Setä- tätimäisyyden oikeus

Sukulaisiin kyllästynyt tät...

Olimme eilen enoni 95-vuotispäivillä ja taas sama virsi!
Olen 53 ja sisareni 56,hän tuli mustissa nahkahousuissa ja läpinäkyvässä puserossa,hiukset lyhet eri värisiksi raidoitetut,oli luumunpunaista ja mustaa
Hänen miehellään viinipunaiset chinot ja harmaa merkkipusero,urheilullinen,hiukset on kokonan ajeltu
Itselläni on puolipitkät hiukset,siisti leikkaus,päälläni jakkupuku
Miehelläni tietenkin puku,hänellä on hieman kalju päälaki,lyhyet hiukset
No taas alkoi sama toitotus,miksei mieheni ajele kokonaan hiuksiaan,miksen minä värjää,miksi pukeudun aina aina yhtä tätimäisesti ,häntä kun taas usein luullaan 37-vuotiaan tyttärensä sisareksi jne
Itse en halua että minua luullaan poikani sisareksi,olen hänen äitinsä!Haluan pukeutua siististi ja asiallisesti,en ole ylipainoinen enkä huolimattoman näköinen,ei myöskään mieheni mutta meillä ei ole mitään tarvetta esiintyä nuorempina kuin olemme,alkaa jo kyllästyttää!

27

1230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maron

      jokainen saa pukeutua ihan niinkuin itse haluaa. Niin sinä kun sisaresikin. Et suinkaan ole kateellinen siskollesi kun kuvailit niin tarkkaan hänen vaatteensa ja kampauksensa?
      On kummankin aivan turhaa yrittää muuttaa toista kaltaisekseen, jos haluat näyttää ja pukeutua niin kuin ikäisesi oletetaan pukeutuvan, niin ihan OK jos kerran sellaisena viihdyt. Mutta sisarellasi on myös oikeus pukeutua vaikka kokonaan läpinäkyvään jos haluaa.
      Sano seuraavan kerran suorat sanat, ja ilmoita ettei sisarellasi ole mitään sanottavaa ulkonäkösi suhteen. Mutta älä myöskään arvostele hänen tyyliään. Jos me kaikki vanhat korput pukeutuisimme ja käyttäytyisimme ikämme vaativalla tavalla, maailma olisi tylsä paikka.
      Ei ikä tuo tullessaan mitään valmista kaavaa siihen miten meidän TÄYTYY pukeutua tai meikata . Jokainen pukeutukoon vaikka jätesäkkiin jos niin haluaa:-)

      • Sukulaisiin kyllästynyt tät...

        Saa puolestani pukeutua vaikka jätesäkkiin kun vain jättää minut rauhaan,olen juuri se kuin olen


      • Sepä se

        Hänhän se epätoivoisesti yrittää esittää nuorekasta


    • Jermu

      joka tapauksessa joudut tappeluksiin, mutta kitinöiden määrä vähenee huomattavasti.
      Ne on varmaan aika "coolin" näköinen pariskunta, ei siinä mitään, mutta tuollainen tilaisuus (95-v päivät), ei ole oikea paikka kitinälle.
      Joka tapauksessa tällaiset kuittailut 37 vuotiaan tyttären sisareksi luulemisesta voitte kuitata: "Tulitte sitten huononäköisten ry:n vuosikokouksen kautta??" Jos hiukset on leikattu pois, niin siihen auttaa selitys: "Niin, nyt se onkin paljon paremman näköinen...Inhottavan näköinen se pälvikalju..."
      Muista, että joka tapauksessa joudut tappeluksiin, jos haluat asian jotenkin kuitata..

      • Sukulaisiin kyllästynyt tät...

        Mieheni vähän jo antoi takaisin,sanoi että heidän perheensä vaatemenothan kutistuvat puolella kun äiti ja tytär voivat vaihtaa keskenään


      • maron

        37 vuotias nyt enää mikään pikkutyttö ole. Tunnen monia nuorempiakin jotka näyttävät itse yli 50 vuotiailta. Kyllä periaatteessa hyvinkin voidaan luulla äitiä ja tytärtä sisaruksiksi, jos nuorempi näyttää ikäistään vanhemmalta ja vanhempi ikäistään nuoremmalta. Älä sinä Jermu aliarvio ryppyvoiteiden voimaa:)


      • Hämmennyksissä
        maron kirjoitti:

        37 vuotias nyt enää mikään pikkutyttö ole. Tunnen monia nuorempiakin jotka näyttävät itse yli 50 vuotiailta. Kyllä periaatteessa hyvinkin voidaan luulla äitiä ja tytärtä sisaruksiksi, jos nuorempi näyttää ikäistään vanhemmalta ja vanhempi ikäistään nuoremmalta. Älä sinä Jermu aliarvio ryppyvoiteiden voimaa:)

        Silloinhan ei olisi yhtä ainoaa ryppyistä rikasta vanhempaa naista olemassa


      • Jermu
        Hämmennyksissä kirjoitti:

        Silloinhan ei olisi yhtä ainoaa ryppyistä rikasta vanhempaa naista olemassa

        ja otetaan toinen samanlainen...Kjäh!


      • Hämmennyksissä
        Jermu kirjoitti:

        ja otetaan toinen samanlainen...Kjäh!

        Ja itse komistuu


      • Jermu
        Hämmennyksissä kirjoitti:

        Ja itse komistuu

        tarjoilija..yxsh ryyppyvoidesh..tänne tänne..jepshssh!


      • maron
        Hämmennyksissä kirjoitti:

        Silloinhan ei olisi yhtä ainoaa ryppyistä rikasta vanhempaa naista olemassa

        sitten olemassa, muita kun köyhiä ryppyisiä tietenkin? Katsos jermuseni kun kallis ryppyvoide maksaa niin paljon että eihän meillä köyhillä eläkeläisillä ole siihen varaa ja ainahan on kauneusleikkauksia ja rasvaimuja ja sen sellaisia. Amerikkalaisilla mummeleillahan on melkein haarat leuassa kiinni kun on niin kiristelty:=(


      • maron
        Jermu kirjoitti:

        tarjoilija..yxsh ryyppyvoidesh..tänne tänne..jepshssh!

        kasvata parta, sinne ne kurtut hyvin häviää:)
        Vai onko niin että ei parta pahoille kasva turpajouhet joutaville? Heh heh heh......


      • Hämmennyksissä
        maron kirjoitti:

        sitten olemassa, muita kun köyhiä ryppyisiä tietenkin? Katsos jermuseni kun kallis ryppyvoide maksaa niin paljon että eihän meillä köyhillä eläkeläisillä ole siihen varaa ja ainahan on kauneusleikkauksia ja rasvaimuja ja sen sellaisia. Amerikkalaisilla mummeleillahan on melkein haarat leuassa kiinni kun on niin kiristelty:=(

        Eivät uskalla hymyillä


      • maron
        Hämmennyksissä kirjoitti:

        Eivät uskalla hymyillä

        miettiä onko lovi leuassa aito vai onko se......
        Hyi ajatuksiani, sovitaan että jos karvoja pilkottaa leuan loven joukosta on ihan liikaa kiristetty - jooko?


      • Hämmennyksissä
        maron kirjoitti:

        miettiä onko lovi leuassa aito vai onko se......
        Hyi ajatuksiani, sovitaan että jos karvoja pilkottaa leuan loven joukosta on ihan liikaa kiristetty - jooko?

        Kuulostaa seksikkäältä


      • Jermu
        maron kirjoitti:

        kasvata parta, sinne ne kurtut hyvin häviää:)
        Vai onko niin että ei parta pahoille kasva turpajouhet joutaville? Heh heh heh......

        Parta ei pahoilla kasva...Hitto ja raunilla loput!


      • maron
        Jermu kirjoitti:

        Parta ei pahoilla kasva...Hitto ja raunilla loput!

        innostu, etkö tunne vanhaa suomalaista sananlaskua? Mistäs minä tiedän vaikka sinulla olisi parta kuin joulupukilla, niin tai yleensäkin pukilla - onhan niilläkin parta:)


      • maron
        Hämmennyksissä kirjoitti:

        Kuulostaa seksikkäältä

        Olishan se tietenkin helpompaa, nyt kun on tämä salarakkauskin muotia niin siitä vaan leukalovesta........No niin nyt lähden tästä vaikka tuonne huu haa puolelle, taitaa olla minulle sopivampi paikka tänään - sitä se viikon loma teettää:-)


      • Kaikkensa tehnyt
        maron kirjoitti:

        37 vuotias nyt enää mikään pikkutyttö ole. Tunnen monia nuorempiakin jotka näyttävät itse yli 50 vuotiailta. Kyllä periaatteessa hyvinkin voidaan luulla äitiä ja tytärtä sisaruksiksi, jos nuorempi näyttää ikäistään vanhemmalta ja vanhempi ikäistään nuoremmalta. Älä sinä Jermu aliarvio ryppyvoiteiden voimaa:)

        En ole muuten turhamainen mutta vihaan vanhenemista.
        Olen tenyt kaikkeni että saisin ihoni pysymään sileänä ja nuorekkaana.
        En meikkaa, mutta olen kosteus ja hoitovoiteiden suurkuluttaja.
        Täytin syksyllä 60-vuotta.
        Minua on pidetty ns. iättömänä tyyppinä.
        Kieltämättä olen ollut huomattavasti ikäistäni nuoremman näköinen. johtuneeko geeneistä,äitini on nuorekas 80 .
        Pidän nuoremmista miehistä ja seksistä.
        Mutta turha luulla että aikaa pystyisi huijaamaan.
        Olen huomannut että ihossa ja fysiikassa tapahtuu muutoksia huonompaan suuntaan kiihtyvällä vauhdilla.
        Kyllä siihen sopeutuu, pakkohan se on.
        Perustin perheen hyvin nuorena,olen saanut elää itselleni vasta nyt vanhempana.


      • muoriska
        Jermu kirjoitti:

        ja otetaan toinen samanlainen...Kjäh!

        Niitähän miekii otan, just niitä ryyppyvoiteita ihan kuuriluonteisina hoitoina!! Hyvin tehoavat, peilistä ei nytkään näy yhtään mitään muuta kuin hahattavaa naamaa! Ja ihan silosena hahattaa naama, pelkkiä naururyppyjä näkymässäääää..

        Peeäs, nyt taitaa olla aika mennä tutimaan ja ottaa lääkkeet...


    • Hämmennyksissä

      Ehkä räjähtänyt ikäisekseen

    • J J Jr.

      Tärkeintä on kuinka asioista ajattelee

    • PikaNelli

      ...kaikaa eli tuo pukeutumisen oikeutus ja siitä tappelus... Tämä vaikuttaa lisäksi selvästi provolta...

      Muuten en juuri tartu kenenkään ketineisiin, pukeutukoot vaikka lehmän nahkaan, mutta ainakin itse osoitan kunnioitusta toisten ihmisiä kohtaan. Tavallisesti pukeudun yleisten normien ja tilanteen mukaisesti. Sitten kun menen vaikkapa jonkin vanhuksen päiville, kiinnitän hieman huomiota myös vastaanottajan näkemyksiin hillitystä pukeutumisesta. Eli vaikka kroppa on kuin B.B:llä, peitän runsaat suloni enkä esittele niitä vanhuksille enkä muulle juhlayleisölle.

      Mutta meitähän on joka junaan ja jotkut unohtavat vilkaista peiliin kotoa lähtiessään ja joillakin on ruumiinkuvahäiriö eli näkevät itsensä täysin toisin kuin kanssaihmiset. Smak sak...

    • että sinulla on kylliksi hyvä itsetunto, ettei sitä tarvitse korostaa esiintymällä ja keskipisteeksi pyrkimällä.

      Jos jollain on niin huono itsetunto, että sitä pitää pönkittää erilaisilla tempuilla ja omaa erinomaisuutta esille tuoden, hän luultavasti keksisi joitain uusia perusteluita, jos sinä muuttaisit ulkoista olemustasi. Luultavasti hän kokisi entistä suurempaa uhkaa ja keksisi uusia perusteluja todistaakseen "yleisölle" omaa erinomaisuuttaan.

      Ihmisillä on usein tapana sanoa, että äitiä voisi luulla lastensa sisareksi. Niin minullekin on käynyt. Ihmettelen, miksi ihmeessä haluaisin näyttää yhtä nuorelta kuin lapseni. Lause sisältää myös ajatuksen, että lapsi näyttää yhtä vanhalta kuin vanhempansa. Jos pitäisin ajatusta tai sen lausujaa jonkin arvoisena, loukkaantuisin lapseni puolesta.

      Ihmettelen myös:
      Mihin länsimaissa on kadonnut vanhempien kunnioitus?
      Miksi nuoruus on niin ihailtavaa?
      Miten ihmiset on saatu uskomaan, etteivät eletyn elämän jäljet saisi näkyä?

      • maron

        pukeutuminen tarkoita sitä että haluaisi olla kaiken keskipisteenä. Minulla on hemmetin hyvä itsetunto, mutta pukeudun edelleen persuksista tiukkoihin ja lahkeista leveisiin farkkuihin. Olen käyttänyt farkkuja ikäni, niin miksi nyt pitäisikin äkkiä hypätä mummomekkoon?
        Olin kovastikin tyytyväinen kun leveät lahkeet tulivat uudestaan muotiin. En halua laittaa päälleni "rouvamallisia" farkkuja jotka ovat persuksista leveät ja kapenevat nilkkoja kohti.
        Näytän sellaiset jalassa aivan omituiselta.
        Ja omistan kyllä parikin läpinäkyvää puseroa, mutta niiden alle laitan aina jotakin hihatonta, Enkä nyt kylläkään menisi kenenkään vanhuksen synttäreille pukeutuneena kuin 15 vuotias. Pukeutuminen asallisesti kuuluu juhliin, mutta vapaa-aikanani pidän mitä lystää. Näen kyllä oman itseni peilistä sellaisena kuin olen, näen etten ole enää mikään untuvikko, ja minä pukeudun itseäni varten en muita varten.


      • Tytteli,53wee
        maron kirjoitti:

        pukeutuminen tarkoita sitä että haluaisi olla kaiken keskipisteenä. Minulla on hemmetin hyvä itsetunto, mutta pukeudun edelleen persuksista tiukkoihin ja lahkeista leveisiin farkkuihin. Olen käyttänyt farkkuja ikäni, niin miksi nyt pitäisikin äkkiä hypätä mummomekkoon?
        Olin kovastikin tyytyväinen kun leveät lahkeet tulivat uudestaan muotiin. En halua laittaa päälleni "rouvamallisia" farkkuja jotka ovat persuksista leveät ja kapenevat nilkkoja kohti.
        Näytän sellaiset jalassa aivan omituiselta.
        Ja omistan kyllä parikin läpinäkyvää puseroa, mutta niiden alle laitan aina jotakin hihatonta, Enkä nyt kylläkään menisi kenenkään vanhuksen synttäreille pukeutuneena kuin 15 vuotias. Pukeutuminen asallisesti kuuluu juhliin, mutta vapaa-aikanani pidän mitä lystää. Näen kyllä oman itseni peilistä sellaisena kuin olen, näen etten ole enää mikään untuvikko, ja minä pukeudun itseäni varten en muita varten.

        Ne farkuthan nyt taas uudelleen muotia joten voit käyttää samoja kuin 70-luvulla jos ei ole paino noussut


    • Oisko

      Vähän omituinen asu 95-vuotisjuhliin tuon ikäisellä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe