Seniorikustantamo

Anonyymi

Nykykirjojen taso on heikko. Jopa alkeellisia lausevirheitä voi joistakin kirjoista bongailla useita kymmeniä. Huonoa suomenkieltä viljellään varsinkin jännityskirjoissa.

Pitäisikö teidän mielestänne Suomeen perustaa seniorilukijoille suunnattu kustantamo, joka julkaisisi uusia ja vanhoja kieliopillisesti laadukkaita ja taitavasti kirjoitettuja taide- ja jännityskirjoja sekä viihteellisempääkin lukemista?

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei pitäisi. Ja sinun pitäisi keskittyä kirjan tarinaan eikä bongailla virheitä. Juoni saattaa kadota. Suomen kieli on muuttunut; ihan hyvin kirjat on kirjoitettu. Lukemisen iloa sinulle.

      Taidatkin olla tyyppiä, joka myös näillä palstoilla saivartelee kirjoitusvirheistä ja unohtaa itse asian. Ja sorry, varmaan virheitä myös tässä vastauksessani.

      • Anonyymi

        Voi kun ne tarinat ovat yhtä häiritsevän huonoja kuin kieli. Sitten somemainosfirma kehuu niitä FaceBookissa ja sinunlaisesi uskovat.


    • Anonyymi

      Ei kannata, luin jonkun höpsähtäneen seniorin kamalan tekeleen jostain
      Andien takaa, missä oli kaikki virheet mitä ei kirjassa e i pitäisi olla.

    • Anonyymi

      Dekkarien kieli olla autenttista.

    • Anonyymi

      Jännityskirjan ei kuulu kuulostaa shakespearelta.

      • Anonyymi

        Dekkarissakin voi olla sanomaa ja sen pitää olla taitavasti kirjoitettu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dekkarissakin voi olla sanomaa ja sen pitää olla taitavasti kirjoitettu!

        Mikä olisi hyvä dekkari ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dekkarissakin voi olla sanomaa ja sen pitää olla taitavasti kirjoitettu!

        Kaikkia ei kiinnosta rikokset. Rikoksista saisi muutenkin lukea liikaa.


    • Anonyymi

      Mainitse muutamia niitä heikkotasoisia nykykirjoja !

    • Anonyymi

      Seniorikustantamo ? Raamattuja ja virsikirjoja painetaan koko ajan lisää.

    • Anonyymi

      Helppo 60v. arvostella huno suomen kieli.Lapsutesi ja matkalla aikuisuten elit vanhempien pussista. Minä ja moni 70 vuotias ja sitä vanhempi.Emme perinet vanhempia,olimme puoli orpoja tai orpja.Kansakoulusta menimme töihin .elätäksemme itsemme.Maksakseen petipaikan jossain nurkassa. ravinon ja puhtauden.Tukiopetus ei kielelisesti ollut ymm.Suomen kielen äidin kieli putuminen kirjotus,ei tarkota tyhmyttä. Minäkin lukihäiriöinen 69vuotias.nautin työstä saamani eläke.en elä sosun rahoilla ja perintö rahoja ei ole.Orvoksi jäin 11 vuotiaana. Miestä tähän en otanut jotta olisi leveämpi kukaro,ei tarkoita kuitenkan että eläisin impi lempenä ja ilman rakkautta,kintymystä ymm.huono suomen kielisenä kanta suomalaisena.

    • Anonyymi

      Aloittaja, odotamme esimerkkejä heikkotasoisista kirjoista,
      että tietäisimme minkälaisia kirjoja tarkoitat !

      • Anonyymi

        Aloittajalta tais mennä sormi suuhun tai herne nenään. Olisi kuitenkin hyvä saada niitä esimerkkejä, että osaisimme välttää moisia tekeleitä.


    • Anonyymi

      Voishan Haukion Jenni perustaa kirjakustantamon jossa käytetään kieliopillisesti oikeaa suomen kieltä.

      • Anonyymi

        Jenni onkin ihan mummo. Ikäsekseen "mummo", seniori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenni onkin ihan mummo. Ikäsekseen "mummo", seniori.

        Mummoko??? Nuori äiti se on! Pieni lapsi sillä. Esiintyy silti tyylikkäästi, ei esitellyt imetyskuvia eikä rintojaan, ei korostanut odotusaikana pullistuvaa masua. Onko se mummomaista?

        Minua inhottaa nykyajan toreilla puolialastomina imettävät äidit. Jenni ei onneksi ole niin lapsellinen, vaan arvostaa itseään ja kunnioittaa lastaan. Jenni on oikea äiti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummoko??? Nuori äiti se on! Pieni lapsi sillä. Esiintyy silti tyylikkäästi, ei esitellyt imetyskuvia eikä rintojaan, ei korostanut odotusaikana pullistuvaa masua. Onko se mummomaista?

        Minua inhottaa nykyajan toreilla puolialastomina imettävät äidit. Jenni ei onneksi ole niin lapsellinen, vaan arvostaa itseään ja kunnioittaa lastaan. Jenni on oikea äiti.

        Jenni on mitä mummomaisin pienen lapsen äiti. Ihan "hämy". Vanhahtava jo nuorena. Mummotyylinen kokonaisuudessaan. Ehkä sen on pakko, ettei ikäero näkyisi niin räikeästi vaikkei sillä mitään väliä ole. Ehkä Sale kärsii siitä ?


    • Anonyymi

      Ei, ei pitäisi perustaa seniorikustantamoa. Minun mielestäni.
      Olen kirjojen suurkuluttaja. Ahmin suorastaan.
      En pahemmin ole kiinnittänyt huomiota lausevirheisiin, koska kiinnittelen huomioni niin tarkasti siihen, mitä kirjassa sanotaan.
      Heikunkeikku

    • Anonyymi

      Suomessa julkaistaan lukijamäärään nähden liian suuri valikoima ja liian suuria
      painoksia kirjoja muutenkin. Kaikki ei mene kaupaksi, ei alessakaan.
      Kirjoja menee massoittan makulatuuriksi.

    • Anonyymi

      Mauri Sariola osasi kirjoittaa. Muitakin löytyy.
      Vanhojen mestarien unohdettuja kirjoja voitaisiin julkaista uusintapainoksina. Sekaan voisi lisätä uusien kirjoittajien laadukkaita kirjoja, ja näin eräs kuopiolainen kustantamo jo tekee.
      Monien nykydekkaristien kirjat ovat täyttä kuraa muutenkin kuin huonon kielen osalta.

    • Anonyymi

      ei pidä lukea kirjoja joissa on huonoa kieltä, koska se paljastaa kirjoittajan ammattitaidottomuuden

      täällä ei kakuun halua kirjoittaa kunnolla kun aika kuluujunttien plastalla ja mutta kun puhutaan kirjosta joihin haluaa investoida aikaa niin kirjoittajan on osattava suomea muuten oletus on että kirjoittaa saapoo

      esimersiksi

      Marssissa on paljon kraatereita, joista voidaan arvioida evolution kehitystä

      jos tällainen lause olisi jossain en koske teokseen pitkällä tukillakaan

    • Anonyymi

      Aloittaja ei ole vieläkään kertonut esimerkkejä huonoista kirjoista.

      • Anonyymi

        Odotamme yhä aloittajan vastausta . . . .


    • Anonyymi

      Mikä on aloittajan oma kirjallinen maku ? Olisi kiinnostavaa kuulla,
      mitä laadukkaita kirjoja hän on lukenut viime aikoina.

      • Anonyymi

        Monika Fagerholmin Kuka tappoi bambin on nyt menossa. Voin suositella.
        Dekkareista pidän ruotsalaisista, tanskalaisista, norjalaisista ja islantilaisista. On toki muitakin, mutta valitettavan vähän Suomesta.
        Mauri Sariola oli kirjailija paikallaan, ja hänen teoksensa olen lukenut useitakin kertoja.
        Huonoja kirjoja ovat yleensä voimakkaasti somessa mainostetut tekeleet. Lauseet ovat miten sattuu, vertaukset ontuvat ja taitamattomat juonikuviot saavat tuntemaan myötähäpeää.
        Ehkä tekin olette pudonneet tähän somemainonnan kuoppaan, ettekä huomaa kirjojen valtavia puutteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monika Fagerholmin Kuka tappoi bambin on nyt menossa. Voin suositella.
        Dekkareista pidän ruotsalaisista, tanskalaisista, norjalaisista ja islantilaisista. On toki muitakin, mutta valitettavan vähän Suomesta.
        Mauri Sariola oli kirjailija paikallaan, ja hänen teoksensa olen lukenut useitakin kertoja.
        Huonoja kirjoja ovat yleensä voimakkaasti somessa mainostetut tekeleet. Lauseet ovat miten sattuu, vertaukset ontuvat ja taitamattomat juonikuviot saavat tuntemaan myötähäpeää.
        Ehkä tekin olette pudonneet tähän somemainonnan kuoppaan, ettekä huomaa kirjojen valtavia puutteita.

        Kun nuoresta asti on lukenut paljon maku kehittyy, kirjailijat tulevat tutuksi,
        oppii valikoimaan. Elämänikäinen lukuhistoria on opettanut valitsemaan laadukasta luettavaa. Jo nuorena on tullut luetuksi maailmankirjallisuuden klassikoita.

        Kun on kiinnostunut kirjoista tulee alati seuratuksi kirjamaailmaa, sen uutuuksia ja
        luetuksi arvosteluja, se kaikki opettaa valitsemaan kirjansa.

        Ei mitään kauheita floppeja ole sattunut kohdalleni eikä se haittaisi, koska kirjojen
        suurkuluttajana (ja pienituloisena) lainaan kirjani kirjastosta. En menetä rahaa,
        jos kirja ei olekaan sitä mitä odotin.

        Omaan makuuni useimmat dekkarit edustavat liian köyhää kieltä ja
        liian köyhää sisältöä, niistä en ole koskaan ollut innostunut.

        Erilaisia laadukkaita kirjoja ilmestyy enemmän kuin lukea ehtii.
        Jokaisella on makunsa ja jokaiselle riittää lukemista, se on mahtavaa.
        Suomessa on suurenmoinen kirjastolaitos.


    • Anonyymi

      Eilen kirjoitin tähän ketjuun mitä oivallisimman tekstin. Luulen että en ole koskaan kirjoittanut niin virheetöntä kirjoitusta. Nyt tulee varmaan virheellisempää. Kun yritin lähettää kommentin, niin eipäs lähtenyt. Ei millään.
      Oottelen tässä pizzan tuloa, tilasin Kotipitzzasta. Nam.
      Eli uusi yritys ennen syöntiä.

      Eilen kirjoitin, että on se vaan hyvä juttu, kun ikää kertyy kalloon. Siitä on monta hyötyä.
      Minulla on kirjahyllyissä kirjoja pilvin pimein.
      Iän myötä muisti lykkäyttää monia vähemmän tärkeitä asioita pilviverhon taa. Kuten esim. että jos oon 70-luvulla lukenut kirjoja, niin nyt kymmenien vuosien jälkeen voi tosta noin vaan kaapasta hyllystä kirjan ja ruveta lukemaan sitä toistamiseen. Ei yhtään muista, että olisi lukenut sen aikaisemmin :)
      Vuonna -78 ostin Okalinnut-kirjan ja nyt muutama päivä sitten aloin sitä lukemaan uudestaan. Heh mainiota :) Hyvä kirja.
      Monia muitakin kirjoja oon lukenut uudestaan.
      Säkällä ehdin lukea vielä kolmannen kerran, jahka vielä ikää kertyy lisää. Heh.
      Tulee halvaksi, kun ei tarvitse alvariin hypätä kirjoja ostelemassa :)

      Nyt syömää, se tuli jo.
      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        Halvaksi tulee myös hankkia kirjat kirpparilta. Kun kirjat on luettu ja hyllyt tulevat kotona täyteen, lahjoitan kassikaupalla takaisin kirpparille. Ihan hyväkuntoisia kaikki. Tietysti voi ajatella, että tällainen kierrätys on kirjailijan taskusta pois, mutta ei aina pidä ostaa uutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halvaksi tulee myös hankkia kirjat kirpparilta. Kun kirjat on luettu ja hyllyt tulevat kotona täyteen, lahjoitan kassikaupalla takaisin kirpparille. Ihan hyväkuntoisia kaikki. Tietysti voi ajatella, että tällainen kierrätys on kirjailijan taskusta pois, mutta ei aina pidä ostaa uutta.

        Ehdottomasti kirppareilta voi löytyä tosi hyviä kirjoja. Olen ostanut. Paljon. Oon myös ostanut kirjastoista kirjoja. Ovat menneet kansiltaan huonoiksi ja ehkä siksi myyvät.
        Paljon olen antanut kirjoja ystäville. Antanut "lainaksi" ja sanonut, että ei tarvitse palauttaa. (ne ovat olleet vähemmän hyviä kirjoja).

        Pidän kynsin hampain kiinni Hyvistä kirjoista. Niistä en tahdo luopua. Aarteen asemassa. Juuri niitä oon lukenut toistamiseen. Paljon on sen verran uusia kirjoja (myös kaupasta ostettuja), että niitä en ala lukemaan, vasta tosiaan parinkymmenen vuoden kuluttua:)

        Korona-aikana en ole käynyt kirjastossa. Enkä kirppareilla. Kauppojen kirjapaikat kierrän tätä nykyä kaukaa, etten hairahdu ostamaan. Mulla on niin paljon kirjoja, että hyllytilat eivät riitä. Kunpa joskus löytäisin sellaisen asunnon, jossa olisi ylimääräinen huone, jonka ristisin ikiomaksi kirjastoksi. Olisi se makeeta :)

        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti kirppareilta voi löytyä tosi hyviä kirjoja. Olen ostanut. Paljon. Oon myös ostanut kirjastoista kirjoja. Ovat menneet kansiltaan huonoiksi ja ehkä siksi myyvät.
        Paljon olen antanut kirjoja ystäville. Antanut "lainaksi" ja sanonut, että ei tarvitse palauttaa. (ne ovat olleet vähemmän hyviä kirjoja).

        Pidän kynsin hampain kiinni Hyvistä kirjoista. Niistä en tahdo luopua. Aarteen asemassa. Juuri niitä oon lukenut toistamiseen. Paljon on sen verran uusia kirjoja (myös kaupasta ostettuja), että niitä en ala lukemaan, vasta tosiaan parinkymmenen vuoden kuluttua:)

        Korona-aikana en ole käynyt kirjastossa. Enkä kirppareilla. Kauppojen kirjapaikat kierrän tätä nykyä kaukaa, etten hairahdu ostamaan. Mulla on niin paljon kirjoja, että hyllytilat eivät riitä. Kunpa joskus löytäisin sellaisen asunnon, jossa olisi ylimääräinen huone, jonka ristisin ikiomaksi kirjastoksi. Olisi se makeeta :)

        Heikunkeikku

        En ole kymmeniin vuosiin ostanut kirjoja. Ei mikään tila riittäisi
        ja luettuani kirja on päässäni, en tarvitse sitä hyllylle pölyttymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kymmeniin vuosiin ostanut kirjoja. Ei mikään tila riittäisi
        ja luettuani kirja on päässäni, en tarvitse sitä hyllylle pölyttymään.

        Kukin toimii kuten haluaa.
        Pölyyntyminen on kyllä riesa, kuten mainitsit. Kaks vuotta sitten ostin yhden kirjahyllyn 120 senttiä leveä ja olikos se 180 tai yli senttiä korkea. Kuusi hyllyä. Lasiset ovet, ei pölyä. Jos olisi oikea kirjasto, niin sinne ostaisin useamman lasikaapin. Nyt on vain tuo yksi. Avohyllyjä muut. Lainaan tosi paljon kirjoja tuttaville ja heidän tutuilleen. Kaikkia en tunne. Nytkin on kirjoja maailmalla ties kuinka monta onkaan?
        Hieman pölyjä lähtee lipettiin, kun lainaan kirjoja ja kun palauttavat, niin ainakin osa kirjoista ei ole pölyn peitossa.
        Joka kevät teen suuren homman, kun lajittelen kirjat ja pyyhin pölyt. Tänä keväänä ajattelin, että annan sen tehtävän jommalle kummalle lapsenlapsistani tai ystäväni lapsenlapselle. Pieni rahatukku nuorelle kouraan työstä ja minä ja "työläinen" olemme kumpikin iloisia:)

        Kirjahyllyssäni on myös hyvin paljon runokirjoja. Ne kuuluvat "jaloaarteisiin". Voi koska vaan kaapata kouraan ja lukea runon sieltä runon täältä.

        Ei mullakaan tila riittäisi, jos KAIKKI kirjat joita luen olisivat omiani. Pariin vuoteen en ole kirjastossa käynyt, mutta sitä ennen olen monastikin.

        Minäkin ennen ajattelin, että kun kirjan lukee yhden kerran, niin se jää päähän. Yli 40 vuotta sitten luetut kirjat ovat kyllä ainaskin mun päästäni hävinneet. Sehän se onkin niin mukavaa, kuten aikaisemmin kirjoitin, että voi lukea uudestaan kun ikää tulee ja muisti hieman rapistuu:)

        Minulla on omanlainen suhde kirjoihin. Aina ollut. Suurensuurenmoinen rakkaus. Ei seksuaalisviritteinen heh, mutta muita kirjasuhteita kylläkin:)

        Onko kukaan miettinyt niin höperösti, kuten minä, että jos katsoo kirjahyllyä ja siinä olevien kirjojen takamuksia, niin ne ovat kuin pieniä ovia historiaan ja muualle. Kirjan sisäsätilan asiat jos putkahtaisivat ilmapallomaisesti esiin, niin johan tottavie olis mahtavan näköistä :) Joo, kaikkea sitä tuleekin mieleen.
        Kirjahyllyt, joissa on paaaljon kirjoja, niin ne ovat tosi-tosi hienon näköisiä. Viherkasvit ja kirjahyllyt, niin mitä muuta oikeestaan sisustuksessa tarvitaan? Noh, kenties ruokapöytä ja tuolit mut siinä se :)

        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukin toimii kuten haluaa.
        Pölyyntyminen on kyllä riesa, kuten mainitsit. Kaks vuotta sitten ostin yhden kirjahyllyn 120 senttiä leveä ja olikos se 180 tai yli senttiä korkea. Kuusi hyllyä. Lasiset ovet, ei pölyä. Jos olisi oikea kirjasto, niin sinne ostaisin useamman lasikaapin. Nyt on vain tuo yksi. Avohyllyjä muut. Lainaan tosi paljon kirjoja tuttaville ja heidän tutuilleen. Kaikkia en tunne. Nytkin on kirjoja maailmalla ties kuinka monta onkaan?
        Hieman pölyjä lähtee lipettiin, kun lainaan kirjoja ja kun palauttavat, niin ainakin osa kirjoista ei ole pölyn peitossa.
        Joka kevät teen suuren homman, kun lajittelen kirjat ja pyyhin pölyt. Tänä keväänä ajattelin, että annan sen tehtävän jommalle kummalle lapsenlapsistani tai ystäväni lapsenlapselle. Pieni rahatukku nuorelle kouraan työstä ja minä ja "työläinen" olemme kumpikin iloisia:)

        Kirjahyllyssäni on myös hyvin paljon runokirjoja. Ne kuuluvat "jaloaarteisiin". Voi koska vaan kaapata kouraan ja lukea runon sieltä runon täältä.

        Ei mullakaan tila riittäisi, jos KAIKKI kirjat joita luen olisivat omiani. Pariin vuoteen en ole kirjastossa käynyt, mutta sitä ennen olen monastikin.

        Minäkin ennen ajattelin, että kun kirjan lukee yhden kerran, niin se jää päähän. Yli 40 vuotta sitten luetut kirjat ovat kyllä ainaskin mun päästäni hävinneet. Sehän se onkin niin mukavaa, kuten aikaisemmin kirjoitin, että voi lukea uudestaan kun ikää tulee ja muisti hieman rapistuu:)

        Minulla on omanlainen suhde kirjoihin. Aina ollut. Suurensuurenmoinen rakkaus. Ei seksuaalisviritteinen heh, mutta muita kirjasuhteita kylläkin:)

        Onko kukaan miettinyt niin höperösti, kuten minä, että jos katsoo kirjahyllyä ja siinä olevien kirjojen takamuksia, niin ne ovat kuin pieniä ovia historiaan ja muualle. Kirjan sisäsätilan asiat jos putkahtaisivat ilmapallomaisesti esiin, niin johan tottavie olis mahtavan näköistä :) Joo, kaikkea sitä tuleekin mieleen.
        Kirjahyllyt, joissa on paaaljon kirjoja, niin ne ovat tosi-tosi hienon näköisiä. Viherkasvit ja kirjahyllyt, niin mitä muuta oikeestaan sisustuksessa tarvitaan? Noh, kenties ruokapöytä ja tuolit mut siinä se :)

        Heikunkeikku

        Jos olisi kartano, seinien kokoiset kirjahyllyt täynnä kirjoja olisivat mahtavia.

        Uusia kirjoja ilmestyy koko ajan, en kerää enää kirjoja.
        Kirjasto on kirjastoni, kirjasto kerää minun puolestani.

        Muuton yhteydessä lahjoitin suurimman osan kirjoistani pois.
        Vuosikymmenien aikana ostettuja kirjoja ei tullut luetuksi uudestaan juuri milloinkaan,
        koska aikaa on rajallisesti ja uusia kirjoja ilmestyy niin paljon, ettei millään ehdi lukea
        kaikkia jotka haluaisi.

        Kirjat ovat hyvin rakkaita minulle, mutta niiden ei tarvitse olla omia eikä
        kirjan tarvitse "tallentua" päähän tarkalleen yksityiskohtineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisi kartano, seinien kokoiset kirjahyllyt täynnä kirjoja olisivat mahtavia.

        Uusia kirjoja ilmestyy koko ajan, en kerää enää kirjoja.
        Kirjasto on kirjastoni, kirjasto kerää minun puolestani.

        Muuton yhteydessä lahjoitin suurimman osan kirjoistani pois.
        Vuosikymmenien aikana ostettuja kirjoja ei tullut luetuksi uudestaan juuri milloinkaan,
        koska aikaa on rajallisesti ja uusia kirjoja ilmestyy niin paljon, ettei millään ehdi lukea
        kaikkia jotka haluaisi.

        Kirjat ovat hyvin rakkaita minulle, mutta niiden ei tarvitse olla omia eikä
        kirjan tarvitse "tallentua" päähän tarkalleen yksityiskohtineen.

        Puhut asiaa. Jep.
        On hyvä ajatella järkevästi:)

        Mutku mun kirjat ovat niiiiin tärkeitä. En voi niistä luopua. Aivan kauheaa, sen tunnustan.
        En kuitenkaan halaja kartanoa, kuitenkaan en. Mutta edes yhen ylimääräisen huoneen jos saisin, niin olishan se jotain se.
        Kauniisti kirjoitit minulle. Kivasti tykkäilen. :)

        Kirjoja tulee uusia pilvin pimein. Ei pystyisi kuunaan kaikkia käymään läpi. On luovuttava.
        En niin halaja uutuuksia. Pakosti.
        Klassikkokirjallisuuksia luen. Muut ovat "esilukeneet" ne ja hyviksi todenneet. Minä niitä sitten kahlailen :)

        Sanan käytöt ja miten asiat selitetään kirjallisesti, niin ne kolahtavat minuun. Saatan "rakastua" kirjailijaan kirjailijan tyyliin sanoa asiansa. Jos rakastumiseni on suuri, niin alan kahlaamaan kaikki kirjailijan kirjat, oli aihe mikä tahansa.

        Loppujen lopuksi, kun mietin, niin oli kirjan aihe mikä tahansa, niin jos sanat helisevät oikeanlaisesti, niin se on lukijalle valtavan suuri kokemus.

        Luen joka päivä, joka ikinen päivä. Siis ilta/yö. Vuodesta toiseen yhä uudestaan. Paljon on lauseita virrannut silmiin.
        Voin lukea jonkun kirjan vain sen takia uudestaan, koska se on osattu kirjoittaa niin hyvin. Nautin lauseista. Asiat voidaan sanoa monin sanoin. Ihan samat asiat joku kirjoittaa huonosti ja jotkut hyvin.

        Enimmäkseen luen käännöskirjallisuutta. On hienoa jos kääntäjä osaa kääntää kirjailijan tekstin kirjailijan tyylillä. Suomalaisia ammattitaitoisia kääntäjiä on paljon. Jotkut eivät ole minun makuuni.

        Kyllä mulla joskus kuitenkin tullee olemaan ikioma kirjasto. Kun niin kovasti sitä halajan. Ehkä :)

        Heikunkeikkku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut asiaa. Jep.
        On hyvä ajatella järkevästi:)

        Mutku mun kirjat ovat niiiiin tärkeitä. En voi niistä luopua. Aivan kauheaa, sen tunnustan.
        En kuitenkaan halaja kartanoa, kuitenkaan en. Mutta edes yhen ylimääräisen huoneen jos saisin, niin olishan se jotain se.
        Kauniisti kirjoitit minulle. Kivasti tykkäilen. :)

        Kirjoja tulee uusia pilvin pimein. Ei pystyisi kuunaan kaikkia käymään läpi. On luovuttava.
        En niin halaja uutuuksia. Pakosti.
        Klassikkokirjallisuuksia luen. Muut ovat "esilukeneet" ne ja hyviksi todenneet. Minä niitä sitten kahlailen :)

        Sanan käytöt ja miten asiat selitetään kirjallisesti, niin ne kolahtavat minuun. Saatan "rakastua" kirjailijaan kirjailijan tyyliin sanoa asiansa. Jos rakastumiseni on suuri, niin alan kahlaamaan kaikki kirjailijan kirjat, oli aihe mikä tahansa.

        Loppujen lopuksi, kun mietin, niin oli kirjan aihe mikä tahansa, niin jos sanat helisevät oikeanlaisesti, niin se on lukijalle valtavan suuri kokemus.

        Luen joka päivä, joka ikinen päivä. Siis ilta/yö. Vuodesta toiseen yhä uudestaan. Paljon on lauseita virrannut silmiin.
        Voin lukea jonkun kirjan vain sen takia uudestaan, koska se on osattu kirjoittaa niin hyvin. Nautin lauseista. Asiat voidaan sanoa monin sanoin. Ihan samat asiat joku kirjoittaa huonosti ja jotkut hyvin.

        Enimmäkseen luen käännöskirjallisuutta. On hienoa jos kääntäjä osaa kääntää kirjailijan tekstin kirjailijan tyylillä. Suomalaisia ammattitaitoisia kääntäjiä on paljon. Jotkut eivät ole minun makuuni.

        Kyllä mulla joskus kuitenkin tullee olemaan ikioma kirjasto. Kun niin kovasti sitä halajan. Ehkä :)

        Heikunkeikkku

        Jos minulta kysyttäisiin mikä esine haluaisin olla, niin ehkä kirja.
        Kirja on esineenä ihana. Vanha. Historian saatossa säilynyt. Kaunis.
        Tarkoituksenmukainen.
        Se tuntuu hyvälle kädessä ja tuoksuu ihanalle, paperille: kirjalle !
        Se voi sisältää kokonaisia elämiä, tarinoita ihmisistä, asioista, onnesta, surusta,
        muutoksesta, kaipauksesta, pettymyksistä, unelmista, ihan mistä vaan.
        Vain toinen kirjanystävä voi ymmärtää rakkauden kirjaan ?
        Jos en olisi kirja saattaisin haluta olla mustankiiltävä hieno flyygeli,
        joka ilahduttaisi sävelillään koko maailmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minulta kysyttäisiin mikä esine haluaisin olla, niin ehkä kirja.
        Kirja on esineenä ihana. Vanha. Historian saatossa säilynyt. Kaunis.
        Tarkoituksenmukainen.
        Se tuntuu hyvälle kädessä ja tuoksuu ihanalle, paperille: kirjalle !
        Se voi sisältää kokonaisia elämiä, tarinoita ihmisistä, asioista, onnesta, surusta,
        muutoksesta, kaipauksesta, pettymyksistä, unelmista, ihan mistä vaan.
        Vain toinen kirjanystävä voi ymmärtää rakkauden kirjaan ?
        Jos en olisi kirja saattaisin haluta olla mustankiiltävä hieno flyygeli,
        joka ilahduttaisi sävelillään koko maailmaa.

        Kyllä nyt kannatti piipahtaa palstalle ja lukea kommenttisi.
        Tuli niinku tunne, että joku tökkäs puukolla mun kurkkuun. Kurkkuunpistoksen jälkeen en voisi ääneen puhua, koska se puukko olis kurkus. Mutta voin sentäs kirjoittaa, koska kurkku ja sormet eivät kuulu samaan sarjaan :)
        Kirjoituksesi on hyvä. Miun makuinen ja miun mielipiteeni samanmoisuuksinen. Jos sanani hyväksytään :)
        Kirja esineenä on just niin ja sivut ja haju ja ja ja... just niin kuten kirjoitit.
        Kivaa kun joku ymmärtää oikeesti-oikeesti.

        Mitä hienoon flyygeliin tulee, niin tottavie just noin. Mikä kauneus, sulokkuus. Kansi aukinaisena. Apua. Verrattavissa kirjaan. Kyllä näin. Flyygelistä pulppuuaa asiaa, kuten kirjoista.
        Myös muut instrumentit ovat, jo ulkomuodoltaan, aivan "kirjoitallaisuuksia" (heh, tuliko uusi sana multa). Ulkomuoto kertoo mitä VOI olla. Joko voi tai sitten ei voi. Riippuu kirjasta/soittimesta eli kuka kirjoittaa/soittaa.

        Mitä vielä sanoakseni sanon, niin pakko sanoa. Flyygeli ah niin, joka on verrattavissa ulkomuodollisesti (vaikkei ookaan) mustaan lämminveriseen Oriin. Hevonen. Se kauneus ja ulkomuodollinen ihmetys, että minkä luontoinen se on. Mitä antaa jne...
        Vertaan mielelläni keskenään flyygeliä ja lämminveristä hevosta. Molemmat jaloja ku mitkäkin.

        Olipas sekalainen kirjoitus minulta.
        Soittamista oon harrastanut/työtä tehnyt, ratsastamista oon harrastanut ja kirjat ovat jokapäiväinen harrastukseni, niin siksi tässä aloin sekoilemaan :)

        Tuli täs mieleen, että tarvitseeko ihminen muuta kuin yhen hevosen, yhen flyygelin ja hitosti kirjoja? Ens hätään ei tuu muuta mieleen :)


        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nyt kannatti piipahtaa palstalle ja lukea kommenttisi.
        Tuli niinku tunne, että joku tökkäs puukolla mun kurkkuun. Kurkkuunpistoksen jälkeen en voisi ääneen puhua, koska se puukko olis kurkus. Mutta voin sentäs kirjoittaa, koska kurkku ja sormet eivät kuulu samaan sarjaan :)
        Kirjoituksesi on hyvä. Miun makuinen ja miun mielipiteeni samanmoisuuksinen. Jos sanani hyväksytään :)
        Kirja esineenä on just niin ja sivut ja haju ja ja ja... just niin kuten kirjoitit.
        Kivaa kun joku ymmärtää oikeesti-oikeesti.

        Mitä hienoon flyygeliin tulee, niin tottavie just noin. Mikä kauneus, sulokkuus. Kansi aukinaisena. Apua. Verrattavissa kirjaan. Kyllä näin. Flyygelistä pulppuuaa asiaa, kuten kirjoista.
        Myös muut instrumentit ovat, jo ulkomuodoltaan, aivan "kirjoitallaisuuksia" (heh, tuliko uusi sana multa). Ulkomuoto kertoo mitä VOI olla. Joko voi tai sitten ei voi. Riippuu kirjasta/soittimesta eli kuka kirjoittaa/soittaa.

        Mitä vielä sanoakseni sanon, niin pakko sanoa. Flyygeli ah niin, joka on verrattavissa ulkomuodollisesti (vaikkei ookaan) mustaan lämminveriseen Oriin. Hevonen. Se kauneus ja ulkomuodollinen ihmetys, että minkä luontoinen se on. Mitä antaa jne...
        Vertaan mielelläni keskenään flyygeliä ja lämminveristä hevosta. Molemmat jaloja ku mitkäkin.

        Olipas sekalainen kirjoitus minulta.
        Soittamista oon harrastanut/työtä tehnyt, ratsastamista oon harrastanut ja kirjat ovat jokapäiväinen harrastukseni, niin siksi tässä aloin sekoilemaan :)

        Tuli täs mieleen, että tarvitseeko ihminen muuta kuin yhen hevosen, yhen flyygelin ja hitosti kirjoja? Ens hätään ei tuu muuta mieleen :)


        Heikunkeikku

        Lisäyksenä sanon.
        Tuo kurkkuun puukon iskeminen tarkoittaa sitä, että alkoi niiku roskia lentelemään silmiin.
        Joskus tolleen reagoin.
        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nyt kannatti piipahtaa palstalle ja lukea kommenttisi.
        Tuli niinku tunne, että joku tökkäs puukolla mun kurkkuun. Kurkkuunpistoksen jälkeen en voisi ääneen puhua, koska se puukko olis kurkus. Mutta voin sentäs kirjoittaa, koska kurkku ja sormet eivät kuulu samaan sarjaan :)
        Kirjoituksesi on hyvä. Miun makuinen ja miun mielipiteeni samanmoisuuksinen. Jos sanani hyväksytään :)
        Kirja esineenä on just niin ja sivut ja haju ja ja ja... just niin kuten kirjoitit.
        Kivaa kun joku ymmärtää oikeesti-oikeesti.

        Mitä hienoon flyygeliin tulee, niin tottavie just noin. Mikä kauneus, sulokkuus. Kansi aukinaisena. Apua. Verrattavissa kirjaan. Kyllä näin. Flyygelistä pulppuuaa asiaa, kuten kirjoista.
        Myös muut instrumentit ovat, jo ulkomuodoltaan, aivan "kirjoitallaisuuksia" (heh, tuliko uusi sana multa). Ulkomuoto kertoo mitä VOI olla. Joko voi tai sitten ei voi. Riippuu kirjasta/soittimesta eli kuka kirjoittaa/soittaa.

        Mitä vielä sanoakseni sanon, niin pakko sanoa. Flyygeli ah niin, joka on verrattavissa ulkomuodollisesti (vaikkei ookaan) mustaan lämminveriseen Oriin. Hevonen. Se kauneus ja ulkomuodollinen ihmetys, että minkä luontoinen se on. Mitä antaa jne...
        Vertaan mielelläni keskenään flyygeliä ja lämminveristä hevosta. Molemmat jaloja ku mitkäkin.

        Olipas sekalainen kirjoitus minulta.
        Soittamista oon harrastanut/työtä tehnyt, ratsastamista oon harrastanut ja kirjat ovat jokapäiväinen harrastukseni, niin siksi tässä aloin sekoilemaan :)

        Tuli täs mieleen, että tarvitseeko ihminen muuta kuin yhen hevosen, yhen flyygelin ja hitosti kirjoja? Ens hätään ei tuu muuta mieleen :)


        Heikunkeikku

        Paitsi kirjoista tykkään kaikista hevosistakin. Uljaista arabialaisista ja orlovilaisista ynnä muista ja erikoisesti ihan tavallisista suomalaisista kylmäverihevosista,
        arvokkaista työhevosista ja sotahevosista (aikoinaan).
        Hevoset aistivat varmaan arvostukseni niihin. Voitin totossa usein.


    • Anonyymi

      Jos kirjoitajilla ja oikolukioilla on Lukihäiriö Kuten minulla? Mene vaan kirjaston sieltä löytyy ihan vanhoja laadukaita kirjoja,vai muistatko kaikki kirjat ulkoa mitä olet lukennut?Laadukaita kirjoja löytyy myös Vida ja ei maksa kuin 1e tai kaksi,kolme. Kyllä nistä kuolinpesien lahjoituskirjoista maksaa 5e.kun menee hyvän raha. Ja voi luettua lahjoitaa uudeleen.Kirjoja mielin määrin on saatavilla kirputorit. Likeistä jotka vuokraavat myynti öytiä ja myyvät asiakn puolesta materialit. kirjat. Tietsti vaati itseä mennä etsii niitä.Ei ole ihan nurkan takana mynti pisteet. Hyviä luku hetkiä luki häiriöiseltä Itä_Helsinki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1143
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1091
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe