Pysähdy miettimään

sinih52

Olisi olemassa pankki,joka lahjoittaa tilillesi joka aamu 86.400euroa.
Tili tyhjennettäisiin joka ilta, olisitpa onnistunut sen käytössä miten hyvin tai huonosti tahansa.
Mitä tekisit?
Nostaisit kaikki rahat heti aamulla tietysti.

Jokaisella meistä on tälläinen pankki.
Sen nimi on AIKA.
Joka aamu pankki lataa tilillesi 86.400sekunttia.
Joka yö se tyhjentää tilin,
olitpa oonnistunut käyttämään sitä miten tahansa.
Tilille ei kerry säästöjä eikä sitä voi ylittää

Joka päivä pankki avaa sinulle uuden tilin.
Joka yö tili tyhjenee.
Jos et ole onnistunut käyttämään varojasi,menetys on yksin sinun.Paluuumahdollisuutta ei ole.
Ei ole mahdollista liioin jättää osaa huomiseks.
Sinun on käytettävä tililläsi olevat varat juuri tänään.

Investoi ne niin, että saat niillä parasta mahdollista terveyttä,onnea ja menestystä.

Aika rientää kello tikittää.

Ymmärtääksesi yhden minuutin merkityksen kysy siitä junasta myöhästyneeltä.

Arvosta jokaista hetkeä, joka sinulla on.

Ja arvosta vielä enemmän, kun saat jakaa jokun läheisen kanssa,sellaisen,joka on valmis viettämään aikaa kanssasi.

Ja muista aika ei odota ketään,
Eilinen on mennyttä.
Huominen on arvoitus.
Tämä päivä on lahja.

16

819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rudi

      Kiitokset aamutsempistä. Varsinkin näin maanantaiaamuna tarpeellista pureskeltavaa. Kummasti sait motivaatiotasoani nousemaan :)

      • sinih52

        kiitoksia.. ja oikein hyvää maanantai aamua..
        tästä se viikko taas alkaa


    • Aleksi40

      No nyt täytyy varat sitten lahjoittaa työnantajalle, koko alkuviikko iltamyöhään asti. Mitäpä me emme tekisi rakkaan työnantajamme hyväksi, joka siitä ilosta palkitsee meidät kuukausipalkalla. Harmi että vuosi vuoden jälkeen sille tilille menee tilisiirtona aina vaan isompi osa, sekä minulta että läheisiltäni, yhteistä aikaa tuskin enää on. Onneksi on viikonloput, jotka yleensä on tuosta vapaat, mutta se aika meneekin sitten työstä toipumiseen ja pakollisten kotitöiden tekoon. Kamalaa, mistä saamme tuosta 86400 sekunnista jotain itsellemme, eläkkeelläkö? En varmaan ole yksin, mutta mitä tehdä. Tää on tätä nykyaikaa... ja maanantai aamun ajatuksia. No joo, mulla on toisaalta innostava työ, joten olenkohan itsekin siihen pikkuisen syyllinen?

      Mietin asiaa oikeasti aika paljon. Mikä on tärkeää ja mikä ei.

      • Työtön

        olla siteeraamatta erästä savolaista lauluntekijää:
        "Vaikka ei siitä suakkaan yhtään pistettä, kun tuas uamulla nukahtaa pommiin. Ei oo työttömällä siihen mittään estettä, kun ei tarvihe sen herätä hommiin."


      • Pirre*
        Työtön kirjoitti:

        olla siteeraamatta erästä savolaista lauluntekijää:
        "Vaikka ei siitä suakkaan yhtään pistettä, kun tuas uamulla nukahtaa pommiin. Ei oo työttömällä siihen mittään estettä, kun ei tarvihe sen herätä hommiin."

        runnoillu tuon viisun..:)!


    • Pirre*

      inflaatijoko lie iskenä siihennii...aikkaan, kyllä mie mielluummin nyt jo ottasin rahana!!:)

      • sinih52

        miekii.....))))


    • tänä kiirehtimisen ja tehokkuuden aikakautena, olisi varmaan paikallaan myös opetella viisaasti tuhlaamaan aikaa.

      Oppia pysähtymään ja käyttämään aikaa, niin ettei kiire olisi koko ajan kantapäillä.

      Ise tuhlaan aikaa useinkin, mutta se taitaa olla ajan tuhlaamista kiireeseen tai sitten laiskuudesta johtuvaa.

      Miten sinä tuhlaat aikaa viisaasti?

      • sinih52

        mielestäni kun käytän aikaani, lapsenlapsiini se on jo laatuaikaa.
        työ vie suurimman osan ajastani....krääh.


    • n52

      sanoja.
      Nuorempana tuntui,että sitä aikaa on vaikka muille jakaa,mutta nykyään tuntuu kuin se karkaisi käsistä johonkin ja pitäisi pysähtyä vähän useammin sanomaan.
      Moi.....=)

      • sinih52

        moi olet siis olemas...)))????


      • n52
        sinih52 kirjoitti:

        moi olet siis olemas...)))????

        kiusalla....=)

        Mihis minä, jota ei pirukaan saa kiinni...=)


      • sinih52
        n52 kirjoitti:

        kiusalla....=)

        Mihis minä, jota ei pirukaan saa kiinni...=)

        sano voi vaania vaikka missä ja nappaa....))))


      • n52
        sinih52 kirjoitti:

        sano voi vaania vaikka missä ja nappaa....))))

        härnään sitä joskus liikaa,mutta miksipä sitä ei voisi hiukan kiusatakkin....=)
        Minut saa kiinni vasta siinä vaiheessa kun suostun luovuttamaan,mutta vielä porskutellaa välillä vauhdilla ja välillä sivuteilläkin,mutta sisulla kaikki mutkat!......=)
        Älä huolta kanna YSTÄVÄ!


      • sinih52
        n52 kirjoitti:

        härnään sitä joskus liikaa,mutta miksipä sitä ei voisi hiukan kiusatakkin....=)
        Minut saa kiinni vasta siinä vaiheessa kun suostun luovuttamaan,mutta vielä porskutellaa välillä vauhdilla ja välillä sivuteilläkin,mutta sisulla kaikki mutkat!......=)
        Älä huolta kanna YSTÄVÄ!

        että ystävä kantaa huolta ei ole tosi ystävä sellainen joka ei toisesta huolehdi...)))ettäs tiiät...)))


    • yopollo

      jo sen verran monta takana ettei jokaista enää huvita maksimissa elää. Antaa ajan mennä, minä elän ikuisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe