Kauanko poliisi käsittelee päiväsakkoylinopeuksia?

Anonyymi-ap

Iltaa,
tosiaan tuli tossa pari päivää sitten epähuomiossa ajettua 90-100kmh nopeudella 50 alueella, maijaa vastaan. Mittarivirhettä autossa vain 2kmh.

Tässä sitten mietin, että kauanko poliisilla menee käsitellä tälläistä tapausta? Sen verran tiedän, että koska päiväsakkoja tulossa yli 20 kpl, syyttäjän täytyy sakkorangaistus vahvistaa.

Provot voivat jättää vastaamatta!

23

1106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo, varaudu myös siihen, että kortti pistetään kuivumaan. Kyseessä on ainakin vakavaa piittaamattomuutta osoittava liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Minimi on 6 viikkoa, liukuma 1 kk - 8 viikkoa. Mutta, jos saat yli 28 päiväsakkoa, niin silloin minimi on
      12 viikkoa, liukuma 10 viikkoa - 6 kuukautta.
      Mitään kiirettä poliisilla ei ole, sillä teon vanhenemisaika on 2 vuotta. Juttu jaetaan jollekin tutkijalle ja riippu siitä, kuinka korkea pino muita juttuja on pöydällä.

      • Anonyymi

        Näinhän se on juu. Mietin vaan, että sattuisko jollakulla olemaan konkreettista tietoa että kuinka nopeesti kustutaan asemalle katsomaan kuvaa tms


    • Anonyymi

      Tosiaan tarkennan sen, että maija ei pysäyttänyt, eli kortti toisaiseksi tallessa

      • Anonyymi

        Hyvä kun tarkensit. Ei tule mitään seuraamuksia. Poliisi ei puutu jälkikäteen jo tehtyyn tekoon, koska heillä ei ole näyttöä rikoksesta. Vastaantulevasta poliisiautosta ei voida luotettavasti mitata ylinopeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun tarkensit. Ei tule mitään seuraamuksia. Poliisi ei puutu jälkikäteen jo tehtyyn tekoon, koska heillä ei ole näyttöä rikoksesta. Vastaantulevasta poliisiautosta ei voida luotettavasti mitata ylinopeuksia.

        Jaa, olin sellasessa käsityksessä ollut että niissäkin etukamerat joilla kuvat voi napsia. No, aika näyttää. Tuskin paria viikkoa kauempaa menee siihen, että tulis kutsu asemalle, vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, olin sellasessa käsityksessä ollut että niissäkin etukamerat joilla kuvat voi napsia. No, aika näyttää. Tuskin paria viikkoa kauempaa menee siihen, että tulis kutsu asemalle, vai?

        Varmastikin on poliisiautossa ns. kojelautakamera. Sen kuvasta ei kuitenkaan vastaantulleen auton kuljettajaa pysty selvittämään. Eikä sillä olisi merkitystä muutoinkaan, koska vastaantulevan auton nopeutta ei voi tutkalla luotettavasti todeta liikkuvasra poliisiautosta.

        Olen itse ollut samanlaisessa tilanteessa, eikä koksaan kuulunut asiasta mitään, vaikka poliisiauto vilkutti minulle sinisiä hälytysvaloja vastaan tullessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmastikin on poliisiautossa ns. kojelautakamera. Sen kuvasta ei kuitenkaan vastaantulleen auton kuljettajaa pysty selvittämään. Eikä sillä olisi merkitystä muutoinkaan, koska vastaantulevan auton nopeutta ei voi tutkalla luotettavasti todeta liikkuvasra poliisiautosta.

        Olen itse ollut samanlaisessa tilanteessa, eikä koksaan kuulunut asiasta mitään, vaikka poliisiauto vilkutti minulle sinisiä hälytysvaloja vastaan tullessaan.

        Selvä, kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmastikin on poliisiautossa ns. kojelautakamera. Sen kuvasta ei kuitenkaan vastaantulleen auton kuljettajaa pysty selvittämään. Eikä sillä olisi merkitystä muutoinkaan, koska vastaantulevan auton nopeutta ei voi tutkalla luotettavasti todeta liikkuvasra poliisiautosta.

        Olen itse ollut samanlaisessa tilanteessa, eikä koksaan kuulunut asiasta mitään, vaikka poliisiauto vilkutti minulle sinisiä hälytysvaloja vastaan tullessaan.

        Vähän nyt sinne päin. Jos ylinopeutta on enintään 20 km/h, niin silloin siitä lähetetään liikennevirhemaksu auton ajoneuvorekisteriin merkitylle omistajalle/haltijalle tämän osoitteeseen. Kuljettajasta on oltava valokuva, mistä hänet voidaan tunnistaa.

        MUTTA, kysyjä kertoi ajaneensa 50 km/h alueella 90-100 km/h. Silloin kyseessä on joko vakavaa piittaamattomuutta osoittava liikenneturvallisuuden vaarantaminen, tai törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. JOS poliisit ovat tehneet asiasta jutun, eli laatineet rikosilmoituksen, niin silloin kuljettaja selvitään kuulusteluilla. Valokuvaa ei tarvita ! Ensin kutsutaan kuulusteluun auton omistaja/haltija. Jos hän ryhtyy kiemurtelemaan ja kiistää , niin sen jälkeen kutsutaan muita, joilla on tietoa auton kuljettajasta. Nämä ovat todistajia, joilla on totuusvelvollisuus.
        Suomessa oikeudella on vapaa harkinta siitä, mitä oikeus pitää totena. Poliisi voi toimittaa jutun syyttäjälle pelkän silmämääräisen arvion perusteella. Oikeudessa poliisit ovat todistajia. Silloin oikeus päätää miten se poliisien omaan arvioon ylinopeudesta suhtautuu, joko tuomitsee, tai hylkää syytteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän nyt sinne päin. Jos ylinopeutta on enintään 20 km/h, niin silloin siitä lähetetään liikennevirhemaksu auton ajoneuvorekisteriin merkitylle omistajalle/haltijalle tämän osoitteeseen. Kuljettajasta on oltava valokuva, mistä hänet voidaan tunnistaa.

        MUTTA, kysyjä kertoi ajaneensa 50 km/h alueella 90-100 km/h. Silloin kyseessä on joko vakavaa piittaamattomuutta osoittava liikenneturvallisuuden vaarantaminen, tai törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. JOS poliisit ovat tehneet asiasta jutun, eli laatineet rikosilmoituksen, niin silloin kuljettaja selvitään kuulusteluilla. Valokuvaa ei tarvita ! Ensin kutsutaan kuulusteluun auton omistaja/haltija. Jos hän ryhtyy kiemurtelemaan ja kiistää , niin sen jälkeen kutsutaan muita, joilla on tietoa auton kuljettajasta. Nämä ovat todistajia, joilla on totuusvelvollisuus.
        Suomessa oikeudella on vapaa harkinta siitä, mitä oikeus pitää totena. Poliisi voi toimittaa jutun syyttäjälle pelkän silmämääräisen arvion perusteella. Oikeudessa poliisit ovat todistajia. Silloin oikeus päätää miten se poliisien omaan arvioon ylinopeudesta suhtautuu, joko tuomitsee, tai hylkää syytteen.

        Mitenkäs kukaan kykenisi toteamaan silmämääräisesti vastaantulevan auton nopeutta luotettavasti. Nyt kyllä höpiset satuja!

        Yksikään poliisi ei ole tehnyt rikosilmoitusta silloin, kun olen ollut liikenteessä autolla, olipa sitten poliisit tulleet vastaan tai ajaneet perässä. Ylinopeutta minulla on ollut reilusti, yli 40 km/h. Kun poliisi ei sitä ole kyennyt todentamaan sillä tavalla, että se oikeudessa pitäisi, niin ei poliisi mitään paperityötä ala turhanpäiten tekemään.

        Liikennevirhemaksua ei voida lähettää ajoneuvoa pysäyttämättä kuin siinä tapauksessa, että ns. automaattinen kameravalvontalaite toteaa ylinopeuden. Tässä kerrotussa tapauksessa siis ainoastaan, jos poliisi olisi tehnyt pysäytyksen, voitaisiin käyttää mainittua rangaistusta kuljettajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs kukaan kykenisi toteamaan silmämääräisesti vastaantulevan auton nopeutta luotettavasti. Nyt kyllä höpiset satuja!

        Yksikään poliisi ei ole tehnyt rikosilmoitusta silloin, kun olen ollut liikenteessä autolla, olipa sitten poliisit tulleet vastaan tai ajaneet perässä. Ylinopeutta minulla on ollut reilusti, yli 40 km/h. Kun poliisi ei sitä ole kyennyt todentamaan sillä tavalla, että se oikeudessa pitäisi, niin ei poliisi mitään paperityötä ala turhanpäiten tekemään.

        Liikennevirhemaksua ei voida lähettää ajoneuvoa pysäyttämättä kuin siinä tapauksessa, että ns. automaattinen kameravalvontalaite toteaa ylinopeuden. Tässä kerrotussa tapauksessa siis ainoastaan, jos poliisi olisi tehnyt pysäytyksen, voitaisiin käyttää mainittua rangaistusta kuljettajalle.

        Suomessa on n. 3 miljoonaa autoa ja n. 4 miljoonaa auton ajokortin omistajaa. Jos sinusta ei ole tehty koskaan rikosilmoitusta, vaikka olet ajanut reilusti ylinopeutta, niin jostain toisesta on.
        Oikeudessa poliisit ovat todistajia. Jos poliisi siellä kertoo, että hänellä on ollut ajokortti yli 30 vuotta ja hän on ajanut yli miljoona kilometriä, joten hän on hajuilla siitä, milloin auton nopeus on lähempänä 100 km/h, kuin 50 km/h. Oikeus ottaa silloin kantaa siihen miten se poliisin arvioon suhtautuu. Päätökseksi on aina tullut se, että poliisin silmämääräistä arviota ylinopeudesta on vähennetty, mutta syytetyn on silti katsottu syyllistyneen ylinopeuteen.
        Olen ollut kerran katsomassa formulakisoja. Minullakin on ollut ajokortti jo yli 30 vuotta ja pystyin arvioimaan, että auto ajoivat selvästi yli 50 km/h. Sitä en tiedä, että jos olisin ollut käräjillä olisivatko tuomarit minua uskoneet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on n. 3 miljoonaa autoa ja n. 4 miljoonaa auton ajokortin omistajaa. Jos sinusta ei ole tehty koskaan rikosilmoitusta, vaikka olet ajanut reilusti ylinopeutta, niin jostain toisesta on.
        Oikeudessa poliisit ovat todistajia. Jos poliisi siellä kertoo, että hänellä on ollut ajokortti yli 30 vuotta ja hän on ajanut yli miljoona kilometriä, joten hän on hajuilla siitä, milloin auton nopeus on lähempänä 100 km/h, kuin 50 km/h. Oikeus ottaa silloin kantaa siihen miten se poliisin arvioon suhtautuu. Päätökseksi on aina tullut se, että poliisin silmämääräistä arviota ylinopeudesta on vähennetty, mutta syytetyn on silti katsottu syyllistyneen ylinopeuteen.
        Olen ollut kerran katsomassa formulakisoja. Minullakin on ollut ajokortti jo yli 30 vuotta ja pystyin arvioimaan, että auto ajoivat selvästi yli 50 km/h. Sitä en tiedä, että jos olisin ollut käräjillä olisivatko tuomarit minua uskoneet ?

        Kuva tarvitaan todisteeksi. Päiväsakkonopeuksissa "ennen varsinaista esitutkintaa poliisi lähettää ajoneuvon rekisteriin merkitylle omistajalle kirjeen, (myös suomi.fihin tulee jos se käytössä), tiedustellaan valvontalaitteiden kuvaaman ajoneuvon kuljettajaa. Kirjeessä kerrotaan että tapahtuma on valokuvattu". Lähde: poliisi.fi.

        Ilman kuvaa poliisi ei lähde mitään tekemään, sillä he eivät voi varmaksi sanoa auton rekisterinumerosta. Esimerkiksi numerot 8 ja 9 voivat kovissa vauhdeissa mennä sekaisin, ja näistä syistä poliisi ei lähde ottamaan riskiä syyttää ilman kuvatodistetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on n. 3 miljoonaa autoa ja n. 4 miljoonaa auton ajokortin omistajaa. Jos sinusta ei ole tehty koskaan rikosilmoitusta, vaikka olet ajanut reilusti ylinopeutta, niin jostain toisesta on.
        Oikeudessa poliisit ovat todistajia. Jos poliisi siellä kertoo, että hänellä on ollut ajokortti yli 30 vuotta ja hän on ajanut yli miljoona kilometriä, joten hän on hajuilla siitä, milloin auton nopeus on lähempänä 100 km/h, kuin 50 km/h. Oikeus ottaa silloin kantaa siihen miten se poliisin arvioon suhtautuu. Päätökseksi on aina tullut se, että poliisin silmämääräistä arviota ylinopeudesta on vähennetty, mutta syytetyn on silti katsottu syyllistyneen ylinopeuteen.
        Olen ollut kerran katsomassa formulakisoja. Minullakin on ollut ajokortti jo yli 30 vuotta ja pystyin arvioimaan, että auto ajoivat selvästi yli 50 km/h. Sitä en tiedä, että jos olisin ollut käräjillä olisivatko tuomarit minua uskoneet ?

        "joten hän on hajuilla siitä, milloin auton nopeus on lähempänä 100 km/h, kuin 50 km/h."

        Uskon tuon, ja olen itsekin ollut oikeudenkäynnissä seuraamassa, kun ylinopeutta ajaneen kuljettajan perässä ajanut poliisimies todisti seurattavan auton ajaneen ylinopeutta. Tällaisessa tilanteessa luotettavuus tosin syntyi siitä, että poliisiauto kulki tasaista nopeutta edellä ajavn perässä etäisyyden pysyessä samana.

        Mutta jos 80 km/h ajaessa poliisimies selittää, että olihan autoni nopeus jotakin väliltä 50- 100 km/h, niin ymmärrät varmaankin, ettei tuomiota ylinopeudesta tule. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "joten hän on hajuilla siitä, milloin auton nopeus on lähempänä 100 km/h, kuin 50 km/h."

        Uskon tuon, ja olen itsekin ollut oikeudenkäynnissä seuraamassa, kun ylinopeutta ajaneen kuljettajan perässä ajanut poliisimies todisti seurattavan auton ajaneen ylinopeutta. Tällaisessa tilanteessa luotettavuus tosin syntyi siitä, että poliisiauto kulki tasaista nopeutta edellä ajavn perässä etäisyyden pysyessä samana.

        Mutta jos 80 km/h ajaessa poliisimies selittää, että olihan autoni nopeus jotakin väliltä 50- 100 km/h, niin ymmärrät varmaankin, ettei tuomiota ylinopeudesta tule. :D

        Juurikin näin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän nyt sinne päin. Jos ylinopeutta on enintään 20 km/h, niin silloin siitä lähetetään liikennevirhemaksu auton ajoneuvorekisteriin merkitylle omistajalle/haltijalle tämän osoitteeseen. Kuljettajasta on oltava valokuva, mistä hänet voidaan tunnistaa.

        MUTTA, kysyjä kertoi ajaneensa 50 km/h alueella 90-100 km/h. Silloin kyseessä on joko vakavaa piittaamattomuutta osoittava liikenneturvallisuuden vaarantaminen, tai törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. JOS poliisit ovat tehneet asiasta jutun, eli laatineet rikosilmoituksen, niin silloin kuljettaja selvitään kuulusteluilla. Valokuvaa ei tarvita ! Ensin kutsutaan kuulusteluun auton omistaja/haltija. Jos hän ryhtyy kiemurtelemaan ja kiistää , niin sen jälkeen kutsutaan muita, joilla on tietoa auton kuljettajasta. Nämä ovat todistajia, joilla on totuusvelvollisuus.
        Suomessa oikeudella on vapaa harkinta siitä, mitä oikeus pitää totena. Poliisi voi toimittaa jutun syyttäjälle pelkän silmämääräisen arvion perusteella. Oikeudessa poliisit ovat todistajia. Silloin oikeus päätää miten se poliisien omaan arvioon ylinopeudesta suhtautuu, joko tuomitsee, tai hylkää syytteen.

        Kun ei mene kuulusteluun niin ei poliisi ei voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmastikin on poliisiautossa ns. kojelautakamera. Sen kuvasta ei kuitenkaan vastaantulleen auton kuljettajaa pysty selvittämään. Eikä sillä olisi merkitystä muutoinkaan, koska vastaantulevan auton nopeutta ei voi tutkalla luotettavasti todeta liikkuvasra poliisiautosta.

        Olen itse ollut samanlaisessa tilanteessa, eikä koksaan kuulunut asiasta mitään, vaikka poliisiauto vilkutti minulle sinisiä hälytysvaloja vastaan tullessaan.

        Mittaavat kyllä nopeuksia vastaan tullessa ja sakottavat sen perusteella, jos lähtevät perään ja pysäyttävät tai delegoivat pysäyttämisen toiselle partiolle. Miksi tuolla tavalla mitattuna ei saisi sakottaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mittaavat kyllä nopeuksia vastaan tullessa ja sakottavat sen perusteella, jos lähtevät perään ja pysäyttävät tai delegoivat pysäyttämisen toiselle partiolle. Miksi tuolla tavalla mitattuna ei saisi sakottaa?

        Mittaustulos ylinopeudesta ei ole tutkimusten mukaan luotettava, jos se tehdään vastaan tulevasta liikkuvasta ajoneuvosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mittaustulos ylinopeudesta ei ole tutkimusten mukaan luotettava, jos se tehdään vastaan tulevasta liikkuvasta ajoneuvosta.

        Minkä tutkimuksen mukaan?

        Kyllä poliisi sakkolapun kirjoittaa vastaantulevasta tehdyn tutkauksen perusteella. Jos et sitä myönnä ja maksa suosiolla, laittavat sen syyttäjälle, joka vie asian oikeuteen, jossa se on sinun sana poliisin sanaa vastaan. Koska poliisi on virkavastuulla, hänen sanansa painaa oikeudessa enemmän kuin syytetyn. Lopputulos on, että joudut maksamaan sakon lisäksi ylimääräiset kulut mitä tuosta tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä tutkimuksen mukaan?

        Kyllä poliisi sakkolapun kirjoittaa vastaantulevasta tehdyn tutkauksen perusteella. Jos et sitä myönnä ja maksa suosiolla, laittavat sen syyttäjälle, joka vie asian oikeuteen, jossa se on sinun sana poliisin sanaa vastaan. Koska poliisi on virkavastuulla, hänen sanansa painaa oikeudessa enemmän kuin syytetyn. Lopputulos on, että joudut maksamaan sakon lisäksi ylimääräiset kulut mitä tuosta tulee.

        En ole ikänä joutunut maksamaan kiistämääni sakkoa. Joten kokemusta näistä tällaisista "ylinopeuksista" on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ikänä joutunut maksamaan kiistämääni sakkoa. Joten kokemusta näistä tällaisista "ylinopeuksista" on.

        Ei tietenkään kiistettyä sakkoa joudu maksamaan tuossa vaiheessa mutta se menee syyttäjälle, joka hyvin todennäköisesti vie asian oikeuteen. Oikeudessa riittää, että poliisi virkavastuulla todistaa ylinopeuden, se on sana sanaa vastaan mutta siviilin sana painaa tuolloin vähemmän.
        Yritin kiistää vastaavassa tilanteessa ylinopeutta ja poliisi kysyi, että laitetaanko käräjille kirjalliseen vai suulliseen käsittelyyn, ei tullut sakon mitätöinti suoraan kyseeseen. Kysyttyäni miten tuo silloin etenee, vastaus oli, että tutkalla mitannut kollega tulee oikeuteen todistajaksi virkavastuulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään kiistettyä sakkoa joudu maksamaan tuossa vaiheessa mutta se menee syyttäjälle, joka hyvin todennäköisesti vie asian oikeuteen. Oikeudessa riittää, että poliisi virkavastuulla todistaa ylinopeuden, se on sana sanaa vastaan mutta siviilin sana painaa tuolloin vähemmän.
        Yritin kiistää vastaavassa tilanteessa ylinopeutta ja poliisi kysyi, että laitetaanko käräjille kirjalliseen vai suulliseen käsittelyyn, ei tullut sakon mitätöinti suoraan kyseeseen. Kysyttyäni miten tuo silloin etenee, vastaus oli, että tutkalla mitannut kollega tulee oikeuteen todistajaksi virkavastuulla.

        Täytyy tarkentaa lausuntoani. En ole joutunut maksamaan kiistämääni sakkoa myöhemminkään koskaan. Poliisilla ei ole ollut laillisia perusteita sakolle eli suomeksi näyttöä ylinopeudesta.

        Syyttäjää ei ole tarvinnut vaivata asialla, koska lailliset perusteet rangaista ovat puuttuneet.


    • Anonyymi

      Voisitko valottaa mihin laillisiin perusteisiin vetosit pysäytystilanteessa ja millä argumenteilla he eivät sakkoa sinulle kirjoittaneet? Ei minulla ole koskaan toiminut kiistäminen tuollaisessa tilanteessa, vaan on sanottu, että siinä tapauksessa asia lähtee syyttäjälle ja itse saa valita vain, että meneekö kirjalliseen vai suulliseen käsittelyyn. Heidän näkökulma on ollut, että tutkan lukema on oikea ja se ei kuskin selittelyllä muuksi muutu. Tämä niin vastaantulevana liikkuvasta autosta mitattuna kuin tien varressa pysähtyneenä olen poliisin tutkaamana.

      • Anonyymi

        Tarkennan jälleen: en ole ollut poliisin pysäyttämänä ja saanut sakkoa. Tilanteet ovat olleet joko liikennevalvontakameran ottamia kuvia tai mittaus tehty vastaantulevasta poliisiautosta. Kun kuljettajaa ei ole voitu tunnistaa, kiistäminen luonnollisesti menestyy.

        Kerran minut on toki ihan pysäytetty liikenteessä ja poliisi kyseli: "paljonkohan sitä nopeutta oli?" Mitäs minä siihen, eikö se tulisi poliisin tietää, jos pysäyttää? Partio ei ollut saanut mittaustulosta, koska ajoin niin kovaa vauhtia, mikä on mielestäni koomista. En toki virkaa tekevälle poliisille naureskele koskaan. He tekevät tärkeää työtä.


    • Anonyymi

      Ehdotonta tulossa 30 päivää ja vankilassa jo odotellaan sua..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe