Punainen Pelikaani 6/2022

Ratkoin s. 21 Teemu Pallosen nimiin laitetun 2½-merkityn maistiaisena tarjotun ristikon (kuvitus Reima Mäkinen). Ristikon esittelyn mukaan laatija on Erkki Vuokila. Vuokilan kuvittaja on Seurassa Reima Mäkinen, joten oletettavasti laatija on Vuokila eikä Pallonen.

Kiva ristikko, mutta aikaa meni saman verran kuin tyypillisen IS:n MaanantaiKESKIS-ristikon kanssa. Ihan kovistason ristikosta ei siten ollut kyse.

76

1782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sain tarkasteltavakseni s. 30.31 ristikon. Eräs nettituttu havaitsi kaksi kuvitusvirhettä keskellä ylhäällä. Ne haittasivat ratkontaani.

      Käsikuva – kuvassa on väärä käsi; po. toisen puolen käsi.

      Naisen kuva kylpytakissa – virheellinen vihje; päällä pitäisi olla pienempi samaan asiaan liittyvä kangastuote kuin mitä on kuvassa.

      • Edellinen oli minulla.

        Jäimme kumpikin ihmettelemään seuraavia vihjeitä:

        VIISI KERTAA VIISI EKAA! Itse löysin yhden osuman suomenkielisessä kontekstissa.
        HUONO TYÖNANTAJA - miksi?


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Edellinen oli minulla.

        Jäimme kumpikin ihmettelemään seuraavia vihjeitä:

        VIISI KERTAA VIISI EKAA! Itse löysin yhden osuman suomenkielisessä kontekstissa.
        HUONO TYÖNANTAJA - miksi?

        Ensimmäiseen sivuillani tuli vinkki:
        "Viisi kertaa viisi ekaa vihjeen idean ajattelin niin, että vastaukseksi tulevan sanan viisi ensimmäistä kirjainta kun kertoo viidellä (tai vaikka kahdeksalla) saadaan vastaussana."
        Jälkimmäisen vihjeen ideaan ei kommentteja ole tullut.
        Hakosen s. 28 ja Lähteenmöen s. 32 löytyy vinkkejä.


      • Anonyymi

        Kummassakaan vihjeessä ei ole virhettä. Käsi on kämmenpuoli tännepäin. Kuvassa on lapsi kietoutuneena ratkaisusanaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kummassakaan vihjeessä ei ole virhettä. Käsi on kämmenpuoli tännepäin. Kuvassa on lapsi kietoutuneena ratkaisusanaan.

        Kylpenyt oli minulla niin epäselvä, että siitä oli mahdoton sanoa, mitä se tarkalleen esittää (alkuperäiskuva on tietenkin tarkempi). Kädestä on vaikea päätellä kummin päin se on.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kylpenyt oli minulla niin epäselvä, että siitä oli mahdoton sanoa, mitä se tarkalleen esittää (alkuperäiskuva on tietenkin tarkempi). Kädestä on vaikea päätellä kummin päin se on.

        Ratkaisusanastahan selviää, mitä sillä lapsella on yllä. Samoin ratkaisusana kertoo, miten päin käsi on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ratkaisusanastahan selviää, mitä sillä lapsella on yllä. Samoin ratkaisusana kertoo, miten päin käsi on.

        Jos kämmenpuoli on esillä, yleensä kämmenviiva piirretään. Kämmenkuva on vähintään harhaanjohtavasti piirretty.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jos kämmenpuoli on esillä, yleensä kämmenviiva piirretään. Kämmenkuva on vähintään harhaanjohtavasti piirretty.

        Oot kyllä ihme nillittäjä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oot kyllä ihme nillittäjä.

        Niistä huomautti nettituttu. Tekstivihjeet ovat usein tahallisen harhauttavia. Kuvavihjeissä vastaavaan ei ole totuttu.

        Toin näkökulmasi esille foorumissani (tänne linkittättä) .


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Niistä huomautti nettituttu. Tekstivihjeet ovat usein tahallisen harhauttavia. Kuvavihjeissä vastaavaan ei ole totuttu.

        Toin näkökulmasi esille foorumissani (tänne linkittättä) .

        Siitäkin huomaa, että muut eivät viitsi julkisesti nillittää, sinä taas kehtaat ja haluat.


    • Anonyymi

      Lieneekö kyseinen laitos huono työllistäjä, koska niitä ei enää ole...

      En hokaa saman ristikon vihjettä "Mahtuu maahansa"?

      • "Lieneekö kyseinen laitos huono työllistäjä, koska niitä ei enää ole..."

        Ei asia ihan niin ole. On olemassa vielä laitoksia, jotka käyttävät vihjeen mainitsemaa osastoa, mutta sellaisia on nykyisin vähän, koska käytetään yleensä muita tekniikoita.

        Missä kohtaa MAHTUU... on. Varsinkin isoissa ristikoissa okisi hyvä kertoa suurinpiirteindn sijainti.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        "Lieneekö kyseinen laitos huono työllistäjä, koska niitä ei enää ole..."

        Ei asia ihan niin ole. On olemassa vielä laitoksia, jotka käyttävät vihjeen mainitsemaa osastoa, mutta sellaisia on nykyisin vähän, koska käytetään yleensä muita tekniikoita.

        Missä kohtaa MAHTUU... on. Varsinkin isoissa ristikoissa okisi hyvä kertoa suurinpiirteindn sijainti.

        Tosin pitäisi soimata asiasta myös itsdäni, sillä en sijainteja itsekään maininnut.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tosin pitäisi soimata asiasta myös itsdäni, sillä en sijainteja itsekään maininnut.

        Oli tosi hyvä, että kerroit tämän. Mistä me olisimme sen tienneet?


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        "Lieneekö kyseinen laitos huono työllistäjä, koska niitä ei enää ole..."

        Ei asia ihan niin ole. On olemassa vielä laitoksia, jotka käyttävät vihjeen mainitsemaa osastoa, mutta sellaisia on nykyisin vähän, koska käytetään yleensä muita tekniikoita.

        Missä kohtaa MAHTUU... on. Varsinkin isoissa ristikoissa okisi hyvä kertoa suurinpiirteindn sijainti.

        Löysin sen lopulta, mutta isista ritikosta on vaikea hajea yksittäistö vihjettä. Vihje on s. 30-31 alalaidassa.

        MAHTUU... kyse siitä, että maan nimi on hieman pidempi kuin maantieteellisen paikan nimi, jota etsitään siis haettu nimi mahtuu maan nimen sisään.


    • Anonyymi

      Sain aviisin käsiini. Ratkon ja paljastelen miten huvittaa.

      • Jos joku ostaa vaikeita ristikoita sisältävän lehden, miksi ihmeessä hän haluaa siihen paljon paljastuksia yhtään paljastusta edrs pyytämättä - eihän sellaisessa ole päätä eikä häntää.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jos joku ostaa vaikeita ristikoita sisältävän lehden, miksi ihmeessä hän haluaa siihen paljon paljastuksia yhtään paljastusta edrs pyytämättä - eihän sellaisessa ole päätä eikä häntää.

        Niin, sinähän et koskaan osta ristikoita. Hallitset kyllä ristikkopalstoja rautaisella otteella.


    • Anonyymi

      Sivu 7. Vuokila on tainnut taas virheellisen ristikon päästää lehteen. Oikeassa alareunassa sininen pystysana vaikuttaa virheelliseltä. Miksi näin aina tapahtuu?


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Voithan sen itse todeta sivulta 7. PuPe 6/2022.

        No kun minulla ei ole lehteä, josta katsoa. Minulle voi anonyymisti lähettää sivun (7vain minä näen lähetetyn sivun).


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        No kun minulla ei ole lehteä, josta katsoa. Minulle voi anonyymisti lähettää sivun (7vain minä näen lähetetyn sivun).

        En luota sivustosi tietoturvaan eli en lähettele mitään sinne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En luota sivustosi tietoturvaan eli en lähettele mitään sinne.

        Kuva menee sivulle, jolla on tietyt parametrit. Käytännössä sivun suojaus on sama kuin käyttäjätunnus vahva salasana. Sivulla ei muut kuin minä käytännössä pysty katselemaan kuvia. Kuva tallennetaan bitteinä tietokantaan ja luodaan tietokantahaun yhteydessä. Kuva ei siis tallennu missään vaiheessa minkään palvelimen kuvahakemistoon. Kuvaa ei ole koskaan netissä kuvana, jonka joku voisi yrittää löytää Googlen kuvahaulla. Saan lähetetystä kuvasta tiedon s-postiini. Heti kun näen kuvan, tallennan kuvan laitteelleni ja poistan tietokannasta. Kuvan lähetys on varsin tietoturvallinen prosessi. Toiminnon loi joskus eräs ammattilainen ohjelmoija.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kuva menee sivulle, jolla on tietyt parametrit. Käytännössä sivun suojaus on sama kuin käyttäjätunnus vahva salasana. Sivulla ei muut kuin minä käytännössä pysty katselemaan kuvia. Kuva tallennetaan bitteinä tietokantaan ja luodaan tietokantahaun yhteydessä. Kuva ei siis tallennu missään vaiheessa minkään palvelimen kuvahakemistoon. Kuvaa ei ole koskaan netissä kuvana, jonka joku voisi yrittää löytää Googlen kuvahaulla. Saan lähetetystä kuvasta tiedon s-postiini. Heti kun näen kuvan, tallennan kuvan laitteelleni ja poistan tietokannasta. Kuvan lähetys on varsin tietoturvallinen prosessi. Toiminnon loi joskus eräs ammattilainen ohjelmoija.

        Kuvan lähettämisen yhteydessä saan tiedon vain siitä, että kuva on lähetetty. Kuvan lähettäjä on lähetystilanteessa 100% anonyymi eikä minulla ole mitään keinoa selvittää lähettäjän ip-osoitetta tai mitään muutakaan tietoa lähettäjästä. Sen tietoturvallisemmaksi kuvan lähettämistä ei voi oikein tehdä.


      • Anonyymi

        Se sininen pystysana on sinulla virheellinen siksi, että olet ratkonut väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se sininen pystysana on sinulla virheellinen siksi, että olet ratkonut väärin.

        Vihdoinkin joku, jolla on lehtikin. Ei tarvitse mitään latailua.


    • Anonyymi

      Modet toimii nyt niin, että vain yllyttävät.

    • Anonyymi

      Tänään tulen edistymään merkittävästi.

      • Anonyymi

        Nyt on Viitamäkikin selätetty. Olen voimani tunnossa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on Viitamäkikin selätetty. Olen voimani tunnossa!

        Nyt on jäljellä enää Pitkälä s. 29 ja joitain tavuja Lähteenmäestä s. 32. Pystyn antamaan täydellisiä vastauksia.


    • Anonyymi

      Viikonlopun iloksi olisi ihanaa jos joku kultainen kertoisi sivujen 24-32 pääsanat!
      Kiitosket jo etukäteen ja leppoista viikonloppua kaikille!

      • Anonyymi

        S. 24 PÖYRÄS
        S. 25 DRUIDI
        S. 26 KANADA
        S. 27 TARTTO
        S. 28 WAGNER
        S.27
        S. 30-31 OLENTO
        S. 32 KO-ME-RO


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S. 24 PÖYRÄS
        S. 25 DRUIDI
        S. 26 KANADA
        S. 27 TARTTO
        S. 28 WAGNER
        S.27
        S. 30-31 OLENTO
        S. 32 KO-ME-RO

        S. 29 KRÄÄSÄ


    • Anonyymi

      En ymmärrä miksi ylivertaista ratkontakykyäni ei käytetä hyödyksi. Voin myös tarvittaessa leikkiä hippaleikkejä.

    • Anonyymi

      Tapio-Huuhaa väittää, että en ole ylivertainen PuPe-ratkoja. Hän on kovin väärässä. Minulle ei ole ikinä jäänyt mitään epäselvyyksiä eikä ole tarvinnut mitään ongelmakohtia vatvoa luuseripalstoilla.

      • IS:n ristikoiden paljastuslistoilla on esiintynyt ratkontamokia - jos olet ne listat laittanut, et ole aina ratkonut IS:n ristikoita oikein. Jos et ole ratkonut IS:n ristikoita aina oikein, minun on vaikea uskoa, että oket niin tehnyt PuPen ristikoiden kohdalla.

        "En ymmärrä miksi ylivertaista ratkontakykyäni ei käytetä hyödyksi" on suorastasn oksettavan ylimielistä omahyväusyyttä. Kaiketi pyrit omahyväisyydellä karkottamaan minut PuPe-säikeistä. Saatat siinä onnistuakin.

        Mutta omahyväusyytesi nousee sellaisiin sfääreihin, että joku muukin voi pitää ditä oksettavana.

        Nyt haukut kaikki ratkojat, joita pidät itseäsi huonompina kirjoittaessasi "luuserpalstoilla" - jos täällä paljastat avainsanoja, yksittäisiä ratkaisusanoja ja ratkaisulauseita, etkö nyt luokittele myös tämän palstan luuseripalstaksi - etkä vain sivustoani. Mutta paljastetaanhan Sanarisinkin foorumissa ratkaisusanoja kilpailuun osallistumisajan päätyttyä ja vinkjejä voi HS-säikeissä antaa sitä ennenkin - onko sekin luuseripalsta?

        Minä suuri osaaja annan neroudessani apua kaikille luuseriratkojille - kuinka moni tällaiseen apuun haluaa tarttua. Täytyy olla todella suuri tarve apuun, kun sinulta apua haluaa.

        Vain sitä toisissa ratkojissa en voi arvostas, että mennään siitä, mistä aita on matalin, eli turvaudutaan superratkojan massiivisiin paljastuksiin.

        Ainakin paljastit itsesi. Laitat ratkaisusanoja, avainsanoja siksi, että voit osoittaa olevasti muita parempi ratkoja, et siksi, että haluat vilpittömösti auttaa toisia. Toisten ratkojien vilpittömään auttamishaluusi tuskin tämän jälkeen uskoo enää kukaan.

        Tarjoan vinkkiapua, mutta en ole kaikkitietävä. Jos en keksi vihjeen ideaa, kysyn vinkkeihin joskus apua nettitutuilta s-postilla ja nykyisin myös Magmassa. Haluan auttaa kanssaratkojana enkä kaikkien muiden yläpuolelle asettuvana superratkojana. Ehkä joskus selitän liikaa, mutta täällä on eritasoisia ratkojia. Yritän auttaa aloittelijoitakin, jolloin joku kokee, että kerron itsestään selvyyksiä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        IS:n ristikoiden paljastuslistoilla on esiintynyt ratkontamokia - jos olet ne listat laittanut, et ole aina ratkonut IS:n ristikoita oikein. Jos et ole ratkonut IS:n ristikoita aina oikein, minun on vaikea uskoa, että oket niin tehnyt PuPen ristikoiden kohdalla.

        "En ymmärrä miksi ylivertaista ratkontakykyäni ei käytetä hyödyksi" on suorastasn oksettavan ylimielistä omahyväusyyttä. Kaiketi pyrit omahyväisyydellä karkottamaan minut PuPe-säikeistä. Saatat siinä onnistuakin.

        Mutta omahyväusyytesi nousee sellaisiin sfääreihin, että joku muukin voi pitää ditä oksettavana.

        Nyt haukut kaikki ratkojat, joita pidät itseäsi huonompina kirjoittaessasi "luuserpalstoilla" - jos täällä paljastat avainsanoja, yksittäisiä ratkaisusanoja ja ratkaisulauseita, etkö nyt luokittele myös tämän palstan luuseripalstaksi - etkä vain sivustoani. Mutta paljastetaanhan Sanarisinkin foorumissa ratkaisusanoja kilpailuun osallistumisajan päätyttyä ja vinkjejä voi HS-säikeissä antaa sitä ennenkin - onko sekin luuseripalsta?

        Minä suuri osaaja annan neroudessani apua kaikille luuseriratkojille - kuinka moni tällaiseen apuun haluaa tarttua. Täytyy olla todella suuri tarve apuun, kun sinulta apua haluaa.

        Vain sitä toisissa ratkojissa en voi arvostas, että mennään siitä, mistä aita on matalin, eli turvaudutaan superratkojan massiivisiin paljastuksiin.

        Ainakin paljastit itsesi. Laitat ratkaisusanoja, avainsanoja siksi, että voit osoittaa olevasti muita parempi ratkoja, et siksi, että haluat vilpittömösti auttaa toisia. Toisten ratkojien vilpittömään auttamishaluusi tuskin tämän jälkeen uskoo enää kukaan.

        Tarjoan vinkkiapua, mutta en ole kaikkitietävä. Jos en keksi vihjeen ideaa, kysyn vinkkeihin joskus apua nettitutuilta s-postilla ja nykyisin myös Magmassa. Haluan auttaa kanssaratkojana enkä kaikkien muiden yläpuolelle asettuvana superratkojana. Ehkä joskus selitän liikaa, mutta täällä on eritasoisia ratkojia. Yritän auttaa aloittelijoitakin, jolloin joku kokee, että kerron itsestään selvyyksiä.

        Ironia on vaikea laji, jos se otetaan vakavasti. Tämä oli seuraus tällä kertaa.


    • Anonyymi

      S. 17 Riimipiilis
      Vaakasuoraan 1.
      Yhteydet tiiviit asukkailla,
      sijamuotoa ollaan vailla. (11)

      AKKUSATIIVI

      Eki on rikkonut sovittuja pelisääntöjä. Tämä on selkeästi rike sovittuja pelisääntöjä vastaan. Eki pudotti piilosanansa tason 70-80-luvulle, jossa säännöistä ei paljoa välitetty. Ajattelin, että jotain mätää vihjeessä oli, ja olihan siinä! En nyt kaipaa jatkossa tällaisia mätävihjeitä.

      • Rikkoo Ekin vaatimuksia piiliksistä. Sanarisin piiliksissä väärinpäin lukemiseen tulisi olla vinkki. Jännää, että Eki itse sallii itseltään rikkoa periaatteen, jota hän ei hyväksyisi muilta. Joskus nimittäin tuli esilke, että Sanaris edellyttää vinkkiä, jos sana pitää lukea oikealta vasrmmalke tsi alhaslta ylöspäin.

        Joidenkin muiden julkaisuissa vinkkiä ei vaadita.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Rikkoo Ekin vaatimuksia piiliksistä. Sanarisin piiliksissä väärinpäin lukemiseen tulisi olla vinkki. Jännää, että Eki itse sallii itseltään rikkoa periaatteen, jota hän ei hyväksyisi muilta. Joskus nimittäin tuli esilke, että Sanaris edellyttää vinkkiä, jos sana pitää lukea oikealta vasrmmalke tsi alhaslta ylöspäin.

        Joidenkin muiden julkaisuissa vinkkiä ei vaadita.

        Keksitkö merkityseron: "tulisi olla" vs. "tulee olla"?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keksitkö merkityseron: "tulisi olla" vs. "tulee olla"?

        Ymmärrän eron. Kun okin Sanarisin foorumissa vinkin puuttumista taaksepäin lukemiselta pidettiin laadintavirheenä. Nyt Eki näyttää lipsuvan periaatteistaan. Saa nähdä salliiko hän saman jatkossa muiltakin kuin itseltään. Ainakin "pitää olla" on muuttunut "pitäisi olla" ek'li vaatimus on muuttunut suositukseksi, koska pomohan esimerkin muille antaa - vai onko hän itse kaikkien asettamiensa sääntöjen ulkopuolella?


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ymmärrän eron. Kun okin Sanarisin foorumissa vinkin puuttumista taaksepäin lukemiselta pidettiin laadintavirheenä. Nyt Eki näyttää lipsuvan periaatteistaan. Saa nähdä salliiko hän saman jatkossa muiltakin kuin itseltään. Ainakin "pitää olla" on muuttunut "pitäisi olla" ek'li vaatimus on muuttunut suositukseksi, koska pomohan esimerkin muille antaa - vai onko hän itse kaikkien asettamiensa sääntöjen ulkopuolella?

        Tapsa on taas päättänyt, että porttikielto Sanariksen palstalle ei koskekaan häntä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapsa on taas päättänyt, että porttikielto Sanariksen palstalle ei koskekaan häntä.

        Kaiketi luit, mistä on tapioLainaa6.12.2022 klo 14:4.

        Halusin vain varmistaa, ettei joku luule kurjoittamakseni sitä, mitä en ole kirjoittanut. Sanarisin foorumissahan jotkut myös pyrkivät esiintymään ikään kuin minuna tai jonkun muun kirjoittamas tekstiä muuten vaan luullaan kirjoittamakseni.

        Anonyymi 2022-12-06 11:51:52 Sanarisin foorumin laittama kopio rikkoo Sanarisin sääntöjä. Poistettanee kun moderaattori ehtii. Tietenkin poistetaan kommenttini.

        Joku anonyymi on kopsannut Sanarisin foorumiin myös minun kommenttejani.

        Tämän on nut vain seurausta täällä kirjoitetun tekstin kopioinnista Sanarisin foorumiin.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kaiketi luit, mistä on tapioLainaa6.12.2022 klo 14:4.

        Halusin vain varmistaa, ettei joku luule kurjoittamakseni sitä, mitä en ole kirjoittanut. Sanarisin foorumissahan jotkut myös pyrkivät esiintymään ikään kuin minuna tai jonkun muun kirjoittamas tekstiä muuten vaan luullaan kirjoittamakseni.

        Anonyymi 2022-12-06 11:51:52 Sanarisin foorumin laittama kopio rikkoo Sanarisin sääntöjä. Poistettanee kun moderaattori ehtii. Tietenkin poistetaan kommenttini.

        Joku anonyymi on kopsannut Sanarisin foorumiin myös minun kommenttejani.

        Tämän on nut vain seurausta täällä kirjoitetun tekstin kopioinnista Sanarisin foorumiin.

        Nythän ne molemmat jo lähti. En miekelläni kopsaamisiin reagoi, mutta niin on vain tehtävä, jotta ei synny väärinkäsityksiä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Nythän ne molemmat jo lähti. En miekelläni kopsaamisiin reagoi, mutta niin on vain tehtävä, jotta ei synny väärinkäsityksiä.

        Sinulle on kyllä annettu hyviä ohjeita siitä, miten näin ei tapahtuisi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kaiketi luit, mistä on tapioLainaa6.12.2022 klo 14:4.

        Halusin vain varmistaa, ettei joku luule kurjoittamakseni sitä, mitä en ole kirjoittanut. Sanarisin foorumissahan jotkut myös pyrkivät esiintymään ikään kuin minuna tai jonkun muun kirjoittamas tekstiä muuten vaan luullaan kirjoittamakseni.

        Anonyymi 2022-12-06 11:51:52 Sanarisin foorumin laittama kopio rikkoo Sanarisin sääntöjä. Poistettanee kun moderaattori ehtii. Tietenkin poistetaan kommenttini.

        Joku anonyymi on kopsannut Sanarisin foorumiin myös minun kommenttejani.

        Tämän on nut vain seurausta täällä kirjoitetun tekstin kopioinnista Sanarisin foorumiin.

        Eihän siinä paljastettu ratkaisusanaa. Mitä oikein höpiset? Mitä sääntöä rikottiin? Sinähän se linkitit ratkaisusanaan. Kuka rikkoi sääntöjä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle on kyllä annettu hyviä ohjeita siitä, miten näin ei tapahtuisi.

        Valekirjoitteluun puutun, sillä ei lukija voi tietää, mikä on valekirjoittelua. Pakko puuttua joihin kommentteihin. Tää nyt vaan eräiden tämön sivuston snonyymien ansiosta tällaista.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Valekirjoitteluun puutun, sillä ei lukija voi tietää, mikä on valekirjoittelua. Pakko puuttua joihin kommentteihin. Tää nyt vaan eräiden tämön sivuston snonyymien ansiosta tällaista.

        Joku kirjoitti tällä aivan liioitellun viestin jostain sääntörikkomuksesta ja sinä Huuhaa lähdit heti haaskana perään. Siitähän tämä johtui. Menit jo toisen kerran tänään pahasti lankaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siinä paljastettu ratkaisusanaa. Mitä oikein höpiset? Mitä sääntöä rikottiin? Sinähän se linkitit ratkaisusanaan. Kuka rikkoi sääntöjä?

        Eikös AKKUSATIIVI sitten ole ratkaisusana? Ainakin se löytyy käänteisenä kätkönä vihjeestä, joten oletin, että poiston syy oli ensisijaisesti säännön vastaisesta ratkaisusanan paljastamisesta. Kirjoitustyyli oli myös huono,


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Eikös AKKUSATIIVI sitten ole ratkaisusana? Ainakin se löytyy käänteisenä kätkönä vihjeestä, joten oletin, että poiston syy oli ensisijaisesti säännön vastaisesta ratkaisusanan paljastamisesta. Kirjoitustyyli oli myös huono,

        Oliko kopiosta poistettu ratkaisusana? Jos se oli poistettu, oli poiston syynä on huono kirjoitustyyli.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Oliko kopiosta poistettu ratkaisusana? Jos se oli poistettu, oli poiston syynä on huono kirjoitustyyli.

        Täytyy jatkossa ottaa kopiot kommenteista, jotka oletettavasti poistetaan, jotta 2022-12-06 16:43:25 kaltaisten kommenttien totuudenmukaisuus tai valheellisuus voidaan jälkikäteen todeta. En luota 2022-12-06 16:43:25 kommentoinnin totuudenmukaisuuteen.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Täytyy jatkossa ottaa kopiot kommenteista, jotka oletettavasti poistetaan, jotta 2022-12-06 16:43:25 kaltaisten kommenttien totuudenmukaisuus tai valheellisuus voidaan jälkikäteen todeta. En luota 2022-12-06 16:43:25 kommentoinnin totuudenmukaisuuteen.

        Etkö osaa lukea? Syöksyt jatkuvasti oletuksesta toiseen. Sanariksen palstalla ei ollut ratkaisusanaa. Aivan validi viesti poistettiin sinun sekoilusi takia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joku kirjoitti tällä aivan liioitellun viestin jostain sääntörikkomuksesta ja sinä Huuhaa lähdit heti haaskana perään. Siitähän tämä johtui. Menit jo toisen kerran tänään pahasti lankaan.

        Mutta en minä täältä kommenttia Sanarisin foorumiin kopioinut. En ymmärrä, miksi jonkun anonyymin oli se sinne pakko kopioida.

        Olihan se sääntörikkomuskommentti liioiteltu. Siihen oli otettu aineksia minulta ja anonyymi mätäilijältä - jos ei mätäilijä itse kirjoittanut tekstiä.

        Itse asua oli kuitenkin oikein.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Mutta en minä täältä kommenttia Sanarisin foorumiin kopioinut. En ymmärrä, miksi jonkun anonyymin oli se sinne pakko kopioida.

        Olihan se sääntörikkomuskommentti liioiteltu. Siihen oli otettu aineksia minulta ja anonyymi mätäilijältä - jos ei mätäilijä itse kirjoittanut tekstiä.

        Itse asua oli kuitenkin oikein.

        "Eki pudotti piilosanansa tason 70-80-luvulle, jossa säännöistä ei paljoa välitetty." on otettu kirjoitteluistani, minkä vuoksi joku Sanarisin foorumissa saattoi luulla kommenttia kirjoittamakseni. Siksi laitoin kommentin, etten ollut kopiota Sanarisin foorumiin laittanut.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Mutta en minä täältä kommenttia Sanarisin foorumiin kopioinut. En ymmärrä, miksi jonkun anonyymin oli se sinne pakko kopioida.

        Olihan se sääntörikkomuskommentti liioiteltu. Siihen oli otettu aineksia minulta ja anonyymi mätäilijältä - jos ei mätäilijä itse kirjoittanut tekstiä.

        Itse asua oli kuitenkin oikein.

        Eihän se mikään sääntörikkomus ollut. Ainoa "todiste" asiasta oli, että Huuhaa kertoi Vuokilan joskus sanoneen, että kääntyminen vaaditaan. Vedättäjä puhui paluusta säännöttömiin aikoihin. Eikö tuo ole aika pitkälle vedetty johtopäätös yhdestä kääntymisen puuttumisesta? Huuhaakin on joskus ihmetellyt Vuokilan laatua vuodesta toiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se mikään sääntörikkomus ollut. Ainoa "todiste" asiasta oli, että Huuhaa kertoi Vuokilan joskus sanoneen, että kääntyminen vaaditaan. Vedättäjä puhui paluusta säännöttömiin aikoihin. Eikö tuo ole aika pitkälle vedetty johtopäätös yhdestä kääntymisen puuttumisesta? Huuhaakin on joskus ihmetellyt Vuokilan laatua vuodesta toiseen.

        Jos kommentidsa oki mukana sana AKKUSATIIVI, kommentti rikkoi Sanarisi sääntöjä. Ainakin muisyan lukenerni kommrntin kopiona tääktä, mutta asiaa ei voi enää kukaan todistaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö osaa lukea? Syöksyt jatkuvasti oletuksesta toiseen. Sanariksen palstalla ei ollut ratkaisusanaa. Aivan validi viesti poistettiin sinun sekoilusi takia.

        Jos ei ollut, katsoin kommentin hätäisesti täytenä kopiona täältä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö osaa lukea? Syöksyt jatkuvasti oletuksesta toiseen. Sanariksen palstalla ei ollut ratkaisusanaa. Aivan validi viesti poistettiin sinun sekoilusi takia.

        Pahoittelen hätäisyyttäni.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Pahoittelen hätäisyyttäni.

        Toki Vuokila ei piiliskritiikistä pidä. Kirjoitin joskus VPN:llä kommentin, jossa aivan asialliseen tyyliin kirjoitin eräästä piiliksen laadintavirheestä. Poistettiin täysin perusteettomasti.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Toki Vuokila ei piiliskritiikistä pidä. Kirjoitin joskus VPN:llä kommentin, jossa aivan asialliseen tyyliin kirjoitin eräästä piiliksen laadintavirheestä. Poistettiin täysin perusteettomasti.

        Ekilke saattoi olla liikaa "En nyt kaipaa jatkossa tällaisia mätävihjeitä."


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ekilke saattoi olla liikaa "En nyt kaipaa jatkossa tällaisia mätävihjeitä."

        Tuntuu niin pahalta. Tapio tuhoaa monen palstakokemuksen useilla palstoilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu niin pahalta. Tapio tuhoaa monen palstakokemuksen useilla palstoilla.

        Olin vähän herkkähipiäinrn, sillä en halunnut, että kukaan luulee, että kirjoitin Sanarisin foorumiin "En nyt kaipaa jatkossa tällaisia mätävihjeitä" - epäasiallisesti ilmaistu joltakulta tänne usein kirjoittaneelta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olin vähän herkkähipiäinrn, sillä en halunnut, että kukaan luulee, että kirjoitin Sanarisin foorumiin "En nyt kaipaa jatkossa tällaisia mätävihjeitä" - epäasiallisesti ilmaistu joltakulta tänne usein kirjoittaneelta.

        Lainaus: 78. Tapio 15.5.2017 klo 19:43
        Ajattelin, että jotain mätää vihjeessä oli, ja olihan siinä! En nyt kaipaa jatkossa tällaisia mätävihjeitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lainaus: 78. Tapio 15.5.2017 klo 19:43
        Ajattelin, että jotain mätää vihjeessä oli, ja olihan siinä! En nyt kaipaa jatkossa tällaisia mätävihjeitä.

        Hyvin on joku arkostoja kaivanut, sillä tuollaista en itse muista kirjoittaneeni. Tosin joskus aiemminkin joku täällä taisi asiasta mainita.

        Huomasin vain sen, että "Eki pudotti piilosanansa tason 70-80-luvulle, jossa säännöistä ei paljoa välitetty." oli matkintaani.

        Korjoittajalla oli kuitenkin enemmän viittauksia Sanarisen tuon ajan kirjoitteluun kuin itse tajusinkaan.

        Joka tapauksessa laitoin kommenttini aivan perustellulla syyllä siksi, ettei joku luule, että olisin nykyhetkessä kommentin kirjoittanut.

        "Eki on rikkonut sovittuja pelisääntöjä. Tämä on selkeästi rike sovittuja pelisääntöjä vastaan. Eki pudotti piilosanansa tason 70-80-luvulle, jossa säännöistä ei paljoa välitetty. Ajattelin, että jotain mätää vihjeessä oli, ja olihan siinä! En nyt kaipaa jatkossa tällaisia mätävihjeitä."

        Ekillä oli täysi syy poistaa viittausten vuoksi tuo kommentti foorumistaan. Minusta tuon kommentin takana oli pahansuopa mustamaalaus, minkä Ekikin luullakseni havaitsi.

        Kommentin olisi Sanarisin foorumissa voinut esittää ilman viittauksia aiempiin kommentteihini.

        Miksi kommentin laittajan täälläkin piti esittää sinänsä oikean havainnon omaava kommentti pahansuovilla viittauksilla minuun?

        Jolkakin anonyymillä on hyvin syvä katkeruus minua kohtaan, mikä näkyy vahvana kyseisen anonyymin kirjoittelussa. Mitä pahaa minä olen kyseiselle anonyymille tehnyt, että hänen täällä ja Sanarisin foorumissa pitää tehdä kaikkensa, jotta näkyisin mahdollisimman negatiivisessa valossa. Suorsnaista pahuutta henkilö tuntuu pursuavan.


    • Anonyymi

      Nyt on Lähteenmäen puuttuvat tavut paikoillaan ja piiliksetkin tehtynä. Lähteenmäki on kyllä tasaisesti lehden parasta antia.

    • Aslak(ki) yritti uudelleen ihan asiallusden tyylin

      94. AslakLainaa6.12.2022 klo 22:05
      S. 17 Riimipiilis
      Vaakasuoraan 1.
      Yhteydet tiiviit asukkailla,
      sijamuotoa ollaan vailla. (11)

      Kertokaa nyt onko tämä OK?
      95. TreLainaa6.12.2022 klo 22:16
      Kyllä, erittäin ok.

      95. on suoranainen vale, johon Ylläpito ei hakua kommentoida. Kunnioitan Aslak nimimerkkiä siitä, että hän nostaa asian uudestaan esille.

      Oletan, että Eki antaa joskus tällaisen selityksen.

      "Taaksepäin lukemiseen vinkki puuttuu, mutta nyt on kyseessä riimipiilis. Riimipiilikseen ei olisi saanut vinkkiä luontevasiti mukaan. Riimipiiliksissä pitää periaatteista vähän joustaa."

      Tuo on siis minun oletukseni sille, miten Eki itselleen on selttänyt laittamansa vihjeen ja miten hän tulee sitä joskus foirumissaan selttämään.

      • Anonyymi

        Outoa, että Tapio-Huuhaa ottaa kantaa toisten palstojen viesteihin täällä. Mikä ihme sitä ajaa tämänmoisiin omituisuuksiin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Outoa, että Tapio-Huuhaa ottaa kantaa toisten palstojen viesteihin täällä. Mikä ihme sitä ajaa tämänmoisiin omituisuuksiin?

        Kyse oli tällä kertas siitä, että nimimetkki Aslakki oli epäasiallisesti kirjoittanut niin, että kommentista saattoi luulla, että oli kommentin kirjoittsnut. Nimimerkki Aslakki käyttäjän ei olisi tarvinnut sotkea minua esittämäänsä kritiikkiin Sanarisin foorumissa.

        Joku arvosteli minua, että puutuin Aslakin kommenttiin, pitipä joku Aslakin kommenttia erehdyksesdä täysin asiallisena.

        Kirjoittelu täällä riimipiiliksen vihjeen kritisoinnista Sanariksen foorumissa on seurausta Aslakki-nimerkin epäasiallisesta toiminnasta. Jos minä puutun Aslakin tyyppiseen kirjoitteluun Sanarisin foorumissa, ei sitä jonkun anonyymin olisi tarvinnut täällä ilmoittaa. Myös joku anonyymi syyllistyi Sanarisin foorumin kommenttien käsittelyyn täällä. Kyllä minä jatkossakin omalla etunimelläni kirjoitan Sanarisin foorumiin, jos on perusteltu syy epäillä, että joku haluaa muiden luulevan, että olen jonkun kommentin Sanarisin foorumiin laittanut, vaikka en olisi kommenttia kirjoittanut.

        Nyt kehuin siitä, asia otettiin uudelleen esille ilman epäasiallista tyylini matkintaa tai jonkun kirjoitteluni kopiomista. Viittaus 1970- ja 1980 -lukuihinkin saattaa olla kopio jostakin vahasta kommentistani.

        "Eki on rikkonut sovittuja pelisääntöjä. Tämä on selkeästi rike sovittuja pelisääntöjä vastaan. Eki pudotti piilosanansa tason 70-80-luvulle, jossa säännöistä ei paljoa välitetty"

        Saattaa alunperin siis olla minulta, sillä olen arvostellut Vuokilaa erittäin epämääräisistä piilisvihjeistä. Moitin häntä joskus ikään kuin oalaamisesta ajassa taaksepäin. Joku tämön adian muistikin.

        Kun ymmärtää taustat, tuskin enää kukaan voi pitää nimimerkin Aslakki toimintaa asiallisena. Luulisi, että omalla nimelläni siihen kommentointikin tule paremmin ymmärretyksi. Minulla on mielestäni moraalinen oikeus puolustautua kieroja minuun kohdistettuja hyökkäyksiä vastaan. Jos puolustaudun, pakkoko sitä on täällä käsitellä.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kyse oli tällä kertas siitä, että nimimetkki Aslakki oli epäasiallisesti kirjoittanut niin, että kommentista saattoi luulla, että oli kommentin kirjoittsnut. Nimimerkki Aslakki käyttäjän ei olisi tarvinnut sotkea minua esittämäänsä kritiikkiin Sanarisin foorumissa.

        Joku arvosteli minua, että puutuin Aslakin kommenttiin, pitipä joku Aslakin kommenttia erehdyksesdä täysin asiallisena.

        Kirjoittelu täällä riimipiiliksen vihjeen kritisoinnista Sanariksen foorumissa on seurausta Aslakki-nimerkin epäasiallisesta toiminnasta. Jos minä puutun Aslakin tyyppiseen kirjoitteluun Sanarisin foorumissa, ei sitä jonkun anonyymin olisi tarvinnut täällä ilmoittaa. Myös joku anonyymi syyllistyi Sanarisin foorumin kommenttien käsittelyyn täällä. Kyllä minä jatkossakin omalla etunimelläni kirjoitan Sanarisin foorumiin, jos on perusteltu syy epäillä, että joku haluaa muiden luulevan, että olen jonkun kommentin Sanarisin foorumiin laittanut, vaikka en olisi kommenttia kirjoittanut.

        Nyt kehuin siitä, asia otettiin uudelleen esille ilman epäasiallista tyylini matkintaa tai jonkun kirjoitteluni kopiomista. Viittaus 1970- ja 1980 -lukuihinkin saattaa olla kopio jostakin vahasta kommentistani.

        "Eki on rikkonut sovittuja pelisääntöjä. Tämä on selkeästi rike sovittuja pelisääntöjä vastaan. Eki pudotti piilosanansa tason 70-80-luvulle, jossa säännöistä ei paljoa välitetty"

        Saattaa alunperin siis olla minulta, sillä olen arvostellut Vuokilaa erittäin epämääräisistä piilisvihjeistä. Moitin häntä joskus ikään kuin oalaamisesta ajassa taaksepäin. Joku tämön adian muistikin.

        Kun ymmärtää taustat, tuskin enää kukaan voi pitää nimimerkin Aslakki toimintaa asiallisena. Luulisi, että omalla nimelläni siihen kommentointikin tule paremmin ymmärretyksi. Minulla on mielestäni moraalinen oikeus puolustautua kieroja minuun kohdistettuja hyökkäyksiä vastaan. Jos puolustaudun, pakkoko sitä on täällä käsitellä.

        En löytänyt kohtaa Sanarisin haulla, mutta löytyi Google haulla.

        2022-12-06 11:51:52 ratkaisusanan jälkeinen teksi on yhdistelmä kolmesta kommentistani (76-78) säikeestä 9242. SK 17/2017. Sen nimimerkki Aslakki kopioi Sanarisin foorumin.

        Tunnistin kirjoittamani tektin suurimmalta osin. En tosin muistanut, että olin suutuspäissäni kirjoittanut mätävihjeestä. Sillä tavalla en enää asiaa ilmaisisi enkä haluasi kenenkään luulevan, että voisin ilmaista.

        Joku kopioi näemmä kirjoituksiani nyt sekä täältä että Sanarisin foorumin aiemmista kommenteistani. Sellaista joku on tenyt käyttäen nimimerkkiä tapio tai jotain satunnaista nimimerkkiä.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En löytänyt kohtaa Sanarisin haulla, mutta löytyi Google haulla.

        2022-12-06 11:51:52 ratkaisusanan jälkeinen teksi on yhdistelmä kolmesta kommentistani (76-78) säikeestä 9242. SK 17/2017. Sen nimimerkki Aslakki kopioi Sanarisin foorumin.

        Tunnistin kirjoittamani tektin suurimmalta osin. En tosin muistanut, että olin suutuspäissäni kirjoittanut mätävihjeestä. Sillä tavalla en enää asiaa ilmaisisi enkä haluasi kenenkään luulevan, että voisin ilmaista.

        Joku kopioi näemmä kirjoituksiani nyt sekä täältä että Sanarisin foorumin aiemmista kommenteistani. Sellaista joku on tenyt käyttäen nimimerkkiä tapio tai jotain satunnaista nimimerkkiä.

        Perun anteeksipyyntöni. Minulla ei ollut mitään anteeksi pyydettävää Sanarisin foorumiin kirjoittamisestani. En ollut myöskään todistetusti liian herkkähipiäinen. Oli täysin oikein, että toimintani aiheutti nimimerkin Aslakki kommentin poiston. Toivottavasti Aslakin tyylinen toiminta ei jatku vaan jokainrn kritisoisi ristikoita ihsn omans persoonanaan. Yritetään myös lopettaa tarpeeton Sanarisin foorumin käsittely.
        En positiivisesss mielessä nostettuja kommrntteja kyllä vääränä pidä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Perun anteeksipyyntöni. Minulla ei ollut mitään anteeksi pyydettävää Sanarisin foorumiin kirjoittamisestani. En ollut myöskään todistetusti liian herkkähipiäinen. Oli täysin oikein, että toimintani aiheutti nimimerkin Aslakki kommentin poiston. Toivottavasti Aslakin tyylinen toiminta ei jatku vaan jokainrn kritisoisi ristikoita ihsn omans persoonanaan. Yritetään myös lopettaa tarpeeton Sanarisin foorumin käsittely.
        En positiivisesss mielessä nostettuja kommrntteja kyllä vääränä pidä.

        Sinulla kuitenkin on kirjoituskielto. Tunnut löytävän tekosyitä jatkuvasti. Anna ylläpidon hoitaa omat asiansa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla kuitenkin on kirjoituskielto. Tunnut löytävän tekosyitä jatkuvasti. Anna ylläpidon hoitaa omat asiansa!

        Tapion pitää ohjeistaa ja päsmäröidä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla kuitenkin on kirjoituskielto. Tunnut löytävän tekosyitä jatkuvasti. Anna ylläpidon hoitaa omat asiansa!

        Kyllähän ylläpito asian yleensä tunnistaa, mutta joku saattaa lukea tekstin, jota luulee kirjoittamakseni, ennen kuin ylläpito sen poistaa. Puutun asiaan, ettei jää väärinkäsityksiä tekstin lukijoille.

        Sitäpaitsi ei ylläpitokaan aina tiedä, onko jokin teksti minun matkijan kirjoittama. Jos katson tarpeellisesti puutun asiaan. Ei puuttumistani tarvitsisi täällä käsitellä. Jos puutun asiaan, se on minun eikä tämän foorumin asia. Miksi minua täytyy muiden päsmöröidä. Saan jatkuvalla syötöllä anonyymeiltä päsmäröintiä. Anonyymitkö katsovat, että heidän päsmäröintinsä ei päimäröintiä olekaan?


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kyllähän ylläpito asian yleensä tunnistaa, mutta joku saattaa lukea tekstin, jota luulee kirjoittamakseni, ennen kuin ylläpito sen poistaa. Puutun asiaan, ettei jää väärinkäsityksiä tekstin lukijoille.

        Sitäpaitsi ei ylläpitokaan aina tiedä, onko jokin teksti minun matkijan kirjoittama. Jos katson tarpeellisesti puutun asiaan. Ei puuttumistani tarvitsisi täällä käsitellä. Jos puutun asiaan, se on minun eikä tämän foorumin asia. Miksi minua täytyy muiden päsmöröidä. Saan jatkuvalla syötöllä anonyymeiltä päsmäröintiä. Anonyymitkö katsovat, että heidän päsmäröintinsä ei päimäröintiä olekaan?

        Nyt pitäisi enää tietää, ketä nämä asiat oikeasti kiinnostavat. Samaa jauhetaan täällä viikosta toiseen eikä oikein mikään kohtaa ulkomaailman todellisuutta. Kaikki pyörii Huuhaan ympärillä ja Huuhaan piiri pieni pyörii.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe