Miksi ateismi on valhetta?

Anonyymi

Siksi, että ateisti väittää tietävänsä asioita, joita hän ei voi tietää. Vain agnostikko on täysin uskosta ja valheista vapaa, mutta voi tietysti hassuttaa muita, jos siltä tuntuu, tai pitää sitä hauskana. Minä esimerkiksi esiinnyn tuon tuostakin teistinä, vaikka olen pesunkestävä ateisti: en usko niin yhtään mihinkään. En edes ateismiin.

20

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä olen varma, ettei yhtään ainoaa falsifioitavissa olevaa jumalaa ole olemassa. Kaikki ihmisten keksimien myyttien jumalat ovat falsifioitavissa, koska nuo myytit väittävät jotain, joka voidaan osoittaa vääräksi. Minulle riittää yksi vääräksi osoitettu väite per jumala. Raamattu menee päin vittua jo kolmannessa jakeessa eli aivan ensimmäisessä kohdassa, jossa Jumala jotain luo. Homma menee vituiksi siinä, että Jumala erottaa muka valon ja pimeyden kuin ne olisi jotain fyysistä ainetta. Lisäksi tuossa kohdassa valo on ilman valon lähdettä. Sama virheellinen uskomus toistuu läpi Raamatun. Muinaisen Lähi-idän ihmiset uskoivat, että päivänvalo ja auringonvalo olivat eri asioita.

      Raamattu ja Jumala falsifioitui näin.

      • Mitä tekemistä tuolla on universumin kanssa, jossa ei ole aikaa ja avaruutta, ja jossa fysiikan laki asuu? Tai Flatus? Oletko varma myös siitä, että ajan ja avaruuden ulkopuolella ei ole fysiikan lakia, jonka voimattomuudesta tämä universumi olisi syntynyt?

        Deistinen jumala ei ole falsifioitavissa. Tämä on sangen yleinen näkemys. Miten falsifioit sen? Se, että siitä ei ole mitään tietoa, hypoteesia tai muuta oletusta kuin luominen, ei tee siitä falsifioitavaa. Ainoa oikeutus falsifioinnille olisi se, että universumia ei olisi olemassa. Silloin voitaisiin todistaa se, että luomista ei ole tapahtunut, eikä sen toteuttaja ole todellinen. Muuten se on mahdollinen.

        Mistä lähtien olet pitänyt luomista aidosti mahdollisena? Aku Ankan lukemisesta lähtien vai jo ennen sitä? Lestadiolainen pikkupaska sinä olet. Et ole muuttunut koskaan. Valhetta varpaasta päälakeen asti. Piruparka. Opettele aakkoset, niin voit käsittää jotakin tieteestä, jota et usko. Pidät vain satuja totena. Näin se on. Juurikin näin. Ja tosiaan, olet vain ripulivajakki, et voi muuta kuin juosta karkuun järkeviä kysymyksiäni ja jättää perustelematta vedenpitävät argumenttini. Jahka.

        - Kusin melkein housuuni tätä kirjoittaessani -


      • Vätys kirjoitti:

        Mitä tekemistä tuolla on universumin kanssa, jossa ei ole aikaa ja avaruutta, ja jossa fysiikan laki asuu? Tai Flatus? Oletko varma myös siitä, että ajan ja avaruuden ulkopuolella ei ole fysiikan lakia, jonka voimattomuudesta tämä universumi olisi syntynyt?

        Deistinen jumala ei ole falsifioitavissa. Tämä on sangen yleinen näkemys. Miten falsifioit sen? Se, että siitä ei ole mitään tietoa, hypoteesia tai muuta oletusta kuin luominen, ei tee siitä falsifioitavaa. Ainoa oikeutus falsifioinnille olisi se, että universumia ei olisi olemassa. Silloin voitaisiin todistaa se, että luomista ei ole tapahtunut, eikä sen toteuttaja ole todellinen. Muuten se on mahdollinen.

        Mistä lähtien olet pitänyt luomista aidosti mahdollisena? Aku Ankan lukemisesta lähtien vai jo ennen sitä? Lestadiolainen pikkupaska sinä olet. Et ole muuttunut koskaan. Valhetta varpaasta päälakeen asti. Piruparka. Opettele aakkoset, niin voit käsittää jotakin tieteestä, jota et usko. Pidät vain satuja totena. Näin se on. Juurikin näin. Ja tosiaan, olet vain ripulivajakki, et voi muuta kuin juosta karkuun järkeviä kysymyksiäni ja jättää perustelematta vedenpitävät argumenttini. Jahka.

        - Kusin melkein housuuni tätä kirjoittaessani -

        "Se, että siitä ei ole mitään tietoa, hypoteesia tai muuta oletusta kuin luominen, ei tee siitä falsifioitavaa."

        No ei se selitäkään yhtään mitään. Luomisen tilalle voi aivan hyvin vaihtaa vaikka taikomisen tai huispauksen ja ihan yhtä hyvin selittää.


      • Strong-atheist kirjoitti:

        "Se, että siitä ei ole mitään tietoa, hypoteesia tai muuta oletusta kuin luominen, ei tee siitä falsifioitavaa."

        No ei se selitäkään yhtään mitään. Luomisen tilalle voi aivan hyvin vaihtaa vaikka taikomisen tai huispauksen ja ihan yhtä hyvin selittää.

        Mitäpä muuta se universumin synty ulottuvuudesta, jossa ei ole aikaa ja avaruutta, olisi kuin tyhjästä taikomista? Ainoa, mikä puuttuu uskostasi, on taikuri. Huomaatko?


      • Kustaan kirjoitti:

        Mitäpä muuta se universumin synty ulottuvuudesta, jossa ei ole aikaa ja avaruutta, olisi kuin tyhjästä taikomista? Ainoa, mikä puuttuu uskostasi, on taikuri. Huomaatko?

        "Ainoa, mikä puuttuu uskostasi, on taikuri. Huomaatko?"

        No, sinun uskosi edellyttää taikuria. Matemaattisesti on voitu osoittaa, ettei taikuria tarvita.


      • Anonyymi
        Vätys kirjoitti:

        Mitä tekemistä tuolla on universumin kanssa, jossa ei ole aikaa ja avaruutta, ja jossa fysiikan laki asuu? Tai Flatus? Oletko varma myös siitä, että ajan ja avaruuden ulkopuolella ei ole fysiikan lakia, jonka voimattomuudesta tämä universumi olisi syntynyt?

        Deistinen jumala ei ole falsifioitavissa. Tämä on sangen yleinen näkemys. Miten falsifioit sen? Se, että siitä ei ole mitään tietoa, hypoteesia tai muuta oletusta kuin luominen, ei tee siitä falsifioitavaa. Ainoa oikeutus falsifioinnille olisi se, että universumia ei olisi olemassa. Silloin voitaisiin todistaa se, että luomista ei ole tapahtunut, eikä sen toteuttaja ole todellinen. Muuten se on mahdollinen.

        Mistä lähtien olet pitänyt luomista aidosti mahdollisena? Aku Ankan lukemisesta lähtien vai jo ennen sitä? Lestadiolainen pikkupaska sinä olet. Et ole muuttunut koskaan. Valhetta varpaasta päälakeen asti. Piruparka. Opettele aakkoset, niin voit käsittää jotakin tieteestä, jota et usko. Pidät vain satuja totena. Näin se on. Juurikin näin. Ja tosiaan, olet vain ripulivajakki, et voi muuta kuin juosta karkuun järkeviä kysymyksiäni ja jättää perustelematta vedenpitävät argumenttini. Jahka.

        - Kusin melkein housuuni tätä kirjoittaessani -

        Ehkä kannattaisi kone raahata veskiin niin voi kirjoitella ja vähentää paineita.


    • Anonyymi

      Jos ateismi ei oo totta,
      housuissas on rotta
      ja päässäs kusipotta.

    • Anonyymi

      Ateistien, luterilaisten ja myös lestadiolaisten kanssa pärjätään oikein hyvin. Helluntailaiset ovat lahkolaisia joitten kanssa ei tule toimeen kukaan.

    • Anonyymi

      Onko se ettei usko Aku Ankkaan valhetta? Akun tilalle voit vaihtaa minkä tahansa jumalan.

    • Anonyymi

      Minä kuolin ja tiedän kuolemaan päättyvän.

      • Anonyymi

        Eka kommenttisi ei ole totta,kun olet vielä kirjoittelemassa.Loppuosa on totta "elävät tietävät että heidän on kuoltava".Olemme kuin kuolemaan tuomittuja jotka odottavat vuorollaan sen toteutumista.Raamattu lupaa niille jotka toimivat oikein elämän lahjan.En viitsi luvata enempää,kun tuskin uskot raamatun lupauksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eka kommenttisi ei ole totta,kun olet vielä kirjoittelemassa.Loppuosa on totta "elävät tietävät että heidän on kuoltava".Olemme kuin kuolemaan tuomittuja jotka odottavat vuorollaan sen toteutumista.Raamattu lupaa niille jotka toimivat oikein elämän lahjan.En viitsi luvata enempää,kun tuskin uskot raamatun lupauksiin.

        Sano se tälle https://fi.wikipedia.org/wiki/Phineas_Gage


    • Ateismi on jumalhahmojen olemassa oloon uskomisen puuttumista.

      Ei muuta.

      Osoita valhe.

    • Anonyymi

      Jeesus valehteli niin, että opetuslasten korvat heiluivat.

      • Anonyymi

        Sen kansan tunnistaa nenästä ja korvista 🤣


    • Anonyymi

      << Siksi, että ateisti väittää tietävänsä asioita, joita hän ei voi tietää. >>

      Menee melkoiseksi vammailuksi tämä: ripulivajakki jo kirjoitti, ettei enää aio alkaa inttää tätä samaa asiaa, koska sai pataansa niin pahasti n. viikko sitten. No, ripulivajakki pysyikin vähän aikaa hiljaa, mutta nyt on viikonloppu mennyt aivan sekavassa olotilassa palstafloodaamiseen - ja jälleen tätä samaa ruikulia, josta sait jo pataasi pahasti. Ja tosiaan, jälleen samat valheet.

      Ateisti ei väitä tietävänsä asioita, joita hän ei tiedä. Ateisti ei vaan usko jumalaan.

      Etkös itse sentään väittänyt tietäväsi, ettei haltiallista voimaa ole olemassa ?

      << Vain agnostikko on täysin uskosta ja valheista vapaa >>

      Mutta väität tietäväsi, ettei haltiallista voimaa ole vaikka et pysty todistamaan asiaa.

      Ja tosiaan, valehtelua on tuo ripulointisi, jossa voit kirjoittaa
      "olen ammattikoululainen"
      "olen yliopistotutkija"
      "olen vanki"
      "olen vanginvartija"

      << voi tietysti hassuttaa muita, jos siltä tuntuu, tai pitää sitä hauskana. >>

      Eihän noita vammailujasi kukaan tietenkään usko.

      Ja tosiaan, jos tuota pitää jotenkin hauskana (siis suoltaa täysin aivotonta kuraa palstalle kaikki vapaa-aikansa), niin kyllä siinä on jotain pahasti pielessä. Oletkohan ihan tasapainoinen mieleltäsi ? Ajaako palsta mielenvikaisuuteen ?

      Vai johtuuko tuo mielenvikainen maniasi vaan siitä, että uskosi sortuu juuri nyt.

      • Minä en ole koskaan uskonut, toisin kuin sinä. Eikö nolota yhtään se, että olet entinen hihhuli ja nykyinen hehhuli, joka uskoo, kun ei tiedä?

        Minä tiedän, että Aku Ankka ja Ankkalinnan henkilöt tapahtumineen eivät ole todellisia, enkä lainkaan epäile tätä asiaa. Pidän idiootteina niitä, jotka pitävät mahdollisena sen, että ne olisivat todellisia. Ja sellainen sinä olet.


      • Anonyymi
        Kustaan kirjoitti:

        Minä en ole koskaan uskonut, toisin kuin sinä. Eikö nolota yhtään se, että olet entinen hihhuli ja nykyinen hehhuli, joka uskoo, kun ei tiedä?

        Minä tiedän, että Aku Ankka ja Ankkalinnan henkilöt tapahtumineen eivät ole todellisia, enkä lainkaan epäile tätä asiaa. Pidän idiootteina niitä, jotka pitävät mahdollisena sen, että ne olisivat todellisia. Ja sellainen sinä olet.

        << Minä en ole koskaan uskonut >>

        Heh, olet jo selittänyt, että uskot kaikkien todisteiden viittaavan luomiseen. Lisäksi "luomisellasi" pitää olla uskomuksellisista syistä eri epistemologia muihin uskomuksellisiin kohteisiin verrattuna.

        Olet siis fundamentalistisesti uskova hihhuli. Tämä tiedoksi, jos et itse edes ole tajunnut asiaa.

        << Minä tiedän, että Aku Ankka ja Ankkalinnan henkilöt tapahtumineen eivät ole todellisia, enkä lainkaan epäile tätä asiaa. >>

        Vaihdetaan Ankkalinnan tilalle haltiallinen voima. Siitä ei tiedetä mitään (tuo nimityskin on epävarma). Uskotko tietäväsi ilman todisteita myös sen, ettei haltiallista voimaa ole olemassa ?

        Tosiaan, vahva kuvitelma, että tietäisi asian, jota ei voi todistaa, on nimenomaan uskoa.

        << Pidän idiootteina niitä, jotka pitävät mahdollisena sen, että ne olisivat todellisia. >>

        Jaa niin mitä ? "Korkeampia voimia", haltiallisia voimia, maahisia, puhuvia ankkoja, ufomiehiä ?

        Saunatonttu on "korkeamman voimasi" pahin vihollinen.


    • Anonyymi

      Minä uskon siihen mikä voidaan tieteellisesti osoittaa oikeaksi. Olenko sitten mikä "isit"?

    • Anonyymi

      Ateisteilla on oma näkemys asioista mutta valitettavasti se ei pidä paikkaansa. Jotkut tietävät asioista hiukan enemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      212
      34381
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      256
      22014
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      440
      11119
    4. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      83
      7449
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6665
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      53
      5045
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      196
      4097
    8. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      45
      1714
    9. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      34
      1656
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1627
    Aihe