Tänään on feministi Minna Canthin päivä

Anonyymi

Hyvää tasa-arvon päivää!

20

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nyt perseet ylös ja ne liput salkoon

• Anonyymi

Minna Canth oli eoä-feministi, eli hän kunnioitti enemmän miesten oikeuksia kuin naisten...

• Anonyymi

Niin no toiset niinsanotut feministit taas promoaa etuoikeutettujen oikeuksia silloinkin kun toiminta on täysin tuomittavaa, että sellaista se elämä valokiilasta taisteluiden myötä toisille on

• Anonyymi

Kiitos samoin, hyvää Minna Canthin ja tasa-arvon päivää!

• Anonyymi

Kiitos, kiitos.

• Anonyymi

Musiikki jossa oli joskus ihmeelliset sanat oikeasti piti kysyä, tuttuja Texasussam ettö nutö nuo laulun sanat oikeasti tarkoittavat, tuli selitystä heh: Twisted Sister -I'll Take You Alivr, levylltä Yuo Can't Stop Rock'N'Roll...

https://www.youtube.com/watch?v=yiP_QNjrOSA

• On anakronistista väittää, että Minna Canth olisi ollut feministi. Feminismi syntyi USAssa 1960 luvulla. Oppi on rakentunut vihalle ja katkeruudelle, kuten moni muukin ajan oppi.

Minna Canth ei elänyt tätä aikaa. Hän, kuten muukin vanha naisasialiike, ajoi TASA-ARVOA eikä toisen sukupuolen ylivaltaa. Ansaitsee korkean kunnioituksen, 🌹👀

• Anonyymi

Mene muualle levittämään disinformaatiotasi.

• Anonyymi

Mnulla kun on tyyli että en mene sairaalaan ellei se ole välttämätöntä, niin silloin juuri menee sairaalaan silloin kun on jo kuollut, jolloin se on silloin jo vähän liian myöhäisä....

• Anonyymi
    • Anonyymi

Tuollainen on bähän hsssxukin juttu jo olet jossain suuressa saiaalassa ja kymmenittäin sairaanhoitajia hoitamassa itseäsi, saat silloin ellei peräti satoja tyttökavereitaq, kun heidän kanssa höpöttelet...

• Anonyymi

Oletko jotenkin päästäs vähän..

• Tack detsamma. Ha en bra dag och trevligt veckoslut. :)

• Hyvää viikonloppua myös sinne ihan suomeksi! Sukukirja on ruotsiksi, mutta itse olen enemmän suomenkielisiä, joten en käytä ruotsia kuin vähän aikaisemmin Lilliksen kanssa.

Mitäs lauantaihin kuuluu?

• Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

Hyvää viikonloppua myös sinne ihan suomeksi! Sukukirja on ruotsiksi, mutta itse olen enemmän suomenkielisiä, joten en käytä ruotsia kuin vähän aikaisemmin Lilliksen kanssa.

Mitäs lauantaihin kuuluu?

Kiitos. Mä olen alkanut vähän opetella ruottia. Peruskoulussa koko kieli ärsytti, opettajan takia. Ei ollut mitenkään motivoiva asenteeltaan. Nalkuttaja.

Meillä on sukukirjat suomeksi, mutta sukujuuria longertaa viimeisimmiltä vuosisadoilta alkaen n. 1700-luvuilta Ruotsiin vahvasti. Saksa ja Ruotsi vahvasti edustettuina ja suomettuneina. :)

Flunssaa ja lepoa kuuluu. Nyt meen päikkäreille. Hejsan! :)

• HALiMONSTERi kirjoitti:

Kiitos. Mä olen alkanut vähän opetella ruottia. Peruskoulussa koko kieli ärsytti, opettajan takia. Ei ollut mitenkään motivoiva asenteeltaan. Nalkuttaja.

Meillä on sukukirjat suomeksi, mutta sukujuuria longertaa viimeisimmiltä vuosisadoilta alkaen n. 1700-luvuilta Ruotsiin vahvasti. Saksa ja Ruotsi vahvasti edustettuina ja suomettuneina. :)

Siinä vielä kaunis laulu Darinilta. 💙

https://youtu.be/gdPkvDLXprQ

En säng av rosor.

• HALiMONSTERi kirjoitti:

Hej på dig! Hyvät päikkärit! Itsekin lähden tunneiksi pois palstalta! Törmätään! :)

• Anonyymi

Melkoinen ja sassu juttu kun takissani oli sairaalaan viedessä kolikko tasku aukin, niiin joku 50-senttinen lähti seikkailulle... pyöri kaikkialla sitten joo sittten miessairaanhoitaja, nappasi kiinni sen ja palautti, kolikko oli lähenyt omille seikkailuilleen pyörimäänm sairaan al lattioita, kaikkiallle :D

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1468
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      65
      1419
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      161
      1321
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      66
      1207
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      104
      1141
    6. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      264
      1015
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      58
      957
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      55
      926
    9. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      56
      903
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      82
      880
    Aihe