skandia

eläke

onko kenelläkään tietoa joko Skandia on sopinut asiakkaiden kanssa virheellisen kuluveloituslaskelman, onko se menossa oikeuteen.

28

9506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kululaskelma on moitteeton

      Ja Skandia loistava yhtiö. Bonin mukaan paska,
      koska ei suostu tekemään asiamiessopimusta.

      • eläke

        en tiedä mistä puhut,mutta minun papereista joita skandian myyjältä sain ,ei löydy kaikkia kuluja ja käsittääkseni siitä on jonkinlainen juttu menossa.


      • kulut
        eläke kirjoitti:

        en tiedä mistä puhut,mutta minun papereista joita skandian myyjältä sain ,ei löydy kaikkia kuluja ja käsittääkseni siitä on jonkinlainen juttu menossa.

        Jos olet saanut esitteen niin siinä kyllä kaikki kulut on esitetty. Eri asia onko niitä sinulle kerrottu mutta esitteissä ne on aina olleet.

        Kyse on laskelmasta puuttuneesta kulusta.


      • eläke
        kulut kirjoitti:

        Jos olet saanut esitteen niin siinä kyllä kaikki kulut on esitetty. Eri asia onko niitä sinulle kerrottu mutta esitteissä ne on aina olleet.

        Kyse on laskelmasta puuttuneesta kulusta.

        onko minulla nyt oikeus vaatia kaikki maksamani skandian ellurahat takaisin,kun munulle ei ole kaikkia kerrottu,ja laskelmissakin on puuttunut.
        alexandria sen möi.


      • Taloussanomat
        eläke kirjoitti:

        en tiedä mistä puhut,mutta minun papereista joita skandian myyjältä sain ,ei löydy kaikkia kuluja ja käsittääkseni siitä on jonkinlainen juttu menossa.

        Bon hyökkää Skandian kimppuun, jotta Aonin ja
        Bonin toiminta ei olisi pääuutinen alalta.
        Mikä ei tarkoita, ettei Skandian laskelmissa
        olisi aiemmin ollut puutteita. Aon teki laskelman
        perusteella vakuutusvertailun, jossa Skandia pärjäsi hienosti. Korjatulla laskelmalla ei enää
        pärjääkään. Nyt Bon myy Sampo Life:n tuotetta, jonka tarjouslaskelmasta uupuu 1,4 % kulu. Bon
        on entinen Aonin henkivakuutustoiminnot.

        Skandia ei suostunut Bonin rukoiluista huolimatta
        tekemään heidän kanssa asiamiessopimusta, koska
        he olivat kyllästyneitä Bonin johdon toimintapoihin. Eniten maksavan vakuutusyhtiön tuotteet ovat heidän "vertailuissaan" aina parhaita.


      • omaeläke
        Taloussanomat kirjoitti:

        Bon hyökkää Skandian kimppuun, jotta Aonin ja
        Bonin toiminta ei olisi pääuutinen alalta.
        Mikä ei tarkoita, ettei Skandian laskelmissa
        olisi aiemmin ollut puutteita. Aon teki laskelman
        perusteella vakuutusvertailun, jossa Skandia pärjäsi hienosti. Korjatulla laskelmalla ei enää
        pärjääkään. Nyt Bon myy Sampo Life:n tuotetta, jonka tarjouslaskelmasta uupuu 1,4 % kulu. Bon
        on entinen Aonin henkivakuutustoiminnot.

        Skandia ei suostunut Bonin rukoiluista huolimatta
        tekemään heidän kanssa asiamiessopimusta, koska
        he olivat kyllästyneitä Bonin johdon toimintapoihin. Eniten maksavan vakuutusyhtiön tuotteet ovat heidän "vertailuissaan" aina parhaita.

        en ole kiinnostunut mistään Bon:sta vaan haluaisin edelliseen kysymykseen vastauksen,ei minua nuo muut yhtiöt kiinnosta, yhdessäkin on kestämistä.


      • piti laskelmia selvästi vir...
        omaeläke kirjoitti:

        en ole kiinnostunut mistään Bon:sta vaan haluaisin edelliseen kysymykseen vastauksen,ei minua nuo muut yhtiöt kiinnosta, yhdessäkin on kestämistä.

        - Skandia kiistää virheen edelleen
        - mahdollisesti kuluttaja-asiamies vie
        Skandia-lifen oikeuteen
        - vakuutusvalvontavirasto vaati tarjouslaskelman
        oikaisemiosta
        - kesästä 2003 lukien tarjouslaskelma on oikaistu
        - yksittäinen asiakas ei voi paljon muuta kuin
        seurata tilannetta, jos on tullut harhautetuksi
        - reklamointi vakuutuksen myyjälle/Skandiaan
        syytä tehdä


      • jeppe
        piti laskelmia selvästi vir... kirjoitti:

        - Skandia kiistää virheen edelleen
        - mahdollisesti kuluttaja-asiamies vie
        Skandia-lifen oikeuteen
        - vakuutusvalvontavirasto vaati tarjouslaskelman
        oikaisemiosta
        - kesästä 2003 lukien tarjouslaskelma on oikaistu
        - yksittäinen asiakas ei voi paljon muuta kuin
        seurata tilannetta, jos on tullut harhautetuksi
        - reklamointi vakuutuksen myyjälle/Skandiaan
        syytä tehdä

        Millainen tämän reklamaation tulisi olla?


      • hottooo
        jeppe kirjoitti:

        Millainen tämän reklamaation tulisi olla?

        Vaadin harhaanjohtavan tarjouslaskelman perusteella minulle myydyn Skandia Life -eläkevakuutukseni numero Z-xxxxxxxxxxxxx purkamista. Samoin perustein vaadin maksamieni vakuutusmaksujeni palauttamista täysimääräisinä sekä pimitetyn prosentin (1%) suuruisen summan korkolain mukaisine korkoineen.

        Vaadin myös, että Skandia Lifen on korvattava minulle asian selvittämisestä, reklamaation laatimisesta ja tulevien veroseuraamusten vuoksi minulle aiheutuneista ylimääräisistä kuluista 300000000 euroa, vahingonkorvauslain mukaisesti.

        Perustelut:

        Vakuutuksen myi minulle vuonna xxxx Skandia Lifen asiamies xxx.

        Asiamies esitti tarjouslaskelman (liite 1).

        Vakuutusvalvontavirasto totesi Skandia Lifelle osoittamassaan korjauskehotuksessa (Dnro 38/401/2002), että yhtiön käyttämä tarjouslaskelma ei ole hyvän vakuutustavan mukainen. Vakuutusvalvontavirasto piti myös ilmaisen henkivakuutusturvan markkinointia harhaanjohtavana ja totuudenvastaisena.

        Skandia Lifen vakuutus on myyty minulle virheellisellä tarjouslaskelmalla. Vakuutus ei ole voimassa siinä muodossa, kuin asiamies myyntitilanteessa esitteli.

        Vakuutuslautakunta on lausunnoissaan VKL675/04 ja VKL636/04 suosittanut Skandia Lifeä hyvittämään harhaanjohtavan tarjouslaskelman perusteella vakuutuksen ostaneille asiakkaille laskelmasta puuttuvan yhden prosentin vuotuisen kulun sekä takautuvasti että tulevista maksuista.

        Odotan Skandia Lifeltä kirjallista vastausta välittömästi. Mikäli Skandia Life ei vaatimukseeni suostu, aion hakea korvauta oikeusteitse.


      • mukailtuna
        hottooo kirjoitti:

        Vaadin harhaanjohtavan tarjouslaskelman perusteella minulle myydyn Skandia Life -eläkevakuutukseni numero Z-xxxxxxxxxxxxx purkamista. Samoin perustein vaadin maksamieni vakuutusmaksujeni palauttamista täysimääräisinä sekä pimitetyn prosentin (1%) suuruisen summan korkolain mukaisine korkoineen.

        Vaadin myös, että Skandia Lifen on korvattava minulle asian selvittämisestä, reklamaation laatimisesta ja tulevien veroseuraamusten vuoksi minulle aiheutuneista ylimääräisistä kuluista 300000000 euroa, vahingonkorvauslain mukaisesti.

        Perustelut:

        Vakuutuksen myi minulle vuonna xxxx Skandia Lifen asiamies xxx.

        Asiamies esitti tarjouslaskelman (liite 1).

        Vakuutusvalvontavirasto totesi Skandia Lifelle osoittamassaan korjauskehotuksessa (Dnro 38/401/2002), että yhtiön käyttämä tarjouslaskelma ei ole hyvän vakuutustavan mukainen. Vakuutusvalvontavirasto piti myös ilmaisen henkivakuutusturvan markkinointia harhaanjohtavana ja totuudenvastaisena.

        Skandia Lifen vakuutus on myyty minulle virheellisellä tarjouslaskelmalla. Vakuutus ei ole voimassa siinä muodossa, kuin asiamies myyntitilanteessa esitteli.

        Vakuutuslautakunta on lausunnoissaan VKL675/04 ja VKL636/04 suosittanut Skandia Lifeä hyvittämään harhaanjohtavan tarjouslaskelman perusteella vakuutuksen ostaneille asiakkaille laskelmasta puuttuvan yhden prosentin vuotuisen kulun sekä takautuvasti että tulevista maksuista.

        Odotan Skandia Lifeltä kirjallista vastausta välittömästi. Mikäli Skandia Life ei vaatimukseeni suostu, aion hakea korvauta oikeusteitse.

        Hehän ovat meklareina toimineet asiakkaan edustajina ja aiheuttaneet asiakkaille
        vahinkoa. Meklarilla on vastuuvakuutus,
        joka kattaa aiheutuneen vahingon?

        Sama pätee tietysti Suomi varainhoidon ja
        Sampo Lifen manipulaatioiden suhteen.


    • Kuluttajavirastoon

      Ota yhteyttä kuluttajavirastoon ja kysy missä mennään. Tee myös tutkintapyyntö heille tapauksesi osalta. Sitten toivot, että he ajavat asiaa eteenpäin jolloin voit saada korvauksia muutaman vuoden sisään. Yllätyksenä tosin Skandian saattaa soittaa ja tarjota korvausta ollessaan lähellä lainvoimaista tuomiota.

      • SÄÄSTÖ

        Hyvä tietää,meillä on myös muutama eläke perheessä Skandiaan, teemme ensin reklamaation Skandiaan, ja jos ei toimi sitten riitautetaan, olisko se nopeampi tapa.


      • ja kalliimpi
        SÄÄSTÖ kirjoitti:

        Hyvä tietää,meillä on myös muutama eläke perheessä Skandiaan, teemme ensin reklamaation Skandiaan, ja jos ei toimi sitten riitautetaan, olisko se nopeampi tapa.

        Voi olla nopeakin mutta voi myös maksaa. Ja kun perustiedot pitää olla todella vahvat jotta kannattaa lähteä ensimmäisenä ajamaan riitaa oikeuteen, niin ehkä kannattaa odottaa. Kuluttajaviraston juristit lienevät kuitenkin maan parhaita näiden asioiden ajamisessa, eikä sinun rahat pala prosessissa. Sitten ennakkopäätöksen voimalla voit ajaa omaasi eteenpäin.
        Korvaushan on sidottu aikaan, eli siinäkään ei häviä sihteellisesti mitään ajan kuluessa.


      • mutta se on pieni
        ja kalliimpi kirjoitti:

        Voi olla nopeakin mutta voi myös maksaa. Ja kun perustiedot pitää olla todella vahvat jotta kannattaa lähteä ensimmäisenä ajamaan riitaa oikeuteen, niin ehkä kannattaa odottaa. Kuluttajaviraston juristit lienevät kuitenkin maan parhaita näiden asioiden ajamisessa, eikä sinun rahat pala prosessissa. Sitten ennakkopäätöksen voimalla voit ajaa omaasi eteenpäin.
        Korvaushan on sidottu aikaan, eli siinäkään ei häviä sihteellisesti mitään ajan kuluessa.

        Vakuutuslautakunta edustaa vakuutusalan korkeinta
        asiantuntemusta Suomessa. Jos tarjouslaskelma
        on virheellinen olet vahvoilla. Myyjän on osoitettava, että se on oikaistu sinulle.


      • Skanska
        mutta se on pieni kirjoitti:

        Vakuutuslautakunta edustaa vakuutusalan korkeinta
        asiantuntemusta Suomessa. Jos tarjouslaskelma
        on virheellinen olet vahvoilla. Myyjän on osoitettava, että se on oikaistu sinulle.

        Jutussa on liikkuvia osia paljon, sopimusjuridiikka (jossa Skandia ei ole tyrännyt) laskelmat, myyjän väittämät jne. Oikeusprosessi on hankala sillä kyseessä on maallikkoporukka joka ei varmasti tajua vakuutuspuolen virityksistä tuon taivaallista. Vastassa on varmasti maan kalleimmat juristit sillä Skandialla ei ole varaa hävitä sitä taistoa, eli pitkäksi menee joka tapauksessa. Vaikka olet oikeassa, et välttämättä saa oikeutta!


      • vakuutussopimuslaki
        Skanska kirjoitti:

        Jutussa on liikkuvia osia paljon, sopimusjuridiikka (jossa Skandia ei ole tyrännyt) laskelmat, myyjän väittämät jne. Oikeusprosessi on hankala sillä kyseessä on maallikkoporukka joka ei varmasti tajua vakuutuspuolen virityksistä tuon taivaallista. Vastassa on varmasti maan kalleimmat juristit sillä Skandialla ei ole varaa hävitä sitä taistoa, eli pitkäksi menee joka tapauksessa. Vaikka olet oikeassa, et välttämättä saa oikeutta!

        On aika yksiselitteinen. Jos virheellinen tarjouslaskelma on tehty, eikä sitä ole oikaistu,
        vakuutus on voimassa sen sisältöisenä kuin asiakkaalla on ollut syytä olettaa. Myyjän väitttämät ei oikein riitä, koska myyjän pitää osoittaa oikaiseensa tarjouslaskelmat.

        Sanoisin, että lautakunnasta löytyy maan parasta
        sopimusoikeudellista asiantuntemusta mm. rohfessoreita. Ja lautakunnan asiaa koskevat
        lausunnot ovat jokseenkin yksiselitteisiä.
        Hyvät juristitkaan, joita nyt ei välttämättä
        Skandian sisältä edes löydy, eivät saa mustaa
        muuttumaan valkoiseksi.

        Tällä ei ole tarkoitus kiistää, etteikö prosessiin aina sisälly riskiä.


      • Skanska
        vakuutussopimuslaki kirjoitti:

        On aika yksiselitteinen. Jos virheellinen tarjouslaskelma on tehty, eikä sitä ole oikaistu,
        vakuutus on voimassa sen sisältöisenä kuin asiakkaalla on ollut syytä olettaa. Myyjän väitttämät ei oikein riitä, koska myyjän pitää osoittaa oikaiseensa tarjouslaskelmat.

        Sanoisin, että lautakunnasta löytyy maan parasta
        sopimusoikeudellista asiantuntemusta mm. rohfessoreita. Ja lautakunnan asiaa koskevat
        lausunnot ovat jokseenkin yksiselitteisiä.
        Hyvät juristitkaan, joita nyt ei välttämättä
        Skandian sisältä edes löydy, eivät saa mustaa
        muuttumaan valkoiseksi.

        Tällä ei ole tarkoitus kiistää, etteikö prosessiin aina sisälly riskiä.

        Siellä on kuule sellaiset rätingit skandian päässä ettei mitään vahinkoa ole asiakkaalle aiheutunut, eikä aiheuru. Se on vaan luulosairauden hörinoita koko tarina, lue vaikka meitin nettisivuilta. www.skandia-life.fi


      • rätingit
        Skanska kirjoitti:

        Siellä on kuule sellaiset rätingit skandian päässä ettei mitään vahinkoa ole asiakkaalle aiheutunut, eikä aiheuru. Se on vaan luulosairauden hörinoita koko tarina, lue vaikka meitin nettisivuilta. www.skandia-life.fi

        Esitettiin jo lautakuntaan. Ryhmäkanne olisi
        poikaa!


      • suomen suurin huijaus
        rätingit kirjoitti:

        Esitettiin jo lautakuntaan. Ryhmäkanne olisi
        poikaa!

        Joo, mua on kans huijattu virheellisillä tarjouslakselmilla.

        Ryhmäkanne tai vastaava olis kyllä ihan asiaa, eihän tällänen peli vetele.


      • petos
        suomen suurin huijaus kirjoitti:

        Joo, mua on kans huijattu virheellisillä tarjouslakselmilla.

        Ryhmäkanne tai vastaava olis kyllä ihan asiaa, eihän tällänen peli vetele.

        porukka kokoon vaan, niin saadaan prosessi pyörimään.


      • VAAN JOKU SEN MYYJÄ
        petos kirjoitti:

        porukka kokoon vaan, niin saadaan prosessi pyörimään.

        Skandia käyttää vakuutusasiamiesyhtiöitä myyntikanavinaan ja niitäkin vakuutuksia saa myös meklareilta. Todennäköisesti joku Skandian asiamiesyhtiö kuten Alexandria on asiakkaalle jättänyt kertomatta jotta saa vakuutuksensa kaupaksi, ei vakuutusyhtiö


      • Aleksnadria
        Skanska kirjoitti:

        Jutussa on liikkuvia osia paljon, sopimusjuridiikka (jossa Skandia ei ole tyrännyt) laskelmat, myyjän väittämät jne. Oikeusprosessi on hankala sillä kyseessä on maallikkoporukka joka ei varmasti tajua vakuutuspuolen virityksistä tuon taivaallista. Vastassa on varmasti maan kalleimmat juristit sillä Skandialla ei ole varaa hävitä sitä taistoa, eli pitkäksi menee joka tapauksessa. Vaikka olet oikeassa, et välttämättä saa oikeutta!

        Joku Aleksandria on itseasiassa varmaan syypää eli korkeapainemyyntiorganisaatio, joka tekee varmasti mitä vain saadakseen edustamiensa vakuutusyhtiön ja rahastoyhtiön tuotteet kaupaksi


    • epätietoinen vuonna 2007

      Olen ollut nyt yli vuoden työttömänä ja päätin takaisinostaa skandia-life vapaaehtoisen eläkevakuutuksen ja minulle ilmoitettiin että kulu, mitä ei ainakaan skandian internet-sivujen vakuutusehdoissa tarkemmin määritellä on yli 35 %
      vakuutuksen arvosta.Mitään perusteluja en ainakaan puhelimitse saanut.Onko kellään vastaavanlaista kokemusta.Voiko tällainen olla laillista.

      • WTJWJTTRJ

        Takaisinnostotaulukkoa sovelletaan KAIKKIEN vakuutusyhtiöiden eläkevakuutuksia ennenaikaisesti nostettaessa, ei vain Skandian vakuutuksissa eli siis KAIKKIEN vakuutusyhtiöiden osalta. Taulukko löytyy yhtiöiden vakuutuksen myyntiesitteestä tai vakuutusehdoista, jotka varmaan sinultakin löytyy


      • rodetsi
        WTJWJTTRJ kirjoitti:

        Takaisinnostotaulukkoa sovelletaan KAIKKIEN vakuutusyhtiöiden eläkevakuutuksia ennenaikaisesti nostettaessa, ei vain Skandian vakuutuksissa eli siis KAIKKIEN vakuutusyhtiöiden osalta. Taulukko löytyy yhtiöiden vakuutuksen myyntiesitteestä tai vakuutusehdoista, jotka varmaan sinultakin löytyy

        Mitä tuossa kuuluisassa tarjouslaskelmassa sitten oikein sanottiin? onko kellään sitä sähköisessä muodossa jotta vois arvioida onko itekin saamassa korvauksia?


      • Ragas
        rodetsi kirjoitti:

        Mitä tuossa kuuluisassa tarjouslaskelmassa sitten oikein sanottiin? onko kellään sitä sähköisessä muodossa jotta vois arvioida onko itekin saamassa korvauksia?

        Nyt se sitten tuli. Eli en ole oikeutettu 1 % hallinnointikulun palautukseen, koska en pystynyt toimittamaan tarjouslaskelmaa Skandia Lifeen, koska sitä ei milloinkaan annettu.
        Kuka rupeaa hoitamaan ryhmäkannetta, sillä meitä petettyjä on tuhansia.


      • scandicclubbentre
        Ragas kirjoitti:

        Nyt se sitten tuli. Eli en ole oikeutettu 1 % hallinnointikulun palautukseen, koska en pystynyt toimittamaan tarjouslaskelmaa Skandia Lifeen, koska sitä ei milloinkaan annettu.
        Kuka rupeaa hoitamaan ryhmäkannetta, sillä meitä petettyjä on tuhansia.

        toisaalta et ole saanut harhaanjohtavaa tarjouslaskelmaa ja esitteessä tuo 1 % kulu on mainittu. Itselleni tuotetta esiteltiin taskulaskimen kanssa. Myyjä kysyi kuinka paljon haluan tuottoa ja hän laski hienolla kaavalla mitä se tarkoittaa 1000 mk kk-maksulla 25 vuodessa. Mistään kuluista ei puhuttu mitään ennenkuin kysyin. Sen jälkeen poistuinkin paikalta, eikä minulla vieläkään ole eläkevakutuusta. Mitenköhän mahdan pärjätä vanhana?


      • Pauli570
        Ragas kirjoitti:

        Nyt se sitten tuli. Eli en ole oikeutettu 1 % hallinnointikulun palautukseen, koska en pystynyt toimittamaan tarjouslaskelmaa Skandia Lifeen, koska sitä ei milloinkaan annettu.
        Kuka rupeaa hoitamaan ryhmäkannetta, sillä meitä petettyjä on tuhansia.

        1% hoitokulu oli säännöissä vuonna 2000, jolloin tein vakuutuksen. Ei tämä prosentti paljon ole, kun ajattelee mitä on tarjolla eli paljon rahastoja, joista valita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6828
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2016
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1088
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1055
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe