Ilmestyskirjan HEVOSET, OSA F - Valkoinen hevonen lopuksi?

Anonyymi

Tämä on OSA F aloitusten sarjassa Ilmestyskirjan HEVOSET

Edellinen, OSA E
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17405595/ilmestyskirjan-hevoset--osa--e------valkoinen-hevonen--sinettien-avaaja


1) Valkoisen hevosen lopullinen voitto!
=========================

Valkean hevosen selässä istuva on Kristuksen voittoisa seurakunta! Ja sitten. Ilmestyskirjan 19. luvussa itse Herra esiintyy Valkoisen hevosen selässä. Ilmestyskirjan 19:11-16

• ”Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.

• Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.

• Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.

• (---)

• Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra." (Ilmestyskirja 19:11-16)

Valkoisen hevosen ja sen ratsastajan viesti on selkeä. Valkoinen väri Raamatussa on kattavasti Jumalan valtakunnan väri. Se käy ilmi lukemattomissa yhteyksissä Raamatun sanoissa.


2) Kristuksen seurakunnan voitto Jeesuksen kanssa!
=======================================

On huomattava ja muistettava, että kun Herramme Jeesus lähetti ns. "paimenkirjeensä" silloisen Vähä- Aasian seurakunnille, jokaisen kirjeen (7) lopussa, jotka Jeesus lähetti on sanat:

• ”Sen, joka voittaa...” (Ilmestyskirja 2:7, 11, 17, 26, 3:5,12, 21)

Uskovan "voitto" ja voittaminen, keskellä lopunajan kauheuksia, pelkoja, sotia, nälänhätää, joka lajin kaaosta? Se ei ole mikään läpihuutojuttu! Mutta Hän- Jeesus - joka jo voitti, on voimallinen auttamaan voitolle kaikista vastuksista!

Valkoisen hevosen selässä ratsastava lähti voittajana ja voittamaan? Mitä voittamisesta ja voittajasta Raamattu, UT – kirjoittaa? Kuka, ketkä? Tietysti Jeesus Kristus oli ja on voittaja, mutta mitä sisältää valkoisen hevosen selässä istuva? Kun sinettien avaamiseen suoritti Karitsa itse?

Paavali kirjoittaa roomalaisille:
• ”mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa joka on meitä rakastanut.” ( Roomalaiskirje 8:37)

• ”Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta.” (1. Kor 15:57)

• ” Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa… ja...” (1 Kor 2:14)

Se, kaikki mitä seppeleestä kirjoitetaan, antaa selkeän kuvan siitä, että seppelöity ratsastaja on voittanut ja voittava Kristuksen seurakunta, sen osa. ”… hän lähti voittajana ja voittamaan.” Kyseessä on voittava evankeliumin asia. Voiton sanoma.


• ”He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa." (Ilmestyskirja 17:14)



3) Jousi Valkoisen hevosen ratsastajan varusteisiin kuului myös jousi!
===================================================

• ”Jumala on vanhurskas tuomari, ja Jumala joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hän teroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä.” (Psalmi 7:12-13

• ”Hän opettaa käteni taistelemaan, käsivarteni jännittämään sotajousta.” ( Psalmi 18:35, KR /1992)

• ”Sillä sinä ajat heidät pakoon, tähtäät heitä kasvoihin jousesi jänteellä.” ( Psalmi 21:13 / KR/1933)

• "Hän lennätti nuolensa ja hajotti heidät, paljon salamoita ja kauhistutti heidät." Pa 18:15

( Aloitukset jatkuvat)

27

1067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamattu ei puhu "ristiin" ja ristiriitaisesti. Valkoinen hevonen edustaa Jumalan valtakuntaa. Sekä ILmestyskirjan 6:2 ja Ilmestyskirjan 19: 11-16.

      Valkoinen hevonen liittyy Voittajaan ja voittamiseen, eikä koko universumissa ole muita sen tason voittajia, joka oli ja on Jeesus Kristus!

      Synnin, sairauksien, paholaisen, kuoleman ja tuonelan voittaja!

      Jos joku tietää pätevämmän "voittajan" niin sopii esittää?

    • Anonyymi

      Jos ruvetaan väittämään että Valkea hevonen onkin musta paholaisen ratsu?
      Niin ollaan jo pahasti sivuraiteilla.

      Hevosten värit olivat ja ovat:
      * Valkea
      * Tulipunainen
      * Musta
      * Hallava; tuhkanharmaa

      Sekä Ilm. 6:2 jae, että Ilm 19: 11-16

      kertovat samaa asiaa: Valkea hevonen on Jumalan valtakunnan voittoa kuvaava.

      Ilm. 6: 2 tämä Valkea hevonen lähti "voittajana, ja voittamaan". Jeesus itse lähetti apostolinsa Pyhän Hengen voimassa. Heille annettiin "seppele". He saivat Jeesuksen Kristuksen voitossa voittaa pimeydessä olevia ihmisiä Valkeuden valtakuntaan! Voittoisa seurakunta!

      Sitten, kun lopunajan tapahtumat ja tuomiot ovat tietyssä vaiheessa,
      itse Herra Jeesus ratsastaa Voittajana! Valkoisella hevosella. ILm 19:11-16

      Ja? Taivaalliset sotajoukotkin!

      " Ja Häntä seurasivat ratsastaen VALKOISILLA hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavaatteeseen.." ILm. 19:14


      On varsin outoa, että Jeesuksen voiton sijalle halutaan nostaa paholainen jopa viruksia?

      Mikä mättää?

    • Anonyymi

      Kun ihmiset sepittävät ja ovat sepittäneet Valkeasta hevosesta sitä ja tätä, he eivät ole piitanneet Raamatun Sanasta:

      " Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä." ( 2 Piet 1:20-21)

      On vain yksi luotettava "selittäjä" - Raamatun Sanan kokonaisuus. Ja se Pyhän Hengen voimassa ja viisaudessa!

    • Anonyymi

      Kun aika on täyttynyt, itse Herramme Jeesus ratsastaa Valkealla Hevosella!
      Voittajana! Ilm 19: 11-16

      Silloin otetaan kiinno peto, ja sen kanssa väärä profeetta... ja

      Ilm 19:19-21

      • Anonyymi

        Onko Taivaassa kaksi Jeesusta, toinen Jeesus murtaa sinetin ja päästää toisen Jeesuksen valkoisella ratsulla ratsastamaan?
        Ensimmäinen Jeesus voitti jo Golgatalla, ja ilmeisesti tämä toinen Jeesus lähtee vasta nyt niitä voittoja hakemaan.
        Belsebubin oppia tuollainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Taivaassa kaksi Jeesusta, toinen Jeesus murtaa sinetin ja päästää toisen Jeesuksen valkoisella ratsulla ratsastamaan?
        Ensimmäinen Jeesus voitti jo Golgatalla, ja ilmeisesti tämä toinen Jeesus lähtee vasta nyt niitä voittoja hakemaan.
        Belsebubin oppia tuollainen.

        Jeesus oli taivaassa, kun sinettejä avasi!

        Ja 1. Valkean hevosen selässä lähetettiin Kristuksen voittoisa srk-morsian! Seppelöitynä, voittajana voittamaan! ILm 6.2 Jeesus nimenmaan delegoi saamansa voiton seurakunnalleen, valtuutti Jumalan valtakuntaa viemään!

        Lue, äläkä jankuta sekavia!

        Vasta Ilm 19. luvussa ITSE Jeeus ratastaa, kun sitä ennen seurakuntamorsian on saattanut työn päätöksen maailmassa.

        Lue kunnolla sekin luku!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli taivaassa, kun sinettejä avasi!

        Ja 1. Valkean hevosen selässä lähetettiin Kristuksen voittoisa srk-morsian! Seppelöitynä, voittajana voittamaan! ILm 6.2 Jeesus nimenmaan delegoi saamansa voiton seurakunnalleen, valtuutti Jumalan valtakuntaa viemään!

        Lue, äläkä jankuta sekavia!

        Vasta Ilm 19. luvussa ITSE Jeeus ratastaa, kun sitä ennen seurakuntamorsian on saattanut työn päätöksen maailmassa.

        Lue kunnolla sekin luku!

        Seurakunta oli tappamassa sodan, nälän ja ruton kanssa neljäsosan ihmiskuntaa. Koska kerran on kyse seurakunnasta, niin taidankin erota heti seurakunnasta, sillä en halua olla tappajien joukossa. Oli hyvä, että tuokin selvisi.


    • Anonyymi

      Kiittäkää Herraa te kaikki, joilla on Jeesus Herrana!
      Kuningasten kuningas ja herrain Herra!

    • Anonyymi

      Niinkuin Ilm 6:2 luvussa 1. Valkean hevosen selässä ratsasti Kristuksen voittoisa seurkunta; morsian.... alkaen apostolisesta ajasta...
      niin

      Ilm 19. luvussa lopuksi ratsastaa ITSE Herra Jeesus Kristus! Silloin on saatu voitto!
      Lukekaa ja oppikaa!

    • Anonyymi

      Kiitetty olkoon Herra!
      Kun Ilm "toinen valkoinen hevonen" - itse Kristus ratsastaa,
      Ilm 19:11-16

      silloin on Kristuksen morsiamen "valkoisen hevosen" tehtävä tehty!

      Ilm 6:2
      Ilm 19: 6-9

      amen

    • Anonyymi

      Seurakunta ei ratsasta missään, vaan Kristuksen morsian on hääjuhlassa Kristuksen kanssa.
      Etkö tajua alkeitakaan raamatun sanasta?

      • Anonyymi

        1. Valkean hevosen selässä ratsastaa kristuksen seurkuntamorsian.
        Voittajana ja voittamaan, nyt jo yli 2000 vuotta.

        Ilme 6:2

        2, Sitten, kuten ilmestyskirjan 19. luvussa SELVÄSTI sanotaan, on tullut lopuksi aika, että morsian on itsensä valmistanut, työn aika on ohi! Morsian kruunataan!

        Silloin itse Jeesus ratsastaa Valkealla hevosella. Kupeessa on nimi
        Kuningasten Kuningas ja herrain Herra!

        Ilm 19: luku

        Ettekö osaa edes lukea, mitä Raamattu kirjoittaa?

        Ensimmvalkean hevosen välissä on PITKÄ aika!


    • Anonyymi

      Jumala ei oel ristiriitainen.

      1) Valkean hevosen ratsastaja Ilm 6:2 oli Kristuksen seurakunta, voittajana ja voittamaan lähti yli 2000 vuotta sitten.

      2) Kun seurakunta on tehnyt tehtävänsä, se kruunataan ja ITSE HERRA Jeesus ratsastaa valkealla hevosella taivaallisten sotajoukkojen kanssa. Ilm 19. luvussa.

      Muut hevoset on tätä maailmaa, ja pahan palveluksessa.

      Vain valkeat hevoset edustavat Jumalan valtakuntaa.

      JK. Miksi te näette piruja läher joak paikassa?

      Ilmest. kirjan 6 muut hevoset symboloisoivat pahaa, älkää häpäiskö Jumalaa väittämällä että 6:2 valkea hevonen olisi jokin taudinkantaja.

      Vasta "hallava hevonen" = 4. hevonen, kantaa mukanaan mm. "ruttoa".
      Ilm 6:8

      • Anonyymi

        Vai lähetti Hän morsiamensa ratsastamaan. Abaddoko sen sinulle ilmoitti ja käski julistaa.
        Raamattu kuitenkin kertoo seurakunnan eli morsiamen menevän Karitsan häihin. Tuot tänne väkevää eksytystä tänne.


    • Anonyymi

      Niinpä juurikin.

    • Anonyymi

      Niin. Ilmestyrkirjan 6:2 valkea hevonen ei tuo vitsauksia!

    • Anonyymi

      Näin on. Selvästi valkea hevonen on erisorttia!

      • Anonyymi

        On erisorttia kuin hyvä. Se on valon enkelinä esiintyvän pimeyden enkelin ratsuna siinnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On erisorttia kuin hyvä. Se on valon enkelinä esiintyvän pimeyden enkelin ratsuna siinnä.

        Onko sulla perkele-usko? Pistät pimeyden enkelin sinnne, missä sitä ei ole?
        No, pavele sinä paholaista!


    • Anonyymi

      No voi hyvät hyssykät.

      • Anonyymi

        Aloitus on asiaa!


    • Anonyymi

      Raamattu ei sekoile.
      Kun se kirjoittaa valkeista hevosista se on loogista.

      Sitten on erikseen musta, tulipunainen ja hallava hevonen.

      Vain ne, joilla on hämärä tai sokea silmät, näkee valkeassa hevosessa pirun asiaa.

    • Anonyymi

      Niin se menee!

    • Anonyymi

      hengellinen ihminen ei sotke valkeaa ja mustaa hevosta

    • Anonyymi

      valkea ei koronaksi muutu

    • Anonyymi

      Valkea hevonen näkyy mustana vain kun on valheen hengen vallassa!

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe