Joulu internetissä

Anonyymi

Onneksi on netti.

Ehkä keskustelu ei ole näin vilkasta, mutta eivätköhän yksinäiset täällä kohtaa, joulunakin.

Huomenna illalla tulee telkkarissa Teemalta, klo 21:30, mielestäni katsomisen arvoinen, suomalainen elokuva "Postia pappi Jaakobille". Klaus Härön ohjaama, joten pääpaino ei ole riidoilla, huudoilla ja kiroiluilla, joskin sitäkin on täytynyt aivan ripaus laittaa, jottei suomalainen kotiyleisö täysin lakoa.

Klaus Härön elokuvat ovat sympaattisia ja tasokkaita, ainoita kotimaisia, joita yleensäkin suostun katsomaan. Eräs, hänen todella hieno leffansa mm. on "Äideistä parhain", elokuva on yhteistyö ruotsalaisten kanssa (kertoo suomalaisesta, Skooneen lähetetystä sotalapsesta, pojasta, on käsittääkseni Heikki Hietamiehen omaelämäkerrallinen kuvaus).

"Postia pappi Jaakobille" kertoo yksinäisestä, hissukasta maalaispapista, jolle ihmiset lähettävät kirjeitä ja avunpyyntöjä ja näin pappi Jaakob tarvitsee itselleen avustajan, hänen pyrkiessään vastaamaan kaikkiin, satoihin kirjeisiin. Avustajaksi hänelle tulee juuri vankilasta päässyt nainen.

Tämmöistä Joulun alkua.
~

28

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö sinulla ole ketään sukulaisia tai ystäviä, joiden kanssa viettää joulua. Aika surkea paikka tämä joulun vietolle on.

LS

• Anonyymi

Ei ole enää lähiomaisia täällä Hgissä.
        En silti koe itseäni yksinäiseksi. Onhan puhelin.

Täällä netissäkin on juttuseuraa, samaten naapureiden kanssa tulee lyhyesti juteltua, jos näen pihalla, tai rapussa. Tämä meidän talo ei ole sellainen kauhu-stadilainen, "jossa naapurit eivät tunne toisiaan". Meillä tunnetaan. Jokin aika sitten naapurin mies kävi tutkimassa mikä pesukonettani vaivasi ja se toimii taas hyvin!

Naisten yhteissaunassa en ole nyt korona-aikana käynyt. Mulla on kyllä omakin vuoro. Yleensä on ollut aattoisin myös erikseen joulusauna naisille ja miehille. Saunan jälkeen on mukava istuskella pihatuoleilla.

Uutenavuotena varmaankin olisi pihagrillillä väkeä, jos viitsisi mennä. Yleensä katselen raketteja tuuletuspartsulta ja ikkunastakin näkyy hyvin, ei tarvii ulkona värjötellä. 🙂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä netissäkin on juttuseuraa, samaten naapureiden kanssa tulee lyhyesti juteltua, jos näen pihalla, tai rapussa. Tämä meidän talo ei ole sellainen kauhu-stadilainen, "jossa naapurit eivät tunne toisiaan". Meillä tunnetaan. Jokin aika sitten naapurin mies kävi tutkimassa mikä pesukonettani vaivasi ja se toimii taas hyvin!

Naisten yhteissaunassa en ole nyt korona-aikana käynyt. Mulla on kyllä omakin vuoro. Yleensä on ollut aattoisin myös erikseen joulusauna naisille ja miehille. Saunan jälkeen on mukava istuskella pihatuoleilla.

Uutenavuotena varmaankin olisi pihagrillillä väkeä, jos viitsisi mennä. Yleensä katselen raketteja tuuletuspartsulta ja ikkunastakin näkyy hyvin, ei tarvii ulkona värjötellä. 🙂

No hyvä ettet tunne itseäsi yksinäiseksi ♥️ joulu tällä palstalla kuulosti lähes painajaiselta.

LS

• Anonyymi kirjoitti:

Heips. Mulla myös ihan eka yksinäinen joulu. Enkä valita.
        Miespuolinen kuoli 2018ja silloin oli ohjelmaa oli ainakin pakkoitkuraivarin vuoksi. Kun muilla oli mies ja mulla ei.
        Nyt tänä vuonna rauhan antaa uskominen että kuolemani jälkeen ollaan pian taas uudestaan yhdessä.

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Heips. Mulla myös ihan eka yksinäinen joulu. Enkä valita.
        Miespuolinen kuoli 2018ja silloin oli ohjelmaa oli ainakin pakkoitkuraivarin vuoksi. Kun muilla oli mies ja mulla ei.
        Nyt tänä vuonna rauhan antaa uskominen että kuolemani jälkeen ollaan pian taas uudestaan yhdessä.

Sullakin on muistot miehestäsi. Et ole yksin. 🕯️🌠

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terkkuja sinne Helsinkiin.
        Siellä itsekin asuisin, mutta on niin kallis paikka meikäläiselle.

Netin keskustelupalstat on todella hyviä yksinäisille ja yksin asuville, koska ei ne ystävät ja sukulaisetkaan koko ajan langan päässä tai vieraisilla ole. Oma elämänsä heilläkin on ja muitakin läheisiä. Itselläkin on lähimmät kuolleet ja muut kaukana.

Eikä kukaan jaksa koko päivää jossain ihmisten ilmoilla kaupungilla kierrellä tai oleilla seuran ja ihmisten näkemisen toivossa. Tai lukea vain raamattua. Jokseenkin yksinäisiä joulu ja pyhät aina on tällaiselle yksin asuvalle, varsinkin, jos ei olisi nettiä, telkkua, radiota, josta kuulee muidenkin ääniä. Toisten joulun seuraaminen vaikka mieluisan jouluohjelman kautta piristää enemmän kuin vetää apaattiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terkkuja sinne Helsinkiin.
        Siellä itsekin asuisin, mutta on niin kallis paikka meikäläiselle.

Netin keskustelupalstat on todella hyviä yksinäisille ja yksin asuville, koska ei ne ystävät ja sukulaisetkaan koko ajan langan päässä tai vieraisilla ole. Oma elämänsä heilläkin on ja muitakin läheisiä. Itselläkin on lähimmät kuolleet ja muut kaukana.

Eikä kukaan jaksa koko päivää jossain ihmisten ilmoilla kaupungilla kierrellä tai oleilla seuran ja ihmisten näkemisen toivossa. Tai lukea vain raamattua. Jokseenkin yksinäisiä joulu ja pyhät aina on tällaiselle yksin asuvalle, varsinkin, jos ei olisi nettiä, telkkua, radiota, josta kuulee muidenkin ääniä. Toisten joulun seuraaminen vaikka mieluisan jouluohjelman kautta piristää enemmän kuin vetää apaattiseksi.

Hei sinne, missä oletkin! 🌠

Ollaan yksin, muttei yksinäisiä! Ei Helsinki mielestäni mikään kallis paikka ole asua, ehkä nyt hieman enemmän maksaa jotkin asiat, mutta varattomillehan on Hgin kustannuksiin suhteutettu toimeentulotuki. En usko, että tässä mielessä loppujen lopuksi on suurtakaan eroa rahallisissa elintasoissa.

Ja täällähän ei tarvitse aktiivisesti kuljeskella siellä, täällä. En muista, koska olen viimeksi Hgin keskustassa käynyt...? Joo. Viime kesänä kävin monen vuoden jälkeen Korkeasaaren eläintarhassa ja tein laiva-/ lauttamatkan sieltä Kauppatorille. Juoksin suoraan kadun yli ja sain taksin, jolla kotiin. Jos on huonojalkainen, kuten itse olen, en kyllä välitä Hgin keskustassa juurikaan kävellä. Ei ole sinne mitään asiaa. Enkä haluaisi siellä asua. Joskus nuorempana tuli asuttua siellä, joissain pienissä työsuhdeasunnoissa. Nämä syrjemmät kaupunginosat ovat viihtyisämmät, kukin kuin jokin oma kauppalansa, tai kyläyhteisönsä. Ja ihmiset jopa puhuttelevat toinen toisiaan! Etenkin vanhemmat ihmiset ovat puheliaita. 🙂

• Anonyymi

Rauhallista joulunaikaa sinulle.
      Netissä on monenlaista joulun aikaan.
      Tulee aattohartausta ja jouluisia ohjelmia sekä konsertteja yms

ST

• Anonyymi

Kiitos, samoin sinulle. Olen tottunut tähän yksin elämiseen, nimenomaan rakastan rauhaa. Kyllä mulla ohjelmaa riittää, juurikin telkkarissa ja netissä.

Sitten on muistot. Elän muistoissani entisiä jouluja. 🎀🌠

Mites sulla ST, miten vietät jouluasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos, samoin sinulle. Olen tottunut tähän yksin elämiseen, nimenomaan rakastan rauhaa. Kyllä mulla ohjelmaa riittää, juurikin telkkarissa ja netissä.

Hässäkässä toivoen, että kuntoni olisi parempi niin että voisin puskea pää hiessä keittiössä ja kolmantena että minusta olisi iloa ja hyötyä läheisilleni mahdollisimman paljon niin että he olisivat onnellisia.
        Tyhmää ehkä mutta tuollainen olen.
        Jodumme tosin sopeutumaan koko ajan uusiin tilanteisiin ja hyväksymään sen mitä elämä eteen tuo ja oppia elämään sen kanssa suht tyydyttävää elämää joka on Herrassa Jeesuksessa Kriatukseesa aina loppujen lopuksi.
        Muualta ei saa rauhaa joulunakaan.
        Vain Hän antaa rauhan. Sen todellisen rauhan loppuseltaan.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hässäkässä toivoen, että kuntoni olisi parempi niin että voisin puskea pää hiessä keittiössä ja kolmantena että minusta olisi iloa ja hyötyä läheisilleni mahdollisimman paljon niin että he olisivat onnellisia.
        Tyhmää ehkä mutta tuollainen olen.
        Jodumme tosin sopeutumaan koko ajan uusiin tilanteisiin ja hyväksymään sen mitä elämä eteen tuo ja oppia elämään sen kanssa suht tyydyttävää elämää joka on Herrassa Jeesuksessa Kriatukseesa aina loppujen lopuksi.
        Muualta ei saa rauhaa joulunakaan.
        Vain Hän antaa rauhan. Sen todellisen rauhan loppuseltaan.

ST

Itse aloitin jo lokakuulla tehdä tablettini kalenteriin suunnitelmaa kuinka hoidan Joulun mahdollisimman rauhallisesti, asiat kerrallaan. Jaoin päiville tietyt asiat ja olen ollut tyytyväinen kun kalenteri on pitänyt paikkaansa, tosin monesti sai vaihdella ja siirrellä aikeita...

Niinpä olen nyt vaiheessa, että kohta, kahvin hörpittyäni lähden yhdelle hautausmaalle viemään kynttiläni, huomenna kahdelle muulle. 🕯 ⚰ 🕯

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse aloitin jo lokakuulla tehdä tablettini kalenteriin suunnitelmaa kuinka hoidan Joulun mahdollisimman rauhallisesti, asiat kerrallaan. Jaoin päiville tietyt asiat ja olen ollut tyytyväinen kun kalenteri on pitänyt paikkaansa, tosin monesti sai vaihdella ja siirrellä aikeita...

Niinpä olen nyt vaiheessa, että kohta, kahvin hörpittyäni lähden yhdelle hautausmaalle viemään kynttiläni, huomenna kahdelle muulle. 🕯 ⚰ 🕯

Hienolta kuulostaa, että olet jaksanut organisouda asiat noin hyvin pysyen aikataulussa. . Otan osaa suruusi.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienolta kuulostaa, että olet jaksanut organisouda asiat noin hyvin pysyen aikataulussa. . Otan osaa suruusi.

ST

Kiitos. 🕯

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla alkaa todellinen joulu, kun pakolliset visiitit on hoidettu, ja pääsen omaan rauhaan. Tänä jouluna visiititkin jäävät väliin koronan vuoksi. Ei kannata urheilla, kun perheessä kolme immuunipuutteista.

• Netti on SAATANASTA.

• Anonyymi

Johanneksella on ihan omanlaisensa ajatukset yhdestä jos toisestakin asiasta.

• Anonyymi

Niihin ei välttämättä kannata reagoida.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ja Joulu internetissä jatkuu...

• Anonyymi

Harmitti vain että mainion kirjeitä Jaakobille jälkeen tulikin jo Ihmeellinen on elämä. Mitäs sekin nyt aatonaatonyöhön piti ängetä. Perinteinen esityspäivä tuolle klassikolle olisi joulupäivän päivä. Onneksi hoksasin muutoksen ja tuli sekin nyt sitten katsottua. Joulu ei ole joulu vailla sitä.

• Anonyymi

Ihmeellinen elämä on myös Areenassa. Ei tule enää katsottua varsinaista televisiota, kun on tallennusmahdollisuus ja suoratoistopalveluja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmeellinen elämä on myös Areenassa. Ei tule enää katsottua varsinaista televisiota, kun on tallennusmahdollisuus ja suoratoistopalveluja.

Eikös se tule myös Joulupäivänä?
        Monet ohjelmat näytetään useaan kertaan.

Tulee: Teemalla Joulupäivänä klo 13:10.
        Sitä ennen tulee klo 12 Chaplinin Kultakuume.
        ~

• Anonyymi

No, mitenkäs on joulu kullakin sujunut?
      Onko ollut rauhallista?

Haukkuiko anoppi perunalootan: "Ai... tällaista....? Mitäs mausteita olet jättänyt pois? Et sitten usko kunnolliseen imellyttämiseen? Ai, itsetehty rosolli ilman porkkanoita?... En ole itse koskaan välittänyt porkkanalaatikosta, mutta meillä kotona Eero-kulta aina lapsena rakasti äidin porkkanarosollia! Onkohan kinkku hiukan liian ylikypsä, jaa, tässä onkin palanutta rasvaa....? Meillä kotona Eero aina halusi... Mmm... melko sokeriton täytekakku... No, eipähän kukaan joudu shokkiin..."

• Anonyymi

On ollut rauhallista. Kinkkua, itse paistettuna, kaupan porkkana, lanttu ja maksalaatikkoa...rosollia jne, nyt kahtena päivänä niitä syöty, kinkkua jäljellä puolet...lautapelien pelaamista, lahjojen avaamista jne, kaikkea kivaa. Ja suklaata tietenkin.

LS

• Anonyymi

Harmittaa, että jouluaattona huomasin, että mun järkkäri ei toiminut, ei vaan ota kuvia, vaikka kuinka yritän painaa laukaisinta.

Millaista kameraa ehdottaisitte? Jokin peruskäyttöön, ei mahdottoman kallista, hinta-laatusuhde hyvä.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harmittaa, että jouluaattona huomasin, että mun järkkäri ei toiminut, ei vaan ota kuvia, vaikka kuinka yritän painaa laukaisinta.

Millaista kameraa ehdottaisitte? Jokin peruskäyttöön, ei mahdottoman kallista, hinta-laatusuhde hyvä.

LS

Itse kuvaan nykyään yksistään kännykameralla. Kuvista teen vuosittain kirjan Ifolorin kautta.
        ~

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse kuvaan nykyään yksistään kännykameralla. Kuvista teen vuosittain kirjan Ifolorin kautta.
        ~

Mun kännykässä ei ole ainakaan niin hyvä kuvan laatu kuin ihan perusjärkkärissä, eikä tuokaan edellinen ollut mikään huipputason...silti paremmat kuvat tuli kuin kännykällä.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

~

Potutti, kun yritin ottaa kännykkäkuvia, ihan järkyttävän huonoja, ei tee mieli painaa kuviksi, eli tältä joululta jäi kuvat ottamatta.

LS

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3006
    2. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2462
    3. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      107
      2441
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2121
    5. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      100
      1678
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      236
      1673
    7. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      434
      1572
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1524
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1512
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      20
      1309
    Aihe