Suomen Starbucks kulttuuri!!!

Anonyymi

Tarvin apua! Oon menossa mun kaverin kanssa Helsinkiin ja ollaan suunniteltu, että mennään Starbucksiin. Mä haluaisin tilata limonaadin mihin tulee kaikkia vadelma siirappia ja mansikka pureéta ja kaikkea tollaista, mutta en tiedä voiko niin tilata Suomen Starbuckseissa. Eli kaikki hesalaiset yms niin voiko suomen Starbuckseissa tuunailla juomia? Ja myös miten suomeksi sanotaan esim. venti, classic syrup, scoop??? Oisin niin kiitollinen jos auttaisitte, koska en halua mennä nolaamaan itseäni.

7

2646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Starbucks on kallis paikka. Ihan tavallinen cappucinokin maksaa 5 euroa eikä ole edes kovin iso. Jättäisin menemättä. Kerran käynyt edellä mainittua kahvia maistamassa.

      • Anonyymi

        Joo, mutta kun se on vähän nyt trendinä tiktokissa yms niin kaverin kanssa haluttaisiin mennä testaamaan paikkaa, kun asutaan kaukana pääkaupunkiseudulta ja kerrankin nyt mennään sinne. En vain haluasi nolata itseäni jos siellä ei voikkaan tuunailla juomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutta kun se on vähän nyt trendinä tiktokissa yms niin kaverin kanssa haluttaisiin mennä testaamaan paikkaa, kun asutaan kaukana pääkaupunkiseudulta ja kerrankin nyt mennään sinne. En vain haluasi nolata itseäni jos siellä ei voikkaan tuunailla juomia.

        Katso heidän menu netistä. Mikä on tiktok? Kampin kauppakeskuksessa on Starbucks.


    • Anonyymi

      On ihan mahdollista, että voit tuunata Starbucksin tuotteita, henkilökunta saa kuulla toiveita jatkuvasti. Kysy rohkeasti baristalta, sano että olet nähnyt netissä upean juoman ja mietit onko mahdollista kokeilla sellaista.
      Jos tilaat valmiin tuotteen päälle ekstramakuja, kuten siirappia ja kastiketta, se varmasti maksaa myös ekstraa mutta varmasti tiesitkin sen.

      Koska Starbucks on ulkomaalainen yhtiö, voit käyttää englanninkielisiä termejä myös Suomen kahviloissa. Itse olen tilannut monesti venti-koon juoman, se on lähes 600ml eli 6dl kuppi. Classic syrap on perinteinen siirappi, barista ymmärtää varmasti mitä tarkoitat jos haluat käyttää suomalaista sanaa. Scoop taas on kauhamitta ja mittayksikkö ja jälleen täysin tuttu väline työntekijälle, joten hän ymmärtää jos puhut scoopista tai kauhallisista :)

      Pääasia että sanot toiveesi rohkeasti, selkeät ja iloiset tilaukset on paljon kivempi toteuttaakkin!
      Pitäkää hauskaa ja mukavaa reissua stadiin!

      • Anonyymi

        Kiitos tästä erittäin paljon!


    • Anonyymi

      Turha paikka ja sä oot jo nolannut itsesi täydellisesti.

      • Anonyymi

        Ei ollut tämä kyllä hirveän asiallista


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe