Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. Silloin annan sun mennä ja jatkan elämääni.
Uskalla lähestyä minua
88
11167
Vastaukset
Teit aloitteen täällä palstalla? Sellaista ei lasketa alotteeksi.
- Anonyymi
Täällä ehkä 0.1% kirjoittajista antaa niin hyviä tuntomerkkejä, että niistä voisi jonkun oikeasti tunnistaa. Kaikki muu on arvailua ja kuvittelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä ehkä 0.1% kirjoittajista antaa niin hyviä tuntomerkkejä, että niistä voisi jonkun oikeasti tunnistaa. Kaikki muu on arvailua ja kuvittelua.
Jos ne tunnisteet vielä ripottelee useampaan viestiin, niin kirjoittajatkin ehtivät vaihtua monta kertaa yhdessä ja samassa keskustelussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan ekaksi sä voisit päästä tuosta susigupesta yli ja sitten laajentaa sen kaikkiin kommentteihin ha aloituksiin
- Anonyymi
Niinhän se on ja kyllä se ihmetyttää millaiset ihmiset täällä näitä ns. ”aloitteita” tekee? Ovatko ihan täysjärkisiä vai vähän 🥴. Todennäköisesti jälkimmäisiä. Onko heillä elämä niin tylsää että jotain hupia hakevat täältä tuolla tavalla. Säälittävää.
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se on ja kyllä se ihmetyttää millaiset ihmiset täällä näitä ns. ”aloitteita” tekee? Ovatko ihan täysjärkisiä vai vähän 🥴. Todennäköisesti jälkimmäisiä. Onko heillä elämä niin tylsää että jotain hupia hakevat täältä tuolla tavalla. Säälittävää.
Sitä se on joissain tapauksissa. Pelkkää oman elämän tyhjyyttää paikkailemassa, trollailulla ja muulla ilkeilyllä.
Anonyymi kirjoitti:
Jos täällä tekee itsensä tunnistettavaksi, kuten itse aikoinaan virheellisesti tein, se kääntyy vaan itseään vastaan voimakkaasti. Mutta ainakin tuli selvyys siitä, ettei minua kaivettu olenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän se sua täällä sitten pitää jos et ketään ikävöi?
- Anonyymi
Ethän säkään ole tehnyt muuta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ne tunnisteet vielä ripottelee useampaan viestiin, niin kirjoittajatkin ehtivät vaihtua monta kertaa yhdessä ja samassa keskustelussa.
Vielä vittumaisempaa tuostakin saa kun ripottelee ne tyystin eri aloituksiin ja virlä sellaisiin keskusteluihin millä ei asian/aiheen kanssa ole mitään tekemistä hauskaa mehtästystä
https://youtube.com/shorts/JMxWai-J43k?si=mjPvm7LwfQlEwz-i - Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Jos täällä tekee itsensä tunnistettavaksi, kuten itse aikoinaan virheellisesti tein, se kääntyy vaan itseään vastaan voimakkaasti. Mutta ainakin tuli selvyys siitä, ettei minua kaivettu olenkaan.
Ei o mulla vie noi käynynmä tosin itse tein sen alkuun siksi että vieläkin puuttuu se kokemus tappelusta toki olisin sen jo nuorena halutessani saanu mutta ne ketkä edes silloin uskaltanu sitä lopulta kokeilla oli hyviä tuttuja tai kavereita ja itsellä ei taas ollu pienintäkään halua heidän kanssaan tapella
Anonyymi kirjoitti:
Ei o mulla vie noi käynynmä tosin itse tein sen alkuun siksi että vieläkin puuttuu se kokemus tappelusta toki olisin sen jo nuorena halutessani saanu mutta ne ketkä edes silloin uskaltanu sitä lopulta kokeilla oli hyviä tuttuja tai kavereita ja itsellä ei taas ollu pienintäkään halua heidän kanssaan tapella
Jos tapella haluaa, niin paras tapa siihen on mennä johonkin kamppailulajiin mukaan. Silloin saa luvan kanssa lyödä ja ottaa vastaan iskua hallitusti, eikä tule oikeuseuraamuksia. Se on kehittävääkin monella tavalla, ja oppii puolustamaan itseään. Itseluottamus kasvaa siinä. Kadulla ei kuitenkaan saa mennä ketään pahoinpitelemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
👍🏻
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä vittumaisempaa tuostakin saa kun ripottelee ne tyystin eri aloituksiin ja virlä sellaisiin keskusteluihin millä ei asian/aiheen kanssa ole mitään tekemistä hauskaa mehtästystä
https://youtube.com/shorts/JMxWai-J43k?si=mjPvm7LwfQlEwz-iÄrsyttävää kyllä, eikä tiedä onko vakavasti varovainen vaiko häröileekö.
- Anonyymi
Mistähän tämä on sitten gubbe kotoisin, että kirjoitat näitä aloituksia mitä kiiruhdat taivastelemaan rekkautuneena?
- Anonyymi
Olen jo lähestynyt huonoin tuloksin. Et voi vaatia minulta jos et itse anna pelivaraa. Vai houkuttaako pe*puni
- Anonyymi
Kyllä, nimenomaan neidin peräpukamanippunne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, nimenomaan neidin peräpukamanippunne.
Onpa haufkaa sanailua sulla gupen monologialoitukseen. Njet🥱
- Anonyymi
Ei o mua ainakaan kukaan nainen lähestyny sillai jonka voisin tulkita edes haluksi tutustua senkin opin jo nuorena että vaikka kiinnostuu ei sillä ole mitään tekoa sen tosiasian kanssa ettäkö hänellä olisi pienintäkään halua tutustua siksi kun kirjoittelette toisillenne ni mitä pitäs osata huomioida
- Anonyymi
Kyllä sulla mukava peppu mutta katse ja kauneus En saa silmiäni irti susta. 🌺
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sulla mukava peppu mutta katse ja kauneus En saa silmiäni irti susta. 🌺
Miksi et lähesty?
- Anonyymi
Uskallan ja välillä sitä yrittänytkin.
- Anonyymi
Et voi kirjottaa minulle etteikö minua muka kiinnostaisi
- Anonyymi
Toivon että näyttäisit sen, jos olet hän 😊
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivon että näyttäisit sen, jos olet hän 😊
Hyi mitä mun pitäs näyttää,sie oot hassu.
- Anonyymi
Miten olet osoittanut hänelle ettäkö olet edes kiinnostunut hänestä etkä vain jostain mielikuvasta hänestä useimmiten se mielikuva muodostetaan ulkonäön perusteella
https://youtube.com/shorts/qHtl_hTKBko?si=jgLyNN22XD9_7GEI - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyi mitä mun pitäs näyttää,sie oot hassu.
No mitäpä luulet mikä miestä useimmiten kiinnostaa nähdä
- Anonyymi
Liian syvällä tässä omassa pikku kuplassa. En mä tiedä mistä mä sun kanssa lähtisin liikkeelle. Oothan sä ihana vieki.
- Anonyymi
Oon omassa kuplassa myös omien ajatuksieni kanssa jotka polkee paikallaan. Ehkä uusi aika koittaa keväällä kun muutto yms. Sitten ehkä unohdan sut kun ei olla samoilla huudeilla. Vältyimme varmaan suuremmilta vahingoilta. Näin se varmaan oli tarkoituskin. Uusi työ, uusi asunto ja ympäristö tekee ihmeitä ja sun on enää turha miettiä mua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oon omassa kuplassa myös omien ajatuksieni kanssa jotka polkee paikallaan. Ehkä uusi aika koittaa keväällä kun muutto yms. Sitten ehkä unohdan sut kun ei olla samoilla huudeilla. Vältyimme varmaan suuremmilta vahingoilta. Näin se varmaan oli tarkoituskin. Uusi työ, uusi asunto ja ympäristö tekee ihmeitä ja sun on enää turha miettiä mua
Kyllä, sinä lähdet, niin tulvii Pohjanmaa, huudeillesi uusille.....
- Anonyymi
Ei sinulla ole minulle aikaa. Näet melkein 10 minua eloisampaa ja osaavampaa ja sinulle sopivaa ja kaunista ja älykästä ja itsestään huolta pitävää milloin vain haluat. Jos taion näkymättömäksi itseni pääsen joka psikkaan kanssasi.
- Anonyymi
Niijust ei tän miehen tarvi lähestyä ketään kun kaikki lähestyy häntä🙂
- Anonyymi
Lohduttaakseen tämä nonrealiteettien kuvaaminen sinua gubbe ja aloittaja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lohduttaakseen tämä nonrealiteettien kuvaaminen sinua gubbe ja aloittaja?
Lohduttaako* mutta niin- wake up ya loons
- Anonyymi
Kuinka edes pidetään huolta itsestä jokainen varmaan osaa halutessaan ulkonäöstään pitää huolta se taas kenties kertoo vain sen mikä on ulkonäön merkitys kyseisen kaltaiselle ihmiselle siinä kohti taas si jos ulkonäöstä huolenpitäminen menee kaiken muun edelle omassa elämässä olisi ehkä syytä osata pysyä jo erittäin etäällä sen kaltaisesta ihmisestä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niijust ei tän miehen tarvi lähestyä ketään kun kaikki lähestyy häntä🙂
Mä olen ainakin ihte pyrkiny oleen käyttäytyyn niin että mua olisi mahdollisimman vaikea lähestyä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lohduttaako* mutta niin- wake up ya loons
Wow someone capable been quite diabolical
- Anonyymi
Minä en halua ahdistaa toista. Kyllä me vielä päästään keskustelu yhteyteen kun vähiten sitä odotetaan.
Turha stressata mokoman takia.
Saatan yllättää ja laittaa viestin tynkää, johon en odota vastausta jos ei kiinnosta.
Siitä tiedän sitten 😉
Tämä sinulle jonka tänään näin, häneltä jonka tänään näit. Melkein törmättiin 🥴- Anonyymi
Olitko pyörällä?
- Anonyymi
No en!
Ihan kävellen. Hän oli myös.- Anonyymi
Itse taas liikun paikasta toiseen yleensä jalkaisin. Toisinaan myös kävellen tosin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse taas liikun paikasta toiseen yleensä jalkaisin. Toisinaan myös kävellen tosin.
Ripeä kipitys voi viitata siihen, että on töihin kiire tai on töissä jo
- Anonyymi
Ei se minua lohduta jos teet niitä aloitteita muille miehille. Jatka vaan matkaasi. Otan nuoremman ja luotettavamman.
- Anonyymi
Niissä sitä luotettavuutta tosiaan löytyy 😏
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkastetaan tapauskohtaisesti tai jätetään vallan väliin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luotettavuuden puute pääsy parisuhteissa siihen on että eletään kuvitelmassa että on jotain parempaa jotain enemmän jotain mielekkäämpää eikä osata arvostaa edes sitä mitä on miksi joillakin on paljon rahaa no siksi että he eivät edes omilta lapsiltaan saa rakkautta ilman lahjomista kuinka saada lapseltaan pyyteetön rakkaus itseään kohtaan pitäisi osata itse rakastaa lastaan pyyteettömästi ja jos ei sitä ole keski-ikään mennessä oppinu en usko että se on enään mitään sellaista jota voi edes oppia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luotettavuuden puute pääsy parisuhteissa siihen on että eletään kuvitelmassa että on jotain parempaa jotain enemmän jotain mielekkäämpää eikä osata arvostaa edes sitä mitä on miksi joillakin on paljon rahaa no siksi että he eivät edes omilta lapsiltaan saa rakkautta ilman lahjomista kuinka saada lapseltaan pyyteetön rakkaus itseään kohtaan pitäisi osata itse rakastaa lastaan pyyteettömästi ja jos ei sitä ole keski-ikään mennessä oppinu en usko että se on enään mitään sellaista jota voi edes oppia
Juu juu sä oot varmaan just niitä miehiä jotka sanoo jo ensitreffeillä, että luulekko löytäväs parempaa ja sit oot hämmentynyt kun käy miten käy
- Anonyymi
Ylläri tekstari jollekin miehelle tulossa 💞 jollen nukahda taas kesken kaiken 🥱
- Anonyymi
Hienoa gubbe, moni on raivonnut tämän lupaamasi viestinnän perään ja syyttänyt ”sinua” leikkimisestä. Mt-ongelmat ilmenee niin kovin monella tavalla
- Anonyymi
Ei kiinnosta
- Anonyymi
Kovaa anelua taas juhalla, ku reppana luulee, että joku hänet haluaa 😅 mitään ei tule tapahtumaan irl, ei nyt eikä koskaan 🙂 ja tämä paskan lätkytys palstalla ei ole aloite...vaan on täysin sama asia, kun ei tee yhtään mitään.
- Anonyymi
Sori mutta ei oo mikään paras paikka lähestyä ymmärrettävistä syistä
- Anonyymi
Kouluja käyneitä naisia on miehen vaikea lähestyä ja jos onnistuu pääemään sille asteelle, että aletaanko seurustelemaan, alkaa nainen ladella ehtojaan. "Minulla on oma elämä ja menoni joista pidän kiinni". Siihen se kaatuu.
- Anonyymi
Nää on näitä marketissa perässä hiihtäviä
- Anonyymi
Juu juu kannattaakin ottaa kananen, joka kotkottaa, siivoaa ja pyykkää, pyöräyttää mukulat, hoitaa ne ja kokkaa sohvapotaattiukolleen, joka viheltelee mennessään. Not. Sellaista oli paljonkin vielä viime vuosituhannella. Nykyisin hommat jaetaan tasan tai muuten jaetaan lusikat.
- Anonyymi
Melkein aamuyöstä päädyt toteamaan moista.
Ei pidä antaa periksi.
Sitä nyt sanotaan noin, mikä tarkoittaa, että olen tottunut itsenäiseen elämään.
Mutta siihen pitäisi todeta tyynen rauhallisesti, että hienoa ja olla kuin ei olisi koskaan kuullutkaan moista.
Tietenkin useilla on harrastuksia eivätkä naiset v e l v o i t a miehiä tulemaan samoihin juttuihin.
Siis. Uusia yrityksiä päin. - Anonyymi
Useimmilla taitaa olla ne ehtons seurustelulle ihan turha yhdenkään miehenkään inistä etteikö olisi ehtoja seurustelulle mu mistä se kertoo kun tarttii olla ehtoja ihmissuhteille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useimmilla taitaa olla ne ehtons seurustelulle ihan turha yhdenkään miehenkään inistä etteikö olisi ehtoja seurustelulle mu mistä se kertoo kun tarttii olla ehtoja ihmissuhteille
Kerro ny gubbe ihan vaa niistä omista skottiruutuhameehdoistas ym äläkä suotta kursaile
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu juu kannattaakin ottaa kananen, joka kotkottaa, siivoaa ja pyykkää, pyöräyttää mukulat, hoitaa ne ja kokkaa sohvapotaattiukolleen, joka viheltelee mennessään. Not. Sellaista oli paljonkin vielä viime vuosituhannella. Nykyisin hommat jaetaan tasan tai muuten jaetaan lusikat.
Sinäkö ihan osaat imuroida ja kaikkea sitten?
- Anonyymi
Näin saadaan nopeesti raiskis syyte.
- Anonyymi
Jos noin kriittistä on niin kannattaa pysyä iha vaa himassa friikki
- Anonyymi
Miten
- Anonyymi
En minä aio lähestyä ketään vielä moneen vuoteen!Sitten vasta kun voin selvästi paremmin ja olen saanut tehdä itselle mieluisaa työtä useamman vuoden ajan ja korvaukset on maksettu! Haluan jonkun selittävän minulle millä perusteella ehdokkaat valittiin projektiin minulta mitään kysymättä. Nyt minua kiinnostaa vain seitsemänkymppiset miehet ystävinä. Heidän ryhmässä on enemmän sellaisia miehiä, jotka eivät pysty enää harrastamaan seksiä.
- Anonyymi
Psykiatriseen sairaalaan kuuluisi tämän avauksen tehnyt ihmisraasukin.
- Anonyymi
Miten sulla on käynyt tämän vuosien mielenvikaisen spinnausurakan suhteen? Suojatyö meni, mielenterveys meni jne
- Anonyymi
Joo no mä teen siis vasta-aloitteen täälä palstalla nyt Anonyyminä.
Tärppäskö? - Anonyymi
Mene jo.
- Anonyymi
Oletko yksäri, joka häätää mielessään jotain tiettyä yksilöä tyyliin koko internetistä pihalle, että on tilaa olla? Levee on kuljetus näin ollen
- Anonyymi
Hankkikaa harrastukset, tää on enemmän ku typerää
- Anonyymi
Onko sekään hääviä, että toiset seurailee tämän aspeeguben mielikuvitusrikasta kirjoittelua itsensä kanssa ja päättelee henkilöitä siitä? Vain otettu rohto auttaa
- Anonyymi
En uskalla ehdotella mitään, mieluummin olen pelkuri. Ja halauksenkin taidat torjua. Sanokin tarpeeksi pahasti niin että on helpompi jos ei nähdä.
- Anonyymi
En torju jos olet oikea.
- Anonyymi
Sinänsä jännä kysymys mitä menettää jos ei uskalla kehtaa halua lähestyä elämänkokemuksesta riippuen sen voi aavistaa/aavistella si taas jos puuttuu elämänkokemus sitä ei voi mistään aavistaa eikä varmasti tietää ainakaan kummassakaan tapauksessa täysin varmaksi jos ei uskalla edes kokeilla kokemuksella vastaavan kaltaisista ihmisistä voi helposti aavistella mikä on lopputulos ja onko riski ottamisen arvoinen se taas johtuu siitä että erittäin harva nykyään uskaltaa olla omaitsensä kodin ulkopuolella ja toiset meistä ei ole välttis ole omiaitsejään kotonaan se on taas seuraus siitä että on puolisolleen esittänyt roolia sen roolin joutuu pitämään yllä niin kauan kuin haluaa suhteen kestävän ja sama on töissä jos työpaikan on saanu esittämällä roolia töitä hakiessaan useimmiten senkin roolin joutuu ylläpitämään niin kauan kuin haluaa työpaikkansa säilyttää tai vähintään sen koeajan riippuu kuinka helposti työnantaja keksii kuinka antaa lopputili koeajan jälkeen irtisanominen on vaikeampaa mutta ei tokikaan mahdotonta kun osaa soveltaa niitä irtisanomislakeja toki on tapauksia joissa työntekijä on erittäin helppo irti sanoa mu vaatii että työnantajalla on hyvät välit useampaan työntekijäänsä
- Anonyymi
Pitäiskö sun laittaa vähän pilkkuja ja pisteitä tohon pötköön. Eihän tosta ota Erkkikään selvää.
- Anonyymi
Niin onhan se ahristavaa kun näitä gupen jonnin joutavia aloituksia ei voi pilkkoa sun muuta. Voimia ja valoa ny kuitenkin
- Anonyymi
Rakastan sinua kyllä
- Anonyymi
K-naiselle
- Anonyymi
Juu Ke- naiselle pusuja
- Anonyymi
Uskallan.
- Anonyymi
Hyvää Lucianpäivää kaunottarelle.......een. Ikävä.
- Anonyymi
Onks sulla koeaika menossa vai mikä ja siks et uskalla enempää?
- Anonyymi
Kirjoita katsotaan sitte
- Anonyymi
Mä oon tehnyt aloitteen. Sun pitää vastata siihen jotenkin.
- Anonyymi
Mä en mistään hinnasta taas suomi24 anonyymien huutelijoiden roskapalstalla haluaisi tunnistautua mitenkään. Tämän palstan suola on juuri se että ei tunneta. Enkä todellakaan hae täältä ketään. Luen lähinnä viihteellisessä tarkoituksessa näitä miten joku etsii jotain täältä mikä on absurdi ajatus jo sinänsä mutta sitten luulee välillä keskustelevansa sen toisen kanssa vaikka kirjoittaja on täysin outo luulottelija. Mä en ymmärrä millainen kuva ihmisillä on kun he luulee että suomi24 palsalle mennään yleensä hakemaan jotain ihmistä tai joku kaipaaja lukee näitä viestejä? Ihan kuin kaikki ihmiset kävisivät täällä ja jos ei osu niin sitten kukaan ei kaipaa. Tämä on sivujuonne oikeassa elämässä murto osan ihmisten hakupaikka. Täällä ei kukaan löydä ketään haluamaansa se on varma.
Tämä on myös purkautumispalsta monelle. Poliittista ulinaa ja mölinää tai jotain sukupuoliin kohdistuvaa rienaamista yms. Typerimpiä kysymyksiä on naiset tai miehet palstalla että millaisia miehet on tai naiset tai tykkääkö nainen tästä tai mies. Ihan kuin nainen tai mies sanan alle voitaisiin kerätä kaikki toistensa kloonit jotka pitää samoista asioista ja ajattelee täysin samoin asioista. Mies kuten nainenkin on erittäin laaja käsitteinen sana. Niiden alle mahtuu hyvin erillaisia tapauksia.
Jos sä olet tehnyt aloitteen täällä anonyymina se ei merkitse kenellekkään tervejärkiselle yhtään mitään. Koska kukaan ei tiedä kuka olet ei edes se oikea joka todennäköisesti tietämättä mistään mitään jatkaa elämäänsä ja vastailee niille jotka häntä oikeasti lähestyy suoraan. Tuskin edes lukee koko palstaa. Iso joukko ihmisiä ei ole ikinä kuullutkaan tästä palstasta. Miettikää vähän ja käyttäkää järkeänne jos teillä sellaista on - Anonyymi
Ei tuollaiselle raivopäälle viitsi mitään kirjoittaaitseppähän pilasit kaiken ei ole minun vikani onneksi kärsi nyt kun et enään minusta kuule etkä näe opin jo ettet yhtään hyväksi ihmiseksi muutu aina kieroilet valehtelet kun oon niin arka
- Anonyymi
Hyppää avantoon
- Anonyymi
Asutko äitees piharakennuksessa?
- Anonyymi
On sitä yritetty.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2335430Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233790Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,182284Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2852162Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast481421Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611269Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1301165Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1201018- 34930
- 161807