än svenska. Och deras språkkunskaper är inte ens bra i svenska. Alexander Stubb är ett undantag, han talar flera språk flytande.
Jag har inte träffat en finlandssvensk som har goda språkkunskaper i ett annat språk
33
69
Vastaukset
- Anonyymi
Mer uppmärksamhet bör ägnas svenskspråkig utbildning i Finland.
- Anonyymi
Särskilt deras finska språkkunskaper är ofta extremt dåliga.
- Anonyymi
Därför kräver de hela tiden separata svenskspråkiga tjänster.
- Anonyymi
Det kommer att kosta fruktansvärt mycket. Den finska staten har inte längre pengar för sådan dumhet.
- Anonyymi
Det enda rimliga sättet att lösa detta är att göra Finland officiellt enspråkigt, på samma sätt som Sverige.
- Anonyymi
Du vet säkert att det bor fler ättlingar till finska invandrare i Sverige än det finns finlandssvenskar i Finland. Ändå är Sverige officiellt ett enspråkigt land.
- Anonyymi
Ehkä ei kannata yleistää koska noita 10 L:n ylioppilaita löytyy muualtakin kuin suomenkielisistä lukioista:
Tämän kevään laudatur-ennätys kirjoitettiin Kauniaisissa sijaitsevassa Gymnasiet Grankulla samskolassa. Ruotsinkielisen lukion abiturientti sai L:n kaikesta, minkä kirjoittikin eli yhteensä kymmenestä aineesta.Sandelin kirjoitti kirjoituksissa ruotsin äidinkielenä, suomen toisena kotimaisena kielenä, pitkän englannin, lyhyen saksan, pitkän matematiikan, fysiikan, kemian, biologian, terveystiedon ja yhteiskuntaopin.- Anonyymi
Det är spaltens advokat som igen utmärker sig hans mission är att smutskasta allt som svenskt.
- Anonyymi
Ei merkitse mitään. Ruotsin kielellä on helpompi ylioppilastutkinto kuin suomalaisilla.
Ylioppilaskoe suomen- ja ruotsinkielisellä puolella ovat erilaiset.
Se on sitä varten kun ne eivät muuten pärjää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Det är spaltens advokat som igen utmärker sig hans mission är att smutskasta allt som svenskt.
Hurså? Jag älskar svenska språket. Jag har studerat svenskt språk och litteratur i Stockholm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurså? Jag älskar svenska språket. Jag har studerat svenskt språk och litteratur i Stockholm.
Jag hade nyligen som kund en korkad svensktalande dam som pratade svenska sämre än jag. Hon gick verkligen inte med på att byta till finska, även om det ibland var svårt för mig att förstå vad fan hon egentligen menade. Hennes finska var klart bättre än svenska.
- Anonyymi
Minä olen elämässäni tavannut paljon kielitaitoista suomalaisia, sekä suomen- että ruotsinkielisiä. Olen itse korkeakoulutettu ja kielitaitoinen ja myös tuttuni ovat pääosin korkeasti koulutettuja ja kielitaitoisia. Tällä en tarkoita, että vain korkeakoulutettu voi osata kieliä, vaan kyllä kielten osaaminen ja oppiminen on kaikkien ulottuvilla, jos vain halua riittää.
- Anonyymi
Skriv nu samma sak på svenska så kan jag ge dig ett expertutlåtande om dina språkkunskaper.
- Anonyymi
Et ole. Kukaan maisteri ei ilmoita olevansa "korkeakoulutettu" ja kielitaitoinen.
Et edes tiedä, mitä se tarkoittaa. Naurattaa nuo sinun tarinasi.
En tiedä, miksi olet täällä, mutta jokin asia tässä maailmassa on täysin varmaa, niin se on tämä.
Samma på svenska.
- Anonyymi
Tämä aloitus kertoo enemmän aloittajasta, kuin siitä, että Suomessa ei osattaisi kieliä.
Aloittaja on todennäköisesti hyvin iäkäs henkilö, ja on varsin yleistä, että vanhimmissa ikäluokissa laajempi kielitaito on suppea. Usein osataan vain omaa äidinkieltä.
Todennäköisesti aloittaja asuu myös ympäristössä, jossa kielten osaamisella ei ole merkitystä tai vain vähän, kuten maaseudun pikkupaikkakunnilla, jossa on harjoitettu maanviljelystä tai kalastusta.
Yleisesti voi todeta, että ruotsinkieliset osaavat ruotsin lisäksi usein sujuvasti suomea ja englantia. Kolmen kielen taito on jo varsin hyvä kielitaito.
Aloittajan väittämät eivät siis pidä paikkaansa.- Anonyymi
Ja, han kan tydligen inget annat språk än svenska. Finlandssvenska äldre som bor på landsbygden har ofta otillräckliga språkkunskaper.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja, han kan tydligen inget annat språk än svenska. Finlandssvenska äldre som bor på landsbygden har ofta otillräckliga språkkunskaper.
Se, onko kielitaito riittämätön, vai ei, riippuu tilanteesta ja siitä, miten henkilö itse sen kokee. Olen tavannut esim. Turun saaristossa 100% ruotsinkielisiä. Kyllä he pärjäävät.
- Anonyymi
Detta är en svenskspråkig kedja. Här ska du bara skriva på svenska.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Detta är en svenskspråkig kedja. Här ska du bara skriva på svenska.
Här finns inga skilda svenska eller finska kedjor,man kan använda vilket språk man vill,du ska inte komma hit och kommendera och ställa till bråk.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Här finns inga skilda svenska eller finska kedjor,man kan använda vilket språk man vill,du ska inte komma hit och kommendera och ställa till bråk.
Är det inte bättre att du åker tillbaks till Stockholm,där får du använda din rikssvenska av hjärtans lust.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Men jag vill ha service på mitt modersmål svenska. Jag har en laglig rätt att göra det. Om samtalspartnerna inte kan skriva på svenska måste de använda tolk.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, onko kielitaito riittämätön, vai ei, riippuu tilanteesta ja siitä, miten henkilö itse sen kokee. Olen tavannut esim. Turun saaristossa 100% ruotsinkielisiä. Kyllä he pärjäävät.
Jag tror att jag är väl uppfattad som svensk. Men du behöver lära dig svenska om du vill delta i den här diskussionen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Men jag vill ha service på mitt modersmål svenska. Jag har en laglig rätt att göra det. Om samtalspartnerna inte kan skriva på svenska måste de använda tolk.
Här har du ingen rätt att få service på svenska.Det borde du som "advokat " veta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jag tror att jag är väl uppfattad som svensk. Men du behöver lära dig svenska om du vill delta i den här diskussionen.
Minä käytän tällä palstalla sitä kieltä, jota haluan käyttää. Minä en käytä sitä kieltä, jota sinä käsket käyttämään. Minä en siis ota käskyjä sinulta vastaan. Yritä sisäistää tämä asia, jotta voit keskustella muiden kanssa normaalisti. Jos et kykene siihen, poistu palstalta muita häiritsemästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Är det inte bättre att du åker tillbaks till Stockholm,där får du använda din rikssvenska av hjärtans lust.
Det låter åtminstone mer civiliserat än muminsvenska.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä käytän tällä palstalla sitä kieltä, jota haluan käyttää. Minä en käytä sitä kieltä, jota sinä käsket käyttämään. Minä en siis ota käskyjä sinulta vastaan. Yritä sisäistää tämä asia, jotta voit keskustella muiden kanssa normaalisti. Jos et kykene siihen, poistu palstalta muita häiritsemästä.
Av samma åsikt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Finland är officiellt ett tvåspråkigt land. Om du inte vill skriva här på svenska måste du be myndigheterna om tolkningshjälp.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Finland är officiellt ett tvåspråkigt land. Om du inte vill skriva här på svenska måste du be myndigheterna om tolkningshjälp.
Det finns ingen lag som säger att man måste få tolkningshjälp på skvallerspalt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, ja mikään laki ei velvoita myöskään vastaamaan trollille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jag håller med.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jag håller med.
Absolut så.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Detta är en allvarlig brist i lagstiftningen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1262073
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1301543En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k941408- 631244
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1401181The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121111Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall223932- 155895
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57813Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20779