Voi tätä onnenpäivää

Anonyymi

Torissa myynnissä 2 betonivenettä, eivät pala ja kovettuvat vielä 360 vuotta.
Duncer pyörähtäis haudassaan.

20

832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Poistha, se on lekalla kylkeen ja se oli siinä, poistha

    • Anonyymi

      Ei kovuudella ole mitään olennaista merkitystä edes betoniveneen rungossa, lujuus ja jäykkyys ovat paljon olennaisempia, eikä betonin kovuus korreloi niiden kanssa aina samoin, vaan paljon riippuu betonin esim seossuhteista. Ts kahdella eri betonilajilla voi olla sama kovuus, mutta tyystin erilainen puristuslujuus.
      Tosin betonista tuskin on veneitä edes tehty, ferrobetonista kylläkin. Tämä siksi ettei betonin vetolujuus riitä mihinkään ilman raudoitusta. Toki muitakin kuitulujitteita olisi betonin seassa mahdollista käyttää, mutta teräs on edullisin ja tarkoituksenmukaisin, ja siksi myös yleisin, ellei peräti lähes ainoa.

    • Anonyymi

      Joo, voi "onnen päivää". Aivan susirumia virityksiä ja mitä hemmetin väliä sillä on jos kovettuisivat vaikka seuraavat 1500 vuotta?

      • Anonyymi

        Sarkasmi on taitolaji


    • Anonyymi

      Aloittajalta ihan oleellinen postaus. Minä ainakin tulin silminnähden iloiseksi, kun joku päivä Nettiveneestä bongasin tämän merten tulevan fossiilin, jonka hintakin on vaivaiset 25 000e. Muualla maailmassa syödään pääskysen pesiä, joten miksei täällä syötäisi variksen? Tuossa ruumisarkussa se näyttäisi tulevan integroituna suoraan hyllyyn. Ilmoituksesta puuttui enää "tästä voit tehdä juuri sellaisen kuin haluat".

      Suhteellisuudentaju aika vahvasti hukassa, kun yritetään kaupata ongelmajätettä veneen hinnalla. Kai tähänkin kuuluu sanoa "ei se ole tyh....".
      No on se kyllä jo tyhmä, koska tuosta ei kukaan koskaan maksa 2000e enempää.
      Ei edes veneistä mitään ymmärtämätön.

      Arvonsa kaikella, tällä se on viihdearvo.

      -Ferrobetonimylly

    • Anonyymi

      Lähivuosina annettiin ilmaiseksi betoniveneen runko, pilaamaton eli ei ollu ikinä rakennettu kovin pitkälle. Ilmainen tai tonni, pari, on oikea hinta. Asuntolaiva käyttöön hyviä aihioita, jos haluaa pitää rannassa ja asua. Ei teräksen ruostumista ja voi olla jäissä huoletta. Ja päälle voisi tehdä myös ei niin laivamaisen rakennuksen. Se ilmainen kiinnosti siinä mielessä. Sen ilmoituksen henki ja teksti oli about "terveys meni menköön tämäkin".

      Maailmalla on hienoja ja hyviä betonipaatteja. Suomessakin varmaan joitain, jonkin sortin veneily lehdessä oli juttu pääosin asumiskäytössä olevasta sellaisesta.

      Nolla tosijjaan pois näistä romuista, joissa ainakin hetki sitten hinnat 25 K ja 50 K. Nettiveneen puolella myös yksi selvästi asiallinen projekti

    • Anonyymi

      Mitähän syytä hänellä olisi moiseen temppuun?
      Mielestäni hän on kirjoituksissaan hyvin perustellusti esittänyt mielipiteensä eri veneenrakennusmateriaaleista.

      • Anonyymi

        Tarkoitus viitata aloitukseen ja Dunckeriin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitus viitata aloitukseen ja Dunckeriin

        Jostain käy ilmi, että Duncker kohtasi jossain maailmalla Alex Hytösen joka kiersi monta kierrosta palloa ympäri betonirunkoisella veneellä. Olivat vähintäänkin leikillisesti keskustelleet veneistään ja betoniveneelle oli Dunckerin tuomio oli tyyliin "lekalla kylkeen ja siihen upposi". Tuo kohtaaminen näkyy Dunckerin pallonkiertoa koskevassa Youtubessa olevassa videokollassissa


      • Anonyymi

        Kyllä kuka tahansa pyörähtäisi haudassaan, jos olisi vielä elossa hautaamisen jälkeen.


    • Anonyymi

      Mikäs nimimerkki se oli täällä vuosia sitten joka vaahtosi jatkuvasti betoniveneen erinomaisuudesta? Uppoamaton, ei vety, ei ruostu, voi säilyttää jäissä jne.
      Voisko muuten lekaharkoista veistellä halvalla veneen?

    • Anonyymi

      Vähän epäselvää, onko siis betonivenene hyvä vai huono?
      Muuten yhdyn täysin edelliseen: Eläviä ei saa haudata.

      • Anonyymi

        Jos se olisi hyvä, niin niitä olisi valmistettu paljon ja tietenkin myynnissä paljon. Nettiveneessä on muutama tarjolla vuosittain. Omistajien myyntipuheet koostuvat yleensä kommenteista "kovettuu seuraavat 400 vuotta" ja "voi talvehtia jäissä". Ainakaan itselleni kummallakaan ominaisuudella ei ole hevonsukupuolielimen väliä.


      • Anonyymi

        Hyvä betonivene on hyvä! Itselle aivan täysverinen vaihtoehto, kun seuraavaksi vaihdan venettä. Mutta pitää tietenkin olla hyvin rakennettu ja hyvä yksilö. Tämä Endurance esim kismittää minua edelleen, kun en saanut askelmerkkejä kohdilleen tän yksilön suhteen. Hintakin oli järkevä, luokkaa 40 000 plusmiinus jotain, jos oikein muistan. Eikä ollu projekti

        https://m.nettivene.com/purjevene/endurance/787039

        Samasta yksilöstä hieno historiikki
        https://www.packgofind.com/endurance-37


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä betonivene on hyvä! Itselle aivan täysverinen vaihtoehto, kun seuraavaksi vaihdan venettä. Mutta pitää tietenkin olla hyvin rakennettu ja hyvä yksilö. Tämä Endurance esim kismittää minua edelleen, kun en saanut askelmerkkejä kohdilleen tän yksilön suhteen. Hintakin oli järkevä, luokkaa 40 000 plusmiinus jotain, jos oikein muistan. Eikä ollu projekti

        https://m.nettivene.com/purjevene/endurance/787039

        Samasta yksilöstä hieno historiikki
        https://www.packgofind.com/endurance-37

        Vaikuttaa alirikatulta, kun painoa on kuitenkin 5000 kiloa enemmän kuin nykyaikaisessa samankokoisessa. Onko kaikki betoniveneet noin painavia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa alirikatulta, kun painoa on kuitenkin 5000 kiloa enemmän kuin nykyaikaisessa samankokoisessa. Onko kaikki betoniveneet noin painavia?

        Sekä teräs että teräsbetoni ovat tolkuttoman painavia tuon kokoluokan veneen rakentamiseen. Painoa tulee tuplasti lasikuituun, puuhun tai alumiiniin nähden.

        Teräksen tiheys 7800 kg/m3 ja pellin pitää olla useamman millin, jotta sille saa jonkinlaisen jäykkyyden. Alumiinin voi tehdä lähes yhtä ohueksi, mutta tiheys 1/3. Lasikuidulle riittää 2-3 -kertainen paksuus, mutta tiheys 1/7.

        Kerrosrakenne, ristiinlaminointi ja hiilikuitu ovat sitten vielä paljon noita kevyempiä.

        Teräsbetonia ei ohueksi voi tehdä, koska vetolujuus ja siten taivutuslujuus tulee teräksestä, joka pitää saada betonin sisään selvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä teräs että teräsbetoni ovat tolkuttoman painavia tuon kokoluokan veneen rakentamiseen. Painoa tulee tuplasti lasikuituun, puuhun tai alumiiniin nähden.

        Teräksen tiheys 7800 kg/m3 ja pellin pitää olla useamman millin, jotta sille saa jonkinlaisen jäykkyyden. Alumiinin voi tehdä lähes yhtä ohueksi, mutta tiheys 1/3. Lasikuidulle riittää 2-3 -kertainen paksuus, mutta tiheys 1/7.

        Kerrosrakenne, ristiinlaminointi ja hiilikuitu ovat sitten vielä paljon noita kevyempiä.

        Teräsbetonia ei ohueksi voi tehdä, koska vetolujuus ja siten taivutuslujuus tulee teräksestä, joka pitää saada betonin sisään selvästi.

        Kiitos hyvästä vastauksesta. Luultavasti teräs ja betoni vaatisivat sitten parikymmenmetrisen veneen, jotta sillä voisi luovia alle 5m/s tuulissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa alirikatulta, kun painoa on kuitenkin 5000 kiloa enemmän kuin nykyaikaisessa samankokoisessa. Onko kaikki betoniveneet noin painavia?

        Edelleenkin moni haluaa vakaan alirikatun veneen avomerille. Kyllä betoniveneet on painavia. Jos haluat verrata vuoden 1978 venettä painon ja rikauksen osalta nykyveneisiin, niin runkomateriaali ei liene merkittävässä roolissa.

        Tuon ajan valtamerikelpoiset matkapurret oli tommosia, oli rungon materiaali mikä tahansa. Ja moni haluaa edelleen niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin moni haluaa vakaan alirikatun veneen avomerille. Kyllä betoniveneet on painavia. Jos haluat verrata vuoden 1978 venettä painon ja rikauksen osalta nykyveneisiin, niin runkomateriaali ei liene merkittävässä roolissa.

        Tuon ajan valtamerikelpoiset matkapurret oli tommosia, oli rungon materiaali mikä tahansa. Ja moni haluaa edelleen niitä.

        Oma veneenikin on samankokoinen ja 60-luvun designia, silti se painaa 3 tonnia vähemmän. Mutta onhan siitä painosta eniten hyötyä aallokossa, kun ei ole kuin lastu laineilla. Kesäisessä saaristossa ketteryyttä kuitenkin kaipaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin moni haluaa vakaan alirikatun veneen avomerille. Kyllä betoniveneet on painavia. Jos haluat verrata vuoden 1978 venettä painon ja rikauksen osalta nykyveneisiin, niin runkomateriaali ei liene merkittävässä roolissa.

        Tuon ajan valtamerikelpoiset matkapurret oli tommosia, oli rungon materiaali mikä tahansa. Ja moni haluaa edelleen niitä.

        Saman 7 tonnia painoivat Swan 37, Ruster 36 jne. kuin nykyisetkin tuon kokoluokan cruiserit. 11,5 tonnia on tolkuttoman paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä

      kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.
      Maailman menoa
      185
      6300
    2. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

      Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      100
      3451
    3. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

      Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      10
      2732
    4. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

      Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      110
      2309
    5. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

      "Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      161
      1776
    6. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

      Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      112
      1609
    7. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

      Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      13
      1464
    8. On se tullut jo ihan kaikilta osin selväksi

      Ei tämä meidän juttu tule koskaan etenemään.
      Ikävä
      129
      1267
    9. Montako naista

      On menossa mun lisäksi?
      Ikävä
      15
      1194
    10. Elämäni biisi vieraslista la 11.10. yllättää iloisesti - Nämä huippujulkkikset sinisille sohville!

      Elämäni Biisi vieraina lauantaina ovat mm. Ellen Jokikunnas ja Esko Eerikäinen sekä liuta muita julkkiksia. Tämä jakso v
      Tv-sarjat
      12
      1170
    Aihe