Elatussopimus

Anonyymi

Miten toimia kun toinen osapuoli ei suostu allekirjoittaa elatussopimusta. Olen lasten lähihuoltaja ja exä haluaa taloudellisen hyödyn takia toisen lapsista itselleen. Rahaa ei ole käräjöintiin.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei mitään taloudellista hyötyä vaan lapsen etu - lapsen etu on yhteishuolto, vuoro asuminen, ei elatusta, lapsilisät tasan. Tuohan menee ihan oikein- toinen lapsista asuu virallisesti isällään, toinen äidiltään ja 1-2 viikon välein tapahtuu vaihto eli vuoroasuminen.. Kukahan sitä taloudellista hyötyä nyt oikeasti, täysin perusteetta tavoittelee???

    • Anonyymi

      Oletko sopinut jotain lähihuoltajuudesta- ja/ tai yksinhuoltajuudestasi?

    • Anonyymi

      Käräjöinti ei yleensä kannata, varsinkaan etävanhemmalle. Tässä tilanteessa laki on kuitenkin lapsen puolella.

      Jos etä ei suostu elatussopimukseen, niin lapsi voi haastaa hänet oikeuteen. Sinä edustat lasta ja mikäli lapsella ei ole omaisuutta, niin elatusoikeudenkäynti on hänelle ilmainen.

      Kukaan etävanhempi ei halua tuota ja pelkkä prosessin käynnistäminen saa useimmiten yhteistyökyvyn löytymään.

      • Anonyymi

        Ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään riidan elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään riidan elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille..

        Et edusta lasta- ja oikeudenkäynti ei ole ilmainen. Laki ei ole lapsen puolella- viranomaisvieraannuttaminen viranomaismenettelyssä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään riidan elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille..

        Tuossa tilanteessa etävanhempi siis toimi vieraannuttajana tai sitten sinun kannattaa olla jatkossa erityisen huolellinen, kun valitset syötäviä sieniä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa tilanteessa etävanhempi siis toimi vieraannuttajana tai sitten sinun kannattaa olla jatkossa erityisen huolellinen, kun valitset syötäviä sieniä?

        Tuossa tilanteessa siis lasten vieraannuttaja "äiti- ja lastensuojelun" viranomaiset toimivat siis vieraannuttajana, ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään tarkoitushakuinen riitansa tuomioistuimessa perusteettomasta elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille.. tai sitten sinun kannattaa olla jatkossa erityisen huolellinen, kun valitset syötäviä munia?


    • Anonyymi

      Mikähän mahtaa olla taloudellinen hyöty toisesta lapsesta? Lapsilisä? Jos oikeuteen mennään niin , varatonhan voi / kannattaa hakea oikeusapua oikeusaputoimistosta ja valtio maksaa kulut. Muuten jo pelkkä hakemusen jättäminen maksaa. Siinä taas syödään omaa häntää.

      • Anonyymi

        Hakemuksen jättäminen ei maksa.


      • Anonyymi

        Tuossa tilanteessa siis lasten vieraannuttaja "äiti- ja lastensuojelun" viranomaiset toimivat siis vieraannuttajana, ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään tarkoitushakuinen riitansa tuomioistuimessa perusteettomasta elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille.. tai sitten sinun kannattaa olla jatkossa erityisen huolellinen, kun valitset syötäviä munia?????


      • Anonyymi

        Tuossa tilanteessa siis lasten vieraannuttaja "äiti- ja lastensuojelun" viranomaiset toimivat siis vieraannuttajana, ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään tarkoitushakuinen riitansa tuomioistuimessa perusteettomasta elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille.. tai sitten sinun kannattaa olla jatkossa erityisen huolellinen, kun valitset syötäviä munia?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa tilanteessa siis lasten vieraannuttaja "äiti- ja lastensuojelun" viranomaiset toimivat siis vieraannuttajana, ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään tarkoitushakuinen riitansa tuomioistuimessa perusteettomasta elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille.. tai sitten sinun kannattaa olla jatkossa erityisen huolellinen, kun valitset syötäviä munia?????

        Elatus on tarkoitettu lapsia varten. Mistä olet saanut käsityksen, että lastensuojelun viranomaiset ovat alaikäisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elatus on tarkoitettu lapsia varten. Mistä olet saanut käsityksen, että lastensuojelun viranomaiset ovat alaikäisiä?

        Tuossa tilanteessa siis lasten vieraannuttaja "äiti- ja lastensuojelun" viranomaiset toimivat siis vieraannuttajana, ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään tarkoitushakuinen riitansa tuomioistuimessa perusteettomasta elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille.. tai sitten sinun kannattaa olla jatkossa erityisen huolellinen, kun valitset syötäviä munia?????


      • Anonyymi

        Asia ei tullut selväksi eli olet saanut käsityksen että "lastensuojelun ihmisille" maksetaan elatusapua ja tukea. Sinun kannattaisi selvitellä asiaa hieman ja tulet sitten ymmärtämään, että ne ei ole tarkoitettu vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun viranomaisille", vaan lapsille joilla lain mukaan lapsen oikeudet isäänsä- ja sukuunsa molempien vanhempiensa yhteishuollossa- ja oikealla nimellä ilman ilman sitä vastikkeetonta elatusta. Siinä menee sinulla varmaan aika kauan aikaa ymmärtää tämä asia?


      • Anonyymi

        Asia ei tullut selväksi eli olet saanut käsityksen että "lastensuojelun ihmisille" maksetaan elatusapua ja tukea. Sinun kannattaisi selvitellä asiaa hieman ja tulet sitten ymmärtämään, että ne ei ole tarkoitettu vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun viranomaisille", vaan lapsille joilla lain mukaan lapsen oikeudet isäänsä- ja sukuunsa molempien vanhempiensa yhteishuollossa- ja oikealla nimellä ilman ilman sitä vastikkeetonta elatusta. Siinä menee sinulla varmaan aika kauan aikaa ymmärtää tämä asia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia ei tullut selväksi eli olet saanut käsityksen että "lastensuojelun ihmisille" maksetaan elatusapua ja tukea. Sinun kannattaisi selvitellä asiaa hieman ja tulet sitten ymmärtämään, että ne ei ole tarkoitettu vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun viranomaisille", vaan lapsille joilla lain mukaan lapsen oikeudet isäänsä- ja sukuunsa molempien vanhempiensa yhteishuollossa- ja oikealla nimellä ilman ilman sitä vastikkeetonta elatusta. Siinä menee sinulla varmaan aika kauan aikaa ymmärtää tämä asia?

        Mikä asia sinulle ei ole tullut selväksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä asia sinulle ei ole tullut selväksi?

        Asia ei tullut selväksi eli olet saanut käsityksen että "lastensuojelun ihmisille" maksetaan elatusapua ja tukea. Sinun kannattaisi selvitellä asiaa hieman ja tulet sitten ymmärtämään, että ne ei ole tarkoitettu vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun viranomaisille", vaan lapsille joilla lain mukaan lapsen oikeudet isäänsä- ja sukuunsa molempien vanhempiensa yhteishuollossa- ja oikealla nimellä ilman ilman sitä vastikkeetonta elatusta. Siinä menee sinulla varmaan aika kauan aikaa ymmärtää tämä asia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia ei tullut selväksi eli olet saanut käsityksen että "lastensuojelun ihmisille" maksetaan elatusapua ja tukea. Sinun kannattaisi selvitellä asiaa hieman ja tulet sitten ymmärtämään, että ne ei ole tarkoitettu vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun viranomaisille", vaan lapsille joilla lain mukaan lapsen oikeudet isäänsä- ja sukuunsa molempien vanhempiensa yhteishuollossa- ja oikealla nimellä ilman ilman sitä vastikkeetonta elatusta. Siinä menee sinulla varmaan aika kauan aikaa ymmärtää tämä asia?

        Kertoisitko, mikä asia sinulle ei ole tullut selväksi, niin voin selittää sen sinulle?


    • Anonyymi

      en tiedä, veli

      • Anonyymi

        tiedät, sisar


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe