Jeesus sijamuodoissa

Jumalan Karitsa Jeesus maksoi ristillä meidän pahuutemme rangaistuksen, että kaikissa paikallissijoissa elämämme olisi:

genetiivi - Jeesuksen
inessiivi – Jeesuksessa
elatiivi – Jeesuksesta
illatiivi – Jeesukseen
adessiivi – Jeesuksella
ablatiivi – Jeesukselta
allatiivi – Jeesukselle

Monille äipän sijamuodot oli ylipääsemätön inhotus.
Mutta minä tykkäsin, ja rakastan Jeesusta.
On hienoa kuulua Jeesus-vähemmistöön.

17

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ettei sulla vain olisi noussut hieman uskonnollinen pissi päähän? Kuinka niin sinä kuulut vähemmistöön?

      Suomenkielisessä Raamatussa Paavali kirjoittaa sijamuotoja viljellen seuraavasti:

      Sillä hänessä luotiin KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. 18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. 19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa.

      • Anonyymi

        Sää et tajua sijamuodoista hölökäsen pölähtämää .:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sää et tajua sijamuodoista hölökäsen pölähtämää .:D

        No niin, Vertti, 7 v., nyt voitkin mennä äipän sylkkyyn kaakaon juontiin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Oikeasti hän piti S/M jutuista ja suositteli Pilatus-Riipuntaa muillekin
        selkä paranani


    • Anonyymi

      Jotkut kantaa vastiuun tekosistaan, toiset ottavat mieluummin sijaiskärsijän, mikä on noloa.

      • Anonyymi

        Ai sun mielestä uskovat eivät ota vastuuta teoistaan maallisen tuomioistuimen edessä? Höpön löpön.


    • Anonyymi

      Nuo sisäpaikallissijat ovat varsin perverssejä.

      • Anonyymi

        Perverssiys on lukijan silmissä. Perverssi ihminen löytää sitä ostoslistastakin.


    • Anonyymi

      Jeesus tulee oletko valmis 🤣

      • Anonyymi

        Varokaa roiskeita!


    • Anonyymi

      Jeesus uudisti ristillä liiton Jumalan ja ihmisten välillä.

      Vanha iiitto oli tehty Israelin kansan ja Jumalan välillä ollen laki-ja seremonialiitto. Se perustui ihmisen tekoihin ja niiden kautta määriteltiin hänen uskolloisuutensa Jumalalle. Se miten hyvin hän noudatti lakia, piti sapatin ja vietti juhlapäiviä. Mitä jotkut kuvittelevat vielä uskon olevan ja mihin harhaoppiset vielä pitäytyvät.

      Nyt uuden liiton myötä meillä on mahdollisuu Pyhän Hengen yhteyteen Jumaan kanssa eikä usko ole enää lakihenkistä höpinää ja kitinää päivistä sekä ajoista, vaan Hengen iloa silloin kun armo sen suo.

    • Anonyymi

      2Kor.5:18-20 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Jes.52:7. 1Kor.4:1-5

    • Anonyymi

      Kukapa ei haluaisi olla tällaisen yrttitarhan morsian. Ja jo esiäitimme Eeva sai kokea sen heti huorin teon jälkeen.
      KR 1933/-38, 1Moos. 3:1-19
      Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä,
      jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut:
      'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
      Niin vaimo vastasi käärmeelle:
      "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
      3:3 mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi.'"
      3:4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
      3:5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan."
      Ja vaimo näki,
      että siitä puusta oli hyvä syödä
      ja että se oli ihana katsella
      ja suloinen puu antamaan ymmärrystä;
      ja hän otti sen hedelmästä
      ja söi
      ja antoi myös miehellensä,
      joka oli hänen kanssansa,
      ja hänkin söi. [ja hänkin nai]
      Silloin aukenivat heidän molempain silmät,
      ja he huomasivat olevansa alasti;
      ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä
      ja tekivät itselleen vyöverhot.
      Ja he kuulivat,
      kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä.
      Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.

      Mutta Herra Jumala huusi miestä
      ja sanoi hänelle:
      "Missä olet?"
      Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin."

      Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti?
      Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
      Mies vastasi:
      "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani,
      antoi minulle siitä puusta,
      ja minä söin."
      Niin Herra Jumala sanoi vaimolle:
      "Mitäs olet tehnyt?"
      Vaimo vastasi:
      "Käärme petti minut, ja minä söin."
      Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle:
      "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi.
      Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille;
      se on polkeva rikki sinun pääsi, [ja juuri tässä paikassa Astui Jeesus näyttämölle Jeesus kaikissa siamuodoissa jo Eevalle kuin Aatamillekin: genetiivi - Jeesuksen
      inessiivi – Jeesuksessa
      elatiivi – Jeesuksesta
      illatiivi – Jeesukseen
      adessiivi – Jeesuksella
      ablatiivi – Jeesukselta
      allatiivi – Jeesukselle

      Monille äipän sijamuodot oli ylipääsemätön inhotus.
      Mutta minä tykkäsin, ja rakastan Jeesusta.
      On hienoa kuulua Jeesus-vähemmistöön. ]
      ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

      Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva."
      3:17 Ja Aadamille hän sanoi: "Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi;
      3:18 orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle, ja kedon ruohoja sinun on syötävä.
      3:19 Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."

      (On ihanaa kun saan minäkin osallinen näin ihanassa Kunnian Kuninkaan matkaseurueessa. Kiitos sinulle YrttitarhanMorsian kun jaoit tämän meidän kanssamme.)

    • Anonyymi

      Jeesuksessa tarkoittaa ruumista eli seurakuntaa/uskoa. Jeesus sanoi olevansa ruumis ja uskovaiset ruumiin jäsenet. Taikka viikunapuu ja uskovaiset olemme oksat. Eli tarkoittaa että olemme yhdessä aidossa uskossa. Emme siis kirjaimellisesti Jeesuksessa. Mutta tämänkin on tämän ajan fariseukset ottaneet kirjaimellisesti ja sitä opettavat vaikka he eivät edes kuuluu seurakuntaruumiiseen.

      • Anonyymi

        Jos sinä olet Kristuksessa ainoastaan symbolisesti, siinä tapauksessa olet saanut syntisikin anteeksi ainoastaan symbolisesti etkä kirjaimellisesti. Höppänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä olet Kristuksessa ainoastaan symbolisesti, siinä tapauksessa olet saanut syntisikin anteeksi ainoastaan symbolisesti etkä kirjaimellisesti. Höppänä.

        Miten sinä sitten olet viikunapuun oksa, vai onko sittenkin vähän symboliikkaa tässä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe