Sanokaas miksi uskovien pitäisi todistaa ateisteille, että Jumala on olemassa?

Anonyymi

🤨 emmehän me uskovatkaan vaadi teiltä todisteita siitä, että Jumalaa ei ole.

Miksette ateistit anna vain uskovien uskoa ja olla itse uskomatta?

188

57

    Vastaukset

    • Anonyymi

      Muutama ateisti viettää vuodesta toiseen kaiket päivänsä täällä vain solvaamassa uskovia.

      • Anonyymi

        Niin, se on erikoista, etteivät tule päivääkään toimeen ilman uskovia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, se on erikoista, etteivät tule päivääkään toimeen ilman uskovia.

        Että mikä se on, johon uskotte. Onko mitään näyttöä, vai onko kaikki vain luuloa?


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Että mikä se on, johon uskotte. Onko mitään näyttöä, vai onko kaikki vain luuloa?

        Kysy Palosaarilta koska ostit heidän rukouskirjansakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysy Palosaarilta koska ostit heidän rukouskirjansakin.

        Et siis sinäkään osaa sanoa onko Jumala luuloa vai mitä.


      • Täytyy yrittää laihduttaa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Et siis sinäkään osaa sanoa onko Jumala luuloa vai mitä.

        Mitä Palosaaret sanovat? Sinähän ostit heidän rukouskirjansakin.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Täytyy yrittää laihduttaa.

        Vaikkei tämä viesti todista jumalaa, niin kyllä se uskovaisten älykkyydestä kertoo paljon.


      • Anonyymi

        Ateismikin on uskonto. Heidän jumalansa on ei mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateismikin on uskonto. Heidän jumalansa on ei mitään.

        Jäikö peruskoulu suorittamatta vai esitätkö vain tyhmää?


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Täytyy yrittää laihduttaa.

        Palataan asiaan Palosaarten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateismikin on uskonto. Heidän jumalansa on ei mitään.

        Siksi just he väittävätkin, ettei ole Jumalaa, kun tyhjyyteen katselevat.


      • Voi olla. Pitäisi ensin mennä leikkaukseen. Ne iäinikuiset tyrät vaikeuttaa elämää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksi just he väittävätkin, ettei ole Jumalaa, kun tyhjyyteen katselevat.

        Kun Jumalaa katselee, niin näkyy pelkkää tyhjyyttä. Kokeile vaikka.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Että mikä se on, johon uskotte. Onko mitään näyttöä, vai onko kaikki vain luuloa?

        Jumala on antanut näytön ja todistuksen, joka on minut vakuuttanut. Elämä sisälläni todistaa sitä elämää vastaan, kun Jumala ei ollut kanssani. Jeesuksen sanat ovat elämä, eikä niitä voi todistaa vääräksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on antanut näytön ja todistuksen, joka on minut vakuuttanut. Elämä sisälläni todistaa sitä elämää vastaan, kun Jumala ei ollut kanssani. Jeesuksen sanat ovat elämä, eikä niitä voi todistaa vääräksi.

        Niitä sanoja ei tarvitse todistaa vääräksi, todistustaakkahan on teillä taikauskoisilla.

        Mutta mitä tulee aloituksen kysymykseen, on todellakin hauska seurata uskonharhaisten mentaalijoogaa jeesuksestaan päihtyneenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäikö peruskoulu suorittamatta vai esitätkö vain tyhmää?

        Ateismi on uskoa ihmiseen kaiken ylimpänä olentona.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on antanut näytön ja todistuksen, joka on minut vakuuttanut. Elämä sisälläni todistaa sitä elämää vastaan, kun Jumala ei ollut kanssani. Jeesuksen sanat ovat elämä, eikä niitä voi todistaa vääräksi.

        Jumala on siis henkilökohtainen asia.

        Toiset uskovat, toiset eivät.


      • Täytyykö tässä toivoa sinulle runsaasti tyrävaivoja?


    • Anonyymi

      Saattehan te olla ihan omissa houremaailmoissa, me arvostellaan vain uskonnon järjettömyytä. Itse tosin olen inkarnaattori eli uskon sielun kuolemattomuuteen ja reinkarnaatioon
      Asioille pitää olla järkevä selitys ja näyttö, se on ateistin tarkoitus kun tulee puhe jumalasta. Ei järkevä ihminen voi uskoa heppuun joka on persoona ja on aina ollut olemassa ja jota pitää nöyristeliä ja palvoa.

      • Anonyymi

        Mikä järkevä selitys noille sinun älyttömille kirjoituksillesi sitten on?
        Miksi olet tällä palstalla jos kaikki on niin järjetöntä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä järkevä selitys noille sinun älyttömille kirjoituksillesi sitten on?
        Miksi olet tällä palstalla jos kaikki on niin järjetöntä?

        Onhan ateistien sivuillakin uskovaisia todistelemassa luomisoppia ym. Minä haluan kirjoituksiani pelastaa ihmisiä uskonnon kuristus otteesta, minun missio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan ateistien sivuillakin uskovaisia todistelemassa luomisoppia ym. Minä haluan kirjoituksiani pelastaa ihmisiä uskonnon kuristus otteesta, minun missio.

        Kerro miten uskotko on sinua kuristanut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro miten uskotko on sinua kuristanut?

        Onko tuo kuristava uskotko jokin mutatoitunut kana? Kuulostaa pelottavalta. 😬🐔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro miten uskotko on sinua kuristanut?

        Ei minua uskonnon sadut hetkauta mitenkään . Tunnen monta hyvin ahdasmielistä kiihkouskovaista.


      • Anonyymi

        mutta uskot kuitenkin että esi-isät istuivat puissa tai kömpivät alkumeren rapakossa suunnitellen autokouluun menoa, niinkö !

        onnea vaan uskomuksiinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta uskot kuitenkin että esi-isät istuivat puissa tai kömpivät alkumeren rapakossa suunnitellen autokouluun menoa, niinkö !

        onnea vaan uskomuksiinne.

        Kyllä. Oltiin aikojen alussa apinoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Oltiin aikojen alussa apinoita.

        Ja sitä ennen affenia.


      • Anonyymi

        Järkevä selitys ja näyttö reinkarnaatiolle ja sielun kuolemattomuudelle? En siis mitenkään tyrmää ajatusta, mutta kiinnostaa vaan miten olet tullut tähän johtopäätökseen.


      • Anonyymi

        Voi kertakaikkiaan sinun järkeviä selityksiä. Millä ihmeen vallalla sinä tulet väittämään, ettei Jeesus ole olemassaoleva täysin konkreettinen ja kaikkivoipa persoona. Hänhän paljasti kaikki saatanan juonet, ja kertoi taivaasta ja helevetistä, ja maallisen ruumiin kuoleman jälkeisestä olemassaolosta. Todisti puheensa nousemalla kuolleista ja ilmestyen kymmenet kerrat apostoleilleen ja antoi lähetyskäskyn viedä tätä sanomaa kaikille kansoille, ja nousi apostoliensa nähden ylös taivaaseen. HÄN MURSKASI saatanan käärmeen pään, ja otti siltä tuonelan ja kuoleman avaimet.
        Ja sinä tulet sepittämään tuommosia juttuja, ettei HÄNEN edessään tarvitse nöyrtyä ja laulaa ylistystä eikä kiitellä Häntä.
        Voin vakuuttaa sinulle, että kauhun yllätys on suuri, kun silmäsi avautuu, ja näet totuuden.

        Raamatun mukaan nekin näkevät, jotka lävistivät Hänet, mutta siinä vaiheessa ei ole heillä auttajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkevä selitys ja näyttö reinkarnaatiolle ja sielun kuolemattomuudelle? En siis mitenkään tyrmää ajatusta, mutta kiinnostaa vaan miten olet tullut tähän johtopäätökseen.

        Elämä olis julmaa epäoikeudenmukaista sattumaa jos täällä oltaisiin vain ykSi elämä. Ei kukaan tule yhdeltä luokalta valmiiksi. Minä tiedän monta elämääni taakseppäin, edellisessä elämässä olin Venäjällä. Olenkin aina ollut hieman venäjän mielinen mutte en suinkaan kommari. Googlaa reinkarnaatio, siellä on paljon jälleensyntymiskertomuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä olis julmaa epäoikeudenmukaista sattumaa jos täällä oltaisiin vain ykSi elämä. Ei kukaan tule yhdeltä luokalta valmiiksi. Minä tiedän monta elämääni taakseppäin, edellisessä elämässä olin Venäjällä. Olenkin aina ollut hieman venäjän mielinen mutte en suinkaan kommari. Googlaa reinkarnaatio, siellä on paljon jälleensyntymiskertomuksia.

        Kiitos vastauksesta, minustakin tämä olisi ehkä järkeillen loogisin ja luontevin vaihtoehto vaikken itse edellisiä kertoja muistakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, minustakin tämä olisi ehkä järkeillen loogisin ja luontevin vaihtoehto vaikken itse edellisiä kertoja muistakaan.

        Edellistä elämää voi päätellä omista mieltymyksistä ja siitä missä haluaisi olla. Jokin asia tai ihminen tuntuu tutulta, esim puoliso voi olla hyvinkin vanha tuttu samoin kuin muutkin läheiset. Sanotaan että rakastavaiset ja vihamiehet syntyvät käsi kädessä niinsanotusti.
        ,On ns. Lapsi neroja jotka soittavat Beethovenin täydellisesti pianolla jo kolmevuotiaana. He ovat musisoineet siis ennenkin sillä lahjoja ei ole. Kiitos itsellesi kun olit kiinnostunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi kertakaikkiaan sinun järkeviä selityksiä. Millä ihmeen vallalla sinä tulet väittämään, ettei Jeesus ole olemassaoleva täysin konkreettinen ja kaikkivoipa persoona. Hänhän paljasti kaikki saatanan juonet, ja kertoi taivaasta ja helevetistä, ja maallisen ruumiin kuoleman jälkeisestä olemassaolosta. Todisti puheensa nousemalla kuolleista ja ilmestyen kymmenet kerrat apostoleilleen ja antoi lähetyskäskyn viedä tätä sanomaa kaikille kansoille, ja nousi apostoliensa nähden ylös taivaaseen. HÄN MURSKASI saatanan käärmeen pään, ja otti siltä tuonelan ja kuoleman avaimet.
        Ja sinä tulet sepittämään tuommosia juttuja, ettei HÄNEN edessään tarvitse nöyrtyä ja laulaa ylistystä eikä kiitellä Häntä.
        Voin vakuuttaa sinulle, että kauhun yllätys on suuri, kun silmäsi avautuu, ja näet totuuden.

        Raamatun mukaan nekin näkevät, jotka lävistivät Hänet, mutta siinä vaiheessa ei ole heillä auttajaa.

        Mistä olet saanut tuollaista soopaa päähäsi ja millä vallalla sokeasti julistat sitä kaikille? Raamatustako? Raamattua pidät luotettavana tietolähteenä, koska Raamatussa sanotaan sen olevan Jumalan sanaa? Ja sinä tulet tänne kuin kylähullu toistelemaan noita perverssejä manifesteja. Kunhan näet totuuden ja nuo valheet riisutaan silmiltäsi, edessä voi olla itselläsi ikävä yllätys. Sen sijaan että olisit vilpittömästi etsinyt totuutta ja käyttänyt aikasi johonkin järkevään, oletkin tuhlannut koko elämäsi vain joutavan hevonpaskan umpimieliseen jankuttamiseen. Tällöin on turhauttavaa palata lähtöruutuun kun et ole edennyt yhtään mihinkään etkä oppinut mitään hyödyllistä. Jeesus tai kukaan muukaan ei sinun ”syntejäsi” sovita vaan se on sinun oma tehtäväsi eikä totuus löydy Raamatusta tai muistakaan houreisista teksteistä vaan jokaisen on löydettävä se itsestään. Sen minkä taakseen jättää edestään löytää, olet siis itse vastuussa kaikesta halusit tai et.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Edellistä elämää voi päätellä omista mieltymyksistä ja siitä missä haluaisi olla. Jokin asia tai ihminen tuntuu tutulta, esim puoliso voi olla hyvinkin vanha tuttu samoin kuin muutkin läheiset. Sanotaan että rakastavaiset ja vihamiehet syntyvät käsi kädessä niinsanotusti.
        ,On ns. Lapsi neroja jotka soittavat Beethovenin täydellisesti pianolla jo kolmevuotiaana. He ovat musisoineet siis ennenkin sillä lahjoja ei ole. Kiitos itsellesi kun olit kiinnostunut.

        Itse asiassa monesti on tullut mieleen olisikohan edellinen elämäni päättynyt itsemurhaan, paljon muuta en ole oikein osannut päätellä enkä ole tästäkään varma. Lisäksi juolahti mieleen vielä jatkokysymys (lipsahti ilman nikkiä edelliset), että uskotko meidän voivan vapautua tästä maanpäällisestä reinkarnaatiosta esim egon kuoltua?


      • Anonyymi
        Demonipesä kirjoitti:

        Itse asiassa monesti on tullut mieleen olisikohan edellinen elämäni päättynyt itsemurhaan, paljon muuta en ole oikein osannut päätellä enkä ole tästäkään varma. Lisäksi juolahti mieleen vielä jatkokysymys (lipsahti ilman nikkiä edelliset), että uskotko meidän voivan vapautua tästä maanpäällisestä reinkarnaatiosta esim egon kuoltua?

        Itsemurha on paha, niinkuin pakenisi vankilasta. Se on itsekäs teko ja sielu joutuu seuraavassa elämässään käymään samat asiat läpi niin kauan että ollaan balanssissa. Jostain luin ettö itsemurhaaja joutuu olemaan tekopaikalla niin kauan kuin hänen oikea kuolinhetkensä olisi tullut. Sielu vapautuu lopulta jälleensyntymisen pakosta kunhan on henkisestii kehittynyt tarpeeksi rli vanhaksi sieluksi. Vaan siihen kenee hurjasti elämiä. Tarkoititko egolla sielua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurha on paha, niinkuin pakenisi vankilasta. Se on itsekäs teko ja sielu joutuu seuraavassa elämässään käymään samat asiat läpi niin kauan että ollaan balanssissa. Jostain luin ettö itsemurhaaja joutuu olemaan tekopaikalla niin kauan kuin hänen oikea kuolinhetkensä olisi tullut. Sielu vapautuu lopulta jälleensyntymisen pakosta kunhan on henkisestii kehittynyt tarpeeksi rli vanhaksi sieluksi. Vaan siihen kenee hurjasti elämiä. Tarkoititko egolla sielua?

        Ego =MINÄ


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurha on paha, niinkuin pakenisi vankilasta. Se on itsekäs teko ja sielu joutuu seuraavassa elämässään käymään samat asiat läpi niin kauan että ollaan balanssissa. Jostain luin ettö itsemurhaaja joutuu olemaan tekopaikalla niin kauan kuin hänen oikea kuolinhetkensä olisi tullut. Sielu vapautuu lopulta jälleensyntymisen pakosta kunhan on henkisestii kehittynyt tarpeeksi rli vanhaksi sieluksi. Vaan siihen kenee hurjasti elämiä. Tarkoititko egolla sielua?

        Nimenomaan, joudun siis kaiketi palaamaan lähtöruutuun tasan niin monta kertaa kunnes selviän tästä kunnialla läpi ja pääsen balanssiin. Tämän johtopäätöksen olenkin tehnyt siitä, että luultavasti käyn läpi juurikin niitä asioita, joita olen kenties edellisellä kierroksella luullut pääseväni karkuun. En siis enää karkaa vankilasta vaan työstän nuo asiat loppuun. Ego ei ole itse sielu, vaan sielun tulee päästää irti tuosta egosta. Googlaamalla löytyy varmaan asia selitettynä ymmärrettävämmin kuin itse osaisin sen selittää. Tämä egosta irtautuminen joka tapauksessa tarkoittaa juurikin tuota henkistä kehittymistä ns vanhaksi sieluksi.


      • Anonyymi
        Demonipesä kirjoitti:

        Nimenomaan, joudun siis kaiketi palaamaan lähtöruutuun tasan niin monta kertaa kunnes selviän tästä kunnialla läpi ja pääsen balanssiin. Tämän johtopäätöksen olenkin tehnyt siitä, että luultavasti käyn läpi juurikin niitä asioita, joita olen kenties edellisellä kierroksella luullut pääseväni karkuun. En siis enää karkaa vankilasta vaan työstän nuo asiat loppuun. Ego ei ole itse sielu, vaan sielun tulee päästää irti tuosta egosta. Googlaamalla löytyy varmaan asia selitettynä ymmärrettävämmin kuin itse osaisin sen selittää. Tämä egosta irtautuminen joka tapauksessa tarkoittaa juurikin tuota henkistä kehittymistä ns vanhaksi sieluksi.

        Mitä epäitsekkäämmin elämme niin sitä miellyttävimpiä on seuraavat elämämme. Pyritään työskentelemään ihmiskunnan puolesta, se on jaloa. Omilla teoillamme petaamme seuraavia elämiämme. Minulla se ego oli vähän hakusessa.. jälleensyntymisajatukseen kuuluu oleellisesti myös karman laki.
        Perustin jälleensyntymisfoorumin mutta ei sinne voi kirjoittaa kun häiriintyeet ovat sen vallanneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä epäitsekkäämmin elämme niin sitä miellyttävimpiä on seuraavat elämämme. Pyritään työskentelemään ihmiskunnan puolesta, se on jaloa. Omilla teoillamme petaamme seuraavia elämiämme. Minulla se ego oli vähän hakusessa.. jälleensyntymisajatukseen kuuluu oleellisesti myös karman laki.
        Perustin jälleensyntymisfoorumin mutta ei sinne voi kirjoittaa kun häiriintyeet ovat sen vallanneet.

        Tämä lienee se oleellisin, että mitä kylvää sitä saa niittää. Eikä pelkästään ihmiskunnan, vaan työskennellään myös luonnon ja kaiken elollisen puolesta. Valitettavasti niillä kahjoilla on tapana ennen pitkää pesiytyä vähän joka foorumille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kertakaikkiaan sinun järkeviä selityksiä. Millä ihmeen vallalla sinä tulet väittämään, ettei Jeesus ole olemassaoleva täysin konkreettinen ja kaikkivoipa persoona. Hänhän paljasti kaikki saatanan juonet, ja kertoi taivaasta ja helevetistä, ja maallisen ruumiin kuoleman jälkeisestä olemassaolosta. Todisti puheensa nousemalla kuolleista ja ilmestyen kymmenet kerrat apostoleilleen ja antoi lähetyskäskyn viedä tätä sanomaa kaikille kansoille, ja nousi apostoliensa nähden ylös taivaaseen. HÄN MURSKASI saatanan käärmeen pään, ja otti siltä tuonelan ja kuoleman avaimet.
        Ja sinä tulet sepittämään tuommosia juttuja, ettei HÄNEN edessään tarvitse nöyrtyä ja laulaa ylistystä eikä kiitellä Häntä.
        Voin vakuuttaa sinulle, että kauhun yllätys on suuri, kun silmäsi avautuu, ja näet totuuden.

        Raamatun mukaan nekin näkevät, jotka lävistivät Hänet, mutta siinä vaiheessa ei ole heillä auttajaa.

        Jeesus on vain mielikuvitushahmo satukirjassa. Siihen uskovat vain kajahtaneet hihhulit.


      • Anonyymi

        Et pelkää Jumalaa ja siksi parjaat kristittyjä. Pelkäät ihmisiä, etkä siksi parjaa islamin uskoisten jumalaa. Olet pelkuri ihmisten edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et pelkää Jumalaa ja siksi parjaat kristittyjä. Pelkäät ihmisiä, etkä siksi parjaa islamin uskoisten jumalaa. Olet pelkuri ihmisten edessä.

        Älä parjaa kumpaakaan, vaan etsi Hänen tuntemustaan, jonka käsissä kaikki on ja kaikki ovat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi kertakaikkiaan sinun järkeviä selityksiä. Millä ihmeen vallalla sinä tulet väittämään, ettei Jeesus ole olemassaoleva täysin konkreettinen ja kaikkivoipa persoona. Hänhän paljasti kaikki saatanan juonet, ja kertoi taivaasta ja helevetistä, ja maallisen ruumiin kuoleman jälkeisestä olemassaolosta. Todisti puheensa nousemalla kuolleista ja ilmestyen kymmenet kerrat apostoleilleen ja antoi lähetyskäskyn viedä tätä sanomaa kaikille kansoille, ja nousi apostoliensa nähden ylös taivaaseen. HÄN MURSKASI saatanan käärmeen pään, ja otti siltä tuonelan ja kuoleman avaimet.
        Ja sinä tulet sepittämään tuommosia juttuja, ettei HÄNEN edessään tarvitse nöyrtyä ja laulaa ylistystä eikä kiitellä Häntä.
        Voin vakuuttaa sinulle, että kauhun yllätys on suuri, kun silmäsi avautuu, ja näet totuuden.

        Raamatun mukaan nekin näkevät, jotka lävistivät Hänet, mutta siinä vaiheessa ei ole heillä auttajaa.

        Mistä tällainen saatana oli tullut ja vielä vienyt jonkun tuonelan ja kuolemankin avaimen? Tuonela (sheol, hades) oli maanalainen paikka, joka varhaisessa Israelin uskonnossakin oli vainajien loppusijoituspaikka josta kalmot voitiin tarvittaessa manata uudelleen elävien ilmoillekin.
        Kuolema puolestaan on biologinen prosessi, ei teologinen, ja oli olemassa maapallolla jo kauan ennen kuin oli ihmislajikaan.Ellei sitä olisi ollut, emme enää olisi tänne mahtuneet kun koko pallo olisi ollut täynnä vanhempaa elämää jonka eliöt eivät koskaan olisi kuolleet pois.


    • Anonyymi

      "emmehän me uskovatkaan vaadi teiltä todisteita siitä, että Jumalaa ei ole.

      Miksette ateistit anna vain uskovien uskoa ja olla itse uskomatta?"

      Luulisin että ateisteja varmaankin jotenkin saattaa ärsyttää se että pidämme heit' saatanan palvelijoina ja pahuuden ilmentyminä ja toisaalta uskonnossamme on erilaisia muotoja jotka eivät sovi heidän maailmankuvaansa ja yleiseen käsitykseen maailmasta mm.aika julkisesti käymme arvostelemaan vähemmistöryhmiä yli lainsäädännön uskonnossamme on erilaisia suuntia joissa tapahtuu lasten ja muiden hyväksikäyttöä jopa katolinen kirkko on oikein kunnostaunut pedofiliassa vuosikymmeniä ehkä satoja vuosia eli uskonnossamme on liian paljon elementtejä joita nuo ateistit karsastaa ja pitää ihmisoikeuksia loukkaavina ja kun siihen lisätään oma toimeliaisuutemme esimerkiksi evankeliumin levittämisessä joka joissain piireissä ylittää törkeyden rajan ihmisten kunnioittamisessa joilla on oma vakaumus katsoisin että ehkä meidän olisi syytä katsoa peiliin monessa kohtaa .

      • Anonyymi

        sekoitat taas uskovat ja kirkon!


      • Repe.RuutikaIIo
        Anonyymi kirjoitti:

        sekoitat taas uskovat ja kirkon!

        Itse sekoitatte, kun "uskovina" täällä päivittäin säädätte kirkon asioissa vaikka ette siihen edes kuulu.


    • Anonyymi

      Lähetyskäsky. Sen vuoksi. Käännyttäminen ei onnistu ellei vakuuta kohdetta Jumalan olemassa olosta.

      • Anonyymi

        Lähetyskäsky ei käske käännyttää. Ketään EI voi käännyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lähetyskäsky ei käske käännyttää. Ketään EI voi käännyttää.

        Tehkää kaikki kansat minun opetuslapsiksi.

        Tai sitten ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetyskäsky ei käske käännyttää. Ketään EI voi käännyttää.

        Jotta sanomanne voisi ottaa vastaan siihen olisi kai uskottava? Ja väitteenne on, että Jumala on. Ja siitä teidän on ihmiset vakuutettava?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotta sanomanne voisi ottaa vastaan siihen olisi kai uskottava? Ja väitteenne on, että Jumala on. Ja siitä teidän on ihmiset vakuutettava?

        Uskovat kertovat vain evankeliumin. Sen jälkeen työ on Jumalan.


      • Juuri näin.

        Ikävä kyllä lahkouskovien mielipuolinen paasaaminen vakuuttaa yhä harvemman siitä, että paasaajan kauppaama jumala olisi todella olemassa.

        Tämän ilmiön paasaajat sitten ilmoittavat kertovan Lopunajoista, vaikka kyse on vain heidän omasta pohjattomasta lahjattomuudestaan ja kyvyttömyydestään lähestyä normaaleja ihmisiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jotta sanomanne voisi ottaa vastaan siihen olisi kai uskottava? Ja väitteenne on, että Jumala on. Ja siitä teidän on ihmiset vakuutettava?

        Tuo on noiden sisäistä lahkoterminologiaa, etteivät käännytä silloin kun käännyttävät. Pitäkööt tunkkinsa tuossa kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovat kertovat vain evankeliumin. Sen jälkeen työ on Jumalan.

        Ette ota vastuuta uskottavuudestanne? Sitten tekee huonoa työtä se jumalanne, sysäätte epäonnistumisenne hänen piikkiinsä? Aitouskovaisuus kun ei iske oikein kellekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovat kertovat vain evankeliumin. Sen jälkeen työ on Jumalan.

        Eli ohimennen: Hei ja moi, Jeesus on totta ja lähetyskäsky on täytetty? Pitäisi kyllä kyetä enempään.

        -a-teisti-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskovat kertovat vain evankeliumin. Sen jälkeen työ on Jumalan.

        Olette kyllä jokseenkin laiskoja.

        Täällä ei ainakaan evankelioida.


      • Anonyymi

        Lähetyskäsky on, että Jeesuksen, Pyhällä Hengellä täyttämät apostolit vievät sanoman Jeesuksesta eteenpäin, ja Pyhä Henki tekee ihmisistä uskovia, myös muslimeitakin, joitten sukulaiset koettavat nirhata uskoon tulleiden kurkut poikki-"olemattoman kunniansa" takia.


      • Anonyymi

        Opettajamme sanoi:

        - "Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä."
        - "Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne. Ja missä paikassa teitä ei oteta vastaan eikä teitä kuulla, sieltä menkää pois ja pudistakaa tomu jalkojenne alta, todistukseksi heille."

        Älkää siis yrittäkö käännyttää niitä, jotka eivät halua kääntyä. Älkääkä yrittäkö pitää yhteydessänne niitä, jotka eivät halua. Mutta kohdelkaa ystävällisesti kaikkia ihmisiä. Älkää vastatko pahalla pahaan, niinkuin ihmisluontonne vaatii, vaan niinkuin Jeesus neuvoo.


    • Anonyymi

      Itseasiassa ei minkään takia tarvitse TODISTAA Jumalan olemassaoloa.

      Meidät on lähetetty vain julistamaan evankeliumia ja se saa riittää!

      31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

      • Aabraham tuskin tiesi miten kunkin suhtautuisi. Eikä sellaista ole edes nähty.


      • >Itseasiassa ei minkään takia tarvitse TODISTAA Jumalan olemassaoloa.
        Meidät on lähetetty vain julistamaan evankeliumia ja se saa riittää!

        Tämä korkkiruuvilogiikka on käsittämätöntä. Riittää että julistetaan, eikä ole mitään väliä sillä uskooko kukaan tavuakaan. Ja Korkkari on tässä ihan tosissaan, että Jumalalle riittää pelkkä älytön paasaus täysien pisteitten ja Jeesuksen hallituksen ministerinpaikan antamiseen.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        >Itseasiassa ei minkään takia tarvitse TODISTAA Jumalan olemassaoloa.
        Meidät on lähetetty vain julistamaan evankeliumia ja se saa riittää!

        Tämä korkkiruuvilogiikka on käsittämätöntä. Riittää että julistetaan, eikä ole mitään väliä sillä uskooko kukaan tavuakaan. Ja Korkkari on tässä ihan tosissaan, että Jumalalle riittää pelkkä älytön paasaus täysien pisteitten ja Jeesuksen hallituksen ministerinpaikan antamiseen.

        Me julistamme eli kylvämme siemenen ja Jumala antaa kasvun. Tämä on uskonasia pelkästään!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Me julistamme eli kylvämme siemenen ja Jumala antaa kasvun. Tämä on uskonasia pelkästään!

        Ei pelkkä usko mitään auta.

        Minäkin voisin uskoa, että tyräni paranee, mutta niin ei tietenkään käy, eivätkä edes uskovat paranna panemalla kädet päälleni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Me julistamme eli kylvämme siemenen ja Jumala antaa kasvun. Tämä on uskonasia pelkästään!

        Ja koska julistuksenne ei tuota minkäänlaista siementä, Jumalakaan ei pysty siitä versoa kasvattamaan.


    • Anonyymi

      Yksinkertaisesti siitä syystä, että todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä.

      • Anonyymi

        Miksi sinua kiinnostaa onko Jumalaa vai ei?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinua kiinnostaa onko Jumalaa vai ei?

        Eikö se enää olekaan tärkeä kysymys? Eikö Jumalan olevaisuuden pitäisi kiinnostaa kaikkia?


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Eikö se enää olekaan tärkeä kysymys? Eikö Jumalan olevaisuuden pitäisi kiinnostaa kaikkia?

        Vastaa sitten jos se on tärkeä kysymys.
        Miksi sinua kiinnostaa onko Jumalaa vai ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaa sitten jos se on tärkeä kysymys.
        Miksi sinua kiinnostaa onko Jumalaa vai ei?

        Onpas outo kysymys uskovaiselta.


      • Anonyymi

        Meillä mitään todistustaakkaa ole, Jumalan olemassaolo on uskomusasia, joka uskovilla muuttaa asteittain tietämiseksi. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaa sitten jos se on tärkeä kysymys.
        Miksi sinua kiinnostaa onko Jumalaa vai ei?

        Kallon pitäisi hankkia uusi kiikkustuoli, siinä rentouneena suuret kysmykset marssivat esiin ihan uusiin kutimiin pukeutuneena ja niistä voisi saad a peremman otteen, suosittelen vietnamilaista kumipuusta tehtyä ajatushautomoa, siinä todella takamus ja vinttikin lepää ihan uudella statuksella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä mitään todistustaakkaa ole, Jumalan olemassaolo on uskomusasia, joka uskovilla muuttaa asteittain tietämiseksi. Amen

        Eli uskova ei ensin tiedä, vaan uskoo. Erittäin hassua.

        Ei ihme, että niitä uskonkriisejä tulee.


    • Anonyymi

      Koska teidän oppinne perustuu tosi Jumalan kuolemaan ristille ja teurastetun lampaan uhrilahjaan tosi Jumalana, teidän todellisuudessa pitäisikin todistaa, että teidän saatananne on olemassa. Ja jos ateistit vaativat teitä todistamaan teidän Jumalanne, niin hehän ovat vain samassa typeryydessä mukana.

    • Anonyymi

      Kyllä täällä vähän väliä halutaan ateistejen todistavan ettei Jumalia ole olemassa.

      Niinhän uskovaiset saavatkin uskoa ihan rauhassa itsekseen. Uskonnon vapaus on Suomessa ja hyvä niin. Yleensä vain joku väittää jonkin sortin jumalan olevan olemassa, ja siihen pyydetään perusteluita.

      Viittaako nyt aloitukseen jossa joku uteliaisuuttaan kysyi todisteita, koska ei tiedä onko tämä Jumala olemassa vai ei? Se ei vaikuttanut vaatimukselta.
      Lähinnä nyt saan käsityksen, että sinua alkoi hermostuttamaan tuo kysymys, koska et osaa vastata siihen.

    • Anonyymi

      "Miksette ateistit anna vain uskovien uskoa ja olla itse uskomatta?"

      Kyllä saavat ainakin minun puolestani vapaasti uskoa tai olla uskomatta, mutta jos joku esittää väitteitä sen puolesta, että fiktiolta vaikuttavat asiat onkin faktaa, niin kyllä perustelut eli todisteet on hyvä pystyä esittämään, ja niitä on myös keskustelun vuoksi kohteliasta pyytää.

      "emmehän me uskovatkaan vaadi teiltä todisteita siitä, että Jumalaa ei ole."

      Esimerkiksi minä en väitä jumalien olemassaoloista mitään, joten eipä ole tarvetta niitä todistella. En kyllä löisi vetoa sen puolesta, että sinä ymmärtäisit eron seuraavien välillä: 1. Henkilö ei pidä väitettäsi totena. 2. Henkilö väittää, että väitteesi on kukkua.

      -liitonarkki

      • Anonyymi

        "Esimerkiksi minä en väitä jumalien olemassaoloista mitään, joten eipä ole tarvetta niitä todistella. "

        Eikä uskovat väitä Jumalan olemassaolosta mitään!!

        Me vain julistamme evankeliumia kuten Jeesus on käskenyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Esimerkiksi minä en väitä jumalien olemassaoloista mitään, joten eipä ole tarvetta niitä todistella. "

        Eikä uskovat väitä Jumalan olemassaolosta mitään!!

        Me vain julistamme evankeliumia kuten Jeesus on käskenyt!

        "Eikä uskovat väitä Jumalan olemassaolosta mitään!!"

        Uskovaiset usein aivan suoraan kertovat pitävänsä jonkin jumalan olemassaoloa totena.

        -ln


    • Anonyymi

      Kiinnostaa miten joku voi uskoa niin läpimätää kirjaa, kuin raamattu. Varsinkin se miten ne raamatun tekstit eivät tarkoitakaan aina sitä mitä siellä lukee ja toisessa paikassa taas se on juuri niinkuin on kirjoitettu.
      Esimerkkinä nyt vaikka tuo moniavioisuus, josta juuri keskustellaan toisessa ketjussa.
      Jumalahan raamatun mukaan hyväksyy miehelle niin monta vaimoa, kuin pystyy elättämään ja tasapuolisesti kohtelemaan. Ainoastaan seurakunnan paimenen tulee tyytyä yhteen vaimoon. Sen kyllä ymmärtää, sillä onhan siinä heikkolahjaisten paimentamisessa työtä niin ettei jää aikaa useammalle vaimolle.

      • Anonyymi

        Siinäpä sinulla ongelmaa toisin kuin esm helluntain ihmisillä kautta pallomaisen maan, kenellekkään niistä 700 miljoonasta Raamattu ei ole mätä kirja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä sinulla ongelmaa toisin kuin esm helluntain ihmisillä kautta pallomaisen maan, kenellekkään niistä 700 miljoonasta Raamattu ei ole mätä kirja.

        Joukkohysteriaa?

        Uskovat, että pilven mukana voi lentää taivaaseen, että taivaalla on vettä kuin merissä, että viimeinen tapaaminen oli Galilean vuorilla, ruokailemassa, Betanian tiellä kävellen, Öljymäellä kallioilla.

        Hulluutta on monenlaista


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Joukkohysteriaa?

        Uskovat, että pilven mukana voi lentää taivaaseen, että taivaalla on vettä kuin merissä, että viimeinen tapaaminen oli Galilean vuorilla, ruokailemassa, Betanian tiellä kävellen, Öljymäellä kallioilla.

        Hulluutta on monenlaista

        en nyt oikeinusko että kahdella paksulla voi olal joukkohysteriaa... enkä se voisi ilmetä niin etä ajaa pyörällä sataa ylämäkeen ja toinen vielä tarakalla.


      • Espanjassa on tolloa. Vai niin.


      • Espanja on muutakin kuin kaksi suomalaista


    • Anonyymi

      Siksi että kyseisen väitteen pohjalta maksetaan miljardi euroa rahaa kirkolle ja sen taikauskon harjoittamiseen.

      • Anonyymi

        EI OLE enää pitkä aika, kun kilpaillaan Jumalan edessä voimattomina ja sanotaan, enkö minä kelpaa, tein sitä ja tätä sinun nimessäsi, mutta Jeesus sanoo, menkää pois, sillä minä en tunne teitä.


      • Anonyymi

        suomessa on esm helluntailla noin 250 rukoushuonetta ja kymmeniätuhansia jäseniä joille ei kukaan maksa mitään millään perusteellam, eivätkä he yhteiskunna raahaa huolisikaan, h emaksavat itse uskomisensa kulut.

        isolle kirkolle voisi maksaa yleishyödyllisistä suoritteista kuten hautausmaitten ylläpidosta ja jostain diakoniasta mutta siinä kaikki, kaikki mitä kiinteistöihin tulee jäsenet kustantakoot itse kuten vapaalla puolella tehdään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI OLE enää pitkä aika, kun kilpaillaan Jumalan edessä voimattomina ja sanotaan, enkö minä kelpaa, tein sitä ja tätä sinun nimessäsi, mutta Jeesus sanoo, menkää pois, sillä minä en tunne teitä.

        ” EI OLE enää pitkä aika”
        Onhan sitä odotettu jo 2000 vuotta ja mitään ei ole tapahtunut.


    • Anonyymi

      Eihän kaikki ateistit kyseenalaista Jumalan olemassa oloa.
      Osa kristinuskovista on tullut ateisteja syystä että nämä ei enää allekirjoita sitä että saatana olisi kaiken pahan takana.

      • Anonyymi

        Joo siis Raamattu kertoo tästä saatanasta että on ollut alusta saakka murhaaja valhettelia ja valheen isä.
        Raamatun mukaan tämä enkeli on luotu kokonaisuudessaa täysin hyväksi.
        On siis käsittämätöntä miten tällä enkelillä on ollut alusta saakka taipuvuus pahaan?
        Mistä tämä enkeliruhtinas sai taipuvaisuuden pahaan???Ei pitäisi olla tymällekkään vaikea kysymys.


    • Anonyymi

      Einteidän tarvikaan todistella mitään koska olemattoman todistaminen olevaksi ei voi onnistua.

      Mutta jos haluatte, että joku ottaisi uskomuksenne tosissaan ja vakavasti niin eipä se haittaisi jos teillä olisi jotain todisteita.

      Ei teidän uskomuksenne sinänsä ja itsessään ole ongelma ateisteille, mutta ongelma siitä tulee siinä vaihessa kun alette tehdä uskomuksillanne politiikkaa, pyritte oakottamaan kaikki jakamaan uskomuksenne, jonka perusteella vaaditte kaikilta tietynlaisten, usein ajastamme jälkeenjääneiden, arvojen hyväksymistä, noudattamista.

      Esim. uusi avioliittolaki. Se ei rajoita millään muotoa uskovaisten vapautta mennä naimisiin "vastakkaisen" sukupuolen edustajan kanssa. Se ei heikennä umpiheteroiden uskovaisten asemaa mitenkään. Se vain lisää yhdenvertaisuutta antaen homoille ja lesboillekin oikeuden mennä naimisiin rakastamansa ihmisen kanssa. Te aitouskovaiset soisitte heille oikeuden vain mies/nainen lumeavioliittoihin.

      • Anonyymi

        "Te aitouskovaiset soisitte heille oikeuden vain mies/nainen lumeavioliittoihin."

        Emme me uskovat mitään suo!! Me vain kerromme että Jumala asetti aikoinaan miehen ja naisen liiton mitä Suomen kielessä on vuosisatoja kutsuttu avioliitoksi. Avioliitto voi olla siis vain miehen ja naisen liitto. Muita liittomuotoja Jumala ei ole asettanut!! Tämä siis kristinuskoon liittyvässä viitekehyksessä. Jumalattomat toimii siis omalla tavallaan että varmistavat helvettiinmenon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Te aitouskovaiset soisitte heille oikeuden vain mies/nainen lumeavioliittoihin."

        Emme me uskovat mitään suo!! Me vain kerromme että Jumala asetti aikoinaan miehen ja naisen liiton mitä Suomen kielessä on vuosisatoja kutsuttu avioliitoksi. Avioliitto voi olla siis vain miehen ja naisen liitto. Muita liittomuotoja Jumala ei ole asettanut!! Tämä siis kristinuskoon liittyvässä viitekehyksessä. Jumalattomat toimii siis omalla tavallaan että varmistavat helvettiinmenon.

        Avioliitto.

        Lisäännytään. Vallitaan kaloja, lintuja ja maan eläimiä.

        Hassun avioliiton Jumala asetti. Lisäksi hän teki naisen miehelle avuksi. Eli vaimo on apulainen.


      • Anonyymi

        Turhaa on kenenkään tehdä kaikkensa sen estämiseksi, mitä ei voi väistää. Turhaa on yrittää saada uskomaan ketään, jonka mieli ei anna hänen uskoa. Turhaa on estää kirkkoa ja yhteiskuntaa maallistumasta, kun ihmiset maallistuvat. Turhaa on yrittää väistää kuolemaa, kun se tekee tuloaan. Mutta usko ei ole turhaa, jos se antaa rauhan kaiken tuon edessä ja keskellä - sen rauhan, josta Jeesus sanoo: " Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö."


    • Anonyymi

      Odotellaan nyt vaan koska uskovat haetaan pois pallolta, sitten teill eateisteille koittaa onnen aika, kun kaikki keleen joukot päästetään irti, siinä sitten kyselette toisiltanne mitens tämä näin meni, ei pitnyt mennä, ei evoluutiossa näin pitänyt käydä hah.

      • Anonyymi

        Mainio esimerkki uskovaisen ajatusmaailmasta. Kiitos siitä! :-)


      • Anonyymi

        Olen kyllä täysin päinvataista mieltä, koska uskovaisethan täyttävät itsensä synnillä luonnollisen taivasten valtakunnan sijaan, jota Jeesus opetti, ja sitten vielä siirtävät vastuunkin Jeesukselle. Maapallo saan sata kertaa puhtaammaksi ilman uskovaisia.


    • Anonyymi

      Ilmastoa pitäisi säästää ja yksi tapa olisi painaa tiedelehtikin kierrätyspaperille, sellaiselle kuin nykyserlat ja vessapaperit, kerran vähän nokkaa pyyhkii niin on läpimärkä letku kok opaperi...


      no se olisi ihan sopivaa evoluutiohumpuukille sellainen paperi ja ilmastokin niiaisi syvään.

      luulen että irronneet jäälohkareetkin liimautuisivat takaisn emonsa kylkeen.

      • Anonyymi

        Aloittaja vastikään ihmetteli miksi uskovaisia pidetään tiedevastaisina.


    • Anonyymi

      Ei tietenkään tarvitse todistaa mitään. Maailmassa on tuhansia eri uskontoja. Mitä siitä tulisi, jos kaikkien heidän pitäisi todistaa oma uskontonsa oikeaksi. Häiritsevää on vain se, että kaikkien pitäisi olla hiljaa omassa seurassaan, sillä on tunkeilevaa ja itsekästä tuputtaa omaa uskoaan muille. Se ei ole hyvää ja kunnioittavaa käytöstä.

    • Edelleenkin: Todistustaakka on väitteen esittäjällä eikä sen kieltäjällä senkin PÄSSI! Minkään olemassaolemattomuudesta ei voi vaatia todisteita, koska on järjetöntä väittää minkään olevan olemassa ilman mitään näyttöä tai syytä olettaa niin. Tässäkin pätee falsifioinnin mahdottomuus, joten väite Jumalan olemassaolosta ei ole tieteellinen. Teillä uskovaisilla sen sijaan on kova tarve uhkailla eri tavalla ajattelevia ikuisella helvetillä sekä jumalanne loputtomalla vihalla. Sanohan sinä miksi ateistien pitäisi pelätä teidän perättömiä uskomuksianne jos ette kykene niille edes mitään todisteita esittämään?

    • Anonyymi

      Uskovien elämä yhteiskunnassa tulee hyvin halvaksi veronmaksajille, lista olisi mahdottoman pitkä jos sen kaikki lonkerot luetellaan.

      mutta eihän ateistinen mailma sellaista huomaa eikä anna sellaiselle mitään arvoa, ennemmin laitettaisiin uskovat hiekkaan kaikessa hiljaisuudessa, sellainen on atmosfääri tämän ajan suomessakin.

    • Anonyymi

      Olen ateisti ja en minä ainakaan vaadi ketään uskovaista todistamaan mitään olematonta asiaa todeksi. Sehän olisi typerää.

      • Anonyymi

        Sinä oot sen takia ateisti, kun et uskalla kohdata totuutta silmästä silmään. Pelottaa niinmaan perusteellisesti, että maine menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä oot sen takia ateisti, kun et uskalla kohdata totuutta silmästä silmään. Pelottaa niinmaan perusteellisesti, että maine menee.

        Mitä totuutta? Ja miksi sen pitäisi pelottaa minua? Eikö se ole aika paska totuus jos sitä pitää pelätä?


      • Anonyymi

        Teet siinä viisaasti, sillä muutoinhan olisit kuin työmies, joka kahvitauolla kertoo muille työmiehille päivästä päivään: "En muuten usko joupukkiin. " Jos pidät Jumalaa samanlaisena satuolentona, miksi sinun pitäisi olla tällä palstalla päivästä päivään hokemassa: "En muuten usko mihinkään jumalaan." Mutta täällä on niitä, jotka kirjoituksillaan todistavat itseään vastaan.


    • Anonyymi

      "Miksette ateistit anna vain uskovien uskoa ja olla itse uskomatta?"

      Samaa voisitte te uskovaiset kysyä itseltännekin.

      Miksi te ette anna pakanoitten ja muunuskoisten olla rauhassa vaan yritätte levittää oppianne maapallon jokaiseen kolkkaan?

      • Anonyymi

        Jeesus käski julistaa evankeliumia!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus käski julistaa evankeliumia!!

        Milloin aloitat?


    • Anonyymi

      No lopettakaa se järjetön todistelu, koska todisteita ei ole! Ei kristityillä eikä hinduilla eikä zarahustralaisilla eikä Mulukua palvovilla mosambikilaisilla.

      Te uskotte ja siihen teillä on oikeus, mutta lopettakaa toinen toistaan epätoivoisemmat ja myötähäpeää herättävät "todistelut" siitä, että Jumala ja juuri teidän tulkinnan mukainen Jumala olisi olemassa.

      Jumala on uskoa - ei faktaa. Pitäkää uskonne, mutta älkää väittäkö sitä faktaksi. Jumalan väittäminen faktaksi on valehtelua.

    • Anonyymi

      Täytyy sanoa että hullu uskonto jossa jumala heittää naispastorit ja meidän ulkoministerinkin helvettiin.

      • Anonyymi

        Raamattu kertoo helvetistä sen että tämä paikka on alkujaan valmistettu tälle enkeli ryhmittymälle joka alotti kapinan luojaa vastaan.
        Jos tää luoja on oikeasti aatellut tätä asiaa näin niin luojan olisi pitänyt pitää nämä enkelit kaukana ihmisistä mutta ei vaan päästi paratiisiin eksyttämään Aadamia ja Eevaa.

        Siis Raamatussa on valheellinen väite,Jos ette ole ennen tiennyt tätä ni nyt tiedätte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kertoo helvetistä sen että tämä paikka on alkujaan valmistettu tälle enkeli ryhmittymälle joka alotti kapinan luojaa vastaan.
        Jos tää luoja on oikeasti aatellut tätä asiaa näin niin luojan olisi pitänyt pitää nämä enkelit kaukana ihmisistä mutta ei vaan päästi paratiisiin eksyttämään Aadamia ja Eevaa.

        Siis Raamatussa on valheellinen väite,Jos ette ole ennen tiennyt tätä ni nyt tiedätte.

        ".... ei vaan päästi paratiisiin eksyttämään Aadamia ja Eevaa."

        Ja näin saadaan tietää ketkä ovat valmiita seuraamaan Jeesusta vapaaehtoisesti vaikka Häntä ei nähdä eikä tämä maailma noteeraa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ".... ei vaan päästi paratiisiin eksyttämään Aadamia ja Eevaa."

        Ja näin saadaan tietää ketkä ovat valmiita seuraamaan Jeesusta vapaaehtoisesti vaikka Häntä ei nähdä eikä tämä maailma noteeraa!

        Vai niin.
        Siis Luciferin piti siks langeta ja päästää paratiisiin että ihmisellä olisi kaksi vaihtoehtoa joko Jeesus tai paholainen.

        Mä en usko täysin tähän vapaaehtois teriaan koska kadotukseen joutuvien määrä on niin suuri.


      • Anonyymi

        Onko se noin kivaa vääristellä asioita nurinpäin. Sillä sen sinä teit !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ".... ei vaan päästi paratiisiin eksyttämään Aadamia ja Eevaa."

        Ja näin saadaan tietää ketkä ovat valmiita seuraamaan Jeesusta vapaaehtoisesti vaikka Häntä ei nähdä eikä tämä maailma noteeraa!

        Elikö Aadam ja Eeva todellakin paratiisissa?
        Mietin vaan sitä että jos Aadamilla ja Eevalla on ollut erittäin hyvät olosuhteet ni miten nämä on jaksanut elää paraatiisista häätämisen jälkeen?
        Luulis kyllä että Aadam ja Eeva olisi samantien syvästi masentuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kertoo helvetistä sen että tämä paikka on alkujaan valmistettu tälle enkeli ryhmittymälle joka alotti kapinan luojaa vastaan.
        Jos tää luoja on oikeasti aatellut tätä asiaa näin niin luojan olisi pitänyt pitää nämä enkelit kaukana ihmisistä mutta ei vaan päästi paratiisiin eksyttämään Aadamia ja Eevaa.

        Siis Raamatussa on valheellinen väite,Jos ette ole ennen tiennyt tätä ni nyt tiedätte.

        Kun Raamattua ei ole kirjoitettu sinun tahtosi mukaan, niin se on mielestäsi virheellinen.
        Vaikka tosiasia on, ettet sinä tajua mitä mikin tarkoittaa.
        Jumala antoi ihmisille vapaaehtoisuuden valita. Varoitti kyllä valintojen seurauksista.
        Niinhän se tapahtuu vielä tänäkin päivänä, etkä opi näkemään omienkaan valintojesi tunaroinneista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Raamattua ei ole kirjoitettu sinun tahtosi mukaan, niin se on mielestäsi virheellinen.
        Vaikka tosiasia on, ettet sinä tajua mitä mikin tarkoittaa.
        Jumala antoi ihmisille vapaaehtoisuuden valita. Varoitti kyllä valintojen seurauksista.
        Niinhän se tapahtuu vielä tänäkin päivänä, etkä opi näkemään omienkaan valintojesi tunaroinneista.

        Varoitti se kuoleman rangaistuksella mutta Aadam ja Eeva ei ymmärtänyt kuolemasta yhtään mitään ni ei ymmärtänyt pelätä rangaistusta.

        Kun Aadam ja Eeva ei osannut pelätä seurauksia siinä kävi sitten niin että otti ja söi kielletyn puun hedelmää.

        Jos annetaan vapaa tahto lahjaksi ni pitäs antaa tarpeeksi ymmärrystä käyttää sitä oikein että niitä vääriä valintoja ei tule tehtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se noin kivaa vääristellä asioita nurinpäin. Sillä sen sinä teit !

        Millä tavalla vääristelin asiaa nurinpäin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Raamattua ei ole kirjoitettu sinun tahtosi mukaan, niin se on mielestäsi virheellinen.
        Vaikka tosiasia on, ettet sinä tajua mitä mikin tarkoittaa.
        Jumala antoi ihmisille vapaaehtoisuuden valita. Varoitti kyllä valintojen seurauksista.
        Niinhän se tapahtuu vielä tänäkin päivänä, etkä opi näkemään omienkaan valintojesi tunaroinneista.

        Se on kuule niin että ihmisen sisäinen heikkous johtaa välillä vääriin valintoihin.

        Ensimmäinen ihmispariki varmaan joutu niin heikkoon tilaan että ei siinä vapaalla tahdolla ole ollut enää mitään tekemistä jä näin ollen ihmistä ei saisi syyttää lankeemuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Raamattua ei ole kirjoitettu sinun tahtosi mukaan, niin se on mielestäsi virheellinen.
        Vaikka tosiasia on, ettet sinä tajua mitä mikin tarkoittaa.
        Jumala antoi ihmisille vapaaehtoisuuden valita. Varoitti kyllä valintojen seurauksista.
        Niinhän se tapahtuu vielä tänäkin päivänä, etkä opi näkemään omienkaan valintojesi tunaroinneista.

        En mä ole Raamatusta etsinyt mitään virheellisyytta vaan mieltä askaruttaviin kysymyksiin vastauksia.
        Löysin mä kysymyksiin vastauksia mutta en ihan tyhjentäviä.
        Mutta mun mielestä toi Raamatun helvetti väite on jossain määrin ristiriitanen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kertoo helvetistä sen että tämä paikka on alkujaan valmistettu tälle enkeli ryhmittymälle joka alotti kapinan luojaa vastaan.
        Jos tää luoja on oikeasti aatellut tätä asiaa näin niin luojan olisi pitänyt pitää nämä enkelit kaukana ihmisistä mutta ei vaan päästi paratiisiin eksyttämään Aadamia ja Eevaa.

        Siis Raamatussa on valheellinen väite,Jos ette ole ennen tiennyt tätä ni nyt tiedätte.

        Tässä nyt heräsi muutamia kysymyksiä useimmille kirjottajille, tai vain jollekin jolla olisi vastauksia.

        "Raamattu kertoo helvetistä sen että tämä paikka on alkujaan valmistettu tälle enkeli ryhmittymälle joka alotti kapinan luojaa vastaan."
        Miksi enkelit kapinoivat?
        Eikö tuo ole aika julmaa myös heittää omia ihmisluomuksia sinne?

        "Ja näin saadaan tietää ketkä ovat valmiita seuraamaan Jeesusta vapaaehtoisesti vaikka Häntä ei nähdä eikä tämä maailma noteeraa!"
        Eli ennen Jeesusta kaikki olivat automaattisesti tuomittuja? Kuinka pitkältä ajalta?
        (tämä muuten kuulostaa todella sairaalle maailmankuvalle. Eli kaikki ihmiset joutuivat helvettiin ennen jeesusta.)

        Tuossa jo kysyttiinkin, miksi ihmeessä ne kapinalliset enkelit päästettiin edes ihmisen lähelle?

        "Jumala antoi ihmisille vapaaehtoisuuden valita. Varoitti kyllä valintojen seurauksista.
        "
        Mutta eiväthän Aatami ja Eeva ymmärtäneet mitä tuo edes tarkoittaa. Eli he olivat nykysäädöksien valossa syyntakeettomia.
        Esimerkiksi. Vanhemmat jättää ladatun aseen pöydälle huoneeseen, jonne on lukittu pieni lapsi. Tälle lapselle on sanottu ettei saa koskea aseeseen. Mutta sinne on myös pistetty henkilö joka houkuttelee lasta ottamaan aseen ja käyttämään sitä. Näillä vanhemmilla ei ole mitään kotiintuloaikaa, ja mahdollinen odotus tuon houkuttimen kanssa on loputon.
        Onko se nyt ihan varmasti lapsen vika, jos hän ottaakin aseen ja käyttää sitä? Onko loputon rangaistus hänelle ja kaikkille hänen jälkeläisilleen kohtuullinen?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Myös rakkauden olemassaoloa ei kukaan voi todistaa.

      • Anonyymi

        Miten niin ei voi?Rakkauden voi tuntea mutta ei se näy.
        Tuulen voi tuntea ja nähdä puitten heilumisena mutta tuulen henkeä ei näy.


    • Anonyymi

      Lainaus aloituksesta: "emmehän me uskovatkaan vaadi teiltä todisteita siitä, että Jumalaa ei ole."

      Ette te uskovat saa todisteita jumalan olemassaolostakaan edes toisiltanne, ette edes lahkosaarnaajaltanne vaikka kuinka vaatisitte.

      • Anonyymi

        Mutta auliisti todistamme toisillemme mitä Jumala on taas tehnyt!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta auliisti todistamme toisillemme mitä Jumala on taas tehnyt!!

        Se vasta hauskaa elämää on! Eikös vaan.


    • Anonyymi

      Yksikään ateisti ei ainakaan kaipaa sitä ovelta ovelle tapahtuvaa, ääliömäistä paskan länkytystä. Onko kukaan ateisti koskaan tullut ovellenne, kertomaan ettei usko jumaliin?
      Miksette uskovat anna vain ateistien olla uskomatta? Ateisteja on kumminkin reilusti suurin osa suomalaisista.

    • Anonyymi

      "Sanokaas miksi uskovien pitäisi todistaa ateisteille, että Jumala on olemassa?"

      Ei minulle ainakaan uskovien tarvitse esittää mitään todisteita. Minulle ei ole mikään ongelma pitää uskovia valehtelijoina.

      Jos uskovat haluaisivat että heidät otetaan tosissaan, niin tokihan he olisivat esittäneet selkeät todisteet väitteilleen. He eivät ole ikinä niitä esittäneet, joten niin he selvästi haluavat olla valehtelijoita ja tulla sellaisina kohdelluiksi.

      Typeryksiä ja valehtelijoita ei tarvitse sietää. Useimmat fundamentalistit ovat molempia yhtäaikaa.

    • Anonyymi

      Ompas taas hupaisa aloitus. Nimittäin asia on niin että jos teidän jumalanne on olemassa niin silloin te voitte vapaasti vaatia häneen sanaansa perustuen esim abortin kieltämistä ja homojen oikeuksien kumoamista.

      Mutta jos jumalanne ei olekkaan olemassa niin silloin näiltä vaatimuksilta tipahtaa pohja. Kai sinä nyt tämän ymmärrät ja tajuat miksi ateisteilla on oikeus vaatia todistuksia jumalanne olemassa olosta...

    • Anonyymi

      Eikös ateistit tajua niin pitkälle, että koska vilpittömät ihmiset ovat niin fiksuja, etteivät rääkkää muita, ja tahtovat vain hyvää muille, että se on Jumalan teko ihmisissä, eikä mikään evoluutioteoria.
      Jumala poistaa ihmissieluista sinne pesineen katkeruuden, kostonhalun, omahyväisyyden, ja taikauskot jua antaa tilalle puhtaan vapauden, ja luottamuksen Jumalan lupauksiin.
      Sitä ei tee mikään evoluutiofilosofia henkisellä tasolla. Niin sanottu positiivinen ajattelukin on perimmältään itsepetosta ja totuuden kieltämistä, kun ollaan rehellisiä. Sillä painetaan vain vihan ja kateuden käärmeet syvemmälle sielun onkaloihin, josta ne taatusti lotrivat sopivassa tilanteessa esille.
      Siitä syystä Jeesuksen veren evankeliumia on saarnattava kaikille kansoille ja sukupolville, myös ateisteille ja pakanoille, että kääntyisivät pahoilta teiltänsä ja saisivat syntinsä anteeksi, kun ottavat Jeesuksen vastaan.

      • Tällaiset viestit ovat syy miksi uskovaisilta vaaditaan todisteita.

        Tuossa oli liuta perättömiä/perustelemattomia väitteitä, jotka esitettiin tosiasiasioina.

        Jos uskova sanoo, että "Minä uskon, että Jumala poistaa ihmissieluista sinne pesineen katkeruuden, kostonhalun, omahyväisyyden jne", niin hän puhuu totta, jos näin uskoo.

        Mutta jos hän väittää, että "Jumala poistaa ihmissieluista sinne pesineen katkeruuden, kostonhalun, omahyväisyyden jne"se on täysin perustelematon ja arkikokemuksen vastainen väite ja on täysin ymmärrettävää että tuolle VÄITTEELLE vaaditaan todisteita.


      • Anonyymi

        Jopas taas hupaisaa tekstiä. Nimittäin asia on niin että jos teidän jumalanne on olemassa niin silloin te voitte vapaasti vaatia häneen sanaansa perustuen esim abortin kieltämistä ja homojen oikeuksien kumoamista.

        Mutta jos jumalanne ei olekkaan olemassa niin silloin näiltä vaatimuksilta tipahtaa pohja. Kai sinä nyt tämän ymmärrät ja tajuat miksi ateisteilla on oikeus vaatia todistuksia jumalanne olemassa olosta...


      • Anonyymi

        "Eikös ateistit tajua niin pitkälle, että koska vilpittömät ihmiset ovat niin fiksuja, etteivät rääkkää muita, ja tahtovat vain hyvää muille, että se on Jumalan teko ihmisissä, eikä mikään evoluutioteoria."


        Kun katsoo kristinuskon/uskovaisten historiaa niin voi todeta että et ainakaan puhu kristinuskon jumalharhasta tuossa vaan jostain muusta jumalasta.


      • Aika hyvä.

        Itse haluan auttaa köyhiä. Haluan vain hyvää.

        Jumalan ei näköjään tarvitse poistaa minusta mitään.


      • Jaa. Siitä huolimatta haluan auttaa.


    • Anonyymi

      Terve, normaali, tasapainoinen ihminen ei tarvitse uskontoa turvakseen. Useimmista uskonnoista ei mitään haittaakaan ole tieääkseni.

      • Anonyymi

        Kyllä se saa joiltakin mielen järkkymään. Tiedän pari tapausta omalta kylältä. Pahempi tapaus puhuu ja tuomitsee raamatun lausein. Normaali keskustelutaito on hävinnyt.
        Nyt hänet ovat hylänneet jo oman lahkonsa jäsenetkin. Sellaista se kristillinen lähimmäisen rakkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se saa joiltakin mielen järkkymään. Tiedän pari tapausta omalta kylältä. Pahempi tapaus puhuu ja tuomitsee raamatun lausein. Normaali keskustelutaito on hävinnyt.
        Nyt hänet ovat hylänneet jo oman lahkonsa jäsenetkin. Sellaista se kristillinen lähimmäisen rakkaus.

        Ei pidä sekoittaa ihmisen sanoja Jeesuksen sanoihin. Ei pidä uskoa olevansa Jeesuksen yläpuolella, oikeutettu tuomitsemaan, kun Hänkään ei tuominnut ja oikeutettu olemaan palveltava, kun Hänkään ei tullut kenenkään palveltavaksi vaan palvelemaan muita. Mutta niinkuin Jeesus varoitti, maailmassa on oleva myös antikristuksen henki, joka kääntää Jeesuksen sanojen noudattamisen Jeesuksen sanojen noudattamista vastaan aina vainoihin saakka.

        Jeesus sanoo: "Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni. Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti. Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä."


    • Anonyymi

      Ei olisi elämää ellei olisi luojaa se on vaan valitettava tosi asia.

      • Anonyymi

        Mutta kumminkin on sanoi heisimato satiaiselle kääntyen anukseen päin ja alkoi ravitsemaan itseään saadakseen elämän energiaa


      • Jos ette halua että teiltä vaaditaan todisteluja, niin älkää esittäkö perustelemattomia ja perättömiä väitteitä tosina.

        Sinä saat uskoa että malarialoinen on rakastavan Jumalan maailman lapsien koettelemukseksi luonut, mutta älä väitä että se on tosiasia, koska se ei sitä ole.

        Ja tosiasia on yhdyssana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kumminkin on sanoi heisimato satiaiselle kääntyen anukseen päin ja alkoi ravitsemaan itseään saadakseen elämän energiaa

        Tuo oli paljon parempi kuin mun lapamadot Uskon suolistossa. 🥳


      • Anonyymi

        Jumala on kuin pieru. Haisee pahalle vähän aikaa, mutta haihtuu sitten olemattomiin.


    • Anonyymi

      "Sanokaas miksi uskovien pitäisi todistaa ateisteille, että Jumala on olemassa?"

      Miksi uskovat edes yrittävät todistaa että jumala on olemassa? Hehän ovat epäonnistuneet surkeasti todisteluissaan kerta toisensa jälkeen.

    • Anonyymi

      Se vaan on niin tyhmää uskoa johonkin mitä ei ole olemassa, ei ole koskaan ollut.

      • Anonyymi

        olla olemassa tarkoittaa sellaista olemassaoloa mikä on totta. on siis väärää feikkiä olemassaoloa ja sen vastakohta, eli aito rakkaudellinen olemassaolo.
        kun puhutaan jumalan rakkaudesta tarkoitetaan tätä samaa, eli hänen olemustaan. jumala siis "on"(rakkaus, aito todellisuus) paholainen "ei ole"(edustaa valhetta ja väärää todellisuutta)..
        ihminen tietysti räpiköi siinä välissä, ja tekee joskus mitä ei haluaisikaan, sitten katuu taas..


    • Anonyymi

      Minulle on yhdentekevää, uskooko joku toinen Jumalan olemassaoloon. Hänen on uskomuksensa ja elämänsä. Minä uskon.

    • Anonyymi

      Täällä ateistit ja Jumalan pilkkaajat esittävät omasta päästään keksittyjä väitteitä Raamatusta, Isä Jumalasta, Pyhästä Hengestä ja meistä uskovista. Kirjoituksenne osoittaa, ettette tunne Raamatun sanomaa ja uskon asioita alkuunkaan. Kuitenkin neuvotte jopa Jumalaa, mitä Hänen pitäisi tehdä. Hän tietää tasantarkkaan , mitä tekee. Jos me kaikki noudattaisimme, Hänen ylivertaisen viisaita ja rakkaudellisia käskyjään, olisi tämä maailma lähes paratiisi. Toki täällä saatana vaanii saalistaan ja on menestynytkin, kuten useista kirjoituksista näkyy. Olette langenneet saatanan ja hänen demoniensa orjiksi. Merkit ovat selvät, julistatte hänen oppejaan kiihkeästi, niska punottaen. Ette te kovin vakuuttavia ole, enemmänkin huvittaa naurettava kiihkonne. Tosin myös säälittää tuleva kohtalonne. Mutta on teillä vielä aikaa, kääntyä rehellisesti Jeesuksen puoleen. Pyytäkää, että Hän pesisi saastan teistä, rakkaalla johdatuksellaan uskon tielle. Uskokaa, vaikka ette näe, niin Jumalan valtava pyhyys alkaa hiljalleen paljastua teillekin.

      • Anonyymi

        "Täällä ateistit ja Jumalan pilkkaajat esittävät omasta päästään keksittyjä väitteitä Raamatusta, Isä Jumalasta, Pyhästä Hengestä ja meistä uskovista."


        No jos nyt ihan rehellinen olet niin olemattomista jumalista tuskin saa edes keskustelua ja raamatusta normaalia kirja arvostelua koska se on helvetin sekainen tarukirja ja muinaisten ihmisten primitiivinen tuotos sillä on ainoastaan kulttuurillinen arvo aavikkokansalle .

        Uskovaisia kyllä arvostellaan ja ihan syystä tuo teidän idiotismi menee vielä jotenkin mutta se että olette niin negatiivisia ja agressiivisia ihmisiä se kai tässä pahennusta herättää sivistyneistössä.




        " Kirjoituksenne osoittaa, ettette tunne Raamatun sanomaa ja uskon asioita alkuunkaan. "


        Olen huomannut että ei uskovaiset tuntevat tuon taruston paremmin kuin uskovaiset yleensä.

        "Kuitenkin neuvotte jopa Jumalaa, mitä Hänen pitäisi tehdä. Hän tietää tasantarkkaan , mitä tekee".

        Olemattomia on turha neuvoa ...oletko ihan täysissä järjissäsi?


        "Jos me kaikki noudattaisimme, Hänen ylivertaisen viisaita ja rakkaudellisia käskyjään, olisi tämä maailma lähes paratiisi. "

        Malta nyt odottaa paratiisiasi ehkä siellä pääset kivittämään tottelemattomia lapsia ja huoria täällä se ei onnistu lainsäädännön tähden.


        "Toki täällä saatana vaanii saalistaan ja on menestynytkin, kuten useista kirjoituksista näkyy. Olette langenneet saatanan ja hänen demoniensa orjiksi. Merkit ovat selvät, julistatte hänen oppejaan kiihkeästi, niska punottaen. Ette te kovin vakuuttavia ole, enemmänkin huvittaa naurettava kiihkonne. Tosin myös säälittää tuleva kohtalonne."

        Sillä lailla.Ainoat joiden tiedän uskovan tähänkin jumalaanne olette te uskovaiset ja kovasti tämänkin uskomuksenne asiaa tunnutte ajavan kirjoitatte tästä jumalastanne eniten joten siitä varmaan puhe mistä puute.



        " Mutta on teillä vielä aikaa, kääntyä rehellisesti Jeesuksen puoleen. Pyytäkää, että Hän pesisi saastan teistä, rakkaalla johdatuksellaan uskon tielle. Uskokaa, vaikka ette näe, niin Jumalan valtava pyhyys alkaa hiljalleen paljastua teillekin"

        Kukaan ei varmaan halua tulla samanlaiseksi saastaksi kuin sinä en tiedä mitä tuhansista jeesusharhoista (lahkoista) palvot mutta aika henkisen oksennuksen olet päällesi saanut ja se näkyy lapsellisina saastaisina kirjoituksina josta huokuu lahkon uhrin paha olo.


      • Anonyymi

        Roskapuhetta, kuten uskovalta voi odottaakin.


      • Kannattaa lukea Raamattua, niin Jumalalta putoaa pyhyys pois.

        Vaikka "Jumala tietää tasantarkkaan, mitä tekee", niin kaikki teot ovat ihmisten ja muun eläinkunnan toimintaa.


    • Anonyymi

      Minulle on ihan se ja sama mitä joku häviäjä(=ateisti) ajattelee.

    • Anonyymi

      Vai ette muka vaadi?
      Aitouskovaiset takuulla vaativat todisteita, ettei jumalaa ole olemassa.
      Huoh

      • Anonyymi

        Vaatihan ne lahkolaiset rahaakin rukoilemisesta. Ei ne osaa muuta kuin vaatia ja riidellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaatihan ne lahkolaiset rahaakin rukoilemisesta. Ei ne osaa muuta kuin vaatia ja riidellä.

        Vaatiiko? Itse vapaiden suuntien edustajana en ole vaatinut mitään keltään, mutta ajattelen että jos tarjotaan jotain suurta ja vaikuttavaaa elämän kannalta niin se kannattaa ottaa vastaan.

        Ottaahan jumalattomat ihmiset synttärilahjankin käteensä jos sitä tarjoamalla tarjotaan!!!!


    • Anonyymi

      No olisihan se huikeaa, jos olisi olemassa. Siksi.

      • Anonyymi

        Mutta kun ei ole. Todistakaa päinvastainen väitteenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun ei ole. Todistakaa päinvastainen väitteenne.

        Todista itse!


    • Anonyymi

      On normaalia oudoksua epäuskottavien kuvitelmien pitämistä totena.

    • Anonyymi

      Ei tarvitse ettekä kykene.
      Mutta kertokaapa miksi ihmisten piti työllä ja vaivalla etsiä mm Higgsin bosoni? Miksi kaikkitietävä kaiken luonut hahmo ei ilmoituksessaan ottanut tuohonkaan perusasiaan mitään kantaa? Mutta nyt meitä kiinostaa ennen kaikkea mahdollinen leptokvarkin olemassaolo, mikä edellyttäisi standardimallin täydentämistä. Katsokaapas nyt ensiksi raamatusta vastaus siihen kysymykseen.

      • Anonyymi

        Mitä hyötyä ihmiskunnalle on että tiedemiehet kuvittelee löytäneensä Higgsin hiukkasen?


    • Kyllä minulle ainakin pitää esittää syitä tai perusteluja, ennen kuin voin hurahtaa ateismiin. Pidän ateismia älyllisesti ja moraalisesti kestämättömänä hölynpölynä, joten en minä siihen ilman perusteluja voi hurahtaa. Perinteiset argumentit, kuten Jumalan poissaolon ongelma tai kärsimyksen ongelma, eivät ole vakuuttaneet.

      • Et ymmärrä, että niin kauan kun Jumala on vain sana, niin ateisteja on.


      • Anonyymi

        Kommenttisi ontuu, Einsteinin alpertti oli ateisti, viisas mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi ontuu, Einsteinin alpertti oli ateisti, viisas mies.

        vast. Herrens tiggarelle


      • Anonyymi

        "Kyllä minulle ainakin pitää esittää syitä tai perusteluja, ennen kuin voin hurahtaa ateismiin."


        Ei ole tarvetta jatka vain menninkäisten jeesusten allahin tai mikä nyt uskontosi onkin parissa.

        Ateistiksi palaaminen uskonnoista vaatii lujan moraalin vastuunkannon itsestään ja terveen mielen luulen että sinusta ei ole siihen joten uskontosi parissa sinua varmaan ohjataan olemaan niin ettet joudu vankilakierteeseen tai hankaluuksiin .

        Ateismi ja uskonnottomuus ei sovi kaikille se vaatii ihmiseltä älyä vastuuta moraalia ja omaa ajattelua tekojaan ei voi sysätä muinaisten ihmisten ihmisuhrien lunastettaviksi vaan niistä on vastattava itse juuri nyt ja tänään


    • Anonyymi

      Todistutaakka on sillä joka väitteen esittää, eli uskovaisilla jotka ovat väittäneet jumalan olevan olemassa. Ateistit eivät ole mitään väittäneet.

      • Anonyymi

        Mutta jos ei väitä että Jumala on olemassa, niin kirpoaako todistustaakka?

        Ei mun uskova tarvitse väittää mitään, julistan vaan evankeliumia uskosta Jeesukseen.


      • Anonyymi

        Uskovaiset ovat esittäneet väitteen "uskoakseni Jumala on olemassa". Se on eri asia kuin väittää "Jumala on olemassa".
        Uskovaisten todistustaakka koskee ainoastaan heidän uskomuksensa olemassaoloa, josta todisteena on mm. kirkossa käynti ja uskontunnustuksen säännöllinen ääneen lausuminen ja kädet ristissä rukoilu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos ei väitä että Jumala on olemassa, niin kirpoaako todistustaakka?

        Ei mun uskova tarvitse väittää mitään, julistan vaan evankeliumia uskosta Jeesukseen.

        Jos ajattelee uskomuksen olevan mahdollisesti väärä tai virheellinen, tällöin valehtelee jos väittää uskovansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset ovat esittäneet väitteen "uskoakseni Jumala on olemassa". Se on eri asia kuin väittää "Jumala on olemassa".
        Uskovaisten todistustaakka koskee ainoastaan heidän uskomuksensa olemassaoloa, josta todisteena on mm. kirkossa käynti ja uskontunnustuksen säännöllinen ääneen lausuminen ja kädet ristissä rukoilu.

        "Uskovaisten todistustaakka koskee ainoastaan heidän uskomuksensa olemassaoloa, josta ..."

        Eli asia on ratkaistu!

        Nimittäin jos uskova ajattelee että uskoni mukaan Jumala on olemassa ja sen mukaan elää elämäänsä, niin ei enää ongelmaa.

        Jumalaton taasen ajattelee että Jumala ei ole olemassa, mutta hän kuitenkin ajattelee Jumalaa jonka olemassaoloa hän ei myönnä. Pääasia että ajattelee kuitenkin Jumalaa sanoessaan että Jumalaa ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset ovat esittäneet väitteen "uskoakseni Jumala on olemassa". Se on eri asia kuin väittää "Jumala on olemassa".
        Uskovaisten todistustaakka koskee ainoastaan heidän uskomuksensa olemassaoloa, josta todisteena on mm. kirkossa käynti ja uskontunnustuksen säännöllinen ääneen lausuminen ja kädet ristissä rukoilu.

        Voit pakoilla vastuuta ajatuksistasi vaikka maailman tappiin, mutta jos uskot Jumalaan, niin tokihan sinulla olisi hyvä olla pätevät syyt moiseen uskomukseen. Voi miettiä kuuluvatko hyviin syihin esimerkiksi se, että uskominen tuntuu hyvältä, tai se että uskominen poistaa epävarmuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uskovaisten todistustaakka koskee ainoastaan heidän uskomuksensa olemassaoloa, josta ..."

        Eli asia on ratkaistu!

        Nimittäin jos uskova ajattelee että uskoni mukaan Jumala on olemassa ja sen mukaan elää elämäänsä, niin ei enää ongelmaa.

        Jumalaton taasen ajattelee että Jumala ei ole olemassa, mutta hän kuitenkin ajattelee Jumalaa jonka olemassaoloa hän ei myönnä. Pääasia että ajattelee kuitenkin Jumalaa sanoessaan että Jumalaa ei ole.

        Myös uskovainen voi väittää, että päässä muodostettu mielikuva Jumalasta on aina virheellinen. Eli ajattelee Jumalaa jonka olemassaoloa ei myönnä. Tällöin on kieltänyt ainoastaan inhimillisen mielikuvan Jumalasta, mutta ei kuitenkaan uskoaan tosi Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uskovaisten todistustaakka koskee ainoastaan heidän uskomuksensa olemassaoloa, josta ..."

        Eli asia on ratkaistu!

        Nimittäin jos uskova ajattelee että uskoni mukaan Jumala on olemassa ja sen mukaan elää elämäänsä, niin ei enää ongelmaa.

        Jumalaton taasen ajattelee että Jumala ei ole olemassa, mutta hän kuitenkin ajattelee Jumalaa jonka olemassaoloa hän ei myönnä. Pääasia että ajattelee kuitenkin Jumalaa sanoessaan että Jumalaa ei ole.

        Myös ateistit tosiaan ajattelee myös Jumalaa vaikka psyykkisistä syistä kieltääkin Hänen olemassaolonsa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myös ateistit tosiaan ajattelee myös Jumalaa vaikka psyykkisistä syistä kieltääkin Hänen olemassaolonsa.

        Se että Jumala on uskon asia, ei tarkoita, että Jumala torjutaan psyykkisistä syistä.

        Uskovien jutut ovat puutaheinää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos ei väitä että Jumala on olemassa, niin kirpoaako todistustaakka?

        Ei mun uskova tarvitse väittää mitään, julistan vaan evankeliumia uskosta Jeesukseen.

        Eli ei ole tarkoituskaan todistaa. Riittää kun puhuu Jeesuksesta.


    • Anonyymi

      Jotta Raamattu olisi totta, pitäisi kristittyjen ja juutalaisten todistaa että kaikki muut jumalat ovat olemattomia.

      Paha homma suorittaa kun esimerkiksi Mumbain yliopistolla ovat hindutiedemiehet todistaneet että hindujumalat ovat olemassa ja luoneet maailman.

      Kristityt tiedemiehet eivät ole lähelläkään vastaavaa tieteellistä tutkimusta. Päinvastoin vakavasti otettava tiede on kumonnut järjestelmällisesti kaikki heidän yrityksensä saada jumalansa ja luominen tieteellisesti todistetuksi.

      Valitettavasti raamatullisen luomisen todistelu on aina kaatunut joko yrityksiin käyttää subjektiivisia uskomuksia todisteena tai muihin lapsellisiin argumentointivirheisiin.

      • Anonyymi

        "Kristityt tiedemiehet eivät ole lähelläkään vastaavaa tieteellistä tutkimusta."

        Kristityt paikallaolleiden raportit ovat yhtä todistusvoimaisia kuin muutkin historian raportit silminnäkijöiden tekeminä. En menisi kieltämään historian tutkimusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kristityt tiedemiehet eivät ole lähelläkään vastaavaa tieteellistä tutkimusta."

        Kristityt paikallaolleiden raportit ovat yhtä todistusvoimaisia kuin muutkin historian raportit silminnäkijöiden tekeminä. En menisi kieltämään historian tutkimusta.

        Eksegetiikka on tieteellistä Raamatun historian tutkimusta.

        Luomisen silminäkijäraporttien luotettavuutta heikentää pahasti että tapahtumien kirjaajaksi merkitty Mooseskin oli fiktiivinen henkilö. Eksegetiikan mukaan pentaeukin sepittämiseen on osallistunut useampi kymmentä moosesta useamman sadan vuoden aikana.

        Voitko muuten selittää miten luomisessa oli paikalla kristittyjä? Jopa Ussherin tekemien laskelmien mukaan kristittyjen läsnäolo luomisessa olisi ollut varsin haastava temppu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kristityt tiedemiehet eivät ole lähelläkään vastaavaa tieteellistä tutkimusta."

        Kristityt paikallaolleiden raportit ovat yhtä todistusvoimaisia kuin muutkin historian raportit silminnäkijöiden tekeminä. En menisi kieltämään historian tutkimusta.

        Jeesuksesta kertoneet opetuslapset kirjoittivat kukin mitä keksivät. Sen takia viimeinen tapaaminen Jeesuksen kanssa ja meni sotkuksi ja UT:n uskottavuus putosi nollaan.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Jeesuksesta kertoneet opetuslapset kirjoittivat kukin mitä keksivät. Sen takia viimeinen tapaaminen Jeesuksen kanssa ja meni sotkuksi ja UT:n uskottavuus putosi nollaan.

        Uusi Testamentti todistaa, että Jeesus on aito Jumala ja eli keskellämme. Silminnäkijät eivät olisi muuten olleet niin yksimielisiä. Kertomusten todistusvoima on suurempi kuin monet historian asiakirjat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uusi Testamentti todistaa, että Jeesus on aito Jumala ja eli keskellämme. Silminnäkijät eivät olisi muuten olleet niin yksimielisiä. Kertomusten todistusvoima on suurempi kuin monet historian asiakirjat.

        Kun viimeinen tapaaminen oli Galilean vuorilla ja ruokailemassa, kävelemässä Betanian tiellä, Öljymäen kallioilla. Ei voi olla mahdollista.

        Kuule; ne ovat keksittyjä tarinoita sen mukaan mitä kukin päässään kehitteli.

        Ajattele joskus järjellä.


    • Anonyymi

      Miksi muuten ateisti tai liberaali on kiinnostunut Jumalan olemassaolosta?

      • Anonyymi

        Ei kait me ollakaan. Mutta emme hyväksy että olemattoman jumalan varjolla huijataan ihmisiä. Otetaanpa esimerkki. Joku tunnoton huijari pyrkii huijaamaan sinun vanhan äitisi säästöt. Puututko asiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kait me ollakaan. Mutta emme hyväksy että olemattoman jumalan varjolla huijataan ihmisiä. Otetaanpa esimerkki. Joku tunnoton huijari pyrkii huijaamaan sinun vanhan äitisi säästöt. Puututko asiaan?

        Kuinka monta huijattua ihmistä olet kohdannut, jos huijaus on tapahtunut Jumalan varjolla?


    • Anonyymi

      Uskoa saa mihin haluaa. Mutta jos uskonsa sotkee tieteeseen, niin se vaatii perustelut ja todistelut.

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe