Elatussopimus

Anonyymi

Miten toimia kun toinen osapuoli ei suostu allekirjoittaa elatussopimusta. Olen lasten lähihuoltaja ja exä haluaa taloudellisen hyödyn takia toisen lapsista itselleen. Rahaa ei ole käräjöintiin.

23

145

Vastaukset 23

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei mitään taloudellista hyötyä vaan lapsen etu - lapsen etu on yhteishuolto, vuoro asuminen, ei elatusta, lapsilisät tasan. Tuohan menee ihan oikein- toinen lapsista asuu virallisesti isällään, toinen äidiltään ja 1-2 viikon välein tapahtuu vaihto eli vuoroasuminen.. Kukahan sitä taloudellista hyötyä nyt oikeasti, täysin perusteetta tavoittelee???

• Anonyymi

Oletko sopinut jotain lähihuoltajuudesta- ja/ tai yksinhuoltajuudestasi?

• Anonyymi

Käräjöinti ei yleensä kannata, varsinkaan etävanhemmalle. Tässä tilanteessa laki on kuitenkin lapsen puolella.

Jos etä ei suostu elatussopimukseen, niin lapsi voi haastaa hänet oikeuteen. Sinä edustat lasta ja mikäli lapsella ei ole omaisuutta, niin elatusoikeudenkäynti on hänelle ilmainen.

Kukaan etävanhempi ei halua tuota ja pelkkä prosessin käynnistäminen saa useimmiten yhteistyökyvyn löytymään.

• Anonyymi

Ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään riidan elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään riidan elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille..

Et edusta lasta- ja oikeudenkäynti ei ole ilmainen. Laki ei ole lapsen puolella- viranomaisvieraannuttaminen viranomaismenettelyssä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa tilanteessa etävanhempi siis toimi vieraannuttajana tai sitten sinun kannattaa olla jatkossa erityisen huolellinen, kun valitset syötäviä sieniä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa tilanteessa etävanhempi siis toimi vieraannuttajana tai sitten sinun kannattaa olla jatkossa erityisen huolellinen, kun valitset syötäviä sieniä?

Tuossa tilanteessa siis lasten vieraannuttaja "äiti- ja lastensuojelun" viranomaiset toimivat siis vieraannuttajana, ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään tarkoitushakuinen riitansa tuomioistuimessa perusteettomasta elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille.. tai sitten sinun kannattaa olla jatkossa erityisen huolellinen, kun valitset syötäviä munia?

• Anonyymi

Mikähän mahtaa olla taloudellinen hyöty toisesta lapsesta? Lapsilisä? Jos oikeuteen mennään niin , varatonhan voi / kannattaa hakea oikeusapua oikeusaputoimistosta ja valtio maksaa kulut. Muuten jo pelkkä hakemusen jättäminen maksaa. Siinä taas syödään omaa häntää.

• Anonyymi

Hakemuksen jättäminen ei maksa.

• Anonyymi

Tuossa tilanteessa siis lasten vieraannuttaja "äiti- ja lastensuojelun" viranomaiset toimivat siis vieraannuttajana, ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään tarkoitushakuinen riitansa tuomioistuimessa perusteettomasta elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille.. tai sitten sinun kannattaa olla jatkossa erityisen huolellinen, kun valitset syötäviä munia?????

• Anonyymi

Tuossa tilanteessa siis lasten vieraannuttaja "äiti- ja lastensuojelun" viranomaiset toimivat siis vieraannuttajana, ja vieraannuttaja äiti maksoi itse omat kulunsa hakijana hävitessäään tarkoitushakuinen riitansa tuomioistuimessa perusteettomasta elatusavusta - lisäksi menetti yli vuoden elatusavut- ja tuet. Ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun" viranomaisille.. tai sitten sinun kannattaa olla jatkossa erityisen huolellinen, kun valitset syötäviä munia?????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elatus on tarkoitettu lapsia varten. Mistä olet saanut käsityksen, että lastensuojelun viranomaiset ovat alaikäisiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elatus on tarkoitettu lapsia varten. Mistä olet saanut käsityksen, että lastensuojelun viranomaiset ovat alaikäisiä?

• Anonyymi

Asia ei tullut selväksi eli olet saanut käsityksen että "lastensuojelun ihmisille" maksetaan elatusapua ja tukea. Sinun kannattaisi selvitellä asiaa hieman ja tulet sitten ymmärtämään, että ne ei ole tarkoitettu vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun viranomaisille", vaan lapsille joilla lain mukaan lapsen oikeudet isäänsä- ja sukuunsa molempien vanhempiensa yhteishuollossa- ja oikealla nimellä ilman ilman sitä vastikkeetonta elatusta. Siinä menee sinulla varmaan aika kauan aikaa ymmärtää tämä asia?

• Anonyymi

Asia ei tullut selväksi eli olet saanut käsityksen että "lastensuojelun ihmisille" maksetaan elatusapua ja tukea. Sinun kannattaisi selvitellä asiaa hieman ja tulet sitten ymmärtämään, että ne ei ole tarkoitettu vieraannuttaja "äidille- ja lastensuojelun viranomaisille", vaan lapsille joilla lain mukaan lapsen oikeudet isäänsä- ja sukuunsa molempien vanhempiensa yhteishuollossa- ja oikealla nimellä ilman ilman sitä vastikkeetonta elatusta. Siinä menee sinulla varmaan aika kauan aikaa ymmärtää tämä asia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä asia sinulle ei ole tullut selväksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä asia sinulle ei ole tullut selväksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kertoisitko, mikä asia sinulle ei ole tullut selväksi, niin voin selittää sen sinulle?

• Anonyymi

en tiedä, veli

• Anonyymi

tiedät, sisar

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      412
      1672
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      93
      1126
    3. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      94
      960
    4. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      63
      879
    5. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      43
      783
    6. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      49
      778
    7. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      123
      743
    8. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      10
      738
    9. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      730
    10. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      39
      709
    11. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      61
      697
    12. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      626
    13. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      36
      595
    14. 34
      575
    15. 45
      567
    16. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      562
    17. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      92
      546
    18. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      535
    19. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      85
      518
    20. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      49
      503
    Aihe