Kuinka moni alistuu ja tottelee

Anonyymi

Ja ei, ei ole kyse seksistä vaan iltasanomatkin uutisoi että monet vaimot määräävät tai sanelevat koska mies saa tai voi ottaa vähän kuppia. Ei ole tuo vaimoseni koskaan määräillyt mun ottamisia enkä minä vaimon, kummatkin voi halutessa nautiskella juomaa rauhassa. Tiedän kyllä suhteita joissa miehestä tullut "kynnysmatto" joka joutuu kysymään lupaa vaimolta ihan arkipäivän juttuihin lähtemisestäkin.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En osaa kuinka moni. Aika moni niin tekee. Ehkä se osittain johtuu siitä, että se kupin ottaminen ei ole varsinaisesti terveellistä kenellekään.

      Minäkin ensimmäisessä avioliitossa valitsin usein pienemmän pahan tien ja tottelin, vaikka minun alkoholin ottaminen ei ollutkaan koskaan ongelma.

    • Anonyymi

      Jos siitä joutuisi sanomaan todennäköisesti se olisi muodostumassa ongelmaksi ja toinen kärsii siitä. Harvemmin muuten tulee tekemisiin puututtua.

    • Anonyymi

      En katselisi sellaista miestä, jonka juomisista joutuisin määräämään. Näkisin silloin kyseessä olevan joko alkoholismi tai äiti-lapsimies -suhde, joista kumpikaan vaihtoehto ei ole houkutteleva.

    • Anonyymi

      Vaimoni ei ole näiden vuosikymmenten aikana kertaakaan vaatinut minulta mitään.
      Mitä mieltä olisit jos - -?
      Joskus olen ajatellut, että olisi mukavaa jos - -?
      Jne.
      Olemme olleet vuosikaudet keväät ja syksyt Espanjan asunnollamme.
      Siellä vaimoni on joskus ilmaissut toivomuksensa, että lounaan voisi valmistaa selvin päin.
      Päiväni aloitus klo 9:n tienoissa maitokahvilla ja tukevalla brandy annoksella on luonnollista eikä hyväntuulisuus iltapäivällä tehdessäni safkaa merkitse, että olisin päihtynyt suomalaiskansallisessa mielessä.

      Työelämän 12 viimeistä vuotta meni siten, että olin viikot muualla ja kotiutuessani perjantaisin alkuillasta kävelin suoraan kaapille. Niinä vuosina en tehnyt kotona mitään. Vaimoni ei sanonut yhtä moitteen sanaa ei edes toivomusmuodossa.

    • Kun muistaa sen premissin, että parisuhde on kahden kauppa, periaatteessa vain sopimus, että tiettyjen asioiden vallitessa olemme onnellisesti yhdessä Me, niin totta hitossa moni mies alistuu. Jos se tärpätin kittaaminen on niiden sopimusehtojen ulkopuolella, niin vaihtoehdot on sopimuksen purkaminen tai sopimusehtoihin alistuminen. Kannattaa siis miettiä, millaisen sopimuksen alkujaankin sopii, etenkin jos mielii vetää tinneriä useamminkin.

    • Anonyymi

      No se on ihan miehen vika, jos kynnysmatoksi rupeaa, samoin myös naisen, jos hän miehen kynnysmatoksi rupeaa. Kumpiakin löytyy ja usein heillä on joku marttyyrikompleksi taustalla.

      JOs miehestä tulee ääliö humalassa tai muuten vain rasittava, on ihan oikein, että siitä nalkuttaa!

    • Anonyymi

      Itse rajoitan juomistani puolison käyttäytymisen vuoksi ja herättää kahtiajakoisia tunteita itsessäni:
      Alussa ryypättiin ja pidettiin hauskaa ihan kahdestaankin tai kaveriporukalla. Minä olen humalassa hänenkin mukaan hauska, korkeintaan itselleni vaarallinen.
      Hän puolestaan päätyy usein itkemään jonkun olkapäätä vasten ja pitää minulle mykkäkoulua kun juo tarpeeksi.
      Nykyään ei yhtä olutta viitsi edes yksistään ottaa kun vetää herneet siitäkin, voi olla montakin päivää puhumatta, joka on yleisesti jo perseestä ja lapsiperheessä vielä haastavaa.
      Alkoholin kulutus on 0-3 olutta viikossa, kun molemmat ottaa. Se on aina mukava yhteinen rentoutumishetki.
      Toisaalta tämä on ihan OK - terveellisempi elämäntapa ja tavallaan ajattelen mitä sillä alkoholilla loppupeleissä tekee. Se on loppupeleissä vaan mukava tapa, ei välttämättömyys kun ei kuitenkaan mikään ongelmakuluttaja ole.
      Toisaalta mietin miksi en vaan ota konjakkipulloa kouraan jos siltä tuntuu - josta aidosti nautin maun vuoksi. Johtunee siitä mykkäkoulusta mikä siitä seuraa..

      • Anonyymi

        Vaimoni ryyppäämisen maksimia edusti launtaisin, saunan jälkeen noin 2/3 osa siideripullosta.
        Sitten sekin jäi pois.
        Ylempänä olen maininnut Espanjan kosteat keväät ja syksyt.
        Yhden sellaisen jatkoksi teimme viikon AI risteilyn Välimerellä.
        Tuon viikon aikana kirjautui rannekkeeseeni 65 alkoholiannosta. Suurin osa oli viskiä. Hieman viiniä ja olutta. Oluet olivat suuria pintin kulppia. 0,58 litraa?
        Satamapaikoissa lisää noin 30 kpl mutta ne olivat eniten tavallisen kokoisia oluita.
        Eipä tuo aiheuttanut häiriötä touhuumme eikä kasvonliikkeitäkään.

        Kotioloissa olen täysin kuivilla. Ei tee mieli eikä sopisikaan kuntoiluni yhteyteen.


    • Anonyymi

      Ei tarvitse pyytää lupaa. Valkkaan jo alunperin miehen, joka ihan omasta tahdostaan ei juuri kipottele. Jos tahtoo alkaa kipotella niin aina voi erota.

    • Anonyymi

      Tehkää kirjallinen sopimus koko parisuhteesta ja tarkistakaa sitä tarvittaessa ainakin kerran vuodessa.

    • Anonyymi

      Minulle riitti kun lapsuudessa katteli samassa kerrostalossa asuvan alkkiksen vaimon elämää. Niiden perheessä vaimon ja lasten paikka oli paljon alempana kuin niiden koiran.
      Sitä kun siinä muutaman vuoden katteli ja kuunteli, niin päähän vahvistui ajatus, että sellaista elämää en omaan kotiini halua ikinä. Eikä ole tarvinnut katsella, valitsin täysraittiin puolison.

    • Anonyymi

      En pyydä lupaa naisilta (kuin muiltakaan) mihinkään asiaan. Muista en tiedä eikä heidän asiat minulle kuulu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe