Kun Jeesus nousi taivaaseen niin...

Anonyymi-ap

...hän ei enään sen jälkeen pelastanut tai parantanut ketään vaan antoi opetuslapsilleen tehtäväksi antaa ihmisille syntejä anteeksi.
Tämäkö on lestadiolaisuuden pääsanoma?

Mielestäni tuo on eksytystä, sillä Jeesushan antoi esimerkin oikeanlaisesta rukouksesta ja sanoi opetuslapsilleen, että kertokaa evankeliumi kaikille pakanakansoille, siis niille jotka eivät tiedä Jeesuksesta.
Ihminen voi kyllä antaa toiselle ihmiselle anteeksi ja niinhän me annammekin, mutta "anna meille meidän syntimme anteeksi", niin sitä pyydetään Jumalalta eikä toiselta ihmiseltä.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko väärin ajatella, että toinen ihminen todistaa ja/tai vahvistaa synnit anteeksi.

      Epätietoinen

      • Anonyymi

        Ilman lakia ei ole. Hieman sekavasti sanoin oliko lars levi vapaamuurari avauksessa. Ei se raamatullisesti väärin ole, jopa suotavaa ja raamattu jopa kehoittaa siihen, sopimaan riidat riitaveljien kanssa, ja vaeltamaan puhtaalla omallatunnolla, mutta niin kauan kuin siinä ei ole välissä Paavin laki Henki, niin se on oikein, mutta jos siihen tulee yksikään lain piirto väliin niin se on Paavilaisuutta! Ja paavilaisuus on lainvanhurskautta. Näitä on vaikea ymmärtää ja ehkä vaikea myös selittää mutta näitä on omantunnon takia kaikkien hyvä ymmärtää, että armo tulisi yksin lahjan kautta eikä tekojen kautta. Niin tulee usko ensin ja teot vasta sitten, niin opettivat vanhat ennen! Muistan sen vaikka olen suht nuori ja en ole seuroissa niin paljon käynyt.

        Ja kun uskot jo, niin et lähde uskoa hakemaan jostain teosta, vaan puhdasta omaatuntoa. Silloin vanhurskaus tulee uskosta mutta puhdas omatunto on kuin liitto Jumalan kanssa jos voin näin sanoa kokemus pohjaisesti.

        Että nämä on vaikeita asioita, mutta ei mun mielestä omastatunnosta voi tehdä estettä uskonvanhurskaudelle niin että omantunnon puhdistus on lain jälkeen ehto uskon vanhurskaudelle se on Paavilaisuutta luottaa omiin tekoihin!

        Mutta uskosta tulee yksin vanhurskaus ja teoista sitten hyvät hedelmät puhdas omatunto jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman lakia ei ole. Hieman sekavasti sanoin oliko lars levi vapaamuurari avauksessa. Ei se raamatullisesti väärin ole, jopa suotavaa ja raamattu jopa kehoittaa siihen, sopimaan riidat riitaveljien kanssa, ja vaeltamaan puhtaalla omallatunnolla, mutta niin kauan kuin siinä ei ole välissä Paavin laki Henki, niin se on oikein, mutta jos siihen tulee yksikään lain piirto väliin niin se on Paavilaisuutta! Ja paavilaisuus on lainvanhurskautta. Näitä on vaikea ymmärtää ja ehkä vaikea myös selittää mutta näitä on omantunnon takia kaikkien hyvä ymmärtää, että armo tulisi yksin lahjan kautta eikä tekojen kautta. Niin tulee usko ensin ja teot vasta sitten, niin opettivat vanhat ennen! Muistan sen vaikka olen suht nuori ja en ole seuroissa niin paljon käynyt.

        Ja kun uskot jo, niin et lähde uskoa hakemaan jostain teosta, vaan puhdasta omaatuntoa. Silloin vanhurskaus tulee uskosta mutta puhdas omatunto on kuin liitto Jumalan kanssa jos voin näin sanoa kokemus pohjaisesti.

        Että nämä on vaikeita asioita, mutta ei mun mielestä omastatunnosta voi tehdä estettä uskonvanhurskaudelle niin että omantunnon puhdistus on lain jälkeen ehto uskon vanhurskaudelle se on Paavilaisuutta luottaa omiin tekoihin!

        Mutta uskosta tulee yksin vanhurskaus ja teoista sitten hyvät hedelmät puhdas omatunto jne...

        Mutta teot eivät tule ilman uskoa. Siksi usko kulkee edellä, ja siksi on kirjoitettu että uskoa seuraa myös hyvät hedelmät!

        Ja yksi hyvä hedelmä on puhdas omatunto!

        Mutta sitä tahtoo muutamat kääntää näitä nurinpäin että hedelmistä seuraa usko, että puhtaasta omastatunnosta seuraa elävä usko, se on paavilaista lakihenkisyyttä tehdä hedelmät ensin ja pystyttää puu sen jälkeen,

        Vaan elävässä kristillisyydessä pitää ensin seisoa puun yhden siemenen päällä joka on jumalansana ja sen jälkeen vasta, kun puu joka on Jeesus Kristus itse, jossa kasvaa nämä oksat, vasta sen jälkeen kun oksa on syntynyt, vasta sitten puhkeaa hedelmät!

        Se on oikea järjestys,

        Niin kuin vanhat ennen opettivat, että uskoo kulkee edellä ja teot perässä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta teot eivät tule ilman uskoa. Siksi usko kulkee edellä, ja siksi on kirjoitettu että uskoa seuraa myös hyvät hedelmät!

        Ja yksi hyvä hedelmä on puhdas omatunto!

        Mutta sitä tahtoo muutamat kääntää näitä nurinpäin että hedelmistä seuraa usko, että puhtaasta omastatunnosta seuraa elävä usko, se on paavilaista lakihenkisyyttä tehdä hedelmät ensin ja pystyttää puu sen jälkeen,

        Vaan elävässä kristillisyydessä pitää ensin seisoa puun yhden siemenen päällä joka on jumalansana ja sen jälkeen vasta, kun puu joka on Jeesus Kristus itse, jossa kasvaa nämä oksat, vasta sen jälkeen kun oksa on syntynyt, vasta sitten puhkeaa hedelmät!

        Se on oikea järjestys,

        Niin kuin vanhat ennen opettivat, että uskoo kulkee edellä ja teot perässä!

        Mutta se on yksi kalleimmista elävän uskon hedelmistä, puhdas omatunto ja en minä tahdo sitä vähätellä, minä olen uskossani ollut heikko, mutta tahdoin vain korjata ja ikäänkuin poistaa sitä lakia siitä välistä, kun muutamilla kristityillä tämä elämän puu on kääntynyt ylösalaisin. Että hedelmät kasvattavat puun ja puu juuret ja siemenen, vaikka se on varmasti toiste päin. Ikään kuin ensin juodaan vesi ja sitten vesi synnyttää lasin, vaikka jokainen joka ymmärtää ottaa ensin lasin ja vasta sitten täyttää sen lasin vedellä.


    • Anonyymi

      Apt. 3:
      19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois
      20. ja että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi teille ennalta määrätyn Voidellun, Jeesuksen.

    • Anonyymi

      Toistuvasti nämä Jumalan valtaa himoitsevat jättävät huomiotta, että Isä Poika ja Pyhä Henki on SANA.

      SANALLA JONKA JEESUS KRISTUS JÄTTI, (joka on Jeesus Kristus itse elävänä ja todellisena), on tämä valta. MUTTA ... ilman Jumalan lahjoittamaa uskoa, ei SANA ELÄ ihmisen sydämessä. Kun sana elää, HÄN vaikuttaa koko ajan niissä ihmisissä, joissa tämä SANA ASUU.

      Siksi on elämän ehto, että JUMALAA joka on SANAA, EI MUUTETA, ei Jumala muutu sen mukaan, mitä ihmisten tunteet, intuitiot, käsitykset, tulkinnat, elämäntavat, etc. muuttuvat.

      Lukematon määrä kristittyjä on eksynyt juuri siitä syystä, etteivät he TUNNE Jumalan sanaa. Lue päivittäin Raamattua.

      He ovat alkaneet uskomaan esim. seurakuntia johtavia kellokkaita, tai muita omaan ryhmäänsä kuuluvia henkilöitä. Näin syntyvät lukemattomat ihmisopit, jotka ovat usein hyvin raskaita, tai sitten hyvin keveitä, mutta johtavat ihmisen pois ARMON ALTA.

      Elikkä synnintunnon säilyttäen luottavat YKSIN siihen armoon, joka meille Jeesuksessa Kristuksessa uskon ja kasteen kautta on lahjaksi annettu. Kallis on Jeesuksen veren hinta, joka on vuodatettu Golgatalla meidän syntiemme sovitukseksi.

      Temppelin harjalle nousseet uskovat saaneensa Jumalalta vallan toimia Jumalana ja roimia lähimmäisensä helvettiin. Sama koskee hengelliseen ylpeyteen langenneita "vain me pelastumme"-yhdistyksiä.

      Valta on Jumalan sanalla. Jos Jumalan muuttumaton sana, (Isä Poika ja Pyhä Henki), asuu meissä elävänä, Sana pitää meidät pieninä, armoa kerjäävinä, Jumalan palveluspoikina ja - tyttöinä. Valmiina julistamaan Jeesuksen käskyn mukaista sovituksen sanaa jokaiselle, joka sitä omalle kohdalleen kysyy syntiensä tunnossa.🙏

      1. Joh. 1:1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta-
      1. Joh. 1:2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille-
      1. Joh. 1:3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.

      On vain YKSI Tie iankaikkiseen elämään, tästä tiestä koko Raamattu puhuu, ensimmäiseltä lehdeltä viimeiseen. Tämä tie on Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja. Iesus Kristos Theou Hyijos Sooteer.

    • Anonyymi

      Öljyä on hyvä ottaa lamppuun että lamppu syttyy palamaan!

      Mutta et voi ottaa öljyä ensin ja sen jälkeen kuvitella että öljy synnyttää lampun itsestään! Se on paavilaisuutta ja lainvanhurskautta!

      Vaan ensin tulee ottaa lamppu, eli tulee oksastua siihen puuhun joka on Jeesus Kristus, ja tämä oksastuminen tapahtuu uskon kautta!

      Ja kun oksa alkaa kantaa hedelmää, niin yksi niistä hedelmistä on puhdas omatunto!

      En tiedä mitä tuo ylempi Herra sanoo, kun elämän puu on syntynyt siemenestä niin se on selvä että siemenen päälle ei voi yksikään oksa sylkäistä, josta puu ja oksa syntyneet ovat!

      Mutta että oksa kantais hedelmää, niin tarvitaan elämän vettä ja auringon paistetta.

      Ja tämä elämän vesi on lopultakin se joka puhdistaa omantunnon ja synnyttää hedelmän, mutta

      Paavilaiset opettavat että hedelmä synnyttää puun, vaikka puu synnytti oksan ja oksa hedelmän ja kaikki nämä saivat alkunsa siemenestä joka on Jumalansana!

      Usko Herraan Jeesukseen Kristukseen niin olet oksa viinipuussa! Ja se oksa kantaa hedelmää jos kantaa!

      Kaikki eivät ota öljyä lamppuunsa!

      • Anonyymi

        Jatkan vielä vähän;

        He ovat kuin oksia viinipuussa, mutta eivät kanna hedelmää!

        Ja sen takia, kaikki ihmiset, kaikki hedelmättömät oksat, antakaa taivaan kasteen kastella sitä pientä oksaa niin vasta sitten alkaa se pieni lehden verso kasvaa esiin oksasta.

        Ja siksi tulee olla ensin lamppu ja sitten lampussa öljyä ja niin kulkee usko Herraan Jeesukseen Kristukseen ja puhdas omatunto käsikädessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä vähän;

        He ovat kuin oksia viinipuussa, mutta eivät kanna hedelmää!

        Ja sen takia, kaikki ihmiset, kaikki hedelmättömät oksat, antakaa taivaan kasteen kastella sitä pientä oksaa niin vasta sitten alkaa se pieni lehden verso kasvaa esiin oksasta.

        Ja siksi tulee olla ensin lamppu ja sitten lampussa öljyä ja niin kulkee usko Herraan Jeesukseen Kristukseen ja puhdas omatunto käsikädessä.

        En sano että olisin onnistunut tässä kristillisyydessä, mutta ehkä kuitenkin ymmärrän jotain vaikka vähän mutta kuitenkin.

        Ja jos voin olla avuksi jollekin niin opetan kuin ymmärrän.

        Nämä kirkkouskovaiset luulevat kokoajan että esikoislestadiolaiset ja esikoiset ry riita olisi tässä oksastumisessa, että kuinka ihminen oksastuu viinipuuhun mutta se on valhetta ja väärin ymmärrystä!

        Näin sivusta sanon, voin sanoa sivusta koska en ole aktiivinen seuroissa kävijä,

        Mutta ero on siinä, että kummatkin ovat oksia viinipuussa uskon kautta, mutta vain toinen oksa kantaa hedelmää! Ja siinä on se ero!

        Että kummallakin on lamppu,
        Mutta vain toisella on lampussa öljyä!

        Uskolla tapahtuu oksastuminen eli liittyminen viinipuuhun mutta että oksa kantaisi myös hedelmää niin tarvitaan myös taivaan isältä aurinkoa ja veden kastetta eli parannus saarnaa ja saarnan syntien anteeksi antamuksesta eli päästöavaimen eli matkasauvan voimaa.

        Mat.5.
        8. Autuaat ovat puhtaat sydämestä; sillä he saavat nähdä Jumalan.

        Tämä omantunnon puhdistus on uskon hedelmä!

        Ja puu joka ei kannata hedelmää, hakataan pois, ja heitetään tuleen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sano että olisin onnistunut tässä kristillisyydessä, mutta ehkä kuitenkin ymmärrän jotain vaikka vähän mutta kuitenkin.

        Ja jos voin olla avuksi jollekin niin opetan kuin ymmärrän.

        Nämä kirkkouskovaiset luulevat kokoajan että esikoislestadiolaiset ja esikoiset ry riita olisi tässä oksastumisessa, että kuinka ihminen oksastuu viinipuuhun mutta se on valhetta ja väärin ymmärrystä!

        Näin sivusta sanon, voin sanoa sivusta koska en ole aktiivinen seuroissa kävijä,

        Mutta ero on siinä, että kummatkin ovat oksia viinipuussa uskon kautta, mutta vain toinen oksa kantaa hedelmää! Ja siinä on se ero!

        Että kummallakin on lamppu,
        Mutta vain toisella on lampussa öljyä!

        Uskolla tapahtuu oksastuminen eli liittyminen viinipuuhun mutta että oksa kantaisi myös hedelmää niin tarvitaan myös taivaan isältä aurinkoa ja veden kastetta eli parannus saarnaa ja saarnan syntien anteeksi antamuksesta eli päästöavaimen eli matkasauvan voimaa.

        Mat.5.
        8. Autuaat ovat puhtaat sydämestä; sillä he saavat nähdä Jumalan.

        Tämä omantunnon puhdistus on uskon hedelmä!

        Ja puu joka ei kannata hedelmää, hakataan pois, ja heitetään tuleen!

        Mitä tarkoittaa sanonta "en ole onnistunut tässä kristillisyydessä"?

        Mieti sinä sen kirjoittaja sitä! Älä kommentoi mitenkään, mieti vain hiljaa sitä!

        "Nämä kirkkouskovaiset", sen tulet vielä edestäsi löytämään. Kuinka voi noin halveksia muita Kristukseen uskovia????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa sanonta "en ole onnistunut tässä kristillisyydessä"?

        Mieti sinä sen kirjoittaja sitä! Älä kommentoi mitenkään, mieti vain hiljaa sitä!

        "Nämä kirkkouskovaiset", sen tulet vielä edestäsi löytämään. Kuinka voi noin halveksia muita Kristukseen uskovia????

        Se tarkoittaa sitä että omatunto ei ole puhdas.

        Vastasin silti.


        Usko ei puhdista omaatuntoa vaan että tunnustaa syntinsä, niin se puhdistuu ja tämä tunnustaminen on uskon hedelmä!

        Ja jokainen puu eli oksa joka on uskon kautta liitetty siihen viinipuuhun, ei kanna hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen!

        Siksi usko voi olla Jumalan edessä kelvoton, jos se on pahuuden peite. Siksi pitää tunnustaa synnit, ettei usko ole pahuuden peite. Syntien tunnustaminen on uskon hedelmä, ja puu eli oksa joka kantaa hedelmää on sitten sellainen joka kelpaa Jumalalle.

        Itse olen vain kuiva oksa. Mutta ei se estä sanomasta näitä asioita. Kirkkouskovaisille hedelmättömille oksille, jotka eivät tunnusta syntejään ja ovat Siksi kuivia oksia, lamppuja ilman öljyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tarkoittaa sitä että omatunto ei ole puhdas.

        Vastasin silti.


        Usko ei puhdista omaatuntoa vaan että tunnustaa syntinsä, niin se puhdistuu ja tämä tunnustaminen on uskon hedelmä!

        Ja jokainen puu eli oksa joka on uskon kautta liitetty siihen viinipuuhun, ei kanna hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen!

        Siksi usko voi olla Jumalan edessä kelvoton, jos se on pahuuden peite. Siksi pitää tunnustaa synnit, ettei usko ole pahuuden peite. Syntien tunnustaminen on uskon hedelmä, ja puu eli oksa joka kantaa hedelmää on sitten sellainen joka kelpaa Jumalalle.

        Itse olen vain kuiva oksa. Mutta ei se estä sanomasta näitä asioita. Kirkkouskovaisille hedelmättömille oksille, jotka eivät tunnusta syntejään ja ovat Siksi kuivia oksia, lamppuja ilman öljyä.

        Siis ovat myös kuivia*. Minä tosin olen kerran puhdistettu, se ero meissä kuitenkin on, kirkkouskovaisia ei ole koskaan puhdistettu!

        Siis elävällä vedellä*

        Se ei tarkoita etteikö pesty sika voisi rypeä jälleen rapakossa niin kuin Pietari sen sanoo.

        Sika menee luonnostaan rapakkoon, siksi ennen saarnasivat myös parannusta että tulisi mielenmuutos. Sika kun ei armolla mitään tee, kohta taas syvällä liejussa.


    • Anonyymi

      On kaksi tapaa puhdistautua. Toinen niistä on Jumalan sanan mukainen ja toinen on oman vanhrsuauden perkeleen puhdistustapa.

      Jumalan sanan mukainen puhdistus tapahtuu Jeesuksen Kristuksen tekemänä uskon kautta.

      Oman vanhurskauden puhdistus tapahtuu ihmisen tekemänä taivaan toivossa ja helvetin pelossa.

      Joh. 15:2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, *** hän karsii pois, ***
      ja jokaisen, joka hedelmän kantaa, *** hän puhdistaa ***, että se kantais runsaamman hedelmän.

      1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme meidän syntimme, niin hän on uskollinen ja hurskas, joka meille synnit anteeksi antaa ja *** puhdistaa meitä kaikesta vääryydestä, ***

      • Anonyymi

        Ei tapahdu uskon kautta niin kuin itse kirjoitit 1.joh 1:9 "jos me tunnustamme"


        Siinä se on selkeästi kirjoitettu!

        Mitä et ymmärrä?

        Uskon hedelmä on syntien tunnustaminen ja se on myös se öljy mitä viisailla on lampussa!


    • Anonyymi

      Siinä on kuivan ja hedelmällisen oksan ero ja viisaan tyhmän neitseen ero!

      Tyhmä ei ota öljyä lamppuunsa eli tunnusta syntejään ihmisten ja Jumalan edessä ja anna elämän siis elävän veden virrata ja puhdistaa sydämen!

      Niin kuin mat5 kirjoitetaan autuaat ovat puhtaat sydämestä sillä he saavat nähdä Jumalan!

      Mitä ette ymmärrä?

      • Anonyymi

        Kuiva usko ei pelasta, vaan elävän veden täytyy puhdistaa sydän synnin saastasta silloin vasta voi kristitty sanoa, nyt minun uskoni on elävä ja autuaaksi tekevä!

        Ei auta kuollut usko!

        Pitää tunnustaa synnit, sitten vasta uskosta tulee elävä ja autuaaksi tekevä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuiva usko ei pelasta, vaan elävän veden täytyy puhdistaa sydän synnin saastasta silloin vasta voi kristitty sanoa, nyt minun uskoni on elävä ja autuaaksi tekevä!

        Ei auta kuollut usko!

        Pitää tunnustaa synnit, sitten vasta uskosta tulee elävä ja autuaaksi tekevä!

        Mutta ei kenellä tahansa kannata syntejään tunnustaa. On paljon sellaisia kylmäkiskoisia hupisaarnaajia. Naamasta sen näkee. Mutta ei siitä sen enempää.

        Enkä usko että oleellista on se mitä tunnustaa vaan että tunnustaa viallisuutensa niin Jumala on armollinen. Mutta se on hyvä joka päivä tunnustaa ettei kasva armosta pois.

        Se on ihan puuta heinää olkia ja paskaa että pitäisi yksittäisiä syntejä alkaa latelee jostain listasta ellei erikseen tai erityisesti joku asia paina tuntoa, se riittää että katuu ja uskoo anteeksi. Ei mitään syntilistoja tarvi Jumalan ja Paavin eteen viedä, Paavi on se saarnamies.

        Paavin kusi päässä. Jos se olis laupias samarialainen niin se ei edes odottaisi syntitunnustustasi vaan saarnaisi heti kaikki anteeksi jo pelkästään että näkee katumuksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei kenellä tahansa kannata syntejään tunnustaa. On paljon sellaisia kylmäkiskoisia hupisaarnaajia. Naamasta sen näkee. Mutta ei siitä sen enempää.

        Enkä usko että oleellista on se mitä tunnustaa vaan että tunnustaa viallisuutensa niin Jumala on armollinen. Mutta se on hyvä joka päivä tunnustaa ettei kasva armosta pois.

        Se on ihan puuta heinää olkia ja paskaa että pitäisi yksittäisiä syntejä alkaa latelee jostain listasta ellei erikseen tai erityisesti joku asia paina tuntoa, se riittää että katuu ja uskoo anteeksi. Ei mitään syntilistoja tarvi Jumalan ja Paavin eteen viedä, Paavi on se saarnamies.

        Paavin kusi päässä. Jos se olis laupias samarialainen niin se ei edes odottaisi syntitunnustustasi vaan saarnaisi heti kaikki anteeksi jo pelkästään että näkee katumuksesi.

        Sen takia olen varoittanut muutamista saarnamiehistä että ei Paavi ketään pelasta vaan elävä vesi. Älkää kysykö minkää muun perään kuin elävän veden. Älkää ihmisten perään. Laupias samarialainen sitoo haavat ilman lain vaatimuksia eli syntilistoja, kun hän näkee haavasi ja katumuksesi hän sitoo haavasi, mutta Paavilainen kusipää odottaa syntilistaa, kavahtakaa senkaltaisia hupisaarnaajia, jotka ovat armosta pois kasvaneet, eivätkä siksi armoa tahdo muillekaan antaa ilman lain vaatimuksia.

        Usko Herraan Jeesukseen ja tunnusta syntisi niin pelastut.

        Kyllä Paavi voi vaatia yksittäisiä syntejä koska Paavi menee kirjaimen mukaan, mutta Älkää ihmetelkö jos Paavi ei annakaan vettä vaan laki kirjan, kun laista tulee lakia ja elävä vesi armosta!


    • Anonyymi

      Kun ei ymmärrä mitä tarkoittaa "tunnustaa synnit", on hyvin vaikea puhua kristillisestä uskosta mitään sellaisten kanssa.

      Tunnustaa synnit on suomeksi, "olen yhtä mieltä Jumalan kanssa". Ellei tuhatta syntiä päivässä tunnista tehneensä, silloin ihmisellä on pinnallinen syntikäsitys, valikoiva, sääntöpohjainen, lakihenkinen syntikäsitys. Monet on piru pettänyt "voi voi kun en pysty parempaan, voi voi kun en pysty parempaan". Vaikuttajana on tällöin hengellinen ylpeys.

      • Anonyymi

        Apt15 luku puhuu 4 synnistä.

        Siihen voisi lisätä vielä Paavalin sanat haureus.

        Vaadit siis että pitää tuntea 1000 syntiä olet itse lain alla. Toiseksi se ei ole ylpeyttä että haluaisi enemmän elävää vettä!

        Pikemminkin se on ylpeyttä ettei tyytyy omaan voimaansa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apt15 luku puhuu 4 synnistä.

        Siihen voisi lisätä vielä Paavalin sanat haureus.

        Vaadit siis että pitää tuntea 1000 syntiä olet itse lain alla. Toiseksi se ei ole ylpeyttä että haluaisi enemmän elävää vettä!

        Pikemminkin se on ylpeyttä ettei tyytyy omaan voimaansa!

        Että tyytyy omaan voimaansa, se on ylpeyttä*

        Meen nyt muualle valehtelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että tyytyy omaan voimaansa, se on ylpeyttä*

        Meen nyt muualle valehtelemaan.

        Mees nyt muualle valehtelemaan*


        Synnin tunto tulee armosta, ei sitä voi vaatia. Samaa Paavin paskaseurakuntaa sinäkin.


    • Anonyymi

      Vaikka saahan siitä vaatia kun Jumalansana niin sanoo, että tunnusta syntisi, eivät he saarnaajat väärin tee, mutta ei laupias samarialainen silti kysellyt vaan sitoi haavat, siksi vihaan heitä, en sano että olisivat epäraamatullisia mutta eivät myöskään ole laupiaita. Kuka tahansa normaali kristitty todistaa synnit anteeksi milloin vaa kysyttäessä ilman syntilistoja mutta saarnaajalle pitää viedä pitkä lista muuten hän vaivoin todistaa synnit anteeksi.

      • Anonyymi

        Sadistisia mul*****. Ei siinä saa olla. Onhan se Jumalansanan kanssa yhteistä, ärsyttää vaa. Aletaan verta vuotavalta, hei etsä saa vaa tarvis sidettä, mistä kohtaa vuotaa?
        -En kerro
        -kuole sitte, minä sidon vaa jos tunnustat mistä vuotaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sadistisia mul*****. Ei siinä saa olla. Onhan se Jumalansanan kanssa yhteistä, ärsyttää vaa. Aletaan verta vuotavalta, hei etsä saa vaa tarvis sidettä, mistä kohtaa vuotaa?
        -En kerro
        -kuole sitte, minä sidon vaa jos tunnustat mistä vuotaa

        Sanokaa nyt paavilaiset onko toi reilua?


    • Anonyymi

      Sen tehtävän kristillisten Kaikkivaltias Jeesus antoi Pietarille oikeuksineen ja Valtakunnan avaimineen.
      Sen vuoksi, laittpmuuden kristittyjen Paavalia väitetään korvaavaksi vaikka ei ole kristillinen vaan mm lapsia rikollisesti kohtelevien alaistensa suojelija:
      Tämä ei kaikkien mielestä ole Hyvä kysymys:
      "Onko paavi ”pyhän Pietarin seuraaja”

      https://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/2011571
      #
      Keskustellessaan Pietarin kanssa Jeesus ei puhunut Pietarin tulevasta roolista vaan Kristuksen tunnistamisesta ja hänen osansa ymmärtämisestä (Matteus 16:13–17). Pietari itse sanoi myöhemmin, että Jeesus oli kallio, jolle seurakunta rakennettiin (1. Pietarin kirje 2:4–8). Apostoli Paavali vahvisti, että kristillisen seurakunnan ”peruskulmakivi” oli Jeesus (Efesolaisille 2:20).

      Sekä Jeesus että apostolit varoittivat, että kristillistä seurakuntaa alkaisivat vallita miehet, jotka opettaisivat luopio-oppeja (Matteus 13:24–30, 36–43; 2. Timoteukselle 4:3; 2. Pietarin kirje 2:1; 1. Johanneksen kirje 2:18). Ennustukset toteutuivat, kun seurakunta eli kirkko alkoi 100-luvulla omaksua pakanallisia tapoja ja sekoittaa Raamatun opetuksiin kreikkalaista filosofiaa.

      Tutkikaa myös nämä alla olevat tiedot::
      #
      Ovatko paavit noudattaneet Pietarin esimerkkiä?
      Alkoiko paavius Pietarista?
      Mitä historia kertoo paaviuden alkuperästä?
      #

      Hyvä kysymys:
      "Onko paavi ”pyhän Pietarin seuraaja”
      https://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/2011571
      #
      Keskustellessaan Pietarin kanssa Jeesus ei puhunut Pietarin tulevasta roolista vaan Kristuksen tunnistamisesta ja hänen osansa ymmärtämisestä (Matteus 16:13–17). Pietari itse sanoi myöhemmin, että Jeesus oli kallio, jolle seurakunta rakennettiin (1. Pietarin kirje 2:4–8). Apostoli Paavali vahvisti, että kristillisen seurakunnan ”peruskulmakivi” oli Jeesus (Efesolaisille 2:20).

      Sekä Jeesus että apostolit varoittivat, että kristillistä seurakuntaa alkaisivat vallita miehet, jotka opettaisivat luopio-oppeja (Matteus 13:24–30, 36–43; 2. Timoteukselle 4:3; 2. Pietarin kirje 2:1; 1. Johanneksen kirje 2:18). Ennustukset toteutuivat, kun seurakunta eli kirkko alkoi 100-luvulla omaksua pakanallisia tapoja ja sekoittaa Raamatun opetuksiin kreikkalaista filosofiaa.

      Tutkikaa myös silla olevat nämä tiedot::
      #
      Ovatko paavit noudattaneet Pietarin esimerkkiä?
      Alkoiko paavius Pietarista?
      Mitä historia kertoo paaviuden alkuperästä?
      #

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      596
      16328
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      46
      14594
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      373
      9231
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      45
      5199
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      11
      4472
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      162
      2951
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      111
      1780
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      57
      1329
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      90
      1245
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1227
    Aihe