Totuuksia päin naamaa

Anonyymi-ap

Nyt on maailmanmeno niin vakavaa, ettei ole varaa olla liian turhamainen.
Kyllä on uskallettava tulla todetuksi tyhmäksi silloin kun on tyhmä, muutoin kaikki asiat aina vain hoidetaan tyhmästi. Ja sen jälkeenhän on paremmat mahdollisuudet ilmetä viisaampana.
Tämä on lopetettava: "hys, hys ei ketään saa sanoa tyhmäksi, sivistymätöntä sanoa tyhmäksi. Joo kannatan kohteliaisuutta, mutta jos tyhmyyttä ei saa tuoda julki, sehän jatkuu aina vaan. Ja minulle saa tulla kertomaan kaiki tyhmyyteni kunhan tekee sen hyvin analysoiden ja perustellusti ja leppoisasti.

283

766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyviin käytöstapoihin kuuluu se, ettei loukkaa toista sanallisesti, eikä teoin. Ja hyvät käytöstavat ovat merkki paitsi sivistyneisyydestä, myös korkeasta älykkyydestä.

      • Anonyymi

        Ja tyhmä saa vaikka vammauttaa älykkään vapaasti,
        mutta hänen järkeään ei saa kritisoida?
        Älyä on se, että osataan erottaa oikea ja väärä ja tyhmä ei siihen useinkaan kykene,
        Kyllä hänen tyhmyyteensä on eettistä sivistynyttä tuoda silloin esiin, jotta hän voi viisastua.
        Ei siinä ole mitään loukkaavaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tyhmä saa vaikka vammauttaa älykkään vapaasti,
        mutta hänen järkeään ei saa kritisoida?
        Älyä on se, että osataan erottaa oikea ja väärä ja tyhmä ei siihen useinkaan kykene,
        Kyllä hänen tyhmyyteensä on eettistä sivistynyttä tuoda silloin esiin, jotta hän voi viisastua.
        Ei siinä ole mitään loukkaavaa,

        Argumenttisi on leimaamista ja yleistämistä. Jo se, että vihjaat tyhmän/ tyhmien aiheuttavan vammoja toisille.

        Moni saattaa tehdä niin (eli syyllistyä) väkivallantekoihin päihteiden tms. laukaisemana. Mutta niidenkin tekojen taustalla on monia muitakin syitä.

        Psykopaatitkin ovat hyvin älykkäitä ja voivat yhtä lailla syyllistyä rikoksiin ja esim. tappoihin, tai murhiin. Äly, tai sen puute ei siis välttämättä korreloi suoraan väkivaltaisuuden kanssa.


    • Anonyymi

      Sama koskee myös empatiaa ja sen osoittamista. Sekin kuuluu paitsi hyviin käytöstapoihin, on merkki henkisestä kehittyneisyydestä ja älykkyydestä.

      • Anonyymi

        Empatia ei ole kaikilla ihmisillä , he eivät pyst kertakaikkiaan sitä tuntemaan edes.,
        Joten sekin on eräs muoto luonteen häiriöstä kuten psykopatia narsismi ovat.
        Siihen ei voi edes kasvattaa ketään jos sitä ei ole saanut syntyessään .
        Lapsista näkee sen selvästi kenestä tulee se joille epmpatia ei tule koskaan olemaan elämässä yksi osa .
        Joten aina kun lukee jotain mitä nämä ihmiset joilla ei ole empatiaa kirjoittavat jotain niin tulee paha mieli siitä etteivät voi samaistaa itsessään toisen vaikeaan tilanteeseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Empatia ei ole kaikilla ihmisillä , he eivät pyst kertakaikkiaan sitä tuntemaan edes.,
        Joten sekin on eräs muoto luonteen häiriöstä kuten psykopatia narsismi ovat.
        Siihen ei voi edes kasvattaa ketään jos sitä ei ole saanut syntyessään .
        Lapsista näkee sen selvästi kenestä tulee se joille epmpatia ei tule koskaan olemaan elämässä yksi osa .
        Joten aina kun lukee jotain mitä nämä ihmiset joilla ei ole empatiaa kirjoittavat jotain niin tulee paha mieli siitä etteivät voi samaistaa itsessään toisen vaikeaan tilanteeseen

        Näinhän se on, että jotkin ihmiset ovat empaattisia, toiset eivät. Ennen muinoin tätä kompensoitiin edellyttämällä jokaiselta käytöstapoja. Nyt sellainen ei sovi, koska moiset vaatimukset rajoittaisivat yksilöä.


      • Anonyymi

        Empatiaa ihmisessä on tai ei ole, se on tunne joka kumpuaa syvemmältä ihmisestä ei luokitella käytöstapoihin. Älykkyyttä saat syntymälahjana ja se kehittyy iän mukana viisaammaksi kaikkien oppien kautta. Henkinen kehittyneisyys on opiskeltavissa oleva asia jos haluaa olla siihen vastaanottavainen.


    • Anonyymi

      Narsismiin ja psykopatiaan, sekä tiettyihin aivojen rakenteissa, ja niiden toiminnoissa olevissa puutoksissa, tai heikkouksiin kuuluu olennaisena toisten tietoinen, tai tiedostamaton loukkaaminen.

      • Anonyymi

        Tyhmät saa vapaasti aiheittaa vaikka kuinka suurta vahinkoa, mutta järjestään ei saa huomauttaa ?
        Aivan päälaelleen näette asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmät saa vapaasti aiheittaa vaikka kuinka suurta vahinkoa, mutta järjestään ei saa huomauttaa ?
        Aivan päälaelleen näette asiat.

        Tärkein arvoko on, että tyhmää ei saa "loukata" paljastamalla tyhmyyttään.
        Mutta tyhmät saa tehdä' vapaasti vaikka mitä vahinkoa itseään älykkäämmille,.
        Älykäs ei vahongoita heitä mitenkään. Halusisoi vain varmistaa, ettei tyhmät tee vahinkoa.
        Mutta sitä ei voi tehdä, ettei tyhmä loukkaannu?
        Juuri sellaista on tyhmien narsistien valta. He saa tehdä' mitä vaan, mutta fiksut ei voi siitä huomauttaa.


    • Anonyymi

      Ja vakavintya loukkaamista on tyhmyyden paljastaminen, jotta ihmiset ei viisastu ja vahingonteko lopu?

      • Anonyymi

        Taivaan talikynttilät miten yksinkertaista logiikkaa.
        Tuollako turvataan maailma.
        Että tyhmien pitää voida kuvitella itseään viisaaksi, ettei he vaan loukkaannu.
        Pikkulapsiako ollaan?
        Sekö on vakavaa loukatuksi tuloa oppia virheistä'än?
        Minulöle saa tyhmyyteni aina kertoa ja kiitän siitä',. He ovat parhaita ystäviäni.

        Tässä asiassa toiskulttuurisilla on parempaa logiikkaa. Opin siellä, että erehtynyttä veljeään tulee oikaista, ja se on hyvä teko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taivaan talikynttilät miten yksinkertaista logiikkaa.
        Tuollako turvataan maailma.
        Että tyhmien pitää voida kuvitella itseään viisaaksi, ettei he vaan loukkaannu.
        Pikkulapsiako ollaan?
        Sekö on vakavaa loukatuksi tuloa oppia virheistä'än?
        Minulöle saa tyhmyyteni aina kertoa ja kiitän siitä',. He ovat parhaita ystäviäni.

        Tässä asiassa toiskulttuurisilla on parempaa logiikkaa. Opin siellä, että erehtynyttä veljeään tulee oikaista, ja se on hyvä teko.

        Minä en jaksa näin tyhmää keskustelua.
        Eihän se ole mitääm empatian puutetta oikaista tyhmää, päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en jaksa näin tyhmää keskustelua.
        Eihän se ole mitääm empatian puutetta oikaista tyhmää, päinvastoin.

        Minä ainakin toivon itselleni sellaista empatiaa muilta, että he perustellusti oikaisevat virheeni. Se on parasta mitä minulle kukaan voi tehdä ja empaattosinta.

        Minä en tarvitse oikeutta olla loukkaamattomasta ääliö.
        Minulle pitää huomauttaa. Ja hyvin perustellen, mitä yllä oleva ei ollut,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en jaksa näin tyhmää keskustelua.
        Eihän se ole mitääm empatian puutetta oikaista tyhmää, päinvastoin.

        Oikaista voi jos tekee vaikka töissä jotain väärin, mutta esim elämtavoista ja kaikesta mikä kuuluu ihmisen yksityiselämään ei pidä mennä sanelemaan mitään vaikka itse näkee eräitä asioita toisella tavoin.


      • Anonyymi

        Yleensä näitä ihmisiä katetaan aina ! Sillä kukaan ei halua olla ystävä egoistisen ihmisen kanssa joka on aina päätään aikomassa joka asiassa .
        Ja jos toinen ihminenkin toisella tasollamme ymmärtää sosiaaliset koodit niin silloin nämä ovat taas käynnissä oman laisilla teorioillaan . Paras tapa,on kattaa tätämihmisryhmää niin ei tule paha mielin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taivaan talikynttilät miten yksinkertaista logiikkaa.
        Tuollako turvataan maailma.
        Että tyhmien pitää voida kuvitella itseään viisaaksi, ettei he vaan loukkaannu.
        Pikkulapsiako ollaan?
        Sekö on vakavaa loukatuksi tuloa oppia virheistä'än?
        Minulöle saa tyhmyyteni aina kertoa ja kiitän siitä',. He ovat parhaita ystäviäni.

        Tässä asiassa toiskulttuurisilla on parempaa logiikkaa. Opin siellä, että erehtynyttä veljeään tulee oikaista, ja se on hyvä teko.

        Riippuu siitä mitä tyhmyydeksi sanotaan, minulle sanoo myös ystävä jos huomaa että olen väärässä,. Mutta jos esim alkaa sanomaan mitä vaatteita tai kampausta minun pitäisimmuuttaa niin silloin en ole sitä mieltä että hänellä olisi siihen jonkinlainen oikeus kritisöidä .
        Joten siinäkin on rajansa mitä sanotaan oikaisemiseksi vai mahtia haluavan ihmisen vaikutusvaltaa asioissa missä jokainen tekee oman päänsä mukaisesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en jaksa näin tyhmää keskustelua.
        Eihän se ole mitääm empatian puutetta oikaista tyhmää, päinvastoin.

        Ja sinäkö sitten olet kelvollinen sanomaan toisista että ovat tyhmiä ?
        Kaikilla ihmisillä on omat lahjansa syntyessään , joku ei koskaan opi ymmärtämään esim asioita sähköalalta, mutta sama ihminen tienaa hyväisesti rahaa omalla alueellaan vaikka hyvin arvostettuna sairaanhoitajana .
        Joten meillä kaikilla on se oma viisautemme ja myös tyhmyytemme silti ollaan ihan tavallisia ihmisiä ilman mitään tyhmän/ viisaan leimaa otsalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin toivon itselleni sellaista empatiaa muilta, että he perustellusti oikaisevat virheeni. Se on parasta mitä minulle kukaan voi tehdä ja empaattosinta.

        Minä en tarvitse oikeutta olla loukkaamattomasta ääliö.
        Minulle pitää huomauttaa. Ja hyvin perustellen, mitä yllä oleva ei ollut,.

        Ja mikä sitten on olisi esimerkki jostain virheestä ?


    • Anonyymi

      Jos tuolla logiikalla mennään koko yhteiskunta rapautuu tyhmien valtaan.
      Että tärkeintä on saada olla miten tyhmä vain niin ettei kukaan huomauta?
      Ja siten tulee hyvä tulos?

      • Anonyymi

        Minä kiitän sydämessäni professoria, joka haukkui minut maan rakoon ja sieltä minä
        kasvoin paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kiitän sydämessäni professoria, joka haukkui minut maan rakoon ja sieltä minä
        kasvoin paremmin.

        Mun lempiopettaja lapsuudessani aina kun teki virheen hän huusi, että "idiootti"
        tai "spagetti". Ja ei ollut hän tyhmä ihminen, eikä ilkeä, ei sivistymätön, vaan opetti kulttuuria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun lempiopettaja lapsuudessani aina kun teki virheen hän huusi, että "idiootti"
        tai "spagetti". Ja ei ollut hän tyhmä ihminen, eikä ilkeä, ei sivistymätön, vaan opetti kulttuuria.

        Minua loukkaa semmonemn älyni halveksunta, että minulla ei muka olisi kestikykyä siihen että virheeni sanotaan päin naamaa.
        En todellakaan olisi semmoinen etten sitä kestäisi, vaikka minua pilkataan herkäksi.
        Enkös olekaan herkkä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua loukkaa semmonemn älyni halveksunta, että minulla ei muka olisi kestikykyä siihen että virheeni sanotaan päin naamaa.
        En todellakaan olisi semmoinen etten sitä kestäisi, vaikka minua pilkataan herkäksi.
        Enkös olekaan herkkä?

        Ei äly kehity niin, että ihmistä suojellaan oman tyhmyytensä tajuamiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei äly kehity niin, että ihmistä suojellaan oman tyhmyytensä tajuamiselta.

        Ei narsisti tai psykopaatti ole se joka oikoo virheitä, vaan se jonka pitää saada kuvitella itsensä viisaaksi vaikka kuinka tyhmänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei narsisti tai psykopaatti ole se joka oikoo virheitä, vaan se jonka pitää saada kuvitella itsensä viisaaksi vaikka kuinka tyhmänä.

        Olen lähettänyt jopa kirjeitä ja pyytänyt kirjoittamaan perustellusti virheeni minulle- Miksi en saa yhtään vastausta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua loukkaa semmonemn älyni halveksunta, että minulla ei muka olisi kestikykyä siihen että virheeni sanotaan päin naamaa.
        En todellakaan olisi semmoinen etten sitä kestäisi, vaikka minua pilkataan herkäksi.
        Enkös olekaan herkkä?

        Kyllä minun ystäväni huomauttavat jos teen virheitä ja se on sallittua, niin pitkälle kun eivät tuki henkilökohtaisiin asioihin huomauttelemaan jos jotain on itselläni epäselvää niin päätän kieltä kysyn neuvoa


      • Anonyymi

        Kukas sen päättää ken on tyhmä se viisaskin joka on sitä omasta mielestään kaikissa asioissa on kaksi puolta pitää ottaa sekin huomioon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei narsisti tai psykopaatti ole se joka oikoo virheitä, vaan se jonka pitää saada kuvitella itsensä viisaaksi vaikka kuinka tyhmänä.

        Tiedän yhden narsistin joka pitää itseään hyvin älykkäänä , aina haukkumassa muita ihmisiä esim työmaalla kun eivätbtee jotain samalla lailla kun hän, vaikka lopputulos. On aina kiitettävän hyvä . Haukkuu ihmisiä typeriksi jotka eivät käsitä mitään , silti hän on ainut työmaalla joka ei ole käynyt edes peruskoulua päähän asti, mutta kaikki joita hän haukkuu ovat korkeasti koulutettuja paremmissa viroissa kun hän, niin että tyhmyys on ainoastaan hänen hartioillaan , ja kateus kun toiset ovat käyneet koulut saadakseen hyvän ammatin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun lempiopettaja lapsuudessani aina kun teki virheen hän huusi, että "idiootti"
        tai "spagetti". Ja ei ollut hän tyhmä ihminen, eikä ilkeä, ei sivistymätön, vaan opetti kulttuuria.

        Ihmiset oppivat kylläkin pääsääntöisesti paremmin, jos opettaja on kannustava ja positiivinen, ja löytää jokaisesta yksilöstä ne hyvät puolet ja auttaa ns. puutoksissa oppimisalueilla, koska jokaisella on joitakin heikkouksia jossakin. Eli ei päinvastoin, eli haukkumalla ja nimittelemällä ketään opeteta ja vahvisteta oikealla tavalla. Samoin itsetuntokin kasvaa sellaisilla kasvavilla ja kehittyvillä lapsilla ja nuorilla paremmaksi, jos ilmapiiri ja suhtautuminen on heihin positiivinen ja kannustava. Eli heistä tulee tällöin myös paremmin menestyviä ja tuotteliaampiakin tässä yhteiskunnassa.


      • Anonyymi

        Mitä on tyhmyys ja miten se lasketaan mihin ryhmään kuuluu tyhmin vai viisasiiin ja kuka sen oikein laskee sitten ,
        Ihmisellä on erinlaisia taipumuksia mitä osaa jota välttämättä hänen ympäristönsä ei osaa, sitten hän voi olla toisista asioista ihan pihalla , joten onko ihmistä joka olisi niin viisas että tietäisi kaiken tästä maailmasta . On vaan erinlaisia kykyjä eri asioihin ja niillä mennään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei äly kehity niin, että ihmistä suojellaan oman tyhmyytensä tajuamiselta.

        Anna esimerkki siitä mistä kirjoitat , siis mikä on tyhmä ihminen ja mikä viisas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna esimerkki siitä mistä kirjoitat , siis mikä on tyhmä ihminen ja mikä viisas

        Voisiko niinsanottu luonnonvalinta toimia hyvänä esimerkkinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko niinsanottu luonnonvalinta toimia hyvänä esimerkkinä.

        Ei luonto ole tyhmä tai viisas. Se vaan on.


    • Anonyymi

      Tyhmäksi sanominen on vakavampi asia kuin se, että kaikki menee pieleen?

      • Anonyymi

        Mielestäni sellainen egon herkkyys on negatiivista herkkyyttä, mutta rakastaminen
        tunteella myönteistä herkkyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni sellainen egon herkkyys on negatiivista herkkyyttä, mutta rakastaminen
        tunteella myönteistä herkkyyttä.

        Ihmiset usein sekoittavat egon herkkyyden ja tunteellisen rakastamisen kuin ne olisivat sama asia tai nurin päin.
        Minun mielestäni egoltaan ei pidä olla herkkä, mutta sydämeltään on hyvä olla herkkä.

        Ja kysymykseen joka minulle esitettiin: "Oletko joutunut kovettamaan itsesi?"
        Se menee näin, että sydäntä ei pidä koskaan kovettaa, mutta pää pitää yrittää hioa timantin kovaksi. Ja se hionta ei käy silkkihanskalla egoa silitellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset usein sekoittavat egon herkkyyden ja tunteellisen rakastamisen kuin ne olisivat sama asia tai nurin päin.
        Minun mielestäni egoltaan ei pidä olla herkkä, mutta sydämeltään on hyvä olla herkkä.

        Ja kysymykseen joka minulle esitettiin: "Oletko joutunut kovettamaan itsesi?"
        Se menee näin, että sydäntä ei pidä koskaan kovettaa, mutta pää pitää yrittää hioa timantin kovaksi. Ja se hionta ei käy silkkihanskalla egoa silitellen.

        Siis mä en oo ikinä päässyt niin hyvään tulokseen kuin kohdatessani professorin, joka sätti minut maan rakoon ja nolas älyni niin tehokkaasti kuin pystyi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mä en oo ikinä päässyt niin hyvään tulokseen kuin kohdatessani professorin, joka sätti minut maan rakoon ja nolas älyni niin tehokkaasti kuin pystyi.

        Joo kyllä minä ensin odotin silkkihanskakohtelua, mutta ei se mitään vaikken saanut,
        Kumpi parempi että minulla olis silkkihanskalla silitelty tavallinen kivi vai
        rääkillä saavutettu timantti?
        Ompa outoo ajatella tätä, mutta ´haluaisin ton jälkimmäisen.
        Eipä ole ihme ettei kukaan halunnut silkkihanskalla silittelyäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä minä ensin odotin silkkihanskakohtelua, mutta ei se mitään vaikken saanut,
        Kumpi parempi että minulla olis silkkihanskalla silitelty tavallinen kivi vai
        rääkillä saavutettu timantti?
        Ompa outoo ajatella tätä, mutta ´haluaisin ton jälkimmäisen.
        Eipä ole ihme ettei kukaan halunnut silkkihanskalla silittelyäni.

        Sehän mikä on ollut lapsena hieman pelottavaa jää mieleen ja muodostuu opetukseksikin
        Jos koko ajan saa vaan kehuja niin aikuisena on vaikea ymmärtää kun ei työpaikalla kehuta ja jopa huomautellaan että joku asia olisi tehtävä toisin kun se miten hän tekee on väärin, siitäkös tulee rähinä ja syyte työpaikka kiusaamisesta on fakta . Niin että sillai


    • Anonyymi

      Täähän on vähän kaksipiippuinen juttu. Kuten sanottu, tarkoitus ei ole loukata tai solvata ketään, ja kyllä on olemassa ihmisiä joiden kohdalle ei ole soveliasta millään tavalla huomauttaa "tyhmyydestä"

      Mutta ihan samalla tavalla on ihmisiä joiden kanssa pitää pystyä puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä. Ihmisiä joiden "tyhmyyden" salliminen on yhtä suuri vahinko kuin jonkun toisen haavoittuvan ihmisen solvaaminen.

      • Anonyymi

        Joas sinä tiedät, että toinen on väärässä, mutta et kerro sitä hänelle, onko siinä teossa jotain jaloa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joas sinä tiedät, että toinen on väärässä, mutta et kerro sitä hänelle, onko siinä teossa jotain jaloa?

        Minun mielestäni se on kauhean julmaa jos minulle tehdään niin.
        Joku näkee minun olevan väärässä, mutta ei kerro sitä minulle. Sepä vasta ylimielistä minua kohtaan olisi ja julmaa ja vastuutonta.


      • Anonyymi

        Solvaamista on nimittäminen tyhmäksi ILMAN hyviä perusteluja.

        Asiallisten perustelujen kerqa se ei ole solvaamista, jos on oikeasti ollut tyhmä.
        Siitä on oitselle ja muille haittaa. Minua pelottaa eniten maailmassa oma tyhmyys, jota ei itse huomaa. Ja mistään en ole niin kiitolinen kun siitä että minulle kerrotaan se.
        Mutta minua kiusataan kertomatta minulle kertaakaan virhettäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Solvaamista on nimittäminen tyhmäksi ILMAN hyviä perusteluja.

        Asiallisten perustelujen kerqa se ei ole solvaamista, jos on oikeasti ollut tyhmä.
        Siitä on oitselle ja muille haittaa. Minua pelottaa eniten maailmassa oma tyhmyys, jota ei itse huomaa. Ja mistään en ole niin kiitolinen kun siitä että minulle kerrotaan se.
        Mutta minua kiusataan kertomatta minulle kertaakaan virhettäni.

        Minua ihan sattuu sydämeen läheiseni tyhmyys jota hän ei itse huomaa, juuri siksi että olen hyvin empaattinen ihminen. Siksi niin toivon että hänelle tyhmyytensä jotenkin paljastuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ihan sattuu sydämeen läheiseni tyhmyys jota hän ei itse huomaa, juuri siksi että olen hyvin empaattinen ihminen. Siksi niin toivon että hänelle tyhmyytensä jotenkin paljastuisi.

        Pidä'n hyvin ilkeinä ihmisiä jotka ovat ruokkineet hänen älyöllistä sokeuttaan.
        Ja pelkoa tyhmyyden paljastumisesta.


      • Anonyymi

        Viisas ihminen ei edes tunne tarvetta sanoa jotain toista tyhmäksi sillä hänelle riittää että itse ymmärtää tehtävänsä ja ennenkaikkea sosiaaliset koodit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ihan sattuu sydämeen läheiseni tyhmyys jota hän ei itse huomaa, juuri siksi että olen hyvin empaattinen ihminen. Siksi niin toivon että hänelle tyhmyytensä jotenkin paljastuisi.

        Miten läheisesi on sitten tyhmä, miten se ilmenee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten läheisesi on sitten tyhmä, miten se ilmenee

        ilkeilynä lähinnä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ilkeilynä lähinnä

        asioiden ajamisena niin, että vaikeudet kasvaa koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        asioiden ajamisena niin, että vaikeudet kasvaa koko ajan.

        Toimimalla niin ettäö tulee vahingollisia tuloksia sillä toiminnalla ja käytöksellä, kierosti toimimalla tai vastuuttomasti jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni se on kauhean julmaa jos minulle tehdään niin.
        Joku näkee minun olevan väärässä, mutta ei kerro sitä minulle. Sepä vasta ylimielistä minua kohtaan olisi ja julmaa ja vastuutonta.

        No onko se niin kamalaa jos jotain asiaa tekee väärin, kyllähän sen aina itsekin huomaa väärin tekevänsä niin että virheistä oppii .
        Joten ei kai kenenkään elämä roiku miten ystävien käsitys eroaa omasta .
        Minulla narsisti läheinen jonka kanssa hyvin harvoin keskustelen edes onko hän sitten olevinaan se viisas kun huomauttelee ihmisille koko ajan miten heidän pitäisi elää samalla lailla kun hän elää.
        Siis mahtikäytöstä ihmiseltä jolla ei ole mitään koulutusta selkärepussaan , mutta osaa huomautella omia ns viisauksiaan pakolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ihan sattuu sydämeen läheiseni tyhmyys jota hän ei itse huomaa, juuri siksi että olen hyvin empaattinen ihminen. Siksi niin toivon että hänelle tyhmyytensä jotenkin paljastuisi.

        Sanopa mikä on sitä tyhmyyttä häneltä , olisi kiva saada esimerkki siitä, kun en oikein muuten voi asiaa ajatella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimimalla niin ettäö tulee vahingollisia tuloksia sillä toiminnalla ja käytöksellä, kierosti toimimalla tai vastuuttomasti jne

        Mutta viisas ihminen kysyy jos ei osaa jotain, se on sitä oikeaa viisautta kun näyttää ettei todellakaan ole kaikki tietävä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta viisas ihminen kysyy jos ei osaa jotain, se on sitä oikeaa viisautta kun näyttää ettei todellakaan ole kaikki tietävä

        Mutta mitä sanoo maailman älykkäimmäksi testattu nainen: Hänellä ei ole ketään keneltä kysyä kun hänellä on pulma ja hän ajattelee sellainen tilanne olevan muillakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mitä sanoo maailman älykkäimmäksi testattu nainen: Hänellä ei ole ketään keneltä kysyä kun hänellä on pulma ja hän ajattelee sellainen tilanne olevan muillakin.

        Minulla on kysymys, olen kysellyt 10 vuotta. Kukaan ei ole osannut vastata,
        Se on se kivulias kohta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onko se niin kamalaa jos jotain asiaa tekee väärin, kyllähän sen aina itsekin huomaa väärin tekevänsä niin että virheistä oppii .
        Joten ei kai kenenkään elämä roiku miten ystävien käsitys eroaa omasta .
        Minulla narsisti läheinen jonka kanssa hyvin harvoin keskustelen edes onko hän sitten olevinaan se viisas kun huomauttelee ihmisille koko ajan miten heidän pitäisi elää samalla lailla kun hän elää.
        Siis mahtikäytöstä ihmiseltä jolla ei ole mitään koulutusta selkärepussaan , mutta osaa huomautella omia ns viisauksiaan pakolla

        No jos virheestä on vahinkoa, niin kyllä se oikeastaan on vakava paikka, koska vahingon aiheuttaminen tahtomattaan ja tietämättään on hirveä kokemus.


    • Anonyymi

      Jotkut saattavat joskus käyttäytyä vähän hölmösti, mutta se ei tarkoita tyhmyyttä.
      Älykkyys ja viisauskin poikkeavat toisistaan.

      Älyä oikeastaan tarvitsee siihen, että osaa käyttää viisauttaan olematta tyhmällä tavalla hölmö/hölmöllä tavalla tyhmä.

      • Anonyymi

        Hyvin selitetty.


    • Anonyymi

      Helpointa on tietää toisen olevan väärässä, kun hän väittää sinusta itsestäsi jotakin minkä tiedät valeeksi. Mutta silti he vaan väittää, Sellaisessa asetelmassa toinen vaikuttaa aika oudolle,

      • Anonyymi

        On olemassa ihmisiä jotka valehtelee itselleen niin sujuvasti että uskovat siihen itsekkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa ihmisiä jotka valehtelee itselleen niin sujuvasti että uskovat siihen itsekkin.

        Ihan totta minulla yksi läheinen juuri sellainen vuosien mennessä kanssakäyminen vaan harvenee kun ennjaksa edes kuunnella hänen keksittyjä juttujaan kun vielä uskoo niihin itsekin kivennkovaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa ihmisiä jotka valehtelee itselleen niin sujuvasti että uskovat siihen itsekkin.

        Sitähän sanotaan, jos ei pysty olemaan itselleen rehellinen, niin ei silloin pysty olemaan rehellinen muillekkaan.


    • Anonyymi

      Aatteleppa ite

    • Anonyymi

      Haku terveys
      Hammaslääketieteen koulutuspaikat,aivan varmasti samaa tyyliä mallit, kuin muutakin,pakko viillot tehdä jollekin asiakkaalle, ,sitten kiistää alkuun.
      Tulostus koneet huoli viini mihin yksi avattu pakkohaku viini laitetaan

    • Anonyymi

      Käykääpä lukemassa Torikahvila Forumin eteistä, Silloin näette mitä täysi hulluus on.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Esimerkiksi. 70-vuotias kuvittelee olevansa nuori. Jos hän on leski hän kuvittelee olevansa nuori leski! Tällaisia on. He oikeasti kuvittelevat, että 70-vuotias eläkkeellä oleva leski on samanlainen kuin 30-vuotias ruuhkavuosia elävä leski! Kyllä se oikeasti kuvittelee, että hän on samanlainen. Nuori leski nimitys on juuri nimitys nuoremmille, niille jotka eivät ole vielä eläkkeellä! Kun on eläkkeellä alkaa "luonnollinen poistuma"!
      Nuoret lesket ovat niitä joille leskeys tulee ennen aikojaan.

      • Anonyymi

        Voivoi. Eläkkeellä on paljon nuorempiakin kuin 70-vuotiaita.
        Jopa 30 v. tai alle, voi olla jo eläkkeellä. Ja siinä vaiheessa se " luonnollinen poistuma " ei välttämättä ole lähelläkään.
        Ja kyllä 30-40-vuotiaskin voi joutua leskeksi, oli eläkkeellä tai ei.


    • Anonyymi

      Kyllä ainakin minulla on toiveena että kykenisin muodostamaan mahdollisimman oikean kuvan asioista ja ilmiöistä. En siis toivo eläväni harhoissani. Ongelmani on ehkä liian optimistinen luonteeni ja luottamus itsevarmojen ihmisten arvostelukykyyn, johon minulla ei (olisi ollut) varaa. Olen myös hidas muodostamaan käsityksiä ja mielipiteitä ja ne ovat harvoin lukittuja. Olisi tietysti kurjaa tulla arvostelluksi kokonaisvaltaisesti tyhmäksi, koska uskon että minulla ainakin oli oppimiskykyä ja halua. Mutta tietysti sitä toivoo tulevansa oikaistuksi ja mieluiten hyvin perustellusti.

      Nykyilmapiiri on ahdistava tutkitunkin tiedon ilmaisemiseen. Eräs tutkijatuttavani joutui esitelmöidessään varoittamaan "triggeröitymisestä" yliopiston kehotuksesta. Uskaltaakohan sitä enää kohta mitään sanoa.

      • Anonyymi

        Olen ketjun aloittaja ja minun on helppo samaistua kirjoittamaasi.

        Ihmettelen myös tätä triggeröitymisasiaa, että miksi minulla sitten ei ole oikeutta triggeröityä mistään itseeni kohdistuvasta vakavastakaan ilkeydestä? Vaan minut tulkitaan niin, että jos triggeröidyn edes itseeni kohdistetuista tappouhkauksista ja vakavista vammautumisriskeistä sekunniksikaan, vika on minussa?
        Tasan ei mene vaatimukset ihmisten kestokyvylle.

        Avoimen Yliopiston yliopistokurssit olivat minulle pumpulia. Ihmettelen näitä "turvallisen tilan" uutisia ja en osaa liittää kokomukseeni yliopistokursseista. Opettajat olivat mielestäni
        asiallisinta koskaan kohtaamaani väkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ketjun aloittaja ja minun on helppo samaistua kirjoittamaasi.

        Ihmettelen myös tätä triggeröitymisasiaa, että miksi minulla sitten ei ole oikeutta triggeröityä mistään itseeni kohdistuvasta vakavastakaan ilkeydestä? Vaan minut tulkitaan niin, että jos triggeröidyn edes itseeni kohdistetuista tappouhkauksista ja vakavista vammautumisriskeistä sekunniksikaan, vika on minussa?
        Tasan ei mene vaatimukset ihmisten kestokyvylle.

        Avoimen Yliopiston yliopistokurssit olivat minulle pumpulia. Ihmettelen näitä "turvallisen tilan" uutisia ja en osaa liittää kokomukseeni yliopistokursseista. Opettajat olivat mielestäni
        asiallisinta koskaan kohtaamaani väkeä.

        Tosin yksi professori jossain on triggeröitynyt minusta, enkä tiedä miksi, koska ei suostunut kertomaan. Vaikka tein kaikkeni ollakseni käsiteltävässä aiheessa niin hyvä kuin ikinä pystyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin yksi professori jossain on triggeröitynyt minusta, enkä tiedä miksi, koska ei suostunut kertomaan. Vaikka tein kaikkeni ollakseni käsiteltävässä aiheessa niin hyvä kuin ikinä pystyn.

        Tämä on aivan epöloogista, Tieteellisistä tutkimuksista triggeröidytään,
        mutta järjettömistä tai oikeasti vaarallisista epäasiallisista puheista ei saa triggeröityä yhtään tai tulkitaan olevan vika päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on aivan epöloogista, Tieteellisistä tutkimuksista triggeröidytään,
        mutta järjettömistä tai oikeasti vaarallisista epäasiallisista puheista ei saa triggeröityä yhtään tai tulkitaan olevan vika päässä.

        Luuleeko joku että näin epäloogisella menolla olisi hyvä lopputulos?
        Olen huomannut saman, että ihmiset hermostuvat pahiten tieteellisistä tai sitten filosofisista ja rakkaudellisista tai taiteellisista puheista,

        Kaikkea pahaa ja järjentöntä sen sijaan ihmisillä tulee mukamas olla vapaa oikeus esittää ihan miten vain ja sen väittäminen tyhmäksi on sivistymätöntä ja loukkaavaa kuulemma.

        Onko maailma kääntymässä ylösalaisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuleeko joku että näin epäloogisella menolla olisi hyvä lopputulos?
        Olen huomannut saman, että ihmiset hermostuvat pahiten tieteellisistä tai sitten filosofisista ja rakkaudellisista tai taiteellisista puheista,

        Kaikkea pahaa ja järjentöntä sen sijaan ihmisillä tulee mukamas olla vapaa oikeus esittää ihan miten vain ja sen väittäminen tyhmäksi on sivistymätöntä ja loukkaavaa kuulemma.

        Onko maailma kääntymässä ylösalaisin?

        Luin eilen jostain että Sokrates kiusasi oppilaitaan sanomalla, ettei tiedä kuin yhden asia, sen ettei tiedä mitään.
        Minä voisin kyllä olla vähän samanlainen "kiusaaja", ehkä siksi minusta ei niin tykätäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuleeko joku että näin epäloogisella menolla olisi hyvä lopputulos?
        Olen huomannut saman, että ihmiset hermostuvat pahiten tieteellisistä tai sitten filosofisista ja rakkaudellisista tai taiteellisista puheista,

        Kaikkea pahaa ja järjentöntä sen sijaan ihmisillä tulee mukamas olla vapaa oikeus esittää ihan miten vain ja sen väittäminen tyhmäksi on sivistymätöntä ja loukkaavaa kuulemma.

        Onko maailma kääntymässä ylösalaisin?

        Kyllä asia saattaa olla näin hullusti. Valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin eilen jostain että Sokrates kiusasi oppilaitaan sanomalla, ettei tiedä kuin yhden asia, sen ettei tiedä mitään.
        Minä voisin kyllä olla vähän samanlainen "kiusaaja", ehkä siksi minusta ei niin tykätäkään.

        Se on aika hauska kun jostain asiasta eniten tietävä sanoo, ettei tiedä mitään,
        niin millä ne muut silloin egoaan ruokkisivat? Haha
        Mutta kyllä se todellinen viisaus tulee vasta kun ego kestää ilman vääriä luuloja tietäväisyydestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ketjun aloittaja ja minun on helppo samaistua kirjoittamaasi.

        Ihmettelen myös tätä triggeröitymisasiaa, että miksi minulla sitten ei ole oikeutta triggeröityä mistään itseeni kohdistuvasta vakavastakaan ilkeydestä? Vaan minut tulkitaan niin, että jos triggeröidyn edes itseeni kohdistetuista tappouhkauksista ja vakavista vammautumisriskeistä sekunniksikaan, vika on minussa?
        Tasan ei mene vaatimukset ihmisten kestokyvylle.

        Avoimen Yliopiston yliopistokurssit olivat minulle pumpulia. Ihmettelen näitä "turvallisen tilan" uutisia ja en osaa liittää kokomukseeni yliopistokursseista. Opettajat olivat mielestäni
        asiallisinta koskaan kohtaamaani väkeä.

        Osattomuus näyttää ruokkivan itseään samoin kuin pääomat itseään. Heikoimmilta ja haavoittuvimmilta viedään vähäkin. Harvemmin hyökätään sellaisen kimppuun jolla arvellaan olevan vahvat tukijoukot ja resurssit: itsepuolustuskykyä, sosiaalista tukea, rahaa ja aikaa hakea oikeutta....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aika hauska kun jostain asiasta eniten tietävä sanoo, ettei tiedä mitään,
        niin millä ne muut silloin egoaan ruokkisivat? Haha
        Mutta kyllä se todellinen viisaus tulee vasta kun ego kestää ilman vääriä luuloja tietäväisyydestään.

        Minulla on jostakin syystä ollut koko elämäni ajan intohimo elää heikossa sosiaalisessa asemassa tiedollisesti mahdollisimman oppineena. Se on jotenkin mielenkiintoinen elämän näkökulma minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on jostakin syystä ollut koko elämäni ajan intohimo elää heikossa sosiaalisessa asemassa tiedollisesti mahdollisimman oppineena. Se on jotenkin mielenkiintoinen elämän näkökulma minulle.

        Ehkä se johtuu osottain nöyrien mystikoiden ihannoinnista nuoruuteni ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se johtuu osottain nöyrien mystikoiden ihannoinnista nuoruuteni ajan.

        Suhtaudun egoon vähän eri tavalla kuin ihmiset keskimäärin.
        Minun mielestäni on oikeus nauttia ainutkertaisuudestaan, Jumalan juuri oikeanlaiseksi luomasta viisaasta kehostaan, henkisestä kehittymisestään, taiteiden kauneudesta, tieteen ja filosofian tuomasta viisaudesta jne. Itsensä sopii kokea henkisesti ylevänä, vaikka samalla kannatan kohtuullista egon rääkkäystä, koska se mielestäni edistää henkistä ylevöitymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se johtuu osottain nöyrien mystikoiden ihannoinnista nuoruuteni ajan.

        Hyvä että saat tyydytystä asemastasi ja tietopääomastasi. Minulle tieto on tuottanut paljon tuskaa torjuttuna muiden toimesta. Taidan olla vielä liian maailmallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että saat tyydytystä asemastasi ja tietopääomastasi. Minulle tieto on tuottanut paljon tuskaa torjuttuna muiden toimesta. Taidan olla vielä liian maailmallinen.

        No nyt olen ollut parasta aikaa väitettynä hulluksi samaan aikaan kun tein pienen akateemisen saavutuksen ilman mitään tutkintoja.
        Minun perusteluni on, että korkealuokkaisen akateemisen tehtävän tekeminen ilman mitään tutkintoa vaatii niin hyvää kognitiivista tasoa, että se sopii huonosti yhteen sen tulkinnan kanssa, että kyse olisi hulluudesta.
        Mutta että jos minua voi nimitellä hulluksi tuollatavoin, niin miksi minä en saisi arvostella yhtään niitä, jotka eivät noita korkealuokkaisia ideoitani ymmärrä ja siten hulluksi nimittelevät?
        Eikö siitä seuraa tietämättömyyden ylivalta? Jos kenenkään älyä ei saa vähätellä, miksi se olisi tyhmäksi nimittelyn muodossa kiellettyä. mutta hulluksi nimittelyn ei ? Mielestäni tyhmä on lempeämpi vertaus ja vahingoittaa vähemmän. Jos hulluksi nimittelevää loukkaa itsensä nimittäminen tyhmäksi, voisi miettiä mitä itse tekee, vai onko se niin kutsuttu itsereflektio siinä kadoksissa, kun sättiii toista hulluksi ja opettaa kuinka tyhmäksi nimittely on sivistymätöntä? Mutta hän ei näe yhtään mitä itse siinä parasta aikaa tekee? Nimittelee toista hulluksi ja opettaa tyhjänpäiväisyyksiä keski-ikäiselle ihan kuin opetusten kohde ei niitä olisi oppinut jo lapsena. Ja sekö sitten ei ole loukkaavaa hänen mukaansa vaan sivistynyttä?
        Tätä sitten oikeutetaan sillä, että nerous ei kuulemma sulje pois hulluutta?
        Kyllä minun mielestäni nero poistaa päästään hulluuden. Jos hän on niin nero, niin miksi ihmeessä hän ei poistaisi päästään hulluutta? Onko muka neroa olla hullu? Minun kantani on, että ei ole. Nero poistaa päästään hulluuden omalla järjellään, Miksi ei, jos kerran kyseessä on nero. Eikö se olisi tyhmää jättää poistamatta hulluus päästään omalla neroudellaan? Tai ylipäätään sisällyttää päähänsä hulluutta? Mitä järkeä olisi ylipäätään sisällyttää sisältöönsä hulluutta? Eihän siinä olisi mitään järkeä.

        Toinen mistä kiistelen on seuraava: Tyhmempi ei voi mitenkään ymmärtää älykkäämpää, mikäli on oikeasti kysymys tyhmemmästä ja älykkäämmästä kaikissa asiaan liittyvissä ilmiöissä. Se on tekninen mahdottomuus, Se on sama kun väittäisi voivansa tunkea isomman kattilan pienempään kattilaan. Se on mahdotonta. Ei vaikkapa matemaatikassa lahjaton, voi mitenkään ajatella mitä matemaattisen neron päässä liikkuu. Ei hän voi mitenkään ymmärtää häntä vaikka olisi empaattisesti kyvykäs, koska hänen on teknisesti mahdotonta ajatella ne matemaattisesti neron ajatukset omassa päässään. Sinä päivänä kun hän kykenee ne ajattelemaan, hän ei enää ole tyhmempi, vaan itsekin matemaattinen nero,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt olen ollut parasta aikaa väitettynä hulluksi samaan aikaan kun tein pienen akateemisen saavutuksen ilman mitään tutkintoja.
        Minun perusteluni on, että korkealuokkaisen akateemisen tehtävän tekeminen ilman mitään tutkintoa vaatii niin hyvää kognitiivista tasoa, että se sopii huonosti yhteen sen tulkinnan kanssa, että kyse olisi hulluudesta.
        Mutta että jos minua voi nimitellä hulluksi tuollatavoin, niin miksi minä en saisi arvostella yhtään niitä, jotka eivät noita korkealuokkaisia ideoitani ymmärrä ja siten hulluksi nimittelevät?
        Eikö siitä seuraa tietämättömyyden ylivalta? Jos kenenkään älyä ei saa vähätellä, miksi se olisi tyhmäksi nimittelyn muodossa kiellettyä. mutta hulluksi nimittelyn ei ? Mielestäni tyhmä on lempeämpi vertaus ja vahingoittaa vähemmän. Jos hulluksi nimittelevää loukkaa itsensä nimittäminen tyhmäksi, voisi miettiä mitä itse tekee, vai onko se niin kutsuttu itsereflektio siinä kadoksissa, kun sättiii toista hulluksi ja opettaa kuinka tyhmäksi nimittely on sivistymätöntä? Mutta hän ei näe yhtään mitä itse siinä parasta aikaa tekee? Nimittelee toista hulluksi ja opettaa tyhjänpäiväisyyksiä keski-ikäiselle ihan kuin opetusten kohde ei niitä olisi oppinut jo lapsena. Ja sekö sitten ei ole loukkaavaa hänen mukaansa vaan sivistynyttä?
        Tätä sitten oikeutetaan sillä, että nerous ei kuulemma sulje pois hulluutta?
        Kyllä minun mielestäni nero poistaa päästään hulluuden. Jos hän on niin nero, niin miksi ihmeessä hän ei poistaisi päästään hulluutta? Onko muka neroa olla hullu? Minun kantani on, että ei ole. Nero poistaa päästään hulluuden omalla järjellään, Miksi ei, jos kerran kyseessä on nero. Eikö se olisi tyhmää jättää poistamatta hulluus päästään omalla neroudellaan? Tai ylipäätään sisällyttää päähänsä hulluutta? Mitä järkeä olisi ylipäätään sisällyttää sisältöönsä hulluutta? Eihän siinä olisi mitään järkeä.

        Toinen mistä kiistelen on seuraava: Tyhmempi ei voi mitenkään ymmärtää älykkäämpää, mikäli on oikeasti kysymys tyhmemmästä ja älykkäämmästä kaikissa asiaan liittyvissä ilmiöissä. Se on tekninen mahdottomuus, Se on sama kun väittäisi voivansa tunkea isomman kattilan pienempään kattilaan. Se on mahdotonta. Ei vaikkapa matemaatikassa lahjaton, voi mitenkään ajatella mitä matemaattisen neron päässä liikkuu. Ei hän voi mitenkään ymmärtää häntä vaikka olisi empaattisesti kyvykäs, koska hänen on teknisesti mahdotonta ajatella ne matemaattisesti neron ajatukset omassa päässään. Sinä päivänä kun hän kykenee ne ajattelemaan, hän ei enää ole tyhmempi, vaan itsekin matemaattinen nero,

        Joo myönnetään että hieman mielikuvitusihastuin professoriin ja intohimoisesti luin aluksi salakieleltä vaikuttaneita tekstejään. Lopulta ymmärsin ja keksin pienen innovaation aiheeseensa, jotta minullakin olisi tarjota míelenkiintoista keskustelua professorille,
        Professori ei silti halunnut keskustella kanssani :(,
        mutta tein pienen innovaation alallaan ilman mitään tutkintoja :).
        Tämä oli elämäni mielenkiintoisimpia kokemuksia, Professorilta en saanut muuta palautetta kuin sättimiset ja kunnon läksytyksen, mutta kiitokset kuitenkin kokemuksestani hänelle,
        En sitä poiskaan voi toivoa vaikka koville otti,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt olen ollut parasta aikaa väitettynä hulluksi samaan aikaan kun tein pienen akateemisen saavutuksen ilman mitään tutkintoja.
        Minun perusteluni on, että korkealuokkaisen akateemisen tehtävän tekeminen ilman mitään tutkintoa vaatii niin hyvää kognitiivista tasoa, että se sopii huonosti yhteen sen tulkinnan kanssa, että kyse olisi hulluudesta.
        Mutta että jos minua voi nimitellä hulluksi tuollatavoin, niin miksi minä en saisi arvostella yhtään niitä, jotka eivät noita korkealuokkaisia ideoitani ymmärrä ja siten hulluksi nimittelevät?
        Eikö siitä seuraa tietämättömyyden ylivalta? Jos kenenkään älyä ei saa vähätellä, miksi se olisi tyhmäksi nimittelyn muodossa kiellettyä. mutta hulluksi nimittelyn ei ? Mielestäni tyhmä on lempeämpi vertaus ja vahingoittaa vähemmän. Jos hulluksi nimittelevää loukkaa itsensä nimittäminen tyhmäksi, voisi miettiä mitä itse tekee, vai onko se niin kutsuttu itsereflektio siinä kadoksissa, kun sättiii toista hulluksi ja opettaa kuinka tyhmäksi nimittely on sivistymätöntä? Mutta hän ei näe yhtään mitä itse siinä parasta aikaa tekee? Nimittelee toista hulluksi ja opettaa tyhjänpäiväisyyksiä keski-ikäiselle ihan kuin opetusten kohde ei niitä olisi oppinut jo lapsena. Ja sekö sitten ei ole loukkaavaa hänen mukaansa vaan sivistynyttä?
        Tätä sitten oikeutetaan sillä, että nerous ei kuulemma sulje pois hulluutta?
        Kyllä minun mielestäni nero poistaa päästään hulluuden. Jos hän on niin nero, niin miksi ihmeessä hän ei poistaisi päästään hulluutta? Onko muka neroa olla hullu? Minun kantani on, että ei ole. Nero poistaa päästään hulluuden omalla järjellään, Miksi ei, jos kerran kyseessä on nero. Eikö se olisi tyhmää jättää poistamatta hulluus päästään omalla neroudellaan? Tai ylipäätään sisällyttää päähänsä hulluutta? Mitä järkeä olisi ylipäätään sisällyttää sisältöönsä hulluutta? Eihän siinä olisi mitään järkeä.

        Toinen mistä kiistelen on seuraava: Tyhmempi ei voi mitenkään ymmärtää älykkäämpää, mikäli on oikeasti kysymys tyhmemmästä ja älykkäämmästä kaikissa asiaan liittyvissä ilmiöissä. Se on tekninen mahdottomuus, Se on sama kun väittäisi voivansa tunkea isomman kattilan pienempään kattilaan. Se on mahdotonta. Ei vaikkapa matemaatikassa lahjaton, voi mitenkään ajatella mitä matemaattisen neron päässä liikkuu. Ei hän voi mitenkään ymmärtää häntä vaikka olisi empaattisesti kyvykäs, koska hänen on teknisesti mahdotonta ajatella ne matemaattisesti neron ajatukset omassa päässään. Sinä päivänä kun hän kykenee ne ajattelemaan, hän ei enää ole tyhmempi, vaan itsekin matemaattinen nero,

        Kyllä tuollainen tilanne tuottaisi minullekin kärsimystä. Siis että pidettäisiin hulluna vaikka saavuttaisi tiedollisesti jotain merkittävää. Et taida sittenkään olla immuuni sosiaaliselle arvostelulle kun se kerta vaivaa sinua? Ja tietysti on olemassa erilaisia ja eritasoisia lahjakkuuksia ja kykyjä. En tiedä sietäisikö esim. joku matemaattinen nero minua kaverinaan. Olen ollut havaitsevinani että muut asiat ovat olleet merkityksellisempiä liittyen mm. terveyteen, rahaan, asemaan, mielipiteisiin, arvoihin, asemaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo myönnetään että hieman mielikuvitusihastuin professoriin ja intohimoisesti luin aluksi salakieleltä vaikuttaneita tekstejään. Lopulta ymmärsin ja keksin pienen innovaation aiheeseensa, jotta minullakin olisi tarjota míelenkiintoista keskustelua professorille,
        Professori ei silti halunnut keskustella kanssani :(,
        mutta tein pienen innovaation alallaan ilman mitään tutkintoja :).
        Tämä oli elämäni mielenkiintoisimpia kokemuksia, Professorilta en saanut muuta palautetta kuin sättimiset ja kunnon läksytyksen, mutta kiitokset kuitenkin kokemuksestani hänelle,
        En sitä poiskaan voi toivoa vaikka koville otti,

        Harmi. Professoreitakin on varmaan moneen lähtöön. Ehkä kaikki ei olekaan ihan hirveän fiksuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ketjun aloittaja ja minun on helppo samaistua kirjoittamaasi.

        Ihmettelen myös tätä triggeröitymisasiaa, että miksi minulla sitten ei ole oikeutta triggeröityä mistään itseeni kohdistuvasta vakavastakaan ilkeydestä? Vaan minut tulkitaan niin, että jos triggeröidyn edes itseeni kohdistetuista tappouhkauksista ja vakavista vammautumisriskeistä sekunniksikaan, vika on minussa?
        Tasan ei mene vaatimukset ihmisten kestokyvylle.

        Avoimen Yliopiston yliopistokurssit olivat minulle pumpulia. Ihmettelen näitä "turvallisen tilan" uutisia ja en osaa liittää kokomukseeni yliopistokursseista. Opettajat olivat mielestäni
        asiallisinta koskaan kohtaamaani väkeä.

        Tappouhkauksesta voi tehdä rikosilmoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tappouhkauksesta voi tehdä rikosilmoituksen.

        Minä olen siksi hullu, että minun on tulkittu joskus pelänneen sitä, että minulle on esitetty tappouhkauksia. Uhkaukset ovat vanhentuneet rikoksina.
        Mutta kukaan ei ole kertonut minulle mikä on oikeanlainen reaktio tappouhkauksiin niin, ettei niiden kohteessa ole sitten mitään syyttämistä reaktion suhteen.
        Minun reaktioni on yksinkertaisesti sellainen vakaan rauhallinen, etten yhtään hyväksy tappouhkauksia,
        Mitä patologista tuossa ajattelutavassani on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että saat tyydytystä asemastasi ja tietopääomastasi. Minulle tieto on tuottanut paljon tuskaa torjuttuna muiden toimesta. Taidan olla vielä liian maailmallinen.

        Ehkä se menee niin että maailmallinen maailma toimii henkiselle tiedolle vastakkaisesti jossain mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on jostakin syystä ollut koko elämäni ajan intohimo elää heikossa sosiaalisessa asemassa tiedollisesti mahdollisimman oppineena. Se on jotenkin mielenkiintoinen elämän näkökulma minulle.

        Hetkinen, siis olet luonnonlahja taiteelle, jumalan lahja tieteelle, ja vain vaatimattomasti foorumin itseriittoisin ihminen?
        åpoiuyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on jostakin syystä ollut koko elämäni ajan intohimo elää heikossa sosiaalisessa asemassa tiedollisesti mahdollisimman oppineena. Se on jotenkin mielenkiintoinen elämän näkökulma minulle.

        Itseoppineena on viisaampi koska voi suodattaa pois paljon sitä turhaa tietoa mikä ei kiinnosta tai edes alkaisi pohtia syvemmin. Tarkoitan että itsellä on parempi tila hengittää vapautta, mielen vapaus. Siitä vapaudesta tulet oppimaan sen mikä itsellesi parasta. Et ole ohjattu tai aivopesty ajattelemaan tiettyjen säännösten tai lainalaisuuksien mukaan.


    • Anonyymi

      Minä en ole nero ainakaan vielä :).
      Minulla on ollut fyysisiä vaurioita hermostossa. Ne voi olla vaikea voittaa, mutta joskushan hermostollisesti vaurioituneissa voi yllättäen ilmetä neroutta. Joten sitäkin voi vielä haaveilla
      Ei minulla oikein enää muita saavutuksia tässä iässä ole haaveiltavissa. :)

      Mutta mielestäni on jännää millainen ihminen on maailman älykkäimmäksi testattu
      https://www.youtube.com/watch?v=dOQowCeAnRs

      Ei olekaan tunnetut tiedemiehet, vaan joku minulle tuntematon kolumnisti nainen.

    • Anonyymi

      Minusta olisi pelottavaa elää ja toimia maailmassa jossa tieto arvosteltaisiin hulluudeksi. Pelko ja turvattomuus ei ole varmaan otollisia tuntemuksia innovaatioiden synnylle tai ainakaan niiden esittelylle. Kehitys estyy sekä yksilön että yhteisön kohdalla. Kyllä tietoa hulluksi haukkuvat ovat tyhmiä ja tyhmyys ON pelottavaa.

      • Anonyymi

        Joo sanon suoraan, että olen samaa mieltä ja tällaista olen joutunut yllätyksekseni kohtaamaan.
        Mutta myöskään en saa tässä kuviossa yhtään pelätä, koska jos hiukankaan pelkäisin se tulkitttaisiin merkiksi hulluudesta. Joten minun on pitänyt kehittää emootioiden käsittelykykyni huippuunsa. Ongelmana on tosin se, että myöskin, jos tässä vain hymyilen, sitäkin pidetään sitten outona, koska se ikäänkuin ei sovi tähän tilanteeseen. Joten pitää säätää semmoinen sopivan neutraali tunnereaktio. Kuitenkin pitää ottaa huomioon, että se ei saa vaikuttaa tunteettomalle, koska senkin sitten taas joku voisi patologisoida luullen minua tunteettomaksi,
        Onkos kansalla keskimäärin emootiot näin hyvässä' säädössä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo sanon suoraan, että olen samaa mieltä ja tällaista olen joutunut yllätyksekseni kohtaamaan.
        Mutta myöskään en saa tässä kuviossa yhtään pelätä, koska jos hiukankaan pelkäisin se tulkitttaisiin merkiksi hulluudesta. Joten minun on pitänyt kehittää emootioiden käsittelykykyni huippuunsa. Ongelmana on tosin se, että myöskin, jos tässä vain hymyilen, sitäkin pidetään sitten outona, koska se ikäänkuin ei sovi tähän tilanteeseen. Joten pitää säätää semmoinen sopivan neutraali tunnereaktio. Kuitenkin pitää ottaa huomioon, että se ei saa vaikuttaa tunteettomalle, koska senkin sitten taas joku voisi patologisoida luullen minua tunteettomaksi,
        Onkos kansalla keskimäärin emootiot näin hyvässä' säädössä?

        Minä ainakin olen joutunut tukahtumaan ja estymään tunteissani. Joskus minulta voi sitten päästä joku hihitys varmaan väärässä paikassa joka sitten tulkitaan miten kukin.


      • Anonyymi

        Paitsi, että mikään tiede ei ole erehtymätön, eikä tieto myöskään paikalleen jäävää ja pysyvää. Se muuttuu ja uudistuu aina. Perussääntö.


    • Anonyymi

      Kävisipä minullekin vielä noin, että parista väitteestäni yksinkertaisiin kysymyksiin, joista asiantuntijat ovat sättineet minua ilman yhtäkään perustelua, tulisi vielä sättimysten peruminen.

      • Anonyymi

        Kyllähän tässä aika dystopiassa oleillaan kun ei asiantuntijat perusta näkemyksiään tutkittuun tietoon vaan ties mihin. Eikä professorit nöyrry tiedon edessä jos se on vastoin vakaumuksia tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän tässä aika dystopiassa oleillaan kun ei asiantuntijat perusta näkemyksiään tutkittuun tietoon vaan ties mihin. Eikä professorit nöyrry tiedon edessä jos se on vastoin vakaumuksia tms.

        https://www.youtube.com/watch?v=-3-7Ydt4d3A

        Tässä vielä Marilyn video


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan on miellyttävän oloinen nainen.

        Katsoin jonkun videon jossa vertailtiin kuuluisiin tiedemiehiin,
        niin kyseinen hiljasta elämää elävä nainen on kuitenkin paljon älykkäämpi testien mukaan.
        Mielenkiintoinen ilmiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan on miellyttävän oloinen nainen.

        Minäkin tarttisin tuollaisen älyllisen miehen, joka ei ole siitä moksiskaan, jos perustelen asiat häntä paremmin ajoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin tarttisin tuollaisen älyllisen miehen, joka ei ole siitä moksiskaan, jos perustelen asiat häntä paremmin ajoin.

        Kun minulla on käynyt niin, etten halua miestä ollenkaan jos se edellyttää älyn käytön rajoittamista. En ole valmis uhraamaan älyllistä kehitystäni kenellekään miehelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän tässä aika dystopiassa oleillaan kun ei asiantuntijat perusta näkemyksiään tutkittuun tietoon vaan ties mihin. Eikä professorit nöyrry tiedon edessä jos se on vastoin vakaumuksia tms.

        Joo on se paradoksaalista jos tutkinnottomien pitää taistella tieteellisyyden säilyttämiseksi.
        Mutta ehkä ei ihan vielä siinä olla. Minä vielä luotan aika hyvin professoreihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo on se paradoksaalista jos tutkinnottomien pitää taistella tieteellisyyden säilyttämiseksi.
        Mutta ehkä ei ihan vielä siinä olla. Minä vielä luotan aika hyvin professoreihin.

        Mutta toivoisin toki ettei professoreista kovin triggeröidyttäisi eikä professorit itsekään.
        Mutta joskus voi olla kehittävää vähän triggeröityäkin. Eli ehkä kun uutisissa oli joku joka vaati "vaarallista tilaa", niin ehkä siinä olisi ideaa, ettei pidettäisi sitä katastrofina, jos professori vähän triggeröi tai oppilas, koska se voi johtaa kehitykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta toivoisin toki ettei professoreista kovin triggeröidyttäisi eikä professorit itsekään.
        Mutta joskus voi olla kehittävää vähän triggeröityäkin. Eli ehkä kun uutisissa oli joku joka vaati "vaarallista tilaa", niin ehkä siinä olisi ideaa, ettei pidettäisi sitä katastrofina, jos professori vähän triggeröi tai oppilas, koska se voi johtaa kehitykseen.

        Joo minäkin toivon ettei yliopistosta nyt ainakaan tulisi turvapaikkaa tyhmyydelle.


    • Anonyymi

      Jos psykiatrin, terapeutin, ... vastaanotolla potilaalle tehtäisiin selväksi, millaisia ongelmia hänelle koituu korvien välisestä vaivastaan, kyseinen ihminen pääsisi hieman vähemmillä elämässään. On järkyttävää, että mt-ongelmainen kuvittelee pystyvänsä mihin tahansa, pettyy ja typertyneenä kyselee, miksi hänelle kävi näin. Puolen vuoden totaalimasennuksen jälkeen lähtee taas kohti uusia tuhoon tuomittuja yrityksiä.

      • Anonyymi

        Okei minulla ei ole kokemusta aiheesta


        Ketjun aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei minulla ei ole kokemusta aiheesta


        Ketjun aloittaja

        Mä olen totaalikyllästynyt kaikkiin mt-aiheisiin.
        No niitä varmaan esitetään mulle triggeröidäkseen minua, koska ne ärsyttää. koska
        minua ärsyttää kaikki vähä-älyisen tai hullun kuuloinen ja epäjohdonmukainen.


      • Anonyymi

        Kukaan ei pysty ennustamaan ihmisen tulevaisuutta.
        Etukäteen ei voi tietää sitäkään, mitä mahdollisia ongelmia mahdollinen mt-häiriö voi aiheuttaa.
        Oli ongelmia tai ei, niin omat elintavat vaikuttavat aika suuresti kuinka elämä tulee menemään.


    • Anonyymi

      Kaikki myötätunto masentuneille, mutta itseäni ei tosiaan mt-aiheet kiinnosta kun on niin monta muuta tieteenlajia, jotka kiinnostaa, filosofiaa ja muuta mielenkiintoista, niin mt-aiheet kuulostaa siinä rinnalla vähän kehittymättömälle ajattelulle,.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000009170853.html opiskelijat välttelevät arvoja aiheita. Se voi käydä raskaaksi.

        Toi tutkimus on jännä,
        kun minun kokemukseni on, että minun ei ole hyväksytty sanoa erilaisia mielipiteitäni missään muuallla kuin yliopisto-opettajien sallimana ja kannustamanakin. Sain heistä todella avaramielisen käsityksen.


    • Anonyymi

      Jos joku saa siitä itselleen jotakin kicksejä, että menee, tai pääsee sanomaan jollekin, että: "Kylläpä sinä olet tyhmä", niin ihmettelen, miksi sitä tarvitsee mennä kenellekään sanomaan. Mitä hyötyä siitä on? Lisäksi, silloin herää se epäilys, että kyseinen henkilö itse on joko huonolla itsetunnolla varustettu, että pitää sitä jotenkin kohottaa toista, tai hänen ominaisuuksiaan arvostelemalla. Tai sitten on oikeasti narsisti tms.

      Kyllä ihminen yleensä keskittyy enemmän omiin asioihinsa, eikä toissijaisiin asioihin.

      Minusta koko aloitus on jotenkin epälooginen ja outo. Mikä lie ollut oikeastaan tarkoitus? Puolustella, tai perustella omaa huonoa käytöstä? Tai mikä vielä pahempaa, oikeuttaa sellainen jollakin tavalla? Että se olisi jotenkin hyväksyttävää, aika ontuvilla perusteilla.

      • Anonyymi

        Minusta hän kehotti sanomaan itseään tyhmäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta hän kehotti sanomaan itseään tyhmäksi.

        Asiat eivät vain ole niin yksinkertaisia.
        Minulla on kysymys 50 vuotta pitkästä mutkikkaasta kuvioista henkilön kanssa,
        joka on aiheuttanut minulle jatkuvaa toistuvaa vahinkoa ja vakavia kitumuksia vuosikymmenten ajan. Tämän on vain joskus muututtava tämän tilanteen vaikka joutuisin toteamaan henkilön tyhmäksi. Jonkun toteaminen tyhmäksi on hyvin pieni asia 50 vuotta kestäneiden "kidutusten" rinnalla.
        Minä en voi ymmärtää sitä, että 90 % ihmisiä pitää tyhmäksi sanomista päin naamaa vakavampana asiani kuin asioiden meneminen 50 vuotta toistuvasti pieleen aiheuttaen vahinkoa ja kärsimyksiä. Jonkun ihmisen egoko siinä on niin tärkeä loukkaus, että sen rinnalla mikään vahinko ei ole verrattavissa siihen? Tämä vaan kuulostaa niin tyhmälle
        logiikalle, ettei pää meinaa kestää. Ihmisile vakavin loukkaus on sanoa tyhmyyttä tyhmyydeksi rehellisesti? Sillä ei ole mitään väliä mitä se tyhmyys aiheuttaa? Kuulostaa varsin narsistiselle näkemykselle.

        Ketjun aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiat eivät vain ole niin yksinkertaisia.
        Minulla on kysymys 50 vuotta pitkästä mutkikkaasta kuvioista henkilön kanssa,
        joka on aiheuttanut minulle jatkuvaa toistuvaa vahinkoa ja vakavia kitumuksia vuosikymmenten ajan. Tämän on vain joskus muututtava tämän tilanteen vaikka joutuisin toteamaan henkilön tyhmäksi. Jonkun toteaminen tyhmäksi on hyvin pieni asia 50 vuotta kestäneiden "kidutusten" rinnalla.
        Minä en voi ymmärtää sitä, että 90 % ihmisiä pitää tyhmäksi sanomista päin naamaa vakavampana asiani kuin asioiden meneminen 50 vuotta toistuvasti pieleen aiheuttaen vahinkoa ja kärsimyksiä. Jonkun ihmisen egoko siinä on niin tärkeä loukkaus, että sen rinnalla mikään vahinko ei ole verrattavissa siihen? Tämä vaan kuulostaa niin tyhmälle
        logiikalle, ettei pää meinaa kestää. Ihmisile vakavin loukkaus on sanoa tyhmyyttä tyhmyydeksi rehellisesti? Sillä ei ole mitään väliä mitä se tyhmyys aiheuttaa? Kuulostaa varsin narsistiselle näkemykselle.

        Ketjun aloittaja

        Sama ihminen on minua nimitellyt vaikka miksikä vuosien varrella ja aiheuttanut jopa joukkokiusaamista minua kohtaan, eikä välitä edes vahingoittumisestani.
        Ja on niin kauhea asia, jos totean hänet tyhmäksi leppoisasti?
        Ihmiset vaan ovat niin kohtuuttomia ja suhteellisuudentajuttomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama ihminen on minua nimitellyt vaikka miksikä vuosien varrella ja aiheuttanut jopa joukkokiusaamista minua kohtaan, eikä välitä edes vahingoittumisestani.
        Ja on niin kauhea asia, jos totean hänet tyhmäksi leppoisasti?
        Ihmiset vaan ovat niin kohtuuttomia ja suhteellisuudentajuttomia.

        Voi sitä taakkaa minulle vain lisätä ikuisesti ja vastuun yksin minulle kaikkien muidenkin tyhmyydestä, mutta ei tarvitse ihmetellä jos ei minua kauheesti ihmisten seura kiinnosta,
        Minulle oma tietämättömyyteni on suurin ongelma. Toisten tietämättömyys toiseksi suurin ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sitä taakkaa minulle vain lisätä ikuisesti ja vastuun yksin minulle kaikkien muidenkin tyhmyydestä, mutta ei tarvitse ihmetellä jos ei minua kauheesti ihmisten seura kiinnosta,
        Minulle oma tietämättömyyteni on suurin ongelma. Toisten tietämättömyys toiseksi suurin ongelma.

        Mutta arvelen, että minun on viisainta kamppailla oman tietämättömyyteni parissa yksinäni, ei ole kauheesti ollut muilla antia, vaikka kohta kymmenen vuotta olen kysellyt vastauksia tietämättömyyteeni..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta arvelen, että minun on viisainta kamppailla oman tietämättömyyteni parissa yksinäni, ei ole kauheesti ollut muilla antia, vaikka kohta kymmenen vuotta olen kysellyt vastauksia tietämättömyyteeni..

        Minun mielestäni älykkyyden asteen arvioinnin pitää perustua jonkinlaiseen näyttöön.
        Esimerkiksi hyviin tuloksiin sen älyn käytön seurauksena. Jos jollakin ajattelulla tulee jatkuvasti huonoja tuloksia, nähdäkseni on oikeutettua todeta ajattelu tyhmäksi ja fiksu tekee niin, jatkamatta samaa tyhmyyttä aina vain. Mutta tyhmä haluaa vain jatkaa samaa ajattelua aina vaan ja ruikuttaa ja on kauheen loukkaantunut kun sanotaan tyhmäksi.

        Minulle itselleni on käynyt näin:
        Ventovieras professori on lähettänyt minulle viestin jossa luki vain näin:
        "Typeryksen tunnistaa siitä, että hän yrittää ja yrittää samaa toistuvasti, vaikka on jo sillä tavalla saanut huonoja tuloksia monta kertaa."
        Samainen professori oli kirjoittanut tekstejä ystävällisestä kohtelusta nettisivuillaan.
        Se tuntui vähän paradoksaaliselta tuo satunnainen ensikohtaamiseni.
        Mutta nyt minulle tuli jotenkin miellyttävä tunne tuosta muistosta, että professori noin räväkästi uskalsi ja kehtasi ilmaista asiansa. Enkä tunne siitä mitään loukkaantumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni älykkyyden asteen arvioinnin pitää perustua jonkinlaiseen näyttöön.
        Esimerkiksi hyviin tuloksiin sen älyn käytön seurauksena. Jos jollakin ajattelulla tulee jatkuvasti huonoja tuloksia, nähdäkseni on oikeutettua todeta ajattelu tyhmäksi ja fiksu tekee niin, jatkamatta samaa tyhmyyttä aina vain. Mutta tyhmä haluaa vain jatkaa samaa ajattelua aina vaan ja ruikuttaa ja on kauheen loukkaantunut kun sanotaan tyhmäksi.

        Minulle itselleni on käynyt näin:
        Ventovieras professori on lähettänyt minulle viestin jossa luki vain näin:
        "Typeryksen tunnistaa siitä, että hän yrittää ja yrittää samaa toistuvasti, vaikka on jo sillä tavalla saanut huonoja tuloksia monta kertaa."
        Samainen professori oli kirjoittanut tekstejä ystävällisestä kohtelusta nettisivuillaan.
        Se tuntui vähän paradoksaaliselta tuo satunnainen ensikohtaamiseni.
        Mutta nyt minulle tuli jotenkin miellyttävä tunne tuosta muistosta, että professori noin räväkästi uskalsi ja kehtasi ilmaista asiansa. Enkä tunne siitä mitään loukkaantumista.

        Miksi professorit kehtaa ihan pokkana sanoa tuollaisia, mutta jos vaikka minä sanon,
        on se suurimman osan palstalaisten mukaan sivistymättömyyttä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi professorit kehtaa ihan pokkana sanoa tuollaisia, mutta jos vaikka minä sanon,
        on se suurimman osan palstalaisten mukaan sivistymättömyyttä?

        Olen sitä mieltä, että jos minä kestän sen ja minun tulee se kestää, että professorit nimittelee minua typerykseksi ja muuksi sellaiseksi ja minun tulee se kasvaen kestää, voin myös minä niin sanoa saadessani ihmisiä todistettavasti kiinni typerästä ajattelusta. Siis esimerkiksi saman typeeryyden toistamisesta 30 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, että jos minä kestän sen ja minun tulee se kestää, että professorit nimittelee minua typerykseksi ja muuksi sellaiseksi ja minun tulee se kasvaen kestää, voin myös minä niin sanoa saadessani ihmisiä todistettavasti kiinni typerästä ajattelusta. Siis esimerkiksi saman typeeryyden toistamisesta 30 vuotta.

        Minäkin ajattelin tähän professori kokemukseeni asti, että on sivistymätöntä sanoa ihmisiä joksikin tuollaiseksi, mutta kun kerran professorejakin sanoo, ehkä sillä ei ole niin suoraa yhteyttä sivystymättömyyteen. Näillä professoreilla oli hyvin arvostamani korkealuokkaisimmat alat.
        Oikeastaan he ovat kenties arvostaneet minua enemmän noin, kuin alkamalla lässyttämään onnettomalle typerykselle. Näin koen. Ovat ehkä ajatelleet, että minulla on sen verran selkärankaa, että voi noin räväyttää. Tämä on valoisampi näkökulma minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin ajattelin tähän professori kokemukseeni asti, että on sivistymätöntä sanoa ihmisiä joksikin tuollaiseksi, mutta kun kerran professorejakin sanoo, ehkä sillä ei ole niin suoraa yhteyttä sivystymättömyyteen. Näillä professoreilla oli hyvin arvostamani korkealuokkaisimmat alat.
        Oikeastaan he ovat kenties arvostaneet minua enemmän noin, kuin alkamalla lässyttämään onnettomalle typerykselle. Näin koen. Ovat ehkä ajatelleet, että minulla on sen verran selkärankaa, että voi noin räväyttää. Tämä on valoisampi näkökulma minulle.

        Minähän tässä vain toistan professorin opetusta kuinka typeryksen tunnistaa.
        Onko se niin huono asia jakaa professorin oppia edelleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän tässä vain toistan professorin opetusta kuinka typeryksen tunnistaa.
        Onko se niin huono asia jakaa professorin oppia edelleen?

        Koin sen vähän julmaksi silloin kun viestin sain, mutta nyt minä koen sen lahjaksi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koin sen vähän julmaksi silloin kun viestin sain, mutta nyt minä koen sen lahjaksi,

        Siis todellakin on minulle antoisa kokemus, että ventovieras professori sellaisen viestin minulle lähetti, En haluaisi tuotakaan kokemusta pois missään tapauksessa. Se on minulle eduksi se kokemus.


    • Anonyymi

      Huh, olet kyllä aika spartalainen. Itse suosisin vähän hellempiä opetusmetodeja. Koskaan ei voi tietää mikä lyöty reppana edessä seisoo enkä haluaisi lannistaa lopullisesti oppimisintoa keneltäkään. Koulut voi kyllä olla kamalia paikkoja. Parasta on tyydyttää tiedonjanonsa itse.

      • Anonyymi

        Joo itse olen ollut lempeä opettaja. Olen nuorena toiminut harrastustoiminnassa opettajana-
        Olin herkkien oppilaiden lempiopettaja. En yhtään sättinyt ikinä ketään ja ymmärsin kaikkia mahdollisimman omalla tavallaan.


        Mutta minun elämäni on nyt piloilla, koska minua on häiritty väittämällä hulluksi erilaisen ajattelun takia. Tähän puolustaudun, että jos jokin ongelma ei ratkea ajattelemalla aina samalla tavalla, täytyy ajatella eri tavalla. Hullu on se joka ajattelee aina ja aina vaan samalla tavalla, vaikka ongelma ei niin ratkea. Joten ajatustaan erilaiseksi silloin muuttava on erityisen kaukana hullusta. Professori tämän minulle kertoi, että hullu on se, joka yrittää aina vain samaa, vaikka tulos sillätavoin olisi huono. Näin kun ajattelee, niin kyllä hän varmaan on aika oikeassa, vaikka kuulosti niin shokeeraavalle viestille. Mutta tämä ei tarkoita sitä, että nyt sitten ne jotka tekee aina vain samaa voisivat odottaa että teen heidän tavallaan, koska he ovat syyttäneet minun tekevän aina samalla tavalla. Koska tekemällä heidän tavallaan tekisin myös lukuisia kertoja toistetulla tavalla, joka ei ole toiminut, eli olisin edelleen siinä aina vain samalla tavalla tekevien mallissa. Ainoa hyvä ratkaisu tuossa tilanteessa on että kaikkien pitää tehdä eri tavalla toistetuista epäonnistuneista tavoista.


      • Anonyymi

        Ei pelkoa, ei minulla Suomessa ole vastaan tullut noin räväkköjä professoreja,

        He ovat etelänmaalaisia. Jotka mulle nuo opit opetti. Myös lapsuuden opettajani joka huusi "idiootti" "spagetti", kun teki virheen, oli etelänmaalainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pelkoa, ei minulla Suomessa ole vastaan tullut noin räväkköjä professoreja,

        He ovat etelänmaalaisia. Jotka mulle nuo opit opetti. Myös lapsuuden opettajani joka huusi "idiootti" "spagetti", kun teki virheen, oli etelänmaalainen

        Voi olla kulttuurierokin tuo räväkkä ilmaisu,.


    • Anonyymi

      Toi meneillään oleva tutkimus on jännä,
      kun minun kokemukseni on, että minun ei ole hyväksytty sanoa erilaisia mielipiteitäni missään muuallla kuin yliopisto-opettajien sallimana ja kannustamanakin. Sain heistä todella avaramielisen käsityksen. Sain sen käsityksen, että yliopisto-opettajat ovat yhteiskunnan kaikkein avaramielisimmät ihmiset.
      Oppilaita joskus yritti sulkea suuni, ja opettajaa pyydettiin sulkemaan suuni, mutta ei opettaja sulkenut ja arvostan häntä siitä.

      • Anonyymi

        Hyväksyn professorilta sättimisenkin, jos se oikein hyvin perustellaan, mutta perustelematonta sättimistä en hyväksy,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyväksyn professorilta sättimisenkin, jos se oikein hyvin perustellaan, mutta perustelematonta sättimistä en hyväksy,

        Ehkä toi johtuu siitä, että lapsena näin opettajani aina sättivän lempioppilaitaan enemmän kuin muita, niin sättimisestä ilahtui, se tarkoitti että on niin hyvä, että opettaja viitsii vaivautua sättimään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä toi johtuu siitä, että lapsena näin opettajani aina sättivän lempioppilaitaan enemmän kuin muita, niin sättimisestä ilahtui, se tarkoitti että on niin hyvä, että opettaja viitsii vaivautua sättimään

        Minulle kyllä tokaistiin yliopistolla aggressiivisesti että delikaatti aihe. Minusta se oli herkullinen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle kyllä tokaistiin yliopistolla aggressiivisesti että delikaatti aihe. Minusta se oli herkullinen..

        Mielenkiintoista,
        No ehkä se on se yliopistomaailman herkkyys, josta en tiennyt, kun minua on herkäksi syytetty ja nimenomaan syytetty. Niin asiat on kääntyneet nurinpäin, että kannatan sättiviä professoreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista,
        No ehkä se on se yliopistomaailman herkkyys, josta en tiennyt, kun minua on herkäksi syytetty ja nimenomaan syytetty. Niin asiat on kääntyneet nurinpäin, että kannatan sättiviä professoreita.

        Olin ns. erityisherkkä. Aihetta selitin professorille ja hän sätti niin kauan, että aloin kannattaa sättiviä professoreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin ns. erityisherkkä. Aihetta selitin professorille ja hän sätti niin kauan, että aloin kannattaa sättiviä professoreita.

        Olin siis todella vaarallisella vyöhykkeellä, mutta siellä tein ainoan akateemisen onnistumiseni. Juuri kukaan ei mene niin vaaralliselle vyöhykkeelle ku minä menin, sinne tieteen rajamaille kuulemma. Ja vaara vyöhykettä on riittänyt siitä lähtien.


    • Anonyymi

      Kummia noi opet. Ranskan aineen näytettiin esimerkkinä muille luokille mutta ääntämistäni ei viitsitty korjailla.

      Mitä mahdat tarkoittaa tuolla aloituksellasi maailmantilanteen vakavuudesta? Putinia? Siinähän näemme narsistin toimintaa suuremmassa mittakaavassa. Nurinkääntämistä , projisointia... Aiheuttaa turvattomuutta? Ei mitään uutta siis.

    • Anonyymi

      Putinia tyydyttää vain sama asia kuin muidenkin narsistien uhreja. Ryömimme almuja anoen mielenterveysongelmaisiksi tunnustaen kohti uudelleenohjelmointia, onnistuneissa tapauksissa suorittaviksi työmuurahaisiksi, vähemmän epäonnistuneissa hiljaisiksi sivustaseisojiksi. Sitten on ne kuolleet. Varmaan ne parhaat.

    • Anonyymi

      Ehkä sitäkin mietin, että jos maailma kärjistyy "läntiseen" ja "itäiseen" leiriin odottamattoman paljon.

      • Anonyymi

        Joo, ehkä esim. euroopan olis syytä ryhdistäytyä ja omavaraistua enemmän. Olisko huono asia. En tiedä.


    • Anonyymi

      Minä joka tätä ketjua olen suurimman osan kirjoittanut kun olenkin yksi Suomen
      "pahimpia" yhteiskuntakriitikkoja kuten näkyy, niin kunnon narsismikeskustelua en ole onnistunut virittelemään vielä missään, sitä vielä odotan...

      • Anonyymi

        Ihmettelen todella puheita, että narsismi olisi muotiaihe. Minun mielestäni se on Suomen merkittävin tabu aihe keskustelukokemukseni perusteella.,
        Muutenkin minun mielesyäni narsismi-ilmiö on toisenlainen kuin se yleisten keskustelujen sisältö joka piilottaa aiheen ytimen. Ei ehkä tarvitsisi niin puhua henkilöistäö kuin tarkastella sitä narsismin ilmiötä abstraktimmalla tasolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen todella puheita, että narsismi olisi muotiaihe. Minun mielestäni se on Suomen merkittävin tabu aihe keskustelukokemukseni perusteella.,
        Muutenkin minun mielesyäni narsismi-ilmiö on toisenlainen kuin se yleisten keskustelujen sisältö joka piilottaa aiheen ytimen. Ei ehkä tarvitsisi niin puhua henkilöistäö kuin tarkastella sitä narsismin ilmiötä abstraktimmalla tasolla

        Minun mielestäni narsismissa on pitkälti kysymys energiasta.
        Se on energian varastamista toiselta ajatusten ja tunteiden tuottamien neurologisten ilmiöiden välityksellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni narsismissa on pitkälti kysymys energiasta.
        Se on energian varastamista toiselta ajatusten ja tunteiden tuottamien neurologisten ilmiöiden välityksellä.

        Ehdotan tuota uudeksi narsismin määritelmäksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdotan tuota uudeksi narsismin määritelmäksi

        Ja tuota on helppo jonkun tehdä ja väittää ettei ole tehnyt mitään, koska se on tuon tasoinen ilmiö. Mutta se kuitenkin on jotakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuota on helppo jonkun tehdä ja väittää ettei ole tehnyt mitään, koska se on tuon tasoinen ilmiö. Mutta se kuitenkin on jotakin.

        Kohde kun sitten valittaa asiasta, häntä on helppo narsistin väittää hulluksi, koska
        eihän hän ole tehnyt mitään, koska tuon tasoisia asioita ei tulkita miksikään.
        Joten siinä koetaan se episteeminen epäoikeudenmukaisuus.
        Koska sellaista pahaa saa vapaasti tehdä, jolla ei ole kunnollisia käsitteitä.
        Narsismin alle piiloutuvilla ilmiöillä ei ole käsitteitä. Siksi narsistit pääsee rellestämään, kun he ikäänkuin muka eivät tee mitään, koska ei ole käsitteitä sille mitä he tekevät. Joten vain osa heistä edes tajuaa kunnolla mitä tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohde kun sitten valittaa asiasta, häntä on helppo narsistin väittää hulluksi, koska
        eihän hän ole tehnyt mitään, koska tuon tasoisia asioita ei tulkita miksikään.
        Joten siinä koetaan se episteeminen epäoikeudenmukaisuus.
        Koska sellaista pahaa saa vapaasti tehdä, jolla ei ole kunnollisia käsitteitä.
        Narsismin alle piiloutuvilla ilmiöillä ei ole käsitteitä. Siksi narsistit pääsee rellestämään, kun he ikäänkuin muka eivät tee mitään, koska ei ole käsitteitä sille mitä he tekevät. Joten vain osa heistä edes tajuaa kunnolla mitä tekee.

        Vieläkään ei ymmärretä kuinka olennaista on emotionaalinen hyvinvointi.
        Sodat loppuisi, jos maailman valtaisi emotionaalisesti hyvä olo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkään ei ymmärretä kuinka olennaista on emotionaalinen hyvinvointi.
        Sodat loppuisi, jos maailman valtaisi emotionaalisesti hyvä olo.

        Mutta nykyinen idea mielenterveyshoidosta ei sitä tulosta tule tuottamaan.
        Sen tietää jokseenkin varmasti jo etukäteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta nykyinen idea mielenterveyshoidosta ei sitä tulosta tule tuottamaan.
        Sen tietää jokseenkin varmasti jo etukäteen.

        Minä en tiedä emotionaalisesti mitään äklömpää kuin kaikki mt-aiheinen.
        Emootio pelkästä sanasta on oksennus, ..yök.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tiedä emotionaalisesti mitään äklömpää kuin kaikki mt-aiheinen.
        Emootio pelkästä sanasta on oksennus, ..yök.

        Henkisesti hyvä olo voi tulla vain ja ainoastaan henkisesti yleivöittävillä asioilla,
        Se on silkkaa tyhmyyttä jättää ymmärtämättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkisesti hyvä olo voi tulla vain ja ainoastaan henkisesti yleivöittävillä asioilla,
        Se on silkkaa tyhmyyttä jättää ymmärtämättä.

        Henkisen yleivöitymisen ja hyvän emotionaalisen olon kautta vain sodat voi loppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkisen yleivöitymisen ja hyvän emotionaalisen olon kautta vain sodat voi loppua.

        Hyvä emotionaalinen olo taas edellyttää myös kunnollista kognitiota,
        Sekavat mt-aiheet ei ole mitään kunnollista kognitiota,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä emotionaalinen olo taas edellyttää myös kunnollista kognitiota,
        Sekavat mt-aiheet ei ole mitään kunnollista kognitiota,

        Joutuminen kommunkoimaan liian tyhmän ihmisen kanssa on riski mielenterveydelle
        selitän viimeinkin miksi.
        Kun vaikka hyvinkin älykäs ihminen joutuu alistumaan mukaan ajatteluun, jossa ei ole kunnollista järjellistä kognitiota, se on älykkäille aivoilla hyvin hirveä ja aivotoimintoja sotkeva kokemus. Ja kun semmosta joutuu vuosikymmeniä, se on kiduttavaa,
        Tuo voisi myös oikeuttaa sättivien professorien käytöksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joutuminen kommunkoimaan liian tyhmän ihmisen kanssa on riski mielenterveydelle
        selitän viimeinkin miksi.
        Kun vaikka hyvinkin älykäs ihminen joutuu alistumaan mukaan ajatteluun, jossa ei ole kunnollista järjellistä kognitiota, se on älykkäille aivoilla hyvin hirveä ja aivotoimintoja sotkeva kokemus. Ja kun semmosta joutuu vuosikymmeniä, se on kiduttavaa,
        Tuo voisi myös oikeuttaa sättivien professorien käytöksen.

        Se ei vaan mee niin että älykkäältä vois edellyttää selviytymistä kaikesta tyhmästä.
        Tyhmä on aivan hillittömän vaikeeta. Ei oo mitään vaikeempaa kuin tyhmyys,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei vaan mee niin että älykkäältä vois edellyttää selviytymistä kaikesta tyhmästä.
        Tyhmä on aivan hillittömän vaikeeta. Ei oo mitään vaikeempaa kuin tyhmyys,

        Mulla on monta kokemusta, jossa alkeiskurssista ei selviä mutta ylimmästä kurssista selviää.
        Se ei ole totta että osatakseen jotakin tarvtsisi aiheesta perustiedot väännettynä rautalangasta pohjaksi. Kyllä mutkikkaan asian voi ymmärtää suoraan, varsinkin koska siihen asiaan oiilevästi sisältyy se perus, jonka voi ymmärtää mutkikkaankin kautta.
        Eli on yhdentekevää alottaako ylhäältä vai alhaalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on monta kokemusta, jossa alkeiskurssista ei selviä mutta ylimmästä kurssista selviää.
        Se ei ole totta että osatakseen jotakin tarvtsisi aiheesta perustiedot väännettynä rautalangasta pohjaksi. Kyllä mutkikkaan asian voi ymmärtää suoraan, varsinkin koska siihen asiaan oiilevästi sisältyy se perus, jonka voi ymmärtää mutkikkaankin kautta.
        Eli on yhdentekevää alottaako ylhäältä vai alhaalta.

        Mun aivot tykkää mutkikkaasta ja meinaa seota yksinkertaisesta,
        Voi ku se joskus ymmärrettäisiin lopullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun aivot tykkää mutkikkaasta ja meinaa seota yksinkertaisesta,
        Voi ku se joskus ymmärrettäisiin lopullisesti.

        Mua ei saa kiduttaa pakottamalla yksinkertaiseen. Se on pahinta ja pelottavinta kokemaani kidutusta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua ei saa kiduttaa pakottamalla yksinkertaiseen. Se on pahinta ja pelottavinta kokemaani kidutusta,

        Heti kun puhutaan oikein älyllisen mutkikasta ongelmat haihtuu savuna ilman kunnes on palattava sinne yksinkertaiseen ja siellä on helvetti.-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heti kun puhutaan oikein älyllisen mutkikasta ongelmat haihtuu savuna ilman kunnes on palattava sinne yksinkertaiseen ja siellä on helvetti.-

        Minun aivot ei toimi yksinkertaisessa.
        Pitää olla älyllisesti mutkikasta ja nopeesti, niin sitten toimii.
        Jopa hieman häiritsin professoria päästäkseni tästä pälkähästä ja lopulta pääsinkin
        ihanan mutkikkaan ajattelun maailmaan ja sitten yksinkertaiset iski taas ja veti juttuihinsa kidutukseen.-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun aivot ei toimi yksinkertaisessa.
        Pitää olla älyllisesti mutkikasta ja nopeesti, niin sitten toimii.
        Jopa hieman häiritsin professoria päästäkseni tästä pälkähästä ja lopulta pääsinkin
        ihanan mutkikkaan ajattelun maailmaan ja sitten yksinkertaiset iski taas ja veti juttuihinsa kidutukseen.-

        Mikään ei ole niin hirveää kuin pakotettuna ajattelemaan epäjohdonmukaisia ja yksinkertaisia juttuja jo puolitoista vuotta. Joutuuko edes rikolliset tämmöiseen rangaistukseen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään ei ole niin hirveää kuin pakotettuna ajattelemaan epäjohdonmukaisia ja yksinkertaisia juttuja jo puolitoista vuotta. Joutuuko edes rikolliset tämmöiseen rangaistukseen,

        Voin huonosti koko illan, kun henkilö sanoi minulle, että akateemisessa esseessä pitää olla lähdeviitteitäkin. Se on itsestäänselvyys ja kuunnella itsestäänselvyyksiä on kauheen epämiellyttävä emotionaalinen tunne. Sitten mulla kyllä riittää empatiaa, jos mun ei tarvi olla sellaisen henkilön alainen missään määrin, vaan on selvää ja hyväksyttyä huomata, että aivonsa toimii huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin huonosti koko illan, kun henkilö sanoi minulle, että akateemisessa esseessä pitää olla lähdeviitteitäkin. Se on itsestäänselvyys ja kuunnella itsestäänselvyyksiä on kauheen epämiellyttävä emotionaalinen tunne. Sitten mulla kyllä riittää empatiaa, jos mun ei tarvi olla sellaisen henkilön alainen missään määrin, vaan on selvää ja hyväksyttyä huomata, että aivonsa toimii huonosti.

        Minä olen hullu, jos aivoni ei kestä ajatella epäjohdonmukaisesti ja perustelemattomasti ja tyhmästi.
        Joskus tälle kiusaamiselle pitä tulla loppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen hullu, jos aivoni ei kestä ajatella epäjohdonmukaisesti ja perustelemattomasti ja tyhmästi.
        Joskus tälle kiusaamiselle pitä tulla loppu.

        Minä toivon, että löytäisin vielä jonkun kiltin professorin joka pelastaisi minut tästä kuin satujen prinssi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä toivon, että löytäisin vielä jonkun kiltin professorin joka pelastaisi minut tästä kuin satujen prinssi.

        Minulle on tehty ihan hirveetä pahaa. Em ala enää kaunopuheiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle on tehty ihan hirveetä pahaa. Em ala enää kaunopuheiseksi.

        Eihän tämmösessä yhteiskunnassa voi enää asioida missään, kun sallitaan mielivaltaisesti keksiä mitä vaan älyttömiä juttuja.
        Jos menis vaikka näyttämään ruokaa valmistaessa palanutta sormea saa henkilötietoihinsa tekstin (keksitty esimerkki): "Spekuloin, että potilas on ajatellut koota grilliin punaisen ovikellon, 5 autoa ja jalkapallon, jonka seurauksena ketterät ovat loikanneet ja on tullut vihreä laikku, siksi suosittelen kaikki pelaaamaan tennistä, tätä ei voi muuttaa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohde kun sitten valittaa asiasta, häntä on helppo narsistin väittää hulluksi, koska
        eihän hän ole tehnyt mitään, koska tuon tasoisia asioita ei tulkita miksikään.
        Joten siinä koetaan se episteeminen epäoikeudenmukaisuus.
        Koska sellaista pahaa saa vapaasti tehdä, jolla ei ole kunnollisia käsitteitä.
        Narsismin alle piiloutuvilla ilmiöillä ei ole käsitteitä. Siksi narsistit pääsee rellestämään, kun he ikäänkuin muka eivät tee mitään, koska ei ole käsitteitä sille mitä he tekevät. Joten vain osa heistä edes tajuaa kunnolla mitä tekee.

        Aivan. Ja uhrit koetaan tyhmiksi kun he koettavat väärillä käsitteillä ja konsepteilla yhä uudelleen ja uudelleen tulla kuulluksi. Ymmärretyksi tulemisesta puhumattakaan. Lopulta he kai freimataan sitten hulluiksi. Ja hulluksihan siinä tuleekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei vaan mee niin että älykkäältä vois edellyttää selviytymistä kaikesta tyhmästä.
        Tyhmä on aivan hillittömän vaikeeta. Ei oo mitään vaikeempaa kuin tyhmyys,

        Tyhmyydenbedessä tuntee itsensä kyllä avuttomaksi ja voimattomaksi. Tiedä sitten kuinka usein siihen itse syyllistyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Ja uhrit koetaan tyhmiksi kun he koettavat väärillä käsitteillä ja konsepteilla yhä uudelleen ja uudelleen tulla kuulluksi. Ymmärretyksi tulemisesta puhumattakaan. Lopulta he kai freimataan sitten hulluiksi. Ja hulluksihan siinä tuleekin.

        Törmäsin tällaiseen tyhmyyden määritelmään: Stupidity is a very specific cognitive failing. Crudely put, it occurs when you don’t have the right conceptual tools for the job. The result is an inability to make sense of what is happening and a resulting tendency to force phenomena into crude, distorting pigeonholes.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Törmäsin tällaiseen tyhmyyden määritelmään: Stupidity is a very specific cognitive failing. Crudely put, it occurs when you don’t have the right conceptual tools for the job. The result is an inability to make sense of what is happening and a resulting tendency to force phenomena into crude, distorting pigeonholes.

        Juuri prikulleen tuota on tyhmyys,


    • Anonyymi

      Inhoan keskusteluja joissa emotionaalisesti vouhkataan kesken asian.
      Ensin asia pitää puhua selväksi asti vouhkaamatta.
      Mutta aina se jää kesken ja asia katkeaa johonkin vouhkaamiseen.
      Koko elämä menee tommoseen.
      Sitten myöskin nyt henkilö kieltää koskaan kuulleensa mitä puhuimme ja hän vouhkasi viimeiset viisi vuotta. Nyt hän ei tiedä semmosta koskaan oleenkaan-.
      Miten tuollaisen ihmisen kanssa voi keskustella.
      Ei tuolla lailla muodostuis edes johdonmukaista elämäntarinaa.
      Ja eihän hän voi tajuta tämänpäiväisiä ajatuksiani, jos hän on poistanut kartailta edelliset 5 vuotta. Mun tän päivän ajatus on tietenkin niiden viiden edellisen vuoden looginen jatkumo tai johtopäätelmä niistä tms. Tottakai se on epäloogista jos 5 vuotta poistetaan välistä.

      • Anonyymi

        Oikeesti yksikin epäjohdonmukaisuus pilaa koko ajattelun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeesti yksikin epäjohdonmukaisuus pilaa koko ajattelun.

        Harmittaa että koskaan annoin periksi tuossa niitä näitä puhujille,
        Kun paholaiselle antaa pikkusormen se vie koko käden.
        Koskaan ei pitäisi suostua ajattelussa ensimmäiseenkään epäjohdinmukaisuuteen, vaikka joku kuinka tunteilisi epäjohdonmukaisuuden puolesta vetoaisi empatian tarpeellisuuteen tai mitä vaan. Suistut mukaan epäjohdonmukaisuuksiinsa ja elämä on sitten piloilla. ,
        Sekin on epäjohdinmukainen ajatus, ettäö ollakseen tunteellinen ja empaattinen pitäisi mennä mukaan epäjohdonmukaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmittaa että koskaan annoin periksi tuossa niitä näitä puhujille,
        Kun paholaiselle antaa pikkusormen se vie koko käden.
        Koskaan ei pitäisi suostua ajattelussa ensimmäiseenkään epäjohdinmukaisuuteen, vaikka joku kuinka tunteilisi epäjohdonmukaisuuden puolesta vetoaisi empatian tarpeellisuuteen tai mitä vaan. Suistut mukaan epäjohdonmukaisuuksiinsa ja elämä on sitten piloilla. ,
        Sekin on epäjohdinmukainen ajatus, ettäö ollakseen tunteellinen ja empaattinen pitäisi mennä mukaan epäjohdonmukaisuuteen.

        Tekisi mieli alkaa kiroilla kun niin jo äklöttää epäjohdonmukainen ajattelu.


    • Anonyymi

      Yksi neurotietelijä sanoi että tietömättömyyden kokemus aiheuttaa ihmisten vihaisuuden pohjimmiltaan.
      Ilmankos mä olen nyt 10 vuotta puhunut tietämättömyydestä omastani ja muiden ja mulla on ympärillä joukoin vihaisia ihmisiä.

    • Anonyymi

      Olet kyllä selkeästi älyllinen ihminen. Itse en varmaan ole semmin järki kuin tunnekaan ihminen. Olen varmaan jonkinmoinen taajuileva tyyppi. Kognitioni muodostuu jotenkin mutaisesti ja epäselkeästi vaikka sitten kirkastuisikin.

      • Anonyymi

        Olen siis havainnut että kognitiotyylini saattaa siivittää minut varsinaista älyllistä kapasiteettiani korkeammalle tasolle samoin kuin matalemmalle. Huomattavasti. Tämä ei tietenkään ole omiaan rakentamaan itseluottamusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen siis havainnut että kognitiotyylini saattaa siivittää minut varsinaista älyllistä kapasiteettiani korkeammalle tasolle samoin kuin matalemmalle. Huomattavasti. Tämä ei tietenkään ole omiaan rakentamaan itseluottamusta.

        Saattaa olla myös etten ole vaivannut älyäni tarpeeksi. En muista peruskoulussa tehneeni läksyjä juuri koskaan. Se tuntui aivoissa kipuna, siis tehtävien tekeminen. Koska minulla oli ammottava haava, joka vaati kaiken huomioni ja hoivani. Hetkellistä lievitystä, unohdusta, ajoittaista muistamista ja tutkimista..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa olla myös etten ole vaivannut älyäni tarpeeksi. En muista peruskoulussa tehneeni läksyjä juuri koskaan. Se tuntui aivoissa kipuna, siis tehtävien tekeminen. Koska minulla oli ammottava haava, joka vaati kaiken huomioni ja hoivani. Hetkellistä lievitystä, unohdusta, ajoittaista muistamista ja tutkimista..

        Älyn kehittäminen SATTUU päähän fyysisesti. Ainakin mulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älyn kehittäminen SATTUU päähän fyysisesti. Ainakin mulla.

        Olen itse huomannut, että mitä enemmän viitsii kiduttaa tuollatavoin päätään, se kehittää.
        Siksi en pidä minua hieman ilkeän kuuloisesti sättinyttä professoria varsinaisesti pahana, Hän oli niin shokeeraava, etten sitten todellakaan pitänyt aivojani laiskana,
        Tuossa mielessä "vaarallinen tilakaan" ei välttämättä ole huono oppimisen kannalta paitsi lapsille,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen siis havainnut että kognitiotyylini saattaa siivittää minut varsinaista älyllistä kapasiteettiani korkeammalle tasolle samoin kuin matalemmalle. Huomattavasti. Tämä ei tietenkään ole omiaan rakentamaan itseluottamusta.

        Joo kuulostaa tutulle tuo kognitiosi, mulla menee korkeammalle ja matalammalle samaan aikaan.

        Mutta tiedätkös tämän, että kognitio ja tunne eivät ole oikeasti erillisiä asioita.
        Se on virheoppi, että ne voisi muka erottaa erillisiksi. Ja olen ottanut elämäntehtäväkseni osaltani korjata kyseisen virheopin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kuulostaa tutulle tuo kognitiosi, mulla menee korkeammalle ja matalammalle samaan aikaan.

        Mutta tiedätkös tämän, että kognitio ja tunne eivät ole oikeasti erillisiä asioita.
        Se on virheoppi, että ne voisi muka erottaa erillisiksi. Ja olen ottanut elämäntehtäväkseni osaltani korjata kyseisen virheopin,

        Ei kukaan ole oikeasti äly tai tunneihminen paitsi kuvitelmissaan.
        Koska ei tunteita ole ilman kognitiota, eikä kognitiota ilman tunteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole oikeasti äly tai tunneihminen paitsi kuvitelmissaan.
        Koska ei tunteita ole ilman kognitiota, eikä kognitiota ilman tunteita.

        Tätä voi joutua selittämään jopa osalle professoreista, vaikka joillekin tämä on selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä voi joutua selittämään jopa osalle professoreista, vaikka joillekin tämä on selvää.

        Olen ottanut tehtäväkseni korjata tuon yleisen ajatteluvirheen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ottanut tehtäväkseni korjata tuon yleisen ajatteluvirheen.

        Puoli maailmaa on tuon ajatteluvirheen vallassa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puoli maailmaa on tuon ajatteluvirheen vallassa,

        Ja koska itse olen oivaltanut tuon, mun päähäni sattuu keskustella niiden kanssa, jotka vielä tekee tuon luonnottoman jaon logiikassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja koska itse olen oivaltanut tuon, mun päähäni sattuu keskustella niiden kanssa, jotka vielä tekee tuon luonnottoman jaon logiikassaan.

        Täysin typerä ajattelu tämä: Äly sanoo sitä ja tunne tätä. Se on ihan höpöä logiikkaa.
        NBo kyllähän se sanoo noin, kun ihmisille oin uskoteltu, että se menee noin ja sitten mielikuvitus rakentaa sen päässä niin, mutta ei siinä varsinaisesti ole mitään järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin typerä ajattelu tämä: Äly sanoo sitä ja tunne tätä. Se on ihan höpöä logiikkaa.
        NBo kyllähän se sanoo noin, kun ihmisille oin uskoteltu, että se menee noin ja sitten mielikuvitus rakentaa sen päässä niin, mutta ei siinä varsinaisesti ole mitään järkeä.

        Ei ne äly ja tunne ole mitään erillisiä toimintoja, Ei sellaisia erillisinä ole olemassakaan.


      • Anonyymi

        Mutaisen epäselkeää se on mullakin, välillä kirkastuen. Ja sittewn on ihottavaa kun on taas mutaista kunnes kirkastuu. Kai se on uusi ilmiö aina aluksi mutaista kunnes sen on ehtinyt analysoida.


      • Anonyymi

        En ole mikään kauheen älykäs. Olen vaan älynnyt sen että tunne ja järki ei ole erillisiö toimintoja oikeesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kuulostaa tutulle tuo kognitiosi, mulla menee korkeammalle ja matalammalle samaan aikaan.

        Mutta tiedätkös tämän, että kognitio ja tunne eivät ole oikeasti erillisiä asioita.
        Se on virheoppi, että ne voisi muka erottaa erillisiksi. Ja olen ottanut elämäntehtäväkseni osaltani korjata kyseisen virheopin,

        Joo muistankin lukeneeni asiaa sivuavan artikkelin joskus. Käytinkin erottelua vain yleisen tavan mukaisesti. Ja joskus tuntuu kuin järki olisi ristiriidassa tunteen kanssa tai kuin järki ei jaksaisi samalle tasolle tunteen kanssa, olla tunteen vallassa jne.


    • Tabu se on, mutta maailmassa on paljon imbesillejä, joiden ÄÖ on 40 ja sitten on huippuinsinöörejä, joiden ÄÖ on 200. Raketti-insinöörin työtehtävistä en ikinä tajuaisi yhtään mitään, mutta joku niitäkin hommia vaan tekee. Teknologian suhteen olen tyytyväinen, kunhan osaan käyttää teknologisia laitteita. Joku niitä suunnitteleekin ja epäilin joskus, että uudet autotkin ovat jo ufotasoa mutta ihminen nekin suunnittelee. Maailmassa on todella paljon todella tyhmiä ihmisiä. Se on fakta.

      • Anonyymi

        Niin on, mutta se onasia joka älykkäänkin on vaikea tajuta tai keskiverron kuten minä.
        Tai en toiedä oikeesti älytasoani, mutta pidän itseäni varmuuden vuoksi keaskivertona,
        Mutta tyhmien ihmisten olemassaolon tajuaminen on mielestäni älylle kaikkein vaikein asia tajuta,. Sitä ei meinaa tajuta tai uskoa millään,. Kysyy itseltään aina vaan, että oisko mahdollista, että joku ois oikeesti tyhmä-.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on, mutta se onasia joka älykkäänkin on vaikea tajuta tai keskiverron kuten minä.
        Tai en toiedä oikeesti älytasoani, mutta pidän itseäni varmuuden vuoksi keaskivertona,
        Mutta tyhmien ihmisten olemassaolon tajuaminen on mielestäni älylle kaikkein vaikein asia tajuta,. Sitä ei meinaa tajuta tai uskoa millään,. Kysyy itseltään aina vaan, että oisko mahdollista, että joku ois oikeesti tyhmä-.

        Mutta josa kaikki viittaa siihen vuosikymmenien ajan eikä muuta näyttöä tule, niin pakko se kai on uskoa ihminen silloin tyhmäksi,


    • Anonyymi

      Ihminen ei ikinä tule onnistumaan ratkauasta kysymystä kuunnellako tunnetta vai järkeä, koska niitä ei erillinä ole, Pulma ratkeaa sillä kun tajuaa niiden olevan yhtä ja samaa vyyhteä.

      • Anonyymi

        Nykyinen mielenterveyshoito ei voi tehdä kuin hulluksi, koska se perustuu kuviteltuun logiikkaan erillisestä tunteesta ja järjestä.
        Kyllä ihminen kamppailee tunteensa kanssa hulluna niin kauan kun luulee sen olevan erillinen järjestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyinen mielenterveyshoito ei voi tehdä kuin hulluksi, koska se perustuu kuviteltuun logiikkaan erillisestä tunteesta ja järjestä.
        Kyllä ihminen kamppailee tunteensa kanssa hulluna niin kauan kun luulee sen olevan erillinen järjestä

        Ei ole mikään ihme jos kohta kaikki suomalaiset on mielenterveyspotilaita mikä vaikuttaa olevan nykyinen trendi. Ihan älytön trendi: kaikista mielenterveyspotilaita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mikään ihme jos kohta kaikki suomalaiset on mielenterveyspotilaita mikä vaikuttaa olevan nykyinen trendi. Ihan älytön trendi: kaikista mielenterveyspotilaita

        Kenenköhän aivoitus sekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenenköhän aivoitus sekin.

        Psykiatrit kai käyttävät tunneälyään tehdessään diagnooseja, ja siitä syystä diagnoosit voivat olla mitä vain.
        Psykiatrejakin kun on erilaisia, sekä älyltään että tunteiltaan.
        Jos ajatellaan, että yksi ja sama ihminen kävisi kahden eri psykiatrin luona, näiden lääkäreiden tietämättä, että näin tapahtuu, niin olen sitä mieltä, että saattaisi asiakas saada kummaltakin eri diagnoosit.

        Kenties tavallaan ala, jossa päätellään vähän kuin musta tuntuu-periaatteella asioita ja ns. oireita ihmisestä. Ja sen perusteella paiskaistaan jokin diagnoosi, se kun tuntuu olevan muotia nykyään. Tosin selkeitäkin diagnoosiin johtavia mt-ongelmia joillain ihmisillä on olemassa

        Aika sekavia kirjoittelen, mutta en olekaan älykkö.


    • Anonyymi

      Mutta kun ei ole mitään erillistä tunnetta ja järkeä, niin ei ole enää niiden välistä ristiriitaa. Ihmiset ei useinkaan huomaa sitä yksinkertaisinta ratkaisua.

      • Anonyymi

        Sen osoittaa tämäkin oma kokemukseni:
        En millään voinut suorittaa mitään tutkintoa.
        Sitten vaan virtuaalimielikuvitusihastuin hieman professoriin,
        niin saman tien hujahti kognitioni nopeesti ylöspäin, niin ettei ole akateeminen
        suoritus kovinkaan vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen osoittaa tämäkin oma kokemukseni:
        En millään voinut suorittaa mitään tutkintoa.
        Sitten vaan virtuaalimielikuvitusihastuin hieman professoriin,
        niin saman tien hujahti kognitioni nopeesti ylöspäin, niin ettei ole akateeminen
        suoritus kovinkaan vaikeaa.

        Tuosta syystä haluisin kyllä puolisoksi esim professorin,
        niin minusta tulis äkkiä yhtä älykäs kuin professori käymättä kouluja,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta syystä haluisin kyllä puolisoksi esim professorin,
        niin minusta tulis äkkiä yhtä älykäs kuin professori käymättä kouluja,

        Eiks tää ideakin ois älykäs, Mietin, ettö miten saavuttaisin sen älyn mahdollisimman vähällä vaivalla ...heh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiks tää ideakin ois älykäs, Mietin, ettö miten saavuttaisin sen älyn mahdollisimman vähällä vaivalla ...heh

        Se on se vähä-älyinen seura kun vetää sen kognition ajoin tuskallisen alas ja kärsimykset johtuu siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiks tää ideakin ois älykäs, Mietin, ettö miten saavuttaisin sen älyn mahdollisimman vähällä vaivalla ...heh

        Onhan tuokin varmaan tapa vähän oikaista tai nopeutua :)Taitaa vaan professorit pariutua useimmiten tutkinnollisten ja oman sosiaaliluokkansa mukaan. Ehkä joku utelias ja ennakkoluuloton voi olla kuitenkin joukossaan. Mistäpä sitä ikinä tietää. Ehkä sinun tulisi laatia etsintäkuulutus johonkin deittipalveluun.


    • Anonyymi

      2. Tim. 4: 4–5 🪔 Ilmestyskirja: 11:18
      -repent-

      • Anonyymi

        Instruct and teach the people all that I’ve taught you. 12And don’t be intimidated by those who are older than you; simply be the example they need to see by being faithful and true in all that you do. Speak the truth and live a life of purity and authentic love as you remain strong in your faith.

        Toi on kaunis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Instruct and teach the people all that I’ve taught you. 12And don’t be intimidated by those who are older than you; simply be the example they need to see by being faithful and true in all that you do. Speak the truth and live a life of purity and authentic love as you remain strong in your faith.

        Toi on kaunis

        Joo ja olen viimeisen vuosikymmenen kokenut tuota että autenttista rakkauttani väitetään
        huonoksi ominaisuudeksi. En olisi nuorena vielä arvannut sellaista koskaan oikeessa maailmassa kuulevani. Se oli elämäni vaikein kysymys: pidänkö siitä kiinni, jos minua syytetään siitä. Päätin pitää kiinni ja minua melkein syytettiin siitä, mutta päätettiin jättää tekemättä rikosilmoitus henkisestä rakkaudestani. Olin ajatellut sen niin, että jos joku tekee rikosilmoituksen henkisen tason rakkaudesta, niin sitten uteliaisuudesta otan kokemuksen vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja olen viimeisen vuosikymmenen kokenut tuota että autenttista rakkauttani väitetään
        huonoksi ominaisuudeksi. En olisi nuorena vielä arvannut sellaista koskaan oikeessa maailmassa kuulevani. Se oli elämäni vaikein kysymys: pidänkö siitä kiinni, jos minua syytetään siitä. Päätin pitää kiinni ja minua melkein syytettiin siitä, mutta päätettiin jättää tekemättä rikosilmoitus henkisestä rakkaudestani. Olin ajatellut sen niin, että jos joku tekee rikosilmoituksen henkisen tason rakkaudesta, niin sitten uteliaisuudesta otan kokemuksen vastaan.

        Mutta vaikuttaa siltä, että asiassa Jumala suojeli minua,
        Se oli elämäni ihmeellisin kokemus.
        Joka kerta. kun minua syytettiin tuosta rakkaudesta, kuin taitaavasta tupsahti eteeni uusi mahdollisuus, jolla pelastaa sen maine. Se tapahtui noin neljä kertaa.
        Tuo on kyllä vahvin kokemukseni Jumalasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vaikuttaa siltä, että asiassa Jumala suojeli minua,
        Se oli elämäni ihmeellisin kokemus.
        Joka kerta. kun minua syytettiin tuosta rakkaudesta, kuin taitaavasta tupsahti eteeni uusi mahdollisuus, jolla pelastaa sen maine. Se tapahtui noin neljä kertaa.
        Tuo on kyllä vahvin kokemukseni Jumalasta.

        Sitä on kyllä hyökätty jälleen lujempaa kuin aiemmin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä on kyllä hyökätty jälleen lujempaa kuin aiemmin...

        Mutta mulle on kyllä käynyt jo varsin monta kertaa elämässä asioita, joista mulle in väitetty,
        ettei ne ole mahdollisia, mutta ne on kuitenkin todistettavasti olleet mahdollisia ihan konkreettisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mulle on kyllä käynyt jo varsin monta kertaa elämässä asioita, joista mulle in väitetty,
        ettei ne ole mahdollisia, mutta ne on kuitenkin todistettavasti olleet mahdollisia ihan konkreettisesti.

        Ihmettelen vähän millä perusteella ihmiset päättelee sen mikä on mahdollista,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen vähän millä perusteella ihmiset päättelee sen mikä on mahdollista,

        Sitä varsinkin ihmettelen miksi heidän on vaikea uskoa mun elämäntarinaa, vaikkei se edes ole mitenkään kovin erikoinen. En tajuu mikä siinä heille on niin "uskomatonta",
        Odotan perusteluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä varsinkin ihmettelen miksi heidän on vaikea uskoa mun elämäntarinaa, vaikkei se edes ole mitenkään kovin erikoinen. En tajuu mikä siinä heille on niin "uskomatonta",
        Odotan perusteluja.

        Koska ei Jumala ja tiede ole mulle mitenkään ristiriidassa. Kun on pysyy Jumalan tiellä totuudessa, on samalla hyvä perustelemaan ilmiöitä tieteellisesti.
        Tieteellä ja uskonnolla on sama päämäärä: totuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska ei Jumala ja tiede ole mulle mitenkään ristiriidassa. Kun on pysyy Jumalan tiellä totuudessa, on samalla hyvä perustelemaan ilmiöitä tieteellisesti.
        Tieteellä ja uskonnolla on sama päämäärä: totuus

        Professori halveksi henkistä rakkauttani, mutta minä onnistuin perustelemaan sen tieteellisesti, Minun saavutukseni on tieteellisesti perustelemani rakkaus,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Professori halveksi henkistä rakkauttani, mutta minä onnistuin perustelemaan sen tieteellisesti, Minun saavutukseni on tieteellisesti perustelemani rakkaus,

        Se on minun elämäni tarkoitus, vaikka minua on hyökätty monesta suuntaa nyt yhtä aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on minun elämäni tarkoitus, vaikka minua on hyökätty monesta suuntaa nyt yhtä aikaa.

        Filosofinen saavutukseni on tieteellisesti perusteltu rakkaus.
        Tein sen tyypillisen opintien ulkopuolella,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Filosofinen saavutukseni on tieteellisesti perusteltu rakkaus.
        Tein sen tyypillisen opintien ulkopuolella,

        Ehkä professori ihmetteli mitä teen.
        No tuon halusin toteuttaa. Todistaa tieteellisesti perustellun rakkauden olemassaolon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä professori ihmetteli mitä teen.
        No tuon halusin toteuttaa. Todistaa tieteellisesti perustellun rakkauden olemassaolon.

        Professori on blokannut minut ulos todellisuudestaan-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Professori on blokannut minut ulos todellisuudestaan-

        Olen täällä yksin hiljaisuudessa. Kaikki ovat hiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen täällä yksin hiljaisuudessa. Kaikki ovat hiljaa.

        En voi mitenkään antaa periksi: Henkisen rakkauden osoittaminen tieteellisesti on jännintä elämää mitä olen keksinyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi mitenkään antaa periksi: Henkisen rakkauden osoittaminen tieteellisesti on jännintä elämää mitä olen keksinyt.

        Mutta nää mun vastustajat on aika hurjia kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta nää mun vastustajat on aika hurjia kyllä.

        Miten mä voisin luopua tosta älyllisestä kiinnostuksesta siksi, että jonkun puolidementoitunut aivo jankkaa kymmenen vuotta muutamaa samaa lausetta.
        Ja 90% ihmisiä kannattaa sitä jankkausta yli mun idean, Se on aivokidutusta mulle myönnän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja olen viimeisen vuosikymmenen kokenut tuota että autenttista rakkauttani väitetään
        huonoksi ominaisuudeksi. En olisi nuorena vielä arvannut sellaista koskaan oikeessa maailmassa kuulevani. Se oli elämäni vaikein kysymys: pidänkö siitä kiinni, jos minua syytetään siitä. Päätin pitää kiinni ja minua melkein syytettiin siitä, mutta päätettiin jättää tekemättä rikosilmoitus henkisestä rakkaudestani. Olin ajatellut sen niin, että jos joku tekee rikosilmoituksen henkisen tason rakkaudesta, niin sitten uteliaisuudesta otan kokemuksen vastaan.

        Sepä vasta olisikin ollut jotain :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä vasta olisikin ollut jotain :)

        No tilanne ei ole kauheen kaukana siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tilanne ei ole kauheen kaukana siitä.

        Siis oikeasti? Ei kai voi olla..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis oikeasti? Ei kai voi olla..?

        Siis tietyllä tavalla on, mutta eräänlaisen mutkikkaamman väännöksen kautta.
        Minulle on käynyt hyvin hyvin hullunkurista.

        Mutta mulle tosiaan kävi niin, että kun keksin elämäni henkisesti kauneimman ja älyllisimmän ja hyväntahtoisimman idean, mut sanottiin ilmoitettavan poliisille,
        Niin olin mä siinä jo kuvitellut itseni tuomarin edessä selittämässä henkistä rakkauttani filosofisesti, vaikken odettanutkaan asian niin pitkälle menevän.
        Mutta vaikka olen äärimmäisen lainkuuliainen, enkä kyllä mistään muusta halua joutua tuomiolle, niin ajattelin, että jos henkisestä rakkaudestani joudun, niin se sitten katsotaan uteliaisuudella loppuun asti ja mielellään kutsutaan lehdistökin paikalle, Vaikken kyllä uskonut, että se vois noin pitkälle oikeesti mennä käytännössä. Mutta kun mulle tuon suuntaista sanottiin, niin olin kyllä eka shokissa ja sit aloin nauraa itsekseni keskellä katua, että voiks maailma oikeesti olla näin hullunkurinen. Ja kyllä se vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tietyllä tavalla on, mutta eräänlaisen mutkikkaamman väännöksen kautta.
        Minulle on käynyt hyvin hyvin hullunkurista.

        Mutta mulle tosiaan kävi niin, että kun keksin elämäni henkisesti kauneimman ja älyllisimmän ja hyväntahtoisimman idean, mut sanottiin ilmoitettavan poliisille,
        Niin olin mä siinä jo kuvitellut itseni tuomarin edessä selittämässä henkistä rakkauttani filosofisesti, vaikken odettanutkaan asian niin pitkälle menevän.
        Mutta vaikka olen äärimmäisen lainkuuliainen, enkä kyllä mistään muusta halua joutua tuomiolle, niin ajattelin, että jos henkisestä rakkaudestani joudun, niin se sitten katsotaan uteliaisuudella loppuun asti ja mielellään kutsutaan lehdistökin paikalle, Vaikken kyllä uskonut, että se vois noin pitkälle oikeesti mennä käytännössä. Mutta kun mulle tuon suuntaista sanottiin, niin olin kyllä eka shokissa ja sit aloin nauraa itsekseni keskellä katua, että voiks maailma oikeesti olla näin hullunkurinen. Ja kyllä se vaan on.

        Niinku, että sit tolleen ei tehtäis pelkästään kristinuskon Jeesukselle
        vaan kelle vaan joka liikaa intoutuu henkisestä rakkaudesta,


    • Anonyymi

      Olet onnekas kun ihastuminen vaikuttaa sinuun noin kehittävästi. Minä raukka stressaan suren ja kärsin ihastuessani vaikkei mitään suhdetta olisi tulisi tai päättyisi. Varmaan lapsuuden kiintymysmalli, hylkäämiskokemukset sun muut vaikeudet taustalla.

    • Anonyymi

      Kyllä tyhmyys on kognitiivinen virhe ja on kestämätöntä keskustella vuosikymmeniö henkilön kanssa jolla on sellainen eikä hän korjaa sitä ja joutua osalliseksi siitä

    • Anonyymi

      Aloittaja, kannattaa kertoa sille ihmiselle itselleen missä on tehnyt virheen tai virheitä, eikä vain selän takana haukkua ja samalla antaa jatkaa virheiden tekemistä. Ellet sitten ole ajatellut että et pidä hänestä muuten ja virheisiin kompastuttamalla saisit hänet esim. savustettua työpaikasta ulos? Se olisi kyllä halpamaista, enkä väitä että siitä olisi kyse, mutta on olemassa tilanteita, joissa juuri siitä on kyse.

      Ja millä perustelet tuon tyhmyyden? Valinnoilla? Mistä tiedät mitkä ovat hänen valintoihinsa vaikuttaneet? Et voi tietää, koska ajattelet vain rajallisen kokemushistoriasi kautta. Kommentistasi päätellen olet ehkä yliopiston käynyt ja vaikuttaa että et ehkä pidä jostakusta, joka ei mielestäsi antaitse saamaansa kunniaa? Voi olla että päätöksesi perustuu rajalliseen ymmärrykseen asioista...

      • Anonyymi

        Kyllä minä olen kertonut, mutta minulle ei ole kerrottu pyynnöstönikään minun virheitäni, vaan pelkästään he selän takana hääräävät,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä olen kertonut, mutta minulle ei ole kerrottu pyynnöstönikään minun virheitäni, vaan pelkästään he selän takana hääräävät,

        Pystyn tarvittaessa kirjoittamaan 500 sivun perustelun kantaani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystyn tarvittaessa kirjoittamaan 500 sivun perustelun kantaani.

        Tässä on kysymys toisen ihmisten minusta tekemistä tyhmistä tulkinnoista, jotka eivät ole totta, eikä hän pysty kuuntelemaan järkevää perustelua alkamatta mesoamaan niin, että kuuntelu käy mahdottomaksi. Tuota on jatkunut kymmeniä vuosia ja sama kaava vain toistuu ja hän on tuonut esiin ettei kykene sitä ikinä muuttamaan. En voi vaikka kuinka monta vuosikymmentä elää jumissa tuollaisessa toisen jumiutuneessa päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on kysymys toisen ihmisten minusta tekemistä tyhmistä tulkinnoista, jotka eivät ole totta, eikä hän pysty kuuntelemaan järkevää perustelua alkamatta mesoamaan niin, että kuuntelu käy mahdottomaksi. Tuota on jatkunut kymmeniä vuosia ja sama kaava vain toistuu ja hän on tuonut esiin ettei kykene sitä ikinä muuttamaan. En voi vaikka kuinka monta vuosikymmentä elää jumissa tuollaisessa toisen jumiutuneessa päässä.

        Määrittelen tyhmyydeksi kaiken mistä aiheutuu minkään tasoista vahinkoa.
        Jos ajattelu- tai toimintatapani on aiheuttanut jotakin vahinkoa, olen ollut tyhmä.
        Yksinkertaista,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittelen tyhmyydeksi kaiken mistä aiheutuu minkään tasoista vahinkoa.
        Jos ajattelu- tai toimintatapani on aiheuttanut jotakin vahinkoa, olen ollut tyhmä.
        Yksinkertaista,

        Tyhmyys voi olla itsestä riippuvaa tai itsestä riippumatonta,
        Esimerkiksi aivovauriossa se on itsestä riippumatonta,
        Jos taas laiminlyö aivonsa henkisellä velttoudella, se on itseaiheutettua,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmyys voi olla itsestä riippuvaa tai itsestä riippumatonta,
        Esimerkiksi aivovauriossa se on itsestä riippumatonta,
        Jos taas laiminlyö aivonsa henkisellä velttoudella, se on itseaiheutettua,

        Kuitenkin aivovauriotakin voi korjata henkisellä aktiivisuudella, jos on sen verran
        aivoja jäljellä, että se mahdollistuu.


    • Anonyymi

      Jotenkin olen onnellinen kun törmään hyvään ajatteluun ja toimivaan moraaliseen kompassiin. On helpottavaa tietää että on autonomisia ja ajattelevia kypsiä ihmisiä vaikka eläisivätkin vaikeissa oloissa.

      • Anonyymi

        Kiitos.
        Tarvitsen itse nyt sitä kompassia myös, koska minut saatiin eksytettyä "metsään" aika pahasti, koska ei saa sanoa, että eräs henkilö on yksinkertaisesti väärässä. Aina välillä joku on kertakaikkiaan väärässä, ja kuka tahansa häntä kuuntelee tosissaan tulee olemaan väärässä itsekin. Tällaisen mennessä hyvin pitkälle, monenlaista haaveria voi päästä' tapahtumaan.
        Siksi se pitää voida sanoa ääneen, vaikka joku saisikin siitä mielipahaa, että on väärässä, koska muutoin vaikka kuinka monta ihmistä on turhaan väärässä. Ja se on varsin riskaapelia, jos niin annetaan mennä hyvin pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos.
        Tarvitsen itse nyt sitä kompassia myös, koska minut saatiin eksytettyä "metsään" aika pahasti, koska ei saa sanoa, että eräs henkilö on yksinkertaisesti väärässä. Aina välillä joku on kertakaikkiaan väärässä, ja kuka tahansa häntä kuuntelee tosissaan tulee olemaan väärässä itsekin. Tällaisen mennessä hyvin pitkälle, monenlaista haaveria voi päästä' tapahtumaan.
        Siksi se pitää voida sanoa ääneen, vaikka joku saisikin siitä mielipahaa, että on väärässä, koska muutoin vaikka kuinka monta ihmistä on turhaan väärässä. Ja se on varsin riskaapelia, jos niin annetaan mennä hyvin pitkään.

        Tämä nyt vaatii rohkeutta näin jo pää pyörälle saatettuna tämän henkilön toimesta itsevarmasti alkaa laittaa asioita kohdilleen, mutta mikään mukaan ei tässä tilanteessa kylläkään ole järkevää. Ei se voi niinkään mennä että kymmenien ihmisten pitää vain mielistellä yhtä henkilöä, joka on väärässä, jottei hän ilmene tyhmänä ja saa mielipahaa, koska olisi sivistymätöntä tuoda esiin, että näin tilanne on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä nyt vaatii rohkeutta näin jo pää pyörälle saatettuna tämän henkilön toimesta itsevarmasti alkaa laittaa asioita kohdilleen, mutta mikään mukaan ei tässä tilanteessa kylläkään ole järkevää. Ei se voi niinkään mennä että kymmenien ihmisten pitää vain mielistellä yhtä henkilöä, joka on väärässä, jottei hän ilmene tyhmänä ja saa mielipahaa, koska olisi sivistymätöntä tuoda esiin, että näin tilanne on.

        Kyllä on olemassa oikea ja väärä. Sitä se moraalinen kompassi varmaankin osaltaan tarkoittaa. Vaikika se oikea ja väärä ei ole mikään yksinkertainen kysymys muuta kuin periaatteelta, että ei saa vahingoittaa tai aiheuttaa vahinkoa, mutta kuinka se käytännössä ilmenee voi olla äärimmäisen mutkikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on olemassa oikea ja väärä. Sitä se moraalinen kompassi varmaankin osaltaan tarkoittaa. Vaikika se oikea ja väärä ei ole mikään yksinkertainen kysymys muuta kuin periaatteelta, että ei saa vahingoittaa tai aiheuttaa vahinkoa, mutta kuinka se käytännössä ilmenee voi olla äärimmäisen mutkikasta.

        Mun mielestä maailman epämiellyttämpiä tunnetiloja aiheuttaa seuraava;
        Kun älykkäämmäksi kykenevä henkilö joutuu alistumaan toisen henkilön kognitiiviseen virheeseen. En tiedä mitään muuta yhtä pelottavaa. Koska se voi johtaa siihen, että älykkäämpi henkilö joutuu kaikenlaisiin hankaluuksiin, joista hän tietää, että olisi kyennyt ne välttämään omalla älyllään, jos häntä ei olisi sosiaalisesti alistettu toisen henkilön kognitiiviseen virheeseen. Toi on kamalimman tuntuista mitä elämässäni tiedän,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä maailman epämiellyttämpiä tunnetiloja aiheuttaa seuraava;
        Kun älykkäämmäksi kykenevä henkilö joutuu alistumaan toisen henkilön kognitiiviseen virheeseen. En tiedä mitään muuta yhtä pelottavaa. Koska se voi johtaa siihen, että älykkäämpi henkilö joutuu kaikenlaisiin hankaluuksiin, joista hän tietää, että olisi kyennyt ne välttämään omalla älyllään, jos häntä ei olisi sosiaalisesti alistettu toisen henkilön kognitiiviseen virheeseen. Toi on kamalimman tuntuista mitä elämässäni tiedän,.

        Se, että kyseinen tymempi henkilö ei ole ikinä kyennyt ymmärtämään, eikä kykene, että mikä kyseistä älykkäämpää henkilöä vaivaa, ei ole ihmekään loogisesti ajatellen, koska se olisi hänelle teknisesti kognitiivisesti mahdotonta. Ja mahdottimaksi hön on sen itsekin todennut, mutta se ei tarkoita, että se älykkäämpi henkilö olisi hullu sen tuntemuksensa kanssa tuossa tilanteessa, vaikka se tyhmempi ei tavoita miksi se älykkäämpi jumittaa siinä omassa jutussaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että kyseinen tymempi henkilö ei ole ikinä kyennyt ymmärtämään, eikä kykene, että mikä kyseistä älykkäämpää henkilöä vaivaa, ei ole ihmekään loogisesti ajatellen, koska se olisi hänelle teknisesti kognitiivisesti mahdotonta. Ja mahdottimaksi hön on sen itsekin todennut, mutta se ei tarkoita, että se älykkäämpi henkilö olisi hullu sen tuntemuksensa kanssa tuossa tilanteessa, vaikka se tyhmempi ei tavoita miksi se älykkäämpi jumittaa siinä omassa jutussaan.

        Siksi, että sille älkkäämmälle on karmaisevaa elää sen tyhmemmän kognitiivisessa virheessä koko ajan tietäen että se on virhe pakotettuna elämään virheellisesti tietäen eläväbsä virheellisesti, mutta vastoin tahtoaan.
        Kuinka tuosta kuviosta pääsee ulos?
        Se tyhmempikin ehkä huomaan tuon älykkäämmän siinä elävän virheellisesti ja raivoaa siitä älykkäämmälle tajuamatta, että se johtuu sen älykkäämmän alistamisesta hänen omalle kognitiiviselle virheelleen. Ja siitä kuviosta ei päästä ulos, jos sitäå tyhmempää pitää suojella tajumasta elävänsä kognitiivisesti virheellisesti. Kaikki älykkäämmät joutuu siinä tyhmimmän armoille, Se ei ole järkevä toimintatapa-.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, että sille älkkäämmälle on karmaisevaa elää sen tyhmemmän kognitiivisessa virheessä koko ajan tietäen että se on virhe pakotettuna elämään virheellisesti tietäen eläväbsä virheellisesti, mutta vastoin tahtoaan.
        Kuinka tuosta kuviosta pääsee ulos?
        Se tyhmempikin ehkä huomaan tuon älykkäämmän siinä elävän virheellisesti ja raivoaa siitä älykkäämmälle tajuamatta, että se johtuu sen älykkäämmän alistamisesta hänen omalle kognitiiviselle virheelleen. Ja siitä kuviosta ei päästä ulos, jos sitäå tyhmempää pitää suojella tajumasta elävänsä kognitiivisesti virheellisesti. Kaikki älykkäämmät joutuu siinä tyhmimmän armoille, Se ei ole järkevä toimintatapa-.

        Mutta sitä tyhmempää eoi voi saada tajuamaan, koska kun keskutelussa tullaan siihen kohtaan, että hänen virheensä saattaisi paljastua, hän alkaa aivan hirveästi tunteellisesti mesoamaan saaden älykkäänkin hetkellisesti menettämään emotionaalista tasapainoaan sen johdosta, mikä on älykkäälle pelottavaa, koska hän tietää, että ei ole viisasta elää emotionaalisesti epätasapainoisesti, koska se voi tuottaa lisää virheitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sitä tyhmempää eoi voi saada tajuamaan, koska kun keskutelussa tullaan siihen kohtaan, että hänen virheensä saattaisi paljastua, hän alkaa aivan hirveästi tunteellisesti mesoamaan saaden älykkäänkin hetkellisesti menettämään emotionaalista tasapainoaan sen johdosta, mikä on älykkäälle pelottavaa, koska hän tietää, että ei ole viisasta elää emotionaalisesti epätasapainoisesti, koska se voi tuottaa lisää virheitä.

        Älykäs joka yksin kykenee emotionaaliseen tasapainoon ja varsin virheettömään kognitioon, ei sitten ajoittain siihenj pysty kyseisen tyhmemmän henkilön vaikuttaessa häneen hänen joutuessaan emotionaalisen ryöpytyksen kohteeksi tyhmemmän henkilöön kognitiiviseen virheeseen alistamiseksi,
        Sitten ympäristö ihmettelee mistä älykkään ihmisen ajoittaisissa virheissä on kysymys: tuosta jonka juuri kuvasin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älykäs joka yksin kykenee emotionaaliseen tasapainoon ja varsin virheettömään kognitioon, ei sitten ajoittain siihenj pysty kyseisen tyhmemmän henkilön vaikuttaessa häneen hänen joutuessaan emotionaalisen ryöpytyksen kohteeksi tyhmemmän henkilöön kognitiiviseen virheeseen alistamiseksi,
        Sitten ympäristö ihmettelee mistä älykkään ihmisen ajoittaisissa virheissä on kysymys: tuosta jonka juuri kuvasin,

        Siksi tuo kuvio nähdäkseni on loogisesti ymmärrttävä miten suunnattoman turhauttava tuo kuvio älykkäämmälle hehnkilölle on, ja miksi hänen yleisin negativiininen sosiaalinen tunteensa on turhautuminen,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi tuo kuvio nähdäkseni on loogisesti ymmärrttävä miten suunnattoman turhauttava tuo kuvio älykkäämmälle hehnkilölle on, ja miksi hänen yleisin negativiininen sosiaalinen tunteensa on turhautuminen,.

        Ihmiset sitten ihmettelevät tota älykkäämpää, että miksi hän ei ole vihainen tai kateellinen tilanteissa kuten muut, että onko hän jotenkin aivan tunteeton.
        Ei ei hän ole tunteeton, vaan siinä määrin viisas että tietää, että kannattaa elää emotionaalisesti tasapainoisesti, jotta kognitio toimii kunnolla, mutta hän kuitenkin koko ajan kokee turhautumista, että muut ympärillään ei ymmärrä tuota, ja sitten ryöpyttävät häntä emotionaalisesti ja kognitiivisilla virheillään, kunnes häntä alkaa pyörryttää ja hänelle itselleenkin tapahtunee hetkellinen kognitiivinen virhe, mikä on älykkäälle maailman epämiellyttävin asia: Kognitiivinen virhe, hyi kamala, ja hän itsekin joutuu niitä tekemään tahtomattaan sosiaalisen paineen vuoksi,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset sitten ihmettelevät tota älykkäämpää, että miksi hän ei ole vihainen tai kateellinen tilanteissa kuten muut, että onko hän jotenkin aivan tunteeton.
        Ei ei hän ole tunteeton, vaan siinä määrin viisas että tietää, että kannattaa elää emotionaalisesti tasapainoisesti, jotta kognitio toimii kunnolla, mutta hän kuitenkin koko ajan kokee turhautumista, että muut ympärillään ei ymmärrä tuota, ja sitten ryöpyttävät häntä emotionaalisesti ja kognitiivisilla virheillään, kunnes häntä alkaa pyörryttää ja hänelle itselleenkin tapahtunee hetkellinen kognitiivinen virhe, mikä on älykkäälle maailman epämiellyttävin asia: Kognitiivinen virhe, hyi kamala, ja hän itsekin joutuu niitä tekemään tahtomattaan sosiaalisen paineen vuoksi,.

        Tuo on mielestäni kutakuinkin maailman kamalin asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on mielestäni kutakuinkin maailman kamalin asia.

        Ja se tyhmempi ei tajua, että sille älykkäämmälle on todella turvatonta elää sen tyhmemmän ajatuksilla, koska luonnollisesti hän joutuu silloin koko ajan elämään tunteessa, etä niin käy huonosti, Ja hän tietää sen jo etukäteen, niin se on aivan hirveää tietäen alistua tuollaiseen.
        Se tyhmä kuitenkin aina vain haluaa mennä samaa rataa, vaikka on kokenut joka kerta käyneen huonosti, koska aivonsa ovat niin jumoutuneet että tuskin enää edes fyysisesti kykenee muuttamaan sittä rataa. Niin se älykäshän on tuhon tiellä, jos ei sano ei tuolle hommalle ja että se on tyhmää, vaikka se onkin vaikea ratkaisu empaattiselle ihmiselle,
        Mutta mitä muutakaan vois tehdä katkaistakseen sen huonon kierteen kuin toteamalla sen tyhmemmän tyhmäksi? Siinä mielessä sättivä professorikin on ymmärrettävä vaikka vaikuttaisi sättien sivystymättömälle, Tämän oman kokemukseni myötä tunnen myötätuntoa itseäni sättiviä professoreita kohtaan ja heidän on hyvin vaikeaa ymmärtää tuota itsepintaisen sydämellistä tunnettani heitä kohtaan, kun se vaan jatkuu ja jatkuu vaikka kuinka sättivät minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se tyhmempi ei tajua, että sille älykkäämmälle on todella turvatonta elää sen tyhmemmän ajatuksilla, koska luonnollisesti hän joutuu silloin koko ajan elämään tunteessa, etä niin käy huonosti, Ja hän tietää sen jo etukäteen, niin se on aivan hirveää tietäen alistua tuollaiseen.
        Se tyhmä kuitenkin aina vain haluaa mennä samaa rataa, vaikka on kokenut joka kerta käyneen huonosti, koska aivonsa ovat niin jumoutuneet että tuskin enää edes fyysisesti kykenee muuttamaan sittä rataa. Niin se älykäshän on tuhon tiellä, jos ei sano ei tuolle hommalle ja että se on tyhmää, vaikka se onkin vaikea ratkaisu empaattiselle ihmiselle,
        Mutta mitä muutakaan vois tehdä katkaistakseen sen huonon kierteen kuin toteamalla sen tyhmemmän tyhmäksi? Siinä mielessä sättivä professorikin on ymmärrettävä vaikka vaikuttaisi sättien sivystymättömälle, Tämän oman kokemukseni myötä tunnen myötätuntoa itseäni sättiviä professoreita kohtaan ja heidän on hyvin vaikeaa ymmärtää tuota itsepintaisen sydämellistä tunnettani heitä kohtaan, kun se vaan jatkuu ja jatkuu vaikka kuinka sättivät minua.

        Tuo voisi selittää sen, että monikin parhaista opettajistani on olleet sättiviä.
        Taideopettajarouvakin lapsuudessani hän oli hyvin rakastava ja lempeä ja halasi oppilaitaan ja oli hyvin sydämellinen, mutta polki jalkaa korollaan niin, että lattia paukkui kun ei käyttäydytty ihanteellisesti. Hän aina kunnolla polki sillä parkettia, kun tehtiin väärin,
        Se ei ole huono asia,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo voisi selittää sen, että monikin parhaista opettajistani on olleet sättiviä.
        Taideopettajarouvakin lapsuudessani hän oli hyvin rakastava ja lempeä ja halasi oppilaitaan ja oli hyvin sydämellinen, mutta polki jalkaa korollaan niin, että lattia paukkui kun ei käyttäydytty ihanteellisesti. Hän aina kunnolla polki sillä parkettia, kun tehtiin väärin,
        Se ei ole huono asia,.

        Saa tulla polkemaan mulle parkettia edelleen, jos huomataan minulla kognitiivinen virhe,
        Toivon ehdottomasti korjaavani kaikki sellaiset. Se on ihan ensimmäiseksi oma etuni,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa tulla polkemaan mulle parkettia edelleen, jos huomataan minulla kognitiivinen virhe,
        Toivon ehdottomasti korjaavani kaikki sellaiset. Se on ihan ensimmäiseksi oma etuni,.

        Mutta tosiaan selän takaa on turha valittaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tosiaan selän takaa on turha valittaa,

        Miksi puhua selän takaa ihmisestä, joka on näin valmis kohtamaan virheensä ja kokonaan mesoamatta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi puhua selän takaa ihmisestä, joka on näin valmis kohtamaan virheensä ja kokonaan mesoamatta?

        Minä pidän ääntä vain virheiden salaamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi puhua selän takaa ihmisestä, joka on näin valmis kohtamaan virheensä ja kokonaan mesoamatta?

        Noh professorin kanssa kävi niin, että asiani oli virheetön, mutta käytöksessäni oli virhe, joka johtui siitä, että professori ei suostunut kertomaan kuinka voisin korjata sen vaikka olin täysin halukas korjaamaan sen virheen. No en siten saanut sitä yhtä virhettä korjattua, enkä millään maailman keinolla saanut sitä virhettä anteeksi anteeksi pyytämälläkään, vaikka kaikki muu oli laadukasta,
        Tuossa minulle oltiin hyvin ankaria yhdestäkin virheestä.
        Mutta kyllä mulla silti on nyt hyvä mieli että virhe on nyt korjattu, vaikka ei varmaan professori edes korjattuna anna sitä anteeksi, Mutta näin virheiden korjaaminen on tie parempaan elämään,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh professorin kanssa kävi niin, että asiani oli virheetön, mutta käytöksessäni oli virhe, joka johtui siitä, että professori ei suostunut kertomaan kuinka voisin korjata sen vaikka olin täysin halukas korjaamaan sen virheen. No en siten saanut sitä yhtä virhettä korjattua, enkä millään maailman keinolla saanut sitä virhettä anteeksi anteeksi pyytämälläkään, vaikka kaikki muu oli laadukasta,
        Tuossa minulle oltiin hyvin ankaria yhdestäkin virheestä.
        Mutta kyllä mulla silti on nyt hyvä mieli että virhe on nyt korjattu, vaikka ei varmaan professori edes korjattuna anna sitä anteeksi, Mutta näin virheiden korjaaminen on tie parempaan elämään,.

        Voiko mitään ihanampaa olla kuin virheensä korjaaminen.
        Todella ihana tyydytyksen tunne kun se virhe korjaantuu ja poistuu pois päiväjärjestyksestä.
        Haluaisin aina olla korjaamassa virheitäni, jos vain pääsisin,
        Virheiden salaaminen on turhaa kiduttamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko mitään ihanampaa olla kuin virheensä korjaaminen.
        Todella ihana tyydytyksen tunne kun se virhe korjaantuu ja poistuu pois päiväjärjestyksestä.
        Haluaisin aina olla korjaamassa virheitäni, jos vain pääsisin,
        Virheiden salaaminen on turhaa kiduttamista.

        Kuulostaa painajaismaiselta elämältä. Se voisi olla hyvä pohja jollekin psykososiaaliselle trillerille. Siinä on myös joitain yhtymäkohtia omiin kokemuksiini. On varmasti haastavaa pysyä tasapainossa tuollaisessa paineessa.

        Mielestäni professorisi kuulostaa kuitenkin kohtuuttomalta yltiöpäisine sättimisineen. Olet kyllä vahva ihminen kun jaksat sen kääntää noin kivuttomasti eduksesi. Minusta kuitenkin virheitä voi korjata lempeämminkin. Kyllä suht hyväpäiselle menee vähemmästäkin perille. Eri asia sitten henkilöt joissa ei vuosikausiin useista huomautuksista huolimatta tapahdu muutosta. Silloin on ehkä hyvä vaihtaa seuraa ihan oman hyvinvoinnin takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa painajaismaiselta elämältä. Se voisi olla hyvä pohja jollekin psykososiaaliselle trillerille. Siinä on myös joitain yhtymäkohtia omiin kokemuksiini. On varmasti haastavaa pysyä tasapainossa tuollaisessa paineessa.

        Mielestäni professorisi kuulostaa kuitenkin kohtuuttomalta yltiöpäisine sättimisineen. Olet kyllä vahva ihminen kun jaksat sen kääntää noin kivuttomasti eduksesi. Minusta kuitenkin virheitä voi korjata lempeämminkin. Kyllä suht hyväpäiselle menee vähemmästäkin perille. Eri asia sitten henkilöt joissa ei vuosikausiin useista huomautuksista huolimatta tapahdu muutosta. Silloin on ehkä hyvä vaihtaa seuraa ihan oman hyvinvoinnin takia.

        Kun elää elämänsä jollekin epä-älylliselle ihmiselle älynsä alistettuna, elämän hirvein kärsimys on älyn alistaminen epä-älylliselle, Vaikka ei olisi kovin älykäskään älykäs se älyllinen intohimo voittaa kaikki intohimot, eikä osaa romanttisestikaan haaveilla kuin jostain kaikkein älyllisimmistä professoreista unelmoiden älyllisesti supermutkikkaasta kirjeestä professorilta, joka tuntuis maailman suurimmalta rakkauden osoitukselta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun elää elämänsä jollekin epä-älylliselle ihmiselle älynsä alistettuna, elämän hirvein kärsimys on älyn alistaminen epä-älylliselle, Vaikka ei olisi kovin älykäskään älykäs se älyllinen intohimo voittaa kaikki intohimot, eikä osaa romanttisestikaan haaveilla kuin jostain kaikkein älyllisimmistä professoreista unelmoiden älyllisesti supermutkikkaasta kirjeestä professorilta, joka tuntuis maailman suurimmalta rakkauden osoitukselta,

        Jostakin syystä ihmiset eivät koskaan ole minulle armollisia niin on ollut välttämätöntä kasvattaa vaatimusten edellyttämä luonne, Professorillekaan ei auttanut edes itku.
        Niin ei siinä muu auttanut kun kääntää asiaa niin, että sättivät professorit ovat hyvä juttu.
        Ja laittaa itsensä kovaan aivotreeniin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa painajaismaiselta elämältä. Se voisi olla hyvä pohja jollekin psykososiaaliselle trillerille. Siinä on myös joitain yhtymäkohtia omiin kokemuksiini. On varmasti haastavaa pysyä tasapainossa tuollaisessa paineessa.

        Mielestäni professorisi kuulostaa kuitenkin kohtuuttomalta yltiöpäisine sättimisineen. Olet kyllä vahva ihminen kun jaksat sen kääntää noin kivuttomasti eduksesi. Minusta kuitenkin virheitä voi korjata lempeämminkin. Kyllä suht hyväpäiselle menee vähemmästäkin perille. Eri asia sitten henkilöt joissa ei vuosikausiin useista huomautuksista huolimatta tapahdu muutosta. Silloin on ehkä hyvä vaihtaa seuraa ihan oman hyvinvoinnin takia.

        Joo tommonen psykososiaalinen trilleri on oikeesti meneillään,
        Mun aivot ovat huomattavasti suurempien vaatimusten alla kuin keskivertokansalaisen, moninkertaisesti. Niin tässä nyt sitten treenaan "aivolihasta", ei tässä muukaan auta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo tommonen psykososiaalinen trilleri on oikeesti meneillään,
        Mun aivot ovat huomattavasti suurempien vaatimusten alla kuin keskivertokansalaisen, moninkertaisesti. Niin tässä nyt sitten treenaan "aivolihasta", ei tässä muukaan auta,

        Jos minusta tulee keskivertoa älykkäämpi, ei se mikään ihme ole kun näin kovaa treenaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minusta tulee keskivertoa älykkäämpi, ei se mikään ihme ole kun näin kovaa treenaa.

        Toivotaan, että saisin tästä edes sen hyödyn lopulta, kun kovan rääkin ovat laittaneet aivosuoritukselleni. Että kun tän rääkin joskus meen läpi, niin on sitten kovemmat aivot,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun elää elämänsä jollekin epä-älylliselle ihmiselle älynsä alistettuna, elämän hirvein kärsimys on älyn alistaminen epä-älylliselle, Vaikka ei olisi kovin älykäskään älykäs se älyllinen intohimo voittaa kaikki intohimot, eikä osaa romanttisestikaan haaveilla kuin jostain kaikkein älyllisimmistä professoreista unelmoiden älyllisesti supermutkikkaasta kirjeestä professorilta, joka tuntuis maailman suurimmalta rakkauden osoitukselta,

        Taidat nyt vähän yli-ihannoida professoreja? Mahtaako he jaksaa professoroida päivän jälkeen kotonakin. Tuskin se mitään jatkuvaa älyn ilotulitusta on heilläkään. Sitä paitsi suuri osa tehtävistä heillä on varmaan jotain kuivaa hallintoa yms. ei niin kiinnostavaa. Varmaan tiettyä homologiaa voi olla vapaa-aikaan mutta kai nekin sohvaperunoita voi olla. Minusta ainakin olisi raskasta esim. analysoida joka katsottu elokuva perin juurin joka kerta kun haluais vaan nauttia ja eläytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat nyt vähän yli-ihannoida professoreja? Mahtaako he jaksaa professoroida päivän jälkeen kotonakin. Tuskin se mitään jatkuvaa älyn ilotulitusta on heilläkään. Sitä paitsi suuri osa tehtävistä heillä on varmaan jotain kuivaa hallintoa yms. ei niin kiinnostavaa. Varmaan tiettyä homologiaa voi olla vapaa-aikaan mutta kai nekin sohvaperunoita voi olla. Minusta ainakin olisi raskasta esim. analysoida joka katsottu elokuva perin juurin joka kerta kun haluais vaan nauttia ja eläytyä.

        Joo olen kyllä huomannut että akateemiset filosofit ei välttämättä filosofoi ympäri vuorokauden kuten minä. Se oli hieman pettymys. Minä olen filosofi aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo olen kyllä huomannut että akateemiset filosofit ei välttämättä filosofoi ympäri vuorokauden kuten minä. Se oli hieman pettymys. Minä olen filosofi aina.

        Mua ei koskaan väsytä filosofoida, Voisi edes joku professori kokeilla kummalta loppuu filosofiat ensin. Haluaisin sellaista hauskuutta elämään-.


    • Anonyymi

      Kenen totuuksia .?
      Itsepä ne ehkä tietää asiansa parhaiten ilman että pitäisi toisten totuuksiin uskoa.
      Neuvoa voi kysyä jos ei tiedä jotain asiaa, muuten ei

    • Anonyymi

      Jo on sekava ja huonosti taustatietoja sisältävä aloitus. Ketju, jota on pitkitetty laittamalla lyhyitä lauseenpätkiä, ilmeisesti aloittajalta. Jos kirjoittaja on oikeasti akateemisella alalla, niin aika huonoa kirjakieltä kirjoittaa. Onko tämä oikeasti tehty vakavissaan, vai trollausmielessä?

      • Anonyymi

        Tämä on tehty puoliksi vakavissaan ja puoliksi hölötyksenä hölöpalstalle,
        En ole akateeminen henkilö, ja en jaksa kirjoittaa kirjakieltä kuin silloin, jos teen jotakin akateemista. Johtuu neuroepätyypillisyydestäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on tehty puoliksi vakavissaan ja puoliksi hölötyksenä hölöpalstalle,
        En ole akateeminen henkilö, ja en jaksa kirjoittaa kirjakieltä kuin silloin, jos teen jotakin akateemista. Johtuu neuroepätyypillisyydestäni.

        Olen neuroepätyypillinen henkilö jokas kuitenkin osaa akateemista paremmin kuin hölöä-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen neuroepätyypillinen henkilö jokas kuitenkin osaa akateemista paremmin kuin hölöä-

        Kirjakieli on kadonnut siinä kun olen lukenut niin paljon englantia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjakieli on kadonnut siinä kun olen lukenut niin paljon englantia

        Vääntelen tosijutut nettiin hölöksi ja anonyymiksi,
        jotta sitä ei voida tulkita jotakuta loukkaavaksi väitetyksi faktaksi,.
        Joten tässäkin on oma järkensä, että se on sekä totta , että trollia.

        Huonopuoli tässä on se, että jos joku tunnistaa ja luulee ettö olen aivan vakavissaan näin tyylitön.


    • Anonyymi

      - Ja saman asian älytöntä jankkaamista. Lisäksi minkään opettajan aggressiivisuus, tai oppilaan nolaaminen ei ole todellakaan mikään osoitus ja merkki mistään älykkyydestä, vaan mm. huonosta stressinsietokyvystä, ja tietyn stressi ja luonnetyypin omaamisesta ja oman käytöksen hallinnan puutteesta. Varsin tyhmästä aiheesta tehty keskustelualoitus.

      • Anonyymi

        Mun mielestäö ei ole tämä minun aihe tyhmä, koska tätä ne arjen vaikeudet on.
        Kuinka yhtäö aikaa selvitä sättivistä professoreista ja liian tyhmän henkilön kanssa.
        Kun tyhmähä'n ei tajua millään keinolla,.


      • Anonyymi

        kiva kommentti kuitenkin :)
        että rennosti sanot tyhmäksi jos siltä tuntuu.


    • Anonyymi

      Maailmanmenoista ei kannata olla pahoilla mielin vaan valita oikein. Se hetki on nyt.

    • Anonyymi

      Käsittääkseni tieteelliset toimijat on aika konservatiivisia käsityksiltään ja muutoinkin. Perivät käsitteet ja maailmankuvat edellisiltään. Tieteilijäksi tulo vaatii ennenkaikkea perslihaksia. Sinuna aloittaja kääntyisin taiteilijoiden puoleen.

      • Anonyymi

        Joo mulla oikeesti jäi opiskelu kesken, koska istuminen oli liian rankkaa. :)
        Se on ihan totta että se istuminen siinä otti koville, Pitäisi edes lootus asennossa saada istuu opistellessa. Etäopinnot sujuu minulta hyvin kun voi istua missä asennossa. vain,
        Numerot todella ovat kiinni istumisesta,


      • Anonyymi

        Jähmeitä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jähmeitä on.

        Tiede on kuin hämäläiset. Oikeassa mutta liian myöhään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiede on kuin hämäläiset. Oikeassa mutta liian myöhään.

        Minervan pöllö lähtee liikkeelle vasta hämärän laskeuduttua.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe