Seimi sana poistettu

Anonyymi

Pipliaseuran raju ohjailu. https://areena.yle.fi/audio/1-50609433
UT2020 ei puhu enää autuaista vaan onnellisista, Jeesusta eivät seuraa opetuslapset vaan oppilaat, usko on luottamusta, armo esimerkiksi hyvyyttä tai kauneutta ja vanhurskaus on saanut väistyä esimerkiksi oikeudenmukaisuuden ja oikeamielisyyden tieltä. Myös Perkele tekee paluun, Babylonin portto on suorasanaisesti huora ja Jeesus-lapsen seimi katosi.

11

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Outoa, että seimi on muutettu kaukaloksi. Kaukalohan on sikojen ruoka-astia, eivätkä juutalaiset tainneet sikoja kasvattaa. Ja kun vauva pannaan kaukaloon, se merkitsee nykylukijalle auton turvakaukaloa. Ei kai sellaisia ollut 2000 vuotta sitten?

• Kaukalo sopii erittäin hyvin kuvaamaan uskonharhassa rypevien taikauskoisten epäjumalan kolmasosan lepopaikkaa.

• Anonyymi

"Outoa, että seimi on muutettu kaukaloksi. Kaukalohan on sikojen ruoka-astia,"

Onko joku kuullut viljelijöiden ruokkivan eläimiään seimestä?
        Ei ole seimi -sana enää käytössä suomen kielessä, muualla kuin Raamatun käännöksissä.

Lampaita ja aaseja siellä ruokittiin - heinillä ja oljilla.
        Siispä heinähäkki sopisi paremmin, jos seimi sana ei ole käytössä.

• Luonnollisesti yhtä evankeliumia kohti ei ole käytettävissä kuin 140 merkkiä.

• Anonyymi

1. Korinttolaiskirje 13

1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
      1 Though I speak with the tongues of men and of angels, and have not charity, I am become as sounding brass, or a tinkling cymbal.

tämäkin muuttui

Vaikka puhuisin ihmisten ja enkelien kielellä, ilman rakkautta olisin vain kumiseva kaiku tai pamahtava pelti.

Ja nyt se pamahtava pelti, eli toisin sanoen räjähtävä metalli.
      Olemme menossa siis kranaatteihin ja muihin räjähdeaineisiin, lähi-itä siis lähestyy.

Alunperin on tarkoitettu juuri kilisevää kelloa tai kumisevaa symbaalia, eli rytmikästä soitinta.
      Jotain mikä tuottaa jatkuvaa ääntä, mutta siinä se ja teot ovat poissa.
      Koska rakkaus saa aikaan tekoja pelkän puheen sijasta.

Alkuperäinen oli ihan hyvä käännös.

• Anonyymi

"Jotain mikä tuottaa jatkuvaa ääntä, mutta siinä se ja teot ovat poissa.
        Koska rakkaus saa aikaan tekoja pelkän puheen sijasta."

Jos rakkaus puuttuu, niin ihminen on kuin
        kumiseva kaiku
        tai pamahtava pelti.
        Ei tässä puhuta kauniista musiikista.
        Vaan hyvin epävireisistä soittimista , joita on epämiellyttävä kuunnella.

• Anonyymi

Alkuperäinen olisi parempi. Yhä harvempi olisi kiinnostunut kummallisista myyteistä.
      Ei nykykäännös tee raamatusta sen uskottavampaa.
      Ei Auringon ja Kuun seisauttaminen Gibonissa, Joosuankirjan mukaan, ole sen todempi.
      Eikä Baabelintornin rakentaminen Taivaan permantoa raapivaksi muutu yhtään paremmin ymmärrettäväksi.
      Vedenpaisumuken kuvailu selkokielellä ei tee sitä mitenkään tapahtuneeksi tosiasiaksi.

• Anonyymi

Kaukalolla makasi lapsi, löin peltiä ja jumalan poika itki 🤣
      Saatte vielä painua mäkeen maasta, joka ei teidän satuja kuuntele.

• Anonyymi

Moneskohan käännös menossa, mitähän mahtoi lukea alkuperäisessä tekstissä ja mitä mahtoi lukea teksteissä, joita ei valikoitu raamattuun 300-luvulla 🤣

• Anonyymi

Raamattu on oiva esimerkki ns. rikkinäisestä puhelimesta. Aluksi tarinat ovat kulkeneet suusta suuhun, muutumattomana jumalansanana. Sitten niitä on alettu käsin kirjoittamaan ja muokkaamaan sopiviksi. Kirjapainoteniikan myötä alkoi tulla makkaraa- siis samanlaista tavaraa.
      Raamatun kuvaelmat ovat niin vanhanaikaisia, ettei niistä heru paljoakaan. Ovat aikaansa ja käsityksiinsä sidottuja.

• Anonyymi

"Raamatun kuvaelmat ovat niin vanhanaikaisia, ettei niistä heru paljoakaan. Ovat aikaansa ja käsityksiinsä sidottuja."

Raamatun kertomuksissa on paljon syvällistä viisautta.
        Raamattu kertoo ihmisestä ja ihminen on pysynyt hyvin samanlaisena koko ajan.
        Ei TV ja kännykkä ihmisen perusolemusta muuta miksikään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4642
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1947
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1630
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      132
      1186
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1121
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1056
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      953
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      916
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      882
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      848
    Aihe