Voimme verrata nykyisiä lukuja 50- ja 60- lukuihin vaikka silloin oli naperoita kuten vilkkilässä kissoja kuten vanha kansa sanoo.
Tätä lähdin pohtimaan ja hieman taustatietojakin hain.
Lasten huostaanotto on maassaamme valtaisa yksityinen bisnes jonka liikevaihto on reilusti yli miljardi euroa.
Yhdestä lapsesta laskutetaan keskimäärin 100 000 € vuodessa, ongelmalapsista tuplat tai triplat tuosta. Laskut maksaa valtio ja rahat käärivät yksityiset kierot liikemiehet.
Uutta materiaalia bisnekseen hankkivat kokopäivätöinä sadat sosiaalialan ihmiset joiden huostaanottoperusteet eivät useinkaan päivävaloa kestä.
Jos syitä lähdetään etsimään niin katse kannattaa aina suunnata rahavirtaan.
On syytä epäillä että huostaanottopäätöksiä tekevät sosiaaliviranomaiset saisivat liikemiehiltä bonuksia. Esim. 5000 € / kakara olisi hyttysen pieru tuosta valtaisasta rahamäärästä.
1 tenava 10:ssä vuodessa tuottaa 1 000 000 €. Ottaisitteko te pari?
Lasten huostaanotot ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti!
18
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tai johtuisiko siitä ettei 50 ja 60 luvulla ollut samanlaista turvaverkkoa mitä nykyaikana on? Muutenkin aika typerää verrata näitä kahta ajanjaksoa keskenään.
Turvaverkko?
Bisnesmiesten lapsikarsinat?
Lapset joutuvat usein hirvittäviin olosuhteisiin näissä karsinoissa.
Onko sieltä koskaan otettu lapsia huostaan?
- Anonyymi
50 ja 60 luvulla oli sellainen käsite kuin ydinperhe.
Oli isä, ja oli äiti. Toisella oli kaksi X kromosomia, toisella X ja Y kromosomit.
Ne asuivat yhdessä ja hoitivat lapsensa yhdessä.
Silloin myös usein riitti että yksi perheestä kävi töissä, mies, ja vaimo hoiti lapset. Oli aikaa lapsille.
Nykyisin lapset elävät rikkinäisissä perheissä, hyvä jos on edes yksi vanhempi. Eikä vanhemmilla ole aikaa lapsilleen.
Ei tuollaisesta voi hyvää seurata, ja kuten Nasu-Martta kertoo, hyvää ei ole seurannut. Lapset kärsii ja joutuu huostaanottoon kun ei ole kahta vanhempaa, joilla toisella on XX ja toisella XY hoitamassa kunnolla.Hieno ja paikkansa pitävä kirjoitus enkä tiedä mitä tuohon lisäisin.
Nykyisin perhearvot on murskattu ja varattomien yksinhuoltajien määrä on huikea.
Nämä eivät useinkaan paineita kestä ja tulos on katastrofaalinen kuten tilastoista voimme nähdä.- Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Hieno ja paikkansa pitävä kirjoitus enkä tiedä mitä tuohon lisäisin.
Nykyisin perhearvot on murskattu ja varattomien yksinhuoltajien määrä on huikea.
Nämä eivät useinkaan paineita kestä ja tulos on katastrofaalinen kuten tilastoista voimme nähdä.Onneksi perhearvojen ylläpito on yksilön omalla vastuulla.
Itse olen XX / XY suhteessa ja hoidamme lapset yhdessä.
Opetamme myös heille mikä on oikein.
Toivoa siis vielä on, mutta jokainen joutuu tekemään sen eteen töitä.
- Anonyymi
Sodan jälkeen nyt oli vain ihan normaalia että kotona isä ryyppäsi ja pieksi vaimoaan ja lapsiaan. Kuten ihannemaassasi Venäjälläkin nykyään.
Persekärpänen heitti sitten Venäjä- kortin pöytään.
Rasisti- ja natsi- korteilla ei enää olekaan mitään arvoa.
- Anonyymi
Taas näemme että et ottanut asioista selvää, onko se liian vaikeaa?
Persekärpänen inttää ja pörrää.
Jokainen voi tutkia lasten huostaanottoja maassamme noilla yksinkertaisilla hakusanoilla.
Olen tutkinut näitä tilastoja riittävällä tarkuudella väitteideni tueksi.
Haluaako Persekärpänen vielä heittää tähän Venäjä- nazi- tai rasistikortin ?- Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Jokainen voi tutkia lasten huostaanottoja maassamme noilla yksinkertaisilla hakusanoilla.
Haluaako Persekärpänen vielä heittää tähän Venäjä- nazi- tai rasistikortin ?Ketään ei kiinnosta vajavaisesti älyllisen papan perse.
Ihme kiinnostus jälkeenjäänellä perseisiin ja kärpäsiin.
Oletko tutkinut yhtä paljon kuin litteää maata? - Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Haluaako Persekärpänen vielä heittää tähän Venäjä- nazi- tai rasistikortin ?Etkö sinä perskärpäsidiootti vieläkään tajua, minkalaista vahinkoa teet itsellesi inttämällä noita idioottimaisia perskärpäsjuttujasi? Typerys on typerys!
- Anonyymi
"Yhdestä lapsesta laskutetaan keskimäärin 100 000 € vuodessa, ongelmalapsista tuplat tai triplat tuosta."
Mitä tarkoitat "ongelmalapsilla"?
"Uutta materiaalia bisnekseen hankkivat kokopäivätöinä sadat sosiaalialan ihmiset joiden huostaanottoperusteet eivät useinkaan päivävaloa kestä."
Mitä perusteita on käytetty ja mitä olet itse tehnyt kun kerran lakia on rikottu ja tiedät tämän?Kysymyksiä on helppoa heittää; paljon vaikeampi on niihin vastata.
- Lasten huostaanottojen laskutusperusteet löytyvät etsivälle.
- Ongelmalapsia ovat vammaiset, häiriintyneet ja erityistarkkailua vaativat.
- Maassamme on satoja sosiaalivirkailijoita joiden ainoana tehtävänä on kartoittaa mahdollisia huostaanotettavia lapsia.
Sossutätien innokkuutta voisin arvuutella että saisivat jokaisesta huostaanotetusta naperosta muutaman tonnin provikat.
Itse olen tehnyt asian eteen sen verran että olen nostanut asian esille täällä sekä parissa muussakin yhteydessä.- Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Kysymyksiä on helppoa heittää; paljon vaikeampi on niihin vastata.
- Lasten huostaanottojen laskutusperusteet löytyvät etsivälle.
- Ongelmalapsia ovat vammaiset, häiriintyneet ja erityistarkkailua vaativat.
- Maassamme on satoja sosiaalivirkailijoita joiden ainoana tehtävänä on kartoittaa mahdollisia huostaanotettavia lapsia.
Sossutätien innokkuutta voisin arvuutella että saisivat jokaisesta huostaanotetusta naperosta muutaman tonnin provikat.
Itse olen tehnyt asian eteen sen verran että olen nostanut asian esille täällä sekä parissa muussakin yhteydessä.Ihmisillä voi olla muitakin motivoivia tekijöitä kuin raha. Vai paljonko sinä saat tämän palstan täyttämisestä?
- Anonyymi
On huostaanotettuja ongelma lapsia,rikollisia/väkivaltaisia ja sitten muiden ja tai vanhempien kaltoin kohdeltuja lapsia/nuoria..rikolliset nuoret tulisi erottaa näistä kaltoin kohdeltuista.Eihän aikuisetkaan joudu asumaan yhdessä rikollisten kanssa.
- Anonyymi
Puoluehomot on pahimpia.
- Anonyymi
Salaliittoteorioille löytyy jonkinmoista vahvistusta:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2ce1cba0-a8b3-4506-a84b-1676eac7a673- Anonyymi
Nykyään lapsi otetaan huostaan jos lapsi ei saa vaihtaa sukupuoltaan 5 vuotiaana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215394- 501411
- 11827
- 47809
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58798Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52787- 46782
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49766Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132755Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8744