Teologianmaisteri Martti Keinäsen juuri julkaistava väitöskirja kertoo karua kertomaansa esirukoustilanteissa tapahtuvasta henkisestä väkivallasta.
Osa tutkimuksessa mukana olleista kertoi syyllistävän tai taitamattoman kohtelun ja auktoriteettiaseman väärinkäytön aiheuttaneen heille henkistä kipua. On kysytty esim. onko sut kirottu, kun et saa toivottua rukousvastausta, vaiks on rukoiltu kauankin.
Yli 90:stä osallistuneesta 40 % kertoi havaitsemastaan hengellisestä väkivallasta. Itse hengellistä väkivaltaa oli kokenut vajaa 25% vastaajista. Eniten ongelmia oli helluntaiseurakunnissa.
Väkivaltaa harjoittavina esirukoilijoina ovat olleet usein tunnetut esirukoilijat, suurin osa maallikoita, mutta myös kirkkoherrojakin. Tästä on aiheutunut se, että kiusatut eivät ole enää menneet tuollaisiin tilaisuuksiin.
Lähde:
https://www.ts.fi/uutiset/5648114
Miksi helluntailaiset kiusaavat ja tekevät hengellistä väkivaltaa kanssaveljiään ja sisariaan kohtaan? Johtavatko vääränlaiset kuvitelmat rukousvastauksien saamisista ja Pyhän hengen ilmenemisistä sekä väärät kuvat henkivaltojen ilmenemisistä siihen, että sosiaalisen ryhmäpaineen kasvaessa haetaan tyydytystä omille epäonnistumisille toisten kiusaamisesta?
Kuvittelevatko helluntailaiset todella, että Jumalan oman voisi muka kirota niin, ettei Jumala kuulisi esirukouksia? No, niin tuo edellä mainittu väitöskirja sanoo.
Tuollainen kiusaaminen on raukkamaista ja hyvin alhaista puuhastelua. Esirukoiltava avaa teille syvimmän sisimpänsä, jota te käytätte sumeilematta hyväksi ja haavoitatte avutonta suoraan sydämeen. Se hetki, jossa teidän piti kuunnella ja ymmärtää ja osoittaa palvelualttiutta ja rakkautta lähimmäistänne kohtaan, te puukotatte häntä sydämeen. Miksi?
Itse ajattelen, että koska tuon tutkimuksen mukaan hengellistä kiusaamista esiintyy esirukoustilanteissa nimen omaan helluntailaisten keskuudessa, niin he ovat jotenkin ymmärtäneet Raamatun opetukset väärin.
Kertokaas, miksi te teette hengellisen väkivallan tekoja sisarillenne ja veljillenne? Onko teillä siihen Jumalan antama auktoriteetti?
Mitäpä jos onkin niin, ettei esirukoiltu ei saa rukousvastaustaan juuri sinun käytökseksi takia? Sinun, joka lannistat häntä ja kiusaat lähimmäistäsi kuin pahanen koulukiusaaja.
Esirukoustilanteissa esiintyvä väkivalta
197
1214
Vastaukset
- Anonyymi
Aloittaja, kuten monet muutkin joutoväestä asettavat vastakkain helluntailaisuus- luterilaisuus. Kun toimitaan omalla nimellä, kentällä suhteet ovat mitä parhaimmat. Miksi puuttuisimme toistemme toimintaa ? On oma toiminta, kokouspaikat, leiripaikat jne. Autetaan toisia tarvittaessa. Esim. itse olen ollut useasti talkootöissä kun heränneillä on ollut kesäjuhlat lähistöllä. Ei ole kysytty oletko helluntailainen. Kaikki juttelevat jos siihen on aikaa. Kun meillä on ollut isoja kirjaprojekteja, kirkolta on tullut hyvin apua. Tässä vasta pari esim. Häpeä aloittaja. Tiedän sinäkin kuulut joutoväkeen. Maailman hädästä et tiedä mitään. Hätä ja tuska maailman, suurempi on kuin luullahan... Herran on kullat , hopeat, päivämme...
- Anonyymi
"Tuollainen kiusaaminen on raukkamaista ja hyvin alhaista puuhastelua."
Vauvakastetut itse syyllistyvät täällä kiusaamiseen, kun rienaavat helluntailaisia raamatullisesta uskovien kasteesta! - Anonyymi
"Aloittaja, kuten monet muutkin joutoväestä asettavat vastakkain helluntailaisuus- luterilaisuus."
Minulla ei ole hajuakaan mitä luterilaisuus on. Tunnen lähinnä vapaiden suuntien uskovaisia. En tosiaan ole helluntailainen mutta ihmettelen kovin helluntailaisten tarvetta kiusata omiaan.
Tämän aloituksen olisi voinut julkaista vaikka jokaisen uskonsuunnan palstalla mutta koska väitöskirjassa havaittiin eniten hengellistä väkivaltaa nimen omaan helluntailaisten keskuudessa, niin juuri siitä syystä on nimen omaan paikallaan julkaista aloitus juuri helluntailaisuus-palstalla.
Kuulutko sinä heihin, jotka haluavat pimittää oman seurakuntasi asiat, että paha saisi jatkua ja omat kiusaajat pääsisivät pälkähästä? Miksi?
Juuri anonyyminä tällainen aloitus on parasta tehdäkin, jotta sitä anonyymisti keskusteltaisiin. Ei kai kukaan tule omalla nimimerkillään/ nimellään tänne esiintymään kun palstalla kiusataan jo muutenkin ihan tarpeeksi heitä, jotka uskaltavat nimimerkillä kirjoittaa. Sekin kertoo jotain se.
Luulen, että kritisoit aloitustani, siksi koska se sattuu sinuun kun uskovaiset, joiden pitäisi kaikkea muuta kuin kiusata toisiaan, osallistuvat niinkin raadolliseen touhutteluun kuin hengellinen väkivalta, ja vieläpä omien joukossa. Osoitapa luuloni vääräksi osallistumalla aiheen kysymyksestä keskusteluun asiallisesti, sen sijaan että yrität saada näinkin vakavan aiheen vaimennettua mollaamalla sen esiintuojaa. Yhdenlaista kiusaamista sekin... - Anonyymi
" Tässä vasta pari esim. Häpeä aloittaja. Tiedän sinäkin kuulut joutoväkeen. Maailman hädästä et tiedä mitään. Hätä ja tuska maailman, suurempi on kuin luullahan... "
Osuikin näköjään arkaan paikkaan.
Aloituksessa ei ollut kyse siitä, etteikö helluntailaiset osallistuisi vapaaehtoistyöhön tai tekisi rakkauden töitä. Kyse oli henkisen väkivallan harjoittamisesta, jota esiintyy jopa 25% kyseltyjä kohtaa tutkimuksessa. Koska ongelma painottuu helluntailaisympäristöihin, tarkoittaa se matemaattisesti tarkasteltuna sitä, että ongelma on vielä suurempi jos tarkastellaan vain helluntailaisia. Toisin sanoen, kiusattuja on suurempi prosentuaalinen määrä, jos muut uskonsuunnat suljetaan tutkimuksesta pois.
Sinun esimerkkisi ei saa tekemättömiksi niitä henkisen väkivallan tekoja, joita helluntailaistenkin keskuudessa tehdään. Hyvät työt eivät neutraloi pahoja töitä.
"Häpeä aloittaja. Tiedän sinäkin kuulut joutoväkeen. Maailman hädästä et tiedä mitään. Hätä ja tuska maailman, suurempi on kuin luullahan... Herran on kullat , hopeat, päivämme..."
Minä en häpeä tuoda esiin vakavia rikkomuksia, jotka ovat saaneet jatkua seurakunnissa valvojien silmien alla näinkin laajasti ilman että niihin on puututtu. Yritätkö pitää henkistä väkivaltaa pikkujuttuna kun yrität tuoda rinnalle isopia huolen aiheitasi? Siksikö hengellinen väkivalta saa siis sinusta jatkua seurakunnissa mieluummin kuin se, että asia otetaan esille. Pitäisi unohtaa pikkumurheenaiheeesi ja keskittyä vain isompiin?
Jospa vain tietäisit oman elämäni, niin et moisia rinnastuksia tekisi. Mutta käytöksesi on niin tyypillistä tällä palstalla: tuomitaan ihmisiä yhden kirjoituksen takia tuntematta heitä ja heidän elämäänsä lainkaan. Tahallaanloukkaantujia mahtuu joka palstalle...näemmä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aloittaja, kuten monet muutkin joutoväestä asettavat vastakkain helluntailaisuus- luterilaisuus."
Minulla ei ole hajuakaan mitä luterilaisuus on. Tunnen lähinnä vapaiden suuntien uskovaisia. En tosiaan ole helluntailainen mutta ihmettelen kovin helluntailaisten tarvetta kiusata omiaan.
Tämän aloituksen olisi voinut julkaista vaikka jokaisen uskonsuunnan palstalla mutta koska väitöskirjassa havaittiin eniten hengellistä väkivaltaa nimen omaan helluntailaisten keskuudessa, niin juuri siitä syystä on nimen omaan paikallaan julkaista aloitus juuri helluntailaisuus-palstalla.
Kuulutko sinä heihin, jotka haluavat pimittää oman seurakuntasi asiat, että paha saisi jatkua ja omat kiusaajat pääsisivät pälkähästä? Miksi?
Juuri anonyyminä tällainen aloitus on parasta tehdäkin, jotta sitä anonyymisti keskusteltaisiin. Ei kai kukaan tule omalla nimimerkillään/ nimellään tänne esiintymään kun palstalla kiusataan jo muutenkin ihan tarpeeksi heitä, jotka uskaltavat nimimerkillä kirjoittaa. Sekin kertoo jotain se.
Luulen, että kritisoit aloitustani, siksi koska se sattuu sinuun kun uskovaiset, joiden pitäisi kaikkea muuta kuin kiusata toisiaan, osallistuvat niinkin raadolliseen touhutteluun kuin hengellinen väkivalta, ja vieläpä omien joukossa. Osoitapa luuloni vääräksi osallistumalla aiheen kysymyksestä keskusteluun asiallisesti, sen sijaan että yrität saada näinkin vakavan aiheen vaimennettua mollaamalla sen esiintuojaa. Yhdenlaista kiusaamista sekin...>> palstalla kiusataan jo muutenkin ihan tarpeeksi heitä, jotka uskaltavat nimimerkillä kirjoittaa <<
Ensinnäkin, ne, joilla on nimimerkki, voivat esiintyä täällä anonyymistikin, jos eivät kirjaudu. Ja toisekseen, nimimerkki ei ole juurikaan sen kummempi kuin anonyymiyskään. Kumpikin ovat edelleenkin anonyymejä. Nimimerkki ei ole mikään nimi.
Aniharva täällä kirjoittaa aidolla, oikealla nimellään. He ovat ainoita, jotka ovat aidosti rohkeita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulen, että kritisoit aloitustani, siksi koska se sattuu sinuun kun uskovaiset, joiden pitäisi kaikkea muuta kuin kiusata toisiaan, osallistuvat niinkin raadolliseen touhutteluun kuin hengellinen väkivalta, ja vieläpä omien joukossa. Osoitapa luuloni vääräksi osallistumalla aiheen kysymyksestä keskusteluun asiallisesti, sen sijaan että yrität saada näinkin vakavan aiheen vaimennettua mollaamalla sen esiintuojaa. Yhdenlaista kiusaamista sekin...valkoinen valhe - ei Suomessa muka hajuakaan luterilaisuudesta, mutta --- panettelu - panettelu - eli helluntalaisuutta tunnen, panettelu panettelu.
Ei ihan mene kuules - uskottavasti. Mulla on akka ollut helluntalaisuudessa lähes koko ikänsä - ja kohta ikänsä puolesta tuonen tuvalla. Sivusta katsoen, puheesi ja panetteluhenkesi ei toimi. Itsellä on Kansanlähetyksessä- ja vapaissa suunnissa - Baptisteissa jne. entisenä luterilaisena tuttuja. Tuntuu käsittämättömältä hallullisuutenne panetteluun. Teidänkaltaistenne takia, en kuulu enää mihinkään kirkkokuntaan.
Häpeän teitin edustuksellisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
valkoinen valhe - ei Suomessa muka hajuakaan luterilaisuudesta, mutta --- panettelu - panettelu - eli helluntalaisuutta tunnen, panettelu panettelu.
Ei ihan mene kuules - uskottavasti. Mulla on akka ollut helluntalaisuudessa lähes koko ikänsä - ja kohta ikänsä puolesta tuonen tuvalla. Sivusta katsoen, puheesi ja panetteluhenkesi ei toimi. Itsellä on Kansanlähetyksessä- ja vapaissa suunnissa - Baptisteissa jne. entisenä luterilaisena tuttuja. Tuntuu käsittämättömältä hallullisuutenne panetteluun. Teidänkaltaistenne takia, en kuulu enää mihinkään kirkkokuntaan.
Häpeän teitin edustuksellisuutta.>> Teidänkaltaistenne takia, en kuulu enää mihinkään kirkkokuntaan. <<
Herra osaa kääntää nennäisen negatiivisuudenkin siunaukseksi, koska sehän on ihan raamatullista olla mihinkään ihmisten luomiin organisaatioihin kuulumatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
valkoinen valhe - ei Suomessa muka hajuakaan luterilaisuudesta, mutta --- panettelu - panettelu - eli helluntalaisuutta tunnen, panettelu panettelu.
Häpeän teitin edustuksellisuutta.Sinun uskosi ja oppisi on sekoittunut eri oppien sekoittaessa päärynänmuotoisen kaljun pääsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häpeän teitin edustuksellisuutta.Kun tieteellinen tutkimus osoittaa mm. helluntailaisten harrastavan hengellistä väkivaltaa ja asia tuodaan julki tällä palstalla, niin sinä kutsut sitä panetteluksi. Minä en todellakaan tunne helluntailaisuutta. Minut on lapsesta kasvatettu muun seurakunnan jäseneksi kuin helluntailaisen tai luterilaisten. Siksi en tunne luterilaisten asioita. Tunnetko sinä juutalaisten tai Jehovan todistajien taikka mormonien kulttuuria tai opetuksia? Minä en? Mene itseesi, ennen kuin sinäkin alat panetella vaimosi seurakunnan ulkopuolisia.
Yleistät yhtä pahasti kuin palstan helluntailaiset.
Eikö pääkoppaasi mahdu ajatus, että joku voisi oikeasti olla huolissaan helluntailaisten asiain tilasta. Käännät heti asian toisten pilkkamiseksi vaikka faktoistahan tässä on kyse. Jotenkin en osa yhdistää kommenttejasi rakkaudelliseen käytökseen. Minut leimataan syylliseksi jo alusta, asiaan,,johonnen ole syyllinen. Jopa uskovaiset tekevät sitä. Suomen lain edessä minä olen syytön, ennen kuin toisin todistetaan. Sinä pidät minua syyllisenä jo lähtökohdiltasi. Oletko miettinyt mitä se sinusta kertoo? - Anonyymi
>> Helluntailainen riisutti naisen alasti, pani kätensä rintojen päälle ja toisen käden alapäähän. Kun kuulustelussa poliisi kysyi miksi? Vastasi helluntailainen että näin henki täyttäisi hänet kokonaan. <<
Voi voi, ettei vaan olisi uskovainen erehtynyt soveltamaan vanhaa testamenttia hieman huonomuistisesti tuossa kohdin.
1. Moos. 24:2 Aabraham sanoi palvelijallensa, talonsa vanhimmalle, joka hallitsi kaikkea, mitä hänellä oli: "Pane kätesi kupeeni alle. 9 Niin palvelija pani kätensä herransa Aabrahamin kupeen alle - Anonyymi
Lestat on kuin jehovat tosin lestat ei uudelleen kasta jo kastettuja mutta Moosesta vihaa satuja tarinoita mitkä ei auta mihinkään eikä lopu koskaan. Lähdetään pois ristiltä niin sinne hukkuu pulps.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tuollainen kiusaaminen on raukkamaista ja hyvin alhaista puuhastelua."
Vauvakastetut itse syyllistyvät täällä kiusaamiseen, kun rienaavat helluntailaisia raamatullisesta uskovien kasteesta!No ikävä kertoa mutta te jäitte ulos ...armosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häpeän teitin edustuksellisuutta.Sitten ne ku huijaa varastaa vaatteet verhot huonekalut ....sellainen uskonto ja koska maksetaan kymmenyksiä pitää uhrata elukoita joka perjantai myös jne....se on lain alla olemista.
- Anonyymi
Sinäpä nyt aika tyhjentävästi kyllä itse vastasit omaan kysymykseesi.
- Anonyymi
Kiitos. Minulla oli vain arvauksia mutta ilmeisesti ne osuivat oikeaan.
- Anonyymi
Olet taas yksi trolli.
- Anonyymi
Ai trollaustako on seurakuntamme ongelmista keskustelu palstalla, jolla siitä pitäisikin keskustella?
- Anonyymi
Väkivalta= tyhmyyttä.
- Anonyymi
Viimeistään sitten, kun asiat viipyvät, kääntyy rukoustaistelu lopulta muotoon "sinussa itsessäsi on oltava jotain vikaa tai syntiä", koska asiat eivät ole tapahtuneet ja vaikka puolestasi on rukoiltu uskossa.
- Anonyymi
"Nouse ylös ja kävele Jumalan nimessä" , sanoi voitelussa ollut saarnaaja alaraaja halvaantuneelle.
"Sinun puolesta on esirukoiltu, ruloiltu ja vielä rukoilemalla rukoiltu eli riivaajako sinussa on kun et nouse." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nouse ylös ja kävele Jumalan nimessä" , sanoi voitelussa ollut saarnaaja alaraaja halvaantuneelle.
"Sinun puolesta on esirukoiltu, ruloiltu ja vielä rukoilemalla rukoiltu eli riivaajako sinussa on kun et nouse."Mediamissiossa oli kerran mukana eräs vammainen, joka kertoi, kuinka häntä koetettiin joskus parantaa vapaaseurakunnassa,. Asia n. 8:50 eteenpäin, jos ei halua kuunnella koko videota.
Mahdollisuus Muutokseen: Haastattelussa Niklas Heikkilä
https://www.youtube.com/watch?v=Y-B87Y2STxM
Videolta käy myös ilmi se, että Herran evankelista voikin itse asiassa olla hän, joka koetaan parantamisen kohteeksi. Niklaskin kokee olevansa Herran käytössä, kun uskosta osattomat henkilökohtaiset avustajat tulevat hänen mukanaan hengellisiin tilaisuuksiin.
- Anonyymi
Aloitus on provokaatio. Äläpä pilkkaa pyhiä asioita Esirukoustilanteissa on tapahtunut ja edelleen tapahtuu monia ihmeitä. Ei ainoastaan helluntailaisten kokouksissa. Kaikenlaisista sairauksista parannutaan jne. Pilkkaamisesi kyllä edestäsi löydät. Varo tielläsi. Elämäsi ei ole sinun hallussasi. On naurettavaa piiloutua oppiarvoihin. Jumalan edessä kaikki ovat samalla viivalla. Jumala on työntävä lampunjalksi paikaltaan. Tuskin se on koskaan paikoilla ollutkaan.
- Anonyymi
Onko sellaista kuin esirukousta edes juurikaan olemassa seurakuntaelämässä, muuta kuin sairaiden puolesta rukoilemiset?
Alttarilla käydään tunnustamassa asioita ja sitten toinen sanoo siinä mielipiteensä ja neuvonsa asioista ja julistaa synnit anteeksi. Ja rukouskokouksissa rukoillaan etupäässä yleisten asioitten puolesta, eikä läsnäolevien puolesta. - Anonyymi
"Aloitus on provokaatio. "
Jos aloitus provosoi sinua niin hyvä. Aiheesta pitääkin provosoitua, sillä eihän tuollainen peli saa seurakunnissa jatkua.
"Äläpä pilkkaa pyhiä asioita Esirukoustilanteissa on tapahtunut ja edelleen tapahtuu monia ihmeitä. Ei ainoastaan helluntailaisten kokouksissa. Kaikenlaisista sairauksista parannutaan jne. Pilkkaamisesi kyllä edestäsi löydät."
Onko pilkkaamista se, että tuodaan esille vakavia asioita, kuten hengellinen väkivalta?Kommenttisi paljasti sinussa oman pienen paholaisesi. Minä en ole käynyt tällä palstalla pilkkaamassa ketään. En koskaan! Mutta se, että sinä itse toit esiin sellaisen asian, että joku/jotkut käyvät pilkkaamassa täällä parantumisia, osoittaa sen, että luulit minun pilkkaavan niitä. Osoitapa aloituksestani yksikin kohta, jossa pilkataan ihmeparantumisia. Et löydä sieltä sellaista, koska en sinne sellaista kirjoittanut. Teitkin nyt pahan yleistyksen. Mutta älä pelkää, se on niin tyypillistä tällä palstalla. Saat anteeksi. Olen itse kokenut ihmeparantumisen kahdesti, joten minulla ei ole mitään syytä pilkata Pyhän hengen voimaa, kun tunnen sen voiman.
"Varo tielläsi. Elämäsi ei ole sinun hallussasi. On naurettavaa piiloutua oppiarvoihin. Jumalan edessä kaikki ovat samalla viivalla. Jumala on työntävä lampunjalksi paikaltaan. Tuskin se on koskaan paikoilla ollutkaan"
Mielenkiintoista kommentointia ihmiseltä, joka ei tunne minua lainkaan. Jos se tuli suoraan sydämestäsi, niin ihmettelen todella kuka sen on sinne laittanut.
En ymmärrä mitä tarkoitat oppiarvoillasi. Minä en antanut omasta koulutuksestani mitään ilmi. Mutta olen kyllä havainnut tällä palstalla, että monet luulevat, että koulutus tekisi uskovaisesta jotenkin muita huonomman. Adventismi-palstalla tuollaisia oletuksia ei tule vastaan. Itse taas en ole kauhean kiinnostunut kenenkään koulutuksesta tai oppiarvoista vaan siitä, mitä heillä on sanottavaa.
Taitaakin olla loppujen lopuksi niin, että aloitukseni osuikin arkaan paikkaan. Ehkäpä sinä oletkin yksi niistä kiusaajista? Ainakin kirjoituksesi perusteella niin voisi päätellä, sillä syyttelet minua itse keksityistäsi asioista, jotka eivät ole totta ja yrität mustamaalata minua, jotta saisit kirjoitukseni tuntumaan epäuskottavalta. No, faktojahan minä siinä aloituksessani esitin. Ne eivät muutu epäuskottavaksi vaikka kuinka yrittäisit, päin vastoin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos aloitus provosoi sinua niin hyvä. Aiheesta pitääkin provosoitua, sillä eihän tuollainen peli saa seurakunnissa jatkua.
"Äläpä pilkkaa pyhiä asioita Esirukoustilanteissa on tapahtunut ja edelleen tapahtuu monia ihmeitä. Ei ainoastaan helluntailaisten kokouksissa. Kaikenlaisista sairauksista parannutaan jne. Pilkkaamisesi kyllä edestäsi löydät."
Onko pilkkaamista se, että tuodaan esille vakavia asioita, kuten hengellinen väkivalta?Kommenttisi paljasti sinussa oman pienen paholaisesi. Minä en ole käynyt tällä palstalla pilkkaamassa ketään. En koskaan! Mutta se, että sinä itse toit esiin sellaisen asian, että joku/jotkut käyvät pilkkaamassa täällä parantumisia, osoittaa sen, että luulit minun pilkkaavan niitä. Osoitapa aloituksestani yksikin kohta, jossa pilkataan ihmeparantumisia. Et löydä sieltä sellaista, koska en sinne sellaista kirjoittanut. Teitkin nyt pahan yleistyksen. Mutta älä pelkää, se on niin tyypillistä tällä palstalla. Saat anteeksi. Olen itse kokenut ihmeparantumisen kahdesti, joten minulla ei ole mitään syytä pilkata Pyhän hengen voimaa, kun tunnen sen voiman.
"Varo tielläsi. Elämäsi ei ole sinun hallussasi. On naurettavaa piiloutua oppiarvoihin. Jumalan edessä kaikki ovat samalla viivalla. Jumala on työntävä lampunjalksi paikaltaan. Tuskin se on koskaan paikoilla ollutkaan"
Mielenkiintoista kommentointia ihmiseltä, joka ei tunne minua lainkaan. Jos se tuli suoraan sydämestäsi, niin ihmettelen todella kuka sen on sinne laittanut.
En ymmärrä mitä tarkoitat oppiarvoillasi. Minä en antanut omasta koulutuksestani mitään ilmi. Mutta olen kyllä havainnut tällä palstalla, että monet luulevat, että koulutus tekisi uskovaisesta jotenkin muita huonomman. Adventismi-palstalla tuollaisia oletuksia ei tule vastaan. Itse taas en ole kauhean kiinnostunut kenenkään koulutuksesta tai oppiarvoista vaan siitä, mitä heillä on sanottavaa.
Taitaakin olla loppujen lopuksi niin, että aloitukseni osuikin arkaan paikkaan. Ehkäpä sinä oletkin yksi niistä kiusaajista? Ainakin kirjoituksesi perusteella niin voisi päätellä, sillä syyttelet minua itse keksityistäsi asioista, jotka eivät ole totta ja yrität mustamaalata minua, jotta saisit kirjoitukseni tuntumaan epäuskottavalta. No, faktojahan minä siinä aloituksessani esitin. Ne eivät muutu epäuskottavaksi vaikka kuinka yrittäisit, päin vastoin.Minä olen rivijäsen helluntaisrkssa, jota kukaan ei ole tarvinnut 30-vuoteen. Mutta en ole Jumalan hylky. Mutta metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan. Kirjoitan illalla enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen rivijäsen helluntaisrkssa, jota kukaan ei ole tarvinnut 30-vuoteen. Mutta en ole Jumalan hylky. Mutta metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan. Kirjoitan illalla enemmän.
>> Minä olen rivijäsen helluntaisrkssa, jota kukaan ei ole tarvinnut 30-vuoteen. <<
Ei minuakaan ole tarvittu seurakunnassa kuin joitakin kertoja. Kun sitten olin eri mieltä asioista, enkä liittynyt jäseneksi, lakattiin tarvitsemasta mihinkään, vaikka seurakunnassa käymistä jatkoinkin. Lopulta en kelvannut keittiöpiiaksikaan. Ja sitten omakin mieleni alkoi kääntyä siihen suuntaan, etten kyllä palvelisikaan. Edes keittiöpiikana.
Herralta olen saanut seurakunnan ulkopuolisia tehtäviä. Ja hän kyllä haluaisi, että menen seurakuntaankin takaisin, vaikka se nuiva minua kohtaan onkin. Mutta kannattaako ja haluaako sitä sitten mennä paikkaan, jossa joutuu istumaan tuppisuuna ja vain tervehdyksen saa sanoa, ynnä muuta negatiivista.
Olen edelleen hyvin skeptinen paluuni suhteen. Ei ole pahemmin ikävä vaivannut. Katson nyt, onko Herralla minulle esimerkiksi kesän aikana jotain hengellistä, evankeliumin työtä ynnä muuta, vai ei. Nähtäväksi jää sitten, mihin asiat kallistuvat. Olen kuitenkin sen luonteinen, että voin pysyä jostain poissa vaikka vuosia ja palata jonain päivänä muina miehinä, niin kuin en olisi koskaan poissa ollutkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sellaista kuin esirukousta edes juurikaan olemassa seurakuntaelämässä, muuta kuin sairaiden puolesta rukoilemiset?
Alttarilla käydään tunnustamassa asioita ja sitten toinen sanoo siinä mielipiteensä ja neuvonsa asioista ja julistaa synnit anteeksi. Ja rukouskokouksissa rukoillaan etupäässä yleisten asioitten puolesta, eikä läsnäolevien puolesta.Kirkossa - esim. Kansanlähetysveljiä on rukoilemassa sairaidenpuolesta. Eli kotikokouksissa paljon rukouksia toimitetaan. Siinä on pappia mukana - et taida uskovaisuudesta tietää muutakuin olemattomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Minä olen rivijäsen helluntaisrkssa, jota kukaan ei ole tarvinnut 30-vuoteen. <<
Ei minuakaan ole tarvittu seurakunnassa kuin joitakin kertoja. Kun sitten olin eri mieltä asioista, enkä liittynyt jäseneksi, lakattiin tarvitsemasta mihinkään, vaikka seurakunnassa käymistä jatkoinkin. Lopulta en kelvannut keittiöpiiaksikaan. Ja sitten omakin mieleni alkoi kääntyä siihen suuntaan, etten kyllä palvelisikaan. Edes keittiöpiikana.
Herralta olen saanut seurakunnan ulkopuolisia tehtäviä. Ja hän kyllä haluaisi, että menen seurakuntaankin takaisin, vaikka se nuiva minua kohtaan onkin. Mutta kannattaako ja haluaako sitä sitten mennä paikkaan, jossa joutuu istumaan tuppisuuna ja vain tervehdyksen saa sanoa, ynnä muuta negatiivista.
Olen edelleen hyvin skeptinen paluuni suhteen. Ei ole pahemmin ikävä vaivannut. Katson nyt, onko Herralla minulle esimerkiksi kesän aikana jotain hengellistä, evankeliumin työtä ynnä muuta, vai ei. Nähtäväksi jää sitten, mihin asiat kallistuvat. Olen kuitenkin sen luonteinen, että voin pysyä jostain poissa vaikka vuosia ja palata jonain päivänä muina miehinä, niin kuin en olisi koskaan poissa ollutkaan.Yleensä seurakunnissa tuodaan esiin halullisuus - eri tehtäviin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaakin olla loppujen lopuksi niin, että aloitukseni osuikin arkaan paikkaan. Ehkäpä sinä oletkin yksi niistä kiusaajista? Ainakin kirjoituksesi perusteella niin voisi päätellä, sillä syyttelet minua itse keksityistäsi asioista, jotka eivät ole totta ja yrität mustamaalata minua, jotta saisit kirjoitukseni tuntumaan epäuskottavalta. No, faktojahan minä siinä aloituksessani esitin. Ne eivät muutu epäuskottavaksi vaikka kuinka yrittäisit, päin vastoin.>> Jos aloitus provosoi sinua niin hyvä. Aiheesta pitääkin provosoitua, sillä eihän tuollainen peli saa seurakunnissa jatkua. <<
Jos ihan totta puhutaan ja on raamattunsa lukenut, niin nykyseurakunnissahan ei tapahdu puoltakaan niin kammottavaa, mitä raamattu kertoo sen ajan seurakunnissa olleen. Silloinhan joku piti isänsä vaimoakin, uskovat olivat juovuksissa kokouksissa jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkossa - esim. Kansanlähetysveljiä on rukoilemassa sairaidenpuolesta. Eli kotikokouksissa paljon rukouksia toimitetaan. Siinä on pappia mukana - et taida uskovaisuudesta tietää muutakuin olemattomia.
Ei tämä mitään yleistä ja usein toistuvaa ole. Useimmiten rukoillaan yleisten asioitten puolesta ja annetaan syntejä anteeksi. Vain jossain on erillinen rukouspalvelu, jossa esirukoilijan kanssa esim. kahden rauhassa rukoillaan. Helluntailaisuudessakin käsketään alttarille koko yleisön eteen niin kuin rukoiltavat olisivat karjanäyttelyssä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä seurakunnissa tuodaan esiin halullisuus - eri tehtäviin.
Ei kun Herran kuuluisi kutsua raamatun mukaan.
Helluntailaisuudessa kutsutaan sen lisäksi myös sukulaisia ja ystäviä palveluksen tehtävään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kylläkään helluntaiseurakunnassa X . Paikkoja vapautuu vasta 85 ikävuoden jälkeen tai kun uskova on laitettu maahan 6 n jalan syvyyteen. Det är sant i församlingen X.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Yleensä seurakunnissa tuodaan esiin halullisuus - eri tehtäviin. <<
Olen kyllä huomannut. Semmoista ei raamattu kyllä tunne, vaan Herran kuuluisi saada vaikuttaa asioihin. Mutta seurakunnissa voi nähdä erilaisia "variaatioita" tehtäväjaosta, johon Herralla ei välttämättä sitten olekaan mitään osaa eikä arpaa.
Etkä lukenut hyvin kommenttiani. Sanoin "kun oltiin eri mieltä asioista, lakattiin tarvitsemasta". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kylläkään helluntaiseurakunnassa X . Paikkoja vapautuu vasta 85 ikävuoden jälkeen tai kun uskova on laitettu maahan 6 n jalan syvyyteen. Det är sant i församlingen X.
Ei kuulosta hyvältä. Paikat jaetaan omien kesken ja niistä pidetään kiinni vaikka loppuun saakka vaikka Raamattu sanoo, ettei pidä katsoa henkilöön eikä suosia ketään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alttarilla käydään tunnustamassa asioita ja sitten toinen sanoo siinä mielipiteensä ja neuvonsa asioista ja julistaa synnit anteeksi. Ja rukouskokouksissa rukoillaan etupäässä yleisten asioitten puolesta, eikä läsnäolevien puolesta.Rukoillaan toisen ihmisen sairauksien ja vaivojen parantumisen puolesta.
Ja sitten kun mitään ei (taaskaan) tapahdukkaan niin epäillään ihmisen olevan demonisten voimien vallassa, joita sitten aletaan hänestä porukalla rukoilemaan ja manaamaan pois pois, ihan kotikäyntejäkin porukalla tehden.
Vieläkään kun ei mitään parannusta henkilön tilaan tule aletaan pastoraalien toimesta epäilemään hänen uskonsa määrää ja laatua.
Oletkohan sinä nyt sitten ollenkaan aidosti sydämmen uskovainen ?
Ja henkisen väkivallan pesuohjelma vaan jatkaa pyörimistään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkossa - esim. Kansanlähetysveljiä on rukoilemassa sairaidenpuolesta. Eli kotikokouksissa paljon rukouksia toimitetaan. Siinä on pappia mukana - et taida uskovaisuudesta tietää muutakuin olemattomia.
Ja sairaat paranee, siis aidosti uskovaiset sairaat sillä ne jotka eivät parane ovat riivaajahenkien valloissa ?
Ja näistä sairaiden lukuisista ja jatkuvasti tapahtuvista rukoilulla paranemisista vuotaa välillä tietoa julkisuuteenkin ?
Jotta voisimme uskoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sairaat paranee, siis aidosti uskovaiset sairaat sillä ne jotka eivät parane ovat riivaajahenkien valloissa ?
Ja näistä sairaiden lukuisista ja jatkuvasti tapahtuvista rukoilulla paranemisista vuotaa välillä tietoa julkisuuteenkin ?
Jotta voisimme uskoa.Niinpä. Jeesus ei edellyttänyt uskoa niiltä jotka hän paransi. Toki joillakin parannetuista sitä oli mutta ei läheskään kaikilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Jeesus ei edellyttänyt uskoa niiltä jotka hän paransi. Toki joillakin parannetuista sitä oli mutta ei läheskään kaikilla.
Jeesus paransi ?
Nyt siirsit maalia kovin takaisinpäin kun puhe on nykypuoskaroinnista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus paransi ?
Nyt siirsit maalia kovin takaisinpäin kun puhe on nykypuoskaroinnista.Yritin kumota jälleen yhden myytin. Sen mukaan ihmiset eivät nykypäivänä paranisi, koska heillä ei usko riitä parantumiseen. Usko ei liity mitenkään ihmisten parantumiseen, jollei plaseboa ja noseboa lasketa mukaan, sillä Jeesus paransi jo silloin kun eli maanpäällä myös heitä, joiden usko ei riittänyt parantamaan itseään. Kun hän paransi heitäkin jos silloin, parantaa hän heitä vastaavasti myös nykyaikana. Usko siis ei vaikuta parantumisiin.
- Anonyymi
Tuo ei ole lähde muistutuksena vain.
- Anonyymi
Todellakin on lähde. Aloituksen lähde viittaa Turun sanomien kirjoitukseen. Turun sanomien kirjoituksen lähde taas on haastattelu ja tuleva väitöskirja. Tulevan väitöskirjan lähteenä taas oli kyselytutkimus. Tietysti olisin voinut viitata suoraan tulevaan väitöskirjaan mutta en viitannut, koska referoin aloituksessani myös tulevan väitöskirjan haastattelun kommentteja. Tällöin suoraan väitöskirjaan viittaaminen lähteenä, olisi ollut väärin. Näin olen oppinut työssäni toimimaan virallisten referointi-ohjeiden mukaan.
- Anonyymi
>> Lähde:
https://www.ts.fi/uutiset/5648114 <<
Aloittajan antama lähde vaatii kirjautumisen. - Anonyymi
1Kor.1:10-17 Mutta minä hehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kriseuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus. Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne. Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: Minä olen Paavalin puolta, toinen: Minä Apolloksen, joku taas: Minä Keefaan, joku vielä: Minä Kristuksen. Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen? Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen, niin etten kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut. Kastoihan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. 1Kor.16:15-24
- Anonyymi
Kuka on määritellyt hengellisen väkivallan?
- Anonyymi
Hyvä kysymys! Minusta ainakin se on hengellistä väkivaltaa kun haukutaan toista uskosta osattomaksi vain siksi, ettei haukuttu usko juuri samalla tavalla kuin haukkuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kysymys! Minusta ainakin se on hengellistä väkivaltaa kun haukutaan toista uskosta osattomaksi vain siksi, ettei haukuttu usko juuri samalla tavalla kuin haukkuja.
Tosiasiassa tällä juorupalstalla haukkuja ei usko ollenkaan. Sen huomaa jo aloituksesta kun viikonloppu on jo toisilla alkanut. Aloittajalla voi hyvin olla jo promillejaja. Tunnen vallan hyvin nämä kuviot järjestyksenvalvoja. Monet ovat sanoneetkin, he tulevat helluntailaisten kokouksiin vähän ottaneena. Muuten kun eivät uskalla tulla. Tiedän tarkalleen milloin saa henkilön poistaa alueelta. Olen poistanutkin monia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovat kyllä eri kirkkokunnissa sopivat jo maanpäällä hyvinkin samaan karsinaan. On aivan eri asia trollit, kuten aloittaja. Niitä riittää, jotka kuuluvat joutoväkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Minusta ainakin se on hengellistä väkivaltaa kun haukutaan toista uskosta osattomaksi vain siksi, ettei haukuttu usko juuri samalla tavalla kuin haukkuja. <<
Uskova-nimitys on yleismaailmallinen, jota käyttävät niin kristityt kuin muiden uskontojen edustajat itsestään.
Joten se, mitä väittää, ratkaisee sen, onko kristitty uskomuksiltaan. Vai jotain muuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin on hyvä tarkastaakin perusta - sehän voi olla tielle neuvo, ei haukku.
Uskovaisuudessa on Jumalan liitto - Sanan kautta tehtynä. Heitä kutsutaan omaksi kansaksi. Eli saadaan kokea - lupausten toteutumista. Eli toteutetaan myös itse Jumalan tahto.
Keskustelemalla selvitetään Jumalan tahton yksityiskohtia, soveliaisuutta, toimintatapoja mikä on sovelias eri tilanteissa.
Siinä voi olla perhettä koskevaa ajatusta, avioliittoa, näin esimerkkeinä, sekä mm. kuolemakin on keskustelun aiheina. Suunnataan ihanteelliseen elämään ja kuinka toimitaan lepopäivänä.
Näissä voi olla eroavaisuuksia ja joskus joku saattaa kokea moitteeksi sen, että missä näkemyksessä itse menee - se on haukkumista. Siksi haukku ei ojaan kaada, mutta syy sille on hyvä tarkastukseen viedä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiasiassa tällä juorupalstalla haukkuja ei usko ollenkaan. Sen huomaa jo aloituksesta kun viikonloppu on jo toisilla alkanut. Aloittajalla voi hyvin olla jo promillejaja. Tunnen vallan hyvin nämä kuviot järjestyksenvalvoja. Monet ovat sanoneetkin, he tulevat helluntailaisten kokouksiin vähän ottaneena. Muuten kun eivät uskalla tulla. Tiedän tarkalleen milloin saa henkilön poistaa alueelta. Olen poistanutkin monia.
No, minä voin aloittajana sanoa, ettei korkki aukea joka viikonloppu eikä varsinkaan perjantai aamulla klo 9:23.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovat kyllä eri kirkkokunnissa sopivat jo maanpäällä hyvinkin samaan karsinaan. On aivan eri asia trollit, kuten aloittaja. Niitä riittää, jotka kuuluvat joutoväkeen.
Väitteesi ei ole uskottava. Jatkat samaa joutoväki-propagandaasi vaikket pystynytkään perustelemaan väitettäsi tuolla ketjun alussa. Laitas nyt ihan oikeasti varteenotettavat perustelut väitteillesi. Ilman niitä olet vain suunsoittaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Minusta ainakin se on hengellistä väkivaltaa kun haukutaan toista uskosta osattomaksi vain siksi, ettei haukuttu usko juuri samalla tavalla kuin haukkuja. <<
Uskova-nimitys on yleismaailmallinen, jota käyttävät niin kristityt kuin muiden uskontojen edustajat itsestään.
Joten se, mitä väittää, ratkaisee sen, onko kristitty uskomuksiltaan. Vai jotain muuta."Joten se, mitä väittää, ratkaisee sen, onko kristitty uskomuksiltaan. Vai jotain muuta."
Olet oikeassa. Ja sekin mitä kristityksi määritellään, on vain ihmisten omaa kategorisointia, ei Jumalan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin on hyvä tarkastaakin perusta - sehän voi olla tielle neuvo, ei haukku.
Uskovaisuudessa on Jumalan liitto - Sanan kautta tehtynä. Heitä kutsutaan omaksi kansaksi. Eli saadaan kokea - lupausten toteutumista. Eli toteutetaan myös itse Jumalan tahto.
Keskustelemalla selvitetään Jumalan tahton yksityiskohtia, soveliaisuutta, toimintatapoja mikä on sovelias eri tilanteissa.
Siinä voi olla perhettä koskevaa ajatusta, avioliittoa, näin esimerkkeinä, sekä mm. kuolemakin on keskustelun aiheina. Suunnataan ihanteelliseen elämään ja kuinka toimitaan lepopäivänä.
Näissä voi olla eroavaisuuksia ja joskus joku saattaa kokea moitteeksi sen, että missä näkemyksessä itse menee - se on haukkumista. Siksi haukku ei ojaan kaada, mutta syy sille on hyvä tarkastukseen viedä.Niin voi. Ja sitten on niitä, jotka opettavat omia oppejaan väittäen niitä Raamatun sanaksi.
- Anonyymi
Kyllä se on ihan ammattilaisten, psykiatrien määrittelemä termi ja uskonnollisen asiayhteyden kokonaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joten se, mitä väittää, ratkaisee sen, onko kristitty uskomuksiltaan. Vai jotain muuta."
Olet oikeassa. Ja sekin mitä kristityksi määritellään, on vain ihmisten omaa kategorisointia, ei Jumalan.>> sekin mitä kristityksi määritellään, on vain ihmisten omaa kategorisointia, ei Jumalan. <<
Kategoria tulee raamatusta. Jumala tosin yksistään näkee näkee sydämeen asti.
Mutta sydämen kyllyydestä suu puhuu, raamatun mukaan, joten jotain osaavat ihmisetkin päätellä sen perusteella, mitä ihminen sanoo. Ja lisäksi apuna on totuuden Henki ja armolahjat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> sekin mitä kristityksi määritellään, on vain ihmisten omaa kategorisointia, ei Jumalan. <<
Kategoria tulee raamatusta. Jumala tosin yksistään näkee näkee sydämeen asti.
Mutta sydämen kyllyydestä suu puhuu, raamatun mukaan, joten jotain osaavat ihmisetkin päätellä sen perusteella, mitä ihminen sanoo. Ja lisäksi apuna on totuuden Henki ja armolahjat."Kategoria tulee raamatusta."
Höpsis! Sana kristitty ei tule Raamatusta vaan oli alunperin haukkumasana joukolle ihmisiä, jotka eivät tunnustaneet Rooman keisarin jumaluutta. Jumalaan uskovien ulkopuolinen porukka nimesi heidät kristityiksi, jotta olisi joku nimitys, jonka kanssa heidät saisi erotettua oikeista keisariin uskovaisista ja näin heitä olisi helpompi vainota. Myöhemmin Jumalaan uskovat ottivat itse tuon halventavan haukkumanimensä omaan käyttöönsä antaen sille oman merkityksensä. Sitä merkitystä ei Raamatusta löydy. Se on ihmisten itsensä keksimä, samoin kuin sekin, että muka vain kristitty voisi pelastua vaikka todellisuudessa Jumala on pelastanut kautta vuosituhansien muitakin kuin kristittyjä. Eenok ei ollut kristitty, eikä Elia eikä Mooses, jne.... He eivät uskoneet kolmiyhteiseen Jumalaan vaan ainoastaan yhteen Jumalaan, joka on yksi ja joka ei omien sanojensa mukaan jaa kunniaansa muiden jumalien kanssa. - Anonyymi
Kyllä Suomen laki määrittelee väkivallan yleensäkin sekä myös henkisen väkivallan. Hengellinen väkivalta on yksi henkisen väkivallan muodoista ja on rikos.
Yleensä väkivaltarikoksissa, kuten monissa muissakin nimenomaisissa rikoksissa, on tietynlaisena lähtökohtana tekijälle 2 vuoden vankeusrangaistus. Siihen sitten joko lisätään, tai siitä vähennetään, tilanteen mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kategoria tulee raamatusta."
Höpsis! Sana kristitty ei tule Raamatusta vaan oli alunperin haukkumasana joukolle ihmisiä, jotka eivät tunnustaneet Rooman keisarin jumaluutta. Jumalaan uskovien ulkopuolinen porukka nimesi heidät kristityiksi, jotta olisi joku nimitys, jonka kanssa heidät saisi erotettua oikeista keisariin uskovaisista ja näin heitä olisi helpompi vainota. Myöhemmin Jumalaan uskovat ottivat itse tuon halventavan haukkumanimensä omaan käyttöönsä antaen sille oman merkityksensä. Sitä merkitystä ei Raamatusta löydy. Se on ihmisten itsensä keksimä, samoin kuin sekin, että muka vain kristitty voisi pelastua vaikka todellisuudessa Jumala on pelastanut kautta vuosituhansien muitakin kuin kristittyjä. Eenok ei ollut kristitty, eikä Elia eikä Mooses, jne.... He eivät uskoneet kolmiyhteiseen Jumalaan vaan ainoastaan yhteen Jumalaan, joka on yksi ja joka ei omien sanojensa mukaan jaa kunniaansa muiden jumalien kanssa.>> Sana kristitty ei tule Raamatusta <<
Mikäs noviisi sinä olet? Kristitty-sana lukee raamatussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Sana kristitty ei tule Raamatusta <<
Mikäs noviisi sinä olet? Kristitty-sana lukee raamatussa.Ai mikä noviisi! Tottakai Raamatussa lukee kristitty. Se mainitaan ensimmäisen kerran Apostolien teoissa, joka on kirjoitettu 80-90jKr. Siinä sanotaan, että juurikin näitä Rooman keisaria halventavia opetuslapsiksikin tituleerattuja ruvettiin kutsumaan (lue: haukkumaan) ensimmäistä kertaa kristityiksi.
Kukas se noviisi taas olikaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai mikä noviisi! Tottakai Raamatussa lukee kristitty. Se mainitaan ensimmäisen kerran Apostolien teoissa, joka on kirjoitettu 80-90jKr. Siinä sanotaan, että juurikin näitä Rooman keisaria halventavia opetuslapsiksikin tituleerattuja ruvettiin kutsumaan (lue: haukkumaan) ensimmäistä kertaa kristityiksi.
Kukas se noviisi taas olikaan?No sinä se noviisi olet, koska väitit, että "sana kristitty ei tule Raamatusta". Ja sitten kun huomautettiin asiasta, niin sitten muutatkin väitteesi muotoon "Tottakai Raamatussa lukee kristitty".
Ja kristitty on edelleen se sana, jota kristityt itsekin käyttävät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinä se noviisi olet, koska väitit, että "sana kristitty ei tule Raamatusta". Ja sitten kun huomautettiin asiasta, niin sitten muutatkin väitteesi muotoon "Tottakai Raamatussa lukee kristitty".
Ja kristitty on edelleen se sana, jota kristityt itsekin käyttävät.Faktahan se onkin, ettei se tule Raamatusta. Ensimmäisen kerran kristityksi ihmisiä haukuttiin jo Jeesuksen elinaikana mutta siitä ei ole mainintaa Raamatussa. Siis ennen kuin Stefanos kivitettiin. Raamattu mainitsee kristityt vasta Stefanoksen kivittämisen jälkeen. Niin että ei tule Raamatusta vaan Rooman valtakunnan johtohenkilöiltä Raamatun ulkopuolisesta kirjallisuudesta, josta sitten opetuslapset omivat sen itselleen ja sitten vasta siitä joku kirjoitti Raamattuun.
Sana kristitty ei tule Raamatusta vaan oli alunperin haukkumasana joukolle ihmisiä, jotka eivät tunnustaneet Rooman keisarin jumaluutta. Raamattu vain lainaa sitä myöhemmin omiin käyttötarkoituksiinsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Faktahan se onkin, ettei se tule Raamatusta. Ensimmäisen kerran kristityksi ihmisiä haukuttiin jo Jeesuksen elinaikana mutta siitä ei ole mainintaa Raamatussa. Siis ennen kuin Stefanos kivitettiin. Raamattu mainitsee kristityt vasta Stefanoksen kivittämisen jälkeen. Niin että ei tule Raamatusta vaan Rooman valtakunnan johtohenkilöiltä Raamatun ulkopuolisesta kirjallisuudesta, josta sitten opetuslapset omivat sen itselleen ja sitten vasta siitä joku kirjoitti Raamattuun.
Sana kristitty ei tule Raamatusta vaan oli alunperin haukkumasana joukolle ihmisiä, jotka eivät tunnustaneet Rooman keisarin jumaluutta. Raamattu vain lainaa sitä myöhemmin omiin käyttötarkoituksiinsa.Raamatusta siis tulee. Ei se sitä katso, mitä kautta se on sinne joskus präntätty. Jos se kerran siellä lukee ja kristityt sitä edelleen käyttävät, se on silloin validi raamatun ilmaisu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatusta siis tulee. Ei se sitä katso, mitä kautta se on sinne joskus präntätty. Jos se kerran siellä lukee ja kristityt sitä edelleen käyttävät, se on silloin validi raamatun ilmaisu.
Näinhän se on nykyään. Vaan ei ollut ennen Stafanoksen kivittämistä, jolloin termi tuli muualta kuin Raamatusta. Näin ollen se, että Raamattuun on kopioitu jokin muiden käyttämä sana, ei tee itse termistä Jumalan tahtoa. Kristitty-sana on alusta lähtien ollut ihmisten omassa lihassa keksitty nimitys.
Ja koska se on peräisin muualta kuin Raamatusta, se ei tule alkujaan Raamatusta.
Kaiken kaikkiaan koko nimitys joutaisi romukoppaan. Se ei kuvaa Jumalan omia yksiselitteisesti; vain vain joukkoa, joka kuvittelee olevansa Jumalan oma ja joka luulee olevansa Jumalan oma mutta ihmisten keksimän nimityksen ulkopuoleltakin pelastettuja kyllä löytyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatusta siis tulee. Ei se sitä katso, mitä kautta se on sinne joskus präntätty. Jos se kerran siellä lukee ja kristityt sitä edelleen käyttävät, se on silloin validi raamatun ilmaisu.
Sinulle se voi tulla Raamatusta kun et muusta tiedä. Historioitsijoille se ei tule. He tietävät faktat.
- Anonyymi
Aloittaja
Olet päässyt lomalle B-sairaalasta. Ota kuitenkin lääkkeesi. Niitä tarvitset.- Anonyymi
Totuus kirpaisee vain niitä, jotka tahallaan peittelevät omiensa pahoja tekoja.
- Anonyymi
Henkistä väkivaltaa sekä lisäksi Jeesuksen mukaan: ed. kirjoittaja on tuolla lauseellaan ansainnut Helvetin tulen.
Noin vähästä lähti pelastus, jos sitä olikaan.
Matt. 5:22
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Ed. kirjoittaja ilmaisi selvästi (lisäksi julkisessa mediassa, jossa tuo lause säilyy aina maailman tappiin asti, sitä ei voi poispyyhkiä): pitävänsä toista henkilöä b-mielisairaalan potilaana, eli hulluna.
Tuolla henkilöllä on nyt melkoinen, henkilökohtainen ongelma ratkaistavana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkistä väkivaltaa sekä lisäksi Jeesuksen mukaan: ed. kirjoittaja on tuolla lauseellaan ansainnut Helvetin tulen.
Noin vähästä lähti pelastus, jos sitä olikaan.
Matt. 5:22
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Ed. kirjoittaja ilmaisi selvästi (lisäksi julkisessa mediassa, jossa tuo lause säilyy aina maailman tappiin asti, sitä ei voi poispyyhkiä): pitävänsä toista henkilöä b-mielisairaalan potilaana, eli hulluna.
Tuolla henkilöllä on nyt melkoinen, henkilökohtainen ongelma ratkaistavana.Ootte te hellarit niin vekkuleita kun ootte tuomitsemassa toisianne helvettiin.
- Anonyymi
Yleistä
Riippumatta kirkkokunnasta ja rukoilijasta, rukoilijoista. On vaikkapa vielä nuorehko mies, jolla on pitkälle edennyt syöpä. On laihtunut. Hänen puolestaan rukoillaan. Mies ei ole uskossa. Hengellisiin asioihin ei ole ollut 66 vuoteen aikaa, vain harvakseltaan on käyty kirkossa. Raamatun perusaiat hän kyllä tietää. Uskossa hän ei ole. Jos Jumala parantaisi hänet, sama meno jatkuu. Monesti usea tulee viime metreillä uskoon. Hyvä näin. Näin se vain usein on. On aivan turha syyttää rukoilijoita, jos vastauksia ei tule aina. Jumala tahtoo , että olemme terveitä. Totuus on, hyvinä päivinä monelle, monelle pelastus ei kelpaa. Pitää saada esim. väitellä tällä osuudella.- Anonyymi
>> Jumala tahtoo , että olemme terveitä. <<
Jumala ei aina paranna tässä maailmanajassa. Useimmiten ei paranna. Jos hän parantaisi aina ja kaikki, ei kukaan koskaan kuolisi. Mutta kuolema on vasta vihonviimeinen, joka kukistetaan. Näin on raamatun mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Jumala tahtoo , että olemme terveitä. <<
Jumala ei aina paranna tässä maailmanajassa. Useimmiten ei paranna. Jos hän parantaisi aina ja kaikki, ei kukaan koskaan kuolisi. Mutta kuolema on vasta vihonviimeinen, joka kukistetaan. Näin on raamatun mukaan.Kirjoitat aivan oikein. Monesti hyvinä päivinä pelastus ei kelpaa. Ikiaikojen Jumala pysäyttää sairaudella. Vaan ei parane, usein kuolinvuoteella tulee uskoon.
ALOITTAJA SEKÖ ON RUKOIJAN SYY: KERROPA - Anonyymi
"Jumala tahtoo , että olemme terveitä."
Hyvä jos tahtoo. Minä olen ollut Jumalan tahdosta 11 vuotta vakavasti sairaana. Ei kuule Jumala rukouksia. Varmaankin kuolen sairaana, kuten moni muukin stäväni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitat aivan oikein. Monesti hyvinä päivinä pelastus ei kelpaa. Ikiaikojen Jumala pysäyttää sairaudella. Vaan ei parane, usein kuolinvuoteella tulee uskoon.
ALOITTAJA SEKÖ ON RUKOIJAN SYY: KERROPAÖöö, miksi kyselet minulta tuollaisia? Olen ollut vakavasti sairaana lähes puolet elämästäni mutta Jumala on kyllä parantanut minut kahdesta sairaudestani. Siltikään en ole parantunut vakavasta sairaudestani. Muttamolen uskossa ja kiitollinen Jumalan huolenpidosta.
En ole kommentoinut mitään rukoilija syystä. Päin vastoin, olen kommentoinut sitä, että kun vilpitön rukoilija pyytää Jumalalta apua, ties mihin asiaan, niin häntä panetellaan ja kiusataan hengellisellä väkivallalla. Onko se sinusta oikein? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ööö, miksi kyselet minulta tuollaisia? Olen ollut vakavasti sairaana lähes puolet elämästäni mutta Jumala on kyllä parantanut minut kahdesta sairaudestani. Siltikään en ole parantunut vakavasta sairaudestani. Muttamolen uskossa ja kiitollinen Jumalan huolenpidosta.
En ole kommentoinut mitään rukoilija syystä. Päin vastoin, olen kommentoinut sitä, että kun vilpitön rukoilija pyytää Jumalalta apua, ties mihin asiaan, niin häntä panetellaan ja kiusataan hengellisellä väkivallalla. Onko se sinusta oikein?Aloittajan on vastattava siihen. En toki ole aloittaja. En ole nähnyt, kuullut väkivaltaa pyhässä paikassa, esirukoustilanteessa. Aloittajalla on siitä kokemuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumala tahtoo , että olemme terveitä."
Hyvä jos tahtoo. Minä olen ollut Jumalan tahdosta 11 vuotta vakavasti sairaana. Ei kuule Jumala rukouksia. Varmaankin kuolen sairaana, kuten moni muukin stäväni.En tiedä sanooko Raamattu missään kohdin, että Jumala tahtoo, että olemme terveitä. Tuo on antikristillistä, anabaptistien menestysteologiaa.
Jeesus Itsekin oli "kipujen mies ja sairauksien tuttava" sekä kuoli varsin kivuliaasti, ristillä. Pilkkaajat nyökyttelivät: "katsotaanpas, tuleeko Jumala sinua auttamaan!"
Jeesus on luvannut seuraajilleen nk. Ristintien.
Tuota Ristintietä eivät nuo harhaopettajat tunne.
Sinä, minä ja moni muu tunnemme, kuka milläkin tavoin. Olen pikkulapsesta asti sairastellut, milloin mitäkin ja uutta tautia lappaa päälle. Viime joulun aikaan ilmeni kaiken entisen päälle vielä diabetes. Nyt juuri on tutkinnan alla vielä kolme muuta, uutta.
Yks, mitä vähän pelkään, jos asiaa viitsin ajatella, on mahd. keuhkoahtaumatauti. Siihen kuoleminen on kuulemma aika kamalaa.
Näihin sairauksiin tottuu: niitä on, mutta moniin niistä on myös lääkitykset. Ei niitä ajattele, ne ovat arkipäivää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä sanooko Raamattu missään kohdin, että Jumala tahtoo, että olemme terveitä. Tuo on antikristillistä, anabaptistien menestysteologiaa.
Jeesus Itsekin oli "kipujen mies ja sairauksien tuttava" sekä kuoli varsin kivuliaasti, ristillä. Pilkkaajat nyökyttelivät: "katsotaanpas, tuleeko Jumala sinua auttamaan!"
Jeesus on luvannut seuraajilleen nk. Ristintien.
Tuota Ristintietä eivät nuo harhaopettajat tunne.
Sinä, minä ja moni muu tunnemme, kuka milläkin tavoin. Olen pikkulapsesta asti sairastellut, milloin mitäkin ja uutta tautia lappaa päälle. Viime joulun aikaan ilmeni kaiken entisen päälle vielä diabetes. Nyt juuri on tutkinnan alla vielä kolme muuta, uutta.
Yks, mitä vähän pelkään, jos asiaa viitsin ajatella, on mahd. keuhkoahtaumatauti. Siihen kuoleminen on kuulemma aika kamalaa.
Näihin sairauksiin tottuu: niitä on, mutta moniin niistä on myös lääkitykset. Ei niitä ajattele, ne ovat arkipäivää."Näihin sairauksiin tottuu: niitä on, mutta moniin niistä on myös lääkitykset."
Niin kuulemma on. Mutta minua pelottaa se, ettei suolistoni kestä mitään lääkkeitä vaan tulehtuu pahasti jo parista pilleristä. Niin pahasti, että saan kuumeen eikä ruokakaan imeydy kunnolla. Lääkärin mukaan suolistosyövän riski on korkea jos syön lääkkeitä ja suolisto noin pahasti tulehtuu. Nopea on lähtö sitten kun saan vakavan sairauden eikä lääkkeitä voi käyttää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitat aivan oikein. Monesti hyvinä päivinä pelastus ei kelpaa. Ikiaikojen Jumala pysäyttää sairaudella. Vaan ei parane, usein kuolinvuoteella tulee uskoon.
ALOITTAJA SEKÖ ON RUKOIJAN SYY: KERROPA"Kirjoitat aivan oikein. Monesti hyvinä päivinä pelastus ei kelpaa. Ikiaikojen Jumala pysäyttää sairaudella. Vaan ei parane, usein kuolinvuoteella tulee uskoon.
ALOITTAJA SEKÖ ON RUKOIJAN SYY: KERROPA"
Minä en ole väittänyt että syy olisi rukoilijassa.
Jumala ei pahemmin sairaita parantele. Se on toinen asia se. Aloitus ei käsitellyt varsinaisesti sitä vaan hengellistä väkivaltaa esirukoustilanteissa.
Ilmeisesti helluntailaisten parantamisyrityksiä ei saisi lainkaan käsitellä tällä palstalla, koska niin kovin monet ovat hyökänneet kimppuuni sellaisen asian johdosta, että muka olisin väittänyt jotakin ihmeteoista, joita tapahtuu tai ei tapahdu helluntailaisten keskuudessa. Minä en ole sanallakaan väittänyt mitään niiden tapahtumisesta. Kovin on herkkänahkaista porukkaa tämän palstan kommentoijien joukossa. Suorastaan tahallaan loukkantujia. Sellainen ei tee hyvää uskovalle.
- Anonyymi
Oletko paininut Herran temppelissä ?
- Anonyymi
En ole varma, mitä tarkoitat. Olen kärsinyt vaikeasta sairaudestani pitkään ja antanut sen jalostaa itseäni Jumalan palvelijana. Nyt minua haukitaan tällä palstalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole varma, mitä tarkoitat. Olen kärsinyt vaikeasta sairaudestani pitkään ja antanut sen jalostaa itseäni Jumalan palvelijana. Nyt minua haukitaan tällä palstalla.
Tässä sulle lohdullista sanaa eilisestä Lutherin Mannasta:
Toukokuun 6. pvä
1. Moos. 32:28
Sinä (Jaakob) olet taistellut Jumalan kanssa ja olet voittanut.
Tässä käy seuraavasti. Jumala on antanut maailmalle kahdenlaisen saarnan: lain, joka vihastuu ja tappaa, ja evankeliumin, jolla hän lohduttaa ja tekee eläväksi. Saatuasi sen sanan, joka lupaa sinulle armon, älä koskaan poikkea siitä, kääntäköön laki sen miksi hyvänsä. Jos pelkkä armottomuus, helvetti ja synti sitten karkaavatkin päällesi, älä anna ryöstää itseltäsi armon sanaa, vaan sano: Evankeliumin mukaan ei ole mitään vihaa. Tietäessäsi tämän olet oppinut oikein tuntemaan Jumalan, sillä luonnostaan hän on pelkkä hyvyys.
Mutta jos tulee jokin sana, joka on sitä vastaan, se on joko väärä, tai Jumala tahtoo koetella sinua. Tahtoessaan vahvistaa lapsiaan uskossa hän menettelee niin, että asettuu lohduttavaa sanaa vastaan nähdäkseen, kuinka kiinteästi he siinä riippuvat ja näyttäytyäkseen sellaiseksi, joka muka ei koskaan enää tee heille mitään hyvää. Jumalan voittaminen ei siis merkitse hänen voittamistaan hänen majesteettisuudessaan, vaan siinä, mitä hän puhuu omassatunnossamme. Voittaessani hänet näin omassatunnossani olen taistellut Jumalan kanssa ja voittanut hänet omistamalla sanan hänen hyvyydestään, pysymällä siinä ja poistamalla luotani kaiken sen, mikä pyrkii esittämään hänet vihaiseksi. Tämä on kirjoitettu opetukseksemme, että meistäkin tulisi tosi Israel (eli Jaakob).<<
☀️✨ - Anonyymi
En löytänyt Raamatusta sellaista kohtaa, missä ihminen olisi paininut Herran temppelissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En löytänyt Raamatusta sellaista kohtaa, missä ihminen olisi paininut Herran temppelissä.
Se painikohtaus taisi tapahtua siellä jossain niiden taivaallisten tikapuiden luona?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se painikohtaus taisi tapahtua siellä jossain niiden taivaallisten tikapuiden luona?
Eli ei temppeliä. Joku jauhoi siis sitä itteään.
- Anonyymi
Voi hyvänen aika! MIksi ihminen ei osaa erota porukasta jos voi jossakin joukossa huonosti. Puuttuuko perusturva vai mikä? Pakkoko sitä on kuulua mihinkään seurakuntaan?
- Anonyymi
Aloittaja voi vastata kysymykseesi ? Todennäkisesti oli jo promilleja kun hän kirjoitteli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja voi vastata kysymykseesi ? Todennäkisesti oli jo promilleja kun hän kirjoitteli.
Tottakai voi. Olen itse eronnut uskonyhteisöstä. Mutta eri syistä. Alkoholia en käytä aamuisin, enkä juuri muutenkaan. Mutta eihän se sinulle mitään kuulu.
- Anonyymi
>> Voi hyvänen aika! MIksi ihminen ei osaa erota porukasta jos voi jossakin joukossa huonosti. Puuttuuko perusturva vai mikä? Pakkoko sitä on kuulua mihinkään seurakuntaan? <<
Olet oikeasa, ei todellakaan ole mikään pakko, eikä edes raamattu sellaista liittymistä tue, koska ei Jeesuksella ollut mitään "organisaatioita ja järjestöjä", joihin olisi käsketty liittyä.
Mutta jos lähtee näistä kyhätyistä organisaatiosta, tai ei ole sen jäsen alunperinkään ollut, nuo organisaation jäsenet eristävät sellaisen uskovan laumastaan ja viimeistään silloin hän lähtee ulos uskovien parista kokonaan. Ja se on kyllä synti Herran edessä eristää uudestisyntyneitä muista uskovista tai ajaa heidät siihen pisteeseen, että he lähtevät. Koska Jeesuksen tahto on, että uskovat ovat, tekevät ja kokoontuvat keskenään. - Anonyymi
Tuota mitäkin ihmettelen. Ihan kuin ihmisellä ei olisi mitään vastuuta itsestään? Ei ole pakko mennä mihinkään, missä ei tunnu hyvältä. Jokainen seurakunnassa kuultu sana ei ole viisauden helmi, eikä kaikkea tarvitse ottaa henkilökohtaisesti.
- Anonyymi
oliskohan sellainen väkivaltaa kun pappi siunaa jokaisen taivaaseen, vaikka "potilas" ei olisi eläissään viis veisannut Jumalasta?
- Anonyymi
"jokaisen taivaaseen"
kateellisen puhetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"jokaisen taivaaseen"
kateellisen puhetta.>> kateellisen puhetta. <<
Ei siinä ole mitään kadehtimista, vaan kauhistelemista, että papit hautajaisissa ylipäänsä "siunaavat" vainajia.
Ihmisen henki ei ylipäänsä ruumiista erkane vasta hautajaisissa, papin puheen seurauksesta, vaan heti kuoleman tullessa. Turhaa on siis yhtään ketään "siunata" millekään "matkalle" enää siinä vaiheessa ja laulaa Jumalalle, että "ota hänet vastaan".
Päätepiste on selvillä siinä vaiheessa, kun henki ihmisestä lähtee, eli kun ihminen kuolee, ja sinne henki myös päätyy, minne ihminen eläessään valitsi mennä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> kateellisen puhetta. <<
Ei siinä ole mitään kadehtimista, vaan kauhistelemista, että papit hautajaisissa ylipäänsä "siunaavat" vainajia.
Ihmisen henki ei ylipäänsä ruumiista erkane vasta hautajaisissa, papin puheen seurauksesta, vaan heti kuoleman tullessa. Turhaa on siis yhtään ketään "siunata" millekään "matkalle" enää siinä vaiheessa ja laulaa Jumalalle, että "ota hänet vastaan".
Päätepiste on selvillä siinä vaiheessa, kun henki ihmisestä lähtee, eli kun ihminen kuolee, ja sinne henki myös päätyy, minne ihminen eläessään valitsi mennä."Ei siinä ole mitään kadehtimista, vaan kauhistelemista, että papit hautajaisissa ylipäänsä "siunaavat" vainajia."
Voi pyhä yksinkertaisuus! Vainajan siunaus ja hautajaiset järjestetään OMAISTEN vuoksi. Hautajaiset ovat tapa jättää hyvästit ja ne toimivat siirtymäriittinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei siinä ole mitään kadehtimista, vaan kauhistelemista, että papit hautajaisissa ylipäänsä "siunaavat" vainajia."
Voi pyhä yksinkertaisuus! Vainajan siunaus ja hautajaiset järjestetään OMAISTEN vuoksi. Hautajaiset ovat tapa jättää hyvästit ja ne toimivat siirtymäriittinä.Ai niinkö haudalta kaffitukseen ja sieltä kotiin, o Ok!
- Anonyymi
Pappi ei siunaile ketään Taivaaseen.
Taivaaseen mennään yksistään uskossa, Jumalan armosta, Kristuksen tekojen kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei siinä ole mitään kadehtimista, vaan kauhistelemista, että papit hautajaisissa ylipäänsä "siunaavat" vainajia."
Voi pyhä yksinkertaisuus! Vainajan siunaus ja hautajaiset järjestetään OMAISTEN vuoksi. Hautajaiset ovat tapa jättää hyvästit ja ne toimivat siirtymäriittinä.>> oi pyhä yksinkertaisuus! Vainajan siunaus ja hautajaiset järjestetään OMAISTEN vuoksi. Hautajaiset ovat tapa jättää hyvästit ja ne toimivat siirtymäriittinä. <<
Älä muuta sano! Olen ehdottomasti samaa mieltä! Ei kukaan olekaan sanonut, ettei omaisia saisi huomioida kauniilla ja lohduttavilla asioilla. Tai vaikka vainajaakin muistella kauniisti, jos tuo vaikka kuulee taivaaseen, tai saa jollain lailla seurata hautajaisiaan rajan toiselta puolelta.
Mutta viikkoja ihmisen kuoleman jälkeen kirkossa kun on hautajaiset, niin kanttori hoilottaa "ota hänet vastaan" ja osoittaa "maasta olet sinä tullut"-sanat vainajalle. Niitä on semmoisiakin pappeja, jotka kertovat omaiselle jopa evankeliumia hautajaisissa, eikä tuollaista pötyä, jossa joku olisi muka jossain taivaan vastaanottohuoneessa.
- Anonyymi
Ymmärtääkö helluntailaiset, että jos rukoilu toimisi yhteenkään asiantilaan sitä ja sen kulkua muuttamalla niin rukoilu toisi myös sateen, sitä tarvitseville.
Olisivatpa he itse aitoja sydämmenuskoltaan tai ei, koska kun helluntailainen rukoilee niin sehän todistetusti toimii.- Anonyymi
>> kun helluntailainen rukoilee niin sehän todistetusti toimii. <<
En ole itse hellari, mutta heidän kokouksissaan olen silti paljon käynyt. Kun haluan rukousta, joka oikeasti tuntuu, olen huomannut, että helluntailaisilla sitä palavuutta on, johon Jumala mielellään vastaa. Palavuuttahan Jeesus tahtoo, eikä haaleutta.
Olenkin kokenut Pyhän Hengen voiman ja virvoituksen laskeutuvan monen monituista kertaa helluntailaisten rukouksen aikana. Ja tilaisuudesta lähtiessäkin on askel kevyempi.
Kun olen muiden suuntien rukoustilaisuuksissa ollut, en yleensä ole saanut mitään tuntuvaa apua. Kerrankin eräs luterilainen pastori rukoili puolestani kahden kesken, enkä saanut siitä mitään apua. En sanallista enkä hengellistä. Hän oli kyllä uskossa, se on aivan varmaa, mutta hänen rukouksensa ja puheensa oli voimatonta. Aniharvoin olen tullut kosketetuksi luterilaisessa rukouskokouksessa. Kun olen tullut, se on tapahtunut yleensä jonkun yhden armolahjoilla varustetun luterilaisen kautta.
En väitä, että kaikki hellareitten rukouksessa esitetyt asiat olisivat toteutuneet, se on kokonaan eri asia. Mutta onhan näitä parantuneitakin aina joskus, mutta niin minunkin voimattoman rukoukseni kautta on joku joskus parantunut ynnä muuta.
Mutta lähinnä tuota Hengen voimaa heidän rukoukissaan kyllä on. Useimmilla on armolahjoja, jotka toimivat heidän kauttaan ja se tuntuu, että Jumala kyllä Henkeään vuodattaa heidän kauttaan.
Toisinaan tuo heidän palonsa on kokonaan heidän omaa luonteenpaloaan, ei sen kummempaa, eikä mitään voimavaikutusta tietenkään silloin koe yleisökään, vaan lähinnä myötähäpeää ja negatiivisia fiiliksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> kun helluntailainen rukoilee niin sehän todistetusti toimii. <<
En ole itse hellari, mutta heidän kokouksissaan olen silti paljon käynyt. Kun haluan rukousta, joka oikeasti tuntuu, olen huomannut, että helluntailaisilla sitä palavuutta on, johon Jumala mielellään vastaa. Palavuuttahan Jeesus tahtoo, eikä haaleutta.
Olenkin kokenut Pyhän Hengen voiman ja virvoituksen laskeutuvan monen monituista kertaa helluntailaisten rukouksen aikana. Ja tilaisuudesta lähtiessäkin on askel kevyempi.
Kun olen muiden suuntien rukoustilaisuuksissa ollut, en yleensä ole saanut mitään tuntuvaa apua. Kerrankin eräs luterilainen pastori rukoili puolestani kahden kesken, enkä saanut siitä mitään apua. En sanallista enkä hengellistä. Hän oli kyllä uskossa, se on aivan varmaa, mutta hänen rukouksensa ja puheensa oli voimatonta. Aniharvoin olen tullut kosketetuksi luterilaisessa rukouskokouksessa. Kun olen tullut, se on tapahtunut yleensä jonkun yhden armolahjoilla varustetun luterilaisen kautta.
En väitä, että kaikki hellareitten rukouksessa esitetyt asiat olisivat toteutuneet, se on kokonaan eri asia. Mutta onhan näitä parantuneitakin aina joskus, mutta niin minunkin voimattoman rukoukseni kautta on joku joskus parantunut ynnä muuta.
Mutta lähinnä tuota Hengen voimaa heidän rukoukissaan kyllä on. Useimmilla on armolahjoja, jotka toimivat heidän kauttaan ja se tuntuu, että Jumala kyllä Henkeään vuodattaa heidän kauttaan.
Toisinaan tuo heidän palonsa on kokonaan heidän omaa luonteenpaloaan, ei sen kummempaa, eikä mitään voimavaikutusta tietenkään silloin koe yleisökään, vaan lähinnä myötähäpeää ja negatiivisia fiiliksiä."Palavuus" on sydämen asenne, eikä meuhkaamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Palavuus" on sydämen asenne, eikä meuhkaamista.
>> "Palavuus" on sydämen asenne, eikä meuhkaamista. <<
Ihan voit lähettää Jeesukselle palautetta sitten, ettei hän osa reagoida oikein helluntailaisten palaviin rukouksiin.
- Anonyymi
Kuinka monta ihmistä tuli uskoon aloituksesi johdosta ? 0 . Sitä et toivokaan.
- Anonyymi
Ei kaikkien aloitusten tarvitse käsitellä sinun haluamiasi asioita. Uskoontulot on Pyhän hengen työtä, joten sinä et voi tietää, miten Pyhä henki käyttää hyväkseen aloituksia. Voihan olla vaikka niinkin, että joku uskonsa hylännyt hengellistä väkivaltaa harrastanut esirukoilija saakin aloituksesta piston sydämeensä ja tulee sen seurauksena uudelleen uskoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikkien aloitusten tarvitse käsitellä sinun haluamiasi asioita. Uskoontulot on Pyhän hengen työtä, joten sinä et voi tietää, miten Pyhä henki käyttää hyväkseen aloituksia. Voihan olla vaikka niinkin, että joku uskonsa hylännyt hengellistä väkivaltaa harrastanut esirukoilija saakin aloituksesta piston sydämeensä ja tulee sen seurauksena uudelleen uskoon.
>> Voihan olla vaikka niinkin, että joku uskonsa hylännyt hengellistä väkivaltaa harrastanut esirukoilija saakin aloituksesta piston sydämeensä ja tulee sen seurauksena uudelleen uskoon. <<
Uskoon tullaan tasan kerran. Jos on ollut epäuskon tiellä, luopumuksessa, Herra voi kyllä jälleen uudistaa uskon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Voihan olla vaikka niinkin, että joku uskonsa hylännyt hengellistä väkivaltaa harrastanut esirukoilija saakin aloituksesta piston sydämeensä ja tulee sen seurauksena uudelleen uskoon. <<
Uskoon tullaan tasan kerran. Jos on ollut epäuskon tiellä, luopumuksessa, Herra voi kyllä jälleen uudistaa uskon.Sama asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama asia.
Ei ole. Uskoon tullaan vain kerran, mikä tarkoittaa Pyhän Hengen saamista sisimpään. Pyhä Henki ei sieltä epäuskon takia välillä pois lähde. Vasta, jos ihminen luopuu kokonaa, eikä haluakaan palata takaisin Jeesuksen luokse, vaan kieltää hänet, voi Pyhä Henkikin lopulta poistua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Uskoon tullaan vain kerran, mikä tarkoittaa Pyhän Hengen saamista sisimpään. Pyhä Henki ei sieltä epäuskon takia välillä pois lähde. Vasta, jos ihminen luopuu kokonaa, eikä haluakaan palata takaisin Jeesuksen luokse, vaan kieltää hänet, voi Pyhä Henkikin lopulta poistua.
Olkoon sitten niin. Pyhä henki on siis voinut johdattaa jonkun takaisin Jeesuksen luokse tuon aloituksen takia.
Kiroukset ovat nykyaikanakin täyttä totta ja pahuus.
Tuollaisilla maistereilla pyyhkisin lattian jos näkisin.
Vaikka en ole väkivallan kannattaja.- Anonyymi
Uskovan elämässä ei ole enää mitään kirouksia, vaikka muut ihmiset voivat niistä kärsiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovan elämässä ei ole enää mitään kirouksia, vaikka muut ihmiset voivat niistä kärsiä.
Olen samaa mieltä. Siellä missä on valo, siellä ei voi olla pimeyttä.
- Anonyymi
"Tuollaisilla maistereilla pyyhkisin lattian jos näkisin."
Niin...taidatkin olla sokea.... Anonyymi kirjoitti:
Se onkin juju just siinä ,että onko kaikki uskossa.
Itse olen nähnyt ns uskovia jossa on kiroukset sisällä ,mutta tämmöistä on nyky usko...kuten raamattu todistaa.......mutta uskoa ei heissä ole.- Anonyymi
Kiroukset ovat taikauskoa, eivät kristinuskoa.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Itse olen nähnyt ns uskovia jossa on kiroukset sisällä ,mutta tämmöistä on nyky usko...kuten raamattu todistaa.......mutta uskoa ei heissä ole.Tuossahan nyt puhuttiin uskovaisista eikä ns. uskovaisista. Täytyykö tässä ihan sinun takiasi ruveta keksimään uusi sana uskovaisen tilalle kun se ei kelpaa sinulle?
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Itse olen nähnyt ns uskovia jossa on kiroukset sisällä ,mutta tämmöistä on nyky usko...kuten raamattu todistaa.......mutta uskoa ei heissä ole.Uskovissa ei ole mitään "kirouksia" sisällä. Muutenkin vaikutat aika sokealta ja epäraamatulliselta, kun on sinun väitteitäsi palstoilla lukenut.
Anonyymi kirjoitti:
Kiroukset ovat taikauskoa, eivät kristinuskoa.
Kiroukset ovat olemassa ja siinä monella kompastuskivi.
Anonyymi kirjoitti:
Tuossahan nyt puhuttiin uskovaisista eikä ns. uskovaisista. Täytyykö tässä ihan sinun takiasi ruveta keksimään uusi sana uskovaisen tilalle kun se ei kelpaa sinulle?
Kirjoitan sen mikä on olemassa ja minkä raamattukin sanoo.On uskoa ilman Henkeä tässä sukupolvessa.
Anonyymi kirjoitti:
Uskovissa ei ole mitään "kirouksia" sisällä. Muutenkin vaikutat aika sokealta ja epäraamatulliselta, kun on sinun väitteitäsi palstoilla lukenut.
Sinut perkeleen minä tunnistinkin.
Anonyymi kirjoitti:
Uskovissa ei ole mitään "kirouksia" sisällä. Muutenkin vaikutat aika sokealta ja epäraamatulliselta, kun on sinun väitteitäsi palstoilla lukenut.
Laita vaan kaikki kirjoitukseni ja voidaan keskustella mistä vaan kunhan älyät edes sen verran, että laitat nimmarin esiin.
Paskahousujen kanssa en kirjoittele.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
On se sitten vaan kumma, kun minä olen ollut uskossa 37 vuotta enkä ole koskaan havainnut mitään kirouksia itsessäni enkä ympärilläni olevissa uskovaisissa. Jospa ne kiroukset viihtyvätkin enempi sinunkaltaisissasi.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Laita vaan kaikki kirjoitukseni ja voidaan keskustella mistä vaan kunhan älyät edes sen verran, että laitat nimmarin esiin.
Paskahousujen kanssa en kirjoittele.>> Laita vaan kaikki kirjoitukseni ja voidaan keskustella mistä vaan kunhan älyät edes sen verran, että laitat nimmarin esiin. Paskahousujen kanssa en kirjoittele. <<
>> Sinut perkeleen minä tunnistinkin. <<
Sinussa ei ole Hengen hedelmää, hengellistä kasvua, eikä totuudentuntoa niin paljon, että voisit muita opettaa.
Olen Herraa palvellut monessakin tehtävässä; vankilassa, profeetallisesti, esirukoilijana, evankelistana, julkisuudessa ym.,, eikä Herra kyllä perkeleitä sellaisiin lähetä. - Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Sinun opetuksesi on omaa käsitystäsi. Raamatun totuutta se ei ole.
Anonyymi kirjoitti:
On se sitten vaan kumma, kun minä olen ollut uskossa 37 vuotta enkä ole koskaan havainnut mitään kirouksia itsessäni enkä ympärilläni olevissa uskovaisissa. Jospa ne kiroukset viihtyvätkin enempi sinunkaltaisissasi.
Minä en puhu uskossa olevista vaan ns uskossa olevista.
Anonyymi kirjoitti:
>> Laita vaan kaikki kirjoitukseni ja voidaan keskustella mistä vaan kunhan älyät edes sen verran, että laitat nimmarin esiin. Paskahousujen kanssa en kirjoittele. <<
Sinussa ei ole Hengen hedelmää, hengellistä kasvua, eikä totuudentuntoa niin paljon, että voisit muita opettaa.
Olen Herraa palvellut monessakin tehtävässä; vankilassa, profeetallisesti, esirukoilijana, evankelistana, julkisuudessa ym.,, eikä Herra kyllä perkeleitä sellaisiin lähetä.Onhan niitä piispojakin ja pappeja ja ei niissä kaikissa Herran Henkeä ole.
Sanoi Herra kerrankin kun ihmettelin kristityn outoa touhua ulkomailla Kristuksen nimessä ja vastaus on ....Minä en ole häntä lähettänyt.
Samoin on paljon uskonnollisia jotka toimii ,mutta ei Herran lähettäminä.
Kun Jeesuksen kanssa liikkuu niin Herra puhuu ja palvelija kuulee.
Näin se on aina ollut ja tulee olemaan.Anonyymi kirjoitti:
Sinun opetuksesi on omaa käsitystäsi. Raamatun totuutta se ei ole.
Minulla on tieto ja tehtävä Jeesuksen antamana ja tiedän ,että monet uskovat uskoo mitä kirjoitan ja tuntee ne sydämmessään oikeiksi.
Perkeleen omat ei tunne.Anonyymi kirjoitti:
>> Laita vaan kaikki kirjoitukseni ja voidaan keskustella mistä vaan kunhan älyät edes sen verran, että laitat nimmarin esiin. Paskahousujen kanssa en kirjoittele. <<
Olen Herraa palvellut monessakin tehtävässä; vankilassa, profeetallisesti, esirukoilijana, evankelistana, julkisuudessa ym.,, eikä Herra kyllä perkeleitä sellaisiin lähetä.Sinun kanssa ei kiinnosta olla tekemisissä.Hyvää matkaa.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Lopeta jo tuo termisi käyttö. Raamattu ei mainitse sanallakaan nsuskovaisia.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Onhan niitä piispojakin ja pappeja ja ei niissä kaikissa Herran Henkeä ole.
Sanoi Herra kerrankin kun ihmettelin kristityn outoa touhua ulkomailla Kristuksen nimessä ja vastaus on ....Minä en ole häntä lähettänyt.
Samoin on paljon uskonnollisia jotka toimii ,mutta ei Herran lähettäminä.
Kun Jeesuksen kanssa liikkuu niin Herra puhuu ja palvelija kuulee.
Näin se on aina ollut ja tulee olemaan.Aivan. Osassa ei asu Henkeä laisinkaan, jotka Herran nimissä kuitenkin työtä tekevät. Osassa ei ole Henki saanut vaikuttaa hengellistä kasvua. Ja osaa ei ole Henki valinnut ja osoittanut siihen tehtävään, missä hän kuitenkin on.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Minulla on tieto ja tehtävä Jeesuksen antamana ja tiedän ,että monet uskovat uskoo mitä kirjoitan ja tuntee ne sydämmessään oikeiksi.
Perkeleen omat ei tunne.Voi, mitä itsensä korottamista ja ylimielisyyttä. Että vain sinulla muka olisi juuri se ainoa oikea usko, jonka kautta vain pystyttäisiin tuntemaan sanat sydämessä oikeiksi! Hah!! Sen tuntevat oikeiksi vain ne, joita on opetettu tasan samalla tavalla kuin sinua. En esim. minä, koska minulle ei ole opetettu mitään sellaista, että nsuskovaisissa olisi kirouksia. Ja paljon muutakin sellaista kirjoittelet, joka ei minun sydämessäni saa mitään vastakaikua.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Sinun kanssa ei kiinnosta olla tekemisissä.Hyvää matkaa.
Et ole kritiikin yläpuolella. Sitä on opittava sietämään Herran palveluksessa. Varsinkin jos opettaa muita. Paimen paimentaa, on kaikkien esikuvana, ei lyö sauvalla lampaita, eikä esiinny herrana halliten. Sinä kuitenkin usein räiskit palstoilla nulikkamaisesti muita, haukkuen ja nimitellen.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
>> Minä en puhu uskossa olevista vaan ns uskossa olevista <<
Puhu sitten selkeämmin, erotellen uskovat muista ihmisistä selvällä sanalla, ettei erehdytä, mistä puhut. Opettajan kuuluu antaa selvä opetus.
"Ns uskossa olevista" ei puhu kukaan muu kuin sinä. Kristikunnassa puhutaan muista kuin Jeesukseen uskovista sanoilla "uskosta osaton, jumalaton, pakana, pelastumaton" jne..
Sana uskovakin on sellainen, että sitä käyttävät muidenkin uskontojen edustajat itsestään kuin uudestisyntyneet kristityt. Siksi täällä välillä täsmennetään sekin, jos puhutaan nimenomaan kristityistä uskovista. - Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Perkeleen omat ei tunne.>> Minulla on tieto ja tehtävä Jeesuksen antamana <<
😂 "Onhan niitä piispojakin ja pappejakin...", joilla on mielestään tieto ja tehtävä Jeesuksen antamana. Anonyymi kirjoitti:
Voi, mitä itsensä korottamista ja ylimielisyyttä. Että vain sinulla muka olisi juuri se ainoa oikea usko, jonka kautta vain pystyttäisiin tuntemaan sanat sydämessä oikeiksi! Hah!! Sen tuntevat oikeiksi vain ne, joita on opetettu tasan samalla tavalla kuin sinua. En esim. minä, koska minulle ei ole opetettu mitään sellaista, että nsuskovaisissa olisi kirouksia. Ja paljon muutakin sellaista kirjoittelet, joka ei minun sydämessäni saa mitään vastakaikua.
Se jos et ymmärrä mitä kirjoitan ei ole minun murhe.
Anonyymi kirjoitti:
Et ole kritiikin yläpuolella. Sitä on opittava sietämään Herran palveluksessa. Varsinkin jos opettaa muita. Paimen paimentaa, on kaikkien esikuvana, ei lyö sauvalla lampaita, eikä esiinny herrana halliten. Sinä kuitenkin usein räiskit palstoilla nulikkamaisesti muita, haukkuen ja nimitellen.
Hyvää matkaa sinulle.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Hyvää matkaa sinulle.
Kiitos vain. Matkalle olenkin menossa. Herran kanssa kahden.
Mutta kirjoitelen myös täällä. Herran kanssa sitäkin. - Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Sinun kanssa ei kiinnosta olla tekemisissä.Hyvää matkaa.
>> Sinun kanssa ei kiinnosta olla tekemisissä. <<
Mistä lähtien Herran palvelijat ovat voineet valita oman kiinnostuksensa pohjalta sen, keiden kanssa he ovat tekemisissä? 😏
"niinkuin te tahdotte ihmisten teille tekevän, niin tehkää tekin heille. Ja jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mitä kiitosta teille siitä tulee?"
"aseta itsesi kaikessa hyvien tekojen esikuvaksi, olkoon opetuksesi puhdasta ja arvokasta"
"Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen"
Siunausta jatkoosi. - Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Se jos et ymmärrä mitä kirjoitan ei ole minun murhe.
Okei. Eli sinun kanssasi sanoilla on perävalotakuu. On niin kuin savolaisten kanssa, että vastuu sanomasta ei olekaan puhujalla vaan kuulijalla. Huono opettajaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei. Eli sinun kanssasi sanoilla on perävalotakuu. On niin kuin savolaisten kanssa, että vastuu sanomasta ei olekaan puhujalla vaan kuulijalla. Huono opettajaksi.
Kun Herra kutsuu johonkin tehtävään, ei kutsuttu sillä kutsumisen hetkellä ole mikään 'täysin oppinut' ja tiedä kaikkea, vaan hän jatkaa Herran koulussa itsekin koko loppuikänsä. Opettajan sana ei siis ole tehtävään astumisen jälkeen automaattisesti 'niin ja aamen'. Ja Herrahan ei esimerkiksi ketään omaansa nimittele, tai muutakaan ala-arvoista. Kyllä se on ihmisen oma liha, joka sellaisia puhuu.
- Anonyymi
Ei pitäisi päästää kaikkia rukouspalveluun, varsinkaan jos tietää tyypin olevan liian innokas. Myös järjen käyttö sallittu. Monet ongelmat eivät ole aina hengellisiä. Eikä kaikkea pitäisi hengellistyttää. Rukouspalvelijan pitää osata erottaa asiat toisistaan.
Ihminen joka demonisoi tai on uskonkäsitykseltään musta- valkoinen ei saisi olla sielunhoitajana. Pahimmat ylilyönnit tapahtuvat kun yritetään ajaa ulos henkiä. Ja moni odottaa profetiaa, joka antaisi vastauksia ongelmiin. Siinä tilanteessa pitää olla varma, että Jumala todella on antanut sanoman.
Myös pitää uskaltaa sanoa ja neuvoa asioita, jotka eivät ole miellyttäviä. Ei pidä ns. puhua vain ihania ja miellyttäviä asioita. Jotkut jutut pitää vain sanoa suoraan. Sekin vaati taitoa. - Anonyymi
Uutta minulle. En ymmärrä miten rukoillessa edes ehtii harrastamaan väkivaltaa. Eihän rukoustilanne ole terapiaa, saati sitten ihmissuhde. Kirousjutut ovat taikauskoa, eikä kristinuskoa. Kriittisyyttä pitäisi harrastaa myös niiden, jotka apua hakevat.
- Anonyymi
Hyvin ehtii. Minun puolestani on rukoiltu useasti pienessä parin kolmen hengen ryhmässä ilman kiirettä ja ajan kanssa. Onneksi en ole kokenut hengellistä väkivaltaa.
- Anonyymi
Uskonnon vapauden alle voi lakaista melkein mitä tahansa. Kukaan ei niitä jälkeenpäin kysele.
Ihmisten terveydellä puoskarointi lahkoissa pitäsi säätää rangaistavaksi teoksi samalla tavalla kuin valelääkärinä toimiminen.- Anonyymi
Lääk.tri Miettinen tutki helluntailaisia psykologisin testein lääket.trin väitöskirjaansa varten Ylivainion pyynnöstä.
Tutkimuksen tulos pitäisi laittaa hälytyskellot soimaan.
Vain 20% todettiin mieleltään normaaleiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääk.tri Miettinen tutki helluntailaisia psykologisin testein lääket.trin väitöskirjaansa varten Ylivainion pyynnöstä.
Tutkimuksen tulos pitäisi laittaa hälytyskellot soimaan.
Vain 20% todettiin mieleltään normaaleiksi.Minkähänlainen mahtaa olla "mieleltään normaali" ihminen?
Normaalia ja nk. tervettä ihmistä kun ei ole olemassakaan.
Kaikki olemme erilaisia. Ja jokaiselle voi tarvittaessa löytää useammankin diagnoosin.
Kyllä lääk.tri:n pitäisi tämä tietää, ihan perusasioita.
Jos ateisti lääk.tri taas määrittelee "normaalin" nk. ei-uskovaisen mittapuulla, on selvää, että uudestisyntyneet tai muutoin vahvasti uskonnolliset yksilöt vaikuttavat hänen silmissään mielenvikaisilta. Hengellistä mielenvikaisuuttakin on olemassa, mutta ei kaikki hengellisyys sitä ole.
Kerroin aikoinaan taloyhtiön saunavuorolla eräälle ateistinaapurilleni uskovani Jumalaan, eli olevani uskovainen ja hänellä pää kellahti välittömästi kallelleen ja katse oli tutkiva ja vilpittömästi huolestunut. Ettei peräti yrittänyt laittaa kättä otsalleni, että onko kuumetta. Muistan aina hänen päänkellahduksensa kun tuli puhe uskonasioista. Hän sitten myös kohteliaan puheliaasti kantoi kortensa asiaan ja kertoi jonkun sukulaisensakin tulleen aikoinaan samoin hulluksi, hurahtaneen johonkin lahkoon. Eli ateistin silmissä uskovaisuus n. pääsääntöisesti on "hulluksi tulemista".
Ateisti lääk.tri on puoskari näissä hengellisissä asioissa. Henkiset asiat ja ongelmat kuuluvat psykiatriaan, mutta hengellisyyden arvioihin ei voi Tämänmaailman lääkiksissä pätevöityä.
Näissä hengen asioissa ateismi voi kummasti rajata lääk.trien omaa ymmärrystä. Heiltä kun puuttuu tieto näissä erilaisissa hengen asioissa. On puoskarointia tulkita henkilö esim. harhaiseksi vain siksi, ettei lekurilla itsellä ole pätevyyttää tajuta hölkäsen pölähtämää potilaan todellisesta ongelmasta.
Itse olen aina ollut avarakatseinen myös asioiden suhteen, joita en itse tunne. Eräällä sairaalaosastolla mulla oli huonekaveri joka näki ufoja ikkunan takana. Minä menin peräti kurkistamaan, mutta en nähnyt yhtään mitään. Ymmärsin kuitenkin, että kaveri näki. "Katso nyt! Niitä lensi taas ikkunan ohi! Niitä on tuolla kauempanakin. Apua! Taas yksi katsoo sisään, etkö sinä näe?!" Valitettavasti en nähnyt.
Tuokin elämänkokemus pisti mietteliääksi. En ajatellut häntä "hulluna", vaan ihmisenä, joka näki sellaista, mitä (useimmat) muut eivät näe. Tajusin hänen ahdistuksensa. Ne ufot olivat hänelle ahdistavaa todellisuutta. Mistä oli kysymys? En tiedä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkähänlainen mahtaa olla "mieleltään normaali" ihminen?
Kaikki olemme erilaisia. Ja jokaiselle voi tarvittaessa löytää useammankin diagnoosin.
Jos ateisti lääk.tri taas määrittelee "normaalin" nk. ei-uskovaisen mittapuulla, on selvää, että uudestisyntyneet tai muutoin vahvasti uskonnolliset yksilöt vaikuttavat hänen silmissään mielenvikaisilta. Hengellistä mielenvikaisuuttakin on olemassa, mutta ei kaikki hengellisyys sitä ole.
Kerroin aikoinaan taloyhtiön saunavuorolla eräälle ateistinaapurilleni uskovani Jumalaan, eli olevani uskovainen ja hänellä pää kellahti välittömästi kallelleen ja katse oli tutkiva ja vilpittömästi huolestunut. Ettei peräti yrittänyt laittaa kättä otsalleni, että onko kuumetta. Muistan aina hänen päänkellahduksensa kun tuli puhe uskonasioista. Hän sitten myös kohteliaan puheliaasti kantoi kortensa asiaan ja kertoi jonkun sukulaisensakin tulleen aikoinaan samoin hulluksi, hurahtaneen johonkin lahkoon. Eli ateistin silmissä uskovaisuus n. pääsääntöisesti on "hulluksi tulemista".
Ateisti lääk.tri on puoskari näissä hengellisissä asioissa. Henkiset asiat ja ongelmat kuuluvat psykiatriaan, mutta hengellisyyden arvioihin ei voi Tämänmaailman lääkiksissä pätevöityä.
Näissä hengen asioissa ateismi voi kummasti rajata lääk.trien omaa ymmärrystä. Heiltä kun puuttuu tieto näissä erilaisissa hengen asioissa. On puoskarointia tulkita henkilö esim. harhaiseksi vain siksi, ettei lekurilla itsellä ole pätevyyttää tajuta hölkäsen pölähtämää potilaan todellisesta ongelmasta.
Itse olen aina ollut avarakatseinen myös asioiden suhteen, joita en itse tunne. Eräällä sairaalaosastolla mulla oli huonekaveri joka näki ufoja ikkunan takana. Minä menin peräti kurkistamaan, mutta en nähnyt yhtään mitään. Ymmärsin kuitenkin, että kaveri näki. "Katso nyt! Niitä lensi taas ikkunan ohi! Niitä on tuolla kauempanakin. Apua! Taas yksi katsoo sisään, etkö sinä näe?!" Valitettavasti en nähnyt.
Tuokin elämänkokemus pisti mietteliääksi. En ajatellut häntä "hulluna", vaan ihmisenä, joka näki sellaista, mitä (useimmat) muut eivät näe. Tajusin hänen ahdistuksensa. Ne ufot olivat hänelle ahdistavaa todellisuutta. Mistä oli kysymys? En tiedä.Eiköhän näissä väitteissä ja tutkimuksissa ym. ole tarkoituskin nimenomaan niitä negatiivisia asioita penkoa ja tuoda julki, mustamaalata uskovia ja kristinuskoa.
Kukaan ei ole positiivisessa mielessä lähtenyt tekemään kyselyä, kirjaa tai väitöskirjaa siitä, mitä hyvää seurakunnassa ja kristittynä olemisessa on. Kyllähän se silloin kaiken kertoo, mistä on kysymys näissä tämmöisissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän näissä väitteissä ja tutkimuksissa ym. ole tarkoituskin nimenomaan niitä negatiivisia asioita penkoa ja tuoda julki, mustamaalata uskovia ja kristinuskoa.
Kukaan ei ole positiivisessa mielessä lähtenyt tekemään kyselyä, kirjaa tai väitöskirjaa siitä, mitä hyvää seurakunnassa ja kristittynä olemisessa on. Kyllähän se silloin kaiken kertoo, mistä on kysymys näissä tämmöisissä.Lääkärii Miettinen oli helluntailaistaustainen mies, jonka Ylivainio kutsui tekemään väitöskirjaa kokouksissa väitetyistä paranemisihmeistä ja todistaa ne oikeiksi.
Tapauksia oli yhteensä 1403 kpl.
Lääkärin vala velvoitti kertomaan totuuden. Mitään ihmparanemisia ei löydetty.
Niilokin ihmetteli tilannetta muistiinpanoissaan ja ihmetteli, mikä kumman henki heitä sitten kaataa selälleen, kun se sama henki ei kykene ketään parantamaan yhtään mistään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkähänlainen mahtaa olla "mieleltään normaali" ihminen?
Tuokin elämänkokemus pisti mietteliääksi. En ajatellut häntä "hulluna", vaan ihmisenä, joka näki sellaista, mitä (useimmat) muut eivät näe. Tajusin hänen ahdistuksensa. Ne ufot olivat hänelle ahdistavaa todellisuutta. Mistä oli kysymys? En tiedä.80% oli menettänyt ihmisenä olemisen hienouden ja siirtyneet kokonaan sinne henkimaailman taisteluihin henkivaltoihin niiden pahojen henkiolentojen kanssa, joihin ne oli helluntailaisuudessa tutustuneet.
Jalat oli irronnut tästä reaalimaailmasta. Paluuta ei enää ollut terveeseen elämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän näissä väitteissä ja tutkimuksissa ym. ole tarkoituskin nimenomaan niitä negatiivisia asioita penkoa ja tuoda julki, mustamaalata uskovia ja kristinuskoa.
Kukaan ei ole positiivisessa mielessä lähtenyt tekemään kyselyä, kirjaa tai väitöskirjaa siitä, mitä hyvää seurakunnassa ja kristittynä olemisessa on. Kyllähän se silloin kaiken kertoo, mistä on kysymys näissä tämmöisissä."Kukaan ei ole positiivisessa mielessä lähtenyt tekemään kyselyä, kirjaa tai väitöskirjaa siitä, mitä hyvää seurakunnassa ja kristittynä olemisessa on. Kyllähän se silloin kaiken kertoo, mistä on kysymys näissä tämmöisissä."
Tutkimusasetteluissa ei ole sinänsä mitään positiivista tai negatiivista asettelua. Sinun päässäsi on. Toisille tuosta tutkimusasettelusta ei tule mieleen mitään negatiivista ja kolmansille taas tulee valtava halu auttaa vääryydestä kärsijöitä. Mene itseesi ja mieti mitä suustasi päästät. Mieti ihan vilpittömästi. Sillä oli tutkimusasettelu mikä tajansa, niin tulos on aina tieteellisesti validi ja jos se tulos ei sinua tämän tutkimuksen kohdalla hetkauta, sydämesi on kuollut! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kukaan ei ole positiivisessa mielessä lähtenyt tekemään kyselyä, kirjaa tai väitöskirjaa siitä, mitä hyvää seurakunnassa ja kristittynä olemisessa on. Kyllähän se silloin kaiken kertoo, mistä on kysymys näissä tämmöisissä."
Tutkimusasetteluissa ei ole sinänsä mitään positiivista tai negatiivista asettelua. Sinun päässäsi on. Toisille tuosta tutkimusasettelusta ei tule mieleen mitään negatiivista ja kolmansille taas tulee valtava halu auttaa vääryydestä kärsijöitä. Mene itseesi ja mieti mitä suustasi päästät. Mieti ihan vilpittömästi. Sillä oli tutkimusasettelu mikä tajansa, niin tulos on aina tieteellisesti validi ja jos se tulos ei sinua tämän tutkimuksen kohdalla hetkauta, sydämesi on kuollut!Kyllä se on kaikkien nähtävissä, ettei kukaan koskaan kysy mitään positiivista kristinuskosta ja kristityistä ja seurakunnista. Tarkoitusperä on selvä; mustamaalata, kaivaa vain negatiivisuudet esiin.
Olisi hyvä muistaa sekin, ettei aina ole edes kysymys siitä uskonyhteisöstä, vaan ihmisillä itselläänkin on ongelmia taustallaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on kaikkien nähtävissä, ettei kukaan koskaan kysy mitään positiivista kristinuskosta ja kristityistä ja seurakunnista. Tarkoitusperä on selvä; mustamaalata, kaivaa vain negatiivisuudet esiin.
Olisi hyvä muistaa sekin, ettei aina ole edes kysymys siitä uskonyhteisöstä, vaan ihmisillä itselläänkin on ongelmia taustallaan.Jos minä ensimmäistä kertaa teen täällä aloituksen jossa ihmettelen helluntailaisten tekemää hengellistä väkivaltaa, niin se ei tee minun kirjoituksestani negatiivista. Ongelma on sinun päässäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos minä ensimmäistä kertaa teen täällä aloituksen jossa ihmettelen helluntailaisten tekemää hengellistä väkivaltaa, niin se ei tee minun kirjoituksestani negatiivista. Ongelma on sinun päässäsi.
Ihmettele rauhassa. Ongelma on silti siinä päässä, jotka kyyläävät uskovia suurennuslasilla. Samaan aikaan nämä uskosta osattomat elävät itse miten sattuu.
Kristittyjä on miljoonia maailmassa, mutta ihmiset tonkivat vain niitä harvoja negatiivisia tapauksia, mitä ovat kuulleet. Ei-uskovat eivät tiedä edes sitä, mikä on kristinuskoa ja mikä ei, vaan kakki missä Jeesuksen nimi kuullaan, on teidän mielestänne kristinuskoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmettele rauhassa. Ongelma on silti siinä päässä, jotka kyyläävät uskovia suurennuslasilla. Samaan aikaan nämä uskosta osattomat elävät itse miten sattuu.
Kristittyjä on miljoonia maailmassa, mutta ihmiset tonkivat vain niitä harvoja negatiivisia tapauksia, mitä ovat kuulleet. Ei-uskovat eivät tiedä edes sitä, mikä on kristinuskoa ja mikä ei, vaan kakki missä Jeesuksen nimi kuullaan, on teidän mielestänne kristinuskoa.Aloituksen tutkimuksessa ei ollut kyse uskovaisten kyyläämisestä.
Aloituksessa mainittu teologianmaisteri Martti Keinänen on itsekin uskova. Hän mietti pitkään mistä tekisi työnsä. Väitöksen otsikko on ”Esirukouksen merkitys sairaalle ihmiselle – Terveyden ja tuen tavoittelua hengellisellä selviytymiskeinolla”.
Tutkimuksess selviteltiin sekä positiivisia että negatiivisia merkityksiä esirukousta pyytäneille.
Minä taas referoin suoraan Turun sanomien artikkelia, jossa haastateltiin tutkimuksen tekijää.
Nyt kun olen vähän aikaa tutustunut palstan kirjoituksiin, niin ihmettelen vain, että on se kumma, miten tällä palstalla väännetään kieroon kaikki, mitä tänne kirjoittaa. Saman sisältöinen mutta jonkun muun tekemä aloitus on luterilaisten palstalla, jossa TÄMÄN palstan kieroonvääntäjät käyvät trollaamassa aloitusta.
Ilmeisesti nämä palstat ovat väärä foorumi asialliselle keskustelulle. Täältä löytyy vain tahallaan loukkantujia ja itsekeskeisiä oman asiansa toitottajia. Ihmisiä, joilla ei ole keskustelun taitoa. Kun omalle palstallamme tuodaan aloituksia, joissa esilletuodaan seurakuntiemme ongelmia, niitä käsitellään rakkaudella ja niihin tartutaan ongelmien ratkaisemiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksen tutkimuksessa ei ollut kyse uskovaisten kyyläämisestä.
Aloituksessa mainittu teologianmaisteri Martti Keinänen on itsekin uskova. Hän mietti pitkään mistä tekisi työnsä. Väitöksen otsikko on ”Esirukouksen merkitys sairaalle ihmiselle – Terveyden ja tuen tavoittelua hengellisellä selviytymiskeinolla”.
Tutkimuksess selviteltiin sekä positiivisia että negatiivisia merkityksiä esirukousta pyytäneille.
Minä taas referoin suoraan Turun sanomien artikkelia, jossa haastateltiin tutkimuksen tekijää.
Nyt kun olen vähän aikaa tutustunut palstan kirjoituksiin, niin ihmettelen vain, että on se kumma, miten tällä palstalla väännetään kieroon kaikki, mitä tänne kirjoittaa. Saman sisältöinen mutta jonkun muun tekemä aloitus on luterilaisten palstalla, jossa TÄMÄN palstan kieroonvääntäjät käyvät trollaamassa aloitusta.
Ilmeisesti nämä palstat ovat väärä foorumi asialliselle keskustelulle. Täältä löytyy vain tahallaan loukkantujia ja itsekeskeisiä oman asiansa toitottajia. Ihmisiä, joilla ei ole keskustelun taitoa. Kun omalle palstallamme tuodaan aloituksia, joissa esilletuodaan seurakuntiemme ongelmia, niitä käsitellään rakkaudella ja niihin tartutaan ongelmien ratkaisemiseksi.Samaa mieltä. Jos täällä joku haluaisi keskustella aiheesta asiallisesti, hän vähintäänkin lukisi väitöksen esittelyn yliopiston sivuilta ja osallistuisi sitten avoimeen keskusteluun.
https://www.uef.fi/fi/artikkeli/fl-tm-martti-keinanen-vaitos-862022-esirukoustoiminnan-epakohtiin-puututtava-rohkeammin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksen tutkimuksessa ei ollut kyse uskovaisten kyyläämisestä.
Ilmeisesti nämä palstat ovat väärä foorumi asialliselle keskustelulle. Täältä löytyy vain tahallaan loukkantujia ja itsekeskeisiä oman asiansa toitottajia. Ihmisiä, joilla ei ole keskustelun taitoa. Kun omalle palstallamme tuodaan aloituksia, joissa esilletuodaan seurakuntiemme ongelmia, niitä käsitellään rakkaudella ja niihin tartutaan ongelmien ratkaisemiseksi.>> Kun omalle palstallamme tuodaan aloituksia, joissa esilletuodaan seurakuntiemme ongelmia, niitä käsitellään rakkaudella ja niihin tartutaan ongelmien ratkaisemiseksi. <<
Ai, että uskonsuuntausta vaihtamalla sitten parani asiat.
Ja kyllä, täällä harvemmin asiallisesti mistään keskustellaan. Palsta on täynnä trolleja, uskovina esiintyviä, ateisteja ym. Ja täällä helluntaipalstalla kirjoittelevat pääasiassa luterilaiset.
- Anonyymi
Helluntailaisissa tuskin on sivunkääntämää tutustuttu hengellisyyteenkään.
- Anonyymi
Niilo oli alunperin Luterilainen. Lapsena Kristityksi kastettu. Mutta luopui esikoisoikeudestaan.
Katui muistelmissaan kun luopui lapsen uskosta ja kasteen armosta ja lähti helluntailaiseksi. - Anonyymi
Ylivainio pyysi ystävänsä helluntailaistautaisen lääkärin M.Miettisen väitöskirjan ihmeparemisista ja todistaman oikeaksi Ylivainion kokouksissa väitetyt 1403 ihmeparanemista tosiksi.
Kukaan ei parantunut yhtään mistään Ylivainion kokouksissa.
Lääkäri sanoi kauniisti niistä väitetyistä paranemisista, että ne olivat niitä "tunnelmointiefektejä".- Anonyymi
Valheen henki niitä ihmisiä siellä paransi ihmeellisesti Ylivainion kokouksessa. Ei niissä mitäänTotuuden Henkeä ollut kenessäkään. Lahkot kannattaa kiertää kaukaa, kuten Raamatussa neuvotaan.
- Anonyymi
Olisit vaan pysytellyt äitisi lähettyvillä ja puhunut hänelle kauniisti heti aamusta alkaen!
- Anonyymi
Ihmisten terveydellä puoskarointi uskonnollisissa esityksissä pitäisi kieltää lailla ja rinnastaa valelääkärinä toimimiseen.
Uskonnon vapauteen suhtaannutaan liian hyväksyvästi ja sinisillmäisesti.- Anonyymi
Se on kyllä totta! Todella harvat ymmärtävät, että tuollainen puoskarointi on ihmisen mielenterveyttä horjuttavaa ja voi aiheuttaa joillekin vakaviakin mielenterveydellisiä ongelmia. Niitä voi tietysti aina kutsua Saatanan tekosiksi mutta tosiasia on se, ettei ihmisen mielenterveys järky Raamatun luvusta vaan sen väärästä tulkinnasta, jonka johdosta hengellistä väkivaltaa harrastavat ovat aina valmiita harrastamaan helgellistä väkivaltaa Jeesuksen nimissä, kohdistuen sisariinsa ja veljiinsä. Syy ei ole Saatanassa vaan ihmiset osaa tuollaisen kiusanteon ihan itsekin, ilman Saatanaa.
Kenelläkään ei ole oikeutta vahingoittaa toisen fyysistä eikä mielenterveyttä. Terveyden vahingoittamisesta pitäisi laittaa linnaan. Mutta monilla uskovaisilla on itse kehitetty oikeus tuollaiseen, eikä se rajoitu vain esirukoustilanteisiin vaan koko seurakuntaelämään. Uskonnon varjolla saa näköjään edelleenkin tehdä mitä vain. Ennen se oli jopa tappamista, nykyään hienovaraisempaa kiusaamista.
- Anonyymi
Eipä se rukoilu paranna ketään yhtään mistään.
Helluntailaiset on kovia mainostamaan kuinka rukous paransi alkoholistin ja narkkarin. Vaan kun ei parantanut.
Jos juoppo alkaa raittiiksi eli ei juo niin se ei tarkoita riippuvuudesta paranemista. Se on vaan tauolla juomisesta, lyhyemmällä tai pidemmällä.
Sillä jos olisi parantunut voisi silloin käydä huoletta parilla ja mitään hirveää ja putkea ei alkaisi.- Anonyymi
Teet Jumalasta tallukan, joka toimi joskus maailmassa, mutta ei enää.
Mutta Jeesus sanoi, että merkit seuraavat niitä, jotka uskovat.
Siksi luterilaisten parissa ei ylensä tikkukaan värähdä, eikä Herrakaan siunaa armolahjoilla, koska uskotte väärin. Eikä teillä ole mkitään paloakaan Herran käytössä olla, mihin lahjoaj annetaan.
Itsekin olen rukoillut sairaan puolesta, jonka Herra paransi.
Luterilaisiin on päässyt valheenhenki vaikuttamaan, mm. armolahjojen suhteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi luterilaisten parissa ei ylensä tikkukaan värähdä, eikä Herrakaan siunaa armolahjoilla, koska uskotte väärin. Eikä teillä ole mkitään paloakaan Herran käytössä olla, mihin lahjoaj annetaan.
Luterilaisiin on päässyt valheenhenki vaikuttamaan, mm. armolahjojen suhteen.Tutkimus tehtiin nimen omaan helluntailaisten parissa eikä yhdenkään tutkituista diagnoosi ollut muuttunut "parantumisen" ansiosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisiin on päässyt valheenhenki vaikuttamaan, mm. armolahjojen suhteen."Itsekin olen rukoillut sairaan puolesta, jonka Herra paransi."
Nuhakuume vai norovirus ?
Laitatko hieman pidemmän selvityksen tästä toiselle Herralta tilaamastasi parantumisesta kun ei ihan vaan mene sukkana läpi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Itsekin olen rukoillut sairaan puolesta, jonka Herra paransi."
Nuhakuume vai norovirus ?
Laitatko hieman pidemmän selvityksen tästä toiselle Herralta tilaamastasi parantumisesta kun ei ihan vaan mene sukkana läpi.>> Nuhakuume vai norovirus ? <<
Eikö paraneminen ole paraneminen, jos paranee vain nuhakuumeesta...? Jos, niin miksi ei ole? Etkö sinä itsekin puhu parantumisesta, kun kuume ja nuha menivät ohi? Kyllä ihmiset ainakin yleisesti niin puhuvat. Herra on itseltänikin parantanut mm. päänsäryn, krampin - yleisiä arkisia vaivoja. Mikä saa sinut luulemaan, että pikkuvaivoja ei Herra haluaisi lainkaan parantaa..?
Se henkilö, jonka puolesta sain rukoilla ja jonka Herra paransi, parani jonkinlaisesta poskionteloihin liittyvästä vaivasta, jonka nimeä en tiedä, mutta joka oli ollut hänellä kymmenkunta vuotta, sekä kuulonmenetyksestään, joka oli ollut hänellä 80%:n luokkaa. Hän ei itse edes kuullut sitä, mitä rukoilin hänen puolestaan. Näin hän minulle kertoi myöhemmin.
- Anonyymi
Ylivainiokin katui muistelmissaan kun luopui lapsena saamastaan uskosta kasteen armossa ja kääntyi helluntailaiseksi. Sai kuulemma kaatajanvoimansa käytyään Australian matkalla aboriginaalien opissa. Samassa paikassa kävi hänen hyvä ystävänsä taikurimestari Olavi Hakasalo, toinen Pohjanmaanpoika, käytti nimeä Oliver Hawk.
- Anonyymi
Lahkolaisten toiminta perustuu uskonnolliseen suggestioon. Suggestioalttiuden ensimmäinen testi lahkossa on ihmisen kaataminen selälleen nopealla otsakosketuksella. Jos kaadut selälleen olet suggestioaltis. Silloin lahkoista pitäisi paeta nopeasti. Seuraava koe on jo paljon vaarallisempi silä "valaistumisen" tiellä. Siitä on vaikea enää päästä eroon, kun siihen syntyy riippuvuus ja joudut matkustamaan saarnamiesten perässä satoja kilometrejä kokoeksesi samanlaisia tuntemuksia.
Isojen joukkojen kerralla kaataminen perustuu lääkäri Mesmerismin kehittämään kaatotekniikkaan, joka lahkosaarnaajat käyttävät.- Anonyymi
Mark. 13:22
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mark. 13:22
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut.Mark. 13:22
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut.
Lahkolaisten saalemihuoneiden penkeissä istuu niitä valkeisiin vaatteisiin pukeutuneita valejeesuksia, joita ihmiset hurmostilassa siellä näkevät ja kertovat niistä toisilleen ja hekin alkavat uskoa niihin. - Anonyymi
Monen luterilaisen kaatuminen johtuu liian paljosta viinan nauttimisesta. Varsinkin noissa kaljapaikoissa näkee, kuinka juopunut kaatuu selälleen tai hoippuu transsitilassa tilamaan taksia. Silloin ei auta, vaikka eroaa kirkosta jos ei halua tehdä parannusta tuosta synnistä. Mutta hän voi näytellä olevansa oikea kristitty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monen luterilaisen kaatuminen johtuu liian paljosta viinan nauttimisesta. Varsinkin noissa kaljapaikoissa näkee, kuinka juopunut kaatuu selälleen tai hoippuu transsitilassa tilamaan taksia. Silloin ei auta, vaikka eroaa kirkosta jos ei halua tehdä parannusta tuosta synnistä. Mutta hän voi näytellä olevansa oikea kristitty.
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.
Saarn. 9:7
Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.
Jenkkiahkoissa ihminen orjuutetaan lahkon määräämien parannuksen tekojen tielle.
Alkaa Stasiakin kovempi ihmisten kyttääminen, mitä he tekevät ja puhuvat ja kuinka pukeutuvat, mitä laittavat suuhunsa ja kuinka meikkaava, missä käyvät jne.
Uskonlahkossa ihminen ei pelastu, vaan joutuu orjuuden ikeeseen, josta on vaikea päästä irti.
Raamattu kieltää kymmenysten antamisen rahana lahkojohtajille vastineeksi taivaspaikasta, joita he ihmisille lupailevat rahaa vastaan.
5. Moos. 14:26 ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.
Saarn. 9:7
Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.
Jenkkiahkoissa ihminen orjuutetaan lahkon määräämien parannuksen tekojen tielle.
Alkaa Stasiakin kovempi ihmisten kyttääminen, mitä he tekevät ja puhuvat ja kuinka pukeutuvat, mitä laittavat suuhunsa ja kuinka meikkaava, missä käyvät jne.
Uskonlahkossa ihminen ei pelastu, vaan joutuu orjuuden ikeeseen, josta on vaikea päästä irti.
Raamattu kieltää kymmenysten antamisen rahana lahkojohtajille vastineeksi taivaspaikasta, joita he ihmisille lupailevat rahaa vastaan.
5. Moos. 14:26 ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi.Raamattu varoittaa vapaiden suuntien uskonnon harjoittamisesta. Ei niissä mitään Jeesusta ole.
2. Piet. 2:19
He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu varoittaa vapaiden suuntien uskonnon harjoittamisesta. Ei niissä mitään Jeesusta ole.
2. Piet. 2:19
He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.Luterilaisen kirkon jäsenet, ne jotka väittävät saaneensa kirkon sakramentin kautta uskon hengen ja pyhän hengen, harjoittavat tätä kaikkea syntiä avoimesti ja todistettavasti:
ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia..kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa. - Anonyymi
Wikipedian mukaan sodomia tarkoittaa miesten, lasten ja eläinten kanssa parittelua.
Jumala hävitti Sodoman ja Gomorran kaupungit. Edes lapset ei säästyneet siltä tuholta.
- Anonyymi
Kajaanissa luterilainen seurakunta järjestää Euriviisu-valvojaiset.
Euroviisuissa siintyjät ovat maalanneet itsensä pirunnäköiseksi ja näyttävät sormillaan pirunmerkkiä. Naiset ovat pukeutuneet huorahtavasti tanssijoista puhumattakaan.
Onko tämä saatanan palvontaa, jota luterilainen kirkko harrastaa. Alas ovat vauvakastettujen seurakunnat vajonneet! - Anonyymi
Hinduhallelujaa on vihamielinen gurut kaataa kyllä ja nauraa monta tuntia kun on imenyt henkeä sisään mutta miten siitä saa vapauden.....budha munkit Babylon joga kundalin kyllä kaataa ja Intiassa kun Thaimaassa kieritään lattioilla gurun jaloissa. Kuitenkin ollaan ilkeitä vikoilijoita varastetaan toisilta.Aika hyvä tyyli hellarivapareilla kerää ilmeiseksi myy rahasta kiertää veroja.
- Anonyymi
Entä ne luterilaiset "esirukoilijat" jotka Ilpoisten piirissä silittelevät seksuaalisesti rukoiltavia?
- Anonyymi
Sairasta touhua.
- Anonyymi
Synagogalla kielletään Jeesus se on fakta .
- Anonyymi
Tanssimalla helvettiin kiellä risti ja ala tanssia.
- Anonyymi
Olen kuullut muualtakin, että esirukoustilanteessa ovat hipelöineet rukoiltavaksi tulleita. Nokiallakin sitä oli aikoinaan luterilaisen kirkkoherran kokouksissa.
Jos sitä on uskovaisten kokouksissa, niin ne rukoilijat pitää erottaa seurakunnasta.- Anonyymi
Olen nähnyt seksuaalista hipelöimistä esirukoustilanteessa. Turun ilpoistenpiirissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen nähnyt seksuaalista hipelöimistä esirukoustilanteessa. Turun ilpoistenpiirissä.
Näkeekö siellä jotain muutakin.
- Anonyymi
Suomessa on tänä päivänä vauvakastettujen homo- ja lesbo-kirkko.
Sateekaarimessu
https://areena.yle.fi/1-50846360 - Anonyymi
Helluntailaisten lehdessä komeili miehen kuva, joka tuomittiin 5 v. vankeuteen huumekaupoista.
- Anonyymi
Näitkö muita unia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitkö muita unia?
Mies poseerasi siellä Ison Kirjan kuvassa.
- Anonyymi
Kuva tuomittiin 5v. vankeuteen huumekaupoista, heheehhaahah
- Anonyymi
>> Minä en häpeä tuoda esiin vakavia rikkomuksia, jotka ovat saaneet jatkua seurakunnissa valvojien silmien alla näinkin laajasti ilman että niihin on puututtu. Yritätkö pitää henkistä väkivaltaa pikkujuttuna kun yrität tuoda rinnalle isopia huolen aiheitasi? Siksikö hengellinen väkivalta saa siis sinusta jatkua seurakunnissa mieluummin kuin se, että asia otetaan esille. Pitäisi unohtaa pikkumurheenaiheeesi ja keskittyä vain isompiin? <<
Näillä palstoillahan ei tunnetusti juuri niitä helluntailaisia ole, edes helluntailaisuus-palstalla. Ja vaikka olisi, miten se mitään edistää, jos muutama hellari eri seurakunnista lukee kirjoituksesi? Millä tavoin kirjoituksesi siis nyt sinun mielestäsi "puuttuu" näihin epäkohtiin...? Mikset mennyt suoraan asianosaisen luokse, tässä tapauksessa johonkin helluntaiseurakuntaan, kertomaan asiaasi heille?
Ja ei, en ole hellari itse. - Anonyymi
Liekkö jo päässyt koevapauteen? Hellarit kyllä tietää.
- Anonyymi
Lutelaisen kirkon seinässä komeilee kuva miehestä, joka yllytti kansanmurhaan!
- Anonyymi
Sodomaan muuttamista on sellaiseen lahkoon liittyminen, jonka perustaja oli mitä oli...piip...piip...Mitä sellaiset ihmiset salassa tekevät, on häpeällistä sanoakin.
- Anonyymi
Hengellistä manipulointia on myös luterilaisten Pirkko Jalovaaran ja Seppo Juntusen tilaisuuksissa. Järvenpään Vapaaseurakunta Arkki harrastaa samaa myös. Nykyään karismasttisuutta esiintyy kaikissa kirkkokunnissa ja seurakunnissa.
- Anonyymi
EV LUT kirkon sisällä vaikuttaa myös karismaattinen liike
https://www.hengenuudistus.fi/
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1726213- 1471724
- 1131518
- 511270
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46932Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢29860Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu97846Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5799Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan226752- 41749