Kreationismi on tiedettä lapsille

Anonyymi

Kreationismi on tiedettä lapsille ja lukutaidottomille. Ei mikään ihme, että liike lähti Amerikasta, siellä on oppineita ihmisiä, mutta paljon porukkaa joille asiat pitää yksinkertaistaa jotta ymmärtävät. Kreationismi on verbaalisesti kuvitettu Raamattu, luodaan mielikuvia raamatusta varsinkin valituista raamatun kohdista ym.

Jo sana ”evoluutio” on liian vaikea, puhumattakaan sen ymmärtämisestä. Toisaalta evankelistat näkee suurta vaivaa selittäessään sitä kuinka evoluutiota ei ole. Ihan noin selvällä järjellä, Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen – oliko Jumala apina? Krekut, ihminen ei ole eläin - miten virukset tarttuvat eläimistä ihmisiin ja päinvastoin? Varsinkin lämminveriset (linnut ja nisäkkäät) tartuttavat toinen tosiaan. Jos ihmisotus olisi Jumalan luoma kyborgi, sen genetiikka olisi niin erilainen, että siihen ei eläinperäiset virukset tarttuisi eikä päinvastoin.

21

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terve lapsi kyseealaistaa paranormaalien fantasioiden käytön selityksenä havaittaviin ilmiöihin, aukkojen jumala argumentti ei uppoa tiedonhaluisiin ja uteliaisiin lapsiin...

      • Anonyymi

        Juuri tuossa tulitkin summanneeksi evoluuttion puolueellisuuden. Evoluutikkojen tahtona on aina saada kaikki asiat omaan ideologiaansa, eli naturalismiin sopiviksi. Evoluution tarkoituksena ei ole objektiivinen ja loogisten johtopäätösten tekeminen, kuten luomistieteissä. Siksi luomistieteet ovat ideologioista vapaata, objektiivista tiedettä, ja evoluutio taas naturalistien ideologiana ja uskontona ei täytä tieteen alimpia tunnusmerkkejäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuossa tulitkin summanneeksi evoluuttion puolueellisuuden. Evoluutikkojen tahtona on aina saada kaikki asiat omaan ideologiaansa, eli naturalismiin sopiviksi. Evoluution tarkoituksena ei ole objektiivinen ja loogisten johtopäätösten tekeminen, kuten luomistieteissä. Siksi luomistieteet ovat ideologioista vapaata, objektiivista tiedettä, ja evoluutio taas naturalistien ideologiana ja uskontona ei täytä tieteen alimpia tunnusmerkkejäkään.

        Biologia ei ole ideologia, toisin kun raamattuun sidottu luomisoppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuossa tulitkin summanneeksi evoluuttion puolueellisuuden. Evoluutikkojen tahtona on aina saada kaikki asiat omaan ideologiaansa, eli naturalismiin sopiviksi. Evoluution tarkoituksena ei ole objektiivinen ja loogisten johtopäätösten tekeminen, kuten luomistieteissä. Siksi luomistieteet ovat ideologioista vapaata, objektiivista tiedettä, ja evoluutio taas naturalistien ideologiana ja uskontona ei täytä tieteen alimpia tunnusmerkkejäkään.

        "luomistieteissä"

        Mitäs se tämmöinen tiede on? Onko nämä taas näitä satuja kretujen päässä millä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuossa tulitkin summanneeksi evoluuttion puolueellisuuden. Evoluutikkojen tahtona on aina saada kaikki asiat omaan ideologiaansa, eli naturalismiin sopiviksi. Evoluution tarkoituksena ei ole objektiivinen ja loogisten johtopäätösten tekeminen, kuten luomistieteissä. Siksi luomistieteet ovat ideologioista vapaata, objektiivista tiedettä, ja evoluutio taas naturalistien ideologiana ja uskontona ei täytä tieteen alimpia tunnusmerkkejäkään.

        "Evoluutikkojen tahtona on aina saada kaikki asiat omaan ideologiaansa, eli naturalismiin sopiviksi."

        Luonto toimii naturalistisesti eli luonnollisesti. Miten muuten luonto voisi toimia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuossa tulitkin summanneeksi evoluuttion puolueellisuuden. Evoluutikkojen tahtona on aina saada kaikki asiat omaan ideologiaansa, eli naturalismiin sopiviksi. Evoluution tarkoituksena ei ole objektiivinen ja loogisten johtopäätösten tekeminen, kuten luomistieteissä. Siksi luomistieteet ovat ideologioista vapaata, objektiivista tiedettä, ja evoluutio taas naturalistien ideologiana ja uskontona ei täytä tieteen alimpia tunnusmerkkejäkään.

        "Evoluution tarkoituksena ei ole objektiivinen ja loogisten johtopäätösten tekeminen, kuten luomistieteissä."
        Tuo lause pitäisi sijoittaa Riemuidiotismin Kultaisessa Galleriassa kunniapaikalle.
        Kreationistit voisivat käydä hartaina tavailemassa sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuossa tulitkin summanneeksi evoluuttion puolueellisuuden. Evoluutikkojen tahtona on aina saada kaikki asiat omaan ideologiaansa, eli naturalismiin sopiviksi. Evoluution tarkoituksena ei ole objektiivinen ja loogisten johtopäätösten tekeminen, kuten luomistieteissä. Siksi luomistieteet ovat ideologioista vapaata, objektiivista tiedettä, ja evoluutio taas naturalistien ideologiana ja uskontona ei täytä tieteen alimpia tunnusmerkkejäkään.

        Evoluutio ei ole kenenkään ideologia eikä uskonto vaan luonnossa tapahtuva prosessi. Aina yksilöiden lisääntyessä tapahtuu evoluutiota.

        Ja jos tarkoitit evoluutioteoriaa, sekään ei ole ideologia eikä uskonto vaan tieteellinen teoria. Ja sellainen on tieteessä niin kova juttu että sinulla ei näköjään ole alkeellisiakaan pohjatietoja ymmärtää sitä.

        Käy nyt vain kiltisti peruskoulu loppuun niin saatat aikuistua.

        - Ilkimyksen opettajatäti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evoluutio ei ole kenenkään ideologia eikä uskonto vaan luonnossa tapahtuva prosessi. Aina yksilöiden lisääntyessä tapahtuu evoluutiota.

        Ja jos tarkoitit evoluutioteoriaa, sekään ei ole ideologia eikä uskonto vaan tieteellinen teoria. Ja sellainen on tieteessä niin kova juttu että sinulla ei näköjään ole alkeellisiakaan pohjatietoja ymmärtää sitä.

        Käy nyt vain kiltisti peruskoulu loppuun niin saatat aikuistua.

        - Ilkimyksen opettajatäti

        ”Aina yksilöiden lisääntyessä tapahtuu evoluutiota.” Tämä ei tietenkään pidä paikkaansa. Yksilöiden lisääntyminen voi mahdollisesti johtaa evoluutioon, mutta ei tietenkään ”aina”. Evoluutiota ei tapahdu yksittäisissä lisääntymisprosesseissa vaan se on hyvin pitkä prosessi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Aina yksilöiden lisääntyessä tapahtuu evoluutiota.” Tämä ei tietenkään pidä paikkaansa. Yksilöiden lisääntyminen voi mahdollisesti johtaa evoluutioon, mutta ei tietenkään ”aina”. Evoluutiota ei tapahdu yksittäisissä lisääntymisprosesseissa vaan se on hyvin pitkä prosessi.

        Geenipoolin muutos on aina evoluutiota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuossa tulitkin summanneeksi evoluuttion puolueellisuuden. Evoluutikkojen tahtona on aina saada kaikki asiat omaan ideologiaansa, eli naturalismiin sopiviksi. Evoluution tarkoituksena ei ole objektiivinen ja loogisten johtopäätösten tekeminen, kuten luomistieteissä. Siksi luomistieteet ovat ideologioista vapaata, objektiivista tiedettä, ja evoluutio taas naturalistien ideologiana ja uskontona ei täytä tieteen alimpia tunnusmerkkejäkään.

        Luomistiede? Mikä ihme se sellainen on? Millä ihmeellä teoria joka selittää luonnossa havaittavia ilmiöitä pitäisi sovittaa yhtään mihinkään? Sama asia kun kosmologian löydökset kiistettäisiin litteä maa ideologiaan vedoten, pyöreä maa on nasa.n salaliitto. Yhtä loogista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Evoluutikkojen tahtona on aina saada kaikki asiat omaan ideologiaansa, eli naturalismiin sopiviksi."

        Luonto toimii naturalistisesti eli luonnollisesti. Miten muuten luonto voisi toimia?

        Paranormaalisti 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuossa tulitkin summanneeksi evoluuttion puolueellisuuden. Evoluutikkojen tahtona on aina saada kaikki asiat omaan ideologiaansa, eli naturalismiin sopiviksi. Evoluution tarkoituksena ei ole objektiivinen ja loogisten johtopäätösten tekeminen, kuten luomistieteissä. Siksi luomistieteet ovat ideologioista vapaata, objektiivista tiedettä, ja evoluutio taas naturalistien ideologiana ja uskontona ei täytä tieteen alimpia tunnusmerkkejäkään.

        Ideologiasta vapaita?
        ;D
        Onko se ideologiasta vapaata jos yecn porukka yrittää 'todistaa' vedenpaisumuksen tapahtuneen (4 500 v sitten), ohittaen mm geologian ja sen ajanmääritykset, arkeologian, historian, astronomian, paleontologian ja biologian varmistetut saavutukset tieteinä?

        Jos haluaa olla uskottava, pitäisi ainakin olla rehellinen, kreationismi ei tunnista objektiivisuutta vaikka se tulisi kadulla vastaan...


    • Samaa mieltä apn kanssa, paitsi ettei se ole tiedettä. Vähän samat vibat kuin Jehovan todistajissa jossa henkeäsalpaavan vaikeisiin kysymyksiin (esim Onko Jumala hyvä? Vastaus sivulla 37!) löytyy kaikki vastaukset Vartiotornista...

    • Anonyymi

      Asioista voisi käyttää niiden alkuperäisiä suomenkielisiä nimiä, eikä kehitellä omia englantiväännöksiään, kuten "kreationismi".

      • Anonyymi

        Mutta mikä olisi kreationismille sopiva suomenkielinen nimitys? Luomisoppi, luomisteoria ja luomistiede eivät kelpaa, koska kreationismi kaikessa ristiriitaisuudessaan ei ole sen enempää oppi, teoria kuin varsinkaan tiede.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mikä olisi kreationismille sopiva suomenkielinen nimitys? Luomisoppi, luomisteoria ja luomistiede eivät kelpaa, koska kreationismi kaikessa ristiriitaisuudessaan ei ole sen enempää oppi, teoria kuin varsinkaan tiede.

        Luomismi? Jos luoda on englanniksi create niin luomismi on silloin vastaava suomenkielinen ilmaisu.

        Mutta eihän se äidinkieleemme tietenkään istu.

        Tästäkin taas näkee millaista tuontiroskaa herkkäuskoisille meilläkin markkinoidaan🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luomismi? Jos luoda on englanniksi create niin luomismi on silloin vastaava suomenkielinen ilmaisu.

        Mutta eihän se äidinkieleemme tietenkään istu.

        Tästäkin taas näkee millaista tuontiroskaa herkkäuskoisille meilläkin markkinoidaan🙂

        Luomismi on ihan hyvä
        ;)


      • Anonyymi
        iowa kirjoitti:

        Luomismi on ihan hyvä
        ;)

        On se luomismi vähän keinotekoinen ja harhaanjohtava (vrt luomien tutkimus). Luomisoppi tai -usko sopisivat paremmin. Kreationismi on lumisuskon laji, jossa Raamatun kirjaimellinen tulkinta on lähtökohtana.


    • Anonyymi

      Ei kreationismilla tieteen kanssa ole mitään tekemistä.

    • Anonyymi

      Alkaisipa tiede tutkia luontoa,Tutkia kuinka tämä fyysis,kemiallis, sähköinen luonto toimii niin käsittämättömän hienosti. Silmin havaitsemattoman pienessä solussa on tuma ja tumassa ihmeellinen DNA nauha.Tämä ihmis solun nauha on noin 2 metriä pitkä ja se on kääritty optimaaliseen muotoon käsittämättömän pieneen tilaan. Siihen on ympätty käsittämätön määrä tietoa. Siinä on skannaus vikojen etsintään ja korjaus järjestelmä, joka tulee paikalle salamana sähkömoottorien voimalla liikkuvana korjaajana.Muuntakaa solun toiminta järjrstelmät hyödyttämään ihmiskuntaa.

      • Anonyymi

        Kaikki tuossa taivastelemasi ihmeet on tiede löytänyt tutkimalla luontoa. Niistä laulamasi "käsittämättömyydet" on myös käsitetty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe