuutettu ole osoittanut.
        1 Tessalonikilaiskirjeen on kirjoittanut sama Paavali kuin roomalaiskirjeen,
        Room. 9:5 Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala,

        Siten Herra on Jumala myös Tess:ssa, Raamatun sanaston mukaan. Enkelit ovat erikseen.

        Jos ulkopuolinen ihmettelee, niin ei kukaan ole tullutkaan jehovantodistajaksi vartiotornia lukemalla.
        Siihen tarvitaan ns. rakkauspommitus, eli oven avaajan asunto kehutaan, avaaja itse imarrellaan, puhutaan muuten mukavia, ja jos sen antaa kutittaa itseään, saa kohta kutsun todistajakotiin kahvillekin. Täällä sitten toisen kahvia hörppiessä odotetaan olevan vähemmän herkkä kriittisille kysymyksille, kun vartiotornit otetaan esiin. Toki kristinuskon kannalta yllättävimmät asiat saavat odottaa vuoroaan.
        Ja vain jotta kahvitettava rupeaisi itsekin "rakkauspommittamaan" ja väittämään mainosvaltuutettuna ettei Jeesus mikään Jumala ollut, vaan enkeli, Mikael.

        Siinähän on totta, olennainen näkökulma lahkoon.
        Kiitos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus on taivaassa ylienkeli"

        Jeesus on Jumalan poika ei ylienkeli.
        Jeesus ei ole palvelija vaan Jumalan poika. Enkelit on Jumalan palvelijoita, jotka täyttävät Jumalan antamat käskyt pienintä piirtoa myöten. Jeesus kuoli ristillä meidän syntiemme tähden ei enkeli Mikael.
        Vain ja ainostaan Jeesukseen uskoen meillä on toivo armosta saada syntimme anteeksi.
        Sanassa sanotaan; " armosta te olette pelastetut, ette tekojenne tähden".
        Tekojakin tarvitaan, mutta armon me saamme lahjana uskon kautta.

        Jehovan todistajat, kun te luette raamattua lukekaa sitä kokonaisuutena ei vain teidän oman
        oppikirjan antamien ohjeiden mukaan.

        Arvonimi ”ylienkeli” tarkoittaa enkelien päämiestä,
        Juuda 9.


      • Anonyymi

        Jeesus on taivaassa ylienkeli!
        Lopettakaa sekoilut!

        Mietippä tätä kirjoitusta.

        Kun Jeesus oli kuollut ristillä niin vartio sotilas puhkaisi keihäälään Jeesukse kyljen ja siitä vuoti vertä ja vettä. Tämä todistaa, että hän oli ihminen. Kysynkin; kuinka enkeliltä joka on henkiolento voidaan puhkaista kylki ja sieltä vuotaa vertä ja vettä?
        Jeesus tuli ihmiseksi ja kärsi ristin kuoleman syntijemme tähden.
        Suurempaa rakkautta ei maailmassa ole, kun antaa hengensä toisten edestä!

        Jeesus on todella Jumalan ainoa Poika . Eikä enkeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on taivaassa ylienkeli!
        Lopettakaa sekoilut!

        Mietippä tätä kirjoitusta.

        Kun Jeesus oli kuollut ristillä niin vartio sotilas puhkaisi keihäälään Jeesukse kyljen ja siitä vuoti vertä ja vettä. Tämä todistaa, että hän oli ihminen. Kysynkin; kuinka enkeliltä joka on henkiolento voidaan puhkaista kylki ja sieltä vuotaa vertä ja vettä?
        Jeesus tuli ihmiseksi ja kärsi ristin kuoleman syntijemme tähden.
        Suurempaa rakkautta ei maailmassa ole, kun antaa hengensä toisten edestä!

        Jeesus on todella Jumalan ainoa Poika . Eikä enkeli.

        Niin juuri.
        Ja kuinka ylienkeli olisi voinut luoda toisen ylienkelin? Näitä ylienkeleitä on 7.
        Loivatko he toisiaan ristiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin juuri.
        Ja kuinka ylienkeli olisi voinut luoda toisen ylienkelin? Näitä ylienkeleitä on 7.
        Loivatko he toisiaan ristiin?

        Snl 8: 25: "...synnyin minä". Raamatusta ei löydy mitään mainintaa Jeesuksen luomisesta, sen sijaan syntymisestä puhutaan useissa kohdissa: Ps 2:7


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin juuri.
        Ja kuinka ylienkeli olisi voinut luoda toisen ylienkelin? Näitä ylienkeleitä on 7.
        Loivatko he toisiaan ristiin?

        Jospa he harrastivat ainoastaan ristiinnaintia!?


      • Anonyymi

        Jeesus on taivaassa ylienkeli!
        Lopettakaa sekoilut!

        Höpö..Jesus Kristus on Jumalan poika ! Ei enkeli !
        Jeesus on kirkastettu,ensin on Jumala,sitten Jesus Kristus ja pyhä henki.
        Enkelit on alempana valitettavasti vaikka ovat erittäin tärkeitä,mitä Jumala on luonut.
        Yli enkeli on Mikael,Jumalan sotajoukkojen päällikkö.

        On outoa,kun sanot että Jesus Kristus on ylienkeli?
        En minä koskaan rukoile ylienkeiletä,koska he ovat tahdottomia,ei kirkastettuja Jumalan valossa.
        Jeesus Kristus on Jumallamme poika,puoliksi ihminen,puoliksi Jumala.
        Kuitenkin hän enemmän,kuin enkelit.
        Hänellä on tahto ja hänen tahtoaan me yritämme toteuttaa,emme yritä toteutaa enkeleiden tahtoa,jotka ovat ihmisiä varten auttamassa,
        Enkelit,heillä on JUmalan suuntaus tottakai,mutta he eivät ole kuin Jesus Kristus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on tietysti totta vartiotorniuskonnossa.

        "taivaassa ylienkeli"

        Mutta kun Jeesus ei ole taivaassa. Olen vartiotorneja lukenut, ja vartiotorniuskonnon Jeesus on palannut maan päälle, paitsi 1874, niin myös 1914. Eikö niin ?

        Ja vartiotorniuskonnon perustelu sanoa Jeesusta Mikaeliksi ei voi perustua Raamattuun, sillä sellaista ei mainosvaltuutettu ole osoittanut.
        1 Tessalonikilaiskirjeen on kirjoittanut sama Paavali kuin roomalaiskirjeen,
        Room. 9:5 Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala,

        Siten Herra on Jumala myös Tess:ssa, Raamatun sanaston mukaan. Enkelit ovat erikseen.

        Jos ulkopuolinen ihmettelee, niin ei kukaan ole tullutkaan jehovantodistajaksi vartiotornia lukemalla.
        Siihen tarvitaan ns. rakkauspommitus, eli oven avaajan asunto kehutaan, avaaja itse imarrellaan, puhutaan muuten mukavia, ja jos sen antaa kutittaa itseään, saa kohta kutsun todistajakotiin kahvillekin. Täällä sitten toisen kahvia hörppiessä odotetaan olevan vähemmän herkkä kriittisille kysymyksille, kun vartiotornit otetaan esiin. Toki kristinuskon kannalta yllättävimmät asiat saavat odottaa vuoroaan.
        Ja vain jotta kahvitettava rupeaisi itsekin "rakkauspommittamaan" ja väittämään mainosvaltuutettuna ettei Jeesus mikään Jumala ollut, vaan enkeli, Mikael.

        Meille on kutittajat yrittäny tulla,mutta kun poltan syntiä,eli tupakkaa ja olen usein armeijan vaatteissa..ovat ymmärtäneet häipyä. Meillä ei enää he kolkuta ovea amerikkalainen lahko!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvonimi ”ylienkeli” tarkoittaa enkelien päämiestä,
        Juuda 9.

        Arvonimi ”ylienkeli” tarkoittaa enkelien päämiestä,
        Juuda 9.

        Se on Mikael,Jumalan sotajoukkojen kunnioitettu johtaja.
        Jeesus Kristus on Jumalan poika,ei enkeli.
        Jeesuksella oli ja on tahto,mutta Mikaelilla on Jumalan tahto.
        On häpeä jos joku ajattelee,että Kristus on enkeli?
        Jokin paha voi kertoa sellaista,sillä Jeesus Kristus on AINA YLEMPI JA PYHEMPI KIRKASTETTU, kuin enkelit!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Snl 8: 25: "...synnyin minä". Raamatusta ei löydy mitään mainintaa Jeesuksen luomisesta, sen sijaan syntymisestä puhutaan useissa kohdissa: Ps 2:7

        Snl 8: 25: "...synnyin minä". Raamatusta ei löydy mitään mainintaa Jeesuksen luomisesta, sen sijaan syntymisestä puhutaan useissa kohdissa: Ps 2:7

        Puhutaanko raamatussa sinun luomisesta kiveksissä?
        Olethan ihminen...
        Et ehkä ymmärrä asioita,mutta hyvä on on olla utelias.
        Oletko koskaan miettinyt,miksi Jeesus Kristus kuoli ollessaan 33v?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa he harrastivat ainoastaan ristiinnaintia!?

        Jospa he harrastivat ainoastaan ristiinnaintia!?

        Miksi olet tyhmä? Joskus sinäkin ajattelet tätäkin asiaa,miksi pilkkasin?
        Toivottavasti kadut!


    • Anonyymi

      Tarkoittaa.
      Mutta Jeesus ilmoitetaan Jumalaksi
      Joh. 1:1. Tämä on vartiotorniseurallekin niin tärkeä, että ovat väärentäneet sen.

      Mutta myös esim. Room. 9:5 Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala,

      2Kor. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

      Filipp. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi

      ja 2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
      2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

      Herra on yksi Jumalan nimistä.
      Vielä esim.
      Heb. 1:8 mutta Pojasta: ”Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

      Vartiotorniuskonnossa jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä !

      • Anonyymi

        Olet pihalla kuin lumi-ukko!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet pihalla kuin lumi-ukko!

        Tarkoitat varmaankin, että olet samaa mieltä kirjoituksesta.
        Ja onhan siinä vain Raamatun jakeita.
        Entä jos vartiotorniuskonto rupeaisi samalle linjalle ?


      • Anonyymi

        Mikään esittämistäsi kohdista ei osoita Jeesuksen olevan Jumala. Jakeissa olevien, Kirkkoraamattuun päätyneiden käännösvirheiden takia, joistain niistä voi tosin mielikuvitusta käyttämällä itselleen sellaisen käsityksen ehkä muodostaa. Mikä on tietysti ollut kääntäjien tarkoituskin.

        Olet kuitenkin ihastunut tähän vanhaan kirjoitelmaasi niin suuresti että siihen liittyvistä asiavirheistä huolimatta kopioit sen lähes jokaiseen keskusteluun.


    • Anonyymi

      Varokaa lahkoja,he voivat sekoittaa päänne.Viedä perintönne ja rahat.
      Näitä on monta mummoa kiertämässä hurmoksessa.
      Muistakaa,Amerikkalainen uskonnon suuntaus vie rahat ja tuhkat pesästä,ei jää kuin köyhyys sekä sairaudet.
      He ovat,kuin lampaat ,mutta oikeasti kuin sudet.
      Jos eroat Amerikkalaisesta suuntauksesta,he hylkäävätsinut,he jopa kiertävät kadun toiselta puolelta,eteivät joudu juttelemaan.
      Paha on läsnä kokojan, lukekaa mitä nämä lahkot on !!

      • Anonyymi

        "Jos eroat Amerikkalaisesta suuntauksesta,he hylkäävätsinut,he jopa kiertävät kadun toiselta puolelta,eteivät joudu juttelemaan."

        Niin pitääkin tapahtua! Kun henkilö löytää todellisen Jumalan, Jeesuksen Kristuksen ja Isän sekä Pyhän Hengen niin ihme tapahtuu.

        Paholaisen hengellä täytetyt ihmiset usein karttavat Pyhällä Hengellä täytettyä ihmistä.
        Koska paholainen on jo voitettu Golgatan ristillä niin taistelut on jo käyty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos eroat Amerikkalaisesta suuntauksesta,he hylkäävätsinut,he jopa kiertävät kadun toiselta puolelta,eteivät joudu juttelemaan."

        Niin pitääkin tapahtua! Kun henkilö löytää todellisen Jumalan, Jeesuksen Kristuksen ja Isän sekä Pyhän Hengen niin ihme tapahtuu.

        Paholaisen hengellä täytetyt ihmiset usein karttavat Pyhällä Hengellä täytettyä ihmistä.
        Koska paholainen on jo voitettu Golgatan ristillä niin taistelut on jo käyty.

        Tuossa on totuus.
        JT sukulaiseni, pitävät minua vihonviimeisenä.
        Eroamiseni jälkeen oma JT äitini kehoitti JT siskojani ja veljiäni pysymään minusta kaukana, koska minuun oli mennyt demoni kun tulin elävään uskoon. Jeesus tuli elämäni Herraksi ja aloin kertoa sitä evankeliumia joka on raamatussa. Ei JT evankeliumia.
        Mutta raamattuhan kertoo siitä kuinka Jeesuksesta kerrottiin samaa.
        Lisäksi Jeesus kertoi, että oma perhe voi hylätä Jeesus nimen vuoksi.
        Näin tekevät myös Jehovan todistajat.
        Jos minusta olisi tullut juoppo, huoraaja, varas, murhaaja t.m.s. niin silloin olisin ehkä saanut edes sääliä, mutta,että Jeesuksesta kertova! Se on JT:lle pahinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on totuus.
        JT sukulaiseni, pitävät minua vihonviimeisenä.
        Eroamiseni jälkeen oma JT äitini kehoitti JT siskojani ja veljiäni pysymään minusta kaukana, koska minuun oli mennyt demoni kun tulin elävään uskoon. Jeesus tuli elämäni Herraksi ja aloin kertoa sitä evankeliumia joka on raamatussa. Ei JT evankeliumia.
        Mutta raamattuhan kertoo siitä kuinka Jeesuksesta kerrottiin samaa.
        Lisäksi Jeesus kertoi, että oma perhe voi hylätä Jeesus nimen vuoksi.
        Näin tekevät myös Jehovan todistajat.
        Jos minusta olisi tullut juoppo, huoraaja, varas, murhaaja t.m.s. niin silloin olisin ehkä saanut edes sääliä, mutta,että Jeesuksesta kertova! Se on JT:lle pahinta.

        " JT sukulaiseni, pitävät minua vihonviimeisenä. "

        -Tuo ilmentää sitä tosiasiaa, että lahkossa tullaan ja ollaan fanaatikkoja.
        Raivotaan jos ei oma sana mene perille.

        Jos on oikeasta rakkaudesta kysymys, tulee ihminen surulliseksi, jopa kyynelehtii jos menettää rakkaansa.

        Lahkolaiselle taas, jos lahko menettää kaupustelijansa, on menetetty kaupustelija vihonviimeinen

        Lahkossa on ollut sellainen oppi voimassa, että oman omaisensa hautajaisissa ei saanut itkeä. Syy oli sentapainen että vartiotorni oli luvannut niin mukavia kuoleman jälkeiselle tulevaisuudelle.
        Asia tuli esille entisen todistajan kertoessa että hänelle suututtiin hautaisissa itkemisestä.
        Oppi oli sitten muuttunut. Se meni siihen tapaan että vartiotornikirjoittajalle oli tullut tiedoksi, että Jeesuskin itki Lasarusta Raamatussa, ja siitä kirjoitti sitten armollisesti että saatte tekin sitten siellä lahkohautajaisissa itkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " JT sukulaiseni, pitävät minua vihonviimeisenä. "

        -Tuo ilmentää sitä tosiasiaa, että lahkossa tullaan ja ollaan fanaatikkoja.
        Raivotaan jos ei oma sana mene perille.

        Jos on oikeasta rakkaudesta kysymys, tulee ihminen surulliseksi, jopa kyynelehtii jos menettää rakkaansa.

        Lahkolaiselle taas, jos lahko menettää kaupustelijansa, on menetetty kaupustelija vihonviimeinen

        Lahkossa on ollut sellainen oppi voimassa, että oman omaisensa hautajaisissa ei saanut itkeä. Syy oli sentapainen että vartiotorni oli luvannut niin mukavia kuoleman jälkeiselle tulevaisuudelle.
        Asia tuli esille entisen todistajan kertoessa että hänelle suututtiin hautaisissa itkemisestä.
        Oppi oli sitten muuttunut. Se meni siihen tapaan että vartiotornikirjoittajalle oli tullut tiedoksi, että Jeesuskin itki Lasarusta Raamatussa, ja siitä kirjoitti sitten armollisesti että saatte tekin sitten siellä lahkohautajaisissa itkeä.

        Ja kyllähän me sitten itkettiinkin. Kaikkien menneiden hautajaisten puolesta.


    • Anonyymi

      Adventistit opettavat jehovantodistajien kanssa samaa, että ylienkeli Miikael ja Jeesus ovat yksi ja sama henkilö. Eikö ole aika raakaa pilaa?

      • Anonyymi

        Ja pussailevat opetuksensa lomassa


    • Anonyymi

      Ensi pitää muistaa,Jehovan todistajat oli 60-luvulla Amerikassa luokiteltu vaaralliseksi järjestöksi.
      Ja onhan se vieläkin,karttaavat eronneita,tuomitsevat,tulevat koteihin,missä toinen puoliso on past a way,kuten meillä kävi. Heti olivat kärkkymässä perintöä ja aivopesemistä.
      Jehovat ei KYLLÄ OLE JUMLASTA,vaan jostain muusta sairaasta mitä olen lukenut.
      Kontrolli toisia kohtaan,ahdistusta ihmisllle,se karttaminen ja rahan kerääminen Amerikkalaiselle lahkolle perintöjen myötä!
      Onko oikein?

      • Anonyymi

        aaac:n uutisissa vartiotornin takaa on pvm 18.9.2004 kohdalla uutinen kuinka lahko on Belgiassa virallisesti määritelty vahingolliseksi lahkolaisjärjestöksi


    • Anonyymi

      Arkkienkeli Michail on Jumalan sotajoukkojen ylipäällikkö ja piste!
      Jessus Kristu on vapahtaja Jumalan poika,syntynyt neitseellisesti ihmisestä ja pyhästä.
      Michail ei ole syntynyt maanpäälle,sillä hän ei voi.
      Enkeli ja Jeesus Kristus on eri asia Jehovat,te oppimattomat.

      • Anonyymi

        Jehovan todistajien hallinto muistuttaa Stasin pyrokratiaa. Kytätään toisia. On käräyttämisvelvollisuus. Ja vankeutta ( kirjastoa mököttämistuomioita ) tulee lapsellisista asioista. Milloin vartiotornimuuri kaatuu?


    • Anonyymi

      Tässä näette Amerikkkalsen harhan.. Mitä sieltä tulee,kuten se Elle White..ei kannata lotkauttaa korviaan. Jehovat ovat todella riippuvaisa perinnöistä,he haluavat rahasi!

    • Anonyymi

      Jeesus ilmoitetaan Jumalaksi
      Joh. 1:1. Tämä on vartiotorniseurallekin niin tärkeä, että ovat väärentäneet sen.

      Mutta myös esim. Room. 9:5 Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala,

      Filipp. 2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
      2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

      Herra on yksi Jumalan nimistä.
      Vielä esim.
      Heb. 1:8 mutta Pojasta: ”Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

      Vartiotorniuskonnossa Jeesus on enkeli, ja se suoraan Raamatun ilmoituksen vastaista.
      Heprealaisille 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit."

      2Kor. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa
      -Vartiotorniuskonnossa jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä !

      • Anonyymi

        Hyvät Raamatun kohdat.
        Kiitos näistä.


      • Anonyymi

        Taas on kopionäppäin ollut käytössä (jo toiseen kertaan tällä palstalla). Hokeminen ja omien harhaisten kirjoitusten kopiointi ei tee sanomastasi yhtään perustellumpaa.


    • Anonyymi

      Kaikki enkelit, Miikaelkin, kumartavat siis Jeesusta.

    • Anonyymi

      Jehovan todistajia ei pidä uskoa.On Amerikkalainen ja vaarallinen suuntaus.
      Lukekaa kirja Vartiotornin alla.
      He saalistavat uskon varjolla kuolinpesän varoja,sekoittamalla ihmisten päät.
      He,ovat nopeasti ovella jos saavat vihia,että toinen osapuoli on menehtynyt.

      • Anonyymi

        Lahkolla on tilinpäätös salainen.
        Tälläkin foorumilla ollut puheena, ja lahko vastannut tärkeästi että se on lainmukainen ratkaisu.

        Värvätyt taas ovat vailla äänivaltaa olevia "ulkojäseniä", kuten valtiovallalla vahvistutetuissa lahkosäännöissä sanotaan (Johanneksenpojan kotisivuilla säännöt nähtävissä)

        Talkootyönä tekemänsä valtakunnansalit luulevat värvätyt omistavansa.
        Mutta lainhuudatukset on järjestetty muutamaan ns. omistusseurakuntaan. Ja kun sellainen sali myydään, ei kellään värvätyllä ole julkeutta kysyä että mihinkä kauppahinta menee.
        (jäsenistön nyt vähetessä on myyntejäkin ollut)

        Kun mielenhallinta toimii niin että värvätyt eivät tällekään foorumille tule, koska niin on valtakunnansalilla varoitettu.
        Täällä käy vain jokunen mainosvaltuutettu.
        Tai jos joku värvätty käy, niin onkin jo ottanut ensi askeleensa ulos lahkosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolla on tilinpäätös salainen.
        Tälläkin foorumilla ollut puheena, ja lahko vastannut tärkeästi että se on lainmukainen ratkaisu.

        Värvätyt taas ovat vailla äänivaltaa olevia "ulkojäseniä", kuten valtiovallalla vahvistutetuissa lahkosäännöissä sanotaan (Johanneksenpojan kotisivuilla säännöt nähtävissä)

        Talkootyönä tekemänsä valtakunnansalit luulevat värvätyt omistavansa.
        Mutta lainhuudatukset on järjestetty muutamaan ns. omistusseurakuntaan. Ja kun sellainen sali myydään, ei kellään värvätyllä ole julkeutta kysyä että mihinkä kauppahinta menee.
        (jäsenistön nyt vähetessä on myyntejäkin ollut)

        Kun mielenhallinta toimii niin että värvätyt eivät tällekään foorumille tule, koska niin on valtakunnansalilla varoitettu.
        Täällä käy vain jokunen mainosvaltuutettu.
        Tai jos joku värvätty käy, niin onkin jo ottanut ensi askeleensa ulos lahkosta.

        Lahkolaisia voisi auttaa silmien avautumisessa.
        Vanhasta vartiotornista, maailmanlopun ennustevuoden kohdalta taikka sellaisen vanhan lahko-opin kohdalta, jonka olemassaolo nykyisin on määrätty kiellettäväksi, tulisi ottaa valokopioita ja toimittaa todistajan postiluukkuun. Punaviivan voisi vetää ydinkohdan alle.
        Yksi kopio kerrallaan


    • Anonyymi

      Oppi Mikaelista on varoitus ymmärtäväisille. Jotka ymmärtävät Koraanin sanan : IBLIS OLI HENKI JOKA LÄHTI JUMALAN LUOTA. Samoin Jeesus on Henki joka lähtee Jumalan luota.
      Pedon luku 666 on puolestaan erään ihmisen luku. Tuo ihminen käy ilmi muistaakseni Esran tai Nehemian kirjasta kun puhutaan kotiin Jerusalemiin palanneiden lukumäärästä. Jompi kumpi kirja mainitsee KAMIEL 666.
      Ja noista tavuista KA - MI - EL saadaan MIKAEL kun ne sekoitetaan. Niinpä pedon merkki on Jumalan kaltaisten ajama asia MIKAELIN johdolla.

      Se merkitsee, että niin kuin Bartholomeowin evankeliumista käy ilmi jokainen enkeli tulee lopussa olemaan Saatanan alainen, vaikka ne alistettiin Koraanin mukaan Aadamin alaisuuteen. Niin ne lankesivat ja valitsivat saatanan palkan tähden osakseen.

      Kuka siis on uskollinen ja luotettava? Sana ja Sanan sarvi Karitsa. Mutta kehenkään enkeliinkään ei voi luottaa.

      • Anonyymi

        Oppi Mikaelista on varoitus ymmärtäväisille. Jotka ymmärtävät Koraanin sanan : IBLIS OLI HENKI JOKA LÄHTI JUMALAN LUOTA. Samoin Jeesus on Henki joka lähtee Jumalan luota.
        Pedon luku 666 on puolestaan erään ihmisen luku. Tuo ihminen käy ilmi muistaakseni Esran tai Nehemian kirjasta kun puhutaan kotiin Jerusalemiin palanneiden lukumäärästä. Jompi kumpi kirja mainitsee KAMIEL 666.
        Ja noista tavuista KA - MI - EL saadaan MIKAEL kun ne sekoitetaan. Niinpä pedon merkki on Jumalan kaltaisten ajama asia MIKAELIN johdolla.

        Se merkitsee, että niin kuin Bartholomeowin evankeliumista käy ilmi jokainen enkeli tulee lopussa olemaan Saatanan alainen, vaikka ne alistettiin Koraanin mukaan Aadamin alaisuuteen. Niin ne lankesivat ja valitsivat saatanan palkan tähden osakseen.

        Kuka siis on uskollinen ja luotettava? Sana ja Sanan sarvi Karitsa. Mutta kehenkään enkeliinkään ei voi luottaa.

        Pedon luku on 666 ja se on Mohammed ihminen. Hän ei tuo mitään hyvää jansalleen vaa pahaa ja väkivaltaa.

        Koraani ei ole luotettava kirja,se osin kopioitu Raamatusta ja saatanan käännös.
        Nämä pahat,yrittävät kääntää,että Jumalan poika Jeeus kristus olisi jokin muu?
        Mutta:

        "Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä"
        "He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia"

        Älkää uskoko väärään pahaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oppi Mikaelista on varoitus ymmärtäväisille. Jotka ymmärtävät Koraanin sanan : IBLIS OLI HENKI JOKA LÄHTI JUMALAN LUOTA. Samoin Jeesus on Henki joka lähtee Jumalan luota.
        Pedon luku 666 on puolestaan erään ihmisen luku. Tuo ihminen käy ilmi muistaakseni Esran tai Nehemian kirjasta kun puhutaan kotiin Jerusalemiin palanneiden lukumäärästä. Jompi kumpi kirja mainitsee KAMIEL 666.
        Ja noista tavuista KA - MI - EL saadaan MIKAEL kun ne sekoitetaan. Niinpä pedon merkki on Jumalan kaltaisten ajama asia MIKAELIN johdolla.

        Se merkitsee, että niin kuin Bartholomeowin evankeliumista käy ilmi jokainen enkeli tulee lopussa olemaan Saatanan alainen, vaikka ne alistettiin Koraanin mukaan Aadamin alaisuuteen. Niin ne lankesivat ja valitsivat saatanan palkan tähden osakseen.

        Kuka siis on uskollinen ja luotettava? Sana ja Sanan sarvi Karitsa. Mutta kehenkään enkeliinkään ei voi luottaa.

        Pedon luku on 666 ja se on Mohammed ihminen. Hän ei tuo mitään hyvää jansalleen vaa pahaa ja väkivaltaa.

        Koraani ei ole luotettava kirja,se osin kopioitu Raamatusta ja saatanan käännös.
        Nämä pahat,yrittävät kääntää,että Jumalan poika Jeeus kristus olisi jokin muu?
        Mutta:

        "Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä"
        "He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia"

        Älkää uskoko väärään pahaan!

        Pedon luku 666 on puolestaan erään ihmisen luku.

        Mohammed


    • Anonyymi

      Koraani ei ole luotettava kirja,se osin kopioitu Raamatusta ja saatanan käännös.
      Nämä pahat,yrittävät kääntää,että Jumalan poika Jeeus kristus olisi jokin muu?
      Mutta:

      "Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä"
      "He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia"

      Älkää uskoko väärään pahaan!

      • Anonyymi

        En mä Koraanin perusteella kirjoitakaan SILLÄ KORAANI KEHOTTAA USKOMAAN KAIKKIIN ENKELEIHIN JA KAIKKIIN PYHIIN KIRJOIHIN SEKÄ VIIMEISEEN PÄIVÄÄN.

        Ja tuo, että kaikki enkelit lopussa kumartavat Saatanaa, joka puolestaan Bartholomeowin evankeliumin mukaan kumartaa Kristusta ei ole kovin pelottava asia. Sillä Kristuksessa tehtiin salainen SOVITUS ja SOVUN liitto, jossa pahat ja syntiset sovitettiin Jumalan kanssa. Niin myös saatanat sovitettiin. Tuo Sovun liitto alkoi avautua minulle kun luin Hare Krishna liikeen kirjoista Kali-Yogasta sekä Kurusektran taistelusta. Pahat voittavat joka sukupolvessa hyvät ja niin vallitsee Kali - YOga 400 000 vuotta.

        Esim. Profeetta Heenok vielä kertoi että Arkkienkeli Gabriel sai 70 sukupolvea yksi sukupolvi on 120 vuotta aikaa tuhota Jumalan pojat sekä niiden jälkeläiset. Mutta UT puolestaan sanoo Jeesuksen saarnanneen vankeudessa pimeydessä pidetyille enkeleille eli Jumalan Pojille ja pelastaneen nämä. JEESUS OLI TODELLINEN SOVUN LIITTO JUMALAN JA PAHISTEN VÄLILLÄ, JOSSA KOKO MAAILMA NIIN NÄKYVÄISET KUIN NÄKYMÄTTÖMÄTKIN LÖYTÄVÄT SOVUN JA RAUHAN.


    • Anonyymi

      Jehovat todistajat on rottia,kuten adventistit.Kiesus miten rahan ja perinnön ymärillä vanhat akat metsästää ikäihmisiä.
      Saatanoita olette ja kiusaatte ihmisiä sekä peloitatte paskaläjät amerikkalaisella roskalla!

    • Anonyymi

      Jehovan todistajat j Adventistit ovat sisar lahko amerikasta.he eivät kunniota Jeesus Kristusta ! Ovat lahko ja vaarallisia!

      • Anonyymi

        Ja ensiksimainittu niistä vaarallisin.
        Advarit eivät sentään odota että tekee itsemurhan lahkon nimiin, kieltäytymällä verensiirrosta.


    • Anonyymi

      Kumpaakaan lahkoa jehovat tai adeventismi ei ole hyväksytty Kristi uskon piiriin!

      • Anonyymi

        Jeesuksen ja enkelien suhteesta on

        Hepr. 1:6: ja kun hän tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit" - siis "kaikki". Eikä "kaikki muut"


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe