Puhuttiin, että onko taivaassa kaksi jumalaa, mutta se ketju on jo ehtinyt neljännelle sivulle, joten vastaan omalla aloituksella.
Onhan. tai on ollut. jumalia montakin, on Allah ja Jehova, vaikka muslimit ja Jehovan Todistajat eivät ole kristillisiä. Mooseksen Herra Sebaot oli vain israelilaisten jumala, muu kansa surmattiin.
Oli meillä Suomessakin useita jumalia, ennen kuin kristinusko tuli Suomeen 1100-luvulla. Oli Ukko Ylijumala, metsän jumala Tapio ym.
Kautta aikojen on ihminen uskonut johonkin jumalaan, halunnut uskoa johonkin suurempaan.
Itse uskon kolminaisuuteen, Isä, Poika ja Pyhä henki. Kuulun luterilaiseen kirkkoon, mutta helluntailaisia arvostan eniten. Olenhan lapsena käynyt helluntailaisten pyhäkoulua.
Monta jumalaa
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617790- 1334494
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323737- 213098
- 232642
- 282576
- 502276
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322049