Suuri suru

Anonyymi

Jouduin tänään viemään 16 vuotiaan rakkaan kissani lopetettavaksi, alkoi oksentamaan verta ja kaikki labra-arvot romahtivat. Vatsasta löytyi kasvain joka ilmeisesti vuoti. Minulla on hirveä olo, itken silmät päästä, tuntuu etten saa kunnolla henkeä ja on valtava ikävä. Kotona kaikki muistuttaa kissasta, en tiedä miten selviän tästä. Miten olette selvinneet lemmikin kuolemasta?

11

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itkemällä, muistamalla ja ajan kanssa toipumalla. Jossain vaiheessa voi ottaa uuden kissaystävän, kun siltä tuntuu.

    • Anonyymi

      Minäkin koin, etten selviä kissani kuolemasta. Nyt siitä on viisi vuotta. Jo vuoden kuluttua kissani kuolemasta halusin uuden kissan. Siitä alkoi taas elämä valjeta ja hyvin menee.

    • Anonyymi

      Miten selvisit ensimmäisistä päivistä, viikoista? Minulla oikeasti tuntuu että en pysty hengittämään, en syömään ja olen ihan turta. Kissani lähtö oli onnexi kaunis ja rauhallinen ja sain hyvästellä hänet paremmille metsästys maille.

    • Anonyymi

      Syvä osanottoni. Läheistä lemmikkiähän suree kuin ihmistä.
      Viikon voi pahimmalta tuntua,mutta tiedät että kissasi ei enää kärsi kipuja.
      Sen oli aika.
      Otat uuden kissan muutaman viikon päästä,kun olet käynyt muistoja läpi.
      Tein itse niin. Ensin oli vaikeaa,tottua eritapaoseen kissaan,mutta yli puolitoista v ja me ollaan jo tuttujuttu kamaa.
      Suru on ihan normaali reaktio,ei ongelma,annat sen tehdä työnsä.
      Se menee ohi. Näit ja koit että ystävä lähtee,ja siitä alkaa asian käsittely,yleensä rajuudessaan suru onkin parempi kuin turta tilanne.

    • Anonyymi

      Alkaako pikku hiljaa helpottaa? Voimia sinne.

      • Anonyymi

        Ei ole vielä helpottanut, ei maita ruoka ja nukuttua ei saa, vaikka olen ottanut nukahtamislääkettä. Tuntuu että kaikki pysähtyi hetkeen jolloin kissani lähti . En voi uskoa ettei kisu tule enää takaisin. Ei ketään ovella vastassa kun tulee kotiin, ei yhteisiä kävelylenkkejä ulkona, parvekkeen tähystys torni on tyhjä...kaikki on niin tyhjää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vielä helpottanut, ei maita ruoka ja nukuttua ei saa, vaikka olen ottanut nukahtamislääkettä. Tuntuu että kaikki pysähtyi hetkeen jolloin kissani lähti . En voi uskoa ettei kisu tule enää takaisin. Ei ketään ovella vastassa kun tulee kotiin, ei yhteisiä kävelylenkkejä ulkona, parvekkeen tähystys torni on tyhjä...kaikki on niin tyhjää...

        Onko mahdollista ajatella, että antaisit mahdollisuuden uudelle kissaystävälle, jolloin koti ei tuntuisi niin karmivan tyhjälle? Jokainen on toki korvaamaton oma persoonansa, mutta epämiellyttävä totuus on, että meidän elämät ovat pituudeltaan toisenlaiset.

        Uusi alku voisi tuoda lohtua ja uskoa elämän jatkumiseen. Uusi kissa ei vähennä rakkautta, jota olet edesmennyttä ystävääsi kohtaan kokenut.


    • Anonyymi

      En pysty edes ajattelemaan uutta kissaa, mikään eikä kukaan korvaa kissaani, kiitos kuitenkin kauniista ajatuksesta. Kissani oli niin erityinen, hauska, uskomattoman fiksu ja hyväluontoinen. Ja kaikki samassa paketissa 😻

      • Anonyymi

        Ymmärrän. Surutyö on vielä niin kesken.
        Meidän kissamme nukkui pois 1kk sitten. Ensimmäinen viikko oli järkyttävä. Itkin alvariinsa. Kävin katsomassa kahta pentuetta, kummassakin oli ihania tapauksia ja toisesta valittiin uusi ystävä, joka on nyt ilahduttanut koko perhettä ja tuonut kaivattua lohtua. Vaikka edeltäjä oli yksi suurimpia persoonia ja korvaamaton, tuntuu hyvältä tämä uusi alku.


      • Anonyymi

        Mikään tai kukaan ei varmasti korvaa rakasta kissaasi. Mutta kun aikaa kuluu, olet taas valmis tutustumaan uuteen ystävään. Uudelle kissalle löytyy oma sijansa, vaikka nyt kivuttomille kentille siirtynyt ystävä säilyy rakkaana muistoissa.

        Eihän mitään kiirettä ole, sure poisnukkunutta niin kauan kuin surettaa ja ikävä kalvaa. Myrskyn jälkeen paistaa aurinko!


    • Itkemällä ja muistamalla, tosi surullista oli mutta kyllä se siitä sitten;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe