Tässä on parhaita teoksia joltain vuodelta
https://kerranelamassa.fi/kotimaan-matkailu/suomen-parhaat/ite-taide/
Ihan kiva harrastus ?
Mitä tykkäätte ITE-taiteesta ? Ilman koulutusta taidetta harrastavien "teoksista"
6
88
Vastaukset
- Anonyymi
Tyrskähdin nauruun. Esittävätkö teokset tekijäänsä ?
Harratuksena varmaankin mukavaa puuhaa, mutta taiteesta kaukana. ITE-taide on tämän ajan kansantaidetta parhaimmillaan, intohimolla ja varmasti ilman valtion tukiaisia tehtyä.
Moni ITE taitelijan päihittää töillaan monia koulutettuja "kissantappajia".
ITE taiteessa ei tarvita selittäjiä ja taputtelijoita, se syntyy suuresta intohimosta ja sisäisestä voimasta. Eikä tekijät yleensä kaipaa kiitosta ei kunniaa, palkkä tekemisen ilo voi palkita.
ITE taiteiteessa huokuu monesti huumori ja persoonallinen tapa nähdä ja kokea maailmaa. ITEtaide on kekseliästä ja kädentaitoja vaativaa.
Mielelläni tutustun ja ite.fi palstoilta löytyy paljon tekijöitä ja töitäkin.Minä tykkään.
Ensi kesänä jos luoja suo ajelemme pohjoisen kautta ja käväisemme ainakin Hiljaista kansaa moikkaamassaja varmaan myös Saarijärvellä (Pyhä-Häkissä olemme jo käyneet) ja ehkä Parikkalassa.
"Oikealla" taiteella ja kansantaiteella on molemmilla paikkansa kulttuurissa. Kansantaide voi olla hyvin tulkinnallisesti väkevää, esteettisesti kaunista ja arvokasta. Joitakin tosi tökeröitä puusta veistettyjä nais-ja eläinhahmoja tosin näkee teiden varsilla jotka ei vastaa minkään taidelajin kriteereitä.- Anonyymi
Kainuussa nähty tosi tökeröitä savitonttuja👎🏼
- Anonyymi
Taiteentekeminen ei kyllä naurata,niinkuin harrastelijateatterinäytelmät ja kaikki ymmärtäminen riippuu tekijän ja näkijän yhteneväisestä mielestä ja sekin vielä voi kulkea heillä myöhemmin erisuuntaan ja loitontua tavoittamattomiin....
- Anonyymi
Ihan uutta mulle. Piti avata googlella ITE. Mielenkiintoisia!!
Ja siitä pasahti päähän että olen juuri tuota miettinyt. Minulla on hevosenkenkä, jonka olen maalannut hopeamaalilla. Nyt haluaisin tehdä teoksen kotiini siitä. Olen miettinyt mitä siihen yhdistäisin. Ainakin laitan se sakarat ylöspäin ettei onni karkaa. Mutta mitä sisälle. Ehkä lintu. Kyyryssä kyhjöttämään vaiko sisään tai ulos lentämään. Voisi myös rustata enkelin istumaan kaarelle, mutta en haluaisi tuoda esiin uskonnollisuutta ja enkelinseuraajat mielletään hieman hörhöiksi, en siis sitäkään.
Jos jollakin läiskähtää oivallus, otan mielelläni ideoita vastaan. Paikkaa, pienellä naulallako seinään vai siimalla koukusta kiikkumaan kattoon, sekin on hakusessa.
Saan joskus erikoisia sisustusideoita, lähes kaikilla huonekaluillani on tarina. Useat ideat ovat puhjenneet punaviinipäissäni, tämä tuli haravoidessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2953677BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho62455Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2722296- 682119
- 761794
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3651470MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/301278Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola1921147- 661123
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341122