Elatussopimus

Anonyymi

Miten toimia kun toinen osapuoli ei suostu allekirjoittaa elatussopimusta. Olen lasten lähihuoltaja ja exä haluaa taloudellisen hyödyn takia toisen lapsista itselleen. Rahaa ei ole käräjöintiin.

23

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei mitään taloudellista hyötyä vaan lapsen etu - lapsen etu on yhteishuolto, vuoro asuminen, ei elatusta, lapsilisät tasan. Tuohan menee ihan oikein- toinen lapsista asuu virallisesti isällään, toinen äidiltään ja 1-2 viikon välein tapahtuu vaihto eli vuoroasuminen.. Kukahan sitä taloudellista hyötyä nyt oikeasti, täysin perusteetta tavoittelee???

    • Anonyymi

      Oletko sopinut jotain lähihuoltajuudesta- ja/ tai yksinhuoltajuudestasi?

    • Anonyymi

      Käräjöinti ei yleensä kannata, varsinkaan etävanhemmalle. Tässä tilanteessa laki on kuitenkin lapsen puolella.

      Jos etä ei suostu elatussopimukseen, niin lapsi voi haastaa hänet oikeuteen. Sinä edustat lasta ja mikäli lapsella ei ole omaisuutta, niin elatusoikeudenkäynti on hänelle ilmainen.

      Kukaan etävanhempi ei halua tuota ja pelkkä prosessin käynnistäminen saa useimmiten yhteistyökyvyn löytymään.

      • Anonyymi

        Ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään riidan elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään riidan elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille..

        Et edusta lasta- ja oikeudenkäynti ei ole ilmainen. Laki ei ole lapsen puolella- viranomaisvieraannuttaminen viranomaismenettelyssä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään riidan elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille..

        Tuossa tilanteessa etävanhempi siis toimi vieraannuttajana tai sitten sinun kannattaa olla jatkossa erityisen huolellinen, kun valitset syötäviä sieniä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa tilanteessa etävanhempi siis toimi vieraannuttajana tai sitten sinun kannattaa olla jatkossa erityisen huolellinen, kun valitset syötäviä sieniä?

        Tuossa tilanteessa siis lasten vieraannuttaja "äiti- ja lastensuojelun" viranomaiset toimivat siis vieraannuttajana, ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään tarkoitushakuinen riitansa tuomioistuimessa perusteettomasta elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille.. tai sitten sinun kannattaa olla jatkossa erityisen huolellinen, kun valitset syötäviä munia?


    • Anonyymi

      Mikähän mahtaa olla taloudellinen hyöty toisesta lapsesta? Lapsilisä? Jos oikeuteen mennään niin , varatonhan voi / kannattaa hakea oikeusapua oikeusaputoimistosta ja valtio maksaa kulut. Muuten jo pelkkä hakemusen jättäminen maksaa. Siinä taas syödään omaa häntää.

      • Anonyymi

        Hakemuksen jättäminen ei maksa.


      • Anonyymi

        Tuossa tilanteessa siis lasten vieraannuttaja "äiti- ja lastensuojelun" viranomaiset toimivat siis vieraannuttajana, ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään tarkoitushakuinen riitansa tuomioistuimessa perusteettomasta elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille.. tai sitten sinun kannattaa olla jatkossa erityisen huolellinen, kun valitset syötäviä munia?????


      • Anonyymi

        Tuossa tilanteessa siis lasten vieraannuttaja "äiti- ja lastensuojelun" viranomaiset toimivat siis vieraannuttajana, ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään tarkoitushakuinen riitansa tuomioistuimessa perusteettomasta elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille.. tai sitten sinun kannattaa olla jatkossa erityisen huolellinen, kun valitset syötäviä munia?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa tilanteessa siis lasten vieraannuttaja "äiti- ja lastensuojelun" viranomaiset toimivat siis vieraannuttajana, ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään tarkoitushakuinen riitansa tuomioistuimessa perusteettomasta elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille.. tai sitten sinun kannattaa olla jatkossa erityisen huolellinen, kun valitset syötäviä munia?????

        Elatus on tarkoitettu lapsia varten. Mistä olet saanut käsityksen, että lastensuojelun viranomaiset ovat alaikäisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elatus on tarkoitettu lapsia varten. Mistä olet saanut käsityksen, että lastensuojelun viranomaiset ovat alaikäisiä?

        Tuossa tilanteessa siis lasten vieraannuttaja "äiti- ja lastensuojelun" viranomaiset toimivat siis vieraannuttajana, ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään tarkoitushakuinen riitansa tuomioistuimessa perusteettomasta elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille.. tai sitten sinun kannattaa olla jatkossa erityisen huolellinen, kun valitset syötäviä munia?????


      • Anonyymi

        Asia ei tullut selväksi eli olet saanut käsityksen että "lastensuojelun ihmisille" maksetaan elatusapua ja tukea. Sinun kannattaisi selvitellä asiaa hieman ja tulet sitten ymmärtämään, että ne ei ole tarkoitettu vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun viranomaisille", vaan lapsille joilla lain mukaan lapsen oikeudet isäänsä- ja sukuunsa molempien vanhempiensa yhteishuollossa- ja oikealla nimellä ilman ilman sitä vastikkeetonta elatusta. Siinä menee sinulla varmaan aika kauan aikaa ymmärtää tämä asia?


      • Anonyymi

        Asia ei tullut selväksi eli olet saanut käsityksen että "lastensuojelun ihmisille" maksetaan elatusapua ja tukea. Sinun kannattaisi selvitellä asiaa hieman ja tulet sitten ymmärtämään, että ne ei ole tarkoitettu vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun viranomaisille", vaan lapsille joilla lain mukaan lapsen oikeudet isäänsä- ja sukuunsa molempien vanhempiensa yhteishuollossa- ja oikealla nimellä ilman ilman sitä vastikkeetonta elatusta. Siinä menee sinulla varmaan aika kauan aikaa ymmärtää tämä asia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia ei tullut selväksi eli olet saanut käsityksen että "lastensuojelun ihmisille" maksetaan elatusapua ja tukea. Sinun kannattaisi selvitellä asiaa hieman ja tulet sitten ymmärtämään, että ne ei ole tarkoitettu vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun viranomaisille", vaan lapsille joilla lain mukaan lapsen oikeudet isäänsä- ja sukuunsa molempien vanhempiensa yhteishuollossa- ja oikealla nimellä ilman ilman sitä vastikkeetonta elatusta. Siinä menee sinulla varmaan aika kauan aikaa ymmärtää tämä asia?

        Mikä asia sinulle ei ole tullut selväksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä asia sinulle ei ole tullut selväksi?

        Asia ei tullut selväksi eli olet saanut käsityksen että "lastensuojelun ihmisille" maksetaan elatusapua ja tukea. Sinun kannattaisi selvitellä asiaa hieman ja tulet sitten ymmärtämään, että ne ei ole tarkoitettu vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun viranomaisille", vaan lapsille joilla lain mukaan lapsen oikeudet isäänsä- ja sukuunsa molempien vanhempiensa yhteishuollossa- ja oikealla nimellä ilman ilman sitä vastikkeetonta elatusta. Siinä menee sinulla varmaan aika kauan aikaa ymmärtää tämä asia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia ei tullut selväksi eli olet saanut käsityksen että "lastensuojelun ihmisille" maksetaan elatusapua ja tukea. Sinun kannattaisi selvitellä asiaa hieman ja tulet sitten ymmärtämään, että ne ei ole tarkoitettu vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun viranomaisille", vaan lapsille joilla lain mukaan lapsen oikeudet isäänsä- ja sukuunsa molempien vanhempiensa yhteishuollossa- ja oikealla nimellä ilman ilman sitä vastikkeetonta elatusta. Siinä menee sinulla varmaan aika kauan aikaa ymmärtää tämä asia?

        Kertoisitko, mikä asia sinulle ei ole tullut selväksi, niin voin selittää sen sinulle?


    • Anonyymi

      en tiedä, veli

      • Anonyymi

        tiedät, sisar


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe