HP fic! Siriuksen lapsuus ja uudet ystävät.

Janika

Tää on sitten tälläinen... Kertoo Siriuksesta ja alkaa kertomaan myös kelmeistä yleensäkkin kunhan Sirre pääsee ensin kouluun.. xD

Luku 1.



Kalmanhanaukio kaksitoista vinttihuoneen pienestä ikkunasta katsoi ulos hämärtyneeseen kesäilmaan laiha ja riutuneen näköinen poika. Pojalla oli kirkkaan siniset silmät ja mustat epäsiistit hiukset, jotka harottivat yli korvien. Hän oli laiha ja kärsineen näköinen. Yllään hänellä oli musta nuhjuinen t-paita ja haalistuneet farkut, jotka olivat kuluneet puhki polvista. Pojan nimi oli Sirius Musta. Sirius nojasi otsaansa ikkunanlasiin ja katseli pikkulintua, joka lenteli puusta puuhun visertäen samalla iloisesti.

"Sirius menemme Reguluksen kanssa... no se ei taasen kuulu sinulle... Et saa poistua huoneestasi mihinkään," kuului yhtäkkiä rouva Mustan terävä ääni oven takaa.
"Voit käydä juomassa jos haluat, MUTTA et koska tai mene mihinkään muualle," hän lisäsi nopeasti ja sitä seurasi loittonevat askeleet kohti alempien kerroksien portaikkoja.

Sirius huokaisi ja kääntyi ikkunasta pois suunnistaen askeleensa kohti pientä sänkyään. Hän istuutui nuhjuiselle koinsyömälle peitolleen ja nojasi selkänsä seinää vasten. Hänen huoneensa oli hyvin pieni, jos sitä edes huoneeksi voisi kutsua. Pieni sänky, yöpöytä, tavallinen pöytä ja kirjahylly, joka oli täynnä hänen vanhempiensa ja serkkujensa antamia pimeyden voimien kirjoja, jotka pölyttyivät vain hyllyssä, sillä Siriusta ei kiinnostanut kirjat pätkääkään.

Regulus, Regulus ja Regulus.. Aina vain Regulus. Miksen minä?? Olenko niin erilainen, kuin muut jos en ole pimeyden voimien puolella? Varmaan olen. Sirius ajatteli happamana ja nyppi peitosta olevia nyppyjä.
Hän huokaisi ja pani makuulleen sängylleen, sammutti yöpöydältä lampun ja alkoi nukkumaan.

***

Seuraavana aamuna Sirius nousi aikaisin sängystään ja lähti kohti alakerran keittiötä aamupalalle.
Hän käveli monia puisia, jyrkkiä ja loivia portaita. Ohi katkaistujen kotitonttujen päiden, ohi aulojen ja huoneiden.
Puolessavälissä matkaa hän tuli suureen aulaan, jossa oli monta suurta mustaa muhkeaa sohvaa, veren punaiset verhot varjostamassa suuria ikkunoita ja suuri peili.
Hänen veljensä Regulus löhöili yhdellä mustalla sohvalla mustat hiukset tasaisesti suorassa ja vihreä juhlakaapu yllään.
Hänellä oli kädessään jokin musta kangasmytty.

"Tuossa," hän sanoi ja heitti inhoten kangasmytyn Siriukselle, joka otti sen kiinni. Sirius levitti kankaan eteensä. Se oli musta juhlakaapu. Hän tiesi mitä oli tulossa, mutta loi silti kysyvän katseen inhottavaan veljeensä.
"Menemme joihinkin juhliin, jonne on kutsuttu vain ja ainoastaan puhdasverisiä," Regulus huikkasi ja viiletti Siriuksen ohi seuraavaan kerrokseen kaapunsa pienesti hulmuten perässään.
Pitihän se arvata. Taas juhlia. Juhlat ovat ärsyttäviä. Siellä kukaan ei voi viihtyä yhtä päivää. Sirius ajatteli ja lähti tarpomaan portaita alemmas.
Sirius oli joka juhlissa allapäin ja yksin. Hän ei tanssinut kenenkään kanssa koskaan, sillä häntä ei kiinnostanut vaikka osasikin tanssia tosi hyvin. Sen seurauksena hän sai aina kärsiä juhlien jälkeen huoneessaan.
Yhden huoneen ovi avautui ja sieltä kurkisti tytön pää. Tyttö oli hyvin laiha ja leuhka näköinen. Sirius ei ehtinyt edes katsoakaan huoneeseen päin, kun ovi oli jo paiskautunut kiinni hänen nenänsä edestä.
Sirius huokaisi ja jatkoi matkaansa.
Hän jätti juhlakaapunsa matkalla vastaan tulleeseen naulakkoon ja päätti ottaa viittansa siitä kun tulisi syömästä.


Siriuksen astuessa keittiöön alkoi heti huuto;
"Tulithan sinä. Emme aio koko päivää tässä odotella, että heräät ja vaihdat vaatteesi parempiin. No syö jo!" rouva Musta kimitti ja osoitti aamiaista lautasella. Sen jälkeen hän kipitti pois.
Voi kunpa ette odottelisikaan. Sirius ajatteli samalla kun pisti leipää poskeensa. Aamiaisen syötyään hän lähti kohti omaa huonettaan.
Hän tuli naulakolle, johon oli jättänyt kaapunsa. Hän otti kaavun ja jatkoi taas matkaansa. Hän saapui taas suureen aulaan, mutta tällä kertaa siellä oli herra Musta. Hän käveli hermostuneesti ympyrää suuren peilin edessä mallaten samalla vihreää kaapuaan ylleen ja ei ollut muka huomaavinaankaan Siriusta, joka meni hänen ohitseen surkean näköisenä.



Huoneessaan Sirius vaihtoi vaatteensa mustaan juhlakaapuunsa ja katsoi peilitä itseään. Peilistä katsoi takaisin laiha ja riutuneen näköinen 11-vuotia poika, jonka hiukset hapsottivat joka suuntaan ja olivat sähköiset.
Huoneen ovi avautui ja sisään kurkisti rouva Musta yllään punainen tiukka mekko, jota koristelivat kultaiset kiehkurat. Hänen mustat hiuksensa oli kiinni eikä yhtäkään hiuskiehkuraa ollut päässyt vapaaksi. Kädessään hän piti punaista pientä laukkua ja ranteessaan hänellä oli lukuisia kultaisia käsirenkaita.

"Tulisit jo. Voisit tehdä edes jotain tuolle tukallesi," hän sanoi ja paiskasi oven kiinni. Siriuksen perheen jäsenet olivat hänelle vähäpuheisia.

Sirius lähti hänen peräänsä hitaasti löntystelemällä portaita alemmas.
Alas asti tullessaan hän käveli eteiseen ja laittoi mustat kiiltävät kengät jalkaansa. Hän hidasteli oiken paljon ja kun hän viimein sai kengät jalkaansa hän lähti olohuoneeseen vanhempiensa ja veljensä luo hyvin vastentahtoisena.

"Menemme sinne hormipulverilla," herra Musta murahti ja sirotteli hienoa hiekkaan suureen takkaan mustasta kukkaruukusta, jota koristeli suuri pääkallo. Olohuone oli täynnä pimeyden voimien tavaroita. Talossa oli myös oma huone pimeyden tavaroille.
Vihreät liekit alkoivat nuolla takkaa ja herra Musta astui varovasti liekkien keskelle murahtaen: "Poikkarinkuja 13!"
Seuraavaksi astui takkaan Siriuksen veli Regulus ja sen jälkeen olohuoneeseen juoksi laiha tyttö, jolla oli yllään violetti avonainen mekko ja hiukset olivat auki. Sirius ei edes ehtinyt nähdä tyttö kunnolla kun tämä juoksi takkaan sanoen: "Poikkarinkuna 13!"
"Ole varovainen Bella!" rouva Musta kauhistui.
Sitten oli rouva Mustan vuoro mennä takkaan, mutta sitä ennen hän kivahti Siriukselle: "Käyttäydy kuin sinun pitääkin. Jos teet toisin tiedät mitä seuraa". Ne sanottuaan hän meni takkaan ja katosi.
Seuraavaksi olisi Siriuksen vuoro. Hetken aikaa hän mietti, menisikö takkaan ollenkaan. Jäisi vain pois juhlista ja jäisi kotiin pitämään hauskaa muiden ollessa poissa. Mutta luopui silti aikeistaan ja astui takkaan huudahtaen: "Poikkarinkuja 13."
Hän tunsi voimakkaan vetäisyn jostain navan tienoilta.

*****


Tällästä tällä kertaa.. KOMMENTTEJA KIITOS! xD

24

4007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimrodel

      Tykkäsin todella.. :) mukava oli.. jatka samaan malliin.. *peukut pystyssä* onnea!
      :D

      • Janika

        Jatkanko mä tätä?


      • Nimrodel
        Janika kirjoitti:

        Jatkanko mä tätä?

        jatka vain.. :)
        olis kiva lukea jatkoa!!


    • Winkie

      hyvä juoni! Paria kirjoitusvirhetta lukuunottamatta, sujuva ja virheetön suoritus! Jatka vain! ;)

    • Jalo

      Idea tavallaan ihan hyvä. Sirius Musta ei 11-vuotiaana kuitenkaan ollut laiha ja riutunut. Olet selvästi yrittänyt käyttää J. K. Rowlingin kirjoitus tapaa ja jopa onnistunut siinä joten kuten. Hieman voisit yrittää persoonallisempaa. Tsemppiä vaan :)

      • jenny

        mistäs tiiät oliko Sirius laiha nuorena??


      • missfinlandia

        enpä oikein usko, että on yrittänyt rowlingin tapaa matkia, vaan suomentaja Jaana Kapari-Jattaa. Katsos, tuo oli suomeksi eikä englanniksi. Tietääkseni Rowling kirjoittaa vain englanniksi xD.


    • jennuli

      Onkos kukaan kuullu Sarahin ja Siriuksen romanssista? löysin sen joiltain sivuilta jokka valitettavasti lopetettiin. Se mitä siitä muistan oli et Sirius oli ihan hulluna Sarahiin Sarah Siriukseen ja ne kävi yhdessä tylyahossa ystävänpäivänä ja Sarah tuli kerran tai pari "kelmien" kanssa rääkyvään röttelöön animaagina kun Lupin muuttu... Onkos kukaan kuullu Sharonista? sellanenki juttu oli siellä sivuilla et Siriuksella olis ollu tytär sen Sarahin kanssa...

      • joku nörtti

        lisäsin sen tuonne keskustelulistaan.. kopioi itselleni sitä tarinaa ku olin nii innoissani siitä.. kandee käydä kattoo!!


      • Janika
        joku nörtti kirjoitti:

        lisäsin sen tuonne keskustelulistaan.. kopioi itselleni sitä tarinaa ku olin nii innoissani siitä.. kandee käydä kattoo!!

        Siis mitä SÄ oott tehny?


      • Pöhkä

        Kuka on Sarah..? Onko se joku rowlingin luoma hahmo, joka on vain "vilahtanut" jossain kirjassa, vai kuka??? :O


      • jennuli
        Pöhkä kirjoitti:

        Kuka on Sarah..? Onko se joku rowlingin luoma hahmo, joka on vain "vilahtanut" jossain kirjassa, vai kuka??? :O

        vaan pelkkä huhu et siriuksella olis ollu sen kanssa suhde ja tytär...


      • Tympääntynyt

        Miksi et arvosta muiden töitä?

        Kehut vain jotain Siriusta ja Sharonia, tai Sarahia ja Siriusta. Se tympii.

        >:l


      • Hp-Fan.
        jennuli kirjoitti:

        vaan pelkkä huhu et siriuksella olis ollu sen kanssa suhde ja tytär...

        Missä kirjassa, kenen kertomana?

        Se on jotain teijän omia juttuja.
        Niin siis, tajuan kyllä täällähän on fanien novelleja..

        Rowling ei tietääkseni ole luonut hahmoa Sarah..

        Mutta siis, fanien aikaansaannoksia?


      • jennuli
        Tympääntynyt kirjoitti:

        Miksi et arvosta muiden töitä?

        Kehut vain jotain Siriusta ja Sharonia, tai Sarahia ja Siriusta. Se tympii.

        >:l

        kukaan ei oo käskeny sua lukee mun juttuja.. ja kyl mä tosta tykkäsin! en mä oo sanonu et inhoisin sitä, vai oonko?


    • Janika

      Hän syöksyi Poikkarinkuja kolmentoista kartanoon lähelle Regulusta joka puhdisti kaapuansa. ”Putsaa itsesi ja mene johonkin jossa et ole tiellä. Puhu vain jos puhutellaan.” Rouva Musta sanoi ja käveli käsikynkässä Herra Mustan kanssa väkijoukkoon. Kartano oli siistitty ja koristeltu vihreällä ja hopealla Luihuisuuden merkiksi. Sirius katsoi ympärilleen ja meni lähelle nurkkaa ikkunan viereen, jotta näkisi ulos jos tylsistyisi katsomaan juhlavieraita. Sirius seurasi kelloa minuutin välein ja katsoi ulkoa saapuvaa juhlaväkeä, kunnes näki tutut kasvot. ”Voi ei. Bellatrix.” Sirius kuiskasi ja meni kauemmas ikkunasta nähdessään kamalan serkkunsa. Hetken päästä Bellatrix astui sisään, mutta ei kiinnittänyt huomiota Siriukseen, josta Sirius oli todella helpottunut. Juhlaväki söi ja joi tyytyväisinä kunnes juhlien järjestäjä kuulutti: ”Nyt kun olemme syöneet tarpeeksi, voimme aloittaa tanssimisen.” Ja ihmiset alkoivat musiikin alkaessa yksitellen lähteä tanssilavalle. Jotkut tanssivat yksintansseja ja muutama pariskunta yhdessä, mukaan lukien herra ja rouva Musta. Sirius tuijotti edelleen ikkunaa, josta näkyi tanssijoiden heijastukset. Yhtäkkiä Sirius näki jotain odottamatonta heijastuksesta. Kaunis vaaleahiuksinen tyttö tanssi yksin ihmisjoukon keskellä. Hänen kauniit hiuksensa liikkuivat sulavasti mukana hänen tanssiessaan. Hänen kauniit silmänsä katsoivat lempeästi ihmisiä ja hänen ruusunpunaiset huulensa olivat kauniisti paikallaan. Sirius ei ollut koskaan nähnyt ketään niin kaunista. Tyttö tanssi lähemmäksi ja lähemmäksi Siriusta ja Siriuksen sydän hyppi. Lopulta tyttö pysähtyi katsomaan Siriusta, Sirius tunsi sydämensä hypänneen. ”Hei.” Tyttö sanoi lempeästi. ”Hei.” Sirius vastasi ja nielaisi. ”Sinäkin olet näköjään täällä yksin?” Tyttö sanoi. ”Tavallaan.” Sirius vastasi ja yskäisi parantaakseen ääntään. ”Öh.
      Ha-haluaisitko tanssia? Siis minun kanssa?” Sirius kysyi ja tiesi, että tyttö nauraisi hänelle päin naamaa, mutta sen sijaan tyttö hymyili kauniisti ja sanoi: ”Mikäs siinä.” ja ojensi kätensä. Sirius tarttui siihen ja saattoi hänet tanssilavalle. Joka hetki Sirius rukoili mielessään kahta asiaa: ettei astuisi tytön varpaille, vaan tanssisi yhtä hyvin kuin harjoitellessaan ja että kukaan ei tulisi keskeyttämään. Siriuksen onneksi ei tapahtunut kumpaakaan. Laulun loputtua Sirius oli onnellinen ettei ollut pilannut vaikutustaan tyttöön. ”Jotain juotavaa?” Tyttö kysyi. ”Öh, okei.” Sirius vastasi ja käveli tytön perässä pöytien luo. ”En ole tainnut esittäytyä…” Tyttö sanoi. ”En minäkään.” Sirius sanoi ja hymyili. ”Olen Sarah Carey.” Tyttö sanoi. ”Kaunis nimi… Minä olen Sirius Musta.” Sirius sanoi. ”Musta? Olen kuullut suvustasi… Ainakin vähän.” Sarah sanoi. ”Ilmeisesti vain huonoista puolista…” Sirius mutisi ja Sarah naurahti. ”Minulla ei ole tapana tuomita jokaista ihmistä suvun vuoksi.” Sarah sanoi. ”Eipä ole minunkaan suvussa kehumista. Pelkää puhdasverisyydellä kerskailua ja Luihuiseen kuulumista.” Sarah sanoi. ”Sama täällä. Saan takuulla kirouksen ylleni kun hattu lajittelee minut muuhun kuin Luihuiseen.” Sirius sanoi ja Sarah hymyili. ”Oletko sinä saanut jo kutsun?” Sarah kysyi. ”En, mutta tiedän, että pääsen. Räjäytin kerran vahingossa kukkaruukun kiukuissani… Useammin kuin kerran…” Sirius sanoi. ”Minäkin olen hajottanut ikkunoita vihaisena ja äitini on saanut opetella kunnolla entiustus-loitsua.” Sarah sanoi ja Siriusta nauratti. ”Onko sinulla sisaruksia?” Sirius kysyi. ”Ei enkä haluaisi.” Sarah vastasi. ”Entä sinulla?” Hän jatkoi. ”On, pikkuveli Regulus. Aika rasittava tapaus.” Sirius sanoi. ”Juuri sen takia en haluaisikaan sisaruksia…” Sarah vastasi. ”Onko sinullakin perheongelma?” Sarah kysyi. ”Määrittele sana: ongelma” Sirius sanoi. ”No esimerkiksi lellivätkö vanhempasi enemmän veljeäsi kuin sinua iän takia?” Sarah kysyi. ”Ei iän takia. Vaan koska…” Sirius sanoi ja keskeytti. ”Niin?” Sarah ihmetteli. ”Mennään tänne. Sirius sanoi ja käveli huoneesta ulos. ”Koska en ole kiinnostunut pimeästä taikuudesta.” Sirius kuiskasi, kun Sarah sulki oven.
      ”Ahaa… No en ole minäkään, mutta se ei onneksi vaivaa minun puhdasverisyydestä hulluja vanhempiani.” Sarah sanoi. ”Onnekas.” Sirius sanoi. ”No onhan siitä välillä juteltu mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta…” Sarah sanoi. ”No ei minuakaan…” Sirius sanoi. Syntyi kiusallinen hiljaisuus kartanon pimeässä käytävässä. ”Öö… Menetkö sinäkin Tylypahkaan?” Sirius kysyi. ”Joo… Mihin tupaan ajattelit mennä?” Sarah kysyi. ”Rohkelikko olisi aika hyvä… Itse asiassa mikä vain käy kunhan en joudu Luihuiseen.” Sirius sanoi. ”Sama täällä. Ajattelin, että Rohkelikko olisi ihan kiva.” Sarah sanoi.
      Keskustelu jatkui jatkumistaan. Sirius teki parhaansa, että Sarahilla ei olisi tylsää hänen seurassaan. Aika kului ja lopulta kuului rouva Mustan huuto: ”Sirius! Tule tänne ja äkkiä! Lähdemme kotiin!” Sirius huokaisi. ”Noh… Nähdään, Sarah.” ja nousi ylös. ”Nähdään.” Sarah sanoi ja nousi ylös. He jäivät tuijottamaan toisiaan kunnes Sarah suuteli Siriusta poskelle ja lähti hitaasti velhojen ja noitien keskelle. Siriuksen sydän hypähteli koko matkan takan luo. Lopulta hän meni takan eteen juuri kun herra Musta oli kadonnut liekkeihin. Jäljellä oli enää rouva Musta. ”Siellähän sinä. Ala tulla nyt!” rouva Musta sanoi ja astui liekkeihin:”Kalmanhanaukio kaksitoista!” karjaisten.
      Sirius katsoi ympärilleen ja sai katseellaan kiinni Sarahin. Sarah vilkutti Siriukselle ja Sirius hänelle. Lopulta Sirius astui liekkeihin lausuen tuskallisesti: ”Kalmanhanaukio kaksitoista.”

      • <3<3<3

        Toi jatko oli vielä parempi ku se ensimmäinen teksti! jatka tarinaa vaa viälä parempaan suuntaa niin hyvin menee


      • SE "OIKEA" JANIKA!

        Sinä joka olit tuo "vale" Janika!!
        *murh*
        Ei ollut ollenkaan kivaa kun jatkoit MINUN tarinaani!!! >:[ ! Jatka sitten koko tarina loppuun.. Mua ei kiinnosta enää jatkaa!!


      • <3<3<3
        SE "OIKEA" JANIKA! kirjoitti:

        Sinä joka olit tuo "vale" Janika!!
        *murh*
        Ei ollut ollenkaan kivaa kun jatkoit MINUN tarinaani!!! >:[ ! Jatka sitten koko tarina loppuun.. Mua ei kiinnosta enää jatkaa!!

        eikse muka ollu sun??? =(
        pakko myöntää (älä suutu) mut toi jatko oli paljon parempi kun se eka teksti.


      • <3<3<3
        <3<3<3 kirjoitti:

        eikse muka ollu sun??? =(
        pakko myöntää (älä suutu) mut toi jatko oli paljon parempi kun se eka teksti.

        ehkä se tyyppi suuttu ku et ite tehny jatkoo nii se rupes ite tekee... xD mäki oon käyny täällä joka päivä venaamassa et koska sä oikeen aiot jatkaa...


      • "Oikea" Janika
        <3<3<3 kirjoitti:

        Toi jatko oli vielä parempi ku se ensimmäinen teksti! jatka tarinaa vaa viälä parempaan suuntaa niin hyvin menee

        Juuu ei se mitään.. Kirjoitin ton ekan aika kiireellä ja niin.. Mutten aijo kirjoittaa jatkoa tähän ollenkaan.. En tieä jaksanko edes lukea tuota toista lukua.. Olin tehnyt 2, 3, 4 ja 5 luvukin.. Mut ei niin ei.. Se on netissä toisessakin paikassa.. :)


      • Alone.
        <3<3<3 kirjoitti:

        eikse muka ollu sun??? =(
        pakko myöntää (älä suutu) mut toi jatko oli paljon parempi kun se eka teksti.

        Tai no jaa.. ;D


      • Uneton
        SE "OIKEA" JANIKA! kirjoitti:

        Sinä joka olit tuo "vale" Janika!!
        *murh*
        Ei ollut ollenkaan kivaa kun jatkoit MINUN tarinaani!!! >:[ ! Jatka sitten koko tarina loppuun.. Mua ei kiinnosta enää jatkaa!!

        Kannattaa rekisteröidä oma nimimerkki Ikävää kun toiset käyttävät toisten nimimerkkejä..


    • cata

      Jatka ihmeessä!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe