Enoni on helluntailainen ja aina kun hän soittaa tai minä soitan hänelle, niin joka kerta hän sanoo, että tule käymään, vaikka nyt ei ole todellakaan hyvä aika kyläillä.
Hän myös kehoittaa katsomaan Pekka Reinikaisen ohjemia koronasta tv7 kanavalta.
Ihmetyttää, vaan kun Reinikainnekin toteaa, että nyt ei ole hyvä aika kyläillä, eikä tavata ihmisiä, että eikö hän ota sitten tätä asiaa todesta, kun tv7 kanavan Reinikainenkin niin toteaa.
Ei muutenkaan hirveästi innosta lähteä maantielle autolla ajamaan ja vielä kun on tämä korona. Sitä voi olla oireeton koronan kantaja.
Eivät muut tuttavat, joille olen soittanut ole pyytäneet minua tulemaan käymään, vaan ovat todenneet, että nyt on vaan parempi, että ei kyläillä, kyläillään sitten, kun korona on ohi.
Noudatatteko ohjeita välttää sosiaalisia kontakteja, vai kyläilettekö kuten ennekin???
Miten vastaatte ihmiselle, joka lähes painostaa, että tule käymään, vaikka nyt on huono aika kyläillä tämän koronan takia.
Noudatetatteko korona ohjeita kyläilyn välttämistä??
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi
En ole enää pitkiin aikoihin ollut kyläilyille taipuvainen henkilö. Elän todellakin yksin ja puhelin ja skype on sitä varten, jos on asiaa jollekin läheiselle. Olen siis koko korona-ajan istunut kuin tatti yksin, omassa kodissani. Hyvin harvoin, pakottavassa tilanteessa ajanut taksilla joillekin kauppa-asioille. Muutoin nettikauppatavarani, tuojan ollessa maski kasvoillaan, kannetaan suoraan eteisen lattialleni. Otan ne vastaan ja maksan maski naamalla. Lähiaikoina lähden tosin lyhyelle kotimaan matkalle, mutta naamareiden kera.
- Anonyymi
Minä vältän kyläilyä. Kaikki eivät sitä ymmärrä,
jotkut eivät sisäistä tätä viruksen vakavuutta.
Täytyy vaan aina uudestaan ja uudestaan ystävällisesti selittää asia. Se on vaikeaa, tiedän.- Anonyymi
Tuntuu, että iäkkäät sukulaiset loukkaantuu, jos heille sanoo, että nyt ei oikein ole hyvä aika kyläillä, kun tämä korona.
Osa saattaa tokaista, että sitäkö pelkäät, että minulla on korona, kun tosiasia on se, että korona voi olla kellä tahansa ihan hyväkuntoisella oireettomallakin.
Sitten pitäisi samalla reissulla mennä käymään hoitokotiin tervehtimään sukulaisen kumppania.
En mielelläni tällaisena aikana hoitokodissa vieraile, eikä siitä saisi kukaan pahoittaa mieltään, koska se olisi vakava asia, jos minulla olisikin korona, vaikkei oireita olisi ja minun takia leviäisi korona hoitokotiin ja sen asukkaista siihen vielä kuolisi monta, niin asia vaivaisi kyllä lopun elämää, että parempi mennä sitten, kun korona on saatu lannistettua.
Eihän hoitokotiin saa edes mennä flunssaisena ja minua aivastutti ja nenä vuoti, että piti niistää.
Soitin iäkkäälle tuttavalle maalle, siellä ovat tuttavan lapset niin tarkkoja, että omia vanhempiaan pikaisesti käyvät tervehtimässä ulkona kuistilla ja pitävät välimatkaa.
En ole heilläkään käynyt koko vuotena, eikä nyt varsinkaan arvaa mennä.
Siitähän kova syyttely syntyisi, jos siellä menisin käymään ja lapset näkisivät vierailuni, en edes uskalla sellaista tehdä, menisi välit varmasti poikki heidän lapsiinsa.
Kaupassa olen käynyt ja maskia olen pitänyt. Hankin FFP3 tason maskin, jos se suojaisi paremmin, kuin kirurgin maskit.
Luulisi tämän koronan opettavan ihmsiä arvostamaan sitä elämää mitä oli ennen koronaa, jos normaali elämä vielä palautuu.
Merkittävä asia olisi, ettei maskeja enää tarvitsisi pitää, kun ne eivät ole mitään mukavia pitää, toisin mukavampia, kuin että sairastuisi koronaan.
Toinen asia, että voisi jälleen tavata läheisiä ja osallistua hengellisiin tilaisuuksiin, kun niihin on voinut osallistua vain netin stiimin kautta.
- Anonyymi
En halua ottaa vastuuta kenenkään sairastumisesta tai kuolemasta. Surullista toki, sillä äitini on 96 vuotias, ja sairastaa Alzheimeria. Hyvässä hoidossa toki on ja puhumme puhelimessa. Vierailuja mutkistaa sekin, että kuulun riskiryhmään, jossa korona olisi melko varmasti kohtalokas.
Sano suorat sanat sille typerykselle!muuten ei asiat muutu.
- Anonyymi
No, se kyläänkutsumis tapa on mantra - eli kuuluu tapoihin.
Toisaalta, jos on terve, eikä ole kulkenut missään, eikä keskustellen vastapuolikaan, niin jos lähellä asuu, ok.
Tulihan meille pojan perhe Helsingistä, ja lapset. Jouluttelimme ja kun ei kuljeta paljoa missään, kuin kaupassa, ei se tapa, ja jos tulee ja tappaa, niin se on luonnollista elämänkulkua. Se elämän ja kuoleman rajapinta kulkee ihmisillä aina rinnalla.- Anonyymi
Niin, ja piipahtihan tuossa kauempaakin sukulaiset joulun aikaa kylässä kahveella.
Elämä jatkuu
- Anonyymi
Irlannin terveysviranomaiset joutuivat jo tuomaan totuuden valoon: koko kåråna-19:ta ei ole tieteellisesti olemassa:
https://tokentube.net/v/1880489168/Irlanti-myöntää--ettei-COVID-19-virusta-ole-olemassa- Anonyymi
Täyttä roskaaa. Kyseisen viruksen perimä sekvensoitiin jo vuosi sitten. Mille ne rokotteet on kehitetty, jos koko virusta ei ole olemassa.
Nämä salaliittovideot kilpailevat toinen toisensa kanssa tyhmimmän väitteen esittäjästä.
Ja tämä video on harvinaisen paksua kökköä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2246908Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442907- 442357
- 1022250
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382061Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2321530- 911527
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141401Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71345Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3901329