Keskustelua satasen ja kympin tarkkuudella eri lentoyhtiöiden hinnoista, sekä reittivalinnoista.
Keskustelua mitä muutaman kympin merkkivaatteet maksaa.
Mitä maksaa olut, mitä maksaa ravintolaruoka /vs. muu ruoka.
Bisnesbiletti on edullisin, siihen kuuluu ilmaiset ruoat ja juomat niin koneessa kuin kentällä..... SIIS ILMAISET.
Hintahaitari.
11
85
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö matkailun kustannuksista ja lennoista saisi sitten puhua vai?
Tietenkään herra sensein maailmanmatkoilla hinnoilla, ruoilla ja vaatteilla ei ole mitään merkitystä herra sensein oikeaoppisilla matkoilla maailman ääriin.
Sitä sitten sopii ihmetellä miten ne muut sitten on niin tarkkana hinnoista.
Bisnesluokan katkeruus iski kuitenkin päälle, vaikka hinnoilla ei olekaan sinulle merkitystä.
Harvalla sitä rahaa on niin paljon että oikein välttämättä haluaa maksaa kaikesta liikaa. Nelihenkisen perheen kanssa kun on kuukauden Thaimaassa niin kaikki on aina kertaa neljä, alkaen lentolipuista. Jos nelihenkinen perhe syö lentoasemalla lähtiessä ja isi ja äiti ottaa lasit viiniä, siinä on ensimmäinen 150 euroa mennyt. Koneessa vähän karkkia ja konjakkia, taas meni satanen. Otat täysvakuutetun vuokra-auton kuukaudeksi, siinä meni 1700 euroa. Vesipuistovisiitti ruokineen 350 euroa, päivä trooppisessa puistossa saman verran. Ei Thaimaa mikään halpa maa ole, jos siellä meinaa jotakin tehdä. Hengittää saa ilmaiseksi. Päivän saariretki neljälle ruokineen 200 euroa kuukauden talovuokra 1500 euroa.
Kasvaville lapsille pitää aina ostaa isompia vaatteita ja kenkiä vanhojen tilalle. Merkkivaatteet maksaa Thaimaassa enemmän kuin Suomessa merkkiliikkeessä. Siispä pitää mennä kollaamaan toreja ja basaareja, että löytää vastaavaa. Helposti menee pelkästään lasten vaatteiden päivittämiseen 700 euroa, eikä vaimoakaan voi ilman kotiinviemisiä jättää. Siinä kun kuule heität vähintään joka toinen päivä retken jos toisen sisäänpääsyineen ja ruokineen, niin joutuu siinä vähän katsomaan jo saldoa että missä mennään.
12000 euroa maksaa tuollainen matka nelihenkiselle perheelle, eikä siinä ole mitään luksusta. Turistiluokassa lennellään ja syödään sellaisissa mestoissa joissa koko perhe selviää tuhannella patilla jälkiruokineen. Se ei ole suuri prosenttiluku, monellako suomalaisella perheellä on varaa heittää tuollainen kuukauden matka ja olla vielä töistä pois ja menettää ansiot siltä ajalta. Lainanlyhennykset, kiinteistöverot ja autoverot, autonvakuutukset ja lämmityskulut juoksee Suomessa silläaikaa kun olet lomalla ja niihinkin uppoaa sen kuukauden aikana useampi satanen.
Aika monella tuntuu olevan rahasta tiukkaa ja tarkkaa, vaikkei tiukkaa olisikaan. Jos olet yksin matkalla ja sinulla on kuukaudeksi varattu 3000 euroa rahaa, niin siinä saa olla tarkkana kuin porkkana että se riittää. Silloin ei ole sama maksaako lento 470 vai 770 euroa tai että otatko lentoasemalla 27 euron konjakkeja (4cl) kuinka monta. Siksi rakas sensei näistä hinnoista keskustellaan. Kaikki eivät ole taloudellisesti riippumattomia, kuten sinä.
Laiffila, Vantaa, töissä
Olenko muutes kertonut että en minä aina tee yövuoroja ja viikonloppuja. Näistä kertyy sen verran tunteja ja vapaita että pidän joka neljännen tai viidennen viikon kokonaan vapaata. Silloin on sitten enemmän aikaa perheelle. Koulujen jälkeen keväällä Thaimaahan seuraavaksi.Jaahas se on sitten tämä laiffi tehnyt omalta osaltaan päätöksen että minä en ole Numban mielikuvitusolento, joten annetaanpa pienoinen palaute.
Pärrää poju raha-asioista rakkaillesi jotka palvoo bisnesluokkaa jossa maksua vastaan kaikki on ilmaista, minä en ole sanaakaan lausunut runsaasta rahankäytöstä.
Minulla on kolme täysi-ikäistä lasta siellä suomessa ja alaikäine täällä Thaimaassa, joten voinet ryhtyä selvittämään noita juttujasi vaikka sille naapurisi 15 vuotiaalle isälle.
Ai että juonko lentoasemalla 27 euron konjakkeja?
Täytyy kuules olla rehellinen että minulla ei ole hajuakaan mitä ne maksaa, eikä minun matkustaminen ja alkoholi kuulu samaan asiaan.
Jos sinulla Vantaalaisen on tarve syödä viineineen Helsinki-Vantaa lentoasemalla ennen lennähdystäsi, niin siinäpähän sitten syöt ja juot, mutta älä siitä mulle piipitä.
Ymmärrän täysin ja olen tietoinen mainitsemistasi rahan kulutuksista, joten siirrä tähtäimesi bisnestä jumaloiviin jotka kopioivat finskin ruokalistoja sun muuta tuubaa.
Ihmettelen miksi et anna lapsillesi muuta matkailukokemusta kuin Pattayan ympäristöineen?- Anonyymi
Annanpa muutaman neuvon tuolle Laiffilalle, sinä olet minuun ja senssuun verrattuna nuori mies, kaikki mitä kirjoitat on totta, minulla on suomessa kaksi aikuista lasta, ja yksi vieras... Thaimaassa ei ole lapsia mikä on vain hyvä asia, ei ole enempää tarvetta, me olemme eläneet kasvattaneet lapsemme, jo aikuisiksi, haluan antaa loppuajan itselleni ja vaimolleni olen sitten itsekäs tai en so what.
Tiedän ja myös Senssu varmasti tietää että perheen pyörittäminen vie paljon massia, siis tosi paljon joka tapauksessa, on sinulla sitten varaa matkailuun tai ei, se on toisarvoista...
Minä olen nuo sinun kertomasi läpikäynyt monenmonta kertaa, olen matkustellut perheeni kanssa sen mihin on varat riittäneet, ja riitti ne kerran vuodessa jonnekin päin maailmaan, aluksi kanarialle tai rodokselle, vuosi kymmenten jälkeen usaan ja thaimaahan... mutta aikaa kului välissä ja paljon... ja niin sanotusti vettä valui vantaankoskessa...
Olen myös asunut malminiityssä, tiedätkö niissä rivareissa jotka on aravarahoitteisia, uusirajalla, 90 luvulla muutamia vuosia, joten tiedän paikat suht. tarkkaan... minulla oli jopa firma peltolantiellä vantaalla sekä bulevardilla, hesassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Annanpa muutaman neuvon tuolle Laiffilalle, sinä olet minuun ja senssuun verrattuna nuori mies, kaikki mitä kirjoitat on totta, minulla on suomessa kaksi aikuista lasta, ja yksi vieras... Thaimaassa ei ole lapsia mikä on vain hyvä asia, ei ole enempää tarvetta, me olemme eläneet kasvattaneet lapsemme, jo aikuisiksi, haluan antaa loppuajan itselleni ja vaimolleni olen sitten itsekäs tai en so what.
Tiedän ja myös Senssu varmasti tietää että perheen pyörittäminen vie paljon massia, siis tosi paljon joka tapauksessa, on sinulla sitten varaa matkailuun tai ei, se on toisarvoista...
Minä olen nuo sinun kertomasi läpikäynyt monenmonta kertaa, olen matkustellut perheeni kanssa sen mihin on varat riittäneet, ja riitti ne kerran vuodessa jonnekin päin maailmaan, aluksi kanarialle tai rodokselle, vuosi kymmenten jälkeen usaan ja thaimaahan... mutta aikaa kului välissä ja paljon... ja niin sanotusti vettä valui vantaankoskessa...
Olen myös asunut malminiityssä, tiedätkö niissä rivareissa jotka on aravarahoitteisia, uusirajalla, 90 luvulla muutamia vuosia, joten tiedän paikat suht. tarkkaan... minulla oli jopa firma peltolantiellä vantaalla sekä bulevardilla, hesassa.Iällä ei ole mitään tekemistä kokemuksen kanssa, eikä matkailullakaan ole mitään tekemistä maan tai alueen tuntemuksen kanssa, jos siellä kohteessa ei tee mitään eikä käy missään.
Hyvä esimerkki on eka exäni. Hänen "etelän"lomansa menivät kaikki näin: -Aamiainen, hotellihuoneeseen rasvaamaan itsensä, bikinit päälle pyyhe mukaan, rannalle makaamaan auringonlaskuun saakka, ei puhunut mitään, ei lukenut mitään, ei syönyt mitään.
Illalla sitten rasvattiin hänen palovammansa, otti buranaa kuumeeseen, iltaysiltä syömään ja sitten nukkumaan. Aamulla alkoi sama alusta.
Minä kävin yksin tai sittemmin lasten kanssa retkillä, sukelluskursseilla, safareilla jne ja vaimo se vaan makasi rannalla.
Tiedän myös kavereita jotka on armottomassa humalassa koko lomansa. Saattavat käydä retkillä mutta ovat sielläkin niin päissään että eivät muista koko lomasta mitään ja aina telovat itsensä sairaalakuntoon jossakin vaiheessa.
En elänyt sitä aikaa, mutta legendaarisilta keihäsmatkoilta jotkut tuli aina puulaatikossa takaisin. Matkaoppaiden tehtäväksi jäi selvittää kuka maksaa vainajan kotiinkuljetuksen, kun tietenkään ei ollut vakuutuksia herroilla.
Yleisin kuolinsyy kosteiden miesten lomamatkoilla on nestehukan aiheuttama sairaskohtaus. Sitä ei koskaan kirjata nestehukaksi, vaan infarktiksi tai vastaavaksi, mutta sen syy on nesteen ja suolojen puuttuminen kropasta.
Suolat johtaa kropassa sähköä ja antaa signaalit autonomiselle hermostolle. Siksipä pelkkä vesi ei riitä nestetankkaukseen.
Vielä korostan sitä että et tiedä matkakohteesta etkä sen maasta mitään norkoilemalla hotellilla ja rannalla.
Okei ei se ole mikään itseisarvo tietääkään mitään, on ihan normaalia vain rentoutua lomallaan, mutta varsin turhaa on sitten elvistellä että "se ja se maa tuli tutuksi jo aikoinaan", koska se ei tule tutuksi lomakohteessa makoilemalla.
Pisimmillä prätkäreissuilla Euroopassa ajoin yli 20 maan läpi ja joissakin niistä vietin vain yhden yön. En tiedä niistä maista mitään, mutta jos olisin älyllisesti epärehellinen, niin voisin kehuskella että "joo koko Eurooppa on minulle tuttu mesta"
Paskanmarjat. Ei vuoristossa kurvailemalla tai bistrossa patonkia järsimällä tulla minkään maan asiantuntijaksi. En ole kokenut sitä tarpeelliseksikaan, mutta kiinnostavista kohteista luen historian ensin, laadin suunnitelman ja sitten siltä pohjalta siitä saa enemmän irti.
Pöljistelemällä ei koeta mitään, vaan tullaan vaan onnettomaksi kotipiruksi tyyliin numerosensei.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iällä ei ole mitään tekemistä kokemuksen kanssa, eikä matkailullakaan ole mitään tekemistä maan tai alueen tuntemuksen kanssa, jos siellä kohteessa ei tee mitään eikä käy missään.
Hyvä esimerkki on eka exäni. Hänen "etelän"lomansa menivät kaikki näin: -Aamiainen, hotellihuoneeseen rasvaamaan itsensä, bikinit päälle pyyhe mukaan, rannalle makaamaan auringonlaskuun saakka, ei puhunut mitään, ei lukenut mitään, ei syönyt mitään.
Illalla sitten rasvattiin hänen palovammansa, otti buranaa kuumeeseen, iltaysiltä syömään ja sitten nukkumaan. Aamulla alkoi sama alusta.
Minä kävin yksin tai sittemmin lasten kanssa retkillä, sukelluskursseilla, safareilla jne ja vaimo se vaan makasi rannalla.
Tiedän myös kavereita jotka on armottomassa humalassa koko lomansa. Saattavat käydä retkillä mutta ovat sielläkin niin päissään että eivät muista koko lomasta mitään ja aina telovat itsensä sairaalakuntoon jossakin vaiheessa.
En elänyt sitä aikaa, mutta legendaarisilta keihäsmatkoilta jotkut tuli aina puulaatikossa takaisin. Matkaoppaiden tehtäväksi jäi selvittää kuka maksaa vainajan kotiinkuljetuksen, kun tietenkään ei ollut vakuutuksia herroilla.
Yleisin kuolinsyy kosteiden miesten lomamatkoilla on nestehukan aiheuttama sairaskohtaus. Sitä ei koskaan kirjata nestehukaksi, vaan infarktiksi tai vastaavaksi, mutta sen syy on nesteen ja suolojen puuttuminen kropasta.
Suolat johtaa kropassa sähköä ja antaa signaalit autonomiselle hermostolle. Siksipä pelkkä vesi ei riitä nestetankkaukseen.
Vielä korostan sitä että et tiedä matkakohteesta etkä sen maasta mitään norkoilemalla hotellilla ja rannalla.
Okei ei se ole mikään itseisarvo tietääkään mitään, on ihan normaalia vain rentoutua lomallaan, mutta varsin turhaa on sitten elvistellä että "se ja se maa tuli tutuksi jo aikoinaan", koska se ei tule tutuksi lomakohteessa makoilemalla.
Pisimmillä prätkäreissuilla Euroopassa ajoin yli 20 maan läpi ja joissakin niistä vietin vain yhden yön. En tiedä niistä maista mitään, mutta jos olisin älyllisesti epärehellinen, niin voisin kehuskella että "joo koko Eurooppa on minulle tuttu mesta"
Paskanmarjat. Ei vuoristossa kurvailemalla tai bistrossa patonkia järsimällä tulla minkään maan asiantuntijaksi. En ole kokenut sitä tarpeelliseksikaan, mutta kiinnostavista kohteista luen historian ensin, laadin suunnitelman ja sitten siltä pohjalta siitä saa enemmän irti.
Pöljistelemällä ei koeta mitään, vaan tullaan vaan onnettomaksi kotipiruksi tyyliin numerosensei.
T 2010Tuossa vähän infoa siitä miten suolat / elektrolyytit toimii, mitä ne on ja miten ne toimii.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Elektrolyytti
Kerron tämän siksi että Hua Hinin Jodimies olisi alkanut takuuvarmasti vääntää tästäkin jotakin älytöntä ja alkanut puhua suolankäytöstä.
Tämä on vain ystävällinen vinkki jaksamaan paremmin tropiikin ilmastossa.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iällä ei ole mitään tekemistä kokemuksen kanssa, eikä matkailullakaan ole mitään tekemistä maan tai alueen tuntemuksen kanssa, jos siellä kohteessa ei tee mitään eikä käy missään.
T 2010En usko että olet oikeassa monet tarvitsevat lomansa, lomana... eivät edes halua tehdä mitään muuta, kuin vain olla ja ottaa aurinkoa, sinun mielipiteesi on tunnetusti aika jyrkkiä, jokainen päättäköön mitä lomaltaan hakee... se on jokainen oma asia...
Sinuna olisin hieman huolissasi noista mielipiteiden jyrkyydestä, se antaa sinusta kovin musta ja valkoisen kuvan, vaikka et varmasti niin halua, maailma ei ole mustavalkoinen.
Tosin yleisin kuolinsyy on juopoilla liiallinen dokaaminen, joka on vaurioittanut sisäelimiä, pääosin maksaa ja muniaisia, jolloin kusen ja verensuodatus pysähtyy seinään, ja eikä elimistön myrkyt enää poistu, silloin alkaa peli olla pelattu, toinen erittäin vaarallinen merkki on sydämmenvajaatoiminta, se näkyy turvotuksena, lähinnä vasemmassa jalassa, se näyttää elefantin jalalta, silloin pitää ehdottomasti lopettaa dokaaminen heti... sydän ei pysy enää poistamaan nesteitä kehosta, vaan ne menee painovoiman takia mahdollisimman alas eli siis jalkoihin yleensä vasempaan....
Suola on toki välttämätöntä elimistölle, mutta sinun tapauksessa sitä tulee välttää koska se lisää myös nesteen kertymistä elimistöön kun olet juonut bisseä kihtikohtaukseen asti... Anonyymi kirjoitti:
En usko että olet oikeassa monet tarvitsevat lomansa, lomana... eivät edes halua tehdä mitään muuta, kuin vain olla ja ottaa aurinkoa, sinun mielipiteesi on tunnetusti aika jyrkkiä, jokainen päättäköön mitä lomaltaan hakee... se on jokainen oma asia...
Sinuna olisin hieman huolissasi noista mielipiteiden jyrkyydestä, se antaa sinusta kovin musta ja valkoisen kuvan, vaikka et varmasti niin halua, maailma ei ole mustavalkoinen.
Tosin yleisin kuolinsyy on juopoilla liiallinen dokaaminen, joka on vaurioittanut sisäelimiä, pääosin maksaa ja muniaisia, jolloin kusen ja verensuodatus pysähtyy seinään, ja eikä elimistön myrkyt enää poistu, silloin alkaa peli olla pelattu, toinen erittäin vaarallinen merkki on sydämmenvajaatoiminta, se näkyy turvotuksena, lähinnä vasemmassa jalassa, se näyttää elefantin jalalta, silloin pitää ehdottomasti lopettaa dokaaminen heti... sydän ei pysy enää poistamaan nesteitä kehosta, vaan ne menee painovoiman takia mahdollisimman alas eli siis jalkoihin yleensä vasempaan....
Suola on toki välttämätöntä elimistölle, mutta sinun tapauksessa sitä tulee välttää koska se lisää myös nesteen kertymistä elimistöön kun olet juonut bisseä kihtikohtaukseen asti...Asiaa voisi tarkastella muultakin näkökannalta kuin Neidin omalta, eli mikä on syy että exä ei viihtynyt lomaansa viettää Neidin kanssa tehden jotain mikä molempia kiinnostaa?
- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Asiaa voisi tarkastella muultakin näkökannalta kuin Neidin omalta, eli mikä on syy että exä ei viihtynyt lomaansa viettää Neidin kanssa tehden jotain mikä molempia kiinnostaa?
Senssun viikonloppurieha täällä Thaimaassa tavallista perhearkea viettäen rakkaidensa kanssa on alkanut ja mikäpä olisi mukavampi aihe siihen kuin miettiä "neidin" elämää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Senssun viikonloppurieha täällä Thaimaassa tavallista perhearkea viettäen rakkaidensa kanssa on alkanut ja mikäpä olisi mukavampi aihe siihen kuin miettiä "neidin" elämää?
Viikonloppu tai arki, niin sinä mietit senssua 24/7.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viikonloppu tai arki, niin sinä mietit senssua 24/7.
Ei, vaan joka kerta kun avaan tämän palstan, löydän sinut miettimässä rakasta neitiäsi.
Minä katson tätä palstaa josko täältä saisi vinkkiä siihen mikä on patilan matkailun tilanne. Siitä tilanteesta kertoo täällä vain yksi mies ja hän on tämä sinun neitisi.
Helmikuussa menox.
- Anonyymi
Nils Holgerssonin lentoyhtiö on halvin. Peukaloinenhan lenteli tässä villihanhien matkassa. Koska aloittaja on järjeltään peukaloinen niin tämä lentoyhtiö on hänelle sopivin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 341654
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401560Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen251534Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,201425- 1261404
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301240Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381217- 191189
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441078Katso ennen-jälkeen kuvat - Erika Vikman saa pihalleen jättirempan tv:ssä!
Oho, onpa aikamoinen muutos! Mitäs tykkäät, onko tällainen piha mieleesi vai haluatko enemmän nurmialuetta ja vihreää?61016