Seimi sana poistettu

Anonyymi

Pipliaseuran raju ohjailu. https://areena.yle.fi/audio/1-50609433
UT2020 ei puhu enää autuaista vaan onnellisista, Jeesusta eivät seuraa opetuslapset vaan oppilaat, usko on luottamusta, armo esimerkiksi hyvyyttä tai kauneutta ja vanhurskaus on saanut väistyä esimerkiksi oikeudenmukaisuuden ja oikeamielisyyden tieltä. Myös Perkele tekee paluun, Babylonin portto on suorasanaisesti huora ja Jeesus-lapsen seimi katosi.

11

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Outoa, että seimi on muutettu kaukaloksi. Kaukalohan on sikojen ruoka-astia, eivätkä juutalaiset tainneet sikoja kasvattaa. Ja kun vauva pannaan kaukaloon, se merkitsee nykylukijalle auton turvakaukaloa. Ei kai sellaisia ollut 2000 vuotta sitten?

      • Kaukalo sopii erittäin hyvin kuvaamaan uskonharhassa rypevien taikauskoisten epäjumalan kolmasosan lepopaikkaa.


      • Anonyymi

        "Outoa, että seimi on muutettu kaukaloksi. Kaukalohan on sikojen ruoka-astia,"

        Onko joku kuullut viljelijöiden ruokkivan eläimiään seimestä?
        Ei ole seimi -sana enää käytössä suomen kielessä, muualla kuin Raamatun käännöksissä.

        Lampaita ja aaseja siellä ruokittiin - heinillä ja oljilla.
        Siispä heinähäkki sopisi paremmin, jos seimi sana ei ole käytössä.


    • Luonnollisesti yhtä evankeliumia kohti ei ole käytettävissä kuin 140 merkkiä.

    • Anonyymi

      1. Korinttolaiskirje 13

      1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
      1 Though I speak with the tongues of men and of angels, and have not charity, I am become as sounding brass, or a tinkling cymbal.

      tämäkin muuttui

      Vaikka puhuisin ihmisten ja enkelien kielellä, ilman rakkautta olisin vain kumiseva kaiku tai pamahtava pelti.

      Ja nyt se pamahtava pelti, eli toisin sanoen räjähtävä metalli.
      Olemme menossa siis kranaatteihin ja muihin räjähdeaineisiin, lähi-itä siis lähestyy.

      Alunperin on tarkoitettu juuri kilisevää kelloa tai kumisevaa symbaalia, eli rytmikästä soitinta.
      Jotain mikä tuottaa jatkuvaa ääntä, mutta siinä se ja teot ovat poissa.
      Koska rakkaus saa aikaan tekoja pelkän puheen sijasta.

      Alkuperäinen oli ihan hyvä käännös.

      • Anonyymi

        "Jotain mikä tuottaa jatkuvaa ääntä, mutta siinä se ja teot ovat poissa.
        Koska rakkaus saa aikaan tekoja pelkän puheen sijasta."

        Jos rakkaus puuttuu, niin ihminen on kuin
        kumiseva kaiku
        tai pamahtava pelti.
        Ei tässä puhuta kauniista musiikista.
        Vaan hyvin epävireisistä soittimista , joita on epämiellyttävä kuunnella.


    • Anonyymi

      Alkuperäinen olisi parempi. Yhä harvempi olisi kiinnostunut kummallisista myyteistä.
      Ei nykykäännös tee raamatusta sen uskottavampaa.
      Ei Auringon ja Kuun seisauttaminen Gibonissa, Joosuankirjan mukaan, ole sen todempi.
      Eikä Baabelintornin rakentaminen Taivaan permantoa raapivaksi muutu yhtään paremmin ymmärrettäväksi.
      Vedenpaisumuken kuvailu selkokielellä ei tee sitä mitenkään tapahtuneeksi tosiasiaksi.

    • Anonyymi

      Kaukalolla makasi lapsi, löin peltiä ja jumalan poika itki 🤣
      Saatte vielä painua mäkeen maasta, joka ei teidän satuja kuuntele.

      • Anonyymi

        Moneskohan käännös menossa, mitähän mahtoi lukea alkuperäisessä tekstissä ja mitä mahtoi lukea teksteissä, joita ei valikoitu raamattuun 300-luvulla 🤣


    • Anonyymi

      Raamattu on oiva esimerkki ns. rikkinäisestä puhelimesta. Aluksi tarinat ovat kulkeneet suusta suuhun, muutumattomana jumalansanana. Sitten niitä on alettu käsin kirjoittamaan ja muokkaamaan sopiviksi. Kirjapainoteniikan myötä alkoi tulla makkaraa- siis samanlaista tavaraa.
      Raamatun kuvaelmat ovat niin vanhanaikaisia, ettei niistä heru paljoakaan. Ovat aikaansa ja käsityksiinsä sidottuja.

      • Anonyymi

        "Raamatun kuvaelmat ovat niin vanhanaikaisia, ettei niistä heru paljoakaan. Ovat aikaansa ja käsityksiinsä sidottuja."

        Raamatun kertomuksissa on paljon syvällistä viisautta.
        Raamattu kertoo ihmisestä ja ihminen on pysynyt hyvin samanlaisena koko ajan.
        Ei TV ja kännykkä ihmisen perusolemusta muuta miksikään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1044
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      472
    Aihe