Olenko minäkin jeesus?

Anonyymi

jeesus teki kaikenlaisia jänniä ihmetekoja.
Mutta olenko minäkin jeesus?
Olen kuitenkin lentänyt halki ilmojen, olen kävellyt vetten päällä. Olihan siinä toki jäätä jalkojen alla, mutta kuitenkin. Olen myös hiihtänyt vetten päällä. Siihen ei jeesus pystynyt.
Olen parantanut sairaita jeesuksen tavoin.. Olen vaihtanut vauvan vaippoja ja pessyt pyllyn. jeesus ei tietääkseni tehnyt kumpaakaan em. asioista.
Olen juonut viiniä ja olutta. jeesus joi vain viiniä. Lonkeroa ja siideriäkin on tullut vedettyä.
Olen polttanut tupakkia ja puhaltanut savurenkaita ilmaan. jeesus ei moiseen pystynyt.
Olen kärsinytihan sairaan kovia fyysisiä kipuja. jeesus kärsi ihan vain silloin tällöin ja toisinaan.
Olen kärsinyt vuosikausia lestaatiolaisuus- nimisen lahkon takia äärimmäisen kovaa henkistä tuskaa. jeesus kärvisteli tuskansa kanssa vain harvoin.
jeesus kuoli kerran, kuten me kaikki kuollaan jossain vaiheessa.

Sumam summarum: ei se jeesus niin kovin kummoinen kaveri ollut. Joi viiniä, puheli pehmoisia ja siinä samalla naiset pesivät hänen jalkojaan.
Syyllistyi myös kiivauden syntiin rahanvaihajien pöytää kaataessaan. Aivan kuin rakas veljemme M. Lohi eduskunnan valiokuntahuoneen ovea paiskoessaan...

Minun on siis pakko olla jeesuksen vertainen, jopa parempi ja pyhempi.

64

735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Päteviä argumentteja kaikki!

    • Anonyymi

      Minäkin olen murtanut leivän ja syönyt kalan, ruisleivän ja lohikalan. Kurlannut oluet, viinit, viskit ja kossut.

      Minulla on myös satoja uskovaisia "seuraajia" jotka kiroavat minut yhdessä ja erikseen jumalattomana pakanana joka helvetissä ikuisesti kärisee.

      Töitäkin tuli tehtyä muutakin kuin liirumlaarumeita joukoille lasketellen ja silmänkääntöä leipä, kala ja viinipalkalla. Mutta nyt olen yhtä patalaiska ynnä muiden elatuksella elävä kuin Jeesus ikinä.

      Kaikkea pehmoista ja eksyttävää tarinaa tulee tosin lasketeltua ja se uppoaa "seuraajiini" kuin häkä saaden heidät epäuskon ja kuumottavan demonisen riivauksen mielentilaan.

      Olen siis enemmän Jeesus kuin Jeesus itse.

    • Anonyymi

      Myös aloitusten tekeminen eri palstojen piristykseksi olisi käypä juttu

      • Anonyymi

        Lestapo...


    • Anonyymi

      Maan alla matkustaminenkin on asia, johon jeesus ei aikanaan pystynyt. Minäpä pystyn!
      Jeesus jolkotteli portaita pitkin, meikä hurauttaa korkeuksiin hissillä. Ihmeellistä, eikö totta!
      Panen einesruoan semmosien laatikon sisään, ja painan nappia. Ja kas: ruoka lämpenee ilman että tarvitsee tehdä tulta! Taikuutta, sanon ma!
      Voin myös puhua maailman toisella puolella olevalle ihmiselle ilman että edes näen häntä. Taikuuta!
      Käännän vivusta/ painan napista, niin saan vettä ilman että sitä täytyy kantaa ämpärillä joesta/ järvestä/ kaivosta. Hullun ihmeellistä ja metkaa!
      jeesus kalpenee kateudesta näiden ihmetekojen takia.

    • Anonyymi

      Yksi suurimmista ihmeistä on se, että kun näpyttelen useimmiten seinässä olevan laitteen näppäimistöä, laite sylkee silkaa rahaa aivan tuosta vain.
      Eipä raamatuissa ole mainintaa moisesta.
      Minun on siis pakko olla jeesus!

    • Anonyymi

      > Minun on siis pakko olla jeesuksen vertainen, jopa parempi ja pyhempi.

      Et ole. Jeesus oli huomattavasti viisaampi.

      • Anonyymi

        No älä!
        Jos minulta älyä puuttuukin, niin sitä kompenoi niin älykännykkä kuin älykäs tietokoneenikin.
        Tietävässä koneessani riittää laskentatehoa ihan hulluna!


    • Anonyymi

      Tempauksen jälkeen kaikki on toisin.

      • Anonyymi

        On minua tempaistu nyrkillä naamaan. Miksi olo tempauksen jälkeen oli kohtuullisen surkea?


      • Anonyymi

        Tempauksen jälkeen tulee vuorossa maastaveto.


    • Anonyymi

      Et ole Jeesus, ihan oma ittes olet.

    • Anonyymi

      Jeesuksesta ja kaikista profeetoista on ennustettu ennen kuin he tulivat maan päälle. Sinusta ei ole. Voit toki olla jotain. Mutta suosittelen olemaan olematta. On helpompi löytää tie Jeesuksen luokse eli synnit anteeksi uskomaan kun ei kuvittele itsestä suuria.
      Sitten jos on joku Napoleon kombleksi , kannattaa harkita hoitoon menemistä, miksi harkita, koska en tiedä voiko lääketieteeseen enään luottaa..

      • Anonyymi

        Ennustan oman tulemiseni. Tulen luultavasti vielä tänään.
        jeesuksen luokse on muuten pirun vaikea löytää. jeesus on kuollut, kalmo matojen syömä, joten hänen ruumiistaan ei ole kahden tuhannen vuoden jälkeen jäljellä mitään.


    • Jokainen vellu luulee olevansa varajeesus. Ja siitä se älämölö syntyykin kun Raamatun sanalla todistetaan, että he ovat valehtelijoita.

      • Anonyymi

        Tässä mitään raamatuita tarvita. Voitko kerrankin pinna todistaa, että Raamattu todistaa mitään?


    • Anonyymi

      En ehkä sittenkään ole jeesus. En nimittäin kuule ääniä pääni sisältä.
      jeesushan puhua pälpätteli mielikuvitusisänsä kanssa.
      ja nuo VL- puhujaisetkin taitavat kuulla samoja ääniä. Ainakin seurapuheidensa yhteydessä esittävät usein kainon toivomuksensa "puhu herra, palvelijasi kuulee".
      Oon yrittäny kuulla samoja ääniä puhujaissetien kanssa. Vaan en oo niitä kuullu. Puhujaisen höpinöitä ja seuraväen huokauksia vaan kuuluu.

      • Anonyymi

        No ellei parannusta tule, kuulet omin korvin:” menkää pois, te kirotut jne”!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ellei parannusta tule, kuulet omin korvin:” menkää pois, te kirotut jne”!

        Mihin/ mille/ kelle täytyisi tehdä parannus?
        VL- lahkoon liittymälläkö sinne taivaaseen pääsee?
        VL-lahko on toki siitä hyvä, että siihen porukkaan kuulumalla ei tarvitse lukea raamatuita tahi uskoa jeesukseen. Ko. väki menee joukkovoiman turvin Taivaallisiin Suviseuroihin.
        Se riittää, että kuulut em. porukkaan.
        Onhan siinä väessä hurjasti pedoja, epärehellisiä remppayrittäjiä, mätiä kaloja, kaksinaamaisia pelureita, kaapissa olevia jne. jne. Mutta olemalla vellu, huono ja kierokin sellainen, pääsee kuulemma sinne ikikunniaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin/ mille/ kelle täytyisi tehdä parannus?
        VL- lahkoon liittymälläkö sinne taivaaseen pääsee?
        VL-lahko on toki siitä hyvä, että siihen porukkaan kuulumalla ei tarvitse lukea raamatuita tahi uskoa jeesukseen. Ko. väki menee joukkovoiman turvin Taivaallisiin Suviseuroihin.
        Se riittää, että kuulut em. porukkaan.
        Onhan siinä väessä hurjasti pedoja, epärehellisiä remppayrittäjiä, mätiä kaloja, kaksinaamaisia pelureita, kaapissa olevia jne. jne. Mutta olemalla vellu, huono ja kierokin sellainen, pääsee kuulemma sinne ikikunniaan

        Ihan mielenkiintoisen hassu ajatus, että kristinusko on ollut noin kaksi tuhatta vuotta ja nyt olisi ainoastaan joku "piskuinen joukko pohjoisessa maassa" joka olisi ainoastaan kelvollinen. Kirjoitukseni lyhentämiseksi en rupea luettelemaan niitä lukuisia epäkohtia, mitä tuossa ajatuksessa on. Mutta jos ihminen uskoo Raamattuun, harva edes yrittää elää sen opetusten mukaan, vaan jonkun joukon opetuksen mukaan. Ja näissä opetuksissa taas näyttäytyy vahva kotiinpäin veto. Eli iso osa opetuksesta on kyllä Raamatusta, mutta sitten on asioita, joita on ehkä kaivamalla kaivettu, tulkittu, väännetty ja käännetykin, että saadaan opista omannäköinen. Oikeastihan Raamatussa on aika vähän opetusta (suhteellista toki). Suurin osa kirjoituksista on vain kertomuksia. Niistä voi tulkita mitä vain.

        Aloittajalle: Jeesus lupasi tulla pian. Olet myöhässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan mielenkiintoisen hassu ajatus, että kristinusko on ollut noin kaksi tuhatta vuotta ja nyt olisi ainoastaan joku "piskuinen joukko pohjoisessa maassa" joka olisi ainoastaan kelvollinen. Kirjoitukseni lyhentämiseksi en rupea luettelemaan niitä lukuisia epäkohtia, mitä tuossa ajatuksessa on. Mutta jos ihminen uskoo Raamattuun, harva edes yrittää elää sen opetusten mukaan, vaan jonkun joukon opetuksen mukaan. Ja näissä opetuksissa taas näyttäytyy vahva kotiinpäin veto. Eli iso osa opetuksesta on kyllä Raamatusta, mutta sitten on asioita, joita on ehkä kaivamalla kaivettu, tulkittu, väännetty ja käännetykin, että saadaan opista omannäköinen. Oikeastihan Raamatussa on aika vähän opetusta (suhteellista toki). Suurin osa kirjoituksista on vain kertomuksia. Niistä voi tulkita mitä vain.

        Aloittajalle: Jeesus lupasi tulla pian. Olet myöhässä.

        jeesuksen tulemisella on peloteltu jo 2000 vuotta. aikas hidas liikkeissän se heppu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan mielenkiintoisen hassu ajatus, että kristinusko on ollut noin kaksi tuhatta vuotta ja nyt olisi ainoastaan joku "piskuinen joukko pohjoisessa maassa" joka olisi ainoastaan kelvollinen. Kirjoitukseni lyhentämiseksi en rupea luettelemaan niitä lukuisia epäkohtia, mitä tuossa ajatuksessa on. Mutta jos ihminen uskoo Raamattuun, harva edes yrittää elää sen opetusten mukaan, vaan jonkun joukon opetuksen mukaan. Ja näissä opetuksissa taas näyttäytyy vahva kotiinpäin veto. Eli iso osa opetuksesta on kyllä Raamatusta, mutta sitten on asioita, joita on ehkä kaivamalla kaivettu, tulkittu, väännetty ja käännetykin, että saadaan opista omannäköinen. Oikeastihan Raamatussa on aika vähän opetusta (suhteellista toki). Suurin osa kirjoituksista on vain kertomuksia. Niistä voi tulkita mitä vain.

        Aloittajalle: Jeesus lupasi tulla pian. Olet myöhässä.

        Kyllä vaan, tuo pian takaisin tuleminen on vähintääkin kummallista. Kuka vielä jaksaa moiseen paluuseen uskoa ? Muistan elävästi, miten ennen vuotta 2000 saarnattiin maailmalopun tulevan ennen tätä vuotta sillä perusteella, kun siellä sanottiin näin: "ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei yksikään liha pelastuisi"!
        Mitähän tämmöisellä lyhentämisellä oikein tahdotaan sanoa ? Aikain saatossa on raamattua tulkittu miten sattuu ja juuri tämä Jeesuksen takaisi tulo on ollut se herkullisin tulkinnan muoto. Mitähän varten sen Jeesuksen tarvitsi lähteä näin kauaksi aikaa pois ja syyksi ilmoitti; menen valmistamaan teille sijaa ja tulen sitten noutamaan teidät.
        Ei ole tullut noutamaan, vaikka varmasti valmistelut on siellä näkymättömässä maailmssa jo tehty loppuun. Jos Herran päivä on sama kuin tuhat vuotta, niin maailman tekeminen eli luomine, vaan se on keksitty taru. Jeesus oli tavallinen ihminen ja kuoli kuten tavalliset ihmiset, eikä ole noussut ylös. Tarvittiin vain kehitellä tällainen tekaistu tarina, jotta saatiin aikaan uusi uskonto nimeltään Kristinusko.
        Maailmahistoria ei tunne yhtäkään tapausta, jossa joku olisi herännyt tai herätetty kuolleista. Jeesushan antoi vallan opetuslapsilleen parantaa sairaita ja herättää kuolleita, mutta eivät pystyneet. Ainoa valta, minkä saivat, oli syntien saarnaaminen anteeksi. Miksi niitä pitäisi antaa anteeksi, kun Jeesus itse antoi kuollessaan anteeksi kaikille entisille ja tuleville ihmisille jo etukäteis lahjana.
        Koko ajan höpötetään sitä pelastumista kuoleman jälkeen, ettei joudu helvetin vaivaan. Koska suurin osa ei kuitenkaan tule pelastumaan, niin aivan turhaa oli koko ristinkuolema. Minusta Ukrainan sodassa kuolleet ovat armosta pelastettuja, koska he ovat joutuneet kokemaan helvetin jo täällä maan päällä. Azovstasin terästehtaalla kärsii suuri joukko helvettiä, joten jos he eivät saa kuolemansa jälkeen taivas osuutta, niin sitten koko ristinkuolema on yhtä tyhjän kanssa. Toisen maailmansodan aikana poltettiin ja kaasutettiin elävältä miljoonia, niin miten lestadiolainen saarnamies, meinaatkos, että heidän pitää olla vielä joskus helvetissä vain sen takia, etteivät olleet lestadiolaisessa uskossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vaan, tuo pian takaisin tuleminen on vähintääkin kummallista. Kuka vielä jaksaa moiseen paluuseen uskoa ? Muistan elävästi, miten ennen vuotta 2000 saarnattiin maailmalopun tulevan ennen tätä vuotta sillä perusteella, kun siellä sanottiin näin: "ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei yksikään liha pelastuisi"!
        Mitähän tämmöisellä lyhentämisellä oikein tahdotaan sanoa ? Aikain saatossa on raamattua tulkittu miten sattuu ja juuri tämä Jeesuksen takaisi tulo on ollut se herkullisin tulkinnan muoto. Mitähän varten sen Jeesuksen tarvitsi lähteä näin kauaksi aikaa pois ja syyksi ilmoitti; menen valmistamaan teille sijaa ja tulen sitten noutamaan teidät.
        Ei ole tullut noutamaan, vaikka varmasti valmistelut on siellä näkymättömässä maailmssa jo tehty loppuun. Jos Herran päivä on sama kuin tuhat vuotta, niin maailman tekeminen eli luomine, vaan se on keksitty taru. Jeesus oli tavallinen ihminen ja kuoli kuten tavalliset ihmiset, eikä ole noussut ylös. Tarvittiin vain kehitellä tällainen tekaistu tarina, jotta saatiin aikaan uusi uskonto nimeltään Kristinusko.
        Maailmahistoria ei tunne yhtäkään tapausta, jossa joku olisi herännyt tai herätetty kuolleista. Jeesushan antoi vallan opetuslapsilleen parantaa sairaita ja herättää kuolleita, mutta eivät pystyneet. Ainoa valta, minkä saivat, oli syntien saarnaaminen anteeksi. Miksi niitä pitäisi antaa anteeksi, kun Jeesus itse antoi kuollessaan anteeksi kaikille entisille ja tuleville ihmisille jo etukäteis lahjana.
        Koko ajan höpötetään sitä pelastumista kuoleman jälkeen, ettei joudu helvetin vaivaan. Koska suurin osa ei kuitenkaan tule pelastumaan, niin aivan turhaa oli koko ristinkuolema. Minusta Ukrainan sodassa kuolleet ovat armosta pelastettuja, koska he ovat joutuneet kokemaan helvetin jo täällä maan päällä. Azovstasin terästehtaalla kärsii suuri joukko helvettiä, joten jos he eivät saa kuolemansa jälkeen taivas osuutta, niin sitten koko ristinkuolema on yhtä tyhjän kanssa. Toisen maailmansodan aikana poltettiin ja kaasutettiin elävältä miljoonia, niin miten lestadiolainen saarnamies, meinaatkos, että heidän pitää olla vielä joskus helvetissä vain sen takia, etteivät olleet lestadiolaisessa uskossa.

        Raamatun mukaan kukaan ei tiedä, milloin Jeesus tulee takaisin ja mitä se todellisuudessa tarkoittaa. Jos ihmiset ovat uskoneet, että aika on silloin ja silloin ja ovat erehtyneet, se ei vakuuta mistään muustan kuin ihmisten vääristä tulkinnoista - ja siitä, että he eivät sisäistäneet Jeesuksen keskeisintä sanomaa: eläkää Jumalan tahdon mukaisesti hyvä elämä niin, että ihmiset sen vaikutuksesta kiittävät Jumalaa.

        Jumalalle aika on merkityksetön, toisin kuin ihmisille: "Sillä tuhat vuotta on sinun silmissäsi niinkuin eilinen päivä, joka meni ohitse, ja niinkuin öinen vartiohetki." Käsityksemme ajasta perustuu siihen, mitä havaitsemme aistein, ei siihen mitä aika todellisuudessa on.

        Ei Jeesus perustanut kristinuskoa, vaan ihmiset. "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin .. , jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi." Jos ihmisellä olisi tällainen usko, eikö hän voisi herätää kuolleitakin - kuulostaahan se yhtä mahdottomalta kuin vuoren heittäytyminen mereen sanan voimalla.

        En tiedä, mihin perustat käsityksen, että Jeesus on antanut synnit anteeksi "entisille ja tuleville ihmisille jo etukäteislahjana." Niinkö Jeesus opetti? Eikö näin: "Ihmisen pojan eteen kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. " Kuka meistä voi olla varma, että pelastuu, sillä vaikka yhdellä hetkellä uskommekin, kuka uskoo ja jaksaa valvoa? Ilman yhteyttä Jumalaan se on mahdotonta.

        Jumala on rakkaus niille, jotka rakastavat. Ne, jotka eivät rakasta, mutta jotka saarnaavat rakkaudesta, pilaavat Jumalan nimen ihmisten keskuudessa. He rikkovat kaikkein ylimmän käskyn. Niin tekevät ne Jumalanmiehinä esiintyvät, jotka suullaan hokevat siunausta venäläissotilaille - niille jotka tekevät Ukrainassa vääryyttä viattomille - ja jumalakseen korottamalleen Putinille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan kukaan ei tiedä, milloin Jeesus tulee takaisin ja mitä se todellisuudessa tarkoittaa. Jos ihmiset ovat uskoneet, että aika on silloin ja silloin ja ovat erehtyneet, se ei vakuuta mistään muustan kuin ihmisten vääristä tulkinnoista - ja siitä, että he eivät sisäistäneet Jeesuksen keskeisintä sanomaa: eläkää Jumalan tahdon mukaisesti hyvä elämä niin, että ihmiset sen vaikutuksesta kiittävät Jumalaa.

        Jumalalle aika on merkityksetön, toisin kuin ihmisille: "Sillä tuhat vuotta on sinun silmissäsi niinkuin eilinen päivä, joka meni ohitse, ja niinkuin öinen vartiohetki." Käsityksemme ajasta perustuu siihen, mitä havaitsemme aistein, ei siihen mitä aika todellisuudessa on.

        Ei Jeesus perustanut kristinuskoa, vaan ihmiset. "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin .. , jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi." Jos ihmisellä olisi tällainen usko, eikö hän voisi herätää kuolleitakin - kuulostaahan se yhtä mahdottomalta kuin vuoren heittäytyminen mereen sanan voimalla.

        En tiedä, mihin perustat käsityksen, että Jeesus on antanut synnit anteeksi "entisille ja tuleville ihmisille jo etukäteislahjana." Niinkö Jeesus opetti? Eikö näin: "Ihmisen pojan eteen kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. " Kuka meistä voi olla varma, että pelastuu, sillä vaikka yhdellä hetkellä uskommekin, kuka uskoo ja jaksaa valvoa? Ilman yhteyttä Jumalaan se on mahdotonta.

        Jumala on rakkaus niille, jotka rakastavat. Ne, jotka eivät rakasta, mutta jotka saarnaavat rakkaudesta, pilaavat Jumalan nimen ihmisten keskuudessa. He rikkovat kaikkein ylimmän käskyn. Niin tekevät ne Jumalanmiehinä esiintyvät, jotka suullaan hokevat siunausta venäläissotilaille - niille jotka tekevät Ukrainassa vääryyttä viattomille - ja jumalakseen korottamalleen Putinille.

        """""""""En tiedä, mihin perustat käsityksen, että Jeesus on antanut synnit anteeksi "entisille ja tuleville ihmisille jo etukäteislahjana.""""""""""

        Minä tiedän, se perustuu Raamattuun!

        Uskolla Jeesukseen, kasteesta ja suun tunnustuksella pääsettuosta syntien anteeksiannosta
        Osalliseksi!

        Room.
        10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        """""""""En tiedä, mihin perustat käsityksen, että Jeesus on antanut synnit anteeksi "entisille ja tuleville ihmisille jo etukäteislahjana.""""""""""

        Minä tiedän, se perustuu Raamattuun!

        Uskolla Jeesukseen, kasteesta ja suun tunnustuksella pääsettuosta syntien anteeksiannosta
        Osalliseksi!

        Room.
        10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään.

        Sinä siteeraat Paavalin sanoja, et Jeesuksen sanoja. Ihmisen sanat, joiden tulkinnasta et edes voi tietää, ovat sinulle "tie, totuus ja elämä". Jeesus on minun lunastajani, Jumala on minun voimani, Henki minun turvani.

        Jos pelkästään Jumalan nimeä hokemalla tulisimme vanhurskaiksi, miksi Jeesus sanoo Matteuksen evankeliumissa 7:21-23: "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siteeraat Paavalin sanoja, et Jeesuksen sanoja. Ihmisen sanat, joiden tulkinnasta et edes voi tietää, ovat sinulle "tie, totuus ja elämä". Jeesus on minun lunastajani, Jumala on minun voimani, Henki minun turvani.

        Jos pelkästään Jumalan nimeä hokemalla tulisimme vanhurskaiksi, miksi Jeesus sanoo Matteuksen evankeliumissa 7:21-23: "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."

        Olet saatana!

        Jeesuksen Kristuksen nimessä:Poistu luotani saatana!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olet saatana!

        Jeesuksen Kristuksen nimessä:Poistu luotani saatana!

        Eivätpä ole ajat muuttuneet. Jeesusta syytettiin, että hän ajoi Saatanan voimalla ulos riivaajia (Luukas 7:15). Selailepa vastauksiasi ja mieti mitä oikeasti kerrot niissä itsestäsi.

        P.S. Erisnimet kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olet saatana!

        Jeesuksen Kristuksen nimessä:Poistu luotani saatana!

        Siteeraatko Espan kaaharia?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olet saatana!

        Jeesuksen Kristuksen nimessä:Poistu luotani saatana!

        Oletpa alhainen uskovainen! Kenestäkään lähimmäisestä ei pidä sanoa noin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan kukaan ei tiedä, milloin Jeesus tulee takaisin ja mitä se todellisuudessa tarkoittaa. Jos ihmiset ovat uskoneet, että aika on silloin ja silloin ja ovat erehtyneet, se ei vakuuta mistään muustan kuin ihmisten vääristä tulkinnoista - ja siitä, että he eivät sisäistäneet Jeesuksen keskeisintä sanomaa: eläkää Jumalan tahdon mukaisesti hyvä elämä niin, että ihmiset sen vaikutuksesta kiittävät Jumalaa.

        Jumalalle aika on merkityksetön, toisin kuin ihmisille: "Sillä tuhat vuotta on sinun silmissäsi niinkuin eilinen päivä, joka meni ohitse, ja niinkuin öinen vartiohetki." Käsityksemme ajasta perustuu siihen, mitä havaitsemme aistein, ei siihen mitä aika todellisuudessa on.

        Ei Jeesus perustanut kristinuskoa, vaan ihmiset. "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin .. , jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi." Jos ihmisellä olisi tällainen usko, eikö hän voisi herätää kuolleitakin - kuulostaahan se yhtä mahdottomalta kuin vuoren heittäytyminen mereen sanan voimalla.

        En tiedä, mihin perustat käsityksen, että Jeesus on antanut synnit anteeksi "entisille ja tuleville ihmisille jo etukäteislahjana." Niinkö Jeesus opetti? Eikö näin: "Ihmisen pojan eteen kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. " Kuka meistä voi olla varma, että pelastuu, sillä vaikka yhdellä hetkellä uskommekin, kuka uskoo ja jaksaa valvoa? Ilman yhteyttä Jumalaan se on mahdotonta.

        Jumala on rakkaus niille, jotka rakastavat. Ne, jotka eivät rakasta, mutta jotka saarnaavat rakkaudesta, pilaavat Jumalan nimen ihmisten keskuudessa. He rikkovat kaikkein ylimmän käskyn. Niin tekevät ne Jumalanmiehinä esiintyvät, jotka suullaan hokevat siunausta venäläissotilaille - niille jotka tekevät Ukrainassa vääryyttä viattomille - ja jumalakseen korottamalleen Putinille.

        >>>Raamatun mukaan kukaan ei tiedä, milloin Jeesus tulee takaisin ja mitä se todellisuudessa tarkoittaa.>>> Raamattu ei ole salaisuuden kirja.
        Hän kertoi opetuslapsilleen tulemisen merkit Matt 24;32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.
        34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.
        Jos hiemankaan tunnet hermeneutiikkaa, päivä on määrätty selvästi, 14,5-48 se alkaa.
        Kannattaa lukea Kirjaa, ei ne puh- velit mitään asiasta tiedä.
        Kristillisessä elämässä se on kaikille selvä.

        Niin ovat tehneet, -50/60 luvulla Vl herrat ostivat halvalla paniikkiin saarnattujen maatiloja, koska aika oli kuulemma kypsä. Jehovat ovat julistaneet jo neljä ajankohtaa, ensimmäinen 1914.

        Kristityt eivät menneet tuohonkaan pakanalliseen harhaan.

        Ei ihmiset tulkinneet väärin, koska Raamatun lukukielto tiesi hoitoja. Puh- velit ne saatanallisesti kusettivat seurakuntaansa.

        Näyttää, että harhaa esiintyy vieläkin; eläkää Jumalan tahdon mukaisesti hyvä elämä niin, että ihmiset sen vaikutuksesta kiittävät Jumalaa.

        Ajattele, Jumalalla on VAIN 618 mizvaa, eli käskyä ja UT;n valta on Jeesuksen, ei ihme, jos seurakunta oirehtii.
        Kaikkivaltiaalla Jeesuksella on vain yksi käsky ja yksi kehoitus, joka kertoo suoraan pelastumisen, ja se on usko Häneen. Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa

        Tätä tunnustusta Kerhossa vieroksutaan.
        Mikä on mielestäsi Kristuksen keskeinen sanoma?

        Tuo aika on vain elementti, jos on kastettu Kristukseen, jopa kuollutkin on elävä Hänelle.

        >Ei Jeesus perustanut kristinuskoa, vaan ihmiset. "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin .. , jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi." Jos ihmisellä olisi tällainen usko, eikö hän voisi herätää kuolleitakin - kuulostaahan se yhtä mahdottomalta kuin vuoren heittäytyminen mereen sanan voimalla.** Näin se todella on, joten uskomme on vajavaista. Hyvä kommentti.

        >>>En tiedä, mihin perustat käsityksen, että Jeesus on antanut synnit anteeksi "entisille ja tuleville ihmisille jo etukäteislahjana." *** Sitä saa todella miettiä, ja joku saarnaakin vielä niin. Jokainen synti on aina ihmisen oma, eikä Hän kärsi muiden synneistä, ja se on vain osoitettava Jeesukselle, pyyntönä katuvana, upotuskasteessa, tai ehtoollisena. Näin se Raamatun mukaan menee, ja se toimii.

        >>Niinkö Jeesus opetti? Eikö näin: "Ihmisen pojan eteen kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. " Kuka meistä voi olla varma, että pelastuu, sillä vaikka yhdellä hetkellä uskommekin, kuka uskoo ja jaksaa valvoa? **** Paljon asiaa, mutta korjattavaa on se, että kuka kastetaan, niin pelastuu, jos usko Jeesukseen luvattuna Messiaana riittää tuomiolle asti.
        Kaste on niin merkityksellinen; Mark. 16:16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen,
        Silloin ihminen oksastetaan Jeesus puun runkoon ja saa statuksen Pyhä ja Jeesus sei aja pois, sen voi tehdä vain ihminen itse.
        Tuo lupaus on pysyvä, mutta pitää vaalia sitä, tekemällä Pyhiä tekoja, sillä onhan tuomio "tekojemme mukaan". Siitä Jeesuksen veli Jaakob on aika kriittinen. Jaak. 2:20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Welluissahan teot on omavanhurskautta.

        >>Ilman yhteyttä Jumalaan se on mahdotonta.** Hieman korjaan. Jumala yhteyttä ei pakanat saa muuten kun löytämällä Jeesuksen (eli mahdottomuus) Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani

        Vain kristityillä ja Israelilla on Jumala, adonai. Ei muilla.

        >>Jumala on rakkaus niille, jotka rakastavat.** Hieman ihmettelen tuota, sillä Hän on Totinen Jumala, jolla on vain Laki, armokin on Jeesuksessa.
        Kuitenkin minulle Isä on hyvin Rakas, joten se menee juuri toisin päin.

        Jos puhut Uudesta Testamentista, kovin ei kannata Jumalan kanssa yrittää velejeillä, sillä asialla ei ole mitään vastakaikua, Hän ei ole koskaan puhunut sanaakaan Pakanoille, mutta on kuitenkin kaiken Isä ja Jumalan Valtakunnassa on Hänellä Jeesuksen luovuttama valta, paikkahan on Uusi Jerusalem, josta voit lukea Ilm 21;1-6.
        Näitähän jumalien valtakuntia on kautta pakanamaailman, jota johtaa ihminen. Melkoista markkinatunnelmaa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        >>>Raamatun mukaan kukaan ei tiedä, milloin Jeesus tulee takaisin ja mitä se todellisuudessa tarkoittaa.>>> Raamattu ei ole salaisuuden kirja.
        Hän kertoi opetuslapsilleen tulemisen merkit Matt 24;32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.
        34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.
        Jos hiemankaan tunnet hermeneutiikkaa, päivä on määrätty selvästi, 14,5-48 se alkaa.
        Kannattaa lukea Kirjaa, ei ne puh- velit mitään asiasta tiedä.
        Kristillisessä elämässä se on kaikille selvä.

        Niin ovat tehneet, -50/60 luvulla Vl herrat ostivat halvalla paniikkiin saarnattujen maatiloja, koska aika oli kuulemma kypsä. Jehovat ovat julistaneet jo neljä ajankohtaa, ensimmäinen 1914.

        Kristityt eivät menneet tuohonkaan pakanalliseen harhaan.

        Ei ihmiset tulkinneet väärin, koska Raamatun lukukielto tiesi hoitoja. Puh- velit ne saatanallisesti kusettivat seurakuntaansa.

        Näyttää, että harhaa esiintyy vieläkin; eläkää Jumalan tahdon mukaisesti hyvä elämä niin, että ihmiset sen vaikutuksesta kiittävät Jumalaa.

        Ajattele, Jumalalla on VAIN 618 mizvaa, eli käskyä ja UT;n valta on Jeesuksen, ei ihme, jos seurakunta oirehtii.
        Kaikkivaltiaalla Jeesuksella on vain yksi käsky ja yksi kehoitus, joka kertoo suoraan pelastumisen, ja se on usko Häneen. Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa

        Tätä tunnustusta Kerhossa vieroksutaan.
        Mikä on mielestäsi Kristuksen keskeinen sanoma?

        Tuo aika on vain elementti, jos on kastettu Kristukseen, jopa kuollutkin on elävä Hänelle.

        >Ei Jeesus perustanut kristinuskoa, vaan ihmiset. "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin .. , jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi." Jos ihmisellä olisi tällainen usko, eikö hän voisi herätää kuolleitakin - kuulostaahan se yhtä mahdottomalta kuin vuoren heittäytyminen mereen sanan voimalla.** Näin se todella on, joten uskomme on vajavaista. Hyvä kommentti.

        >>>En tiedä, mihin perustat käsityksen, että Jeesus on antanut synnit anteeksi "entisille ja tuleville ihmisille jo etukäteislahjana." *** Sitä saa todella miettiä, ja joku saarnaakin vielä niin. Jokainen synti on aina ihmisen oma, eikä Hän kärsi muiden synneistä, ja se on vain osoitettava Jeesukselle, pyyntönä katuvana, upotuskasteessa, tai ehtoollisena. Näin se Raamatun mukaan menee, ja se toimii.

        >>Niinkö Jeesus opetti? Eikö näin: "Ihmisen pojan eteen kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. " Kuka meistä voi olla varma, että pelastuu, sillä vaikka yhdellä hetkellä uskommekin, kuka uskoo ja jaksaa valvoa? **** Paljon asiaa, mutta korjattavaa on se, että kuka kastetaan, niin pelastuu, jos usko Jeesukseen luvattuna Messiaana riittää tuomiolle asti.
        Kaste on niin merkityksellinen; Mark. 16:16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen,
        Silloin ihminen oksastetaan Jeesus puun runkoon ja saa statuksen Pyhä ja Jeesus sei aja pois, sen voi tehdä vain ihminen itse.
        Tuo lupaus on pysyvä, mutta pitää vaalia sitä, tekemällä Pyhiä tekoja, sillä onhan tuomio "tekojemme mukaan". Siitä Jeesuksen veli Jaakob on aika kriittinen. Jaak. 2:20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Welluissahan teot on omavanhurskautta.

        >>Ilman yhteyttä Jumalaan se on mahdotonta.** Hieman korjaan. Jumala yhteyttä ei pakanat saa muuten kun löytämällä Jeesuksen (eli mahdottomuus) Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani

        Vain kristityillä ja Israelilla on Jumala, adonai. Ei muilla.

        >>Jumala on rakkaus niille, jotka rakastavat.** Hieman ihmettelen tuota, sillä Hän on Totinen Jumala, jolla on vain Laki, armokin on Jeesuksessa.
        Kuitenkin minulle Isä on hyvin Rakas, joten se menee juuri toisin päin.

        Jos puhut Uudesta Testamentista, kovin ei kannata Jumalan kanssa yrittää velejeillä, sillä asialla ei ole mitään vastakaikua, Hän ei ole koskaan puhunut sanaakaan Pakanoille, mutta on kuitenkin kaiken Isä ja Jumalan Valtakunnassa on Hänellä Jeesuksen luovuttama valta, paikkahan on Uusi Jerusalem, josta voit lukea Ilm 21;1-6.
        Näitähän jumalien valtakuntia on kautta pakanamaailman, jota johtaa ihminen. Melkoista markkinatunnelmaa.

        Helppo- pinnan sirkus vauhdissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helppo- pinnan sirkus vauhdissa.

        Tuonko verran sait siitä irti?
        Et paljon koostunut kyllä, mutta ei se mitään, Jeesus on hukassa koko lahkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vaan, tuo pian takaisin tuleminen on vähintääkin kummallista. Kuka vielä jaksaa moiseen paluuseen uskoa ? Muistan elävästi, miten ennen vuotta 2000 saarnattiin maailmalopun tulevan ennen tätä vuotta sillä perusteella, kun siellä sanottiin näin: "ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei yksikään liha pelastuisi"!
        Mitähän tämmöisellä lyhentämisellä oikein tahdotaan sanoa ? Aikain saatossa on raamattua tulkittu miten sattuu ja juuri tämä Jeesuksen takaisi tulo on ollut se herkullisin tulkinnan muoto. Mitähän varten sen Jeesuksen tarvitsi lähteä näin kauaksi aikaa pois ja syyksi ilmoitti; menen valmistamaan teille sijaa ja tulen sitten noutamaan teidät.
        Ei ole tullut noutamaan, vaikka varmasti valmistelut on siellä näkymättömässä maailmssa jo tehty loppuun. Jos Herran päivä on sama kuin tuhat vuotta, niin maailman tekeminen eli luomine, vaan se on keksitty taru. Jeesus oli tavallinen ihminen ja kuoli kuten tavalliset ihmiset, eikä ole noussut ylös. Tarvittiin vain kehitellä tällainen tekaistu tarina, jotta saatiin aikaan uusi uskonto nimeltään Kristinusko.
        Maailmahistoria ei tunne yhtäkään tapausta, jossa joku olisi herännyt tai herätetty kuolleista. Jeesushan antoi vallan opetuslapsilleen parantaa sairaita ja herättää kuolleita, mutta eivät pystyneet. Ainoa valta, minkä saivat, oli syntien saarnaaminen anteeksi. Miksi niitä pitäisi antaa anteeksi, kun Jeesus itse antoi kuollessaan anteeksi kaikille entisille ja tuleville ihmisille jo etukäteis lahjana.
        Koko ajan höpötetään sitä pelastumista kuoleman jälkeen, ettei joudu helvetin vaivaan. Koska suurin osa ei kuitenkaan tule pelastumaan, niin aivan turhaa oli koko ristinkuolema. Minusta Ukrainan sodassa kuolleet ovat armosta pelastettuja, koska he ovat joutuneet kokemaan helvetin jo täällä maan päällä. Azovstasin terästehtaalla kärsii suuri joukko helvettiä, joten jos he eivät saa kuolemansa jälkeen taivas osuutta, niin sitten koko ristinkuolema on yhtä tyhjän kanssa. Toisen maailmansodan aikana poltettiin ja kaasutettiin elävältä miljoonia, niin miten lestadiolainen saarnamies, meinaatkos, että heidän pitää olla vielä joskus helvetissä vain sen takia, etteivät olleet lestadiolaisessa uskossa.

        "Miksi niitä pitäisi antaa anteeksi, kun Jeesus itse antoi kuollessaan anteeksi kaikille entisille ja tuleville ihmisille jo etukäteis lahjana." - Tämä on luterilainen harhaoppi. Jeesuksen uhrikuolema tarvitaan armon mahdollistamiseksi ihmisille. Ilman yksilön parannusta ja ankkurimaista uskoa armo ei ehkä "riitä" eikä "osu kohdalle": Jumalalla on kuitenkin valta armahtaa pakanakin tapaseurakuntalaisen sijasta.

        " Maailmahistoria ei tunne yhtäkään tapausta, jossa joku olisi herännyt tai herätetty kuolleista. " - Se ei todista, ettei niitä olisi. Jeesus palautti muutamaan ruumiiseen elämän. Itse hän nousi ylös uudessa ruumiissa, mikä oli siihen saakka ja on toistaiseksi uniikki ihme, Jumalan toisen luomisviikon ensimmäinen luomistapahtuma. Viikko jatkuu.

        "Koska suurin osa ei kuitenkaan tule pelastumaan, niin aivan turhaa oli koko ristinkuolema. - Hyvä ihminen ei joudu kadotukseen. Jumala on oikeudenmukainen ja armollinen.

        "Minusta Ukrainan sodassa kuolleet ovat armosta pelastettuja, koska he ovat joutuneet kokemaan helvetin jo täällä maan päällä." - Tosin ihmisen pahuutta on aina yhden tsunamillisen verran.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tuonko verran sait siitä irti?
        Et paljon koostunut kyllä, mutta ei se mitään, Jeesus on hukassa koko lahkossa.

        Miten koostaminen tähän liittyy?


      • Anonyymi

        Sinulla ei olekkaan sitä samaa pyhää henkeä. Sitäpaitsi kannabiksen käyttö on nykyään usemmissa maissa kiellettyäkin. Jeesus altistui tarinan mukaan suitsukkeille jo pienenä mikä selittää skitsofrenian ja psykoosit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa alhainen uskovainen! Kenestäkään lähimmäisestä ei pidä sanoa noin.

        Onko saatana sinulle uskova ja lähimmäinen? Se, kenen sormien kautta hän näpytteli eksyttävän sanomansa, ei ole merkityksellistä.

        PS! On erisnimi, jonka kirjoitan aina pienellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten koostaminen tähän liittyy?

        Se on vähästä kiinni, älystä. Joten älä pahoita sillä itseäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siteeraatko Espan kaaharia?

        Se Saatanasta puhuu, joka Saatanan avulla hallitsee seurakuntaa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        >>>Raamatun mukaan kukaan ei tiedä, milloin Jeesus tulee takaisin ja mitä se todellisuudessa tarkoittaa.>>> Raamattu ei ole salaisuuden kirja.
        Hän kertoi opetuslapsilleen tulemisen merkit Matt 24;32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.
        34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.
        Jos hiemankaan tunnet hermeneutiikkaa, päivä on määrätty selvästi, 14,5-48 se alkaa.
        Kannattaa lukea Kirjaa, ei ne puh- velit mitään asiasta tiedä.
        Kristillisessä elämässä se on kaikille selvä.

        Niin ovat tehneet, -50/60 luvulla Vl herrat ostivat halvalla paniikkiin saarnattujen maatiloja, koska aika oli kuulemma kypsä. Jehovat ovat julistaneet jo neljä ajankohtaa, ensimmäinen 1914.

        Kristityt eivät menneet tuohonkaan pakanalliseen harhaan.

        Ei ihmiset tulkinneet väärin, koska Raamatun lukukielto tiesi hoitoja. Puh- velit ne saatanallisesti kusettivat seurakuntaansa.

        Näyttää, että harhaa esiintyy vieläkin; eläkää Jumalan tahdon mukaisesti hyvä elämä niin, että ihmiset sen vaikutuksesta kiittävät Jumalaa.

        Ajattele, Jumalalla on VAIN 618 mizvaa, eli käskyä ja UT;n valta on Jeesuksen, ei ihme, jos seurakunta oirehtii.
        Kaikkivaltiaalla Jeesuksella on vain yksi käsky ja yksi kehoitus, joka kertoo suoraan pelastumisen, ja se on usko Häneen. Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa

        Tätä tunnustusta Kerhossa vieroksutaan.
        Mikä on mielestäsi Kristuksen keskeinen sanoma?

        Tuo aika on vain elementti, jos on kastettu Kristukseen, jopa kuollutkin on elävä Hänelle.

        >Ei Jeesus perustanut kristinuskoa, vaan ihmiset. "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin .. , jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi." Jos ihmisellä olisi tällainen usko, eikö hän voisi herätää kuolleitakin - kuulostaahan se yhtä mahdottomalta kuin vuoren heittäytyminen mereen sanan voimalla.** Näin se todella on, joten uskomme on vajavaista. Hyvä kommentti.

        >>>En tiedä, mihin perustat käsityksen, että Jeesus on antanut synnit anteeksi "entisille ja tuleville ihmisille jo etukäteislahjana." *** Sitä saa todella miettiä, ja joku saarnaakin vielä niin. Jokainen synti on aina ihmisen oma, eikä Hän kärsi muiden synneistä, ja se on vain osoitettava Jeesukselle, pyyntönä katuvana, upotuskasteessa, tai ehtoollisena. Näin se Raamatun mukaan menee, ja se toimii.

        >>Niinkö Jeesus opetti? Eikö näin: "Ihmisen pojan eteen kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. " Kuka meistä voi olla varma, että pelastuu, sillä vaikka yhdellä hetkellä uskommekin, kuka uskoo ja jaksaa valvoa? **** Paljon asiaa, mutta korjattavaa on se, että kuka kastetaan, niin pelastuu, jos usko Jeesukseen luvattuna Messiaana riittää tuomiolle asti.
        Kaste on niin merkityksellinen; Mark. 16:16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen,
        Silloin ihminen oksastetaan Jeesus puun runkoon ja saa statuksen Pyhä ja Jeesus sei aja pois, sen voi tehdä vain ihminen itse.
        Tuo lupaus on pysyvä, mutta pitää vaalia sitä, tekemällä Pyhiä tekoja, sillä onhan tuomio "tekojemme mukaan". Siitä Jeesuksen veli Jaakob on aika kriittinen. Jaak. 2:20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Welluissahan teot on omavanhurskautta.

        >>Ilman yhteyttä Jumalaan se on mahdotonta.** Hieman korjaan. Jumala yhteyttä ei pakanat saa muuten kun löytämällä Jeesuksen (eli mahdottomuus) Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani

        Vain kristityillä ja Israelilla on Jumala, adonai. Ei muilla.

        >>Jumala on rakkaus niille, jotka rakastavat.** Hieman ihmettelen tuota, sillä Hän on Totinen Jumala, jolla on vain Laki, armokin on Jeesuksessa.
        Kuitenkin minulle Isä on hyvin Rakas, joten se menee juuri toisin päin.

        Jos puhut Uudesta Testamentista, kovin ei kannata Jumalan kanssa yrittää velejeillä, sillä asialla ei ole mitään vastakaikua, Hän ei ole koskaan puhunut sanaakaan Pakanoille, mutta on kuitenkin kaiken Isä ja Jumalan Valtakunnassa on Hänellä Jeesuksen luovuttama valta, paikkahan on Uusi Jerusalem, josta voit lukea Ilm 21;1-6.
        Näitähän jumalien valtakuntia on kautta pakanamaailman, jota johtaa ihminen. Melkoista markkinatunnelmaa.

        Tuota selvennän: "Jumala on rakkaus niille, jotka rakastavat." Kun ihminen kokee Jumalan rakkauden, hän tulee tuntemaan Jeesuksen rakkauden, sen rakkauden, josta Pietari kirjoittaa:
        2.Pietarin kirje:
        1:1 Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.
        1:2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
        1:3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
        1:4 joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
        1:5 niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
        1:6 ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,
        1:7 jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.
        1:8 Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.

        TV7:stä tuli äskettäin ohjelma "Toivolla on nimi". Se kertoo rakkaudesta, jota maailma ei tunne, rakkaudesta, josta kerrotaan Johanneksen evankeliuminen17 luvun jakeissa 20.-23.

        Ole siunattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota selvennän: "Jumala on rakkaus niille, jotka rakastavat." Kun ihminen kokee Jumalan rakkauden, hän tulee tuntemaan Jeesuksen rakkauden, sen rakkauden, josta Pietari kirjoittaa:
        2.Pietarin kirje:
        1:1 Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.
        1:2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
        1:3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
        1:4 joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
        1:5 niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
        1:6 ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,
        1:7 jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.
        1:8 Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.

        TV7:stä tuli äskettäin ohjelma "Toivolla on nimi". Se kertoo rakkaudesta, jota maailma ei tunne, rakkaudesta, josta kerrotaan Johanneksen evankeliuminen17 luvun jakeissa 20.-23.

        Ole siunattu.

        Linkki ohjelmaan: https://www.tv7.fi/arkki/toivolla-on-nimi_p68301/


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuota selvennän: "Jumala on rakkaus niille, jotka rakastavat." Kun ihminen kokee Jumalan rakkauden, hän tulee tuntemaan Jeesuksen rakkauden, sen rakkauden, josta Pietari kirjoittaa:
        2.Pietarin kirje:
        1:1 Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.
        1:2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
        1:3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
        1:4 joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
        1:5 niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
        1:6 ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,
        1:7 jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.
        1:8 Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.

        TV7:stä tuli äskettäin ohjelma "Toivolla on nimi". Se kertoo rakkaudesta, jota maailma ei tunne, rakkaudesta, josta kerrotaan Johanneksen evankeliuminen17 luvun jakeissa 20.-23.

        Ole siunattu.

        Olet liikuttavan oikeassa, Kristityn suhteen, mutta sekulaarille Pakanalle Jumalan on vain
        Laki ja Luoja.
        Kun on uudestisyntynyt, Jeesuksen seuraaja, niin kirjoitustasi ei voi muuta kun ihailla. Se on Juuri näin.
        Mutta vastaus olikin Lestadiolaisille, jotka eivät seuraa Jeesusta, ainoastaan kuvittelevaansa Jumalaa, jota ei ole ilman Jeesuksen sisäistä tuntemusta.
        Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
        Kaikkeen mihin mennään tai ollaan menossa, on aina tie olemassa.

        Kirjoituksesi oli hyvä, mutta se oli ilmeisesti suunnattu uudestisyntymättömälle, kastamattomalle foorumille.

        Suurkiitos oikaisusta, siunausta Herrassa Jeesuksessa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        >>>Raamatun mukaan kukaan ei tiedä, milloin Jeesus tulee takaisin ja mitä se todellisuudessa tarkoittaa.>>> Raamattu ei ole salaisuuden kirja.
        Hän kertoi opetuslapsilleen tulemisen merkit Matt 24;32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.
        34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.
        Jos hiemankaan tunnet hermeneutiikkaa, päivä on määrätty selvästi, 14,5-48 se alkaa.
        Kannattaa lukea Kirjaa, ei ne puh- velit mitään asiasta tiedä.
        Kristillisessä elämässä se on kaikille selvä.

        Niin ovat tehneet, -50/60 luvulla Vl herrat ostivat halvalla paniikkiin saarnattujen maatiloja, koska aika oli kuulemma kypsä. Jehovat ovat julistaneet jo neljä ajankohtaa, ensimmäinen 1914.

        Kristityt eivät menneet tuohonkaan pakanalliseen harhaan.

        Ei ihmiset tulkinneet väärin, koska Raamatun lukukielto tiesi hoitoja. Puh- velit ne saatanallisesti kusettivat seurakuntaansa.

        Näyttää, että harhaa esiintyy vieläkin; eläkää Jumalan tahdon mukaisesti hyvä elämä niin, että ihmiset sen vaikutuksesta kiittävät Jumalaa.

        Ajattele, Jumalalla on VAIN 618 mizvaa, eli käskyä ja UT;n valta on Jeesuksen, ei ihme, jos seurakunta oirehtii.
        Kaikkivaltiaalla Jeesuksella on vain yksi käsky ja yksi kehoitus, joka kertoo suoraan pelastumisen, ja se on usko Häneen. Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa

        Tätä tunnustusta Kerhossa vieroksutaan.
        Mikä on mielestäsi Kristuksen keskeinen sanoma?

        Tuo aika on vain elementti, jos on kastettu Kristukseen, jopa kuollutkin on elävä Hänelle.

        >Ei Jeesus perustanut kristinuskoa, vaan ihmiset. "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin .. , jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi." Jos ihmisellä olisi tällainen usko, eikö hän voisi herätää kuolleitakin - kuulostaahan se yhtä mahdottomalta kuin vuoren heittäytyminen mereen sanan voimalla.** Näin se todella on, joten uskomme on vajavaista. Hyvä kommentti.

        >>>En tiedä, mihin perustat käsityksen, että Jeesus on antanut synnit anteeksi "entisille ja tuleville ihmisille jo etukäteislahjana." *** Sitä saa todella miettiä, ja joku saarnaakin vielä niin. Jokainen synti on aina ihmisen oma, eikä Hän kärsi muiden synneistä, ja se on vain osoitettava Jeesukselle, pyyntönä katuvana, upotuskasteessa, tai ehtoollisena. Näin se Raamatun mukaan menee, ja se toimii.

        >>Niinkö Jeesus opetti? Eikö näin: "Ihmisen pojan eteen kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. " Kuka meistä voi olla varma, että pelastuu, sillä vaikka yhdellä hetkellä uskommekin, kuka uskoo ja jaksaa valvoa? **** Paljon asiaa, mutta korjattavaa on se, että kuka kastetaan, niin pelastuu, jos usko Jeesukseen luvattuna Messiaana riittää tuomiolle asti.
        Kaste on niin merkityksellinen; Mark. 16:16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen,
        Silloin ihminen oksastetaan Jeesus puun runkoon ja saa statuksen Pyhä ja Jeesus sei aja pois, sen voi tehdä vain ihminen itse.
        Tuo lupaus on pysyvä, mutta pitää vaalia sitä, tekemällä Pyhiä tekoja, sillä onhan tuomio "tekojemme mukaan". Siitä Jeesuksen veli Jaakob on aika kriittinen. Jaak. 2:20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Welluissahan teot on omavanhurskautta.

        >>Ilman yhteyttä Jumalaan se on mahdotonta.** Hieman korjaan. Jumala yhteyttä ei pakanat saa muuten kun löytämällä Jeesuksen (eli mahdottomuus) Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani

        Vain kristityillä ja Israelilla on Jumala, adonai. Ei muilla.

        >>Jumala on rakkaus niille, jotka rakastavat.** Hieman ihmettelen tuota, sillä Hän on Totinen Jumala, jolla on vain Laki, armokin on Jeesuksessa.
        Kuitenkin minulle Isä on hyvin Rakas, joten se menee juuri toisin päin.

        Jos puhut Uudesta Testamentista, kovin ei kannata Jumalan kanssa yrittää velejeillä, sillä asialla ei ole mitään vastakaikua, Hän ei ole koskaan puhunut sanaakaan Pakanoille, mutta on kuitenkin kaiken Isä ja Jumalan Valtakunnassa on Hänellä Jeesuksen luovuttama valta, paikkahan on Uusi Jerusalem, josta voit lukea Ilm 21;1-6.
        Näitähän jumalien valtakuntia on kautta pakanamaailman, jota johtaa ihminen. Melkoista markkinatunnelmaa.

        > 34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.<
        Eipä ole tapahtunut mitään, vaikka niitä sukupolvia on mennyt jo satoja ohitse 🙄


      • Anonyymi kirjoitti:

        > 34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.<
        Eipä ole tapahtunut mitään, vaikka niitä sukupolvia on mennyt jo satoja ohitse 🙄

        Mistä sinä lasket ajan alkaneen?
        Raamattu sanoo sen päivän tarkkuudella.


    • Olet kyllä.
      Eihän Welluilla ole kummempaa Jeesusta, eli Messiaanista Joshuaa, ainoasta Hänen verensä.

    • Anonyymi

      Espan kaahailija oli ainakin Jumalan kaveri

      • Anonyymi

        Oliko kastettu?


    • Anonyymi

      Pelkkää jeesustelua!

    • Anonyymi

      Profeetta tai Kristus. Jeesus oli Jeesus; sä oot Jorma.

    • Anonyymi

      Kun ihminen on kehittynyt jälleensyntymisten kautta kuudenteen kehoon, hänessä herää jumalallisia kykyjä. Tunnepaatit ovat vielä astraalikehossa kyyneleiden vuodattamisineen.

      • Missä "jälleensyntyminen on Jumalan Sanassa?
        Pelkkä Jae riittää.


    • Anonyymi

      Onhan Jeesus-nimisiä maailmalla paljonkin, ehkä sinullakin on sellainen nimi.

    • Anonyymi

      Enemmän sinä olet Jeesus, kuin näiden palstan kiivailijoiden jutuissa esiintyvä.

    • Anonyymi

      Sitten, kun ihminen on edennyt kuudenteen kehoon hänessä herää intuitiivisia jumalallisia voimia. Tähän tarvitaan monia maanpäällisiä elämiä. Jeesus oli ensimmäinen.

    • Anonyymi

      Jeesus tässä moro!
      Aloittajalle tiedoksi: juu, ollaan saman isän lapsia, eli voit hyvinkin olla.

      Lähenkin tästä panemaan viiniä.

      Terv.
      Jeesus I

      • Anonyymi

        Olutta pannaan, ei viiniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olutta pannaan, ei viiniä.

        Jeesus tässä taas moro!

        Minulle (jeesukselle) viinin paneminen ei tuota ongelmia, olenhan ihmeidentekijä.
        Panen mitä panen, panen missä panen.

        Terv.
        Jeesus I


    • Anonyymi

      jeesus tässä moikkuli moi!

      Tein taas vaihteeksi ihmeteon: porasin reijän veteen (kävin pilkillä ja tein täten kairalla jäähän reijän).
      Tämä jos mikä osoittaa jumalallisen alkuperäni!
      Älkää siis enää epäilkö, vaan uskokaa!

      Asiasta toiseen eli kolmanten: tulin viime yönä Nessuun.
      Tapahtui siis tahroja paperilla- ilmiö.
      Kassini ovat tyhjät ja täten olokin on varsin kevyt.

      Minä tulen taas pian

      terkuin jeesus

      • Anonyymi

        Ootko sinä jo uudestisyntynyt vai pitääkö vielä odotella?


    • Anonyymi

      Minä muutan päivittäin kaljaa ja viinaa kuseksi, pystyikö tuohon jeesus?

      • Anonyymi

        No se on kyllä siinä ja siinä. Ei jeesuskaan ihan kaikkeen pystynyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se on kyllä siinä ja siinä. Ei jeesuskaan ihan kaikkeen pystynyt

        Joo, olen kyllä kiljua, kaljaa ja viiniäkin tehnyt, tosin ei ole pelkästä vedestä onnistunut, vähän on leipääkin tarvittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, olen kyllä kiljua, kaljaa ja viiniäkin tehnyt, tosin ei ole pelkästä vedestä onnistunut, vähän on leipääkin tarvittu.

        jeesuspa ei kussut eikä paskonut. Jos ois ulostanu, niin kyllä raamatuissa ois asiasta mainittu.
        Viiniä se kyllä joi ihan enemmänkin. Huppelissa oli koko ajan ja jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jeesuspa ei kussut eikä paskonut. Jos ois ulostanu, niin kyllä raamatuissa ois asiasta mainittu.
        Viiniä se kyllä joi ihan enemmänkin. Huppelissa oli koko ajan ja jatkuvasti.

        Alkaa olla jo Pyhän Hengen pilkkaa, jota ei saa koskaan anteeksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkaa olla jo Pyhän Hengen pilkkaa, jota ei saa koskaan anteeksi!

        no jeesuksen nimet ja veret sulleki!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe