CANTARELLI Giancarlo on tullut Parman yliopistossa johtopäätökseen, jonka mukaan rationaalinen mekaniikka vaatii syntyäkseen älykästä suunnittelua ja sen toteutusta. Kun tätä ideaa sovelletaan biologiaan, niin toimivat biologiset rakenteet vaativat myös älykästä suunnittelua ja sen toteutusta eli luomista ollakseen olemassa. Näin on tieteellisen metodin kautta tullut todistetuksi luominen.
Rationaalinen mekaniikka vaatii taakseen älyn
30
<50
Vastaukset
- Anonyymi
James Herkkutatin mielestä tuo on täysin väärä johtopäätös. Hänen mukaansa Kanttarellin tutkimusten lähtökohtiin on kuulunut luojan olemassaolo ja tuloksia on tulkittu sen mukaisesti.
Rationaalinen mekaniikka, kuten esimerkiksi valaalla keuhkot, joka on vaarallinen ja älytön hengitysjärjestelmä vesieläimelle.
- Anonyymi
Niin koska ”lehmä synnytti valaan”-selitys on niin paljon loogisempi! 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin koska ”lehmä synnytti valaan”-selitys on niin paljon loogisempi! 😂
Ehkä kretuille, mutta ei muille. 🐒🐒🐒
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä kretuille, mutta ei muille. 🐒🐒🐒
Moista ei ole kuitenkaan havaittu kuin evoluutiouskovaisten satukirjoissa! 😹
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moista ei ole kuitenkaan havaittu kuin evoluutiouskovaisten satukirjoissa! 😹
Niinpä, tuo onkin oiva osoitus kretuliinien ymmärryksestä evoluutiota kohtaan. 🐒🐒🐒
PS. Olet kuitenkin oikeassa siinä, että uskovaisilla on satukirjoja (kuten esim. Raamattu). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moista ei ole kuitenkaan havaittu kuin evoluutiouskovaisten satukirjoissa! 😹
Sinulla varmaan ei löydy lähdettä tuolle väitteelle? Koska en tiedä mikä taho tämä evoluutiouskovainen on ja miksi se väittää lehmän synnyttävän valaan.
Tuo olisi jo täysin evoluutioteorian vastaista, joten sieltä sitä ei ainakaan löydy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla varmaan ei löydy lähdettä tuolle väitteelle? Koska en tiedä mikä taho tämä evoluutiouskovainen on ja miksi se väittää lehmän synnyttävän valaan.
Tuo olisi jo täysin evoluutioteorian vastaista, joten sieltä sitä ei ainakaan löydy.Lehmät synnyttävät vain ja ainoastaan lehmiä. Ei siis valaita tai muitakaan vesieläimiä. 😹
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla varmaan ei löydy lähdettä tuolle väitteelle? Koska en tiedä mikä taho tämä evoluutiouskovainen on ja miksi se väittää lehmän synnyttävän valaan.
Tuo olisi jo täysin evoluutioteorian vastaista, joten sieltä sitä ei ainakaan löydy.Jos lähdettä ei löydy, niin voimme todeta kirjoittajan jääneen kiinni valheesta. Siitä joutuu helvettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin koska ”lehmä synnytti valaan”-selitys on niin paljon loogisempi! 😂
Ja koska kretu synnytti olkiukon, luominen se vasta onkin totta ja loogista!
- Anonyymi
Ahhahhah *LoL.* Ei vitsit mikä amatööri. Et sitten ymmärtänyt edes *SITÄ,* että lämmisveriset vedenelävät *EIVÄT* voi hengittää kiduksilla, koska lämminveristen hapentarve on huomattavasti suurempi?
Hohhoijakkaa, ei vitsit mikä pelle. Tällaisiako palstan luomisenvastustajat ovat? Ei ihmekään, ettei mitään argumentintynkää saa aikaan.
Opiskelisit edes hieman biologiaa, niin olisit vähemmän tyhmempi.
Pelle. Anonyymi kirjoitti:
Ahhahhah *LoL.* Ei vitsit mikä amatööri. Et sitten ymmärtänyt edes *SITÄ,* että lämmisveriset vedenelävät *EIVÄT* voi hengittää kiduksilla, koska lämminveristen hapentarve on huomattavasti suurempi?
Hohhoijakkaa, ei vitsit mikä pelle. Tällaisiako palstan luomisenvastustajat ovat? Ei ihmekään, ettei mitään argumentintynkää saa aikaan.
Opiskelisit edes hieman biologiaa, niin olisit vähemmän tyhmempi.
Pelle."Et sitten ymmärtänyt edes *SITÄ,* että lämmisveriset vedenelävät *EIVÄT* voi hengittää kiduksilla, koska lämminveristen hapentarve on huomattavasti suurempi?"
Entäs tonnikalat?
" For example, bluefin can maintain a core body temperature of 25–33 °C (77–91 °F), in water as cold as 6 °C (43 °F). However, unlike "typical" endothermic creatures such as mammals and birds, tuna do not maintain temperature within a relatively narrow range."
https://en.wikipedia.org/wiki/Tuna- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehmät synnyttävät vain ja ainoastaan lehmiä. Ei siis valaita tai muitakaan vesieläimiä. 😹
"Lehmät synnyttävät vain ja ainoastaan lehmiä."
Lehmät synnyttävät suurin piirtein puolet naaraspuolisia lehmävasikoita ja
puolet urospuolisia sonnivasikoita.
Lehmä on aikuinen, synnyttänyt naaraspuolinen nautaeläin.
- Anonyymi
Aloittajan signor Cantarellin pohtimuksiin perustuvassa ajattelussa on ainakin se virhe, että biologia on vähän eri juttu kuin rationaalinen mekaniikka.
- Anonyymi
" biologia on vähän eri juttu kuin rationaalinen mekaniikka."
Olet oikeassa.
Biologia on erittäin paljon monimutkaisempaa.
- Anonyymi
Biomekaniikka ei tarvitse älykästä suunnittelijaa. Mutta älykäs tulos näyttää tarvitsevan itsensä selitystä. Helppoa kuin heinänteko! stalingrad hans...
- Anonyymi
"Näin on tieteellisen metodin kautta tullut todistetuksi luominen."
Ei kuitenkaan kuuden päivän ihmeluominen... - Anonyymi
Mahtoikohan aloittaja ymmärtää lukemaansa 🙂
Rationaalinen mekaniikka on sama asia kuin mekaniikka tai klassinen mekaniikka.
Sen 1. peruslaki kuuluu seuraavasti: Kappale jatkaa tasaista suoraviivaista liikettä vakionopeudella tai pysyy levossa, jos siihen ei vaikuta ulkoisia voimia.
Otetaan käytännön esimerkki. Maassa oleva kivi pysyy itsestään paikallaan.
Kerrotko tarkemmin millaista älykästä suunnittelua näin monimutkaisesti toimiva mekaaninen toteutus vaatii? - Anonyymi
minusta luomakunnassa (siis luonnossa) vaikuttaisi toimivan jokin tietoisuus...kukaan ei voine kieltää, että ajan saatossa on kyllä tapahtunut kehitystä 'ylöspäin' (levistä ja bakteereista) kohti suurempaa kompleksisuutta. Eikä siinä mielestäni eliöiden (mahdollisesti lisääntyvä) älykkyys ole ainoa kriteeri.
Miten sattuma pystyy tähän...Vaikkakaan evoluutiokaan ei ole täysin sattumanvaraista.- Anonyymi
Pystyy juuri näin:
"Vaikkakaan evoluutiokaan ei ole täysin sattumanvaraista."
Eivät mutaatiot eikä varsinkaan luonnonvalinta. Anonyymi kirjoitti:
Pystyy juuri näin:
"Vaikkakaan evoluutiokaan ei ole täysin sattumanvaraista."
Eivät mutaatiot eikä varsinkaan luonnonvalinta.Mutaatiot eivät ole sattumanvaraisia?
- Anonyymi
iowa kirjoitti:
Mutaatiot eivät ole sattumanvaraisia?
Eivät siis täysin sattumanvaraisia, koska lähtökohtana on aina olemassa oleva genomi.
- Anonyymi
"Miten sattuma pystyy tähän...Vaikkakaan evoluutiokaan ei ole täysin sattumanvaraista."
Sitä ei valitettavasti ole todistettu.
Eika kertaluonteisia tapahtumia voidaan toistaa eikä todistaa.
Taitaa olla paikallinen Puolimatka tämä karvalaukku. Tuskin on alistanut "tutkimustaan" vertaisarviointiin muualla kuin katolisessa kirkossa.
- Anonyymi
Kantarelli taitaaa olla torvisieni eikä rousku (laukku). Tutkimuksestaan olen samaa mieltä.
- Anonyymi
Hahhhhahahh *LOL*
Yritätkö vakavissasi vihjata, että ideologisesti puolueellisilla, naturalistisilla tiedelehdillä olisi *PIENINTÄKÄÄN* kykyä vertaisarviointiin. Kuinka tietemättömiä te evot oikein voitte palstalla olla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahhhhahahh *LOL*
Yritätkö vakavissasi vihjata, että ideologisesti puolueellisilla, naturalistisilla tiedelehdillä olisi *PIENINTÄKÄÄN* kykyä vertaisarviointiin. Kuinka tietemättömiä te evot oikein voitte palstalla olla?Et siis tiedä, ettei vertaisarviointi kuulu tiedelehdille, vaan tutkijayhteisölle ja yliopistoille.
Totta. Yritin vain kirjoittaa värillisesti. 😐
- Anonyymi
Mutta kirjoititkin valheellisesti. Nimittäin valehtelemalla biologiasta.
*LoL*
- Anonyymi
Materiaali kuulemma synnyttää tietoisuuden ja älyn. Koska tietoisuus on illuusio joka johtaa illuusiohon älystä joka johtaa suohon.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131244
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201121- 1381003
- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten315796Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä43682Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592