Kadonneet naiset

Anonyymi

Juttelin taannoin pitkäaikaisen miespuolisen ystäväni kanssa deittailun vaikeudesta. Hän on joitakin vuosia sitten eronnut viisikymppinen mies, joka ei ole onnistunut kovasta yrityksestä huolimatta löytyämään itselleen kumppania. Mies on urheilullinen extrovertti, hauska ja energinen, ja vaikka deittiseuraa onkin löytynyt, ei pidempiaikaisen suhteen muodostumisesta ole tullut mitään. Mies on tuskastunut tilanteeseen - varmaan tuttua monelle täälläkin, ja ihmettelee, että minne kaikki keski-ikäiset naiset ovat markkinoilta kadonneet. Vähän huvittavastikin hän tuli toistaneeksi sitä samaa, mitä moni täälläkin eli että deittisivustoilla "pyörii vain ne samat naamat".

Jäin miettimään asiaa. Itseni lisäksi tuli mieleen heti kuusi ystäväpiiriini kuuluvaa keski-ikäistä naista, jotka ovat ulkoistaneet itse itsensä markkinoilta. He ovat eläneet jo vuosia yksin ilman minkäänlaista yritystä tai halua pariutua eivätkä hae edes satunnaista irtoseksiä mistään. Osalla on lapsia, osalla ei. Ulkoisesti on pitkää ja pätkää, tummaa ja vaaleaa, ja sosioekonomiselta taustaltaankin erilaista porukkaa. Jokainen on omalla tavallaan viehättävä eikä yksikään ole työtön, syrjäytynyt kassialma.

Mutta jostain syystä miehet eivät enää kiinnosta. Suhteet eivät kiinnosta. Seksin voi ostaa kaalimadosta. Miksi? Silloin kauan sitten, kun olin itse parikymppinen naisenalku, niin mielestäni tämmöiset "vanhukset" vielä pariutuivat, menivät jopa uudelleen naimisiin. Yksin jääneet tuntuivat olevan poikkeustapauksia.

Onko muilla samanlaisia huomioita? Vaikuttaako tämä miesten elämään millään tavalla vai onko se ihan sama, mitä keski-ikäiset naiset tekevät? Onko ystäväni poikkeus pääsäännöstä, kun toivoo ja etsii suunnilleen ikäistään naista? Miten naiset saataisiin back in the game?

209

711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Deittailin sinkkuna lähes 50v miestä (olin itse 37), joka koki myös, että hänet esineellistettiin naisten toimesta. Hän oli erittäin kovassa fyysisessä kunnossa ammattinsa vuoksi ja komea, itsestään huolta pitävä mies. Ja sanoi et naiset haluavat hänet vain esineellistää, eivätkä mitään vakavaa. Minäkin taisin kuulua siihen joukkoon. 😅

      Mutta jotain itua tuossa varmaan on. Naisista on tullut todella itsenäisiä, miksi ei miehistäkin.

      • Anonyymi

        Muistan lukeneeni täältä joskus myös vähän samanlaista kommenttia karkeampaan tyyliin tosin. Että ne naiset, jotka treffeille ehkä lähteävät, eivät sitten lopulta haekaan muuta kuin hetken kivaa ja sitoutuminen on todella vaikeaa. Pidin ajatusta aivan absurdina, mutta ehkä se sitten ei olekaan niin. Onko iso (?) osa vähän vanhemmista deittailevista naisista juuri niitä hauskan pitäjiä ja ne, joista olisi sitoutumaan kunnon suhteeseen, ovat lyöneet hanskat tiskiin ja häipyneet takaviistoon?

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan lukeneeni täältä joskus myös vähän samanlaista kommenttia karkeampaan tyyliin tosin. Että ne naiset, jotka treffeille ehkä lähteävät, eivät sitten lopulta haekaan muuta kuin hetken kivaa ja sitoutuminen on todella vaikeaa. Pidin ajatusta aivan absurdina, mutta ehkä se sitten ei olekaan niin. Onko iso (?) osa vähän vanhemmista deittailevista naisista juuri niitä hauskan pitäjiä ja ne, joista olisi sitoutumaan kunnon suhteeseen, ovat lyöneet hanskat tiskiin ja häipyneet takaviistoon?

        - ap

        Ne, jotka ovat häipyneet takaviistoon, ovat jo ehtineet nähdä mitä parisuhde on. He kokevat, että itsenäinen elämä on mukavampaa. Onhan tutkimuksissakin todettu parisuhteen lisäävän miesten onnellisuutta, mutta vähentävän naisten-.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne, jotka ovat häipyneet takaviistoon, ovat jo ehtineet nähdä mitä parisuhde on. He kokevat, että itsenäinen elämä on mukavampaa. Onhan tutkimuksissakin todettu parisuhteen lisäävän miesten onnellisuutta, mutta vähentävän naisten-.

        Olen lukenut tästä myös ja valitettavasti oma kokemukseni on samanlainen - helpompaa ja mukavampaa elää ilman miestä. Jos olisin mies, niin huolestuisin.

        - ap


    • Anonyymi

      Olen keski-ikäinen nainen. Pariuduin uudelleen eroni (pitkä suhde) jälkeen. Mielessäni oli silloin alkuaikoina vielä lyödä hynttyyt yhteen jossain vaiheessa miesystäväni kanssa. Kun lapset olivat muuttaneet omilleen, minulla oli ensimmäistä kertaa elämässäni aikaa itselleni. Eikä tarvinnut selitellä kenellekään minne on menossa ja koska tulee. Se vain oli ihan fantastista. Tulin toisiin aatoksiin yhteenmuuton kanssa - onneksi mieskään ei innostunut. Asumme eri kaupungeissa ja meidän arki toimii kummallakin paremmin omassa kotona. Nyt olen huomannut kaltaisiamme pareja olevan monia. Erillään asuminen on pikemminkin sääntö kuin poikkeus.

      Naisia ei pidä hätyytellä "back in the game", vaan annettava heille rauha, mikäli ja kun näin tahtovat. Kun ystävämiehesi on ekstrovertti, hän tarvitsi parikseen toisen ekstrovertin; introvertti nainen jää helposti ekstrovertin jalkoihin. Sinuna miettisin miksi hän on eronnut entisestä parisuhteestaan. Kuvauksesi miehestä vastaa suurin piirtein täydellistä (ekstrovertti) miestä, mutta siitä huolimatta uutta kumppania ei ole löytynyt. Onko mies liian hallitseva?

      • Anonyymi

        Vaikea sanoa. Olen tuntenut hänet jo vuosikymmeniä ja hän on hyvä ystävä, mutta en tietenkään voi tietää millainen hän on parisuhteessa. Varmasti vikojakin löytyy, niin kuin meistä kaikista. Jotenkin jäin vain miettimään tätä pariutumisen vaikeutta nykyään. Ihmiset ovat helpommin tavoitettavissa kuin koskaan ennen kaiken maailman sovellusten kautta, mutta samalla suhteiden solmiminen tuntuu olevan entistä vaikeampaa.

        Ja monet vetäytyvät leikistä kokonaan, joka tavallaan vaikeuttaa asiaa vielä entisestään. Tätä tavallaan ajoin aloituksellani takaa, että on olemassa naisreservi tuolla jossain, joka ei halua eikä suostu markkinoille. Olen kyllä samaa mieltä kanssasi, että ketään ei saa eikä voi pakottaa ja varmasti jokaisella sinkkuystävälläni on omat hyvät syynsä ratkaisuunsa.

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea sanoa. Olen tuntenut hänet jo vuosikymmeniä ja hän on hyvä ystävä, mutta en tietenkään voi tietää millainen hän on parisuhteessa. Varmasti vikojakin löytyy, niin kuin meistä kaikista. Jotenkin jäin vain miettimään tätä pariutumisen vaikeutta nykyään. Ihmiset ovat helpommin tavoitettavissa kuin koskaan ennen kaiken maailman sovellusten kautta, mutta samalla suhteiden solmiminen tuntuu olevan entistä vaikeampaa.

        Ja monet vetäytyvät leikistä kokonaan, joka tavallaan vaikeuttaa asiaa vielä entisestään. Tätä tavallaan ajoin aloituksellani takaa, että on olemassa naisreservi tuolla jossain, joka ei halua eikä suostu markkinoille. Olen kyllä samaa mieltä kanssasi, että ketään ei saa eikä voi pakottaa ja varmasti jokaisella sinkkuystävälläni on omat hyvät syynsä ratkaisuunsa.

        - ap

        Ei halua tai suostu ei ole välttämättä vallitseva asenne kaikilla.

        Aikuisena on tosi vaikeaa löytää seuraa, kun pariutuminen tapahtuu lähinnä Tinderissä tai baareissa.

        Miehet eivät tee aloitteita irl, koska kokevat sen selvästi liian haasteelliseksi ja valitsevat mieluummin helpomman tavan saada ensin seksiä ja sitten sitä kautta ehkä vakavampi suhde. Vaikka kiinnostusta riittäisi naiseen kovastikkin.

        Kuvittelevat vielä päälle, että olen seksikielteinen, kun vaan osaan käyttäytyä julkisella paikalla asiallisesti. Pitäisi varmaan heidän mielestä alkaa voihkimaan ja kiemurtelemaan kiimasta julkisella paikalla keskellä päivää jotta mies tuntisi oikean hetkensä tulleen tehdä aloite😂👍

        En ole käynyt baareissa 15 vuoteen. Silloin jo niin kova dokaaminen, kännilähentely ja riehunta meininki, että lakkasin käymästä. Tanssilattialla ei saanut tanssia ilman että ventovieraat miehet käy suoraan tavaraan käsiksi. Yksikin ihan haaroväliin pyrki kourimaan. Eikä tanssiminen kiinnosta, lähinnä baareja kaikki paikat.

        Sama meno Tinderissä.

        Miten tuollaisissa kuvioissa herkkä ja naisellinen nainen voi edes naamaansa näyttää ilman että tulee törkeästi ahdistelluksi???

        Sitten nämä "miehet" vielä kuvittelevat selvästi olevansa ajanhenkisiä ja rohkeita, cooleja maailmanmiehiä, kun röyhkeästi alkavat ehdottelemaan ja kourimaan ihan tuntemattomia naisia. Muistan ajan jolloin olisi soitettu poliisi jos joku tuollain olisi käyttäytynyt.

        Saisi tulla jotain aikuisten mehudiskoja, joissa voisi pukeutua nätisti ja tanssia ja keskustella. Uskon, että olisi suosittua. Kaikki fiksut joutuvat nyt nyhvimään vaan kotona.

        Tykkäisin itse esim jostain seksihullusta hoikasta ja älykkäästä lääkäris tai insinöörimiehestä😛 Tuskin käyvät Tinderissä tai räkälöissä.


    • Anonyymi

      Kaverin puolesta kyselet? 😏

      xLiner

      • Anonyymi

        Ai niin, unohdin, että tänne ei saa laittaa mitään oikeita keskusteluyrityksiä, koska sinkkupalsta. Pitäisikö rekkautua, niin saisit vaihteeksi uuden v***lukohteen? Pirisitäisi varmasti sun oloa.

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin, unohdin, että tänne ei saa laittaa mitään oikeita keskusteluyrityksiä, koska sinkkupalsta. Pitäisikö rekkautua, niin saisit vaihteeksi uuden v***lukohteen? Pirisitäisi varmasti sun oloa.

        - ap

        Eikö Bisse enää ole rekattuna?

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Bisse enää ole rekattuna?

        xLiner

        Ai että ihan Pertsana mua pidät? Pitäisikö sun jo antaa sille revaa, niin pääsisit tuosta kutinasta eroon? Vai eikö se huoli?

        - ap = Expihtarikurppa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että ihan Pertsana mua pidät? Pitäisikö sun jo antaa sille revaa, niin pääsisit tuosta kutinasta eroon? Vai eikö se huoli?

        - ap = Expihtarikurppa

        Ai oliko Bisse Pertti? 😉

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai oliko Bisse Pertti? 😉

        xLiner

        Tietysti, sokea reetakin sen huomasi.

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että ihan Pertsana mua pidät? Pitäisikö sun jo antaa sille revaa, niin pääsisit tuosta kutinasta eroon? Vai eikö se huoli?

        - ap = Expihtarikurppa

        Pöntis?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pöntis?

        Pöntis on se lepertelevä höynä, joka tekee rikosilmoituksen kaveripoliisilleen kaikista livenä tapaamistaan palstapojista. Ilmeisesti juuri tällä hetkellä vähän lataamassa, mutta kyllä se kohta taas tulee teidän iloksenne. Voin kertoa, että me EMME ole sama kirjoittaja.

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että ihan Pertsana mua pidät? Pitäisikö sun jo antaa sille revaa, niin pääsisit tuosta kutinasta eroon? Vai eikö se huoli?

        - ap = Expihtarikurppa

        Kiitos tästä, onkin pitkä aika kun olen kunnon naurut tältä palstalta saanut.

        -flowersreally-


    • Anonyymi

      Mä kuulun siihen hanskat tiskiin heittäneeseen reserviin. Ottajia olisi, eli vielä on päivämäärääkin jäljellä. :)
      Reservissä olon syy on kai melko perinteinen: herkän romanttisen sielun pettymys pariutumismaailman raadollisuuteen. Tieto miehistä lisää tuskaa, enkä jaksa enää uskoa että vapaana olisi mies joka olisi oikeasti kehittynyt aikuiseksi ja osaisi parisuhteessa olla.

      Yksin ei tarvitse ottaa riskiä että tulee tavalla tai toisella petetyksi, käytetyksi ja hylätyksi. Eikä myöskään tarvitse pienentää itseään ettei miehen herkkä ego luokkaantuisi siitä että olen fiksu, huumorintajuinen, seksuaalinen ja kyvykäs.

      • Anonyymi

        Tämä sama syy on useammilla ystävistänikin. Toki mukaan mahtuu myös pari sellaista, jotka eivät ole koskaan olleet suhteessa eivätkä sellaista ole halunneet. Mietin, että jossain tuossa 35 v. ja siitä eteenpäin tapahtuu jokin outo polarisaatio: naiset jakautuvat joka pariutujiin tai yksineläjiin. Yhtäkkiä naisten määrä sinkkumarkkinoilla romahtaa ja uskon, että tämän on pakko näkyä jotenkin myös pariutumishalukkaille miehille. Iso osa naisista yhtäkkiä vain *puff* katoaa. Jäljelle jää se puoli, joka vielä kumppania haluaa (tai vain seksiä, mutta miestä nyt ylipäänsä), ja kun siitä karsii pois mielenterveysongelmaiset, juopot/narkkarit ja rahan perässä juoksevat, niin aika pienet on miesten markkinat, eikö?

        - ap


    • Anonyymi

      Ystäväsi on tasoton mies eli naisten mielestä ruma ja siksi ei saa kumppania itselleen koska tavis rumat naiset haluaa komean top 10 miehen. Stefan therman on kuulemma eronnut sofiasta eli kohta varmaan joku tavis nainen on stefanin käytettävänä.
      Kuitenkin nykyään harva tavis mies pääsee edes tutustumaan naisiin. Naisten rima on liian korkealla.

      • Anonyymi

        Jätän nyt tuon sun tautologisen intron tämän kerran huomiotta, ja jään tuohon kahteen viimeiseen lauseeseen. Tuon olen täältäkin lukenut, ja yleensä sivuutan sen palstajankkauksena. Mutta nyt mietin, että ehkä tuossa on perääkin? Miten tutustua naisiin, jotka eivät tuo itseään esiin missään? Jos markkinoilla on vain ne moniongelmaiset naiset ja instaprinsessat, niin aika vaikeaa on miehille se kumppanin löytäminen. Tällä tyylillä se ikkuna parisuhteeseen sulkeutuu miehillä viimeistään siinä kolmekymppisenä, kun naisia on vielä enemmän tarjolla, mutta sen jälkeen onkin sitten hiljaisempaa.

        Onko näin?

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätän nyt tuon sun tautologisen intron tämän kerran huomiotta, ja jään tuohon kahteen viimeiseen lauseeseen. Tuon olen täältäkin lukenut, ja yleensä sivuutan sen palstajankkauksena. Mutta nyt mietin, että ehkä tuossa on perääkin? Miten tutustua naisiin, jotka eivät tuo itseään esiin missään? Jos markkinoilla on vain ne moniongelmaiset naiset ja instaprinsessat, niin aika vaikeaa on miehille se kumppanin löytäminen. Tällä tyylillä se ikkuna parisuhteeseen sulkeutuu miehillä viimeistään siinä kolmekymppisenä, kun naisia on vielä enemmän tarjolla, mutta sen jälkeen onkin sitten hiljaisempaa.

        Onko näin?

        - ap

        Ihan normaalia elämää ne naisetkin viettää ja ovat "saavutettavissa" irl, juu nou?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan normaalia elämää ne naisetkin viettää ja ovat "saavutettavissa" irl, juu nou?

        Eli tuo, että naisiin ei tutustu ja naisten rima on liian korkealla, on joku outo myytti? Siis muuallakin kuin tällä palstalla. Tiedän tietysti, että aina on ja aina tulee olemaan sellaisia ihmisiä (miehiä ja naisia), jotka eivät pariudu syystä tai toisesta, mutta itselleni on tullut sellainen käsitys, että tämä olisi isompikin ongelma. Ilmeisesti ei kuitenkaan ole?

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätän nyt tuon sun tautologisen intron tämän kerran huomiotta, ja jään tuohon kahteen viimeiseen lauseeseen. Tuon olen täältäkin lukenut, ja yleensä sivuutan sen palstajankkauksena. Mutta nyt mietin, että ehkä tuossa on perääkin? Miten tutustua naisiin, jotka eivät tuo itseään esiin missään? Jos markkinoilla on vain ne moniongelmaiset naiset ja instaprinsessat, niin aika vaikeaa on miehille se kumppanin löytäminen. Tällä tyylillä se ikkuna parisuhteeseen sulkeutuu miehillä viimeistään siinä kolmekymppisenä, kun naisia on vielä enemmän tarjolla, mutta sen jälkeen onkin sitten hiljaisempaa.

        Onko näin?

        - ap

        "Miten tutustua naisiin, jotka eivät tuo itseään esiin missään?"

        Koetko että jollakulla miehellä olisi tai pitäisi olla "oikeus" tutustua naiseen, joka ei halua tutustua miehiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten tutustua naisiin, jotka eivät tuo itseään esiin missään?"

        Koetko että jollakulla miehellä olisi tai pitäisi olla "oikeus" tutustua naiseen, joka ei halua tutustua miehiin?

        Sanon tästä sivusta ...

        Ei kai kyse ole niinkään naisista, jotka eivät halua tutustua miehiin. Enemmän kai sellaisista, jotka eivät ole ns. tyrkyllä ja tee numeroa sinkkuudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten tutustua naisiin, jotka eivät tuo itseään esiin missään?"

        Koetko että jollakulla miehellä olisi tai pitäisi olla "oikeus" tutustua naiseen, joka ei halua tutustua miehiin?

        Ei, tätä en tarkoita. Vähän ehkä haparoiden mietin sitä, että miksi loppujen lopuksi iso joukko naisista jättäytyy pois parisuhdemarkkinoilta? Tuo on mielestäni todella kamala sanonta, tulee mieleen karjamarkkinat, mutta käytän sitä nyt paremman puutteessa. Ajan takaa sitä, että ainakin osa miesten yksinäisyydestä ja siitä johtuvista ongelmista aiheutuu siitä, että vaikka otollisia ja hyviä naisia olisikin olemassa, niin he ovat päättäneet häipyä tutkasta ja jäljellä on aika suppea ja ainakin osittain hankala sakki naisia.

        Jos itse joutuisin hakemaan kumppania noilla spekseillä, niin kyllä minäkin alkaisin pitämään vastakkaista sukupuolta hulluna. Ei tämä mitään ratkaise, mutta ehkä vähän paremmin ymmärrän joidenkin yksin jääneiden miesten tuskaantumista.

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanon tästä sivusta ...

        Ei kai kyse ole niinkään naisista, jotka eivät halua tutustua miehiin. Enemmän kai sellaisista, jotka eivät ole ns. tyrkyllä ja tee numeroa sinkkuudestaan.

        Saattaa olla.

        Pahoittelut. 😁 Itselleni on melko käsittämätön ajatus, että joku haluaisi jotain elämäänsä mutta ei tavoittelisi sitä aktiivisesti tai jopa puolipassiivisesti estäisi asian tapahtumisen...

        Meitä on niin monia erilaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, tätä en tarkoita. Vähän ehkä haparoiden mietin sitä, että miksi loppujen lopuksi iso joukko naisista jättäytyy pois parisuhdemarkkinoilta? Tuo on mielestäni todella kamala sanonta, tulee mieleen karjamarkkinat, mutta käytän sitä nyt paremman puutteessa. Ajan takaa sitä, että ainakin osa miesten yksinäisyydestä ja siitä johtuvista ongelmista aiheutuu siitä, että vaikka otollisia ja hyviä naisia olisikin olemassa, niin he ovat päättäneet häipyä tutkasta ja jäljellä on aika suppea ja ainakin osittain hankala sakki naisia.

        Jos itse joutuisin hakemaan kumppania noilla spekseillä, niin kyllä minäkin alkaisin pitämään vastakkaista sukupuolta hulluna. Ei tämä mitään ratkaise, mutta ehkä vähän paremmin ymmärrän joidenkin yksin jääneiden miesten tuskaantumista.

        - ap

        Oletko ajatellut, että noilla kyseisillä naisilla saattaisi olla samansuuntaisia ajatuksia miehistä...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ajatellut, että noilla kyseisillä naisilla saattaisi olla samansuuntaisia ajatuksia miehistä...?

        Totta kai. On varmasi joukko hyviä miehiä, jotka ovat myös lyöneet hanskat tiskiin. Ja naisia, jotka hakevat kumppania ja joutuvat sen takia seulomaan melkoisen määrän sekopäitä läpi.

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, tätä en tarkoita. Vähän ehkä haparoiden mietin sitä, että miksi loppujen lopuksi iso joukko naisista jättäytyy pois parisuhdemarkkinoilta? Tuo on mielestäni todella kamala sanonta, tulee mieleen karjamarkkinat, mutta käytän sitä nyt paremman puutteessa. Ajan takaa sitä, että ainakin osa miesten yksinäisyydestä ja siitä johtuvista ongelmista aiheutuu siitä, että vaikka otollisia ja hyviä naisia olisikin olemassa, niin he ovat päättäneet häipyä tutkasta ja jäljellä on aika suppea ja ainakin osittain hankala sakki naisia.

        Jos itse joutuisin hakemaan kumppania noilla spekseillä, niin kyllä minäkin alkaisin pitämään vastakkaista sukupuolta hulluna. Ei tämä mitään ratkaise, mutta ehkä vähän paremmin ymmärrän joidenkin yksin jääneiden miesten tuskaantumista.

        - ap

        Oletko miettinyt mitä parisuhde naisille tarjoaa? Moni etenkin vanhempi mies odottaa naisen passaavan itseään, tai ainakin tekevän suurimman osan kotitöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ajatellut, että noilla kyseisillä naisilla saattaisi olla samansuuntaisia ajatuksia miehistä...?

        Miehet on kuin parkkipaikkoja - joko ne on varattuja tai vammaisille tarkoitettu.
        Miehet on kuin vessoja - joko ne on varattuja tai täynnä paskaa.

        Onko nuo sanonnat tulleet tyhjästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko miettinyt mitä parisuhde naisille tarjoaa? Moni etenkin vanhempi mies odottaa naisen passaavan itseään, tai ainakin tekevän suurimman osan kotitöstä.

        No niinpä. Jos naiset ovat mielummin yksin kuin miehen kanssa, niin mitä se kertoo miehistä?

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä. Jos naiset ovat mielummin yksin kuin miehen kanssa, niin mitä se kertoo miehistä?

        - ap

        Mielestäni vielä suurempi kysymys ... jos monet naiset ovat mielummin yksinään lasten kanssa, kuin huolehtisivat lapsista yhdessä miehen kanssa, niin mitä se kertoo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni vielä suurempi kysymys ... jos monet naiset ovat mielummin yksinään lasten kanssa, kuin huolehtisivat lapsista yhdessä miehen kanssa, niin mitä se kertoo?

        ..... kertoo miehistä? Voidaan hyvinkin kysyä, että miksi naiset kokevat, että on parempi/helpompi huolehtia lapsista yksin kuin miehen kanssa? Jos olisin mies, niin huolestuisin.

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ..... kertoo miehistä? Voidaan hyvinkin kysyä, että miksi naiset kokevat, että on parempi/helpompi huolehtia lapsista yksin kuin miehen kanssa? Jos olisin mies, niin huolestuisin.

        - ap

        Ilmesesti moni mies onki huolestunu. Ainoo vaan, että niiden miesten ratkasu ongelmaan on: naisilta oikeudet pois ja takas hellan ja nyrkin väliin. Ei kai kyky riitä miettimään ongelmaa ja sen kunnollista ratkasua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmesesti moni mies onki huolestunu. Ainoo vaan, että niiden miesten ratkasu ongelmaan on: naisilta oikeudet pois ja takas hellan ja nyrkin väliin. Ei kai kyky riitä miettimään ongelmaa ja sen kunnollista ratkasua.

        Jos näin on, niin se on todella surullista. Siinä ei oikeastaan voita kukaan, mutta takuulla kaikki häviää. Eniten ne lapset, koska yhtälailla kun äiti on tärkeä, niin on isäkin. Jos naiset häviää parisuhdemarkkinoilta, niin miehet häviää lastensa elämästä ja itse ajattelen, että jälkimmäinen on paljon pahempi tappio.

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan normaalia elämää ne naisetkin viettää ja ovat "saavutettavissa" irl, juu nou?

        Joo, minäkin, kauppareissulla, opiskelujen tiimoilta ja metsäpolulla. 😁 Miksi pitäisi olla aina 'saavutettavissa'?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, tätä en tarkoita. Vähän ehkä haparoiden mietin sitä, että miksi loppujen lopuksi iso joukko naisista jättäytyy pois parisuhdemarkkinoilta? Tuo on mielestäni todella kamala sanonta, tulee mieleen karjamarkkinat, mutta käytän sitä nyt paremman puutteessa. Ajan takaa sitä, että ainakin osa miesten yksinäisyydestä ja siitä johtuvista ongelmista aiheutuu siitä, että vaikka otollisia ja hyviä naisia olisikin olemassa, niin he ovat päättäneet häipyä tutkasta ja jäljellä on aika suppea ja ainakin osittain hankala sakki naisia.

        Jos itse joutuisin hakemaan kumppania noilla spekseillä, niin kyllä minäkin alkaisin pitämään vastakkaista sukupuolta hulluna. Ei tämä mitään ratkaise, mutta ehkä vähän paremmin ymmärrän joidenkin yksin jääneiden miesten tuskaantumista.

        - ap

        Ei nainen ole silloin otollinen nainen, jos ei halua parisuhdekuviota enää. Se pitää vaan hyväksyä ja poistaa heidät potentiaalisten kumppanien listasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni vielä suurempi kysymys ... jos monet naiset ovat mielummin yksinään lasten kanssa, kuin huolehtisivat lapsista yhdessä miehen kanssa, niin mitä se kertoo?

        Kertoo, että mies on ollut yksi lapsi lisää. Ei helpota arjen kuormaa vaan päinvastoin lisää sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nainen ole silloin otollinen nainen, jos ei halua parisuhdekuviota enää. Se pitää vaan hyväksyä ja poistaa heidät potentiaalisten kumppanien listasta.

        Tämä on erittäin hyvä kommentti. Ap:n harmittelu sen suhteen, etteivät "otolliset" naiset ole markkinoilla, on voimakkaasti miesnäkökulmasta kirjoitettu mielipide.

        Sen vuoksi en uskokaan, että ap olisi nainen. Kukaan nainen ei todennäköisesti harmittelisi miesten puolesta sitä, ettei miehille riitä naisia. Toki voin olla väärässä.

        Tässä haiskahtaa sellainen perinteinen kuvio, että naisen riippumattomuus miehestä on huono juttu, koska se antaa naisille loukkaamattoman vapauden olla myös täysin pariutumatta.

        Minun kysymykseni aloittajalle onkin: miksi lähestyt asiaa miesten näkökulmasta? Itsenäiset, pariutumishaluttomat naiset saavat ihan ihmisoikeuksienkin nojalla päättää, elävätkö he yksin vai parisuhteessa, eikä kenelläkään tulisi olla oikeutta arvostella tällaisten naisten valintoja. Ei edes siten, että arvostelu puetaan "harmittelun" muotoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on erittäin hyvä kommentti. Ap:n harmittelu sen suhteen, etteivät "otolliset" naiset ole markkinoilla, on voimakkaasti miesnäkökulmasta kirjoitettu mielipide.

        Sen vuoksi en uskokaan, että ap olisi nainen. Kukaan nainen ei todennäköisesti harmittelisi miesten puolesta sitä, ettei miehille riitä naisia. Toki voin olla väärässä.

        Tässä haiskahtaa sellainen perinteinen kuvio, että naisen riippumattomuus miehestä on huono juttu, koska se antaa naisille loukkaamattoman vapauden olla myös täysin pariutumatta.

        Minun kysymykseni aloittajalle onkin: miksi lähestyt asiaa miesten näkökulmasta? Itsenäiset, pariutumishaluttomat naiset saavat ihan ihmisoikeuksienkin nojalla päättää, elävätkö he yksin vai parisuhteessa, eikä kenelläkään tulisi olla oikeutta arvostella tällaisten naisten valintoja. Ei edes siten, että arvostelu puetaan "harmittelun" muotoon.

        Halusin lähestyä ajatusta miehen näkökulmasta, koska rehellisyyden nimissä se ei saa puoliksikaan niin paljon huomiota, kuin naisten. Miehet myös itse sabotoivat kaiken asiallisen keskustelun alentumalla sille "antakaa p****ua" -tasolle, koska asioista asiallisesti keskusteleminen ahdistaa ja pelottaa. Mielestäni miestenkin ajatuksia olisi kuitenkin hvyä kuulla, koska muuten tässä ajaudutaan sukupuolten väliseen sotaan, jossa kumpikaan osapuoli ei tule kuulluksi eikä ymmärretyksi. Onko se sitten hyvä tilanne, meille naisillekaan?

        En ole pakottamassa tai ajamassa ketään parisuhteeseen, mulle on itsestään selvää, että kyse on jokaisen vapaasta tahdosta ja omasta ratkaisusta, eikä ne syytkään kenellekään kuulu. Itse siis olen lähemmäs viisikymppinen markkionoilta poistunut kurppa, jos se tieto nyt on jollekin tärkeä.

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halusin lähestyä ajatusta miehen näkökulmasta, koska rehellisyyden nimissä se ei saa puoliksikaan niin paljon huomiota, kuin naisten. Miehet myös itse sabotoivat kaiken asiallisen keskustelun alentumalla sille "antakaa p****ua" -tasolle, koska asioista asiallisesti keskusteleminen ahdistaa ja pelottaa. Mielestäni miestenkin ajatuksia olisi kuitenkin hvyä kuulla, koska muuten tässä ajaudutaan sukupuolten väliseen sotaan, jossa kumpikaan osapuoli ei tule kuulluksi eikä ymmärretyksi. Onko se sitten hyvä tilanne, meille naisillekaan?

        En ole pakottamassa tai ajamassa ketään parisuhteeseen, mulle on itsestään selvää, että kyse on jokaisen vapaasta tahdosta ja omasta ratkaisusta, eikä ne syytkään kenellekään kuulu. Itse siis olen lähemmäs viisikymppinen markkionoilta poistunut kurppa, jos se tieto nyt on jollekin tärkeä.

        - ap

        Olen vahvasti sitä mieltä, että kaikenlaiset "antakaa p***ua"-kommenttien laukojat päätyvät juuri sellaiseen seuraan, joka viihtyy heidän kanssaan. Vastaavasti asiallisesti keskustelevat miehet ja naiset löytävät yleensä asiallisia keskustelukumppaneita, jotka voivat olla joko kumppaniehdokkaita tai jotain muita tuttavia, jokaisen oman valinnan mukaan.

        Mahdatko tarkoittaa sukupuolten välisellä sodalla tilannetta, jossa joku turvautuu väkivaltaan? Yhteiskunnassa on hyvin monia erilaisia kanavia saada äänensä kuulumaan ilman väkivaltaa. Väkivallan käyttäjät eristetään muusta yhteiskunnasta, jotta he eivät aiheuttaisi lisää vahinkoa. Väkivaltaisten tekojen ehkäisy ei ole kollektiivisesti naisten harteilla, eivätkä väkivaltaisesti käyttäytyvät miehet voi koskaan perustella väkivaltaansa sillä, ettei heillä ole tarpeeksi määräysvaltaa naisiin nähden. Sama koskee tietysti tilanteita, jossa sukupuolten roolit ovat toisin päin. Länsimainen lainsäädäntö ei toimi sillä tavalla.

        Näkisin, että suurin osa naisista ja miehistä ainakin länsimaissa elää sulassa sovussa keskenään. Minun mielestäni suurimmat "sukupuolten välisen sodan" merkit ovat haitallisia kulttuurisia normeja, joita kumpikin osapuoli pystyy välttämään valitsemalla seuransa tarkkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miehet on kuin parkkipaikkoja - joko ne on varattuja tai vammaisille tarkoitettu.
        Miehet on kuin vessoja - joko ne on varattuja tai täynnä paskaa.

        Onko nuo sanonnat tulleet tyhjästä?

        Miehet on kuin parkkipaikkoja - joko ne on varattuja tai vammaisille tarkoitettu.
        Miehet on kuin vessoja - joko ne on varattuja tai täynnä paskaa.
        Onko nuo sanonnat tulleet tyhjästä?

        Niin, samat lätinät liikkuu miesten maailmassa naisista, kannattaa varmaan avartaa omaa näkökantaa ennemmin kuin toistaa rikkinäistä levyä.

        Ja aina kannattaa muistaa se, että jokainen varattu mies/nainen ei ole ollut varattu aina, ovatko he siis olleet sitä ennen esim. täynnä paskaa? Ja jos ovat, kuten ismi kuuluu, niin miten he ovat päätyneet varatuiksi, millainen vessapönttö on heidät varannut?

        Suomen erotilastojen perusteella aika harva suomalainen pariutuu ilman, että olisi ollut jo joskus aiemmin avioliitossa. Kummasti sille paskalle löytyy pönttöä maailmalta, kas kun tokko sitä varatusta eronneeksi päätyy olemalla muuta kuin paskaa.

        Ismeistä puheen ollen. Miljardi kärpästä ei voi olla väärässä, paska on hyvää. Ja jos vapaa mies on paskaa, niin voi miettiä edellisen valossa kuka se kärpänen on.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Miehet on kuin parkkipaikkoja - joko ne on varattuja tai vammaisille tarkoitettu.
        Miehet on kuin vessoja - joko ne on varattuja tai täynnä paskaa.
        Onko nuo sanonnat tulleet tyhjästä?

        Niin, samat lätinät liikkuu miesten maailmassa naisista, kannattaa varmaan avartaa omaa näkökantaa ennemmin kuin toistaa rikkinäistä levyä.

        Ja aina kannattaa muistaa se, että jokainen varattu mies/nainen ei ole ollut varattu aina, ovatko he siis olleet sitä ennen esim. täynnä paskaa? Ja jos ovat, kuten ismi kuuluu, niin miten he ovat päätyneet varatuiksi, millainen vessapönttö on heidät varannut?

        Suomen erotilastojen perusteella aika harva suomalainen pariutuu ilman, että olisi ollut jo joskus aiemmin avioliitossa. Kummasti sille paskalle löytyy pönttöä maailmalta, kas kun tokko sitä varatusta eronneeksi päätyy olemalla muuta kuin paskaa.

        Ismeistä puheen ollen. Miljardi kärpästä ei voi olla väärässä, paska on hyvää. Ja jos vapaa mies on paskaa, niin voi miettiä edellisen valossa kuka se kärpänen on.

        Se koira älähtää johon kalikka kolahtaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä. Jos naiset ovat mielummin yksin kuin miehen kanssa, niin mitä se kertoo miehistä?

        - ap

        Näin kolmannella kierroksella olevana melkein 5-kymppisenä naisena voin antaa lausunnon, että ikinä en enää olisi miehen kanssa muuttanut saman katon alle. Nainen puolisona on upea ja ihana, miten paljon helpompaa onkaan elämä tasa-arvoisen, vastuuntuntoinen ja tunteistaan puhuvan naisen kanssa, joka jakaa arjen ja vastuun taloudesta ja taloustöistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se koira älähtää johon kalikka kolahtaa...

        Hah, älähdän vain sanonnan logiikan typeryydestä, se ei kestä yhtään tarkastelua sellaisenaan, etenkään jos se kohdistetaan tiettyyn ihmisryhmään, oli se sitten mies, nainen, kala, mikä hyvänsä. Ja niin älähtäisin, jos olisin nainen, lukisin tämän aloituksen ja kommenteissa noiden sanontojen käyttämisen. Koska ne eivät vaan toimi, eivät jos osaa ajatella seuravaa askeltaan pidemmälle.


    • Anonyymi

      En osaa sanoa tuosta ikäluokasta, mutta itse astetta nuorempana tunnistan kyllä jo ihan saman ilmiön. Iso osa oman ystäväpiirini naisista on ns. poistunut markkinoilta jo reilusti alle nelikymppisenä. Takana on se yksi vähän pidempi parisuhde ja sen päätyttyä ei ole mitään suurempaa hinkua takaisin parisuhteeseen. Osa saattaa joskus etsi jotain satunnaisempaa, mutta moni ei edes sitä. Pelkät himot kun saa hoidettua itsekin ja tunnetta on turha etsiä mistään satunnaisesta. Lapsetkin on oikeastaan tehtynä heillä, jotka ylipäänsä lapsia haluavat. Harva toki on täysin sulkenut pois parisuhteen mahdollisuutta, mutta vaatimuksen suhteen aloittamiseksi ovat korkeammat. He ovat ottaneet opikseen sen ensimmäisen suhteen virheistä eivätkä halua toistaa niitä.

      • Anonyymi

        Lisään vielä ...

        Itse täytän 40 ensi vuonna. En ole ollut parisuhteessa (tai missään muussakaan suhteessa) kohta kolmeen vuoteen. Elämään mahtunut 2 pidempää parisuhdetta. Ensimmäinen 13 vuotta ja toinen 7 vuotta. Tuosta kun laskee, niin olen ollut parisuhteessa koko aikuisikäni ennen tätä. Jälkimmäisestä suhteesta minulla on 5 vuotias poika. Ennen hänen syntymäänsä päätin vaihtaa työpaikkaa ja koko alaa. Raskaana ja hoitovapaalla ollessa opiskelin, sitten tein loppuun tutkintoni, löysin työpaikan ja teen nyt unelmatyötäni. Lapsen, työn ja 2 koiran jälkeen ei elämässä ihan kauheasti aikaa jää. Iltaisin ja viikonloppuisin on paljonkin niitä hetkiä, jolloin toinen aikunen taloudessa olisi ihana olemassa. Ihan mitä tahansa kaksilahkeista en kuitenkaan kelpuuttaisi.


      • Anonyymi

        Kyllä, aivan samasta on kyse meillä vähän vanhemmillakin naisilla. Mua yleensä ärsyttää suunnattomasti miesten parku seksinpuutteesta ja naisten nirsoudesta jne., mutta jos kerrankin koittaisi miettiä asiaa miesten kannalta, niin tämä ilmiöhän aiheuttaa sen, että miehillä ei todentotta ole kovinkaan paljon valinnan varaa. Oikeastaan juuri se "kunnon aines" naisista, joista olisi hyväksi kumppaniksi suhteeseen, ovat niitä, jotka siitä hommasta luopuvat.

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä ...

        Itse täytän 40 ensi vuonna. En ole ollut parisuhteessa (tai missään muussakaan suhteessa) kohta kolmeen vuoteen. Elämään mahtunut 2 pidempää parisuhdetta. Ensimmäinen 13 vuotta ja toinen 7 vuotta. Tuosta kun laskee, niin olen ollut parisuhteessa koko aikuisikäni ennen tätä. Jälkimmäisestä suhteesta minulla on 5 vuotias poika. Ennen hänen syntymäänsä päätin vaihtaa työpaikkaa ja koko alaa. Raskaana ja hoitovapaalla ollessa opiskelin, sitten tein loppuun tutkintoni, löysin työpaikan ja teen nyt unelmatyötäni. Lapsen, työn ja 2 koiran jälkeen ei elämässä ihan kauheasti aikaa jää. Iltaisin ja viikonloppuisin on paljonkin niitä hetkiä, jolloin toinen aikunen taloudessa olisi ihana olemassa. Ihan mitä tahansa kaksilahkeista en kuitenkaan kelpuuttaisi.

        Ensinnäkin nostan hattua sun draiville ja energialle! Tietän ja tunnistan tuon elämänvaiheen, kun eletään ruuhkavuosissa. Erotus on se, että yksin kun tekee kaiken, niin ei sentään tarvitse valittaa kumppanin saamattomuudesta ja pihtaamisesta.

        Ketä tahansa ei pidäkään huolia. Itsestäni olen huomannut, että kun osittain pakosta olen kohdannut ongelman jos toisenkin ja yksin ne selvittänyt, niin en enää jaksaisi itseäni heikompaa miestä. Rima siis tosiaan nousee, mutta vielä pahemmin kuin vain ulkonäön suhteen.

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, aivan samasta on kyse meillä vähän vanhemmillakin naisilla. Mua yleensä ärsyttää suunnattomasti miesten parku seksinpuutteesta ja naisten nirsoudesta jne., mutta jos kerrankin koittaisi miettiä asiaa miesten kannalta, niin tämä ilmiöhän aiheuttaa sen, että miehillä ei todentotta ole kovinkaan paljon valinnan varaa. Oikeastaan juuri se "kunnon aines" naisista, joista olisi hyväksi kumppaniksi suhteeseen, ovat niitä, jotka siitä hommasta luopuvat.

        - ap

        Niin, kyllä minäkin osittain tuon (joidenkin) miesten valituksen ymmärrän. Toisaalta olen monesti sanonutkin, että jos todella tuolta tuntuu, niin kohteet ovat vääriä. Jos mietin itseni ja ystävieni kaltaisia naisia, niin ei meitä mistään deittipalveluista löydä. Emme me silti mitenkään piilossa ole, vaan ihan normaalissa elämässä meihin voi törmätä. En sano, etteikö deittipalveluissakin varmasti myös jokunen löydy. Voisin kuitenkin kuvitella niihin saturoituvan sitä vähän hankalampaa naistyyppiä.

        Sitten taas jos uskoo mm. täällä viljeltyjä stereotypiota, niin eiväthän nämä miehet edes pidä esim. omaa naistyyppiäni minään "kunnon aineksena". Vaikka iso osa on provoamista, niin on siinä pieni hippu totuuttakin mukana. Varsinkin jos kyse on niistä miehistä, joilla ei ole takana sitä vähintään yhtä pidempää parisuhdetta. Heillä tuntuu monesti olevan varsin epärealistinen käsitys itsestään ja maailmasta. Työskentelen nyt hyvin miesvaltaisella alalla ja siinä sivussa seuratessa tekee joskus mielenkiintoisia havaintoja. Ihan täysin "normaaleilla" ja "täyspäisiltä" vaikuttavilla miehillä on välillä totaalisen vääristynyt käsitys naisista. Sellanen katkeruus ja kummallinen naisviha on luotaantyöntävää. Kummallista siinä on se, että se ei tule mitenkään ilmi normaalissa kanssakäymisessä esim. työn parissa. Jos porukassa keskustelu on kuitenkaan yhtään parisuhteisiin viittaavaa, niin se pulpahtaa heti pintaan. Onhan ton ilmiön tiedostanu jo aikasemminkin, mutta nyt sen näkee jotenki niin silmiinpistävästi. Kyllä kai itsekullakin olis syitä olla katkera vastakkaista sukupuolta kohtaan, mutta onko siitä muka jotain hyötyä?

        Ja todellakin, rima vaan nousee :) Ulkonäkö nyt on ollu mulle aina varsin yhdentekevä juttu. Valtaosa miehistä on ihan katseenkestäviä. Deittisovelluksissa mennään ulkonäkö edellä, joten ei oo mun juttu. En tykkää jakaa kuviani, enkä myöskään oikeestaan tahdo nähdä kuvia toisesta. Ne tärkeät jutut on korvien välissä. Todellakin mitä useamman vaikean kuvion on selvittäny yksinään, niin sitä vähemmän ymmärtää (omasta mielestä) turhista asioista synkistelyä ja napisemista. Ite oon muutenki sellanen peruspositiivinen ja uskon, että elämä kyllä kantaa ja asiat lutviutuu, kun vaan alkaa tehdä niille jotain. En jaksais ihmistä, joka näkee kaiken negatiivisesti.

        Yksi tosi iso juttu on myös tuo lapsi. Meidän elämään ei taatusti pääse yksikään mies, joka huonontais tätä kuviota. Äitinä olen vastuussa lapsen hyvinvoinnista ja se todellakin tulee ennen yhdenkään miehen tarpeita. Seula siihen, että pääsee mun lapseni lähelle, on tiukka. Jos ei ole valmis sitä hyväksymään, niin on aivan turha yrittääkään. Lisäksi lapsi aiheuttaa tietysti sen (ainakin mulle), että mä en lähde tekemään yhtään alotetta. Ei mistään periaatteellisesta syystä, vaan koska ymmärrän ihan hyvin, että lapsi voi olla monelle iso kynnys ylittää. Varsinkin miehelle, jolla itsellään ei lapsia ole. Kiinnostukseni osotan kyllä, mutta se lapsikysymys miehen pitää ihan itse miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin nostan hattua sun draiville ja energialle! Tietän ja tunnistan tuon elämänvaiheen, kun eletään ruuhkavuosissa. Erotus on se, että yksin kun tekee kaiken, niin ei sentään tarvitse valittaa kumppanin saamattomuudesta ja pihtaamisesta.

        Ketä tahansa ei pidäkään huolia. Itsestäni olen huomannut, että kun osittain pakosta olen kohdannut ongelman jos toisenkin ja yksin ne selvittänyt, niin en enää jaksaisi itseäni heikompaa miestä. Rima siis tosiaan nousee, mutta vielä pahemmin kuin vain ulkonäön suhteen.

        - ap

        Luonteen merkitys on tärkeämpi. Omasta mielestä komeita voi olla hyvinkin eri näköiset miehet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kyllä minäkin osittain tuon (joidenkin) miesten valituksen ymmärrän. Toisaalta olen monesti sanonutkin, että jos todella tuolta tuntuu, niin kohteet ovat vääriä. Jos mietin itseni ja ystävieni kaltaisia naisia, niin ei meitä mistään deittipalveluista löydä. Emme me silti mitenkään piilossa ole, vaan ihan normaalissa elämässä meihin voi törmätä. En sano, etteikö deittipalveluissakin varmasti myös jokunen löydy. Voisin kuitenkin kuvitella niihin saturoituvan sitä vähän hankalampaa naistyyppiä.

        Sitten taas jos uskoo mm. täällä viljeltyjä stereotypiota, niin eiväthän nämä miehet edes pidä esim. omaa naistyyppiäni minään "kunnon aineksena". Vaikka iso osa on provoamista, niin on siinä pieni hippu totuuttakin mukana. Varsinkin jos kyse on niistä miehistä, joilla ei ole takana sitä vähintään yhtä pidempää parisuhdetta. Heillä tuntuu monesti olevan varsin epärealistinen käsitys itsestään ja maailmasta. Työskentelen nyt hyvin miesvaltaisella alalla ja siinä sivussa seuratessa tekee joskus mielenkiintoisia havaintoja. Ihan täysin "normaaleilla" ja "täyspäisiltä" vaikuttavilla miehillä on välillä totaalisen vääristynyt käsitys naisista. Sellanen katkeruus ja kummallinen naisviha on luotaantyöntävää. Kummallista siinä on se, että se ei tule mitenkään ilmi normaalissa kanssakäymisessä esim. työn parissa. Jos porukassa keskustelu on kuitenkaan yhtään parisuhteisiin viittaavaa, niin se pulpahtaa heti pintaan. Onhan ton ilmiön tiedostanu jo aikasemminkin, mutta nyt sen näkee jotenki niin silmiinpistävästi. Kyllä kai itsekullakin olis syitä olla katkera vastakkaista sukupuolta kohtaan, mutta onko siitä muka jotain hyötyä?

        Ja todellakin, rima vaan nousee :) Ulkonäkö nyt on ollu mulle aina varsin yhdentekevä juttu. Valtaosa miehistä on ihan katseenkestäviä. Deittisovelluksissa mennään ulkonäkö edellä, joten ei oo mun juttu. En tykkää jakaa kuviani, enkä myöskään oikeestaan tahdo nähdä kuvia toisesta. Ne tärkeät jutut on korvien välissä. Todellakin mitä useamman vaikean kuvion on selvittäny yksinään, niin sitä vähemmän ymmärtää (omasta mielestä) turhista asioista synkistelyä ja napisemista. Ite oon muutenki sellanen peruspositiivinen ja uskon, että elämä kyllä kantaa ja asiat lutviutuu, kun vaan alkaa tehdä niille jotain. En jaksais ihmistä, joka näkee kaiken negatiivisesti.

        Yksi tosi iso juttu on myös tuo lapsi. Meidän elämään ei taatusti pääse yksikään mies, joka huonontais tätä kuviota. Äitinä olen vastuussa lapsen hyvinvoinnista ja se todellakin tulee ennen yhdenkään miehen tarpeita. Seula siihen, että pääsee mun lapseni lähelle, on tiukka. Jos ei ole valmis sitä hyväksymään, niin on aivan turha yrittääkään. Lisäksi lapsi aiheuttaa tietysti sen (ainakin mulle), että mä en lähde tekemään yhtään alotetta. Ei mistään periaatteellisesta syystä, vaan koska ymmärrän ihan hyvin, että lapsi voi olla monelle iso kynnys ylittää. Varsinkin miehelle, jolla itsellään ei lapsia ole. Kiinnostukseni osotan kyllä, mutta se lapsikysymys miehen pitää ihan itse miettiä.

        Allekirjoitan kaiken.

        Tuntuu jotenkin suorastaan irvokkaalta, että juuri niitä naisia, jotka kunnialla hoitavat itsensä, lapsensa ja työnsä, haukutaan kaikkein pahiten. Itse ajattelen, että tuo on monelle miehelle niin mahdoton ja ylitsepääsemätön kuvio, että heitä ahdistaa tuollainan vahvuus ja kun muuta eivät keksi oman heikkoutensa peittämiseksi, niin sitten haukutaan. Kun ei itse pysty, niin yritetään lytätä ne, jotka pystyy. Mutta eipä se yhtäkään sinunlaistasi laatunaista saa ainakaan enempää miehistä kiinnostumaan, vaan enemminkin ajaa vielä kauemmas. Ja miehille jää ne juopot kassialmat ja ahneet gold diggerit sitten varmistamaan loppuelämän kurjuuuden.

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, aivan samasta on kyse meillä vähän vanhemmillakin naisilla. Mua yleensä ärsyttää suunnattomasti miesten parku seksinpuutteesta ja naisten nirsoudesta jne., mutta jos kerrankin koittaisi miettiä asiaa miesten kannalta, niin tämä ilmiöhän aiheuttaa sen, että miehillä ei todentotta ole kovinkaan paljon valinnan varaa. Oikeastaan juuri se "kunnon aines" naisista, joista olisi hyväksi kumppaniksi suhteeseen, ovat niitä, jotka siitä hommasta luopuvat.

        - ap

        Eivät ole "kunnon ainesta" miesten kannalta. Koska nämä ovat varmaankin naisia, joita ei kiinnosta paapoa miestä kuin lasta. Pestä ja siivota miehen jälkiä, tehdä miehelle ruokaa jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole "kunnon ainesta" miesten kannalta. Koska nämä ovat varmaankin naisia, joita ei kiinnosta paapoa miestä kuin lasta. Pestä ja siivota miehen jälkiä, tehdä miehelle ruokaa jne.

        Ehkä on noinkin. Siinä mielessä olen samaa mieltä, että minusta tuollaiset miehetkään eivät ole "kunnon ainesta". Hehän etsivät vain äitiä itselleen. Kun molemmat osapuolet ovat sitä mieltä, että toinen ei ole kunnon ainesta, niin silloinhan ei synny mitään ongelmaa.

        Itseäni ei todellakaan kiinnosta paapoa miestä. Ainoastaan aikuinen seura kelpaisi. Pesen ja siivoan kyllä, mutta en toisten jälkiä. Oma 5-vuotiaskin siivoaa ihan itse tekemänsä sotkut. Tietysti vain siihen rajaan asti, johon hän kykenee. Hän kun on vielä lapsi. Hyvin harvoin kylläkään tekee sellaisia sotkuja, joita ei saisi itse siivottua. Oletan aikuisen ihmisen kykenevän vähintään siihen mihin lapsikin kykenee.

        Ruokaakin teen, lähes joka päivä. Jos samat pöperöt kelpaa, niin toki niistä mieskin syödä saa. Erikseen en ala kenellekään kokkailemaan. En pelkästään sen takia, että moinen ärsyttäisi, vaan erityisesti koska en halua lapselle moista mallia opettaa. Jos meille (lapsen kanssa) muuten kolmeksi päiväksi riittävä annos loppuu kahdessa päivässä (kun on yksi syöjä enemmän), niin odotan kyllä miehen kokkaavan vähintään sitten sen yhden päivän ruoat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Allekirjoitan kaiken.

        Tuntuu jotenkin suorastaan irvokkaalta, että juuri niitä naisia, jotka kunnialla hoitavat itsensä, lapsensa ja työnsä, haukutaan kaikkein pahiten. Itse ajattelen, että tuo on monelle miehelle niin mahdoton ja ylitsepääsemätön kuvio, että heitä ahdistaa tuollainan vahvuus ja kun muuta eivät keksi oman heikkoutensa peittämiseksi, niin sitten haukutaan. Kun ei itse pysty, niin yritetään lytätä ne, jotka pystyy. Mutta eipä se yhtäkään sinunlaistasi laatunaista saa ainakaan enempää miehistä kiinnostumaan, vaan enemminkin ajaa vielä kauemmas. Ja miehille jää ne juopot kassialmat ja ahneet gold diggerit sitten varmistamaan loppuelämän kurjuuuden.

        - ap

        👍👍👍


    • Anonyymi

      Tarpeeksi kiinnostava mies kun kohdalle osuisi, niin mikä ettei suhde syntyisi. "Urheilullinen extrovertti" ei olisi minun makuuni ollenkaan, mutta jossain voisi olla minullekin sopiva mies. en todellakaan oel deittailumarkkinoilla, ei vain kiinnosta.

      • Anonyymi

        Noh, käytin ystävääni vain esimerkkinä. Hän on sitä sarjaa, joka joko sytyttää tai ei, mutta arpoa ei tarvitse. Sinä ilmeisesti kuulut myös tähän naisten piiloreserviin? Musta tämä on mielenkiintoista, että kuinka paljon meitä oikeastaan lopulta on tässäkin maassa - naisia, jotka ovat olemassa työpaikoilla, lasten vanhempainilloissa ja jumppasaleilla, mutta muuten häipyvät täysin näkymättömiin.

        - ap


      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä siitä että kun riittävän kiinnostava löytyy, niin suhde syntyy. Itse en hae ketään netin kautta, mutta katselen ympärilleni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä siitä että kun riittävän kiinnostava löytyy, niin suhde syntyy. Itse en hae ketään netin kautta, mutta katselen ympärilleni.

        Ympärilleen katselu tarkoittaa yleensä sitä että nainen on täysin passiivinen ja kaikki vastuu jää miehelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ympärilleen katselu tarkoittaa yleensä sitä että nainen on täysin passiivinen ja kaikki vastuu jää miehelle.

        Eikö katseleminen muka ole aktiivista? Yleensä on. Kertoiko ton kirjottaja mitä hän tekee, jos sopivan näkee? En mä ainakaan näe sitä osaa tekstistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö katseleminen muka ole aktiivista? Yleensä on. Kertoiko ton kirjottaja mitä hän tekee, jos sopivan näkee? En mä ainakaan näe sitä osaa tekstistä.

        Sitä osaa ei näy mutta arvattavissa se on. Tästä syystä johtuen naiset ovat muuttuneet aina vain passiivisemmiksi. Katseleminen on pelkkää katselemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä osaa ei näy mutta arvattavissa se on. Tästä syystä johtuen naiset ovat muuttuneet aina vain passiivisemmiksi. Katseleminen on pelkkää katselemista.

        Saat toki olettaa ihan mitä itse haluat.


    • Anonyymi

      Naiset ottavat rennommin. Kun eteen tulee sopiva mies, he innostuvat parisuhteesta. Mutta monet eivät aktiivisesti (tai epätoivoisesti...) suhdetta etsi.

      • Anonyymi

        Näin itsekin ajattelen. Ehkä tämä olisi se asenne, mistä olisi miehillekin hyötyä. Ettei haeta hampaat irvessä, vaan eletään sitä omaa elämää ja jos siinä jonkun extrahyvän tyypin löytää, niin aina parempi.

        - ap


      • Anonyymi

        Juuri tuo on hyvä "etteivät etsi epätoivoisesti". Siksi että naiset pärjäävät miehiä paremmin yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuo on hyvä "etteivät etsi epätoivoisesti". Siksi että naiset pärjäävät miehiä paremmin yksin.

        Mutta miksi miehet pärjäävät huonommin yksin? Onhan heillä kaikki samat edellytykset kuin naisillakin, ainakin tässä maassa. Olisi mielenkiintoista, jos joskus tästäkin saataisiin vähän syvempää tietoa kuin vain pelkkä toteamus.

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi miehet pärjäävät huonommin yksin? Onhan heillä kaikki samat edellytykset kuin naisillakin, ainakin tässä maassa. Olisi mielenkiintoista, jos joskus tästäkin saataisiin vähän syvempää tietoa kuin vain pelkkä toteamus.

        - ap

        Luulen että se liittyy seksin puutteeseen ja myös siihen he haluavat jonkun "huolehtivan" heistä. On miehiä jotka eivät halua irtosuhteilla kenenkään kanssa vaan he haluavat koko "paketin". Olisikohan se näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen että se liittyy seksin puutteeseen ja myös siihen he haluavat jonkun "huolehtivan" heistä. On miehiä jotka eivät halua irtosuhteilla kenenkään kanssa vaan he haluavat koko "paketin". Olisikohan se näin.

        En ymmärrä tuota syytä "seksinpuute". Suurimmalla osalla miehistä nyt kuitenkin on ihan toimivat kädet. Aika moni mies sanoo parisuhteessakin käyttävänsä välillä kättä. Vaikka siis sitä seksiäkin olisi ihan säännöllisesti tarjolla. Niin muuten käyttävät naisetkin. Omaa apua ja myös ihan parisuhteessa ollessaan.

        Tuon huolehtimisen ehkä tajuan syyksi. En tosin tajua miksi aikusesta ihmisestä pitäis kenenkään huolehtia. Tässä muuten yksi syy siihen naisten vetäytymiseen markkinoilta ja miksi parisuhde laskee naisen onnellisuutta, mutta nostaa miehen onnellisuutta. Kuka oikeasti haluaa aikuisen ihmisen huolehdittavakseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä tuota syytä "seksinpuute". Suurimmalla osalla miehistä nyt kuitenkin on ihan toimivat kädet. Aika moni mies sanoo parisuhteessakin käyttävänsä välillä kättä. Vaikka siis sitä seksiäkin olisi ihan säännöllisesti tarjolla. Niin muuten käyttävät naisetkin. Omaa apua ja myös ihan parisuhteessa ollessaan.

        Tuon huolehtimisen ehkä tajuan syyksi. En tosin tajua miksi aikusesta ihmisestä pitäis kenenkään huolehtia. Tässä muuten yksi syy siihen naisten vetäytymiseen markkinoilta ja miksi parisuhde laskee naisen onnellisuutta, mutta nostaa miehen onnellisuutta. Kuka oikeasti haluaa aikuisen ihmisen huolehdittavakseen?

        Et siis ymmärrä miksi pornoa on netissä niin paljon tarjolla. Miehet ovat visuaalisia ja alaston nainen on siksi tärkeämpi miehelle kuin mies naiselle. Eli pelkkä omien käsien käyttä ei riitä. Niin en ajatellut huolehtimisella sitä että nainen koko ajan huolehtisi kaikesta suhteessa, sellainen ei minua kyllä kiinnosta enää. Ajattelin sitä että miehet haluavat, että nainen on samassa tilassa ja se yhdessä tekeminen luo ilmapiirin huolehtimisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ymmärrä miksi pornoa on netissä niin paljon tarjolla. Miehet ovat visuaalisia ja alaston nainen on siksi tärkeämpi miehelle kuin mies naiselle. Eli pelkkä omien käsien käyttä ei riitä. Niin en ajatellut huolehtimisella sitä että nainen koko ajan huolehtisi kaikesta suhteessa, sellainen ei minua kyllä kiinnosta enää. Ajattelin sitä että miehet haluavat, että nainen on samassa tilassa ja se yhdessä tekeminen luo ilmapiirin huolehtimisesta.

        Sinä puhuit seksistä, et pornosta. Porno ja seksi ovat kaksi varsin eri asiaa. Kukaan ei kai kiellä pornon katselua käteen vetäessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä puhuit seksistä, et pornosta. Porno ja seksi ovat kaksi varsin eri asiaa. Kukaan ei kai kiellä pornon katselua käteen vetäessä?

        Jos mies niin haluaa tehdä se on hänen oma asiansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä tuota syytä "seksinpuute". Suurimmalla osalla miehistä nyt kuitenkin on ihan toimivat kädet. Aika moni mies sanoo parisuhteessakin käyttävänsä välillä kättä. Vaikka siis sitä seksiäkin olisi ihan säännöllisesti tarjolla. Niin muuten käyttävät naisetkin. Omaa apua ja myös ihan parisuhteessa ollessaan.

        Tuon huolehtimisen ehkä tajuan syyksi. En tosin tajua miksi aikusesta ihmisestä pitäis kenenkään huolehtia. Tässä muuten yksi syy siihen naisten vetäytymiseen markkinoilta ja miksi parisuhde laskee naisen onnellisuutta, mutta nostaa miehen onnellisuutta. Kuka oikeasti haluaa aikuisen ihmisen huolehdittavakseen?

        Ja aika moni parisuhteessa oleva mies hakee netissä sitä salarakasta tai käy huorissa. En usko sekunttiakaan, että jokainen heistä elää pihtaavan ja ilkeän akan kanssa. Ehkä miehet ovat vaan tottuneet liian hyvään, voi syödä ja säästää samaa kakkua. Naiset ovat lellineet ja passanneet miehet niin pilalle, että he ovat lopulta kyvyttömiä huolehtimaan itsestään ja kaiken anteeksi antamalla naiset ovat antaneet signaalin siitä, että eihän se pieni vieraan järven soutaminen nyt mistään ole pois.

        Tämä kun on alkanut kollektiivisesti paljastumaan, niin jo on alkanut läimä käymään. Erotilastot ovat huipussa eikä yllättäen pihalle heitettyjä ukkoja kukaan enää huolikaan. Naiset jättävät pariutumishommat ja uusintakierrokset muille, mieluiten lihavien kipurahojen kanssa.

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin itsekin ajattelen. Ehkä tämä olisi se asenne, mistä olisi miehillekin hyötyä. Ettei haeta hampaat irvessä, vaan eletään sitä omaa elämää ja jos siinä jonkun extrahyvän tyypin löytää, niin aina parempi.

        - ap

        Eihän miehelle tapahdu mitään ilman erityistä yritystä. Kannattaisi huomioida tämäkin kun näitä viisauksia jakelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän miehelle tapahdu mitään ilman erityistä yritystä. Kannattaisi huomioida tämäkin kun näitä viisauksia jakelee.

        No eipä tapahdu naisellekaan. Naiset vaan ei tee siitä itselleen ongelmaa. Miksi miehet tekevät?

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä tapahdu naisellekaan. Naiset vaan ei tee siitä itselleen ongelmaa. Miksi miehet tekevät?

        - ap

        Olen kyllä vahvasti eri mieltä tuosta ettei naisille tapahtuisi. Ja yleensäkin tuntuu vähän oudolta se ajatus että jos on jokin tavoite niin voittaja on se joka pääsee maaliin niin että tekee vähiten töitä sen eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja aika moni parisuhteessa oleva mies hakee netissä sitä salarakasta tai käy huorissa. En usko sekunttiakaan, että jokainen heistä elää pihtaavan ja ilkeän akan kanssa. Ehkä miehet ovat vaan tottuneet liian hyvään, voi syödä ja säästää samaa kakkua. Naiset ovat lellineet ja passanneet miehet niin pilalle, että he ovat lopulta kyvyttömiä huolehtimaan itsestään ja kaiken anteeksi antamalla naiset ovat antaneet signaalin siitä, että eihän se pieni vieraan järven soutaminen nyt mistään ole pois.

        Tämä kun on alkanut kollektiivisesti paljastumaan, niin jo on alkanut läimä käymään. Erotilastot ovat huipussa eikä yllättäen pihalle heitettyjä ukkoja kukaan enää huolikaan. Naiset jättävät pariutumishommat ja uusintakierrokset muille, mieluiten lihavien kipurahojen kanssa.

        - ap

        Kun lähes puolet avioliitoista ja vielä suurempi osa avoliitosta päättyy eroon, niin kuka täysjärkinen oikeasti haluaa ripotella itseään sellaisessa, saati missään muussakaan parisuhteessa ja haalia itselleen vaan lisää stressiä? Tässä naisen näkökulma.

        Yleisesti ottaen, miehet ovat nykyään tarpeettomia. Täytyisi vähintään olla todella syvä henkinen yhteys ja yhteiset päämäärät sekä arvot, että viitsisi paneutua suhteeseen. Ja yleensä miehet hakevat vaan jotain huonekalua reiällä tyyliin se surullisenkuuluisia Sohva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä vahvasti eri mieltä tuosta ettei naisille tapahtuisi. Ja yleensäkin tuntuu vähän oudolta se ajatus että jos on jokin tavoite niin voittaja on se joka pääsee maaliin niin että tekee vähiten töitä sen eteen.

        No tämä on se ero, mikä ei taida miksikään muuttua. Jos sinua harmittaa, että seuran saamiseksi joudut tekemään töitä ja naiset taas toteavat, että ovat mielummin ilman seuraa, kuin että tekevät töitä sen eteen, niin sille ei kukaan mitään voi.

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lähes puolet avioliitoista ja vielä suurempi osa avoliitosta päättyy eroon, niin kuka täysjärkinen oikeasti haluaa ripotella itseään sellaisessa, saati missään muussakaan parisuhteessa ja haalia itselleen vaan lisää stressiä? Tässä naisen näkökulma.

        Yleisesti ottaen, miehet ovat nykyään tarpeettomia. Täytyisi vähintään olla todella syvä henkinen yhteys ja yhteiset päämäärät sekä arvot, että viitsisi paneutua suhteeseen. Ja yleensä miehet hakevat vaan jotain huonekalua reiällä tyyliin se surullisenkuuluisia Sohva.

        Amen.

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tämä on se ero, mikä ei taida miksikään muuttua. Jos sinua harmittaa, että seuran saamiseksi joudut tekemään töitä ja naiset taas toteavat, että ovat mielummin ilman seuraa, kuin että tekevät töitä sen eteen, niin sille ei kukaan mitään voi.

        - ap

        Eli siihen loppui asiasta keskustelu ja tilalle tuli jonkinlainen fatalismi? Näin on aina ollut ja näin on aina oleva?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siihen loppui asiasta keskustelu ja tilalle tuli jonkinlainen fatalismi? Näin on aina ollut ja näin on aina oleva?

        No esitä jokin ehdotus, jolla naiset voisi saada kiinnostumaan ja "takaisin markkinoille". Olet varmasti lukenut tästä jo monta naisten näkökulmaa siitä, miksi he eivät etsi aktiivisesti parisuhdetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No esitä jokin ehdotus, jolla naiset voisi saada kiinnostumaan ja "takaisin markkinoille". Olet varmasti lukenut tästä jo monta naisten näkökulmaa siitä, miksi he eivät etsi aktiivisesti parisuhdetta.

        Pahoittelen mutta se ei ole minun tehtävä. Ei kiinnosta tehdä sirkustemppuja. Edelleen kysyn, miksi on naisista niin hienoa päästä parisuhteeseen tekemättä mitään? Miksi ei voisi olla jopa hienompaa päästä parisuhteeseen tekemällä jotain? Se osoittaisi sentään että nainenkin on aktiivinen toimija eikä pelkkä tahdoton reppana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahoittelen mutta se ei ole minun tehtävä. Ei kiinnosta tehdä sirkustemppuja. Edelleen kysyn, miksi on naisista niin hienoa päästä parisuhteeseen tekemättä mitään? Miksi ei voisi olla jopa hienompaa päästä parisuhteeseen tekemällä jotain? Se osoittaisi sentään että nainenkin on aktiivinen toimija eikä pelkkä tahdoton reppana.

        Ei ole minunkaan, sillä minä en tarvitse sitä parisuhdetta. Se toimii, joka enemmän tarvii. Jos tarvii töitä, niin työntekijä etsii ... jos tarvii työntekijän, niin työnantaja etsii ... sama periaate. Etkö siis ymmärrä sitä, että naisilla ei ole mitään pakottavaa tarvetta "päästä" parisuhteeseen? Vähän sama kuin ... käyttääkkö julkisia, vai hankkisinko auton ... bussi menee tosta kulmalta, käytän siis sitä. Ei ole mitään tarvetta miettiä ja punnita vaihtoehtoja, kun näin on ihan hyvä.

        No joo, mutta turha tätä selvästi on yrittää selittää. Et selvästikään kykene ymmärtämään sitä, että yksin voi olla varsin hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole minunkaan, sillä minä en tarvitse sitä parisuhdetta. Se toimii, joka enemmän tarvii. Jos tarvii töitä, niin työntekijä etsii ... jos tarvii työntekijän, niin työnantaja etsii ... sama periaate. Etkö siis ymmärrä sitä, että naisilla ei ole mitään pakottavaa tarvetta "päästä" parisuhteeseen? Vähän sama kuin ... käyttääkkö julkisia, vai hankkisinko auton ... bussi menee tosta kulmalta, käytän siis sitä. Ei ole mitään tarvetta miettiä ja punnita vaihtoehtoja, kun näin on ihan hyvä.

        No joo, mutta turha tätä selvästi on yrittää selittää. Et selvästikään kykene ymmärtämään sitä, että yksin voi olla varsin hyvä.

        En kykene tuollaiselle järjen tasolle. On huikaiseva ajatus että joku käyttää bussia ja niin on hyvä. Sitä pitää sulatella pitkään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kykene tuollaiselle järjen tasolle. On huikaiseva ajatus että joku käyttää bussia ja niin on hyvä. Sitä pitää sulatella pitkään...

        Kiva antaa uusia näkökulmia.


    • Anonyymi

      Naiset varmaan menevät jonnekin zumba-kurssille siinä toivossa että jos "jotain tapahtuisi" siinä ohessa. Eivät siis sano tätä toivetta ääneen mutta ajattelevat että elämä on niin laadukasta että pienintäkään panosta ei kannata laittaa näin epävarmalle pelipöydälle. Ottavat kyllä jos jotain oikein hyvää tarjotaan.

      • Anonyymi

        Samanikäisten illanviettoon mennessä saatta tulla sellaisia ajatuksia, että menee katselemaan sillä silmällä porukkaa. Miehet vain eivät siellä juurikaan tanssi. Seisovat seinän reunustoilla. Kai se on itse ruvettava hakemaan tanssimaan monia, jospa sieltä löytyisi joku sopiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanikäisten illanviettoon mennessä saatta tulla sellaisia ajatuksia, että menee katselemaan sillä silmällä porukkaa. Miehet vain eivät siellä juurikaan tanssi. Seisovat seinän reunustoilla. Kai se on itse ruvettava hakemaan tanssimaan monia, jospa sieltä löytyisi joku sopiva.

        Viinamies juo viinaa ja on mukana porukoissa. Hän saa kutsuja illanviettoihin joissa juodaan viinaa ja hän hurmaa bailaustaidoillaan naiset.

        Nainen valitsee viinamiehen. Raitis mies on yksin kotona vailla naisseuraa.

        t. viinamies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanikäisten illanviettoon mennessä saatta tulla sellaisia ajatuksia, että menee katselemaan sillä silmällä porukkaa. Miehet vain eivät siellä juurikaan tanssi. Seisovat seinän reunustoilla. Kai se on itse ruvettava hakemaan tanssimaan monia, jospa sieltä löytyisi joku sopiva.

        Naisia syytetään passiivisuudesta ja tämä pitää mun kokemuksen mukaan paikkansa. Jos itse harrastaisin vaikka sitä tanssia tai miksi ei zumbaa (siellä ei taida miehiä näkyä), niin näillä numeroilla kehtaan jo itsekin käydä hakemassa kavaljeeria tanssimaan. Jos ei lähtisi, niin sitten kaunis kiitos ja eteenpäin.

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viinamies juo viinaa ja on mukana porukoissa. Hän saa kutsuja illanviettoihin joissa juodaan viinaa ja hän hurmaa bailaustaidoillaan naiset.

        Nainen valitsee viinamiehen. Raitis mies on yksin kotona vailla naisseuraa.

        t. viinamies

        Häivy.

        - ap


    • Ei kai sitä ennenkään oltu mitenkään " markkinoilla" ? Kun ei nettiäkään ollut.

      • Anonyymi

        No en ole yllättynyt, ettet sitten mitään sanottavaa keksinyt. Sulla on tapana laittaa kahden lauseen verran sanoja peräkkäin ja siihen se sitten jääkin. Mutta pojot siitä, että nopeasti vetäytyneen exLinerin jälkeen edes yksi vakkariääliö yrittää ketjuun mukaan.

        - ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        No en ole yllättynyt, ettet sitten mitään sanottavaa keksinyt. Sulla on tapana laittaa kahden lauseen verran sanoja peräkkäin ja siihen se sitten jääkin. Mutta pojot siitä, että nopeasti vetäytyneen exLinerin jälkeen edes yksi vakkariääliö yrittää ketjuun mukaan.

        - ap

        Oletpas vihamielinen. 😳

        Minusta otin esille ihan asiallisen pointin: eli että olivatko naiset muka joskus ennen, kuten vihjattiin, enemmän " markkinoilla".


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Oletpas vihamielinen. 😳

        Minusta otin esille ihan asiallisen pointin: eli että olivatko naiset muka joskus ennen, kuten vihjattiin, enemmän " markkinoilla".

        Sivusta huikkaan, että kai ne oli. Kyllä leskeksi jääneet ainakin paljon useemmin sillon uusiin naimisiin meni (sillonhan ei juuri erottu). Kai se vähän oli pakko, jos aiko hengissä pysyä. En kyllä tiiä missä ne markkinat sillon pidettiin. Jossain naapurituvan pöydän ympärillä kai.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta huikkaan, että kai ne oli. Kyllä leskeksi jääneet ainakin paljon useemmin sillon uusiin naimisiin meni (sillonhan ei juuri erottu). Kai se vähän oli pakko, jos aiko hengissä pysyä. En kyllä tiiä missä ne markkinat sillon pidettiin. Jossain naapurituvan pöydän ympärillä kai.

        Riippuu vähän kuinka kauas ajassa mennään.

        Mutta jos tilastoja katsotaan, niin ei ole ihme ettei parisuhde niin naisia houkuta.

        - naiset tekevät enemmän kotitöitä
        - kolmasosa naisista on kokenut väkivaltaa parisuhteessaan
        - miesten sovinistiset arvot (esim noin kolmasosa miehistä kannattaa persuja)


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Riippuu vähän kuinka kauas ajassa mennään.

        Mutta jos tilastoja katsotaan, niin ei ole ihme ettei parisuhde niin naisia houkuta.

        - naiset tekevät enemmän kotitöitä
        - kolmasosa naisista on kokenut väkivaltaa parisuhteessaan
        - miesten sovinistiset arvot (esim noin kolmasosa miehistä kannattaa persuja)

        "- miesten sovinistiset arvot (esim noin kolmasosa miehistä kannattaa persuja)"

        On meinaan hyvin todennäköisestä, että juuri noilla persumiehillä on vaikeuksia saada naista "omakseen". Josko vaihtaisivat ensin puoluekannan vaikkapa kokoomukseen, niin voisivat sovinistiset arvotkin vähän pyörähtää kuperkeikkaa parempaan päin, ja nainen löytyä välittömästi. Melko useinhan parisuhde on ihan vain arvoista kiinni.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Oletpas vihamielinen. 😳

        Minusta otin esille ihan asiallisen pointin: eli että olivatko naiset muka joskus ennen, kuten vihjattiin, enemmän " markkinoilla".

        No enpä tiedä. Ainakaan nettipalveluita ei ollut. Ehkä miehetkin valitti "ennen" vähemmän tai sitten vaan jurputti peräkammarissa. Yleensä, kun jotain tilannetta alkaa arvioimaan, on tapana käyttää vertailukohtaa. Jos tämä ei kelpaa, niin keksi toki parempi.

        - ap


      • Anonyymi

        Ennen oli ihan toisenlaiset ajat (huonommat). Oli erittäin paljon tiettyjä normeja, joita oli ihan hyvä noudattaa. Usein niitä ei edes kyseenalaistettu millään tavoin, koska niitä ei edes huomattu. Se nyt oli vaan eron tai puolison kuoleman jälkeen hyvä etsiä uusi kumppani. Yksinkertaista!

        Erothan ennen vanhaan olivat huomattavan harvinaisempia kuin nyt, joten turha verrata sen ajan "markkinoita" ja nykyisiä keskenään. Syy siihen miksi naiset eivät hamua uutta parisuhdetta eron jälkeen löytyy niistä syistä miksi ovat eronneet. Erothan tapahtuu yli 80 %:sesti naisen toimesta. Naiset eroavat, koska miehen kanssa oli huono olla. Ennen ei erottu, vaan kärsittiin ja pidettiin kulisseja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en ole yllättynyt, ettet sitten mitään sanottavaa keksinyt. Sulla on tapana laittaa kahden lauseen verran sanoja peräkkäin ja siihen se sitten jääkin. Mutta pojot siitä, että nopeasti vetäytyneen exLinerin jälkeen edes yksi vakkariääliö yrittää ketjuun mukaan.

        - ap

        Oho, hermostuit. Wwuwuw:in kommenttihan oli täysin asiallinen.


    • Eipä sitä paljon puolisolle ole enää tarvetta, jos on kerennyt jo lapset hankkimaan. Meillä lapsettomilla taas aina kalvaa takaraivossa suvun jatkaminen.

      • Anonyymi

        Onhan se kai ihan positiivista jos mies itekin myöntää, ettei hänestä mihinkään muuhun oo ku lisääntymään. Muutoin naiselle täysin tarpeeton kapistus. Onneksi ite aattelen kuitenki pikkasen positiivisemmin miessukupuolesta, vaikka nainen olenkin. Kyllä teissä ihan kehityskelposiaki yksilöitä on. Turhan harvassa vaan.


      • Kellä kalvaa, kellä ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se kai ihan positiivista jos mies itekin myöntää, ettei hänestä mihinkään muuhun oo ku lisääntymään. Muutoin naiselle täysin tarpeeton kapistus. Onneksi ite aattelen kuitenki pikkasen positiivisemmin miessukupuolesta, vaikka nainen olenkin. Kyllä teissä ihan kehityskelposiaki yksilöitä on. Turhan harvassa vaan.

        En nyt ajatellut tätä aihetta sukupuolten kannoilta, vaan ihan yleensäkin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kellä kalvaa, kellä ei.

        Tämä on aika tungetteleva kysymys, mutta miten päädyit ettet halua lisääntyä? Jos olisin nainen, hankkisin lapsia vaikka yksin.

        Ei ole pakko vastata. Kunhan höpötän.


      • Anonyymi

        Eipä tuossa kohta miehelle enää jää jäljelle kuin vuokrakohtu. Jos sillä naisella ei ole muuta tekoa kuin suvun jatkaminen, niin aika hankala paikka miehelle. Valehteletko, että haluat vakavaa suhdetta, jotta nainen sitoutuu ja lisääntyy vai sopeudutko lapsettomaan loppuelämään?
        Oikeastaan en edes v***le. Naiset voivat käydä spermapankissa ostoksilla, mutta mitä mies voi tehdä? On aika naivia ajatella, että on olemassa vain naisia, jotka haluavat lapsen, mutta ei miestä. Miksi ei saman tien olisi olemassa miehiä, jotka haluavat lapsen, mutta eivät naista?

        - ap


      • Partakaweri kirjoitti:

        Tämä on aika tungetteleva kysymys, mutta miten päädyit ettet halua lisääntyä? Jos olisin nainen, hankkisin lapsia vaikka yksin.

        Ei ole pakko vastata. Kunhan höpötän.

        Ei lainkaan. Kyllä mä nuorempana ajattelin, että teen lapsia sitten, kun niitä haluan ( tulee se kuuluisa vauvakuume). Muistan kun laitoin vielä ikärajaksi 35 vuotta. Koskaan mulla ei ole ollut mitään hinkua tehdä lapsia, niin ei ole tullut tehtyä, tai siis saatua. Sama koskee puolisoa, ei siitä ole tarvinnut isommin edes keskustella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuossa kohta miehelle enää jää jäljelle kuin vuokrakohtu. Jos sillä naisella ei ole muuta tekoa kuin suvun jatkaminen, niin aika hankala paikka miehelle. Valehteletko, että haluat vakavaa suhdetta, jotta nainen sitoutuu ja lisääntyy vai sopeudutko lapsettomaan loppuelämään?
        Oikeastaan en edes v***le. Naiset voivat käydä spermapankissa ostoksilla, mutta mitä mies voi tehdä? On aika naivia ajatella, että on olemassa vain naisia, jotka haluavat lapsen, mutta ei miestä. Miksi ei saman tien olisi olemassa miehiä, jotka haluavat lapsen, mutta eivät naista?

        - ap

        En minä noin ole sanonut :D. Ihan vaan ajattelen, ettei sitä suhdetta väkisin elämään kaipaa. Löytyy jos on löytyäkseen. Mutta lapsettomuus on vaan kova tikki.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ei lainkaan. Kyllä mä nuorempana ajattelin, että teen lapsia sitten, kun niitä haluan ( tulee se kuuluisa vauvakuume). Muistan kun laitoin vielä ikärajaksi 35 vuotta. Koskaan mulla ei ole ollut mitään hinkua tehdä lapsia, niin ei ole tullut tehtyä, tai siis saatua. Sama koskee puolisoa, ei siitä ole tarvinnut isommin edes keskustella.

        Kaikkia ei vaan nappaa kakkakoneen huoltaminen :D


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ei lainkaan. Kyllä mä nuorempana ajattelin, että teen lapsia sitten, kun niitä haluan ( tulee se kuuluisa vauvakuume). Muistan kun laitoin vielä ikärajaksi 35 vuotta. Koskaan mulla ei ole ollut mitään hinkua tehdä lapsia, niin ei ole tullut tehtyä, tai siis saatua. Sama koskee puolisoa, ei siitä ole tarvinnut isommin edes keskustella.

        Joo, sama täällä. Koskaan ei ole tullut sitä oloa. Se vaan puuttuu se tunne, joten ei kai niitä kaikille tarvita?


      • Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

        Kaikkia ei vaan nappaa kakkakoneen huoltaminen :D

        Mulla on lapsi, ja mitään enkä ketään ole koskaan niin rakastanut. Luulen, että tämä on yksi asia, joka jotain pelottaa. Koska näin suuri rakkaus tarkoittaa myös pelkoa ja huolta, eikä se lopu koskaan. Silti en mitään vaihtaisi, en edes isoimpia hankaluuksia, ja edelleen rakastan maailman eniten <3.

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se kai ihan positiivista jos mies itekin myöntää, ettei hänestä mihinkään muuhun oo ku lisääntymään. Muutoin naiselle täysin tarpeeton kapistus. Onneksi ite aattelen kuitenki pikkasen positiivisemmin miessukupuolesta, vaikka nainen olenkin. Kyllä teissä ihan kehityskelposiaki yksilöitä on. Turhan harvassa vaan.

        Nykyään spermatkin saa spermapankista ja voi vielä valita laatuominaisuudet. Että miesten yltiöpäinen sovinismi on oman oksan sahaamista, mutta näin se luonnonvalinta toimii.


      • Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

        Tämä on aika tungetteleva kysymys, mutta miten päädyit ettet halua lisääntyä? Jos olisin nainen, hankkisin lapsia vaikka yksin.

        Ei ole pakko vastata. Kunhan höpötän.

        Sivusta huutelee toinen lisääntymishaluton nainen.

        Koskaan ei ole vauvat kiinnostanut, lapset ovat ihan mukavia kunhan ei tarvitse pitkään olla samassa tilassa. Yhtäkään äidillistä luuta ei löydy kropasta, biologinen kello ei ole ikinä edes värähtänyt. Eivät lapset sinänsä ällötä, ei tule kylmänväreet kun näkee prismaperheitä. Ei vaan tule sellainen olo että tuollaista itselle haluaisi. Puuttuu myös se hoivavietti lapsia kohtaan, itkevä vauva vain aiheuttaa ärsytystä eikä "luonnollista" huolta.

        Koko iän kuullut ihmisten sanovat "kyllä se mieli siitä vielä muuttuu" mutta niin ei ole käynyt. Teoriassa ymmärrän ihmisten halun lisääntyä, mutta käytännössä en kykene kuvittelemaan sitä omalle kohdalle.


    • Omasta vanhemmasta tuttavapiiristä (siis 50 ) on pari kokemusta naisista, jotka etsivät tosissaan seuraa ja valittelivat kun ikäisensä miehet eivät enää innostu asiasta. Toinen löysi miehen kun oli tarpeeksi sinnikäs, ja suostui lähtemään pitkälle kalaan. Toinen on käsittääkseni melko pitkälti luovuttanut.

      Yhden tuon ikäisen sinkkumiehen tunnen, joka hakee seuraa, mutta pysyvää naista ei ole kovin pitkään koskaan katellut (Suomeksi sanottuna häntäheikki siis) Muut tuntemani tuon ikäluokan miehet ovat joko jonkinlaisessa suhteessa, jossa olleet jo kauan, tai sitten naiset ovat lakanneet kiinnostamasta jo vähän aikaa sitten.

      Tällä suppealla otannalla aktiivisuus siis naisten puolella kaksi ja miehille laskettakoon puolikas.

      • Anonyymi

        Virkistävää kuulla myös miesten puolelta tilastoa. Oikeasti jos miehet myös ihan asiallisesti omaa kantaansa ja tilannettaansa avaisivat, niin oltaisiin kaikki vähän viisaampia. Nyt naiset vaikenevat ja miehistä on äänessä se kaikkein pahin öyhötysosasto. En usko, että kumpikaan puoli on tyytyväinen tilanteeseen.

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virkistävää kuulla myös miesten puolelta tilastoa. Oikeasti jos miehet myös ihan asiallisesti omaa kantaansa ja tilannettaansa avaisivat, niin oltaisiin kaikki vähän viisaampia. Nyt naiset vaikenevat ja miehistä on äänessä se kaikkein pahin öyhötysosasto. En usko, että kumpikaan puoli on tyytyväinen tilanteeseen.

        - ap

        Ehkä ne miehet etsii niitä parikymmenta vuotta nuorempia naisia. Mutta ne naiset ei halua niin vanhaa miestä.


    • Anonyymi

      Kyllä se on niin että naiset pitää rimaa liian korkealla. Pyytäkää naisia treffeille niin huomaatte miten ette saa mitään vastausta tai sitten vaan pakit tulee tylysti. On kaikenlaisia treffi palveluita ja tindereitä. Sieltä vaan kokeilemaan omaa tasoanne niin huomatte ettei ole niin helppoa päästä tavis naisten kanssa treffeille. Sama se oletko 50 vai 20 vuotias. Pitää olla komea top 10 mies , niin onnistuu.

      • Anonyymi

        Suurin osa naisista haluaa vain ja ainoastaan kunnollisen kelpo (engl. decent) miehen. Jos sellaista sopivaa ei löydy, niin parempi olla ilman miestä. Näin se menee.


      • Anonyymi

        Pointti onkin se, että noissa palveluissa on vain jäävuoren huippu. Iso osa naisista jättäytyy koko leikin ulkopuolelle.

        - ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pointti onkin se, että noissa palveluissa on vain jäävuoren huippu. Iso osa naisista jättäytyy koko leikin ulkopuolelle.

        - ap

        On täysin normaalia "heittäytyä ulkopuolelle" sellaisesta mitä ei halua.


    • Ensinnäkin vastuuvapauslauseena totean, että minun elämästäni naiset ovat etupäässä olleet aina kadonneita. En siis siltä kannalta tiedä asiasta mitään.

      Mutta ymmärrän hyvin, että katoavat niiltäkin, joilta eivät aiemmin ole kadonneet. Koska jos miehistä ei enää ole mitään konkreettista hyötyä, niin mitäpä sitä enää semmoisella. Ja ne jotka jotain käyttöä miehelle keksivät, eivät kovin kauan ilman osaa olla.

      "vai onko se ihan sama, mitä keski-ikäiset naiset tekevät? "

      Joo, on melko sama, koska ei varmaan olisi mitään yhteistä kuitenkaan siinä vaiheessa. Jaettu ilo on puoli iloa ja kaksi taakkaa kannettavaksi on tuplasti raskaampaa.

      • Mies kun ikääntyy, sairastuu tms. eikä siitä enää ole naisen sohvansiirtely- ja remonttiprojekteihin, niin turhaksi vaivaksihan se käy.


      • Anonyymi

        "Jaettu ilo on puoli iloa ja kaksi taakkaa kannettavaksi on tuplasti raskaampaa."

        Laskutapahan se on tuokin.


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Mies kun ikääntyy, sairastuu tms. eikä siitä enää ole naisen sohvansiirtely- ja remonttiprojekteihin, niin turhaksi vaivaksihan se käy.

        Aika kyyninen näkökulma. Onkohan tunteidesi käsittely nyt jäänyt tekemättä tai puolitiehen jossain vaiheessa?


      • Anonyymi

        Musta tuntuu, että tämä hyöty -ajattelu on yksi tuhoisimmista keinoista tappaa kaikki kanssakäyminen. Teen niin itsekin, joten helppo tunnistaa.

        Mutta jos edes hetken miettisi asiaa toisin. Mitä jos joku olisinkin sellainen, että haluaisi hengata sun kanssa ihan vaan sen takia, että olet hänelle aivan luovuttamattoman huippu tyyppi? Kyse taitaa olla siitä, että usko ihmisiin ja rakkauteen on kuollut. Vaikka lopulta meillä melkein jokaisella on joku ja useammalla joitain, joita ajattelee ihan vaan ihmisinä ja joista silti tykkää. Kyky rakastaa ja arvostaa ei ole kuollut, sitä ei vaan uskalla enää kenelläkään tuhlata, koska sen torjuminen loukkaa enemmän kuin mikään muu maailmassa.

        - ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika kyyninen näkökulma. Onkohan tunteidesi käsittely nyt jäänyt tekemättä tai puolitiehen jossain vaiheessa?

        Kaikki mikä tältä näppäimistöltä lähtee ei ole suu mutrussa kirjoitettua vaikka välillä siltäkin voi vaikuttaa.

        Mutta muistettakoon että hyvässä huumorissa on aina totuuden siemen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Musta tuntuu, että tämä hyöty -ajattelu on yksi tuhoisimmista keinoista tappaa kaikki kanssakäyminen. Teen niin itsekin, joten helppo tunnistaa.

        Mutta jos edes hetken miettisi asiaa toisin. Mitä jos joku olisinkin sellainen, että haluaisi hengata sun kanssa ihan vaan sen takia, että olet hänelle aivan luovuttamattoman huippu tyyppi? Kyse taitaa olla siitä, että usko ihmisiin ja rakkauteen on kuollut. Vaikka lopulta meillä melkein jokaisella on joku ja useammalla joitain, joita ajattelee ihan vaan ihmisinä ja joista silti tykkää. Kyky rakastaa ja arvostaa ei ole kuollut, sitä ei vaan uskalla enää kenelläkään tuhlata, koska sen torjuminen loukkaa enemmän kuin mikään muu maailmassa.

        - ap

        Tässä maailmassa rakastan vain lapsiani. Halua, mielenkiintoa ja uteliaisuutta voi tuntea joskus ajoittain jotain miestä kohtaan, mutta siihen se jää, varsinkin, jos jatko on omasta aktiivisuudesta kiinni.

        Ihastuminen on valtava tunnemyrsky. Hormonit heittää niin, että tuntee itsensä täysidiootiksi ja se vie aikaa sekä energiaa muilta hommilta. En mä ainakaan ehdoin tahdoin halua kokea (enää) sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Musta tuntuu, että tämä hyöty -ajattelu on yksi tuhoisimmista keinoista tappaa kaikki kanssakäyminen. Teen niin itsekin, joten helppo tunnistaa.

        Mutta jos edes hetken miettisi asiaa toisin. Mitä jos joku olisinkin sellainen, että haluaisi hengata sun kanssa ihan vaan sen takia, että olet hänelle aivan luovuttamattoman huippu tyyppi? Kyse taitaa olla siitä, että usko ihmisiin ja rakkauteen on kuollut. Vaikka lopulta meillä melkein jokaisella on joku ja useammalla joitain, joita ajattelee ihan vaan ihmisinä ja joista silti tykkää. Kyky rakastaa ja arvostaa ei ole kuollut, sitä ei vaan uskalla enää kenelläkään tuhlata, koska sen torjuminen loukkaa enemmän kuin mikään muu maailmassa.

        - ap

        Minä en osaa ajatella suhdetta hyötynäkökulmasta ajatellen. En ala suhteeseen jos en todella pidä ihmisestä. Minun täytyy myös pystyä ajattelemaan sitä, että haluan viettää aikaani yhdessä rakastamani ihmisen kanssa, että läsnäolo tuntuu hyvältä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Musta tuntuu, että tämä hyöty -ajattelu on yksi tuhoisimmista keinoista tappaa kaikki kanssakäyminen. Teen niin itsekin, joten helppo tunnistaa.

        Mutta jos edes hetken miettisi asiaa toisin. Mitä jos joku olisinkin sellainen, että haluaisi hengata sun kanssa ihan vaan sen takia, että olet hänelle aivan luovuttamattoman huippu tyyppi? Kyse taitaa olla siitä, että usko ihmisiin ja rakkauteen on kuollut. Vaikka lopulta meillä melkein jokaisella on joku ja useammalla joitain, joita ajattelee ihan vaan ihmisinä ja joista silti tykkää. Kyky rakastaa ja arvostaa ei ole kuollut, sitä ei vaan uskalla enää kenelläkään tuhlata, koska sen torjuminen loukkaa enemmän kuin mikään muu maailmassa.

        - ap

        "Kyse taitaa olla siitä, että usko ihmisiin ja rakkauteen on kuollut. "

        Ihmiset vanhetessaan viisastuu ja suhtautuu rakkauteen sillä tavalla kuin siihen suhtautuu kun asiasta on tietoa eikä pelkkiä hormonihurmaisia kuvitelmia. Se on biologista vastavirtaa kulkemista, jos odotetaan että vanhempien ihmisten tulisi noin vaan rakastua. Tuolta kantilta se hyöty ei ole tietoista ajattelua, vaan sukupuoliteitse tarttuvan elämän sanelemaa.

        Joo, voi olla ihmisiä joista pitää ihan sellaisina kuin ovat, mutta riittääkö se silti siihen että haluaa sitoutua siihen ihmiseen, jos sen edellytyksenä joutuu monessa asiassa astumaan elämänsä epämukavuusalueelle. Hyöty-ajatteluahan tuokin tavallaan on, vaikka monesti tulkitaan vain se jonkinlaisena hyväksikäyttönä.


    • Anonyymi

      No miksi ihmisen pitäisi pariutua, jos tarpeensa voi tyydyttää muutenkin tai niitä ei ole?

      • Anonyymi

        Niinpä.


      • Anonyymi

        Ei tietenkään tarvii. Voi kai niitä syitä silti pohtia, vaikkei parisuhde pakollinen ookkaan. Luultavasti sullakin on jotain syitä miksi et koe sitä tarpeelliseks. Pintasyy voi olla, ettei tunnu siltä. Kyllä siel syvemmällä kuitenki yleensä ihan jotain ajatuksiaki on, jos niit haluaa miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään tarvii. Voi kai niitä syitä silti pohtia, vaikkei parisuhde pakollinen ookkaan. Luultavasti sullakin on jotain syitä miksi et koe sitä tarpeelliseks. Pintasyy voi olla, ettei tunnu siltä. Kyllä siel syvemmällä kuitenki yleensä ihan jotain ajatuksiaki on, jos niit haluaa miettiä.

        Minulle parisuhde ja yhdessä olo tulee ajankohtaiseksi silloin jos rakastun kunnolla. Moneen vuoteen ei ole ollut jaksamaista tutustua keneenkään, mutta jospa työkuvio kohta selviää niin poistuu iso stressi elimistöstä ja se vapauttaa energiaa muuhun. Koska kun on vakituinen työ, sulla on turvattu olo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle parisuhde ja yhdessä olo tulee ajankohtaiseksi silloin jos rakastun kunnolla. Moneen vuoteen ei ole ollut jaksamaista tutustua keneenkään, mutta jospa työkuvio kohta selviää niin poistuu iso stressi elimistöstä ja se vapauttaa energiaa muuhun. Koska kun on vakituinen työ, sulla on turvattu olo.

        Nimenomaan noin mäkin sen aattelen. Parisuhde on ajatuksena ajankohtanen jos on joku, jonka kanssa sitä aatella. Eikä niin, että nyt tahtosin parisuhteen, etinpä jonkun siihen kanssani.

        Sama on myös toi, että välillä muut asiat vie niin paljon aikaa ja voimia, ettei tosiaan jaksa miettiä mitään suhdekuviota. Ei vaan vois vähempää kiinnostaa. Sit kun joku päivä ne muut jutut on kunnossa, niin saattaa käydä mielessä, et vois tän jonku kans jakaaki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan noin mäkin sen aattelen. Parisuhde on ajatuksena ajankohtanen jos on joku, jonka kanssa sitä aatella. Eikä niin, että nyt tahtosin parisuhteen, etinpä jonkun siihen kanssani.

        Sama on myös toi, että välillä muut asiat vie niin paljon aikaa ja voimia, ettei tosiaan jaksa miettiä mitään suhdekuviota. Ei vaan vois vähempää kiinnostaa. Sit kun joku päivä ne muut jutut on kunnossa, niin saattaa käydä mielessä, et vois tän jonku kans jakaaki.

        Tuo täällä palstoilla kovasti ihmetyttää - moni kaipailee sitä parisuhdetta ja siihen on kumppanille määrätty etukäteen tarkat speksit. Muu ei kelpaa ja muunlaista parisuhdetta ei huolita, kuin sellainen fantasia minkä on vuosien mittaan päässään kypsytellyt.

        Koskaan en ole etukäteen suunnitellut haluavani parisuhteeseen, enkä miettinyt millainen sen suhteen tulisi olla. Jos on tavannut upean ihmisen jonka kanssa alkaa viihtyä, siitä on ehkä ajan kanssa muodostunut suhde. Ja se suhde on ollut ihan omanlaisensa, ei niitä voi etukäteen käsikirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään tarvii. Voi kai niitä syitä silti pohtia, vaikkei parisuhde pakollinen ookkaan. Luultavasti sullakin on jotain syitä miksi et koe sitä tarpeelliseks. Pintasyy voi olla, ettei tunnu siltä. Kyllä siel syvemmällä kuitenki yleensä ihan jotain ajatuksiaki on, jos niit haluaa miettiä.

        Kysehän on halusta, ei tarpeellisuudesta, ei nykyään kukaan suoranaisesti tarvitse parisuhdetta.

        Halutaan sitä ensisilmäyksellä ihastumista, myyttistä "kipinää", kiihkoa yms., mutta ei suoranaisesti toista ihmistä, sen takia ei ilman noita asioita anneta mahdollisuuksiakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo täällä palstoilla kovasti ihmetyttää - moni kaipailee sitä parisuhdetta ja siihen on kumppanille määrätty etukäteen tarkat speksit. Muu ei kelpaa ja muunlaista parisuhdetta ei huolita, kuin sellainen fantasia minkä on vuosien mittaan päässään kypsytellyt.

        Koskaan en ole etukäteen suunnitellut haluavani parisuhteeseen, enkä miettinyt millainen sen suhteen tulisi olla. Jos on tavannut upean ihmisen jonka kanssa alkaa viihtyä, siitä on ehkä ajan kanssa muodostunut suhde. Ja se suhde on ollut ihan omanlaisensa, ei niitä voi etukäteen käsikirjoittaa.

        "Muu ei kelpaa ja muunlaista parisuhdetta ei huolita, kuin sellainen fantasia minkä on vuosien mittaan päässään kypsytellyt."

        Olenpa näitä palstoja lukenut, mutten törmännyt tuohon, että jäätäisiin omiin fantasioihin kiinni. Pikemminkin niinpäin, että heittäydytään täysillä uuteen suhteeseen ja uskotaan omiin unelmiin niin lujasti, ettei osata tulkita varoitusmerkkejä eikä edes kuulla hälytyskellojen soimista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muu ei kelpaa ja muunlaista parisuhdetta ei huolita, kuin sellainen fantasia minkä on vuosien mittaan päässään kypsytellyt."

        Olenpa näitä palstoja lukenut, mutten törmännyt tuohon, että jäätäisiin omiin fantasioihin kiinni. Pikemminkin niinpäin, että heittäydytään täysillä uuteen suhteeseen ja uskotaan omiin unelmiin niin lujasti, ettei osata tulkita varoitusmerkkejä eikä edes kuulla hälytyskellojen soimista.

        Olemme sitten lueskelleet eri keskusteluja, eikä siinä mitään.

        Itsellä on pistänyt silmään useasti esiintyvä valittelu, ettei ole riittävän kaunista/ komeaa kumppaniehdokasta tarjolla. Itkeskellään ettei suhteeseen huvita ryhtyä ellei toinen osapuoli välittömästi aiheuta nivusten pakotusta. Luonteella ei tunnu olevan väliä, vain ulkoisella kuorella.

        Useasti myös törmännyt ajattelutapaan, että sen kumppaniehdokkaan tulisi olla suhteessa tietynlainen. Ei saisi esim olla omia kavereita, harrastuksia, menoja. Jos ei kaikki toiveet kumppanin suhteen toteudu niin se on heti soronoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysehän on halusta, ei tarpeellisuudesta, ei nykyään kukaan suoranaisesti tarvitse parisuhdetta.

        Halutaan sitä ensisilmäyksellä ihastumista, myyttistä "kipinää", kiihkoa yms., mutta ei suoranaisesti toista ihmistä, sen takia ei ilman noita asioita anneta mahdollisuuksiakaan.

        Ei se ihan noinkaan ole, silloin kun omassa elämässä on rankkaa sitä pystyy keskittymään vain siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ihan noinkaan ole, silloin kun omassa elämässä on rankkaa sitä pystyy keskittymään vain siihen.

        Paitsi ätmi, joka kuvittelee p.llun ratkasevan kaikki ongelmat.


    • Anonyymi

      Jaa onkohan noin että ennen yksin jääneet olivat "poikkeustapauksia", koska on olemassa paljon vanhojakin ihmisiä jotka ovat olleet yksin pitkään.

      • Anonyymi

        Näinpä. Itse olen suvusta jossa paljonkin vanhojapiikoja -poikia.
        Todella hyvin elämässä pärjänneitä naisia ja miehiä. On naisia joilla avioton lapsi, on miehiä joilla lapsi avioliiton ulkopuolella ja jotka ovat lapsen elatuksesta kuitenkin huolehtineet. Näitä kaksi. Kukaan heistä ei ole ollut köyhä eikä kipeä, ts. omillaan loistavasti pärjänneitä ihmisiä jotka ovat omilla ansioillaan elämässä menestyneet. Ja siis esim. äitini tätejä ja muita sukulaisia.
        Tämä itsenäisyyden ja vapauden kaipuu on periytynyt suvussa. Omista sisaruksistani minun lisäkseni on kaksi muuta jotka ovat valinneet sinkkuelämän ja keskittyneet kouluttautumiseen ja uraan. Meitä on seitsemän sisarusta ja vain kolmella on lapsia.
        Tuntuu sille että sama trendi jatkuu, sillä vanhimman sisaren tytär etenee nuoresta iästään huolimatta uraputkessa jo täytttä vauhtia ja tehnyt jo ajat sitten selväski että lapsenlapsia on sitten sisareni turha odottaa. Ja sen uskon kyllä.
        Tuo vanhanaikainen ajattelu "pakko" olla parisuhteessa ja se on ainoa oikea tapa elää jne. joutaa romukoppaan. Nykyaikana kun ihminen pärjää loistavasti ilman avioliiton tai parisuhteen "turvaa" ja se on todella hyvä asia. Valinnanvapaus ja mahdollisuus siihen jokaisella on suuri siunaus kun ajattelee elämää vielä sata vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä. Itse olen suvusta jossa paljonkin vanhojapiikoja -poikia.
        Todella hyvin elämässä pärjänneitä naisia ja miehiä. On naisia joilla avioton lapsi, on miehiä joilla lapsi avioliiton ulkopuolella ja jotka ovat lapsen elatuksesta kuitenkin huolehtineet. Näitä kaksi. Kukaan heistä ei ole ollut köyhä eikä kipeä, ts. omillaan loistavasti pärjänneitä ihmisiä jotka ovat omilla ansioillaan elämässä menestyneet. Ja siis esim. äitini tätejä ja muita sukulaisia.
        Tämä itsenäisyyden ja vapauden kaipuu on periytynyt suvussa. Omista sisaruksistani minun lisäkseni on kaksi muuta jotka ovat valinneet sinkkuelämän ja keskittyneet kouluttautumiseen ja uraan. Meitä on seitsemän sisarusta ja vain kolmella on lapsia.
        Tuntuu sille että sama trendi jatkuu, sillä vanhimman sisaren tytär etenee nuoresta iästään huolimatta uraputkessa jo täytttä vauhtia ja tehnyt jo ajat sitten selväski että lapsenlapsia on sitten sisareni turha odottaa. Ja sen uskon kyllä.
        Tuo vanhanaikainen ajattelu "pakko" olla parisuhteessa ja se on ainoa oikea tapa elää jne. joutaa romukoppaan. Nykyaikana kun ihminen pärjää loistavasti ilman avioliiton tai parisuhteen "turvaa" ja se on todella hyvä asia. Valinnanvapaus ja mahdollisuus siihen jokaisella on suuri siunaus kun ajattelee elämää vielä sata vuotta sitten.

        Nykynaiselle parisuhde edustaa usein kaikkea muuta kuin turvaa. Ennenkään se ei merkinnyt muuta kuin taloudellista turvaa. On selvää, ettei esim. mummollani, joka eli nuoruuttaan 1900-luvun alussa ollut mahdollista kouluttautua ja kasvattaa 10 lasta siinä sivussa.

        Naiselle on vielä tänä päivänä usein selvää, etteivät he voi täyspainoisesti tehdä töitä, jos heillä on kaksikin lasta. Vaikka mies osallistuisi lastenhoitoon, niin nainen on viime kädessä vastuussa lastenhoidosta ja kotitaloushommista.


    • Anonyymi

      Asia liittyy ennen kaikkea rakkauteen.
      Minua hämmästyttää, että sinkkupalstalla möyhätään kovasti omasta hyödystä, tai siitä, ettei kumppanista ole hyötyä. Jotkut oikein huutavat "seksiseksiseksi. Miksei nainen anna minulle seksiä? Munani on maailman napa, ja kaikki naiset kamalia, kun eivät anna seksiä, yhyy". Hyi olkoon millaista käytöstä.

      Rakkaus on monilta keski-ikäisiltä jäänyt jonnekin (80-luvulle?). Rakkaus ja henkevyys - niihin perustuu hyvä parisuhde (niiden kautta myös hyvä seksi). Ei hyötyyn tai edes sen tavoitteluun.

      - Afrodite 💖

    • No voisin oikeastaan allekirjoittaa havaintosi.

      Deitti- ja treffisivustoilta ei löydy sellaista naista kovinkaan helposti, jolla on kaikki ihan hyvin. Usein siellä on naisia, joilla ei ole aikaa tavata ketään muuten.... tai sen kuvan itse olen saanut.

      Ja luulen, että se potenttiaalinen nainen joka ei tuolla deittisivustoilla enää pyöri, miettii samoin kun mä. Siellä rullaa se miessakki, joka tavalla jos toisella on aika epätoivoista sakkia.

      Tuolla joku nainen taisi puhua ”ruuhkavuosista”. Ja itsekin oon törmännyt siihen. Jos tähän elämänvaiheeseen johonkin ihmiseen haluaisi intensiivisesti tutustua, tarkoittaisi se tämän arkisen elämisen sinskin osittaista alasajoa. 🤔

      ”Ulosliputtaminen” itsensä markkinoilta on luontevaa, kun miettii mikä ”vaiva” tutustuminen ja suhteen luominen on.

      Sen ”oikean” löytyminen haaveena on ainakin itselle jopa lapsellinen ajatus. Ei kyynisesti ajatellen, vaan realistisesti. Useamman suhteenyrityksen läpikäyneenä tajuaa, ettei se ihmisten ”hyvyys” ja ”fiksuuskaan” ole avainroolissa... se on liki lottovoiton mahdollisuus, että arkielämiset mahdollistaa yhteisen suhteen.

      Pitäisikö sitten olla huolissaan? 🤷‍♂️
      Omalta kohdaltani en ole huolissaan. Ajattelen niin, että minulla on jo ollut hyviä suhteenyrityksiä ja olen tuntenut huikeita naisia elämässäni. En väpättäisi alahuulta kuolinvuoteella, jos olisin siinävaiheessa ”yksin”. Kyllä mulla on muita ihmisiä elämässä, että en oikeasti ole taatusti yksin. 🙂

      • Anonyymi

        "Sen ”oikean” löytyminen haaveena on ainakin itselle jopa lapsellinen ajatus. "

        Minusta ei ole lapsellista, vaan inhimillistä ja rakkaudellista. Etenkin kun ajattelee lisäksi, että "oikeita" voi olla enemmän kuin yksi.

        - Afrodite 💖


      • Anonyymi

        Vanhempana, kun on koettu paljon ja on muutakin elämää, parisuhde on aivan erilainen kuin nuorempana. Samanmoista intensiivisyyttä on turha tavoitella kuin nuorena, lapsettomana. Vaikka eipä silti, mitään kovin intensiivistä suhdetta en hakenut nuorempanakaan.


      • Anonyymi

        Itse olisin varmasti "liputtanut itseni ulos" ps markkinoilta, jos en olisi löytänyt miestä, joka ei halua kiehnätä kyljessä kokoajan.

        Valitettavan monet (keski-ikäiset) miehet odottavat suhteelta palveluksia ja naisen uhrautumista. Itse eivät viitsi itse laittaa tikkuakaan ristiin suhteen/naisen hyväksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sen ”oikean” löytyminen haaveena on ainakin itselle jopa lapsellinen ajatus. "

        Minusta ei ole lapsellista, vaan inhimillistä ja rakkaudellista. Etenkin kun ajattelee lisäksi, että "oikeita" voi olla enemmän kuin yksi.

        - Afrodite 💖

        Joo. No on mulla lottokin vetämässä. Ilman lottoamista, ei voi lotossa voittaa. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempana, kun on koettu paljon ja on muutakin elämää, parisuhde on aivan erilainen kuin nuorempana. Samanmoista intensiivisyyttä on turha tavoitella kuin nuorena, lapsettomana. Vaikka eipä silti, mitään kovin intensiivistä suhdetta en hakenut nuorempanakaan.

        Joo. Vaikeaa varmaan määritettä mitä haluaa... ja sitten kun niitä sormi suussa seisojia ois kaks. 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olisin varmasti "liputtanut itseni ulos" ps markkinoilta, jos en olisi löytänyt miestä, joka ei halua kiehnätä kyljessä kokoajan.

        Valitettavan monet (keski-ikäiset) miehet odottavat suhteelta palveluksia ja naisen uhrautumista. Itse eivät viitsi itse laittaa tikkuakaan ristiin suhteen/naisen hyväksi.

        Niin, ei sitä markkinahumua kovin pitkään kukaan kai jaksa?


      • Disse kirjoitti:

        Niin, ei sitä markkinahumua kovin pitkään kukaan kai jaksa?

        Ja mitä se ps markkinoilla oleminen sitten on? Itse ihmisen aktiivista etsimistä, vai ”käytettävissä” olemista? 😂


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Joo. Vaikeaa varmaan määritettä mitä haluaa... ja sitten kun niitä sormi suussa seisojia ois kaks. 😀

        Mjoo. Tuli vain mieleen, että varsin usein mietitään mitä halutaan... eikä oikein saada selville. Ja vaikka saisi selville, voi jee, se ei auttaisi kenties pätkääkään. Näköpiirissä ja vaikutusalueella ei välttämättä löydy sellaista ihmistä.

        Siksi kannattaakin haluamisen sijasta miettiä mistä voi luopua. Rajaamalla näin realistisemmin löytää kovin usein paljonkin vaihtoehtoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjoo. Tuli vain mieleen, että varsin usein mietitään mitä halutaan... eikä oikein saada selville. Ja vaikka saisi selville, voi jee, se ei auttaisi kenties pätkääkään. Näköpiirissä ja vaikutusalueella ei välttämättä löydy sellaista ihmistä.

        Siksi kannattaakin haluamisen sijasta miettiä mistä voi luopua. Rajaamalla näin realistisemmin löytää kovin usein paljonkin vaihtoehtoja.

        No varmaan noinhan se menee...

        Vaan jos haluu Mersun ja fiilistää sen kun lyö lämän lattiaan, ei välttämättä kiinnostu Suzuki Altosta. 😬 Oliko se Alto suzuki vai mikä? 😜


    • Anonyymi

      Tänä päivänä etsitään paria ulkonäön perusteella käsipuolessa ulkoilutettavaa,eikä fiksuuden tai kodin hoidollisten yms.asioiden hallitsijaa.Sitten ihmetellään kun suhteet ei kestä.Itse olen ulkoistanut monta vuotta sitten jo itseni "markkinoilta" koska olen vain tuo jälkimmäinen fiksu,raitis ja omillaan toimeentuleva 50- nainen.

    • Anonyymi

      Ulkonäkö on naisille tärkeintä kun ne miestä etsii. Siksi suurin osa sinkkumiehistä ei saa naista kumppaniksi.

      • Anonyymi

        Kertoisitko mitä nainen tekee hyvännäköisellä, mutta muuten paskalla miehellä? Mikä siinä on se juttu?
        Eipä silti - en tiedä ketään naista, joka haluaisi minkäännäköistä ilkeää ja inhottavaa miestä. Tai edes miestä, josta ei ole mitään iloa, ainoastaan vaivaa ja hankaluutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko mitä nainen tekee hyvännäköisellä, mutta muuten paskalla miehellä? Mikä siinä on se juttu?
        Eipä silti - en tiedä ketään naista, joka haluaisi minkäännäköistä ilkeää ja inhottavaa miestä. Tai edes miestä, josta ei ole mitään iloa, ainoastaan vaivaa ja hankaluutta.

        Mitä nainen tekee rumalla ja paskalla miehellä sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nainen tekee rumalla ja paskalla miehellä sitten?

        Eikö sitte ole olemassa muuta ko paskoja miehiä? On hyvännäkösiä ja paskoja sekä rumia ja paskoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko mitä nainen tekee hyvännäköisellä, mutta muuten paskalla miehellä? Mikä siinä on se juttu?
        Eipä silti - en tiedä ketään naista, joka haluaisi minkäännäköistä ilkeää ja inhottavaa miestä. Tai edes miestä, josta ei ole mitään iloa, ainoastaan vaivaa ja hankaluutta.

        Pistää pulloon ja takanreunalle? Siinä sitä on kiva katella, muttei tarvii kuunnella.


    • Anonyymi

      "Pointti onkin se, että noissa palveluissa on vain jäävuoren huippu. Iso osa naisista jättäytyy koko leikin ulkopuolelle."

      Ei sillä väliä onko nainen tinderissä tai missään deittipalveluissa.
      Silti naiselle ei kelpaa mikään tavis mies. Ovat mielummin yksin jos eivät saa sitä komeaa top 10 urheilija miestä eli joku varakas jääkiekkoilija.

      • Anonyymi

        Eli kaikki parisuhteissa elelevät miehet ovatkin siis varakkaita komeita top10 urheilijamiehiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kaikki parisuhteissa elelevät miehet ovatkin siis varakkaita komeita top10 urheilijamiehiä?

        Suomessa on muuten paljon varakkaita urheilijoita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on muuten paljon varakkaita urheilijoita

        Ilmeisesti, näköjään siis reilusti yli puolet Suomen aikuisesta miesväestöstä on varakkaita komeita top10 urheilijamiehiä.

        Muodostaessaan moisen enemmistön he itseasiassa ovatkin niitä paljonpuhuttuja "taviksia".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti, näköjään siis reilusti yli puolet Suomen aikuisesta miesväestöstä on varakkaita komeita top10 urheilijamiehiä.

        Muodostaessaan moisen enemmistön he itseasiassa ovatkin niitä paljonpuhuttuja "taviksia".

        Onko sitten mikään ihme jos yleisellä tasolla itsensä tavikseksi kokevalla miehellä ei ole menekkiä? Ton laskelman mukaan kun Suomen taso todellisissa taviksissa on varmaan maailman huippuluokkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sitten mikään ihme jos yleisellä tasolla itsensä tavikseksi kokevalla miehellä ei ole menekkiä? Ton laskelman mukaan kun Suomen taso todellisissa taviksissa on varmaan maailman huippuluokkaa.

        Suomessa ei kyllä urheilijoiden palkat ole ihan hirmuisia. Enempi pätäkkää uskon kyllä löytyvän liike-elämän menestyjiltä ja muilta huippuammattilaisilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei kyllä urheilijoiden palkat ole ihan hirmuisia. Enempi pätäkkää uskon kyllä löytyvän liike-elämän menestyjiltä ja muilta huippuammattilaisilta.

        ""Pointti onkin se, että noissa palveluissa on vain jäävuoren huippu. Iso osa naisista jättäytyy koko leikin ulkopuolelle."

        Ei sillä väliä onko nainen tinderissä tai missään deittipalveluissa.
        Silti naiselle ei kelpaa mikään tavis mies. Ovat mielummin yksin jos eivät saa sitä komeaa top 10 urheilija miestä eli joku varakas jääkiekkoilija."

        Urheilijoista hän nyt kuitenkin puhuu.


    • Anonyymi

      Mikä oli mielessä oikein, niin tuota Hercule Poirottiakin katsoessa, elämässä niin: ei kukaan toinen oikeasti pysty vaikuttuttamaan elämääsi ja muihin asioihisi, itse valikoit kaverisi ja oman rahankäyttösi aina loppukädessä on näin.

      • Anonyymi

        Noinhan se on tismalleen. Mutta miten se liittyy aloitukseen?


    • Anonyymi

      En jaksanut lukea koko pitkää ketjua läpi. Itselleni tuli mieleen, että tuo mies tosiaan on joko liian hallitseva ja liian tukahduttava, liikaa siis parisuhteeseen omistautuva tai vaihtoehtoisesti liikaa omissa menoissa menevä. Kumpikin vaihtoehto pelottaa tavanomaiset ihmiset pois. Hän voi olla ajatuksiltaan jömähtänyt kalkkis ja sohvaperuna. Yrittää liikaa tai ulkoiselta olemukseltaan luotaan työntävä. Nämä tuli ekana mieleen.

    • Anonyymi

      Taas sama viesti sanasta sanaan myös Vauva-lehden keskustelupalstalla.

      • Anonyymi

        Mitä sitten?


      • Niinpä näytti olevan..

        https://www.vauva.fi/keskustelu/3916547/kadonneet-naiset


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Niinpä näytti olevan..

        https://www.vauva.fi/keskustelu/3916547/kadonneet-naiset

        Mielenkiintoisia kommentteja sielläkin..

        Yksi poiminta..

        "Olen itse nainen ja haluaisin itse hoivaajan ja "kodinhengettären". Eli siis kokkaus- ja siivoustaitoinen ja rakastava mies olisi unelma. Voisin itse keskittyä vain työntekoon ja joskus viikonloppuiltaisin aistillisiin nautintoihin."


      • Anonyymi

        Eri palstoilla saa erilaisia näkökulmia mieltään askarruttaviin kysymyksiin. Vauva on naisten kansoittama, ja vielä tarkennetusti enimmäkseen lisääntyneiden naisten suosima palsta.

        Täältä suolesta taas saa alemmantasonmiehisen näkökulman pulmaan kuin pulmaan. Yleensä se on niinkin helppo vastaus kuin "naisten nirsoilun/ pihtailun/ p-llunjakelun syytä kaikki".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri palstoilla saa erilaisia näkökulmia mieltään askarruttaviin kysymyksiin. Vauva on naisten kansoittama, ja vielä tarkennetusti enimmäkseen lisääntyneiden naisten suosima palsta.

        Täältä suolesta taas saa alemmantasonmiehisen näkökulman pulmaan kuin pulmaan. Yleensä se on niinkin helppo vastaus kuin "naisten nirsoilun/ pihtailun/ p-llunjakelun syytä kaikki".

        Eikö täältä aika hyvin saa myös tasa-arvon kannattajien näkökulman?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten?

        Millä vitun oikeudella varastat toisen tekstin, mulqqu?

        - ap


    • Anonyymi

      Itse naisena koin nettideittailussa niin paljon huonoa, että lopetin kokonaan.

      Nelikymppisenä hoikkana ja terveellistä elämää suosivana sain yhteydenottoja etupäässä itseäni reilusti vanhemmilta ei-urheilullisilta miehiltä. Etsin omaikäistä ja saman elämäntyylin omaavaa miestä.

      Tunsin, että minua haluttiin vain esineellistää ja siksi aloin itse ottamaan toivomiini miehiin kontaktia. Sillä seurauksella, että miehet alkoivat pelata ja leikkiä jotain, koska tilanne oli kerrankin näin päin. Huonoa käytöstä ja leikkimistä sain kokea niin paljon, että väsyin yrittämiseen.

      Nykyään on jotenkin niin omituista tämä täysin luonnollinen kahden ihmisen normaali kohtaaminen. On niin paljon odotuksia ja toiveita. Toisaalta paljon on myös pelaamista ja kieroilua. Kaikki etsivät, kukaan ei löydä.

      Moni nainen pettyy ja lopettaa yrittämisen, koska pärjää niin hyvin itsenäisessä elämässään. Monella lapsetkin ovat jo lähteneet kotoa, jolloin paluu miehen passaamiseen on etova ajatus.

      • Anonyymi

        Luulen että nelikymppiset, hoikat ja vapaat terveysintoilijamiehet ovat aika vähissä. Sellaisia naisia taas tuntuu olevan paljonkin. Ihan jo siitä voi syntyä hankaluus löytää haluamaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen että nelikymppiset, hoikat ja vapaat terveysintoilijamiehet ovat aika vähissä. Sellaisia naisia taas tuntuu olevan paljonkin. Ihan jo siitä voi syntyä hankaluus löytää haluamaansa.

        Juu tapaa nuo kuvaamasi kaltaiset herrat olemaan suhteissa, vapaana harvemmin moisia yksisarvisia kuljeskelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu tapaa nuo kuvaamasi kaltaiset herrat olemaan suhteissa, vapaana harvemmin moisia yksisarvisia kuljeskelee.

        Ja jos olisi vapaana niin tuskin he ihan omanikäistä naista etsivät vaan selvästi nuorempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos olisi vapaana niin tuskin he ihan omanikäistä naista etsivät vaan selvästi nuorempia.

        Valtaosa suomalaisista pariutuu varsin pienellä ikäerolla, alle viisi vuotta on varsin yleinen ikäero pariskunnilla. Harva hakemalla hakee kovasti nuorempaa/ vanhempaa.


    • Anonyymi

      Muutamaa treffipalvelua kokeilleena 50 naisena tulin siihen tulokseen että en kelpaa enää ikäisilleni ja vanhemmille miehille. Kaikki yhteyttä ottaneet oli 15 - 30 vuotta itseäni nuorempia, joten kiitti mulle riitti. Sata kertaa parempaa jatkaa yksin ja todeta että kun yhdestä paskasta aikoinaan eroon pääsi niin ei ikinä uutta

    • Anonyymi

      On ihana asia että synnyin naispuolisena tähän maailmaan.
      Minulla ja meillä naisilla on taivaallinen voima käsissämme!
      Pystymme elämään täyspainoista ja hyvää elämää itsenäisinä ja yksin jos kunnollista kumppania ei kohdalle osu. Voimme valita. Ei. ole minkään valtakunnan pakkoa huolia kelvotonta kumppania vain jotta joku olisi. Nainen pärjää loistavasti ilman.

      Tästä vallasta on myös varjopuoli eli se, että miesten viha naisia kohtaan on palava ja armoton. Se taas kuitenkin kääntyy voimaksemme koska miesten viha osoittaa heidän heikkoutensa. 1-0 taas naisten hyväksi.

      Mutta koska ei pidä yleistää, pitää myöntää että on myös oma joukkonsa miehiä joilla itsetunto ja omanarvontunto on kohdillaan. Niitä tasapainoisia ja elämässä pärjääviä miehiä. Näitä onneksi on, vaikka tämänkaltaisia tunkiofoorumeita kun lukee saa sen käsityksen että Suomen miehet ovat kaikki täysin kelvottomia.

      • Anonyymi

        Ehkä tuo kelvottomaksi haukkuminenkin nostattaa kiukkua...varmasti enemmän kuin naisten itsenäisyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tuo kelvottomaksi haukkuminenkin nostattaa kiukkua...varmasti enemmän kuin naisten itsenäisyys.

        Luit siis vain tämän:

        "Ei. ole minkään valtakunnan pakkoa huolia kelvotonta kumppania vain jotta joku olisi."

        Tätä et huomannut:

        "Mutta koska ei pidä yleistää, pitää myöntää että on myös oma joukkonsa miehiä joilla itsetunto ja omanarvontunto on kohdillaan. Niitä tasapainoisia ja elämässä pärjääviä miehiä. Näitä onneksi on, vaikka tämänkaltaisia tunkiofoorumeita kun lukee saa sen käsityksen että Suomen miehet ovat kaikki täysin kelvottomia."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luit siis vain tämän:

        "Ei. ole minkään valtakunnan pakkoa huolia kelvotonta kumppania vain jotta joku olisi."

        Tätä et huomannut:

        "Mutta koska ei pidä yleistää, pitää myöntää että on myös oma joukkonsa miehiä joilla itsetunto ja omanarvontunto on kohdillaan. Niitä tasapainoisia ja elämässä pärjääviä miehiä. Näitä onneksi on, vaikka tämänkaltaisia tunkiofoorumeita kun lukee saa sen käsityksen että Suomen miehet ovat kaikki täysin kelvottomia."

        Luin kaiken tuon. Jos lähtee noin jyrkästi tuomitsemaan niin varmasti saa jonkin vastareaktion aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin kaiken tuon. Jos lähtee noin jyrkästi tuomitsemaan niin varmasti saa jonkin vastareaktion aikaan.

        Ah, eli et siis lainkaan ymmärtänyt lukemaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ah, eli et siis lainkaan ymmärtänyt lukemaasi.

        Tavanomaista lapsellista lällättelyähän tuo vaan oli. Eipä siinä ole paljon ymmärrettävää.

        Jos oikeasti olisit tyytyväinen, niin sinulla ei olisi tarvetta tällaiseen katkeruuteen miehiä kohtaan. Voisi olla rakentavampaa avautua noista asioista terapeutillesi. Täällä kukaan ei osaa sinua auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavanomaista lapsellista lällättelyähän tuo vaan oli. Eipä siinä ole paljon ymmärrettävää.

        Jos oikeasti olisit tyytyväinen, niin sinulla ei olisi tarvetta tällaiseen katkeruuteen miehiä kohtaan. Voisi olla rakentavampaa avautua noista asioista terapeutillesi. Täällä kukaan ei osaa sinua auttaa.

        En ole sama henkilö, jonka kanssa yllä keskustelit. Haluan kuitenkin huomauttaa, että tätä ketjua lukee useampi samoin ajatteleva nainen. Minun mielestäni tänään klo 10:34 kirjoitetussa viestissä ei ollut katkeruutta. Se oli hyvä viesti.

        Tietenkään ei ole rakentavaa kutsua ketään kelvottomaksi. Se ei kuitenkaan ollut klo 10:34 kirjoitetun viestin pääajatus. Viestin pääajatus oli: naiset ovat onnekkaita, koska he voivat halutessaan valita myös itsenäisyyden.

        Jos tällä palstalla takerrutaan siihen, että joku nainen sanoo jotain miesjoukkoa kelvottomaksi, perspektiivi on aika hassu. Täällä kun on useita miehiä, jotka ovat suoralta kädeltä valmiita tuomitsemaan KAIKKI naiset kelvottomiksi. Two wrongs don't make a right, mutta suhteellisuudentaju tämän kelvottomaksi kutsumisen kanssa täytyy säilyttää tässä ympäristössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole sama henkilö, jonka kanssa yllä keskustelit. Haluan kuitenkin huomauttaa, että tätä ketjua lukee useampi samoin ajatteleva nainen. Minun mielestäni tänään klo 10:34 kirjoitetussa viestissä ei ollut katkeruutta. Se oli hyvä viesti.

        Tietenkään ei ole rakentavaa kutsua ketään kelvottomaksi. Se ei kuitenkaan ollut klo 10:34 kirjoitetun viestin pääajatus. Viestin pääajatus oli: naiset ovat onnekkaita, koska he voivat halutessaan valita myös itsenäisyyden.

        Jos tällä palstalla takerrutaan siihen, että joku nainen sanoo jotain miesjoukkoa kelvottomaksi, perspektiivi on aika hassu. Täällä kun on useita miehiä, jotka ovat suoralta kädeltä valmiita tuomitsemaan KAIKKI naiset kelvottomiksi. Two wrongs don't make a right, mutta suhteellisuudentaju tämän kelvottomaksi kutsumisen kanssa täytyy säilyttää tässä ympäristössä.

        En ole kirjoittanut tähän- tai mihinkään muuhunkaan ketjuun tuota yhtä kommenttia enempää. Reagoin ennenkaikkea toiseen kappaleeseen, joka nähdäkseni osoittaa kiistatta kirjoittajan tarkoituksen: miehet eivät pärjää yksin, miehet vihaavat naisia ja naiset ovat tässäkin parempia. Ei kuulosta ihan terveeltä minusta, eikä tuollaisten kirjoitusten myötäily ole kenenkään edun mukaista.

        Myöskään se kuinka moni mahdollisesti ajattelee samalla tavalla, tai mitä sukupuolta he edustavat ei millään tavalla validoi tuota kirjoitusta. Jokainen näkee vastaavasti naiset juuri sellaisina kun he ovat hänen elämässään näyttäytyneet- ja jos tuollainen puhe miehistä pitäisi mielestäsi ohittaa olankohautuksella, niin sitten varmaan luet yhtä mielelläsi vastaavaa vuodatusta naisista. Luuletko että siitä olisi yhtään enempää apua kenellekään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kirjoittanut tähän- tai mihinkään muuhunkaan ketjuun tuota yhtä kommenttia enempää. Reagoin ennenkaikkea toiseen kappaleeseen, joka nähdäkseni osoittaa kiistatta kirjoittajan tarkoituksen: miehet eivät pärjää yksin, miehet vihaavat naisia ja naiset ovat tässäkin parempia. Ei kuulosta ihan terveeltä minusta, eikä tuollaisten kirjoitusten myötäily ole kenenkään edun mukaista.

        Myöskään se kuinka moni mahdollisesti ajattelee samalla tavalla, tai mitä sukupuolta he edustavat ei millään tavalla validoi tuota kirjoitusta. Jokainen näkee vastaavasti naiset juuri sellaisina kun he ovat hänen elämässään näyttäytyneet- ja jos tuollainen puhe miehistä pitäisi mielestäsi ohittaa olankohautuksella, niin sitten varmaan luet yhtä mielelläsi vastaavaa vuodatusta naisista. Luuletko että siitä olisi yhtään enempää apua kenellekään?

        Reagoit toiseen kappaleeseen?

        Toisin sanoet irrotit katkelman tekstiä asiayhteydestään ja halusit tulkita sen itsenäisenä tekstinä. Sen jälkeen kutsut koko tekstiä lällättelyksi. Väität jopa, että toinen kappale olisi tekstin "tarkoitus". Millä perusteella toinen kappale olisi enemmän tekstin "tarkoitus" kuin ensimmäinen kappale?

        Minä näen tekstin rakenteen näin:
        1. kappaleessa on pääasia ja tekstin "tarkoitus"
        2. kappaleessa on pääasiasta johtuva ikävä seuraamus
        3. kappaleessa on toteamus siitä, että 2. kappaleessa puhutaan vain tietystä miesjoukosta, ei kaikista miehistä.

        Kun toisen kappaleen irrottaa asiayhteydestään, voi hyvällä omallatunnolla tehdä sen päätelmän, että tekstissä puhuttiin kaikkia miehiä vaivaavasta vihantunteesta. Kun taas jos tulkitsisit toisen kappaleen omassa kontekstissaan, pystyisit ensimmäisestä kappaleesta päättelemään, että toisessa kappaleessa puhutaan niiden miesten vihasta, jotka ovat katkeria siitä, että naiset pärjäävät yksin. Ainakin osa naisista.

        Tekstejä saa ja pitää tulkita, mutta tulkinnat täytyy perustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reagoit toiseen kappaleeseen?

        Toisin sanoet irrotit katkelman tekstiä asiayhteydestään ja halusit tulkita sen itsenäisenä tekstinä. Sen jälkeen kutsut koko tekstiä lällättelyksi. Väität jopa, että toinen kappale olisi tekstin "tarkoitus". Millä perusteella toinen kappale olisi enemmän tekstin "tarkoitus" kuin ensimmäinen kappale?

        Minä näen tekstin rakenteen näin:
        1. kappaleessa on pääasia ja tekstin "tarkoitus"
        2. kappaleessa on pääasiasta johtuva ikävä seuraamus
        3. kappaleessa on toteamus siitä, että 2. kappaleessa puhutaan vain tietystä miesjoukosta, ei kaikista miehistä.

        Kun toisen kappaleen irrottaa asiayhteydestään, voi hyvällä omallatunnolla tehdä sen päätelmän, että tekstissä puhuttiin kaikkia miehiä vaivaavasta vihantunteesta. Kun taas jos tulkitsisit toisen kappaleen omassa kontekstissaan, pystyisit ensimmäisestä kappaleesta päättelemään, että toisessa kappaleessa puhutaan niiden miesten vihasta, jotka ovat katkeria siitä, että naiset pärjäävät yksin. Ainakin osa naisista.

        Tekstejä saa ja pitää tulkita, mutta tulkinnat täytyy perustella.

        Aloitan tekstin lukemisen alusta, kuten oletettavasti jokainen muukin- en siis lukenut vain toista kappaletta, enkä näe miten kukaan sen tahattomasti voisi niin ymmärtää. Rautalangasta väännettynä; ilman toista kappaletta kirjoituksen voisi vielä nähdä jokseenkin, kuten itse edellisessä viestissäsi sen tulkitsit.

        Sittenkin jo ensimmäisessä kappaleessa on monia kohtia, jotka eivät kestä lähempää tarkastelua:

        On ihana asia että synnyin naispuolisena tähän maailmaan. = Olisi ikävää olla mies.
        Minulla ja meillä naisilla on taivaallinen voima käsissämme! = Miehet ovat heikkoja ja alisteisessa asemassa.
        Pystymme elämään täyspainoista ja hyvää elämää itsenäisinä... = Jotain mihin mies ei pysty?

        Kuten siis totesin kirjoittajan ajatusmaailma on todella kieroutunut. On kyllä vähintäänkin erikoista, että koet tärkeäksi puolustaa tällaista sinällään melko lapsellista, mutta selvästi sairaan mielen loukkaamistarkoituksessa tuottamaa kirjoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitan tekstin lukemisen alusta, kuten oletettavasti jokainen muukin- en siis lukenut vain toista kappaletta, enkä näe miten kukaan sen tahattomasti voisi niin ymmärtää. Rautalangasta väännettynä; ilman toista kappaletta kirjoituksen voisi vielä nähdä jokseenkin, kuten itse edellisessä viestissäsi sen tulkitsit.

        Sittenkin jo ensimmäisessä kappaleessa on monia kohtia, jotka eivät kestä lähempää tarkastelua:

        On ihana asia että synnyin naispuolisena tähän maailmaan. = Olisi ikävää olla mies.
        Minulla ja meillä naisilla on taivaallinen voima käsissämme! = Miehet ovat heikkoja ja alisteisessa asemassa.
        Pystymme elämään täyspainoista ja hyvää elämää itsenäisinä... = Jotain mihin mies ei pysty?

        Kuten siis totesin kirjoittajan ajatusmaailma on todella kieroutunut. On kyllä vähintäänkin erikoista, että koet tärkeäksi puolustaa tällaista sinällään melko lapsellista, mutta selvästi sairaan mielen loukkaamistarkoituksessa tuottamaa kirjoitusta.

        Kuulostaako "lukee kuin piru raamattua" tutulta? Kaiken voi tulkita negatiivisesti jos todella haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaako "lukee kuin piru raamattua" tutulta? Kaiken voi tulkita negatiivisesti jos todella haluaa.

        Niin, kaiken voi tosiaan tulkita negatiiviseksi ja juuri itse päätit tehdä niin- ja vieläpä ilman perusteluja, vaikka vielä hetki sitten mielestäsi tulkinnoille piti sellaiset löytyä. Argumenttisi on sikälikin heikko, että selvästi sinua vaivaa se mitä joku on jossain naisista kirjoittanut, mutta tässä yhteydessä kirjoituksen sanomaa ja motiiveja sen takana ei kuitenkaan saisi mielestäsi kritisoida.

        Et ole myöskään perustellut edes, miksi kirjoitus on mielestäsi hyvä. Tai miksi se että pyrkii tällaista "valta miesten yli" -retoriikkaa hyödyntäen naljailemaan näille ns. kelvottomille miehille olisi kenenkään kannalta positiivista. Se viitataanko siinä kaikkiin miehiin, vai vain osaan miehistä ei ole erityisen relevanttia. Et toisaaalta haluaisi lukea katkeria naisia koskevia yleistyksiä, mutta näet kovasti vaivaa puolustaaksesi kirjoitusta, joka ruokkii juuri sellaista käytöstä. Miksi?

        Ja vaikka täällä on selvästi menossa joku miesten ja naisten välinen Biggest Asshole -kisa, niin en kirjoitushetkellä ollut siitä tietoinen. Tämä vain sattui oli ensimmäinen (ja todennäköisesti viimeinen) ketju tällä aihealueella, mitä päädyin lukemaan. Sitäpaitsi jos minulla olisi jotain hehkilökohtaisia preferenssejä tulkinnassan, sinun olisi varmasti helpompi perustellusti kumota väitteeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitan tekstin lukemisen alusta, kuten oletettavasti jokainen muukin- en siis lukenut vain toista kappaletta, enkä näe miten kukaan sen tahattomasti voisi niin ymmärtää. Rautalangasta väännettynä; ilman toista kappaletta kirjoituksen voisi vielä nähdä jokseenkin, kuten itse edellisessä viestissäsi sen tulkitsit.

        Sittenkin jo ensimmäisessä kappaleessa on monia kohtia, jotka eivät kestä lähempää tarkastelua:

        On ihana asia että synnyin naispuolisena tähän maailmaan. = Olisi ikävää olla mies.
        Minulla ja meillä naisilla on taivaallinen voima käsissämme! = Miehet ovat heikkoja ja alisteisessa asemassa.
        Pystymme elämään täyspainoista ja hyvää elämää itsenäisinä... = Jotain mihin mies ei pysty?

        Kuten siis totesin kirjoittajan ajatusmaailma on todella kieroutunut. On kyllä vähintäänkin erikoista, että koet tärkeäksi puolustaa tällaista sinällään melko lapsellista, mutta selvästi sairaan mielen loukkaamistarkoituksessa tuottamaa kirjoitusta.

        En kiellä, etteikö viestin sävy olisi ollut hieman loukkaava. Näen siinä sarkasmia mutta en senkään nojalla hyväksy minkään sukupuolen epäkunnioittavaa kohtelua. Siitä meillä ei ole tietoa, kirjoitettiinko viesti loukkaamistarkoituksessa.

        Viestin pääasia oli tämä: "Pystymme elämään täyspainoista ja hyvää elämää itsenäisinä ja yksin jos kunnollista kumppania ei kohdalle osu."

        Tämän palstan keskusteluja seuratessa tulee se vaikutelma, että naisilta tuo täysipainoisen elämän eläminen sinkkuina sujuisi paremmin kuin miehiltä. Tilastotietoa minulla ei asiasta ole.

        Jokaisen kannattaisi kuitenkin sukupuolesta riippumatta ottaa mallia ihmisistä, jotka keskittyvät elämään hyvää elämää parisuhdetilanteesta huolimatta. Sitä minä kannatan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kiellä, etteikö viestin sävy olisi ollut hieman loukkaava. Näen siinä sarkasmia mutta en senkään nojalla hyväksy minkään sukupuolen epäkunnioittavaa kohtelua. Siitä meillä ei ole tietoa, kirjoitettiinko viesti loukkaamistarkoituksessa.

        Viestin pääasia oli tämä: "Pystymme elämään täyspainoista ja hyvää elämää itsenäisinä ja yksin jos kunnollista kumppania ei kohdalle osu."

        Tämän palstan keskusteluja seuratessa tulee se vaikutelma, että naisilta tuo täysipainoisen elämän eläminen sinkkuina sujuisi paremmin kuin miehiltä. Tilastotietoa minulla ei asiasta ole.

        Jokaisen kannattaisi kuitenkin sukupuolesta riippumatta ottaa mallia ihmisistä, jotka keskittyvät elämään hyvää elämää parisuhdetilanteesta huolimatta. Sitä minä kannatan.

        Eiköhän jokainen elä sellaista elämää yksinään kuin haluaa ja kykenee, ihan teidän naisten viisasteluista huolimatta. Sinun kannatuksesi ei välttämättä kiinnosta muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän jokainen elä sellaista elämää yksinään kuin haluaa ja kykenee, ihan teidän naisten viisasteluista huolimatta. Sinun kannatuksesi ei välttämättä kiinnosta muita.

        Minun mielipiteeni ei ollut tämän keskusteluaiheen pääasia. Jokainen saa sanoa keskustelun kohteena olevaan asiaan mielipiteensä, kiinnosti se muita tai ei. Sellaisia keskustelupalstat ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielipiteeni ei ollut tämän keskusteluaiheen pääasia. Jokainen saa sanoa keskustelun kohteena olevaan asiaan mielipiteensä, kiinnosti se muita tai ei. Sellaisia keskustelupalstat ovat.

        Jos olet se sama tyyppi joka jankkaa tuota jatkuvasti niin eiköhän se mielipide ole jo tullut selväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kaiken voi tosiaan tulkita negatiiviseksi ja juuri itse päätit tehdä niin- ja vieläpä ilman perusteluja, vaikka vielä hetki sitten mielestäsi tulkinnoille piti sellaiset löytyä. Argumenttisi on sikälikin heikko, että selvästi sinua vaivaa se mitä joku on jossain naisista kirjoittanut, mutta tässä yhteydessä kirjoituksen sanomaa ja motiiveja sen takana ei kuitenkaan saisi mielestäsi kritisoida.

        Et ole myöskään perustellut edes, miksi kirjoitus on mielestäsi hyvä. Tai miksi se että pyrkii tällaista "valta miesten yli" -retoriikkaa hyödyntäen naljailemaan näille ns. kelvottomille miehille olisi kenenkään kannalta positiivista. Se viitataanko siinä kaikkiin miehiin, vai vain osaan miehistä ei ole erityisen relevanttia. Et toisaaalta haluaisi lukea katkeria naisia koskevia yleistyksiä, mutta näet kovasti vaivaa puolustaaksesi kirjoitusta, joka ruokkii juuri sellaista käytöstä. Miksi?

        Ja vaikka täällä on selvästi menossa joku miesten ja naisten välinen Biggest Asshole -kisa, niin en kirjoitushetkellä ollut siitä tietoinen. Tämä vain sattui oli ensimmäinen (ja todennäköisesti viimeinen) ketju tällä aihealueella, mitä päädyin lukemaan. Sitäpaitsi jos minulla olisi jotain hehkilökohtaisia preferenssejä tulkinnassan, sinun olisi varmasti helpompi perustellusti kumota väitteeni.

        Minä en ollut koskaan aiemmin laittanut yhtään viestiä tähän alaketjuun. "Lukee kuin piru raamattua" on sanonta, ei kenenkään tulkinta yhtään mistää. Se ei muuten ole negatiivinen sanonta, vaikka sinä piru mainitaankin. Se ei ole myöskään positiivinen sanonta. Se on varsin neutraali sanonta, jolla nykymuodossaan tarkoitetaan käytännössä vain sitä, että ihan kaiken voi tulkita tukemaan näkökantaansa. Pirukin siis voi tulkita raamatun, tukemaan omaa näkökantaansa. Mikä pirun näkökanta nyt sitten lieneekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ollut koskaan aiemmin laittanut yhtään viestiä tähän alaketjuun. "Lukee kuin piru raamattua" on sanonta, ei kenenkään tulkinta yhtään mistää. Se ei muuten ole negatiivinen sanonta, vaikka sinä piru mainitaankin. Se ei ole myöskään positiivinen sanonta. Se on varsin neutraali sanonta, jolla nykymuodossaan tarkoitetaan käytännössä vain sitä, että ihan kaiken voi tulkita tukemaan näkökantaansa. Pirukin siis voi tulkita raamatun, tukemaan omaa näkökantaansa. Mikä pirun näkökanta nyt sitten lieneekään.

        Niin, mistä sitä tosiaan onko Poru paha ja Jumala hyvä. Kukaan ei ole todistettavasti tullut takaisin kertomaan miten hyvin lupaukset pitivät paikkansa. Voihan yhtä hyvin olla, että toisella on vaan parempi PR-tiimi ja isompi budjetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet se sama tyyppi joka jankkaa tuota jatkuvasti niin eiköhän se mielipide ole jo tullut selväksi.

        En ole se. 😂 Varmasti useampi kuin yksi ihminen täällä on samaa mieltä siitä, että mielipiteiden esittäminen keskustelupalstalla on sangen normaalia, jopa suotavaa...


    • Ensin heräsi kysymys että missäpäin kotomaata miespuolinen ystävä pitää majaa? Itselläni vain on sellainen kokemus että naiset luokassa 50 -5v eivät ole mihinkään kadonneet vaan ovat minun näkökulmastani satoja kilometrejä väärässä suunnassa. Itse asun alueella jossa vapaita naisia on vähän ja aika vaikea on mustarastaalla pörhistellä jos samalla ruokintapaikalla on maakotkaa, metsoa ja riikinkukkoa.
      Kun sitten olen ruuhka-Suomessa käynyt sukuloimassa niin kiinnostusta löytyy esim Tinderin kautta. Lisäksi on naisia siitä kehuttava että minun profiiliin on kyllä tutustuttu. Yleensä heidän profiileista on löytynyt yhteisiä elementtejä joihin parisuhteen olisi voinut rakentaa.

      Toinen kysymys on sitten jälkikasvu. Nuorempana ongelma ei ollut se että minulla oli lapsia mutta se oli sitten liikaa että olin lähivanhempi joka hoiti kodin ja lapset.

      Kolmas asia on sitten työelämä. Itse luovutin vähän aikaa sitten kun pakit tuli edessä häämöttävän työttömyyden takia.

      En minä keksi muita syitä kumppanin etsintään kuin elämän laadun parantaminen. Jos tuntuu että elämän laatu ei parane kotimaisilla niin muutuisiko jos tänne saataisiin houkuteltua surffareita Australiasta, aristokraatteja Briteistä tai aina romantisia Ranskalaisia. Toinen vaihtoehto sitten että me kotimaiset nostettaisiin kiinnostavuutta. Se miten se sitten tehdään onkin jo henkilökohtaisempi asia. Kolmas näkökulma se miten mediassa ja keskustelussa sukupuolia käsitellään.

      Sitten on tämä yhteiskunnan toimet. Sanotaan nyt vaikka tämä perhevapaa uudistus joka kannustaisi miehi pidemmäksi aikaa kotiin. Vaikka tämä nyt ei ehkä vanhempiin ikäluokkiin suoraan vaikuta niin ehkä se pehmittäisi hiukan ajatusmailmaa ettei kaikki ajattele meitä syrjäisiä miehiä insestin ja vaimonhakkauskulttuurin kautta.

      • Anonyymi

        Viisaasti kirjoitettu!
        Tuo maantiede on ehkä vaikein. Kun etsin aikoinani uutta miestä, niin aika ykkösenä oli toive, että mies asuu pk seudulla kuten itsekin asun. Silloin tuli mieleen, että niitä vapaita parisuhdemiehiä on varmaan eniten maalla tms. paikoissa 🤔


      • Anonyymi

        Vastalause kuitenkin tuohon perhevapaauudistukseen. Mielestäni on aina lähdettävä perhekohtaisesti liikkeelle. Perheen sisäinen asia päättää kumpi lasta hoitaa.


      • Mustarastas saattaa olla lottovoitto jollekin naiselle :)

        Tuo just. Satoja kilometrejä väärällä suunnalla. Koko ketjun mietin sitä että ihmiset nykyään aivan liikaa järkeistää mahdollisuuttaan suhteeseen. Ja tämä ei koske ainoastaan niitä -5/50 v vaan kaikenikäisiä. Mitä nyt tässä tunnen aika paljonkin sinkkuja ovat iältään siitä 20 - 60 .

        Jokainen tuntuu olevan kiinni itsessään itsekkäistä lähtökohdista käsin, eli järkeistetään jo valmiiksi miksi ei sitä tai tätä mahdollisuutta voi ottaa huomioon.

        Tunteille tai spontaaniudelle ei anneta enää niin paljon sijaa. Punnitaan asioita. Joo se hyötysuhde taas, mutta tietysti nythän ON kysymys isosta, koko elämää muuttavasta asiasta. Ja ihmiset ovat aina vain mukaavuudenhaluisempia ja haluavat pysytellä siellä omassa mukavuudessa.

        Itse sinkkuna ollessani järkeilin kanssa. Oli sitten jotenkin surkuhupaisaa, että kumppaniehdokas, johon halusin tutustua paremmin, asuikin siellä hiivatin monen sadan kilometrin päässä. Ja kieltämättä menihän tuota jonkin aikaa järkeillessä, eikä uskaltanut toviin luottaa pysyvämpään. Nyt olen siunatun iloinen, etten epäröinyt tutustua ja ottaa hieman riskejäkin.

        Toisaalta taas, kumpikin on eräällä tavalla tunneihmisiä. Joskus menneet asiat vain vievät liikaa tilaa siltä aitoudelta ja spontaaniudulta, halutaan varmistaa pysyvää varmaa tai mahdollisimman sujuvaa elämää ilman ylimääräistä ponnistelua. Mutta ei sellaista elämää voi tulla kenellekään.

        Olet palstojen yksi eittämättä parhaista asiakirjoittajista. Ei ole mikään yllätys, että sinusta ollaan kiinnostuneita.

        Muista kalliovertaus M184.

        (ps. noudatin neuvojasi aiemmassa kommentissasi. Kiitos)


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Mustarastas saattaa olla lottovoitto jollekin naiselle :)

        Tuo just. Satoja kilometrejä väärällä suunnalla. Koko ketjun mietin sitä että ihmiset nykyään aivan liikaa järkeistää mahdollisuuttaan suhteeseen. Ja tämä ei koske ainoastaan niitä -5/50 v vaan kaikenikäisiä. Mitä nyt tässä tunnen aika paljonkin sinkkuja ovat iältään siitä 20 - 60 .

        Jokainen tuntuu olevan kiinni itsessään itsekkäistä lähtökohdista käsin, eli järkeistetään jo valmiiksi miksi ei sitä tai tätä mahdollisuutta voi ottaa huomioon.

        Tunteille tai spontaaniudelle ei anneta enää niin paljon sijaa. Punnitaan asioita. Joo se hyötysuhde taas, mutta tietysti nythän ON kysymys isosta, koko elämää muuttavasta asiasta. Ja ihmiset ovat aina vain mukaavuudenhaluisempia ja haluavat pysytellä siellä omassa mukavuudessa.

        Itse sinkkuna ollessani järkeilin kanssa. Oli sitten jotenkin surkuhupaisaa, että kumppaniehdokas, johon halusin tutustua paremmin, asuikin siellä hiivatin monen sadan kilometrin päässä. Ja kieltämättä menihän tuota jonkin aikaa järkeillessä, eikä uskaltanut toviin luottaa pysyvämpään. Nyt olen siunatun iloinen, etten epäröinyt tutustua ja ottaa hieman riskejäkin.

        Toisaalta taas, kumpikin on eräällä tavalla tunneihmisiä. Joskus menneet asiat vain vievät liikaa tilaa siltä aitoudelta ja spontaaniudulta, halutaan varmistaa pysyvää varmaa tai mahdollisimman sujuvaa elämää ilman ylimääräistä ponnistelua. Mutta ei sellaista elämää voi tulla kenellekään.

        Olet palstojen yksi eittämättä parhaista asiakirjoittajista. Ei ole mikään yllätys, että sinusta ollaan kiinnostuneita.

        Muista kalliovertaus M184.

        (ps. noudatin neuvojasi aiemmassa kommentissasi. Kiitos)

        Väitän, että usein siinä uuden suhteen järkeilyssä on myöskin valtava määrä järkeä. Missä määrin järkevää on repiä koko elämänsä sijoiltaan, jos kaikki todella on kohdallaan? Itselleni 12 kertaa aikuisiälläni muuttaneena ja tämän maan lähes päästä päähän matkanneena etäisyys sellaisenaan ei ole mikään ongelma. Yksinäisen aikuisen on varsin helppo tehdä rajujakin ratkaisuita, varsinkin jos elämää ei ole rakennettu loppuun saakka.

        Lähtisinkö minä repimään lastani hänen juuriltaan, viemään häntä pois ystäviensä, isovanhempiensa, tätinsä, serkkujensa luota ... pakottamaan vaihtamaan paitsi koulua, niin koko kaupunkia? En todellakaan. Muuttaisinko kauas ikääntyvien vanhempineni luota nykyisessä tilanteessa? Juu en todellakaan. Muuttaisinko pois ensimmäisestä asunnosta, joka tuntuu kodilta (sitten lapsuuteni)? En kovin helposti. Lähtisinkö pois työstäni, kun nyt viimein teen sitä mistä olen aina haaveilin ja tiedän, että työtä tältä alalta on ihan turha haaveilla muualla tässä maassa? No en todellakaan. Tilanne voi muuttua ja osin taatusti muuttuukin, kun lapsi kasvaa ja lentää pesästä. Tässä kohtaa elämää kriteerit ja rajoitteet kuitenkin ovat mitkä ovat. Jos niihin sopivaa ihmistä ei satu osumaan kohdalle, niin sitä ei sitten ole tarkoitettu niin. Niillä korteilla pelataan, jotka on jaettu ja sillä hyvä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väitän, että usein siinä uuden suhteen järkeilyssä on myöskin valtava määrä järkeä. Missä määrin järkevää on repiä koko elämänsä sijoiltaan, jos kaikki todella on kohdallaan? Itselleni 12 kertaa aikuisiälläni muuttaneena ja tämän maan lähes päästä päähän matkanneena etäisyys sellaisenaan ei ole mikään ongelma. Yksinäisen aikuisen on varsin helppo tehdä rajujakin ratkaisuita, varsinkin jos elämää ei ole rakennettu loppuun saakka.

        Lähtisinkö minä repimään lastani hänen juuriltaan, viemään häntä pois ystäviensä, isovanhempiensa, tätinsä, serkkujensa luota ... pakottamaan vaihtamaan paitsi koulua, niin koko kaupunkia? En todellakaan. Muuttaisinko kauas ikääntyvien vanhempineni luota nykyisessä tilanteessa? Juu en todellakaan. Muuttaisinko pois ensimmäisestä asunnosta, joka tuntuu kodilta (sitten lapsuuteni)? En kovin helposti. Lähtisinkö pois työstäni, kun nyt viimein teen sitä mistä olen aina haaveilin ja tiedän, että työtä tältä alalta on ihan turha haaveilla muualla tässä maassa? No en todellakaan. Tilanne voi muuttua ja osin taatusti muuttuukin, kun lapsi kasvaa ja lentää pesästä. Tässä kohtaa elämää kriteerit ja rajoitteet kuitenkin ovat mitkä ovat. Jos niihin sopivaa ihmistä ei satu osumaan kohdalle, niin sitä ei sitten ole tarkoitettu niin. Niillä korteilla pelataan, jotka on jaettu ja sillä hyvä!

        Kyllä minä ymmärrän. Ja ethän sinä toimi myöskään itsekkäistä lähtökohdista käsin, vaan ajattelet kokonaisuutta.

        Mun mielestä tuon lapsen/lasten etusijalle laittaminen menee kuitenkin vastuudellisuuden periaatteeksi. Jotkut toiset taas lähtevät liiankin heppoisin perustein - ja rikkovat kaiken sen, mihin pienemmät ovat kiintyneitä ja sidoksissa.

        Itse (lapsena) tuon koettuani liikaakin, niin arvostan päätöstäsi.

        Aikuisiällä tekemäni ratkaisut ovat kuitenkin juontaneet olosuhteista. Mutta olosuhteita on sitten pystynyt myös luomaan sellaisiksi, että se on mahdollistanut parisuhteellekin tilaa. Olen ollut tavattoman onnekas.

        Aina näin ei ole ollut. Jos suhteen vaatimus on se, että jätät kaiken - juuri niin, kaiken - pitääksesi suhteen yllä, niin olen päättänyt sitten olla ilman sitä suhdetta. Ei sellaista voi kukaan toiselta vaatia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitän, että usein siinä uuden suhteen järkeilyssä on myöskin valtava määrä järkeä. Missä määrin järkevää on repiä koko elämänsä sijoiltaan, jos kaikki todella on kohdallaan? Itselleni 12 kertaa aikuisiälläni muuttaneena ja tämän maan lähes päästä päähän matkanneena etäisyys sellaisenaan ei ole mikään ongelma. Yksinäisen aikuisen on varsin helppo tehdä rajujakin ratkaisuita, varsinkin jos elämää ei ole rakennettu loppuun saakka.

        Lähtisinkö minä repimään lastani hänen juuriltaan, viemään häntä pois ystäviensä, isovanhempiensa, tätinsä, serkkujensa luota ... pakottamaan vaihtamaan paitsi koulua, niin koko kaupunkia? En todellakaan. Muuttaisinko kauas ikääntyvien vanhempineni luota nykyisessä tilanteessa? Juu en todellakaan. Muuttaisinko pois ensimmäisestä asunnosta, joka tuntuu kodilta (sitten lapsuuteni)? En kovin helposti. Lähtisinkö pois työstäni, kun nyt viimein teen sitä mistä olen aina haaveilin ja tiedän, että työtä tältä alalta on ihan turha haaveilla muualla tässä maassa? No en todellakaan. Tilanne voi muuttua ja osin taatusti muuttuukin, kun lapsi kasvaa ja lentää pesästä. Tässä kohtaa elämää kriteerit ja rajoitteet kuitenkin ovat mitkä ovat. Jos niihin sopivaa ihmistä ei satu osumaan kohdalle, niin sitä ei sitten ole tarkoitettu niin. Niillä korteilla pelataan, jotka on jaettu ja sillä hyvä!

        Juuri noin se on. Järkevä ihminen toimii noin, eikä lähde tunteen perässä haahuilemaan epävarmaan tulevaisuuteen.


      • elisakettu kirjoitti:

        Mustarastas saattaa olla lottovoitto jollekin naiselle :)

        Tuo just. Satoja kilometrejä väärällä suunnalla. Koko ketjun mietin sitä että ihmiset nykyään aivan liikaa järkeistää mahdollisuuttaan suhteeseen. Ja tämä ei koske ainoastaan niitä -5/50 v vaan kaikenikäisiä. Mitä nyt tässä tunnen aika paljonkin sinkkuja ovat iältään siitä 20 - 60 .

        Jokainen tuntuu olevan kiinni itsessään itsekkäistä lähtökohdista käsin, eli järkeistetään jo valmiiksi miksi ei sitä tai tätä mahdollisuutta voi ottaa huomioon.

        Tunteille tai spontaaniudelle ei anneta enää niin paljon sijaa. Punnitaan asioita. Joo se hyötysuhde taas, mutta tietysti nythän ON kysymys isosta, koko elämää muuttavasta asiasta. Ja ihmiset ovat aina vain mukaavuudenhaluisempia ja haluavat pysytellä siellä omassa mukavuudessa.

        Itse sinkkuna ollessani järkeilin kanssa. Oli sitten jotenkin surkuhupaisaa, että kumppaniehdokas, johon halusin tutustua paremmin, asuikin siellä hiivatin monen sadan kilometrin päässä. Ja kieltämättä menihän tuota jonkin aikaa järkeillessä, eikä uskaltanut toviin luottaa pysyvämpään. Nyt olen siunatun iloinen, etten epäröinyt tutustua ja ottaa hieman riskejäkin.

        Toisaalta taas, kumpikin on eräällä tavalla tunneihmisiä. Joskus menneet asiat vain vievät liikaa tilaa siltä aitoudelta ja spontaaniudulta, halutaan varmistaa pysyvää varmaa tai mahdollisimman sujuvaa elämää ilman ylimääräistä ponnistelua. Mutta ei sellaista elämää voi tulla kenellekään.

        Olet palstojen yksi eittämättä parhaista asiakirjoittajista. Ei ole mikään yllätys, että sinusta ollaan kiinnostuneita.

        Muista kalliovertaus M184.

        (ps. noudatin neuvojasi aiemmassa kommentissasi. Kiitos)

        Kiitokset mietteistä sinulle ja myös anonyymille tuossa jatkona.

        Tällä hetkellä nuo ajatukset on aika pinnalla. Puoli vuosisataa ikää, lapset jo aikuisia ja työt loppumassa. Tavallaan mikään ei estä lähtemästä mutta toisaalta ei nyt ole pakottavaa tarvetta lähteäkään.
        Olen kuitenkin siinä mielessä ollut onnekas että kumppaneita on ollut jotka ovat sen rakkauden tuoneet mukanaan. Vähän kallistumassa siihen suuntaan että työ on se keihään kärki joka edellä mennään.

        Kyllähän sitä voisi tuota analysointia vähentää ja antaa enemmän sattumille siimaa; kuten tyttäreni ovat jokus minulle huomauttaneet että naiset ei sitten ole mitään excel-taulukoita.


    • Anonyymi

      Ehkä naiset vaan viihtyy niin hyvin yksin, ettei suhteilu kiinnosta kun on yhden kauan kestäneen parisuhteen kokenut. Tai sitten omassa elämässä voi olla vaikeita asioita, ettei ole jaksamista suhteiluun.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe