Tutkimusten mukaa monet sinkut kipuilevat yksinäisyyden kanssa ja kaipaavat rinnalle sitä elämänkumppania. Täällä palstalla olevista sinkuista, etenkin naisista suurin osa kuitenkin ei kaipaa rinnalle kumppania. Onko nyt niin, että palstalle on osunut juuri ne ihmiset, jotka ei ketään rinnalleen kaipaa vai onko kyse enemmän siitä, että ihminen vaan vakuuttelee kovasti itselleen ettei ketään kaipaa ja vähitellen uskoo siihen. Tämähän on monessa kipeässä asiassa aivan normaali hyväksymis-ja selviytymisteaktio, jota me kaikki varmaan väliin tehdään eri asioissa, itsekin niin tehnyt. Täällä vaan tuntuu olevan niin paljon niitä, jotka toitottaa, että yksinkin voi tehdä, käydä paikoissa ja matkustella ym. Ei siinä ole mitään ongelmaa, mutta te vaan kovasti arvostelette ja tuomitsette niitä ihmisiä, jotka oikeesti tykkää ja tarvii tehdä asioita jonkun kanssa, esim. matkustaessa on kivempi jakaa asioita toisen kanssa ja monta muuta vastaavaa juttua. Mutta onko niin, että palsta korvaa teillä ja on riittävä korvaamaan muut ihmiset?
Sinkkuudesta keskustelua
235
1669
Vastaukset
No en toitota sitä, että absoluuttisesti haluan olla itsestäni, varsinkaan lopun elämää, mutta pärjään silti ilman ketään erityistä elämässä.
Tämä palsta on ollut mulla käytössä keskustelualustana, vaikka olen ollut jossain suhteessakin, että ei tämä ole korvaava vaihtoehto tai muutkaan sosiaaliset mediat.
Itsellä sellainen elämänvsihe päällä, etten juuri tapaa ketään, tai käy missään erityisemmissä paikoissa, missä voisin tavata ketään, enkä ole myöskään liittynyt mihinkään Tinderiin tai vastaavaan, kun ei vaan kiinnosta niin paljoa ruveta etsimään ja valkkailemaan ihmisiä.
Lisäksi mietin, minkälaista suhdetta haluaisin, jos jotain haluaisin...en jaksa mitään säätöjä enää...Nyt vasta huomioin aloittajan kirjoituksesta tälläisen kohdan...
” Ei siinä ole mitään ongelmaa, mutta te vaan kovasti arvostelette ja tuomitsette niitä ihmisiä, jotka oikeesti tykkää ja tarvii tehdä asioita jonkun kanssa, esim. matkustaessa on kivempi jakaa asioita toisen kanssa ja monta muuta vastaavaa juttua.”
Mä en ole huomannut kenenkään sinkkuoletetun tekevän täällä muuten noin...
Enkä tajua mistä ap saa sellaisen edes mieleensä...🤔- Anonyymi
jokin aika sitten teit aloituksen jossa hait seurustelusuhdetta palstalta.
Anonyymi kirjoitti:
Häh? Milloin? En ole itse edes huomannut sellaista? Oonkohan kännissä kirjoitellut omiani? En kai?
Mikä sen otsikko oli? 😬Anonyymi kirjoitti:
Niin, oliko tämä aloittajan vastaus minun kysymykseen, vai jonkun trollaajan yritys vaan vaihtaa aihetta? Vieläkin kysyn aloittajalta, joka otsikossa haluaa keskustelua sinkkuudesta, että miten hän näkee, että sinkkuna haluavat jotenkin väheksyisi heitä, jotka haluaisivat olla yhdessä jonkun kanssa?
Tarkoittaako se sitä, että jos osa sinkuista ei halua ketä tahaansa vierelleen jakamaan elämää, vai mitä? Voisiko tästä nyt keskustella, vai enkö vaan ole sopiva keskustelija? 🤔- Anonyymi
interlocutrice kirjoitti:
Nyt vasta huomioin aloittajan kirjoituksesta tälläisen kohdan...
” Ei siinä ole mitään ongelmaa, mutta te vaan kovasti arvostelette ja tuomitsette niitä ihmisiä, jotka oikeesti tykkää ja tarvii tehdä asioita jonkun kanssa, esim. matkustaessa on kivempi jakaa asioita toisen kanssa ja monta muuta vastaavaa juttua.”
Mä en ole huomannut kenenkään sinkkuoletetun tekevän täällä muuten noin...
Enkä tajua mistä ap saa sellaisen edes mieleensä...🤔Ap on trolli joka haluaa lietsoa vihaa ihmisten välille.
- Anonyymi
Niin, oliko tämä aloittajan vastaus minun kysymykseen, vai jonkun trollaajan yritys vaan vaihtaa aihetta? Vieläkin kysyn aloittajalta, joka otsikossa haluaa keskustelua sinkkuudesta, että miten hän näkee, että sinkkuna haluavat jotenkin väheksyisi heitä, jotka haluaisivat olla yhdessä jonkun kanssa?
Tarkoittaako se sitä, että jos osa sinkuista ei halua ketä tahaansa vierelleen jakamaan elämää, vai mitä? Voisiko tästä nyt keskustella, vai enkö vaan ole sopiva keskustelija? 🤔Anteeksi kun mä noin trollasin. Mulla on vähän vaikeaa.
- Anonyymi
En tiedä mistä sen elämänkumppanin löytää jos on rajotteita esim oppimisvaikeus.. on yksinäinen.. masentunut.. kaveriton. toki töitä on ja silleen rullaa elämä.. toki käyn ihmisten ilmoilla. mutta olen hyvin ujo lähtee juttelee naisille ja en uskalla niille jutella. Olen vähän erakoituva tyyppi.. ei naiset itsekkää tule juttelemaan ja iskemään.
- Anonyymi
Eivät naiset koskaan tule tavallisille miehille juttelemaan ja "iskemään" nykypäivinä. Vaatimuslista miehen suhteen on pitkä ja karu.. hyvin harva mies täyttää ne HEIDÄN mielestään. Itse jos jotain kevyttä läppää yrität heitellä tai muutoin turista heille niin käskevät suksia naisen genitaalia alatyylisesti kuvaavaan paikkaan. Itse olen jättänytkin ne lähestymisyritykset sikseen, vaikka ulkonäkö on ihan perus ja olen tavallista hiukan pidempi ja suht hoikka ja hyväkuntoinen 40 kaveri. Parempi olla itsekseen ja keskittyä omiin juttuihin kuin saada pakkeja ja nähdä loputonta turhaa vaivaa.. Kyllä sitä pärjää näinkin. Pointtini olikin että tuskin moni välttämättä sinkkuutta tavoittelee, mutta vaatimustasot ovat niin poskettomia että ei kannata yrittää.. välinpitämättömyyteni aiheeseen saattaa tietysti antaa kuvan etten naista edes kaipaa😃
- Anonyymi
Muiden puolesta en osaa sanoa, mutta vastaanpa omasta puolestani. Itsellänihän asia menee niin, että periaatteessa juu kumppani olis mukava olemassa. Jos multa siis kysyttäis yksinkertasesti kaipaanko elämänkumppania joo vai ei niin vastaisin joo. Vaan todellisuudessa vastaus ei ole noin yksinkertanen. Mä kaipaan sellaista itselleni oikeanlaista kumppania. En kaipaa ihan vaan jotain, jotta olisi joku. Jos oikeanlaista ei osu kohdalle niin mä olen varsin tyytyväinen elämääni juuri näin. Vääränlainen ihminen heikentäisi mun elämänlaatuani.
Tietysti monia asioita olisi mukavampi tehdä kaksin. Jaettu ilo on itselleni todellakin kaksinkertainen ilo. Vaan väärälaisessa seurassa sitä iloa ei ole ollenkaan. Aivan varmasti twkisin enemmän asioita, jos olis toinen, joka tykkäis kanssa tehdä niitä juttuja. En mä kuitenkaan voi sanoa ihan kauheasti kaipaavani elämääni jotain lisäohjelmaa. Mä kaipaan enemmän arjen jakamista kuin jotain yhteisiä elämyksiä.- Anonyymi
Miksi sitä vääränlaista seuraa pitää aina korostaa ja tuoda se joka kohdassa esille? Ei kai parisuhteen toivominen ole mikään synonyymi sille että mikä tahansa käy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitä vääränlaista seuraa pitää aina korostaa ja tuoda se joka kohdassa esille? Ei kai parisuhteen toivominen ole mikään synonyymi sille että mikä tahansa käy.
Enkö mä sanonu kirjottavani itestäni enkä muista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkö mä sanonu kirjottavani itestäni enkä muista?
Eli sinun pitää muistuttaa itsellesi että vääränlainen on väärä ja oikeanlainen on oikea?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinun pitää muistuttaa itsellesi että vääränlainen on väärä ja oikeanlainen on oikea?
Ei vaan tuo on se miten mä ajattelen. Muut ajatelkoon miten ajattelevat. Mulle vääränlainen seura olisi rasite. Jollekulle toiselle sillä ei ehkä ole niin suurta väliä. Mä en voi tietää miten muut sen miettii. He kertokoon sen ite
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan tuo on se miten mä ajattelen. Muut ajatelkoon miten ajattelevat. Mulle vääränlainen seura olisi rasite. Jollekulle toiselle sillä ei ehkä ole niin suurta väliä. Mä en voi tietää miten muut sen miettii. He kertokoon sen ite
Vääränlainen seura on kaikille rasite. Täällä tuo sanotaan aina suurenakin viisautena vaikka se on ihan itsestäänselvyys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vääränlainen seura on kaikille rasite. Täällä tuo sanotaan aina suurenakin viisautena vaikka se on ihan itsestäänselvyys.
Aika moni tuntuu silti ajattelevan, että kuka vaan kelpaa. Oletan, että joukossa on ainaki jokunen, joka ei valehtele.
Miksi tää sua niin risoo? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika moni tuntuu silti ajattelevan, että kuka vaan kelpaa. Oletan, että joukossa on ainaki jokunen, joka ei valehtele.
Miksi tää sua niin risoo?No kun aina sama juttu. Oletetaan että on joku jolle kelpaa kuka vaan ja sitten tehdään eroa tähän täysin oletettuun henkilöön. Jos joku trollaa sanomalla että kuka vaan kelpaa niin ei se tee tuosta itsestäänselvyydestä yhtään sen kummoisempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kun aina sama juttu. Oletetaan että on joku jolle kelpaa kuka vaan ja sitten tehdään eroa tähän täysin oletettuun henkilöön. Jos joku trollaa sanomalla että kuka vaan kelpaa niin ei se tee tuosta itsestäänselvyydestä yhtään sen kummoisempaa.
Sä ite oletat, että joku muu olettaa. Se ei tarkota, että se toinen silti olettaa yhtään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tää sua niin risoo?Kyllä se varmasti monelle vaatimattomalle ja seuraa kaipaavalle ihmiselle lähes "kuka vain" kelpaakin, kunhan on mukava ja turvallinen.. mutta he tietysti eivät sitten kelpaa kuin jos kaksi sellaista kohtaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tää sua niin risoo?Kenellekään ei kelpaa kuka vaan, ei edes allulle. Sopivia on kymmeniä, satoja.
- Anonyymi
Naiset ei löydä komeaa top 10 miestä joten vakuttelevat itselleen etteivät sitten kaipaa miestä ollenkaan. Oman tasoinen mies ei naisille kelpaa koska suomi naiset on maailman nirsoimpia.
- Anonyymi
Entä jos asia onkin niin, että sinä kuulutkin siihen bottom kymppiin, etkä kelpaa siksi koska havittelet itseäsi tasokkaampaa naista? Et ehkä olekaan niin tasokas, kuin kuvittelet olevasi.
Perimmiltään kai kaikki kaipaavat kumppania, mutta kriteerit kumppanille ovat päätähuimaavan korkealla.
Itse luopuisin sinkkuudestani vain erityisolosuhteissa.. ja sen todennäköisyys on promillen luokkaa.. eli ei tule tapahtumaan kohdallani.
Kaipa kuitenkin ihmisen on ikävä toisen luo.. tällä hetkellä minulla on hyvin sopiva järjestely ja toivoisin että se säilyisi jatkossakin.
En ole kovinkaan sinkkuekspertti, mutta yleisesti ottaen sinkut asettavat riman niin korkealle, että pysyvät sinkkuina mieluummin kuin vakinaistuisivat ja sopeutuisivat vähempään. Mutta kyllä sinkkunakin voi elää täyttä ja tasapainoista elämää..
Tai sitten on jo ikäviä parisuhdekokemuksia ja siksi nostaa rimaa jotta ei joutuisi kokemaan samaa paskaa uudestaan.- Anonyymi
Sinut otan
Jos otan
- Anonyymi
Tääl on moni korkeastikoulutettu nainen ja tinderityttöinä eli ovat vähän erikoisempaa sakkia ja vain toiset tinderiläiset ja koulutetyt ymmärtää heitä mut normaalit kunnon sinkut ihmeissään heidän puheistaan ja mietteistään ei täällä pahemmin ole normaaleita kunnon naisia sinkkuina mut näitä tinderityttöjä sit onkin ei ole sinkkumiehillä hurraamista sinkkunaisten tasosta
- Anonyymi
Kirjoitustaitoa sinulla ei ole ainakaan. En ihmettele jos et mitään ymmärtäisikään. Taidat tasoltasi olla alle taviksenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitustaitoa sinulla ei ole ainakaan. En ihmettele jos et mitään ymmärtäisikään. Taidat tasoltasi olla alle taviksenkin.
Välis ei todellakaan ole tavis. Hän on hyvin kaukana tavallisesta.
Anonyymi kirjoitti:
Trolli se on. Joku vakiopalstalaisen luoma trollihahmo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saat kirjoitella ja jutella aidon oikean wanhan ajan miehen kanssa ei ole mikään pillipiipari poika
- Anonyymi
Silti hyvin kaukana tavallisesta. Oli siellä takana ihan kuka tahansa niin normaalia tuo ei ole.
- Anonyymi
Kolmeen naiseen uppos ja tuntee piikin pistäväisen niin se on helppoo olla hulttio mut kunnon naiseuteen vaaditaankin sitten jo naista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saat kirjoitella ja jutella aidon oikean wanhan ajan miehen kanssa ei ole mikään pillipiipari poika
Sinussa ei ole mitään aitoa tai oikeaa. Pelkkä pilipali, jota ei voi edes kutsua mieheksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olenkin vaan ätmi eli wanhan ajan kunnon mies ei kirjoitustaitoja suotu mut aitoja mies geenejä sitäkin enemmän
Anonyymi kirjoitti:
Silti hyvin kaukana tavallisesta. Oli siellä takana ihan kuka tahansa niin normaalia tuo ei ole.
No ei... mutta onko trollaaminen yleensäkään kovin järkiperustaista? Eiköhän siellä ole jotain himmeää takana... mutta selkeästi saa jotain, kun jaksaa änkyttää samaa...
- Anonyymi
No ei... mutta onko trollaaminen yleensäkään kovin järkiperustaista? Eiköhän siellä ole jotain himmeää takana... mutta selkeästi saa jotain, kun jaksaa änkyttää samaa...
Niin ja herjaa vielä "wanhanajan kunnon miehiä". 😅
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja herjaa vielä "wanhanajan kunnon miehiä". 😅
Niinpä. Tapsa Rautavaarakin kääntyy haudassaan. 😝
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinussa ei ole mitään aitoa tai oikeaa. Pelkkä pilipali, jota ei voi edes kutsua mieheksi.
Näkee ettet ole ennen ollut miesten kanssa tekemisissä voi voi sentään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkee ettet ole ennen ollut miesten kanssa tekemisissä voi voi sentään
Minä olen, sinä sen sijaan et selvästikään ole koskaan tuntenut yhtään "wanhan ajan kunnon miestä".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen, sinä sen sijaan et selvästikään ole koskaan tuntenut yhtään "wanhan ajan kunnon miestä".
Itse olen viimeinen wanhan ajan kunnon mies ja sukupuuttoon kuolemassa meit ei ole enään maailmassa montaa yhden käden sormista laskettavissa niin entis aikaan oltais annettu tinderitytöille ja pojille vitsaa tai vyöremmiä oikein kunnolla mut eipä silloin paljoo ollu nykyajan tyttöi ja poekii vaan oli kunnon naisia ja miehiä niin maailma muuttuu ja huonoon suuntaan muuttuukin ei ole enään ihmisiä on vain korkeastikoulutettuja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen viimeinen wanhan ajan kunnon mies ja sukupuuttoon kuolemassa meit ei ole enään maailmassa montaa yhden käden sormista laskettavissa niin entis aikaan oltais annettu tinderitytöille ja pojille vitsaa tai vyöremmiä oikein kunnolla mut eipä silloin paljoo ollu nykyajan tyttöi ja poekii vaan oli kunnon naisia ja miehiä niin maailma muuttuu ja huonoon suuntaan muuttuukin ei ole enään ihmisiä on vain korkeastikoulutettuja
Juu, sinä olet ainoa tuota tyyppiä "wanhan ajan kunnon mies", joka koskaan on tällä pallolla asunut.
- Anonyymi
Himmeää on sun exäs ja tyttäresi pääs, johtuiskohan susta.
Anonyymi kirjoitti:
Himmeää on sun exäs ja tyttäresi pääs, johtuiskohan susta.
Hehheh... rupesko trollaajan sipulia korventamaan? 😝
Ei kuule osu muhun noi sun ininät, eikun kättä housuun ja voivoi. 😁- Anonyymi
Taso taso taso taso ja vitun taso.. turha kai on ulista sinkkujen määristä kun mielessä on vain "tasot". Miten kukaan voi määrittää kenenkään tuntemattoman ihmisen "tasoa". Käsittämätöntä shittiä.
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Hyvin todettu.
- Anonyymi
Noh, palsta ei korvaa liveihmisiä, vaan täydentää niitä. Minulle tämä on tavallaan tietynlainen baari. "Kuulee" ihmisten juttuja ja voi niihin halutessaan kommentoida. Täällä on erilaisia ihmisiä, aivan kuten live-baareissakin. On sinkkuja (vannoutuneita tai ei) ja varattuja (joista jotkut kipuilevat silti yksinäisyydessä/muutenkin tai sitten ei).
Itse olen erillissuhteessa ja se on todella kätevä parisuhdemuoto. Vaikka erotessani pitkästä liitostani ajattelin vielä lyöväni hynttyyt yhteen sopivan miehen kanssa. Sitten heräsi vain kysymys "miksi?". Aamulla töihin, illalla kotiin ja harrastuksiin, nukkumaan. Aika pian selvisi, etten haluakaan "asutaan-yhdessä" -miestä.
En todellakaan tuomitse tai arvostele sinkkuja, jotka haluavat perinteiseen parisuhteeseen. Eihän siinä olisi mitään mieltä. Jokainen tekee miten tykkää.
Yksi ystävämies otti aikoinaan kantaa sinkkuuteen ja parisuhteeseen "Kun on parisuhteessa, haikailee sinkkuutta ja kun on sinkku, haikailee parisuhteeseen". Näinkin se voi joskus olla. Jokaisen olisi mietittävä tykönään minkä vuoksi on yksinäinen ja kipuilee sinkkuna. Olisiko parisuhde "pelastusrengas" omaan yksinäisyyteen? Haluaako vain ripustautua toiseen ihmiseen? Pystyykö kuvitellun toisen ihmisen kanssa oikeasti jakamaan kaikkea esim. matkalla? Haluaako molemmat omassa mielikuvituksessa tismalleen samoja asioita - todellisuudessa kun joutuu tinkimään. Onko tinkiminen, neuvottelut, sovittelut, kompromissit kivoja? Ja kaikenlaista muuta tällaista puliveivaamista tarvitaan parisuhteessa joka päivä. Ihmistyypistä riippuu mitä kestää mitä ei, missä ne omat jaksamisen rajat menee. Moni kadottaa itsensä suhteeseen kokonaan.
- Sheena- Anonyymi
Onko varaakaan tuomita normaaleja naisia ja miehiä jotka haluaa kunnon parisuhteeseen ja etsii sitä oikeaa niin se on normaalia ihmisyyttä niin ihmiset eli mies ja nainen haluu yhteen se on luonnollista mut kuka ei halua niin luonnotonta ja epänormaalia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko varaakaan tuomita normaaleja naisia ja miehiä jotka haluaa kunnon parisuhteeseen ja etsii sitä oikeaa niin se on normaalia ihmisyyttä niin ihmiset eli mies ja nainen haluu yhteen se on luonnollista mut kuka ei halua niin luonnotonta ja epänormaalia
Ethän sä mitään muuta teekään, kun tuomitset normaaleja ihmisiä omien epänormaalien standardiesi mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä saat tuomita muut, mutta sinua ei saa tuomita. Aika reilua. Ei ihme että olet sinkku, sori.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä saat tuomita muut, mutta sinua ei saa tuomita. Aika reilua. Ei ihme että olet sinkku, sori.
- SheenaKunnon naiset saa tuomita ja heitä tottelen ja kunnioitan mut en tinderityttöjä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- SheenaEi normaali nainen sano en halua parisuhdetta en omaa miestä vaan haluan olla jonkun tuntemattoman miehen panopuuna aina silloin tällööin tai tinderityttönä tinderipojille niin normaali nainen ei sano noin ja normaali nainen ei halua olla joka pojan kertakäyttö panopuu sai rahaa taikka ei
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnon naiset saa tuomita ja heitä tottelen ja kunnioitan mut en tinderityttöjä
Höh taas, kunnon nainen? Naiset ovat naisia ja...
https://www.youtube.com/watch?v=A3aus9G0W-8
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnon naiset saa tuomita ja heitä tottelen ja kunnioitan mut en tinderityttöjä
Kunnon ihminen ei tuomitse ketään, joka ei millään tavoin vahingoita muita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei normaali nainen sano en halua parisuhdetta en omaa miestä vaan haluan olla jonkun tuntemattoman miehen panopuuna aina silloin tällööin tai tinderityttönä tinderipojille niin normaali nainen ei sano noin ja normaali nainen ei halua olla joka pojan kertakäyttö panopuu sai rahaa taikka ei
Teiltä mt-sairailta pitäisi ottaa netti pois kokonaan. Sinä, naulapää, Allu ja muut olette todella rasittavia. Tiedän ettette voi itsellenne mitään, mutta teitä on siitä huolimatta mahdoton sietää. Välillä säälin, mutta suurimmaksi osaksi tekisi mieli vetää pataan. T. Nainen
Anonyymi kirjoitti:
- SheenaVäliksen trollaus perustunee siihen, että saa rauhallisemmankin hermostumaan tuohon ns. harmittomaan surkeaan mieskuvaan, mitä hän antaa huonolla kirjoitustyyllään ja jutuillaan.
Lisäksi nimittää itseään ätmiksi, että saa latistettua tuolla trollauskuvallaan muutenkin latistuneita miestyyppejä.
Aika sadistinen trolli oikeastaan kyseessä. Luulen tosiaan tämän olevan palstan takapiruisen palstalaisen keksintöä...tietty mulla ei todisteita ole, mutta hyvin se on saanut tuon trollin toimimaan...- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei normaali nainen sano en halua parisuhdetta en omaa miestä vaan haluan olla jonkun tuntemattoman miehen panopuuna aina silloin tällööin tai tinderityttönä tinderipojille niin normaali nainen ei sano noin ja normaali nainen ei halua olla joka pojan kertakäyttö panopuu sai rahaa taikka ei
Miten yksi vakituinen kumppani olisi "tuntematon mies" tai "joka poika"? Mikä siinä yhdessä asumisessa on sinusta niin erityisen erikoista? Onko sinulla yhtään ystävää tai kaveria? Koetko heidänkin olevan "tuntemattomia" ja "jokainen ihminen"? Asutko yhdessä heidän kanssaan? Jos et niin miten ihmeessä voisit sitten kokea tuntevasi ketään?
- Anonyymi
Väliksen trollaus perustunee siihen, että saa rauhallisemmankin hermostumaan tuohon ns. harmittomaan surkeaan mieskuvaan, mitä hän antaa huonolla kirjoitustyyllään ja jutuillaan.
Lisäksi nimittää itseään ätmiksi, että saa latistettua tuolla trollauskuvallaan muutenkin latistuneita miestyyppejä.
Aika sadistinen trolli oikeastaan kyseessä. Luulen tosiaan tämän olevan palstan takapiruisen palstalaisen keksintöä...tietty mulla ei todisteita ole, mutta hyvin se on saanut tuon trollin toimimaan...Itseäni hänessä tosiaan rassaa eniten tuo valtava miesviha, joka hänestä suorastaan pursuaa. Se mieskuva, jota hän yrittää luoda on kertakaikkisen vastenmielinen. Onneksi itse tunnen niin paljon aidosti kunnollisia miehiä, että tuo skeida ei ikinä menisi läpi. Samaan hengenvetoon täytyy kuitenkin todeta, että tuollaisia sekopäitä varmasti löytyy oikeastakin elämästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teiltä mt-sairailta pitäisi ottaa netti pois kokonaan. Sinä, naulapää, Allu ja muut olette todella rasittavia. Tiedän ettette voi itsellenne mitään, mutta teitä on siitä huolimatta mahdoton sietää. Välillä säälin, mutta suurimmaksi osaksi tekisi mieli vetää pataan. T. Nainen
👍👍👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten yksi vakituinen kumppani olisi "tuntematon mies" tai "joka poika"? Mikä siinä yhdessä asumisessa on sinusta niin erityisen erikoista? Onko sinulla yhtään ystävää tai kaveria? Koetko heidänkin olevan "tuntemattomia" ja "jokainen ihminen"? Asutko yhdessä heidän kanssaan? Jos et niin miten ihmeessä voisit sitten kokea tuntevasi ketään?
Sitä täytyisi kysyä jokaiselta parilta ja tulevilta pareilta ja eläimiltä niin luoja äiti loi että mies ja nainen on pariskunta ja perustaa perheen ja kodin onko se sitten rakkaus vai mikä mut mää en haluu ketään niin luonto äitikin sätkähtää yksilössä on joku vika paha vika onkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä olet liikaa ollut varattujen tinderimiesten kanssa ja he sanoo sinulle ei suhdetta vaan tavataan aina joskus ja luulet että tavis miehetkin on sitä mieltä mutta oikeasti tinderi pojutkin menee naisensa luokse omaan kotiin ja nukkuu joka yö naisensa vieressä
Anonyymi kirjoitti:
Itseäni hänessä tosiaan rassaa eniten tuo valtava miesviha, joka hänestä suorastaan pursuaa. Se mieskuva, jota hän yrittää luoda on kertakaikkisen vastenmielinen. Onneksi itse tunnen niin paljon aidosti kunnollisia miehiä, että tuo skeida ei ikinä menisi läpi. Samaan hengenvetoon täytyy kuitenkin todeta, että tuollaisia sekopäitä varmasti löytyy oikeastakin elämästä.
No eikös se ole niin, että saduissakin on puolet totta? Ehkä hän, siis kirjoittaja tuon takaa, inhoaa jotain piirteitä itsessään ja lataa ne tuohon tyyliin palstalle? 🤷♂️
Mutta oli miten oli, jotain mielenterveydellisiä ongelmia tuossa joka tapauksessa on takana, siitä ei pääse mihinkään. Ja monella on tosiaan vaikeuksia mielensä kanssa. Näkeehän sen ihan julkisissakin kirjoitteluissa ja ihan omalla naamalla. Netti vaan madaltaa kynnystä päästellä aivopierujaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä olet liikaa ollut varattujen tinderimiesten kanssa ja he sanoo sinulle ei suhdetta vaan tavataan aina joskus ja luulet että tavis miehetkin on sitä mieltä mutta oikeasti tinderi pojutkin menee naisensa luokse omaan kotiin ja nukkuu joka yö naisensa vieressä
En ole koskaan tavannut yhtään Tindermiestä. En ole koskasn edes vilksissut koko sovellusta. Niin paljon tuo asia tosiaan minua kiinnostaa.
En ole myöskään koskaan viettänyt aikaa yhdenkään varatun seurassa "siinä mielessä". Menköön kotiinsa, jos sellasta tahtovat.
Vaan edelleen ... mikä siitä yhteiselosta tekee niin erityisen erinomaisen tavan? Äläkä jaksa jauhaa jostain satuolennoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole koskaan tavannut yhtään Tindermiestä. En ole koskasn edes vilksissut koko sovellusta. Niin paljon tuo asia tosiaan minua kiinnostaa.
En ole myöskään koskaan viettänyt aikaa yhdenkään varatun seurassa "siinä mielessä". Menköön kotiinsa, jos sellasta tahtovat.
Vaan edelleen ... mikä siitä yhteiselosta tekee niin erityisen erinomaisen tavan? Äläkä jaksa jauhaa jostain satuolennoista.No sano miksi et halua rakastamaasi miestä niin sano rakastut oikeasti mieheen ja mies sinuun niin miksi et halua häntä muutoin kun panon ajaksi ja jos mies ehdottaa panon jälkeen että mennään johonkin niin sanot painu vit.uun mä en haluu muuta kun naira ei naida vaan naira niin mikä on syy
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sano miksi et halua rakastamaasi miestä niin sano rakastut oikeasti mieheen ja mies sinuun niin miksi et halua häntä muutoin kun panon ajaksi ja jos mies ehdottaa panon jälkeen että mennään johonkin niin sanot painu vit.uun mä en haluu muuta kun naira ei naida vaan naira niin mikä on syy
Mikä on oikea syy oletko kenties kehitysvammainen mut nekin haluaa suhteen oletko polttanut kasvosi ettei tunnista ihmiseksi ja kestät nainnin ajan pussi päässä niin mikä on oikea syy eli tiedät että kukaan mies ei huoli sinua ja joku tosi huono esim vastaava jammu setä voi käydä nopeasti kuksimassa niin kerro oikea syy niin ymmärrän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sano miksi et halua rakastamaasi miestä niin sano rakastut oikeasti mieheen ja mies sinuun niin miksi et halua häntä muutoin kun panon ajaksi ja jos mies ehdottaa panon jälkeen että mennään johonkin niin sanot painu vit.uun mä en haluu muuta kun naira ei naida vaan naira niin mikä on syy
Sinä olet ainoa, joka puhuu jatkuvalla syötöllä panemisesta. Minä puhun yhdessä asumisesta. Pelkän panemien ja yhdessä asumisen väliin jää varsin paljon muitakin vaihtoehtoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet ainoa, joka puhuu jatkuvalla syötöllä panemisesta. Minä puhun yhdessä asumisesta. Pelkän panemien ja yhdessä asumisen väliin jää varsin paljon muitakin vaihtoehtoja.
Niin, että mikä siinä yhdessä asumisessa on niin autuaaksitekevää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, että mikä siinä yhdessä asumisessa on niin autuaaksitekevää?
En tiedä sitä vaan haluaa mutta miksi sinä et halua onko mielenterveys esteenä vai mikä vai etkö ole ihminen mut se syy on että kukaan mies ei halua sinua mutta mikä on syy siihen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos mies rakastuu sinuun niin se haluaa sinut ja olla sinun kanssasi ja nainen samoin mutta miksi sinä et
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä sitä vaan haluaa mutta miksi sinä et halua onko mielenterveys esteenä vai mikä vai etkö ole ihminen mut se syy on että kukaan mies ei halua sinua mutta mikä on syy siihen
Olenko minä sanonut, etten haluaisi? En ainakaan näe kirjoittaneeni sellaista. En vaan ymmärrä mikä siinä sinusta on niin autuaaksitekevää. Itse kun en näe siinä mitään erityisen erikoista. Mulle se on varsin samantekevää ja ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka asuvat erillään. Yhteisasuminen kun on parhaimmillaankin hetkittäin erittäin rankkaa. Sen tietää jokainen, joka on joskus asunut yhdessä jonkun toisen kanssa. Sinä mitä ilmeisimmin et koskaan ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos mies rakastuu sinuun niin se haluaa sinut ja olla sinun kanssasi ja nainen samoin mutta miksi sinä et
Toisen kanssa voi viettää aikaa yhdessä myös asumatta yhdessä. Kuten sanottu niin pelkän panemisen ja kokoaikaisen yhdessäasumisen väliin jää useita eri vaihtoehtoja. Eli miksi juuri yhdessäASUMINEN on sinusta niin tärkeää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisen kanssa voi viettää aikaa yhdessä myös asumatta yhdessä. Kuten sanottu niin pelkän panemisen ja kokoaikaisen yhdessäasumisen väliin jää useita eri vaihtoehtoja. Eli miksi juuri yhdessäASUMINEN on sinusta niin tärkeää?
Ei kai se enään nukkumisestä jää kiinni eli joka päivä olette koko päivän yhdessä mutta kumpikin menee nukkuun omiin koteihinsa ja kinoja toria ja riitojakin on mut jos rankkaa riitaa ja rankkaa väkivaltaa joka päivä niin ei kannata edes alkaa seurustelemaan sellaisen kanssa ja ylhäällä sanoit etet halua yhteen asumaan ja nyt että haluaisitkin niin miksi miehet ei halua sinua ja jos joku haluaa niin mitä teet että miehet raivostuu raakaa raivoamista ja haluaa heti erota eikä nähdä eikä kuulla sinusta koskaan ei koskaan oletko virpi butt
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin ja mä tiedostan varsin hyvin olevani aika erikoinen ihmiseläjä. Harva olis elänyt kohta yhdeksän vuotta on-off etäsuhteessa, jossa toista nähdän aina silloin kun on mahdollista matkustaa useammaksi kuukaudeksi. Ennen tätä korona-aikaa kuljettiin vuorotellen aina muutamia kuukausia toistemme luona, mutta nyt emme ole yli vuoteen nähneet kuin videoyhteydellä. Voin siis sanoa, että tässä ei tosiaan "pelkästään paneskella".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En osaa selittää kun rakastun naiseen niin haluan olla hänen kanssaan ja haluan että hän kuuluu elämääni ja jos hän ei olisi minun luonani niin minä olisin hänen luonaan ja tarpeeksi kun aikaa kuluu niin miksi maksaa kahteen asuntoon vuokraa kun kummiskin yhdessä ollaan niin en osaa selittää tai sanoa muuta kuin että haluan silloin olla hänen kanssaan ja jos joutuisi yksin nukkumaan niin uni ei tulisi vaan kaipaisin häntä ja menen sitten vaikka läpi seinien hänen luoksensa keskellä yötä ja hänet tavatessa olisin taas rauhallinen ja unikin tulisi
- Anonyymi
Himmeää on eri asunnoissa asuminenkin vaikka ollaan "suhteessa"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin ja mä tiedostan varsin hyvin olevani aika erikoinen ihmiseläjä. Harva olis elänyt kohta yhdeksän vuotta on-off etäsuhteessa, jossa toista nähdän aina silloin kun on mahdollista matkustaa useammaksi kuukaudeksi. Ennen tätä korona-aikaa kuljettiin vuorotellen aina muutamia kuukausia toistemme luona, mutta nyt emme ole yli vuoteen nähneet kuin videoyhteydellä. Voin siis sanoa, että tässä ei tosiaan "pelkästään paneskella".
Miten mahdollista jos kumpikin käy töissä tai opiskelee ja kumpi ei halua muuttaa yhteen niin ei kukaan yhdeksää vuotta ole ns on off jutussa kun toinen voi etsiä sellaisenkin joka haluaa oikeasti häntä ja muuttaa yhteen minä haluaisin nähdä teidät kummankin ja tutustua sen verran että tiedän kummankin aatoksia mut normaalia tuo ei ole ja miks kumpikaan ei oman kaupungin sinkkua löydä jotain outoa on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten mahdollista jos kumpikin käy töissä tai opiskelee ja kumpi ei halua muuttaa yhteen niin ei kukaan yhdeksää vuotta ole ns on off jutussa kun toinen voi etsiä sellaisenkin joka haluaa oikeasti häntä ja muuttaa yhteen minä haluaisin nähdä teidät kummankin ja tutustua sen verran että tiedän kummankin aatoksia mut normaalia tuo ei ole ja miks kumpikaan ei oman kaupungin sinkkua löydä jotain outoa on
Sanoin on-off etäsuhde. Ei siis on-off suhde. Välillä olemme erossa ja välillä emme, mutta yhdessä olemme olleet koko ajan.
Kuten sanottu niin aiemmin matkusteltiin vuorotellen toistemme luo usemmaksi kuukaudeksi, mutta nyt täytyy vaan odotella tän virustilanteen muuttumista. Elokuuta ja toista rokotusta odotellessa. Miksi ei siis olisi mahdollista? Sinusta asiassa on jotain outoa, mutta minulle se on jo täysin normaalia. Tosin kyllä viimeinen vuosi tietenkin on ollut rankka. Vaan kaikkeen tottuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok ja hienoa että kummallekkin sopii noin ja kumpikin olette onnellisia ja toivotan onnea teille ja kaikkea hyvää ja toivottavasti pian tapaatte taas
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin eihän se tosiaan ole normaalia rakastaa toista. Siinä täytyy olla jotain todella outoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin eihän se tosiaan ole normaalia rakastaa toista. Siinä täytyy olla jotain todella outoa.
Yleensä muutetaan yhteen ja miten voitte olla kuukausia toisenne luona kun kumpikin käy töissä tai opiskelee tai jos työtön niin työkkäristä voi tulla kutsu töihin tai opiskelemaan ja esim tavattava kahden viikon päästä klo se ja se ja kuukausia muualla vai oletteko eläkeläisiä mut on muitakin ollut ns kaukosuhteessa mut hekin on muuttanut yhteen tai eronneet ja missä tapasitte jos eri paikkakunnissa asutte vai asutteko samassa kaupungissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä muutetaan yhteen ja miten voitte olla kuukausia toisenne luona kun kumpikin käy töissä tai opiskelee tai jos työtön niin työkkäristä voi tulla kutsu töihin tai opiskelemaan ja esim tavattava kahden viikon päästä klo se ja se ja kuukausia muualla vai oletteko eläkeläisiä mut on muitakin ollut ns kaukosuhteessa mut hekin on muuttanut yhteen tai eronneet ja missä tapasitte jos eri paikkakunnissa asutte vai asutteko samassa kaupungissa
Ja eikö käy kalliiksi kun jompi kumpi menee toisen luo niin vierailija nukkuu yöt hotellissa miksi ei voi nukkua samassa asunnossa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä ja yleensä, onhan näitä monenlaisia kuvioita ja järjestelyjä. Joskus kaikki on helppoa ja joskus taas ei.
Meillä molempien työt on sellasia, että niitä voi hoitaa valtaosin etänäkin. Tässä on kuitenkin muutama valtakunnanraja ylitettävänä, eli kaikki byrokraattiset kuviot ei aina ole niin yksinkertaisia. Toki sitä voisi päättää olla täällä tai siellä, mutta tähän asti tämä on toiminut varsin hyvin näin. Tämä viimeinen vuosi olis varmasti ollut isompi ongelma, jos oltais oltu vähemmän aikaa yhdessä. Nämä meidän kuviot on kuitenkin jo vakiintuneet, että tietää miten homma menee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en ihan täysin ymmärrä tota logiikkaa, että kummatkin asuu omissa kämpissä ja sit kun tulee riitoja, niin kumpainenkin voi mennä omiin koteihinsa. Mä näen ton sitoutumisen pelkona ja kyllä tommonen vähentäisi myös luottamusta, jos ongelmia paetaan omiin oloihin. Ite tartten omaa rauhaa ja ymmärrän varsin hyvin, että ihmisillä on tarve, parisuhteessakin, vetäytyä omiin oloihin välillä, joillakin isompi tarve, joillakin pienempi tarve. Mutta vaikka itseänikin suhteessa henkisessä mielessä mätkäisty niin silti haluisin uskoa, että löytyisi ihmisiä, joihin voi luottaa ja jotka huonollakin hetkillä seisois vierellä. Ei se helppoo ja kevyttä oo, mutta voisiko ajatella että voi myös antaa paljon. Mutta ehdottomasti kyllä sitä mieltä oon, että yhdessä asuessa tilaa pitää olla niin, että pystyy väliin vetäytyy omiin oloihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja eikö käy kalliiksi kun jompi kumpi menee toisen luo niin vierailija nukkuu yöt hotellissa miksi ei voi nukkua samassa asunnossa
Mistä ihmeestä sä jonkun hotellin tähän keksit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä ja yleensä, onhan näitä monenlaisia kuvioita ja järjestelyjä. Joskus kaikki on helppoa ja joskus taas ei.
Meillä molempien työt on sellasia, että niitä voi hoitaa valtaosin etänäkin. Tässä on kuitenkin muutama valtakunnanraja ylitettävänä, eli kaikki byrokraattiset kuviot ei aina ole niin yksinkertaisia. Toki sitä voisi päättää olla täällä tai siellä, mutta tähän asti tämä on toiminut varsin hyvin näin. Tämä viimeinen vuosi olis varmasti ollut isompi ongelma, jos oltais oltu vähemmän aikaa yhdessä. Nämä meidän kuviot on kuitenkin jo vakiintuneet, että tietää miten homma menee.Ok ja pääasia että olet tyytyväinen ja onnellinen ja rakastettu eli kaikkea hyvää teille ja onnea ja nyt toivotan sinulle hyvää yötä ja hänestä unen kuvia eli hyvää yötä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä ihmeestä sä jonkun hotellin tähän keksit?
Ettekö nukkuneet eri paikoissa eli kumpikaan ei ole nukkunut toisensa luona vaan päivää vietitte yhdessä nyt hyvää yötä ja kauniita unia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettekö nukkuneet eri paikoissa eli kumpikaan ei ole nukkunut toisensa luona vaan päivää vietitte yhdessä nyt hyvää yötä ja kauniita unia
Emme. Minä en ole missään vaiheessa puhunut mitään tuollaista. Taidatpa sekottaa yhden rekisteröidyn ja yhden anonyymin kirjoitukset toisiinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en ihan täysin ymmärrä tota logiikkaa, että kummatkin asuu omissa kämpissä ja sit kun tulee riitoja, niin kumpainenkin voi mennä omiin koteihinsa. Mä näen ton sitoutumisen pelkona ja kyllä tommonen vähentäisi myös luottamusta, jos ongelmia paetaan omiin oloihin. Ite tartten omaa rauhaa ja ymmärrän varsin hyvin, että ihmisillä on tarve, parisuhteessakin, vetäytyä omiin oloihin välillä, joillakin isompi tarve, joillakin pienempi tarve. Mutta vaikka itseänikin suhteessa henkisessä mielessä mätkäisty niin silti haluisin uskoa, että löytyisi ihmisiä, joihin voi luottaa ja jotka huonollakin hetkillä seisois vierellä. Ei se helppoo ja kevyttä oo, mutta voisiko ajatella että voi myös antaa paljon. Mutta ehdottomasti kyllä sitä mieltä oon, että yhdessä asuessa tilaa pitää olla niin, että pystyy väliin vetäytyy omiin oloihin.
”Mä näen ton sitoutumisen pelkona ja kyllä tommonen vähentäisi myös luottamusta, jos ongelmia paetaan omiin oloihin. ”
No johan...😲 Ymmärrätkö sen, ettei kaikki enää halua lähteä toiselle kierrokselle? Kun on leikitty kotia jo ihan riittävästi? Itse jo vuosia erillissuhteessa olevana näen tämän vain hyvänä asiana. Eikä me ongelmia juosta karkuun, miksi me niin tekisimme? 🙂
-palstahessu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Mä näen ton sitoutumisen pelkona ja kyllä tommonen vähentäisi myös luottamusta, jos ongelmia paetaan omiin oloihin. ”
No johan...😲 Ymmärrätkö sen, ettei kaikki enää halua lähteä toiselle kierrokselle? Kun on leikitty kotia jo ihan riittävästi? Itse jo vuosia erillissuhteessa olevana näen tämän vain hyvänä asiana. Eikä me ongelmia juosta karkuun, miksi me niin tekisimme? 🙂
-palstahessu.Mä vastasinkin sille, joka oli sitä mieltä, että sitten kun vähän erimielisyyttä tulee, niin on hyvä että kumpainenkin menee omaan kämppäänsä. Se ei mielestäni ollut oikein hyvän kuuloista ja otetaanpa huomioon, että meistä kaikki kamppailee erilaisten, aiempien haasteiden valossa. Kerroin oman näkemykseni, enkä tosiaan tuputa sitä muille. Kyllä monet hieman elämää nähneet ihmiset on varmaan kokeneet pettymyksiä ja se vaikuttaa eri tavoin eri ihmisiin. Kyllä mä itsekin voisin uskoa, että kaikki ihmiset ja suhteet on samanmoisia kuin aiemmatkin suhteet, eikä suhteeseen kantsi enää sitoutua ja toiseen luottaa. Ite kuitenkin pidän tärkeänä sitä, että jos suhteeseen mennään niin siihen sitoudutaan ja ne hyvät jutut kuin vastoinkäymisetkin kestetään yhdessä. Eikä yhdessä asuminen tarkoita sitä, että kumpaisellakin ei olisi omaa tilaa, samoin voi olla kesämökkiä ja muuta missä voi myös olla väliin erossa puolisosta. Jos pari on pitkään yhdessä niin kyllä erillään asuminen on kallistakin, mutta osalla ihmisistä on tietty rahaa paljon, ite kirjottelen normi elämän arjesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En osaa selittää kun rakastun naiseen niin haluan olla hänen kanssaan ja haluan että hän kuuluu elämääni ja jos hän ei olisi minun luonani niin minä olisin hänen luonaan ja tarpeeksi kun aikaa kuluu niin miksi maksaa kahteen asuntoon vuokraa kun kummiskin yhdessä ollaan niin en osaa selittää tai sanoa muuta kuin että haluan silloin olla hänen kanssaan ja jos joutuisi yksin nukkumaan niin uni ei tulisi vaan kaipaisin häntä ja menen sitten vaikka läpi seinien hänen luoksensa keskellä yötä ja hänet tavatessa olisin taas rauhallinen ja unikin tulisi
Tarvitset naisen, että osaa nukkua ja siksi että haluat säästää vuokrassa. Voi luoja sentään. Ihanaa rakkautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se kuule on, ettei lähellekään kaikki, edes avioparit asu yhdessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohdat vain sen, että kumpikaan ei halua etsiä sellaista suhdetta jossa asutaan yhdessä. Yhdessä asuminen ei suhdetta tee yhtään sen autuaammaksi kuin erikseen asuminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riitoja tulee todella paljon vähemmän ja molemmat viihtyy suhteessa paremmin kun ei asuta yhdessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-palstahessu.Sehän se ongelma lienee, kun ei voi riidellä päivästä ja yöstä toiseen samasta asiasta, vaan molemmat saavat olla rauhassa 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä vastasinkin sille, joka oli sitä mieltä, että sitten kun vähän erimielisyyttä tulee, niin on hyvä että kumpainenkin menee omaan kämppäänsä. Se ei mielestäni ollut oikein hyvän kuuloista ja otetaanpa huomioon, että meistä kaikki kamppailee erilaisten, aiempien haasteiden valossa. Kerroin oman näkemykseni, enkä tosiaan tuputa sitä muille. Kyllä monet hieman elämää nähneet ihmiset on varmaan kokeneet pettymyksiä ja se vaikuttaa eri tavoin eri ihmisiin. Kyllä mä itsekin voisin uskoa, että kaikki ihmiset ja suhteet on samanmoisia kuin aiemmatkin suhteet, eikä suhteeseen kantsi enää sitoutua ja toiseen luottaa. Ite kuitenkin pidän tärkeänä sitä, että jos suhteeseen mennään niin siihen sitoudutaan ja ne hyvät jutut kuin vastoinkäymisetkin kestetään yhdessä. Eikä yhdessä asuminen tarkoita sitä, että kumpaisellakin ei olisi omaa tilaa, samoin voi olla kesämökkiä ja muuta missä voi myös olla väliin erossa puolisosta. Jos pari on pitkään yhdessä niin kyllä erillään asuminen on kallistakin, mutta osalla ihmisistä on tietty rahaa paljon, ite kirjottelen normi elämän arjesta.
Omissa kämpissä kun asutaan, niin siinähän juuri tarvitaan eniten luottamista ja sitoutumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohdat vain sen, että kumpikaan ei halua etsiä sellaista suhdetta jossa asutaan yhdessä. Yhdessä asuminen ei suhdetta tee yhtään sen autuaammaksi kuin erikseen asuminen.
Noin se juuri menee. Jotta toinen etsisi jonkun, jonka kanssa muuttaa yhteen, niin jommakuman pitäisi haluta muuttaa yhteen. Kun kummallakaan ei ole sellaista tarvetta niin miksi ihmeessä kumpikaan etsisi ketään toista? Yhdenkin sopivan löytäminen on ihan tarpeeksi vaikeaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarvitset naisen, että osaa nukkua ja siksi että haluat säästää vuokrassa. Voi luoja sentään. Ihanaa rakkautta.
Voi morjens kuule. Ensinnäkin olen nainen enkä tahdo naista kumppaniksi. Toiseksi tarvisin nukkumisrauhaa, jos toinen kuorsaa niin en nukkuis ainakaan joka toinen yö hänen vieressä. Kolmanneksi rahan säästäminen , on se sitten omistus-tai vuokra-asunto on järkevää ja tilaa on tällöin yhdessä enemmän. Mun mielestä rakkaus ja järjen käyttö ei oo toisiaan poissulkevaa vaihtoehtoja. Ja tosiaan oon mä lasten miltäkin tottunut jonkinmoisia ääniin kotona, kyllä mä mieluiten asustaisin suhteessa ollessa yhdessä.
- Anonyymi
Ei palsta enään mitään korvaa.
Haluan pois tämän paskan.
Haluan vauvan jota helliä.
Haluan syödä jotta jaksaisin..
En toivu.
Olen vain yksi onnettomista kun juon.
En jaksa olla kallis.
Kuinka jaksan seuraavaan päivään jos en saa halittavvoo pikapuoliin.?
Teen vaikka lasta .
Mutta en hyväksy hairahduksia toisen vuoteeseen.
En jaksa olla yksin.
Tarvitsen lämpimän sylin 😗🙃 24 % sinkkunaisista ei halua mitään suhdetta ja 37% taas haluaisi mieluiten erillissuhteen.
Wwuwuw kirjoitti:
Miessinkkujen vastaavat luvut olivat 7 ja 20 %, vuonna 2015.
Kiitos numero-osastolle! 😝
Kiitos numero-osastolle! 😝
Olkaa hyvä vaan. Nuo tulokset löytyy Väestöliiton tutkimuksesta. Osmo Kontula.
Wwuwuw kirjoitti:
Olkaa hyvä vaan. Nuo tulokset löytyy Väestöliiton tutkimuksesta. Osmo Kontula.
No numeroita en tiennyt, mutta suhde sukupuolten välillä näkyy palstaltakin. 😊
- Anonyymi
Siksi avioerotilastotkin kukoistaa. Naiset eroaa päähänpistosta. Ainut syy olla suhteessa on miehen rahat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi avioerotilastotkin kukoistaa. Naiset eroaa päähänpistosta. Ainut syy olla suhteessa on miehen rahat.
Mö jitenkin epäilen, että tuskin kovin moni erillissuhteessa elävä on keskenään naimisissa. Erotilastoja tuskin myöskään koristaa yksikään sellainen, joka ei halua lainkaan parisuhdetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No teidän palstapoikien ei onneksi tarvitse rahojenne puolesta pelätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, kun suomalaiset naiset ei vieläkään saa käydä kouluja tai työskennellä kodin ulkopuolella, niin niillä on hirveä tarve äijien rahapussille. Ymmärtäähän sen, Suomi on kallis maa kouluttamattomalle ja työttömälle naiselle elää! Tarvii siis iskeä joku upporikas raksamies ja porsia pari mukulaa, jotta rahantulo on loppuiäksi taattua!
Voi jospa joskus suomalaiset naiset pääsisi käymään kouluja ja työllistymään, niin ei tarttis enää mennä parisuhteisiin miesten rahojen takia! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, kun suomalaiset naiset ei vieläkään saa käydä kouluja tai työskennellä kodin ulkopuolella, niin niillä on hirveä tarve äijien rahapussille. Ymmärtäähän sen, Suomi on kallis maa kouluttamattomalle ja työttömälle naiselle elää! Tarvii siis iskeä joku upporikas raksamies ja porsia pari mukulaa, jotta rahantulo on loppuiäksi taattua!
Voi jospa joskus suomalaiset naiset pääsisi käymään kouluja ja työllistymään, niin ei tarttis enää mennä parisuhteisiin miesten rahojen takia!Paitsi, että palstapojat halveksuvat koulutettuja naisia. Naisen pitäis kai olla kouluttamaton, mutta rikas perijätär.
- Anonyymi
Nuo kaikki tutkimusten tulokset pätee vain vastaajiin eli tutkimuksen kohteina oleviin ihmisiin. Niiden perusteella ei voi sanoa että niin ja niin monta prosenttia naisista ja miehistä vaan niin ja niin monta prosenttia niistä naisista ja miehistä jotka olivat mukana tutkimuksessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitkä rahat? 🤷♂️ Kerro lisää rahavaroistani? Tulin uteliaaksi 😄
-palstahessu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahat? Hahahaha. Itse erosin exän mielestä "päähänpistosta". Olin hänelle puhunut vuosikausia liiton päivittämisestä ja mikä mättää. Ei kiinnostanut. Yksi asia monista oli miehen rahankäyttö. Hän eli minun ja sukulaisteni siivellä. Että sellaiset rahat oli exällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahat? Hahahaha. Itse erosin exän mielestä "päähänpistosta". Olin hänelle puhunut vuosikausia liiton päivittämisestä ja mikä mättää. Ei kiinnostanut. Yksi asia monista oli miehen rahankäyttö. Hän eli minun ja sukulaisteni siivellä. Että sellaiset rahat oli exällä.
Yllättävän isolle osalle miehistä ero tosiaan tuntuu tulevan yllätyksena ja sen kuvitellaan olevan päähänpisto. Se pääsee yllättämään, vaikka vaimo olisi puhunut vuositolkulla niitä samoista asioista ja kertonut mikä mättää. Omallakin exälläni kävi juuri noin. Sinä kohtaa, kun minä ilmoitin lähteväni niin hän olisi halunnut yrittää "ratkoa ongelmia". Muuten hyvä, mutta halu ratkoa ongelmia tuli noin viisi vuotta myöhässä. Minulla ei ollut enää mitään ratkottavaa. Mulla oli kaikki hyvin, kun vain otin ja poistuin.
Anonyymi kirjoitti:
Jollain se voi toki rahakin olla syy, talous ylipäänsä.
Mutta toivon, että syy on kuiten se rakkaus, mikä pitää yhdessä. Helppoa se ei ole aina rakastaa, mutta harvoin se rakkauskaan ihan tuosta vaan lakkaa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No teidän palstapoikien ei onneksi tarvitse rahojenne puolesta pelätä.
Näin on, sillä yli 40-vuotiaita tuplatohtorinaisia, joilla on Päivi Räsäsen positiivisuus vaikeiden asioiden edessä ei Suomessa eikä maailmalla ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on, sillä yli 40-vuotiaita tuplatohtorinaisia, joilla on Päivi Räsäsen positiivisuus vaikeiden asioiden edessä ei Suomessa eikä maailmalla ole.
Unohtui tuo tärkein ominaisuus, nimittäin neitsyys. Siis otetaanpa uudelleen: yli 40-vuotias useamman tohtorin tutkinnon suorittanut neitsytnainen, jolla on ilmiömäinen Päivi Räsäsen kaltainen peruspositiivinen suhtautumistapa asioihin, vaikka asiat näyttäisivätkin vaikeilta tai jopa mahdottomilta.
Hmm, ehkä ihmiset on huomanneet, että on helpompaa kun ei tarvitse kysellä mielipidettä keltään arkisissa päätöksissä ja elämässään?
Näin tiiviisti taas kumppanin kanssa saman katon alla joskus rasittuu liikaakin, etenkin jos näkemykset törmäilee eikä oikein yhtenevää linjaa löydy tai ei jaksa jänkyttää kaikesta. Tai toinen jänkyttää kaikesta.
Joskus kaipaisi ihan omaa tilaakin. Onneksi kesällä pääsee pihalle, eikä toinen viihdy ulkona, niin saa olla rauhassa.
Onhan parisuhde mukava ja antoisa, kiva jakaa arkea toisen kanssa silloin kun yhteistyö sujuu. Ja yhdessä oleminen on pääosin mukavaa.- Anonyymi
Etsi uusi mies jos vanha rasittaa :DD
- Anonyymi
Minulle monessa naisessa on tarpeeksi jos 6 tuntia yhteiseloa vuorokaudessa.
Tuon ajan vielä naisia kestää:) Menkööt välillä vaikka virkkaamaan.
AsianVierestä Anonyymi kirjoitti:
Mitäpä mä uudella miehellä tekisin, kun naiset kiinnostaa.
Anonyymi kirjoitti:
Minulle monessa naisessa on tarpeeksi jos 6 tuntia yhteiseloa vuorokaudessa.
Tuon ajan vielä naisia kestää:) Menkööt välillä vaikka virkkaamaan.
AsianVierestäOnhan sitä siinäkin jo tunteja, jos enimmäkseen yksin viihtyy.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Onhan sitä siinäkin jo tunteja, jos enimmäkseen yksin viihtyy.
Tuossa on paljon tunteja, voi antaa kaiken mitä voi antaa.
Mutta oikeasti arkipäivässä ei paljon enempää voi edes olla yhdessä töiden lomassa.
Yölläkin keljuttaisi joku kuuma naisvartalo joka hohtaa lämpöä ja tunkee lähelle. Ei auta vaikka peittoa päältään pois potkisi, hiki siinä tulee eikä saa edes nukutuksi. Kauhiaa hommaa se yhdessä nukkuminen on. Vaikka välillä pökkisi polvella perseeseen että pysy nyt kauempana edes hetki niin ei, selän kääntäminenkään ei auta. Kohta on perskannikka kiinni selkäkuopassa.
Mutta oikeasti arkipäivässä ei paljon enempää voi edes olla yhdessä töiden lomassa.
Yölläkin keljuttaisi joku kuuma naisvartalo joka hohtaa lämpöä ja tunkee lähelle. Ei auta vaikka peittoa päältään pois potkisi, hiki siinä tulee eikä saa edes nukutuksi. Kauhiaa hommaa se yhdessä nukkuminen on. Vaikka välillä pökkisi polvella perseeseen että pysy nyt kauempana edes hetki niin ei, selän kääntäminenkään ei auta. Kohta on perskannikka kiinni selkäkuopassa.
AsianVierestäNiinhän se on, työelämä jo verottaa yhteistä aikaa. Verottaa etenkin silloin, kun yhteinen aika tuntuu rientävän liiankin nopeaan ja pitää erota hetkeksi.
No, ikävä tekee hyvääkin. Jos huomaa ikävöivänsä jotain, tietää pitävänsä ihmisestä. Ikävää ei tunne, jos ihmisestä ei niin välitä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäKuusi tuntia työpäivän lisäksi, sehän on ihan oikeasti PALJON. Itse ainakaan en ole noina päivinä juuri edes tuon enempää hereillä. Rehellisesti sanoen itse en siis todellakaan jaksaisi yhtään miestä aktiivisesti seurassani edes tuota kuutta tuntia arkipäivinäni. Ei mua toisen olemassaolo häiritsisi, mutten jaksaisi mitään "yhdessä touhuamista". Mä voin tulla kotiin, antaa pusun ja vaihtaa kuulumisia yhteisen ruoan ääressä, mutta sen lisäksi mulle käy vallan mainiosti, jos molemmat vaan touhuaa omiaan sanomatta sanaakaan.
Anonyymi kirjoitti:
Kuusi tuntia työpäivän lisäksi, sehän on ihan oikeasti PALJON. Itse ainakaan en ole noina päivinä juuri edes tuon enempää hereillä. Rehellisesti sanoen itse en siis todellakaan jaksaisi yhtään miestä aktiivisesti seurassani edes tuota kuutta tuntia arkipäivinäni. Ei mua toisen olemassaolo häiritsisi, mutten jaksaisi mitään "yhdessä touhuamista". Mä voin tulla kotiin, antaa pusun ja vaihtaa kuulumisia yhteisen ruoan ääressä, mutta sen lisäksi mulle käy vallan mainiosti, jos molemmat vaan touhuaa omiaan sanomatta sanaakaan.
Liian raskas työ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuusi tuntia työpäivän lisäksi, sehän on ihan oikeasti PALJON. Itse ainakaan en ole noina päivinä juuri edes tuon enempää hereillä. Rehellisesti sanoen itse en siis todellakaan jaksaisi yhtään miestä aktiivisesti seurassani edes tuota kuutta tuntia arkipäivinäni. Ei mua toisen olemassaolo häiritsisi, mutten jaksaisi mitään "yhdessä touhuamista". Mä voin tulla kotiin, antaa pusun ja vaihtaa kuulumisia yhteisen ruoan ääressä, mutta sen lisäksi mulle käy vallan mainiosti, jos molemmat vaan touhuaa omiaan sanomatta sanaakaan.
Olet nainen jota arvostan, elämässä on muutakin mitä vain parisuhde.
Ihmiset imevät toisistaan hyvää energiaa pari tuntia, tuon jälkeen on aivan sama mitä tekevät.
AsianVierestä - Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Liian raskas työ?
Ei se varsinaisesti liity työhön mitenkään, vaan mun luonteeseeni. Mulla on työni parissa lähinnä vaan hauskaa, mutta vuorokaudessa on rajallinen määrä tunteja. Mä en vaan jaksa loputtomasti seurustella kenenkään kanssa. Ei mulla edes riittäis juttua tuntikausiksi joka ainoa päivä. Kaipaan omaakin aika ja omia juttujani.
Anonyymi kirjoitti:
Ei se varsinaisesti liity työhön mitenkään, vaan mun luonteeseeni. Mulla on työni parissa lähinnä vaan hauskaa, mutta vuorokaudessa on rajallinen määrä tunteja. Mä en vaan jaksa loputtomasti seurustella kenenkään kanssa. Ei mulla edes riittäis juttua tuntikausiksi joka ainoa päivä. Kaipaan omaakin aika ja omia juttujani.
Ei mutta tuo, että oot niin väsynyt että 6h töistä ja simahtaa.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Ei mutta tuo, että oot niin väsynyt että 6h töistä ja simahtaa.
8 6 on jo 14 tuntia. Jos haluaa kunnon yöunet niin ei siihen työpäivänä paljoa enempää jää. Itselläni ainakin iltatoimet ja muut vievät myös aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
8 6 on jo 14 tuntia. Jos haluaa kunnon yöunet niin ei siihen työpäivänä paljoa enempää jää. Itselläni ainakin iltatoimet ja muut vievät myös aikaa.
Tällä hetkellä toki teen työni etänä, että aikaa jää vähän enemmän. Normaaliaikana tuohon tulisi kuitenkin vielä työmatkatkin mukaan. Eli ainakaan omassa vuorokaudessani ei ole tunteja yhtään enempää.
Anonyymi kirjoitti:
Okei. Sulla on tuommonen työtahti. Nojoo, ymmärrän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jan ei tajua ettei kaikkien suhteet ole samanlaisia kuin heidän. Mitäs otti kersan miehekseen.
Anonyymi kirjoitti:
Jan ei tajua ettei kaikkien suhteet ole samanlaisia kuin heidän. Mitäs otti kersan miehekseen.
Miestä ylipäätään. Samanlaisia kersoja suurin osa tavalla tai toisella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoilla linjoilla. Elämässäni on myös paljon muita ihmisiä, joille haluan jakaa aikaani.
- Anonyymi
Minä en kaipaa sellaista parisuhdetta jossa olisi romantiikkaa, koska ei ole ketään sellaista jota kaipaisin sillä tavalla. Kimppakämppätyyppinen kaverina olisi mahdollista.
- Anonyymi
Sitä mä en ymmärrä että miksei näitä kimppakämppiä oo enempää. Mulla ainakin pää sekois jos joutusin asuun jossain yksiössä. Periaatteessa mullakin ois toi toinen makuuhuone vapaa, jonka vois vuokrata. Monilla yksinasuvilla on hirveen tuhlaavainen elämän tapa. Oon ollu remonttihommissa ja hölmöö, kun yhdellä ihmisellä on tiskikone ja pyykkikone ja hiustenkuivaimet siististi rivissä. No on mullakin tuo 40 tuhannen auto, että en silleen tuomitse. Mutta monella on kyllä niin herkkää kun on niin ittelle vaan sisustettu.
T.Jerome Anonyymi kirjoitti:
Sitä mä en ymmärrä että miksei näitä kimppakämppiä oo enempää. Mulla ainakin pää sekois jos joutusin asuun jossain yksiössä. Periaatteessa mullakin ois toi toinen makuuhuone vapaa, jonka vois vuokrata. Monilla yksinasuvilla on hirveen tuhlaavainen elämän tapa. Oon ollu remonttihommissa ja hölmöö, kun yhdellä ihmisellä on tiskikone ja pyykkikone ja hiustenkuivaimet siististi rivissä. No on mullakin tuo 40 tuhannen auto, että en silleen tuomitse. Mutta monella on kyllä niin herkkää kun on niin ittelle vaan sisustettu.
T.JeromeMä taas sekoisin, jos pitäisi asua jonkun kaverin tai vieraan ihmisen kanssa kimpassa.
Rakastettu ja omat lapset ainoat ihmiset joiden kanssa asuminen käy päinsä. Hetkellisesti oma vanhempi, jos hällä yksin vaikeaa.
Mutta näin erilaisia me ihmiset ollaa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T.JeromeKatselin juuri myytäviä asuntoja. Ilmoitus kaksiosta, jossa keittiö oli kivasti siinä huoneiden keskellä. Hyvä "soluasunto". Asunto vuokrattuna ja voi mahdoton mitkä kaksi k tunkiota. Sekava keittiö, muovikassikin siinä tiskipöydällä kaiken muun rojun keskellä. Millään ei mitään väliä -kämppä. Kokemus oli aivan karsea, pelkistä valokuvista. Minä ja aika moni muu haluaa asua kodissa, eikä missä tahansa kämpässä romujen seassa.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Mä taas sekoisin, jos pitäisi asua jonkun kaverin tai vieraan ihmisen kanssa kimpassa.
Rakastettu ja omat lapset ainoat ihmiset joiden kanssa asuminen käy päinsä. Hetkellisesti oma vanhempi, jos hällä yksin vaikeaa.
Mutta näin erilaisia me ihmiset ollaa.Olen ennen ollut juurikin samoilla linjoilla. Olen eronnut, nyt lapset aikuisia. Miesystävä on, hänen enkä kenenkään kanssa muuta enää yhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T.JeromeKenellä on, kenellä ei.. eronneella normaalituloisella miehellä ei yleensäkään ole varaa "tuhlailuun" kun yksin maksat vuokrat tai asumisen ja laskut ja vieläpä elatusmaksut ex vaimolle. Lisäksi jos lapset ovat tietyssä iässä niin itselle ei jää rahaa käytännössä yhtään vaikka kuinka säntillisesti käyttäisit rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katselin juuri myytäviä asuntoja. Ilmoitus kaksiosta, jossa keittiö oli kivasti siinä huoneiden keskellä. Hyvä "soluasunto". Asunto vuokrattuna ja voi mahdoton mitkä kaksi k tunkiota. Sekava keittiö, muovikassikin siinä tiskipöydällä kaiken muun rojun keskellä. Millään ei mitään väliä -kämppä. Kokemus oli aivan karsea, pelkistä valokuvista. Minä ja aika moni muu haluaa asua kodissa, eikä missä tahansa kämpässä romujen seassa.
Mutta onhan siinä kuitenkin oma huone ja sen voi laittaa semmoseks kun tykkää. Mulla on keittiö ja wessa tosi siisti ja olkkari jäisi myös yhteiseks. Toi mun oma huone on vähän sekasin. Mutta vuokrattava huone on kans siisti. Ihan hyvä sänky ja kirotuspöytä kuuluu hintaan.
T.Jerome - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ennen ollut juurikin samoilla linjoilla. Olen eronnut, nyt lapset aikuisia. Miesystävä on, hänen enkä kenenkään kanssa muuta enää yhteen.
Sä voit tulla mulle asuun. Mä oon päivät töissä, illat paljon ulkona. Yön nukun tossa omassa huoneessa ja sadepäivät mökötän siellä. Välillä käyn keittään kupillisen kahvia ja vessassa, mutta ei varmaan paljoo nähtäs. Oisko hyvä. Tai jos sä et haluu, niin joku muu sitten.
T: Jerome
- Anonyymi
Jos tykkää ja tarvii tehdä asioita jonkun muun kanssa, niin miksi sen "jonkun muun" on ehdottomasti oltava romanttinen kumppani?
Moni meistä sinkuista jotka ei kaipaa kumppania, esim. matkustaa ihan kavereiden kanssa. Kavereiden kanssa on kiva jakaa asioita.Riippuu ehkä vähän kavereistakin, jos on samanhenkisiä kavereita niin ehkä sitten onnistuu. Jos taas on vaikkapa kaveri joka tykkää bilettää ja hillua eikä itseä huvita, niin raskasta sellaisen aknssa on mihinkään matkustaa. Mulla ainakin on kavereiden kanssa usein ollut se ongelma, että tykätään viettää ns. laatuaikaa ihan erilailla, ihan eri käsitys siitä laatuajasta.
Joten yhteiset matkat ulkomaille olisi helvetin haasteellisia heidän kanssaan. Moni kavereistani käyttää alkoholia ja heidän mielestä lomaan kuuluu alkoholi, kun taas minua ei kiinnosta lomailla tillin tallin tömpsis, vaan tutustua paikalliseen elämään, nähdä, katsella paikkoja, selvinpäin.
Ruokajuomana voi mennä lasi olutta, mutta sekin lähinnä vasta sitten, kun ollaan rauhoituttu aloilleen eikä enää olla menossa mihinkään kiertelemään ja katselemaan.
Kaverini myös ovat auringossa makoilijoita, mitä minä taas en ole. Sekin kävisi pitkäveteiseksi istua väkisin jossain rannalla nahkaa poltellen. :DMCMLXXVI kirjoitti:
Riippuu ehkä vähän kavereistakin, jos on samanhenkisiä kavereita niin ehkä sitten onnistuu. Jos taas on vaikkapa kaveri joka tykkää bilettää ja hillua eikä itseä huvita, niin raskasta sellaisen aknssa on mihinkään matkustaa. Mulla ainakin on kavereiden kanssa usein ollut se ongelma, että tykätään viettää ns. laatuaikaa ihan erilailla, ihan eri käsitys siitä laatuajasta.
Joten yhteiset matkat ulkomaille olisi helvetin haasteellisia heidän kanssaan. Moni kavereistani käyttää alkoholia ja heidän mielestä lomaan kuuluu alkoholi, kun taas minua ei kiinnosta lomailla tillin tallin tömpsis, vaan tutustua paikalliseen elämään, nähdä, katsella paikkoja, selvinpäin.
Ruokajuomana voi mennä lasi olutta, mutta sekin lähinnä vasta sitten, kun ollaan rauhoituttu aloilleen eikä enää olla menossa mihinkään kiertelemään ja katselemaan.
Kaverini myös ovat auringossa makoilijoita, mitä minä taas en ole. Sekin kävisi pitkäveteiseksi istua väkisin jossain rannalla nahkaa poltellen. :DYhteiset matkat mihinkään lisään ja tarkennan olisi haastellisia erilaisten mieltymysten vuoksi.
MCMLXXVI kirjoitti:
Yhteiset matkat mihinkään lisään ja tarkennan olisi haastellisia erilaisten mieltymysten vuoksi.
Ja kyllä heitä vatuttaisi kuten aina ennenkin, etten minä ilonpilaaja lähde ryyppäämään enkä lukemaan romaaneja rannalle ja itseäni grillaamaan. Että olisi se heillekin aika kärsimystä minun kanssa matkustelu. :)
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Riippuu ehkä vähän kavereistakin, jos on samanhenkisiä kavereita niin ehkä sitten onnistuu. Jos taas on vaikkapa kaveri joka tykkää bilettää ja hillua eikä itseä huvita, niin raskasta sellaisen aknssa on mihinkään matkustaa. Mulla ainakin on kavereiden kanssa usein ollut se ongelma, että tykätään viettää ns. laatuaikaa ihan erilailla, ihan eri käsitys siitä laatuajasta.
Kaverini myös ovat auringossa makoilijoita, mitä minä taas en ole. Sekin kävisi pitkäveteiseksi istua väkisin jossain rannalla nahkaa poltellen. :DTuossa olen kanssasi edelleen aivan samoilla linjoilla :) Mitä järkeä mennä ulkomaille lojumaan rannalle ja juomaan alkoholia. Ei sitten niin mitään. Haluan kulttuurikokemuksia ja liikuntaa yms. matkoillani. Kukin tietysti tyylillään.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Kaverini myös ovat auringossa makoilijoita, mitä minä taas en ole. Sekin kävisi pitkäveteiseksi istua väkisin jossain rannalla nahkaa poltellen. :DOlisiko se matkustaminen bilettävän ja ryyppäävän romanttisen kumppanin kanssa sitten jotenkin kivempaa, kuin bilettävän ja ryyppäävän kaverin kanssa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa olen kanssasi edelleen aivan samoilla linjoilla :) Mitä järkeä mennä ulkomaille lojumaan rannalle ja juomaan alkoholia. Ei sitten niin mitään. Haluan kulttuurikokemuksia ja liikuntaa yms. matkoillani. Kukin tietysti tyylillään.
Erikoinen olettamus vaikuttaa elävän täällä, että kavereiden kanssa esim tuo matkustelu olisi pelkkää ryyppäämistä ja rellestämistä.
Jos lähtee ryyppäävän ja aurinkoa palvovan kaverin kanssa matkoille, niin tietää että sitä on luvassa.
Mutta varmaan useimmat löytävät kaveripiiriinsä suht samansuuntaisista asioista kiinnostuneita ihmisiä? Anonyymi kirjoitti:
Olisiko se matkustaminen bilettävän ja ryyppäävän romanttisen kumppanin kanssa sitten jotenkin kivempaa, kuin bilettävän ja ryyppäävän kaverin kanssa?
Ei, outo kysymys. Luulin, että tuosta ymmärtää kyllä ettei ole mun juttu biletys ja ryyppäys.
Kumppani ei biletä eikä ryyppää.Anonyymi kirjoitti:
Erikoinen olettamus vaikuttaa elävän täällä, että kavereiden kanssa esim tuo matkustelu olisi pelkkää ryyppäämistä ja rellestämistä.
Jos lähtee ryyppäävän ja aurinkoa palvovan kaverin kanssa matkoille, niin tietää että sitä on luvassa.
Mutta varmaan useimmat löytävät kaveripiiriinsä suht samansuuntaisista asioista kiinnostuneita ihmisiä?Nythän sä oletat, että muut olettaa. Kun muut kertoi vaan mikä ei olis kivaa.
MCMLXXVI kirjoitti:
Ei, outo kysymys. Luulin, että tuosta ymmärtää kyllä ettei ole mun juttu biletys ja ryyppäys.
Kumppani ei biletä eikä ryyppää.Enkä siis valitsisi kumppaniksi jatkossakaan bilettäjä ryyppääjää.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Kumppani ei biletä eikä ryyppää.Kuulostaa siltä ettet ole osannut valita kaveripiiriisi samanhenkistä porukkaa, jos pelkona on että kaverit bilettää ja ryyppää läpi loman.
Kysymys ap:lle kuului että miksi sen "jonkun muun", jonka kanssa pitäisi aikaa viettää ja asioita tehdä, olisi ehdottomasti oltava romanttinen kumppani. Että miksi olettaa, ettei sinkulle kelpaisi vallan hyvin seuraksi kaveri, vaan puuhailuun on välttämättä saatava romanttinen kumppani seuraksi. Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa siltä ettet ole osannut valita kaveripiiriisi samanhenkistä porukkaa, jos pelkona on että kaverit bilettää ja ryyppää läpi loman.
Kysymys ap:lle kuului että miksi sen "jonkun muun", jonka kanssa pitäisi aikaa viettää ja asioita tehdä, olisi ehdottomasti oltava romanttinen kumppani. Että miksi olettaa, ettei sinkulle kelpaisi vallan hyvin seuraksi kaveri, vaan puuhailuun on välttämättä saatava romanttinen kumppani seuraksi.Kaverit on tulleet randomina, en ole kovin kaverikeskeinen tyyppi muutenkaan. Yksi on ns. valittu ja hänkin on tuota tyypillistä ihmisryhmää, jonka juhliin alkoholi liittyy jotenkin. Biletys, hilluminen.
Mä olen nk. yksinäinen susi, se kuvaa paremmin perusolemustani. Poikkean tavallisesta kaavasta monella tapaa, eikä se nyt ainakaan tee helpommaksi löytää itsensä kaltaisia, kun ei niitä tunnu olevan.MCMLXXVI kirjoitti:
Kaverit on tulleet randomina, en ole kovin kaverikeskeinen tyyppi muutenkaan. Yksi on ns. valittu ja hänkin on tuota tyypillistä ihmisryhmää, jonka juhliin alkoholi liittyy jotenkin. Biletys, hilluminen.
Mä olen nk. yksinäinen susi, se kuvaa paremmin perusolemustani. Poikkean tavallisesta kaavasta monella tapaa, eikä se nyt ainakaan tee helpommaksi löytää itsensä kaltaisia, kun ei niitä tunnu olevan.Siksi mielummin se romanttinen rakastettu vie huomioni ja aikani, lähtee reissuun, kun joukko ihmisiä joiden seurasta en niin piittaa.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Kaverit on tulleet randomina, en ole kovin kaverikeskeinen tyyppi muutenkaan. Yksi on ns. valittu ja hänkin on tuota tyypillistä ihmisryhmää, jonka juhliin alkoholi liittyy jotenkin. Biletys, hilluminen.
Mä olen nk. yksinäinen susi, se kuvaa paremmin perusolemustani. Poikkean tavallisesta kaavasta monella tapaa, eikä se nyt ainakaan tee helpommaksi löytää itsensä kaltaisia, kun ei niitä tunnu olevan.Sittenhän ap:n kuvailu osuu sinuun hyvin! Reissuun ja puuhaseuraksi ylipäätään on saatava se romanttinen kumppani, kun on valittu kaverit niin huonosti ettei niiden seurassa viihdy.
Sen sijaan moni yksin viihtyvä sinkku on valinnut pienet piirinsä siten, että niiden ihmisten kanssa aidosti viihtyy. Siksi eivät tarvitse reissuille tai muihin puuhiin juuri sitä romanttista kumppania, vaan niistä huolella valituista ystävistä löytyy tarvittaessa seuraa - ellei jostain syystä huvita yksin olla. Anonyymi kirjoitti:
Sittenhän ap:n kuvailu osuu sinuun hyvin! Reissuun ja puuhaseuraksi ylipäätään on saatava se romanttinen kumppani, kun on valittu kaverit niin huonosti ettei niiden seurassa viihdy.
Sen sijaan moni yksin viihtyvä sinkku on valinnut pienet piirinsä siten, että niiden ihmisten kanssa aidosti viihtyy. Siksi eivät tarvitse reissuille tai muihin puuhiin juuri sitä romanttista kumppania, vaan niistä huolella valituista ystävistä löytyy tarvittaessa seuraa - ellei jostain syystä huvita yksin olla.No jos sen noin ajattelee. Mä kun en aikuisena enää ole juuri kavereita ja ystäviä kaivannut. Niin en ole myöskään valinnut. Ystäväni olen tuntenut - 89 vuodesta. Paljon on yhdessä oltu, muttei reissattu. Tiet on eronneet aina, kun hänen on tehnyt mieli hillua, bilettää tai juoda.
Oon poistunut kotiini tms.
Joko rakastettu tai yksin. Tai pitäisi löytää sopiva ystävä, kuten sanoin eipä niitä tunnu olevan.MCMLXXVI kirjoitti:
No jos sen noin ajattelee. Mä kun en aikuisena enää ole juuri kavereita ja ystäviä kaivannut. Niin en ole myöskään valinnut. Ystäväni olen tuntenut - 89 vuodesta. Paljon on yhdessä oltu, muttei reissattu. Tiet on eronneet aina, kun hänen on tehnyt mieli hillua, bilettää tai juoda.
Oon poistunut kotiini tms.
Joko rakastettu tai yksin. Tai pitäisi löytää sopiva ystävä, kuten sanoin eipä niitä tunnu olevan.Unohtu sanoa, että mulle kumppani on myös ystävä.
Jos ei ole kumppania, vietän aikaani pääasiassa yksin. En kavereiden kanssa. Voin käydä kylässä, pyytää kylään mutta ei kyllä ole lähdetty mihinkään hillumaan.
Mun elämä on monella tapaa tämmöinen, koska en ole elänyt muutenkaan kuten moni muu. Terveet ja vauhdikkaat.
Viikottainen migreeni x1- 4 kertaa, iästä 7 vuotta ikään 33 rajoittaa aika paljon. Ja fibromyalgia myös.
Ystäviä ei paljon ole sairastavilla, jotka ei jaksa ja tykkää hillua. Edes olla sosiaalisesti aktiivinen.
- Anonyymi
Mies olen enkä kaipaa ketään rinnalleni enkä tule kaipaamaan.
- Anonyymi
Sama tilanne!
- Anonyymi
Kun muitakin ihmisiä on kun ainoastaan miehet. Esim.työkaverit, ystävät ,pereenjäsenet ja omat lapset. Parisuhde ei ole ainoa ihmissuhde jossa voi matkustella tai asua samassa taloudessa. Seuraa saa myös lemmikeistä. Tähän hulinaan en kaipaa ENEMPÄÄ sellaista johon joutuisi sitoutumaan ja haukkaisi liian intensiivisen osan tämänhetkisestä elämästä. Joskus voi olla toisin,metta nyt on nyt. Enkä asu yksin vaikken ole parisuhteessa.
- Anonyymi
Lemmikit on kyllä mukavia, mutta sitoo ihan hirveesti. Jos parisuhteessakin ois niin ettei sekunnikskaan sais olla yksin, niin en mithinkään parisuhteeseen haluaisikaan.
Omat lapset joo nykyään. Heidän kanssa lähden mieluusti mihin vaan.
Työkavereiden kanssa en, koska yleensä ne on jotain hillumista. Aika moni suomalainen dokaa kun on loma tai juhla.MCMLXXVI kirjoitti:
Omat lapset joo nykyään. Heidän kanssa lähden mieluusti mihin vaan.
Työkavereiden kanssa en, koska yleensä ne on jotain hillumista. Aika moni suomalainen dokaa kun on loma tai juhla.Ja omat vanhemmat ja anoppikin kävisi lomaseuraksi. Tai puolison toinen isosisko. Hänen kanssa voisi olla ihan jees lomailla.
- Anonyymi
....."mutta te vaan kovasti arvostelette ja tuomitsette niitä ihmisiä, jotka oikeesti tykkää ja tarvii tehdä asioita jonkun kanssa, esim. matkustaessa on kivempi jakaa asioita toisen kanssa ja monta muuta vastaavaa juttua. Mutta onko niin, että palsta korvaa teillä ja on riittävä korvaamaan muut ihmiset?"
Olen hyvin vapaaehtoisesti ja omasta vapaasta tahdostani sinkku.
Olen ollut yksin nyt muutaman vuoden, ja tunnen että tämä on sitä miten elämäni haluan elää.
Olen ollut parisuhteissa, seurustellut, tapaillut miehiä, mutta kuitenkaan en ole tuntenut oloani täysin hyväksi. Aina on ollut kuin kivi kengässä, jokin hankaa ja vaivaa.
Olen itse asiassa aina pohjimmiltani tiennyt, etten halua sitoutua. Olen jo 9-vuotiaana sanonut vanhemmilleni että miestä en tule koskaan ottamaan enkä lapsia halua. No, niitä miehiä on ollut mutta lapsia ei ole eikä tule. Ei myöskään avioliittoa tai muuta sitoutumista.
Viimeisen suhteen jälkeen aloin tajuta että en halua enää toimia itseäni vastaan. Elän tätä elämää itselleni, en kenellekään toiselle, ja itse päätän miten sen elän. Kun on vain tämä yksi elämä ja sekin turhan lyhyt haluan käyttää sen tavalla joka on mahdollisimman hyvä itselleni.
Aloittaja sanoo että "te vain tuomitsette ja arvostelette ihmisiä jotka haluaa elää toisen kanssa". Itse en ole arvostellut enkä tällaista arvostelua ole havainnut, mutta kylläkin paljonkin sitä että kysellään ja udellaan miksi et ole miestä ottanut. Mikä sinussa on vikana? Etkö kelpaa? Oletko nirso? Tätä saa naispuolinen sinkku kuulla joka suunnalta.
Jopa vihamielisyyttä ja haukkumista.
Onhan se totta että moni on yksinäinen ja se on suuri ongelma Suomessa. Kaikki yksin elävät eivät kuitenkaan ole! Ole iso ero yksin olemisella ja yksinäisyydellä,
Itse en koe yksinäisyyttä ja yksinolosta nautin. Minulle on tärkeää että kotini on vain minun, ja saan siellä olla täysin rauhassa.
Yksinäinen en kuitenkaan ole. Minulla on yksi todella rakas lapsuudesta asti mukana seurannut ystävä ja muutama muu joita voin ystäviksi kutsua. On kavereita ja on työkavereita. On sisko ja veli joilla kummallakin perhe. Olemme läheisiä ja melkein päivittäin yhteydessä.
Mitä matkusteluun ja vapaa-aikaan tulee, tykkään seikkailla yksin. Matkustaessa varaan aina vain majoituksen, loput keksin sitten paikanpäällä . Yksin se on hauskempaa koska voi päättää eks tempore mitä haluaa nähdä ja kokea.
Itselläni ei siis ole puute ihmisistä ja läheisistä. Elän mielestäni varsin hyvää elämää enkä todellakaan halua tähän ketään rajoittamaan ja vaatimaan yhtään mitään.
Niin että eiköhän se ole niin päin että meitä vapaaehtoisesti sinkkuja (naisia) ei suvaita, syystä tai toisesta. Ehkä se rassaa monen mieltä kun nainen ei miestä elämäänsä halua?- Anonyymi
Te olette ihan yes, hairahtukaa joskus ja antakaa ihanuuttanne, tuta mitä olette.
AsianVierestä
- Anonyymi
Parisuhde syntyy melkein aina " vahingon" seurauksena . Jos jotain muuta väität niin olet mielikuviesi vanki .
- Anonyymi
Lisääntyminen on kuitenkin elämän ainoa tarkoitus, mitään muuta ei jää jäljelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisääntyminen on kuitenkin elämän ainoa tarkoitus, mitään muuta ei jää jäljelle.
Ehkä sinulle.
Jos niin on, kovin on harmaata ja kolkkoa elämäsi. Pelkkänä jälkeläisten tekokoneena toimiminen ei kyllä ainakaan minua houkuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietäisitpä vain, miten mukavaa, rakkaudentäyteistä ja ennen kaikkea merkityksellistä voi vapaaehtoisesti lapsettoman elämä olla.
Tuollaisia sinun tyylisiä lausahduksia kuulee aina niiden suusta, jotka eivät oikeasti halua lapsia. Koska he kokevat olevansa pakotettuja tiettyyn elämäntyyliin, he vähättelevät muiden valintoja aina kun kykenevät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni on lapsia ja silti pidän tuota ajatusta vähintään kummallisena. Aika köyhää on yksilön elämä, jos kokee lisääntymisen sen ainoaksi tarkoitukseksi. Itse en aio enää enempää lisääntyä. Minä olen lisääntymiseni jo lisääntynyt. Nyt on aika siirtää katsetta pikkuhiljaa muihin juttuihin. Lapset on vielä sen verran pieniä, että lapsijuttuja ei voi vielä kokonaan jättää taakseen vaan vain lainassa ne silti lopulta ovat. Lapset on tarkoitus kasvattaa siten, että ne lopulta lentävät omilleen. Vaikkakin itse toivon, etteivät lentäisi ihan hirveän kauaksi. Mulla löytyy onneksi elämää lisääntymisen ulkopuolellakin
Anonyymi kirjoitti:
Tietäisitpä vain, miten mukavaa, rakkaudentäyteistä ja ennen kaikkea merkityksellistä voi vapaaehtoisesti lapsettoman elämä olla.
Tuollaisia sinun tyylisiä lausahduksia kuulee aina niiden suusta, jotka eivät oikeasti halua lapsia. Koska he kokevat olevansa pakotettuja tiettyyn elämäntyyliin, he vähättelevät muiden valintoja aina kun kykenevät.Yksinäinen vanhuus tulee lapsettomalle sinkulle. Mutta joillekinhan se sopii.
- Anonyymi
Mulkku-Seppo kirjoitti:
Yksinäinen vanhuus tulee lapsettomalle sinkulle. Mutta joillekinhan se sopii.
Yksinäinen vanhuus on ainka monella sellasellakin, joka on lapsia tehnyt. Sillen voi käydä, jos on mulkku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni on lapsia ja silti pidän tuota ajatusta vähintään kummallisena. Aika köyhää on yksilön elämä, jos kokee lisääntymisen sen ainoaksi tarkoitukseksi. Itse en aio enää enempää lisääntyä. Minä olen lisääntymiseni jo lisääntynyt. Nyt on aika siirtää katsetta pikkuhiljaa muihin juttuihin. Lapset on vielä sen verran pieniä, että lapsijuttuja ei voi vielä kokonaan jättää taakseen vaan vain lainassa ne silti lopulta ovat. Lapset on tarkoitus kasvattaa siten, että ne lopulta lentävät omilleen. Vaikkakin itse toivon, etteivät lentäisi ihan hirveän kauaksi. Mulla löytyy onneksi elämää lisääntymisen ulkopuolellakin
No tääpä herätti niin kauheesti älämölöä. Vaikka luin kuin suoraan biologian kirjasta. Eli kysytään sitten toisin päin: että mitä siitä jää jäljelle jos ei lisäänny. Siis normi ihmisellä, joka ei ole Sibelius tai Rembrant tai vastaava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tääpä herätti niin kauheesti älämölöä. Vaikka luin kuin suoraan biologian kirjasta. Eli kysytään sitten toisin päin: että mitä siitä jää jäljelle jos ei lisäänny. Siis normi ihmisellä, joka ei ole Sibelius tai Rembrant tai vastaava.
"Eli kysytään sitten toisin päin: että mitä siitä jää jäljelle jos ei lisäänny."
Jäljelle? Tarkoitatko kuoleman jälkeen? 😂
Elämä on tässä hetkessä. Minua ei ole täällä murehtimassa olematonta "jäämistöäni" enää sen jälkeen, kun olen kuollut. 😉
Ja aika pienet täytyy sosiaaliset verkostot olla, jos ainoat läheiset ihmissuhteet vanhuudessa ovat omat lapset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä pitäis jäädä jäljelle? En ymmärrä ollenkaan moista ajatusta. Tuskinpa mua kuoleman jälkeen nyppii, kun en alkanut taidemaalariksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eli kysytään sitten toisin päin: että mitä siitä jää jäljelle jos ei lisäänny."
Jäljelle? Tarkoitatko kuoleman jälkeen? 😂
Elämä on tässä hetkessä. Minua ei ole täällä murehtimassa olematonta "jäämistöäni" enää sen jälkeen, kun olen kuollut. 😉
Ja aika pienet täytyy sosiaaliset verkostot olla, jos ainoat läheiset ihmissuhteet vanhuudessa ovat omat lapset.Ei se mulle mikään pakkomielle ole se lisääntyminen. On mulla muutakin tekemistä. Ei se mun henkilökohtaseen elämään mitään vaikuta. Mutta biologia on tiedettä, ei sitä voi tosta vaan kumota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se mulle mikään pakkomielle ole se lisääntyminen. On mulla muutakin tekemistä. Ei se mun henkilökohtaseen elämään mitään vaikuta. Mutta biologia on tiedettä, ei sitä voi tosta vaan kumota.
Tuo ei itseasiassa pidä täysin paikkaansa biologiankaan kannalta. Eläinmaailmassa on paljon lajeja, joissa jokainen yksilö ei suinkaan lisäänny.
- Anonyymi
Ei ainakaan minun kymmeniä vuosia kestänyt parisuhteeni alkanut "vahingon" seurauksena. Ensimmäinen lapsi syntyi vasta yli kolme vuotta naimisiinmenon jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan minun kymmeniä vuosia kestänyt parisuhteeni alkanut "vahingon" seurauksena. Ensimmäinen lapsi syntyi vasta yli kolme vuotta naimisiinmenon jälkeen.
Itse tulkitsin tuon tarkoittavan tapaamista. Kyllähän se paikkansa pitää, että jos nyt ei kaikki niin hyvin iso osa parisuhteista alkaa jonkun sattuman kautta. Itse tapaaminen on hyvin usein joniknkin tason sattumaa. Poikkeuksena sellaset alut, joissa joku toimii välittäjänä. Vaikka eiköhän niistäkin lopulta aina joku sattumakin löydy, jos etsimällä etsii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se mulle mikään pakkomielle ole se lisääntyminen. On mulla muutakin tekemistä. Ei se mun henkilökohtaseen elämään mitään vaikuta. Mutta biologia on tiedettä, ei sitä voi tosta vaan kumota.
"Mutta biologia on tiedettä, ei sitä voi tosta vaan kumota."
Miten sitten selität sen, ettei minun elämäni (eikä monen muunkaan) tarkoitus ole lisääntyminen? Minä selitän sen sillä tavalla, että biologia ei ole koskaan väittänytkään, että kaikkien yksilöiden elämän tarkoitus olisi lisääntyminen.
Muussa tapauksessahan esimerkiksi luonnonvalinta ei toimisi ollenkaan! Jo se yksin edellyttää, etteivät kaikki lisäänny.
Itse olen aktiivisesti pyrkinyt välttelemään lisääntymistä. Anonyymi kirjoitti:
Miten sitten selität sen, ettei minun elämäni (eikä monen muunkaan) tarkoitus ole lisääntyminen? Minä selitän sen sillä tavalla, että biologia ei ole koskaan väittänytkään, että kaikkien yksilöiden elämän tarkoitus olisi lisääntyminen.
Muussa tapauksessahan esimerkiksi luonnonvalinta ei toimisi ollenkaan! Jo se yksin edellyttää, etteivät kaikki lisäänny.
Itse olen aktiivisesti pyrkinyt välttelemään lisääntymistä.Periaatteessa miehen ja naisen yhdyntä on aina biologiaa ja perimmäinen idea on lisääntyminen. Niin myös kävisi ellei ihminen olisi keksinyt ehkäisyä.
Joten ehkä pitäisi puhua vain lisääntymistahdosta, eikä biologiasta.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen aktiivisesti pyrkinyt välttelemään lisääntymistä.Itsensä tiedostavan olennon elämässä biologia ei ole enää se ainoa asia, joka sanelee kaiken. Ihmisellä on kyky tajuta ja ymmärtää seksin ja lisääntymisen välinen yhteys ja nykyään myös keinot katkaista tuo yhteys. Osa myös pidättäytyy koko seksistä, kuka mitäkin syystä. Osittain tähän tilanteeseen on varmasti vaikuttanut myös ihmisen kätketty ovulaatio ja se ympärille kehittynyt seksuaalisuutemme. Meillä ei ole kerran-pari vuodessa sellaista hetkeä, jolloin hormonit lyövät järjettömästi ylitse kaikesta. Ihmisen lisääntymishormonien tasot ovat muihin eläimiin verrattuna suhteellisen vakaat jatkuvasti. Meillä on siis pääosin varsin hyvä toleranssi omien hormoniemme suhteen. Näin ollen kykenemme useimmiten ihan järjellä pohtimaan, että haluammeko tästä nyt seuraukseksi jälkikasvua. Muilla eläimille ei juurikaan tällaista kykyä ole. Eikä niilä ole keinoja ehkäistä seuraamuksia. Väitän, että varsin moni muukin laji välillä ehkäisisi lisääntymistään, jos ne vain siihen kykenisivät. Kaikki eläimetkään kun eivät tosiaan ole mitenkään synnynnäisesti erityisen hoivaavia. Niillä lajeilla ei tietenkään ole ehkäisyn tarvetta, jotka eivät jälkikasvuaan sen kummemmin hoivaa. Koska me kaikki polveudumme lopulta samasta alkupisteestä, niin lieneekö hoivavietin puute sitten kuitenkin normaalia osalle meistäkin. Joillakin käy vaan niin, että onkin saanut ne poikasiaan hoivaamattoman kaukaisen esi-vanhemman geenit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsensä tiedostavan olennon elämässä biologia ei ole enää se ainoa asia, joka sanelee kaiken. Ihmisellä on kyky tajuta ja ymmärtää seksin ja lisääntymisen välinen yhteys ja nykyään myös keinot katkaista tuo yhteys. Osa myös pidättäytyy koko seksistä, kuka mitäkin syystä. Osittain tähän tilanteeseen on varmasti vaikuttanut myös ihmisen kätketty ovulaatio ja se ympärille kehittynyt seksuaalisuutemme. Meillä ei ole kerran-pari vuodessa sellaista hetkeä, jolloin hormonit lyövät järjettömästi ylitse kaikesta. Ihmisen lisääntymishormonien tasot ovat muihin eläimiin verrattuna suhteellisen vakaat jatkuvasti. Meillä on siis pääosin varsin hyvä toleranssi omien hormoniemme suhteen. Näin ollen kykenemme useimmiten ihan järjellä pohtimaan, että haluammeko tästä nyt seuraukseksi jälkikasvua. Muilla eläimille ei juurikaan tällaista kykyä ole. Eikä niilä ole keinoja ehkäistä seuraamuksia. Väitän, että varsin moni muukin laji välillä ehkäisisi lisääntymistään, jos ne vain siihen kykenisivät. Kaikki eläimetkään kun eivät tosiaan ole mitenkään synnynnäisesti erityisen hoivaavia. Niillä lajeilla ei tietenkään ole ehkäisyn tarvetta, jotka eivät jälkikasvuaan sen kummemmin hoivaa. Koska me kaikki polveudumme lopulta samasta alkupisteestä, niin lieneekö hoivavietin puute sitten kuitenkin normaalia osalle meistäkin. Joillakin käy vaan niin, että onkin saanut ne poikasiaan hoivaamattoman kaukaisen esi-vanhemman geenit.
Kiitos. Useimmillehan meistä tämä on itsestäänselvyys. Kiitos kuitenkin, että jaksat vääntää rautalankaa noille, jotka jaksavat vuodesta toiseen perustella omien lastensa hankintaa sillä, että biologian kirja / raamaattu / naapurin mummo on pyytänyt tekemään niin.
Käy sääliksi niitä lapsia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. Useimmillehan meistä tämä on itsestäänselvyys. Kiitos kuitenkin, että jaksat vääntää rautalankaa noille, jotka jaksavat vuodesta toiseen perustella omien lastensa hankintaa sillä, että biologian kirja / raamaattu / naapurin mummo on pyytänyt tekemään niin.
Käy sääliksi niitä lapsia.Jos nyt ihan rehellisesti sanon niin aika monelle on ihan aidosti epäselvää miten hoivavietin puute voisi olla ihan normaalia myös ihmiselle. Meidän perimästämme varsin suuri osa on kuitenkin täysin samaa kaamaa, kuin vaikka sammakolla tai hauella, jotka kumpikaan eivät omaa suunnattoman suurta hoivaviettiä.
- Anonyymi
Mulkku-Seppo kirjoitti:
Yksinäinen vanhuus tulee lapsettomalle sinkulle. Mutta joillekinhan se sopii.
Nekö lapset on tosiaan takuu siitä, että ei tule yksinäinen vanhuus? ;)
Käypä kysymässä lähimmässä vanhainkodissa että kuinka usein jälkikasvu käy kullakin vanhuksella kylässä...:D Anonyymi kirjoitti:
Yksinäinen vanhuus on ainka monella sellasellakin, joka on lapsia tehnyt. Sillen voi käydä, jos on mulkku.
Voi käydä, mutta varmimmin niin käy juuri lapsettomalle.
- Anonyymi
Miksi ap,sinun on vaikea hyväksyä se,että on ihmisiä jotka on sinkkuna onnellisempia kuin parisuhteessa? Itse olen pitkän avioliiton nähnyt ,lyhyemmän kihlauksen ,parinvuoden seurustelun itseäni paljon nuoremman miehen kanssa,ja aina lopulta lähtenyt. Ymmärrän että sellaisille jotka eivät ole parisuhteessa eläneet,se just on hakusessa. Mutta itse olen jo nähnyt ja kokenut,ja parhaimmaksi elämän ilman miestä todennut. Jos olisit saman verran suhteita kokenut,ajattelisit varmaankin ihan samoin. Loppujenlopuksi onni on sinussa itsessäsi,ja löytyy sinusta itsestäsi. Kukaan muu ei sitä sinulle tuo,oli sitten miten kauniissa paketissa tahansa.🤩
- Anonyymi
En ole ap mutta vastaan silti sen verran että ei kai kaikki ole pelkästään onnesta kiinni? On se myös elämäntapaan liittyvä valinta haluaako elää yksin vain toisen kanssa ja jopa perhettä perustaen. Jonkinlainen arvovalintakin siis, onnen lisäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole ap mutta vastaan silti sen verran että ei kai kaikki ole pelkästään onnesta kiinni? On se myös elämäntapaan liittyvä valinta haluaako elää yksin vain toisen kanssa ja jopa perhettä perustaen. Jonkinlainen arvovalintakin siis, onnen lisäksi.
Näin juuri. Mutta kun olen itse itselleni sinkkuuden paremmaksi nähnyt näiden suhteiden kautta hoksannut. Ei kukaan muu mitään toivomiasi tarjottimella tuo. Ei kukaan! Petyt vaan pettymyksien perään. Miksikö? Koska odotat onneasi itsesi ulkopuolelta. Toisesta ihmisestä. Ei se niin mene. Onni täytyy löytää itsestään. Omasta olostaan.omista ajatuksistaan.ollen onnellinen ihan kaikkeen just nyt.vaatimatta mitään,keneltäkään.
- Anonyymi
Todistelua se on. Ja sitten kuitenkaan kukaan ei kelpaa. Liian sitä ja liian tätä.
- Anonyymi
Miksi sinä parisuhteessa elelevä pohdit yksin elävien mielentilaa ? Olethan tietoinesi kuin lumiukko kesähelteessä . Luulet ja oletat niin mikä totuus on luulo ?
- Anonyymi
Niinpä. Ja tämä ikäkysymyskin. Jokainen on lapsi,nuori,keskiikäinen ja vanhus. Niin kuuluu olla! Jokaisessa elämänvaiheessa kuuluu ja SAA olla onnellinen. Nauttia just siitä elämänvaiheesta, ei katsella peräpeiliin kaihoisasti tai muutenkaan. Elämässä ollaan oppimassa,myös nöyrtymässä ja luopumassa. Sen voi tehdä paniikinomaisesti vanhenemisen kieltäen ,tai hellästi hyväksyen ja muutoksista nauttien. Jokaisella vanheneminen on edessä. Se on väistämätöntä. Se kuuluu elämään kasvamiseen ja oppimiseen. Myös se miten siihen ja yleensäkkin asioihin suhtaudumme. Viisas sielu sen taitaa💎
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Ja tämä ikäkysymyskin. Jokainen on lapsi,nuori,keskiikäinen ja vanhus. Niin kuuluu olla! Jokaisessa elämänvaiheessa kuuluu ja SAA olla onnellinen. Nauttia just siitä elämänvaiheesta, ei katsella peräpeiliin kaihoisasti tai muutenkaan. Elämässä ollaan oppimassa,myös nöyrtymässä ja luopumassa. Sen voi tehdä paniikinomaisesti vanhenemisen kieltäen ,tai hellästi hyväksyen ja muutoksista nauttien. Jokaisella vanheneminen on edessä. Se on väistämätöntä. Se kuuluu elämään kasvamiseen ja oppimiseen. Myös se miten siihen ja yleensäkkin asioihin suhtaudumme. Viisas sielu sen taitaa💎
Kirjoitit erittäin hyvin, sinä 18:52 kommentoija, näin se on.
- Anonyymi
Olen sellainen että viihdyn yksinkin, mutta haluan kuitenkin parisuhteen. En tykkää asua yksin. Yhteisiä harrastuksia, mutta ei kaikkea kuitenkaan tarvitse tehdä yhdessä.
- Anonyymi
Minkähän takia Vesa Keskisen aviomies on niin ruma?
- Anonyymi
Kaunis on hänen nainen,kuin kaikki kauniita on. Sinun silmäsi näkee rumuutta,koska sydämmesi on ruma.olet valinnut rumuuden.🤷♀️
- Anonyymi
Naiset ei halua samantasoista vaan komean varakkaan top 10 miehen. Hyvä syy olla sinkku ettei samantasoisen miehen kanssa elämä olisi kovin kummoista ja tylsää olisi.
- Anonyymi
Itse itsellesi kohtaloasi kirjoitat. Näillä viesteillä mitä laitat tulevaisuuteesi panostat. Kukaan muu ei ole vastuussa kohtalostasi,kuin sinä itse. Sinun sydämmesi,mitä se sitten sisältääkin. Tilaat ja saat. Muista tämä.
- Anonyymi
Valinta pitää tehdä sydämellä, valita hänet, ketä todella rakastaa, silloin liitto onnistuu.
- Anonyymi
Kerta valinta ei riitä💗valitset joka pvä uudestaan. Silloin kun et enään jaksa tahtoa,ei ole vika sinun. Pahaa ei tarvitse sietää.💎
Ja jos hän jota todella haluat ja rakastat ei halua ja rakasta sinua, mitäs sitten?
Sitten vaan jäädään imemään peukkua?MCMLXXVI kirjoitti:
Ja jos hän jota todella haluat ja rakastat ei halua ja rakasta sinua, mitäs sitten?
Sitten vaan jäädään imemään peukkua?Kun ei niitä ihmisiä oikeasti joka osalla istu ja helposti edes tapaa ikinä missään, jotka/joka voisi olla se jota rakastaa sydämellään.
Ja joka valita ja tulla vielä itsekin valituksi. Ja sen toisen tunteetkin voi muuttua koska vaan. Rakasta siinä sitten yksinäsi.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Kun ei niitä ihmisiä oikeasti joka osalla istu ja helposti edes tapaa ikinä missään, jotka/joka voisi olla se jota rakastaa sydämellään.
Ja joka valita ja tulla vielä itsekin valituksi. Ja sen toisen tunteetkin voi muuttua koska vaan. Rakasta siinä sitten yksinäsi.Opettele rakastamaan itseäsi. Et siihen muita tarvitse. Kun sinulla on hyvä itsenäsi voi siihen joku iili alkaa änkeen🤩hyihyihushus hätistelet kun liian tyytyväinen nykyisyyteen.🤗
Anonyymi kirjoitti:
Opettele rakastamaan itseäsi. Et siihen muita tarvitse. Kun sinulla on hyvä itsenäsi voi siihen joku iili alkaa änkeen🤩hyihyihushus hätistelet kun liian tyytyväinen nykyisyyteen.🤗
Mähän rakastan itseäni. Muttei se tarkoita et se rakastais mua, jonka rakkautta mä kaipaan. Kuka vaan iili ei käy. :)
Ja entäs, jos mun sydän kaipaa jonkun muunkin rakkautta, kun vain omani ei riitä? :)- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Mähän rakastan itseäni. Muttei se tarkoita et se rakastais mua, jonka rakkautta mä kaipaan. Kuka vaan iili ei käy. :)
Ja entäs, jos mun sydän kaipaa jonkun muunkin rakkautta, kun vain omani ei riitä? :)Nyt et ihan muru ymmärtänyt. Jos rakastat itseäsi et muiden rakkautta kaipaa.et ole muista riippuvainen. Et tarvii muita. Se ei ole itserakkautta vaan ennemmin itsensä arvokkaana näkemistä.riittävänä ihan itsenään. Itsessäsi on onnen avaimet.rakkauden avaimet.avaimet ihan kaikkeen. Ei kenessäkään muussa.ei puolisossasi ,ei ihastuksessasi,ei rakkaassasi .Kaikki on harhaa.vain sinä olet totta.💗
Anonyymi kirjoitti:
Nyt et ihan muru ymmärtänyt. Jos rakastat itseäsi et muiden rakkautta kaipaa.et ole muista riippuvainen. Et tarvii muita. Se ei ole itserakkautta vaan ennemmin itsensä arvokkaana näkemistä.riittävänä ihan itsenään. Itsessäsi on onnen avaimet.rakkauden avaimet.avaimet ihan kaikkeen. Ei kenessäkään muussa.ei puolisossasi ,ei ihastuksessasi,ei rakkaassasi .Kaikki on harhaa.vain sinä olet totta.💗
Äää, ei se nyt ihan noinkaan ole. Ei minusta. En muiden kautta tietenkään, vaan annan rakkaudestani heillekin. Tavalla tai toisella.
Minusta nuo puheet, ettei tarvi ketään jos rakastaa itseään on höpöjä. :)
Jokainen tarvii jotakuta ja jonkun välittämistä, olipa se rakastettu tai yhteiskunnan tuki. Tai ystävän ymmärrys.
Kyllä mä tarvin muidenkin rakkautta. Vaikka rakastan itseäni.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Äää, ei se nyt ihan noinkaan ole. Ei minusta. En muiden kautta tietenkään, vaan annan rakkaudestani heillekin. Tavalla tai toisella.
Minusta nuo puheet, ettei tarvi ketään jos rakastaa itseään on höpöjä. :)
Jokainen tarvii jotakuta ja jonkun välittämistä, olipa se rakastettu tai yhteiskunnan tuki. Tai ystävän ymmärrys.
Kyllä mä tarvin muidenkin rakkautta. Vaikka rakastan itseäni.Saat tietty ajatella kuin ajattelet.ja niin sinun pitääkin. Minäkin saan ajatella kuin ajattelen. Saan olla onnellinen näin,ja riittää itsenäni. Elämässä käydään eri oppikluluja. Kuka mitäkin. Annetaan kaikkien elää kuin oikeaksi näkevät. Minun totuus tänään on toista kuin sinun totuus. Joskus sinun totuus on samaa,ja minun jo ihan jotain muuta. 🤗
Anonyymi kirjoitti:
Saat tietty ajatella kuin ajattelet.ja niin sinun pitääkin. Minäkin saan ajatella kuin ajattelen. Saan olla onnellinen näin,ja riittää itsenäni. Elämässä käydään eri oppikluluja. Kuka mitäkin. Annetaan kaikkien elää kuin oikeaksi näkevät. Minun totuus tänään on toista kuin sinun totuus. Joskus sinun totuus on samaa,ja minun jo ihan jotain muuta. 🤗
Jahka nyt rakastut johkun, niin tiedät mun tapani. 😉🤗
- Anonyymi
Suurin osa aikuisista ihmisistä varmasti oikeasti kaipaa kumppania - ihmistä, jonka kanssa jakaa elämänsä, arkensa, unelmansa, ilonsa ja surunsa. Todella harva ihminen on sellainen, että haluamalla haluaa jäädä sinkuksi, jos olisi pääsy hyvään parisuhteeseen hyvän ja omalta tuntuvan kumppanin kanssa. Sinkkuus voi parikymppiselle olla vapautta tulla ja mennä ja vielä vanhemmillekin. Niille, jotka ovat vuosikausia tai vuosikymmeniä etsineet löytämättä kumppania, se on ihan varmasti kipu.
Sinkkuus ei välttämättä kuitenkaan tarkoita yksinäisyyttä. Sinkulla voi olla hyvä sosiaalinen verkosto, joka joillekin riittää, jotka eivät etsi kumppania tai joka voi paikata yksinäisyyden tunnetta. Ystävyys on silti eri asia kuin eroottinen rakkaus ja parisuhde, johon toki sisältyy myös ystävyys. Eroottinen rakkaus, eros, on silti parhaimmillaan enemmän. Itse ajattelen niin, että kun etsin kumppania, etsin parasta kaveria. Haluan, että kumppani on minulle elämän tärkein (lapsuuden perheen ulkopuolinen) ihminen. Kaikilla tähän mennessä elämässä olevilla merkityksellisillä ihmissuhteilla toki säilyy arvo kumppanin löytymisen jälkeenkin. Kumppanuus parisuhteessa on silti erilaista. Ehkä sen vuoksi moni sitä kaipaakin sisimmässään, koska se on niin ainutlaatuista.
Voin ainakin omalta kohdaltani sanoa, että kyllä minä naisena ainakin kaipaan ja ymmärrän, että suurimmalla osalla naisista ja miehistä on sama kaipaus - löytää se kumppani. Samaan hengen vetoon totean, että huonoon parisuhteeseen en halua. Kumppanin tulee olla hyvä, kunnollinen ja tarpeeksi kiinnostava, että kiinnostun ja että suhteella on hyvä ja kestävä pohja. Vuosikausien etsiminen on kuitenkin kuluttavaa. Itse en käytä mitään netin seuranhakupalstoja tms, joten en ole "esillä" sillä tavalla aktiivisesti kuin ehkä jotkut toiset. En jaksa itse lähteä sellaiseen. Haluan tavata sen oikean siellä ja niissä sosiaalisissa ympäröissä, joissa liikun. Itselläni olisi ollut varmasti paremmat mahdollisuudet, jos olisin hyödyntänyt seuranhakupalstat aktiivisesti tai aktiivisesti harrastanut deittailua mutta sellainen etsimällä etsiminen ei tunnu itselleni luontevalta. Enemmän haluan luottaa siihen, että IRL liikun ja olen "esillä" ja niissä tilanteissa tuon kiinnostuksen esille, jos sellaista on.
En jaksa uskoa, että palsta korvaa kenellekään oikeita suhteita tai parisuhdetta. Tämähän on anonyymipalsta ja varmaan kevyttä ajanvietettä suurimmalle osalla täällä olevista. Jos etsii tosi rakkautta, se kannattaa tehdä palstan ja netin ulkopuolella juurikin niissä sosiaalisissa ympäröissä, joissa itse liikkuu. Toki nettikin on tämän päivän juttu mutta siihen liittyy omat ongelmansa. Jos nettiä haluaa käyttää seuranhakuun, ei kannata käyttää mitään anonyymipalstaa vaan jotain sosiaalisen median alustaa, jossa on omalla nimellä ja kasvoilla, jos se tuntuu omalta tavalta etsiä. Suosittelen silti kaikille harrastuksia ja muuta toimintaa, jossa voi tavata erilaisia ihmisiä ja ehkä löytääkin sen kumppanin.- Anonyymi
"...kyllä minä ainakin kaipaan ja ymmärrän, että suurimmalla osalla naisista ja miehistä on sama kaipaus - löytää se kumppani. Samaan hengen vetoon totean, että huonoon parisuhteeseen en halua."
Tuossapa se villakoiran ydin varmaan useimmille on. Ihan "kuka vaan" ei parisuhteeseen kumppaniksi kelpaa, harva haluaa suhdetta vain siksi että olisi se suhde. Suurin osa toivoo suhdetta sellaisen itselle oikeanlaisen ihmisen kanssa. Ja jos sellaista ei löydy, niin "huonompi" ei kelpaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"...kyllä minä ainakin kaipaan ja ymmärrän, että suurimmalla osalla naisista ja miehistä on sama kaipaus - löytää se kumppani. Samaan hengen vetoon totean, että huonoon parisuhteeseen en halua."
Tuossapa se villakoiran ydin varmaan useimmille on. Ihan "kuka vaan" ei parisuhteeseen kumppaniksi kelpaa, harva haluaa suhdetta vain siksi että olisi se suhde. Suurin osa toivoo suhdetta sellaisen itselle oikeanlaisen ihmisen kanssa. Ja jos sellaista ei löydy, niin "huonompi" ei kelpaa.Mielestäni kenenkään ei tarvitse ottaa ketään säälistä. Parisuhde ja kumppanin valinta ei ole eikä tulisi olla mitään "säälipeliä". Olen joskus itse ajatellut nuorempana ja naiivina, että voi toista alkaa muuttamaan, auttamaan, hoitamaan ja vaikka mitä muuta, jos ottaa hyvää hyvyyttään kumppaniksi kenet vain. Ei kannata. Parisuhde onnistuakseen edellyttää, että molemmilla on perusasiat jokseenkin kunnossa. Jos ei ole, se kyllä heijastuu suhteeseen. Jos haluaa parisuhteeseen, on oman elämän oltava kunnossa sitä varten.
Kenenkään ei myöskään tarvitse vasten tahtoaan kenenkään kanssa alkaa heilastelemaan ja kelpuuttamaan ihmistä, jota kohtaan ei tunne kokonaisvaltaista intohimoa eikä kiinnostusta. Minä ainakin haluan hyvän ja kiinnostavan suhteen hyvän ja itselleni sopivan ihmisen, koska ansaitsen sellaisen ja koska tiedän, mitä hyvä ja tasapainoinen suhde kukoistaakseen ja kestääkseen tarvitsee ja koska olen itse valmis tekemään töitä suhteen eteen. En voisi ottaa kevytkenkäistä kukasta kukkaan hyppääjää, jolla ei ole sitoutumishalua eikä -kykyä, ei ymmärrystä, halua ja tahtoa tehdä PALJON työtä suhteen ja yhteisen elämän eteen. Suosittelen kaikille muillekin tekemään pelisäännöt heti tapailun aluksi selväksi. Vapaamatkustajaa ei tarvitse kenenkään ottaa oman elämänsä riesaksi ja taakaksi.
Kumppanin löytämättömyydestä ei ole välttämättä kysymys siitä, että muut olisi "huonompia" vaan siitä, että ei ole tullut vielä itselleen tarpeeksi sopivaa vastaan. Tietysti jokainen on ja jää aina keskeneräiseksi ja kykyä tehdä kompromisseja tarvitaan elämässä ja sitä epätäydellisyyden sietämistä omalla ja muiden kohdalla mutta silti uskon siihen, että sopiva ja riittävän hyvä voi löytyä sellaisille, jotka ovat valmiita suhteeseen ja joilla on tarvittavat välineet hyvää ja tasapainoista parisuhdetta varten. Usein jokseenkin samankaltaiset ihmiset hakeutuvat keskenään parisuhteisiin.
Monet on sukupolvi sukupolvelta kasvatettu ajattelemaan, että täytyy olla lähes kaikessa yhteiskunnan normien mukainen. Jos sitten joku poikkeaa tästä asetelmasta jollain tavalla, niin joillain tuntuu olevan kova halu palauttaa tämä ihminen takaisin ruotuun. Mutta eikö voisi antaa erilaisten kukkien kukkia ja keskittyä enemmän omaan elämäänsä? Keneltä se on pois, jos joku ei seurustele tai ole naimisissa tai jos ei ole lapsia? Eivät lapset ole vain yhteiskuntaa ja valtion talouden kasvattamista varten eli siis työvoimaa. Lapsia täytyy ensinnäkin haluta. Sama pätee parisuhteeseen ja/tai avioliittoon. Sitäkin täytyy haluta ja se halu täytyy kummuta ihmisestä itsestään, ei tulla ulkopuolelta jonkun toisen sanelemana. Ei ihminen voi sanoa toisen puolesta milloin hän haluaa mitäkin ja miten paljon ja milloin on aika tehdä mitäkin eikä myöskään yleensä sitä mikä on toiselle parasta.
Sitäpaitsi yhteiskunta on välillä myös aika raaka. Ihmisiä arvotetaan materian ja koulutuksen yms. perusteella ja jos ei täytä näitä kriteerejä, se voi pistää joidenkin mielen matalaksi ja aiheuttaa tunnetta kelpaamattomuudesta. Jos kriteereitä hieman laskettaisiin ja ulotettaisiin enemmän sisäisiin asioihin kuten luonteeseen ja hieman vähemmän ulkoisiin, niin ehkä vähän useammilla parisuhdetta haluavilla olisi hieman enemmän mahdollisuuksia. Toki jokaisella on tietysti ne ulkoiset piirteet, jotka toisessa viehättää ja se ihanne (itsellänikin on), mutta niin kuin sanoin, monilla tuntuu kriteerit olevan vähän liian korkealla ja juurikin enemmän niiden ulkoisten kuten esim. raha ja materia tasolla.
Me ihmiset olemme myös eri luonteisia. Toiset tarvitsevat enemmän yksinoloa ja puuhastelua itsekseen omien asioiden parissa kuin toiset ja näin se on, vaikka joku sitä yrittäisi kiistää.- Anonyymi
Omasta puolestani voin sanoa että itse teen kaikkeni ettei vaan tarvisi olla parisuhteessa ikinä ei kiitos.
Vapaa aika on itselle.- Anonyymi
Sitten sinun täytyy tehdä kaikkesi ettei niin käy. Minä haluan parisuhteen ja olla yhdessä niin kauan kuin meille aikaa annetaan olla täällä maapallolla. Suunnilleen samanikäiset vanhenisivat yhdessä toinen toistaan tukien.
- Anonyymi
No ei ainakaan itselle joku suoli24 vaikuta pätkääkää. Runkkaan 1-3 kertaa päivässä kauniita naisia katsellen joten miksi muuttaa? Spermat heittäny ni ei siinä seuraa kaipaa. Normaalia elämää sen jälkeen.
- Anonyymi
kyllähän laukeamisen jälkee häviää se seuran tarve. Naisia tekee paljon mieli mutta kun mällit on pussissa ni ei tee mieli.
Niin se miehillä meinaa olla suhteissakin, tuoreena parina kaikki on niin kiinnostavaa, ihanaa ja ihmeellistä, kuin taikaa. Menee hetki ja taika katoaa, naista aletaan pitää itsestäänselvyytenä.
Kyllä se siinä nurkissa pyörii ja jalkoja levittelee, vaikkei sitä juuri huomaiskaan. Miehen omat jutut menee edelle, naisen jutut unohtuu.MCMLXXVI kirjoitti:
Niin se miehillä meinaa olla suhteissakin, tuoreena parina kaikki on niin kiinnostavaa, ihanaa ja ihmeellistä, kuin taikaa. Menee hetki ja taika katoaa, naista aletaan pitää itsestäänselvyytenä.
Kyllä se siinä nurkissa pyörii ja jalkoja levittelee, vaikkei sitä juuri huomaiskaan. Miehen omat jutut menee edelle, naisen jutut unohtuu.Se taika kun nimenomaan pitäis yrittää säilyttää suhteessa, niin että se tuttu ja turvallinen kumppani on silti wau, ja hänestä ei tuu itsestäänselvää.
Vielä vuosien jälkeenkin olis hyvä kokea taikaa ja kumppanin olemassa olon ihanuus.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Se taika kun nimenomaan pitäis yrittää säilyttää suhteessa, niin että se tuttu ja turvallinen kumppani on silti wau, ja hänestä ei tuu itsestäänselvää.
Vielä vuosien jälkeenkin olis hyvä kokea taikaa ja kumppanin olemassa olon ihanuus....ja naisillako ei ole mainitsemaasi ongelmaa?
...ja naisillako ei ole mainitsemaasi ongelmaa?
AsianVierestäEn tiedä, en ole ollut parisuhteessa naisen kanssa, vain tuollaisten miehien. Poikkeus vahvistakoon säännön.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
En tiedä, en ole ollut parisuhteessa naisen kanssa, vain tuollaisten miehien. Poikkeus vahvistakoon säännön.
On se ihmisyys sitten ihmeellistä kun vain miehet ovat tuollaisia:)
...ja naisillako ei ole mainitsemaasi ongelmaa?
AsianVierestäMiehet noin keskimäärin on useammin egoisteja, omien tarpeiden vaalijoita. Naiset ajattelee herkemmin koko laumaa ja heidän hyvää, uhraten oman aikansa ja tarpeensa perheen tai puolison hyväksi.
MCMLXXVI kirjoitti:
Miehet noin keskimäärin on useammin egoisteja, omien tarpeiden vaalijoita. Naiset ajattelee herkemmin koko laumaa ja heidän hyvää, uhraten oman aikansa ja tarpeensa perheen tai puolison hyväksi.
Siksi jopa uskon, että kahden naisen välinen rakkaus voi olla syvempää, huomioivampaa ja antoisampaa kuin miehen ja naisen välinen rakkaus hiipuu halujen mukaan.
Naiset ehkä herkemmin pyrkii ylläpitämään taikaa suhteessaan.Anonyymi kirjoitti:
On se ihmisyys sitten ihmeellistä kun vain miehet ovat tuollaisia:)
AsianVierestäPuhun vain kokemuksesta ja miehet on kuten sanoin niitä joiden kanssa olen ollut parisuhteessa. Enkä ole ainoa saman havainnon tehnyt.
Sinäkinkö olet? :)- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Puhun vain kokemuksesta ja miehet on kuten sanoin niitä joiden kanssa olen ollut parisuhteessa. Enkä ole ainoa saman havainnon tehnyt.
Sinäkinkö olet? :)Jokainen ihminen on enemmän tai vähemmän, tulemme vain sokeaksi sille miten itse käyttäydymme.
Jokainen ihminen on enemmän tai vähemmän, tulemme vain sokeaksi sille miten itse käyttäydymme.
AsianVierestäMinä vähemmän, itseään on hyvä tutkia sen sijaan että tutkii vain muita. :)
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Minä vähemmän, itseään on hyvä tutkia sen sijaan että tutkii vain muita. :)
Hmm...siksi tunnistan puutteeni mutta sinä et? Kirjoitat miehistä joilla on puutteita ja olet itse täydellinen? Oletko ajatellut sitä voiko miesten huono käytös johtua sinusta, jostain puutteesta joita sinulla ei nyt tietenkään ole.
Hmm...siksi tunnistan puutteeni mutta sinä et? Kirjoitat miehistä joilla on puutteita ja olet itse täydellinen? Oletko ajatellut sitä voiko miesten huono käytös johtua sinusta, jostain puutteesta joita sinulla ei nyt tietenkään ole.
AsianVierestäEn ole vielä moneenkaan mieheen törmännyt, joka ei luettelisi mitä kaikkea ovat joutuneet tekemään, uhraamaan naisen tai perheen eteen. Mikä saa miettimään onko se edes vilpitöntä ja sydämestä tulevaa, kun on oikein joutunut.
Sen sijaan olen törmännyt moneenkin naiseen joka on vain pitänyt itsestäänselvänä, että niin rakkaiden puolesta kuuluu tehdä. Eikä siinä marttyyrin kruunuja ja puheita tarvita.
Totta vitussa rakkaiden vuoksi tehdään, eikä imistä.
En ota kantaa, tiedän kuitenkin tehneeni kaikkeni.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
En ole vielä moneenkaan mieheen törmännyt, joka ei luettelisi mitä kaikkea ovat joutuneet tekemään, uhraamaan naisen tai perheen eteen. Mikä saa miettimään onko se edes vilpitöntä ja sydämestä tulevaa, kun on oikein joutunut.
Sen sijaan olen törmännyt moneenkin naiseen joka on vain pitänyt itsestäänselvänä, että niin rakkaiden puolesta kuuluu tehdä. Eikä siinä marttyyrin kruunuja ja puheita tarvita.
Totta vitussa rakkaiden vuoksi tehdään, eikä imistä.
En ota kantaa, tiedän kuitenkin tehneeni kaikkeni.Minä olen törmännyt moneenkin mieheen, jotka eivät koe uhrautuvansa suhteessa.
Olen törmännyt myös miehiin, jotka kovinkin paljon kertovat kumppanilleen tai toisille ihmisille mitä kaikkea tekevät, uhraavat jne perheen eteen. Kenenkään tarina ei ole samanlainen tietenkään. Hyvin usein mies silti kokee tekevänsä ja toimivansa, samalla jäävänsä itse jostain paitsi. Tärkeää on juuri tuo paitsi jäämisen tunne siellä taustalla, vaikka harva mies sitä edes itse tunnistaa. Joskus tuollainen "minä teen" on puolustautumisreaktiokin. Kun se on puolustautumisreaktio, niin suhde tarvitsee ulkopuolista apua.
Parisuhteessa tärkeintä on pitää huolta terveydestään (ml. mielenterveys), jaksamisesta ja rakastaa itseään. Vain siten voi rakastaa muita ja jakaa hyvää läheisille. Anonyymi kirjoitti:
Minä olen törmännyt moneenkin mieheen, jotka eivät koe uhrautuvansa suhteessa.
Olen törmännyt myös miehiin, jotka kovinkin paljon kertovat kumppanilleen tai toisille ihmisille mitä kaikkea tekevät, uhraavat jne perheen eteen. Kenenkään tarina ei ole samanlainen tietenkään. Hyvin usein mies silti kokee tekevänsä ja toimivansa, samalla jäävänsä itse jostain paitsi. Tärkeää on juuri tuo paitsi jäämisen tunne siellä taustalla, vaikka harva mies sitä edes itse tunnistaa. Joskus tuollainen "minä teen" on puolustautumisreaktiokin. Kun se on puolustautumisreaktio, niin suhde tarvitsee ulkopuolista apua.
Parisuhteessa tärkeintä on pitää huolta terveydestään (ml. mielenterveys), jaksamisesta ja rakastaa itseään. Vain siten voi rakastaa muita ja jakaa hyvää läheisille.Hyvä, jos niitäkin on joille rakkaus ei ole suorituksia ja joutumista. Kiva "kuulla". :)
Olen minäkin muutaman sellaisen tavannut ja yhden kanssa suhteessakin ollut. Taino melkein kahden. En ole aivan varma miten tulkitsisin nykyisen asennetta asiaan. Valikoivaa tuntuu olevan, mitä voi tehdä ja mitä ei ehdottomasti.
Ja kyllähän sitä kuulee, olen tehnyt eli jonkinlaista egon nostatusta vaatimattomuuden kaapuun naamioituna.
On niin monta tapaa pitää kuulastaan huolta. Kukaan ei voi puolesta sanoa mikä kellekin on hyvä.
Niin parisuhteessa minun mielestä toisenkin tulisi huomioida ja suoda mahdollisuus pitää itsestään huolta. Automaatiossa se helposti sivuutetaan, toisen tarpeet.MCMLXXVI kirjoitti:
Hyvä, jos niitäkin on joille rakkaus ei ole suorituksia ja joutumista. Kiva "kuulla". :)
Olen minäkin muutaman sellaisen tavannut ja yhden kanssa suhteessakin ollut. Taino melkein kahden. En ole aivan varma miten tulkitsisin nykyisen asennetta asiaan. Valikoivaa tuntuu olevan, mitä voi tehdä ja mitä ei ehdottomasti.
Ja kyllähän sitä kuulee, olen tehnyt eli jonkinlaista egon nostatusta vaatimattomuuden kaapuun naamioituna.
On niin monta tapaa pitää kuulastaan huolta. Kukaan ei voi puolesta sanoa mikä kellekin on hyvä.
Niin parisuhteessa minun mielestä toisenkin tulisi huomioida ja suoda mahdollisuus pitää itsestään huolta. Automaatiossa se helposti sivuutetaan, toisen tarpeet.Usein kuulee myös puhuttavan, kun akka ja lapset. Ihan kuin mies olisi itse jokin porukasta erottuva kultakimpale.
Ihan samaa perhettä ja ihmislihaa se mieskin vaan on. Se perheen pää ja kruunu ajatus vaan puskee monien itseään tasa-arvoisenakin pitävän miehen puheista. Kun minä teen... Kun minä sanon.. Kun minä valloitan.. Kun minä ja minun pikku pippeli ollaa maailman napa.
Ärsyttävää. Macho kukkoilua.MCMLXXVI kirjoitti:
Usein kuulee myös puhuttavan, kun akka ja lapset. Ihan kuin mies olisi itse jokin porukasta erottuva kultakimpale.
Ihan samaa perhettä ja ihmislihaa se mieskin vaan on. Se perheen pää ja kruunu ajatus vaan puskee monien itseään tasa-arvoisenakin pitävän miehen puheista. Kun minä teen... Kun minä sanon.. Kun minä valloitan.. Kun minä ja minun pikku pippeli ollaa maailman napa.
Ärsyttävää. Macho kukkoilua.Minä en machoile ja kannatan tasa-arvoa, mutta toisaalta haluan nyt olla sinkku, sillä suhde varsinkin lapsilla toisi vastuuta, mihin en ole valmis. Mieluummin haluan olla yksin, sillä elämä on silloin yksinkertaisempaa. Se ei tarkoita, että joutuisin täysin olemaan ilman naisseuraa tai miespuolisia ystäviä. Sinkkuna on helpompi elää.
Et maltanutkaan pysyä poissa tätä päivää sinkut- palstalta?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Minä en machoile ja kannatan tasa-arvoa, mutta toisaalta haluan nyt olla sinkku, sillä suhde varsinkin lapsilla toisi vastuuta, mihin en ole valmis. Mieluummin haluan olla yksin, sillä elämä on silloin yksinkertaisempaa. Se ei tarkoita, että joutuisin täysin olemaan ilman naisseuraa tai miespuolisia ystäviä. Sinkkuna on helpompi elää.
Et maltanutkaan pysyä poissa tätä päivää sinkut- palstalta?No en, kun piti mennä mattoja pesemään. Sataa kuin saavista kaatamalla. Tuli nyt sitten sisällä päivä tästä. Tietysti jos poutaantuu iltapäivään, niin ajelen maalle matonpesuun.
Joo, minua välillä ärsyttää jotkut huomiot ja sanon ne sitten ääneen. Mä olen jotenkin kyllästynyt tietynlaisiin ihmisominaisuuksiin ja mietin, etteikö mitään järkevämpää ole tarjolla.
Sinkkuus varmaan muodostuu tavaksikin, ihan kuten parisuhdekin voi muodostua. On niin tottunut siihen, ettei pyri tai kaipaa muutosta tilanteeseen, vaikkei ihan aina niin tykkäiskään siitä.MCMLXXVI kirjoitti:
No en, kun piti mennä mattoja pesemään. Sataa kuin saavista kaatamalla. Tuli nyt sitten sisällä päivä tästä. Tietysti jos poutaantuu iltapäivään, niin ajelen maalle matonpesuun.
Joo, minua välillä ärsyttää jotkut huomiot ja sanon ne sitten ääneen. Mä olen jotenkin kyllästynyt tietynlaisiin ihmisominaisuuksiin ja mietin, etteikö mitään järkevämpää ole tarjolla.
Sinkkuus varmaan muodostuu tavaksikin, ihan kuten parisuhdekin voi muodostua. On niin tottunut siihen, ettei pyri tai kaipaa muutosta tilanteeseen, vaikkei ihan aina niin tykkäiskään siitä.MCMLXXVI:"Sinkkuus varmaan muodostuu tavaksikin, ihan kuten parisuhdekin voi muodostua. On niin tottunut siihen, ettei pyri tai kaipaa muutosta tilanteeseen, vaikkei ihan aina niin tykkäiskään siitä."
Tuo oli hyvin sanottu. Ehkä totuin jo sinkkuuteen ja en kaipaa sen jälkeen muutosta perusarkeeni.
Hyvää mattojenpesupäivää! :)Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
MCMLXXVI:"Sinkkuus varmaan muodostuu tavaksikin, ihan kuten parisuhdekin voi muodostua. On niin tottunut siihen, ettei pyri tai kaipaa muutosta tilanteeseen, vaikkei ihan aina niin tykkäiskään siitä."
Tuo oli hyvin sanottu. Ehkä totuin jo sinkkuuteen ja en kaipaa sen jälkeen muutosta perusarkeeni.
Hyvää mattojenpesupäivää! :)Ihminen tuppaa olemaan sellainen, että se tottuu, siedättyy. Kun se on tottunut johonkin, se on ihan hyvää vaikkei erinomaista.
Thänks. Ei näytä lupaavalle kelin puolesta, mutta katotaan jos. :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2695792Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill651909- 1801720
- 1191211
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä131161Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181561057Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71026Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j41941RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j49921Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288912