Kerro miten ja milloin terveydenhoitosi on terveydenhoitolaitoksessa vaarantunut

Olen asunut viimeiset 2 vuotta, kahdessa eri terveydenhoitolaitoksessa.
Tänä aikana terveyteni on vaarannettu, ja huomauttaessani asiasta, on kun henkilökunta ei olisi ymmärtänyt asiaa?
Vuonna 2020 ollessani 2 kuukautta ja 2 päivää kuntoutuksessa, minulla oleva Nitrolääkesuihkepakkaus, pidettiin muiden lääkkeitteni ohella, osaston hoitajien huomassa.
Että tuota lääkettä, minun ei olisi ollut mahdollista saada heti, eli siten, kuten tätä lääkettä tulisi tarvittaessa käyttää.
Lääkkeen saaminen sitä tarvitsevalle hoitajien varastosta heti tarvittaessa, kun ei nykypäivän hoitolaitoksissa onnistu, hoitajaa kun laitoksessa ei heti pyynnöillä luokseen saa. Esim. tuossa laitoksessa ollessani, kun kerran siellä ollessani huonetoverini putosi yöllä sängystä, minä hälytin hoitajaa apuun ja kesti kaksi "2" tuntia kun hoitaja huoneeseeni tuli.
Asun nyt laitoksessa, jossa sain kerran allergisen kutiavan "nokkosrokko" ihottuman ja tuohon allergiseen reaktioon minulle ei suostuttu antamaan lukollisesta lääkekaapissani olevaa, allergiseen reaktioon tarkoitettua lääkettä.
Tässä on kaksi esimerkkiä, joiden tarkoitusperää käytännössä minun hoitooni, minä en muuksi ymmärrä, kun terveyteni vaarantamiseksi?

1

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä olin vuosia sitten tehohoidossa, koomaan lääkittynä, ja tiedoissani on aina ollut maininta yhdestä antibioottiryhmästä, jolle olen allerginen.

Oivoi, olivat minulle laittaneet suoneen " vääränlaista " antibioottia, onneksi siitä ei kuitenkaan seurannut mitään vakavaa.
      Tosin kyllä muutenkin olin hengityskoneessa henkihieverissä, ettei kai sitä olisi erikseen huomannutkaan (?).
      Samalla hoitojaksolla minulla oli pissakatetri, joka ei olisi saanut olla kuin kolme vuorokautta, se oli kuitenkin kymmenen, ja hoitaja laittoi siitä näytteen labraan. Ja olihan siinä jotakin kokkibakteereita, onneksi siitäkään ei pahaa seurannut.

Kauan kauan sitten sain kahta eri psyykelääkettä samanaikaisesti käyttöön, kesti aikansa, mutta ne eivät minun kohdalla sopineetkaan yhteen ja suhteellisen lyhyen käytön jälkeen tuli jokin ilmeisesti hengenvaarallinen tilanne. Taisi olla joku serotoniini- tai neuroleptioireyhtymä.
      Se tapahtui avohoidon puolella, ei laitoksessa pitkäaikaishoidossa.

Onhan sitä kaikenlaista sattunut ja tapahtunut, milloin sairaalassa ja milloin jossain hoitokodissa. Henkikulta on kuitenkin säilynyt, ja se on kai se tärkein asia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6664
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2750
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2428
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1953
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1670
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1518
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1492
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1472
    Aihe