Väsynyt zombi

Anonyymi

Olen jotenkin aivan valtavan väsynyt. En tiedä johtuuko tuosta kamalasta menneestä vuodesta (työskentelen hoitoalalla) vai kaamosmasennustako vai mitä lie. Mutta olen aivan poikki! En erota oikein onko psyykkistä vai fyysistä väsymystä, luultavasti molempia.

Olen aina ollut introvertti ja viihtynyt yksin. Yleensä kyllä teen asioita, mutta nyt tekee mieli vain maata yksin kämpällä kaikki vapaa-aika. Töiden jälkeen olen aivan kuollut. Olen aiemminkin ollut väsynyt, mutta en näin voimakkaasti.

En oikein voi puhua tästä kenellekkään. Tuntuu, että kukaan perheenjäsenistä ei ymmärrä väsymystäni. Olenhan nuori, yksin asuva. Muilla on lapsia ja niiden arki tuntuu olevan rankempaa. En vähättele heidän väsymystään, mutta tulee tunne, että he vähättelevät minun. Ainakin yksi siskoni kommentoi aina siihen malliin ja naurahtelee "pienille" ongelmilleni. Joten en ole enää heille puhunut väsymyksestäni yhtään. Isäni varmasti ymmärtäisi täysin, mutta hänelle en halua aiheuttaa enempää huolia.

Minulla on muutama ystävä jolle voisin puhua, mutta yksi asuu kaukana ja silloin kun nähdään, puhumme kyllä kaikesta, mutta en osaa enää niin perinpohjaisesti kertoa kuulumisiani kuin ennen, enkä kyllä kerkeisikään kun ei ole aikaa jauhaa niin kauan negatiivisia asioita. Tapaamisemme on yleensä niin ainutlaatuisia, että haluaa viettää mahdollisimman hauskaa aikaa hänen kanssaan (se piristää pitkään♡).

Pari muuta ystävää asuu lähellä, mutta heillä on omat ongelmat, joten en viiti niin paljon heillekään puhua kuin ehkä haluaisin.

Välillä mietin onko minulla joku sairaus. Vitamiineja olen syönyt. Rautakuurin omatoimisesti aloitin.

Töissä on jonkin verran stressiä. Lähinnä siksi, että minusta tuli erään alueen vastuuhoitaja. En olisi halunnut sitä pestiä, mutta se vain jotenkin sysättiin minulle enkä oikein osannut sanoa "ei" siinä kohtaa. Katson kuinka homma etenee, voinhan aina siitä perääntyä, mutta hyvältähän se ei muiden silmissä näytä.

Kavereita en ole nähnyt aikoihin sattuneesta syystä. Lähimpiä ystäviä muutaman kerran. Tuntuu, että on ihan erakoitunut heistä. Perhe on kyllä pysynyt lähellä.

Menneisyydessäni on vaikeita asioita, mutta olen jotenkuten niistä päässyt yli. Keskusteluavusta ei kuitenkaan koskaan haittaa olisi.

Haluaisin vain eroon tuosta hirvittävästä väsymyksestä. Tuntuu, että hyväntuulisen ja ystävällisen minun tilalle on tullut joku äkänen zombi. (En siis kenellekkään oikeasti ole ilkeä, mutta pääni sisällä saatan olla äkänen, kärsimätön ja välillä tuntuu, että itku tulee.)

1

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vahvoja omega-3 -kapseleita kannattaisi kokeilla. Milloin olet viimeksi mittauttanut kilpirauhasarvosi?

Ylitunnollisuutta kannattaa välttää ja toimia jaksamisensa rajoissa. Työnantaja ei kiitä, jos ajaa itsensä piippuun. Pitää uskaltaa sanoa myös ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      232
      5807
    2. Eduskunnan setämiehet eivät häiritse

Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.
      Maailman menoa
      39
      4658
    3. KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!

Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa
      Hybridi- ja sähköautot
      10
      4266
    4. Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on
      Hybridi- ja sähköautot
      12
      3011
    5. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      118
      2964
    6. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      73
      2443
    7. Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu
      Maailman menoa
      121
      2396
    8. Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella

Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/
      Ikävä
      189
      1648
    9. Oletko ollut

Oletko omasta mielestäsi ollut sokea asioille?
      Ikävä
      46
      1629
    10. Linta ja Pete vievät UMK:n tänä vuonna

Aika nopeasti näki kuulematta tarjonnasta ketkä homman hoitaa. Mutta etukäteen jo kiitos muille osallistujille. https:
      Euroviisut
      23
      1286
    Aihe