Inkoosss venepaikkojen osakkeiden myynti käynnistyi

Anonyymi-ap

212

3154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiinnostaa

    • Anonyymi

      Eikös tuollainen ole aika hankala joka kerran kun vaihtaa eri kokoiseen veneeseen?
      Kun vaihtaa suurempaan, omistaa paikan johon uusi vene ei mahdu, eikä vanhasta paikasta saa helposti ja nopeasti rahoja myydessä takaisin.
      Pitäisi omistaa osakkeita, jotka oikeuttavat tiettyyn metrimäärään venepaikkaa, siten ettei paikka riipu siitä minkä osakkeen omistaa. Silloin voisi vaan ostaa hieman lisää osakkeita, ja saisi niitä vastaan leveämmän paikan.

      • Anonyymi

        Sähän oikein välkky olet...


      • Anonyymi

        Voihan niitä aisoja helposti vähän siirtää. Kymmenen senttiä molemmilta puolilta niin jo mahtuu. Ei tarvitse kun vain muutamaa pulttia avata.


    • Anonyymi

      Ihan mielenkiintoinen mahdollisuus pääkaupunkiseudun veneilijöillekin, jos osakkeita riittää. Venepaikkayhtiö ei näyttäisi tarjoavan paikkojen lisäksi mitään muita palveluja kuten nostoja/laskuja, talvitelakointia, mastojen sälytystä ym. Se arveluttaa.

      • Anonyymi

        Palveluja? Tarjoaako noitakaan? Ei käsittääkseni.


      • Anonyymi

        Niin. Eihän pk-seudulla ole laituripaikoista pulaa vaan nimenomaan talvisäilytyspaikoista. Miksi veisin veneeni kesäksi pidemmän matkan päähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Eihän pk-seudulla ole laituripaikoista pulaa vaan nimenomaan talvisäilytyspaikoista. Miksi veisin veneeni kesäksi pidemmän matkan päähän?

        Koska Porkkalanselän tuolla puolen on parempi veneilysaaristo.


      • Anonyymi

        Tämä onkin venepaikka, ei pursiseura tai venekerho. Me ei sinakaan tarvita tai haluta mitään muuta kuin laituripaikka ja Inkoo on siihen loistava sijainti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä onkin venepaikka, ei pursiseura tai venekerho. Me ei sinakaan tarvita tai haluta mitään muuta kuin laituripaikka ja Inkoo on siihen loistava sijainti

        SIIS HÄÄÄÄH????

        Tarkoittaako tää ettei tuolla Inkoossa nyt sit oo niitä mastovajapälliköitä ja katsastajia ja lippuheraldikkoja mitä kaikkia paskantärkeitä näitä nyt olikaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Eihän pk-seudulla ole laituripaikoista pulaa vaan nimenomaan talvisäilytyspaikoista. Miksi veisin veneeni kesäksi pidemmän matkan päähän?

        Minä vein veneeni Paraisille. Kaksi tuntia pihasta veneen viereen. Siinä ajassa purkkarilla kyntää ikuiseen vastatuuleen Stadista about Pentalan lounaispuolelle. Syksyllä ja keväällä voi tehdä vaikka to ilta-su ilta -purjehduksia Jurmoon, Utöseen, Kökariin, Isokarille.

        2 metrin syväys matalan veden aikana voi olla hankala yhtälö Inkoossa. Sinne tulee vain 1.9m väylä ja tiedän kokemuksesta että siellä on kynnetty pohjaa monet kerrat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vein veneeni Paraisille. Kaksi tuntia pihasta veneen viereen. Siinä ajassa purkkarilla kyntää ikuiseen vastatuuleen Stadista about Pentalan lounaispuolelle. Syksyllä ja keväällä voi tehdä vaikka to ilta-su ilta -purjehduksia Jurmoon, Utöseen, Kökariin, Isokarille.

        2 metrin syväys matalan veden aikana voi olla hankala yhtälö Inkoossa. Sinne tulee vain 1.9m väylä ja tiedän kokemuksesta että siellä on kynnetty pohjaa monet kerrat.

        Parainen on varmasti ihan ok. Riippuu ihan missäpäin kenelläkin on intressit ja tarve sille veneelle. Mökkeilen Raaseporissa, joten minulle Parainen olisi yhtä fiksu kuin Kotka tai Pori, riippumatta siitä kuinka hienot septitankit siellä on.


    • Anonyymi

      Onhan siellä kahvila.

      • Anonyymi

        Ja ALKO!🍻


      • Anonyymi

        Useampi. Ja se S-market on oikeasti aika iso. Kodin tavaratalo on aika samantyylinen ku joku Tarjoustalo, Tokmanni tms.


    • Anonyymi

      Kun aloittaja kerran mainostat osakkeita, niin kerropa mitä sillä saa? Mikä tuolla on syväys? Pääsenkö 2m syväyksellä edes laituriin jos ostan teiltä osakkeen?

      Jos huhupuheisiin on uskominen, niin Inkoossa on 1,8m syväykselläkin jääty pohjasta kiinni.

      Missä ja miten nostot ja talvisäilytys?

      • Anonyymi

        Mitä itse katsoin myyntiesitettä niin on 2m syväyksellä ja toinen puuli 2,5 m syväyksellä. Inkoossa vaikuttaa useampi säilytys-/ huoltotelakka.


      • Anonyymi

        Niin, kun veden korkeus on -0,5m ei joka paikkaan enään pääse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kun veden korkeus on -0,5m ei joka paikkaan enään pääse.

        Eikö syvyydet ilmoiteta aina niin että teoreettisen matalimman veden aikaan ilmoitettu syvyys on yhä voimassa? Eli ilmoitettu on aina minimi.


      • Anonyymi

        Septiä tyhjentämään ja tankkaamaan tarvitsen pyörät alle. Pohjaton muta on alle metrin syvyydessä.

        Toisaalta laituri on aina tukossa veneistä, joiden omistajia ei ole missään, joten et muutenkaan pääse niitä käyttämään.


      • Anonyymi

        Ruopattu 2,5m


    • Anonyymi

      Ei kannata viedä sinne, jos terästehdas rakentuu, niin on vene aina paskanen useastakin syystä.

      • Anonyymi

        Jos rakentuu...🤣ja joulupukkikin on totta.

        Lokkien paskat ovat kieltämättä aika usein ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rakentuu...🤣ja joulupukkikin on totta.

        Lokkien paskat ovat kieltämättä aika usein ongelma.

        Ei ollut yhtään meillä koko viime kesänä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut yhtään meillä koko viime kesänä

        Ei ollut yhtään meillä jouluaattona.


    • Anonyymi

      Paikkana Inkoo on ihan mukava, mutta ei siellä montaa päivää viitsi viettää. Sataman kahvijan märällä puolella on vakioporukka, joiden veneet estää tankkaamisen joten polttoainetta on turha kuvitella saavansa muualta kuin Barosundista, joka ei ole onneksi kaukana.

      • Anonyymi

        Ai vakioporukka? Ilmeisen paljon siellä notkut jos osaat noin sanoa? Taidat olla joku paikallinen spuge joka vastustaa kaikkea kehitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai vakioporukka? Ilmeisen paljon siellä notkut jos osaat noin sanoa? Taidat olla joku paikallinen spuge joka vastustaa kaikkea kehitystä.

        En kuulu siihen remmiin, mutta kyllä, olen paikallinen.

        Kesällä märän puolen porukka tukkii tankkauslaiturin ja jää vetämään olutta. Huutelevat hävytyömyyksiä, jos pyytää siirtämään venettä ja uhkaavat väkivallalla, jos yrittää itse siirtää niitä edes sen verran, että mahtuu tankaamaan.

        Muuten satama on ihan ok, kunhan ei tarvitse poltoainetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kuulu siihen remmiin, mutta kyllä, olen paikallinen.

        Kesällä märän puolen porukka tukkii tankkauslaiturin ja jää vetämään olutta. Huutelevat hävytyömyyksiä, jos pyytää siirtämään venettä ja uhkaavat väkivallalla, jos yrittää itse siirtää niitä edes sen verran, että mahtuu tankaamaan.

        Muuten satama on ihan ok, kunhan ei tarvitse poltoainetta.

        Se on katsos niin, että ketään ei kiinnosta ABC:n polttoainemyynnin valvonta.
        Jos juopporemmin pitäisi maksaa venepaikkamaksu, niin ei riitä raha kaljaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on katsos niin, että ketään ei kiinnosta ABC:n polttoainemyynnin valvonta.
        Jos juopporemmin pitäisi maksaa venepaikkamaksu, niin ei riitä raha kaljaan.

        Septiähän Inkoossa ei ole saanut tyhjennettyä vuosiin. Aina joku pitää siinä venettä koko päivän.

        Tuntuu olevan niin, että jos jollain on viiden metrin vene, se katsoo laituriin mahtuvan hyvin toisen viiden metrin veneen eikä aidosti ymmärrä, ettei veneet ole saman kokoisia. Ei se tajua sitä, vaikka näkisi muita isompia veneitä rutakon toisella puolella

        Huoltoaseman luona oleva rutakko on ehkä metrin syvyinen ja silloinkin pohjasta nouseva muju tukkii suodattimet.

        Jos septi-imuria ei saa muualle ja polttoainelaituria vapaaksi, niin Inkoon marinasta tulee vittumaimen käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kuulu siihen remmiin, mutta kyllä, olen paikallinen.

        Kesällä märän puolen porukka tukkii tankkauslaiturin ja jää vetämään olutta. Huutelevat hävytyömyyksiä, jos pyytää siirtämään venettä ja uhkaavat väkivallalla, jos yrittää itse siirtää niitä edes sen verran, että mahtuu tankaamaan.

        Muuten satama on ihan ok, kunhan ei tarvitse poltoainetta.

        Mulla ei ainakaan kertaakaan ongelmia kun tankkasin busterin aika usein Inkoossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Septiähän Inkoossa ei ole saanut tyhjennettyä vuosiin. Aina joku pitää siinä venettä koko päivän.

        Tuntuu olevan niin, että jos jollain on viiden metrin vene, se katsoo laituriin mahtuvan hyvin toisen viiden metrin veneen eikä aidosti ymmärrä, ettei veneet ole saman kokoisia. Ei se tajua sitä, vaikka näkisi muita isompia veneitä rutakon toisella puolella

        Huoltoaseman luona oleva rutakko on ehkä metrin syvyinen ja silloinkin pohjasta nouseva muju tukkii suodattimet.

        Jos septi-imuria ei saa muualle ja polttoainelaituria vapaaksi, niin Inkoon marinasta tulee vittumaimen käyttää.

        ”Aina joku pitää siinä venettä koko päivän.”

        No melko pitkällä vieterillä olet sitten siinä aika useasti jonottanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kuulu siihen remmiin, mutta kyllä, olen paikallinen.

        Kesällä märän puolen porukka tukkii tankkauslaiturin ja jää vetämään olutta. Huutelevat hävytyömyyksiä, jos pyytää siirtämään venettä ja uhkaavat väkivallalla, jos yrittää itse siirtää niitä edes sen verran, että mahtuu tankaamaan.

        Muuten satama on ihan ok, kunhan ei tarvitse poltoainetta.

        Kas kun minäkin olen paikallinen enkä ole koskaan tuollaista ongelmaa kohdannut. Mistähän se johtuu?

        Muutenkin aika erikoista että sanot olevasi paikallinen ja että ei siellä montaa päivää viitsi viettää, mutta samalla sinulla on noin vankka näkemys asioista. Notkut siis satamassa koko ajan vitutus päällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kun minäkin olen paikallinen enkä ole koskaan tuollaista ongelmaa kohdannut. Mistähän se johtuu?

        Muutenkin aika erikoista että sanot olevasi paikallinen ja että ei siellä montaa päivää viitsi viettää, mutta samalla sinulla on noin vankka näkemys asioista. Notkut siis satamassa koko ajan vitutus päällä?

        Sinulla ei ole venettä, siksi olet pihalla.

        Käsi sydämelle: kuinka moneksi päiväksi Inkoon keskustassa on tekemistä tai nähtävää?
        Kirkko on kiva ja kirjastokin on ja pari kahvilaa. Siinäpä se. Ei riitä virikkeitä moneksi päiväksi.

        Omakotitalossa on tietenkin aina laittamista ja perheen ja ystävien kanssa voi viettää aikaa, mutt veneellä on harvoin ne kaikki mukana.

        En missään nimessä vastusta satamaa, mutta noin monelle venepaikalle pitää tarjota toimivat palvelut. Nykyinen septi-imuri ja ABC eivät täytä niitä koska oja, missä ne ovar, on matala, kapea ja laituri on aina muussa käytössä.

        Pistäkää nekin asiat kuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole venettä, siksi olet pihalla.

        Käsi sydämelle: kuinka moneksi päiväksi Inkoon keskustassa on tekemistä tai nähtävää?
        Kirkko on kiva ja kirjastokin on ja pari kahvilaa. Siinäpä se. Ei riitä virikkeitä moneksi päiväksi.

        Omakotitalossa on tietenkin aina laittamista ja perheen ja ystävien kanssa voi viettää aikaa, mutt veneellä on harvoin ne kaikki mukana.

        En missään nimessä vastusta satamaa, mutta noin monelle venepaikalle pitää tarjota toimivat palvelut. Nykyinen septi-imuri ja ABC eivät täytä niitä koska oja, missä ne ovar, on matala, kapea ja laituri on aina muussa käytössä.

        Pistäkää nekin asiat kuntoon.

        Minulla on vene Kirkkonummella, mutta miksi minua kiinnostaisi esim. Kirkkonummen nähtävyydet??? Veljelläni on venepaikka Espoossa, mutta eipä häntäkään sinne ole Espoon nähtävyydet vetänyt. Eikä ole edes bensistä vieressä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Aina joku pitää siinä venettä koko päivän.”

        No melko pitkällä vieterillä olet sitten siinä aika useasti jonottanut.

        Tuo Anonyymi on ilmeisesti se "joku".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole venettä, siksi olet pihalla.

        Käsi sydämelle: kuinka moneksi päiväksi Inkoon keskustassa on tekemistä tai nähtävää?
        Kirkko on kiva ja kirjastokin on ja pari kahvilaa. Siinäpä se. Ei riitä virikkeitä moneksi päiväksi.

        Omakotitalossa on tietenkin aina laittamista ja perheen ja ystävien kanssa voi viettää aikaa, mutt veneellä on harvoin ne kaikki mukana.

        En missään nimessä vastusta satamaa, mutta noin monelle venepaikalle pitää tarjota toimivat palvelut. Nykyinen septi-imuri ja ABC eivät täytä niitä koska oja, missä ne ovar, on matala, kapea ja laituri on aina muussa käytössä.

        Pistäkää nekin asiat kuntoon.

        "Käsi sydämelle: kuinka moneksi päiväksi Inkoon keskustassa on tekemistä tai nähtävää?
        Kirkko on kiva ja kirjastokin on ja pari kahvilaa. Siinäpä se. Ei riitä virikkeitä moneksi päiväksi."

        Tässä kai markkinoitiin venepaikkoja kotisatamaksi, eli veneen säilytykseen sinä aikana kun itse on muualla. Kysymys ei ollut Inkoon markkinoinnista viikon mittaisen loman kohteeksi.


    • Anonyymi

      Mikä ihme teitä vaivaa. Kauhea itku ja valitus kun joku investoi rajusti yksityisellä rahalla sataman kehittämiseen, niin näette vaan jotain olemattomia ongelmia . Upee juttu ja yksi vaihtoehto lisää, ei keneltäkään pois jos satama tuplataan. Goodbuy

      • Anonyymi

        Itku on siitä, että nykyinen septi-imuri ja polttoaineasema ovat ahtaassa ja matalassa rutakossa ja laituri täynnä veneitä jotka vain ovat siinä.

        Saisit kiittää siitä, että sanon asian suoraan. Kun satama on täynnä veneitä, asia tulee joka tapauksessa esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itku on siitä, että nykyinen septi-imuri ja polttoaineasema ovat ahtaassa ja matalassa rutakossa ja laituri täynnä veneitä jotka vain ovat siinä.

        Saisit kiittää siitä, että sanon asian suoraan. Kun satama on täynnä veneitä, asia tulee joka tapauksessa esille.

        Itse en koskaan tankkaa tai tyhjenmä septiä Inkoossa koska homma ei toimi enkä halua suodattimia täyteen mutaa.


      • Anonyymi

        Eipä tuo taida vaivata kuin tuota yhtä sarjavalittajaa, jolla selvästikin on nyt joku oma lehmä tässä ojassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuo taida vaivata kuin tuota yhtä sarjavalittajaa, jolla selvästikin on nyt joku oma lehmä tässä ojassa...

        Eli ei ole mahdollista, että septilaituri ja tankkauslaituri ovat ahtaita ja niissä säilytetään veneitä niin, etei niitä yleensä ääse käyttämään?

        Ainakin se on viesti kaikille venepaikkaa harkitseville: haluame teidän rahat, emmekä milään tavalla välitä siitä, saatteko palveluja.

        Tosi ammattimaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ei ole mahdollista, että septilaituri ja tankkauslaituri ovat ahtaita ja niissä säilytetään veneitä niin, etei niitä yleensä ääse käyttämään?

        Ainakin se on viesti kaikille venepaikkaa harkitseville: haluame teidän rahat, emmekä milään tavalla välitä siitä, saatteko palveluja.

        Tosi ammattimaista.

        Oikea vastaus olisi ollut: septi- ja tankkauslaituri ruopataan 2m syvyyteen niin, että venepaikan ostajat voivat niitä käyttää ja laitureita tullaan valvomaan, että niissä mahtuu tankkaamaan myös ne 16 pituiset veneet, joille paikkoja myydään puhumattakaan sadoista pienemmistä.

        Olisi sääli, jos veneet joutusivat tyhjentämään septin lahteen, jossa vesi ei juurikaan vaihdu.


      • Anonyymi

        Bu ha ha, satama pro nostaa päätään pakaroiden välistä


    • Anonyymi

      Viime kesänä kolme yöpymistä, tankkausta ja septin tyhjennystä ongelmitta 1,9 syväyksellä.

    • Anonyymi

      Osakeet eivät näemmä ole omia vaan ne on vain lainassa yhtiöltä.

      Osakeita ei saa ostaa tai edes saada perintönä tai lahjaksi ilman hallituksen lupaa. Hallitus saa myös lunastaa osakkeen yhtiölle.

      Lunastuslausekkeessa ei ole mainittu millä arvolla lunastus tapahtuu. Perintönä saatu voi mennä ilmaiseksi yhtiölle.
      Joka tapuksessa lunastuslauseke tekee osakkeesta vaikeamman myydä ja ostaa. Se laskee hintaa. Voipi olla ihan paska sijoitus.

      • Anonyymi

        Linkki?


      • Anonyymi

        Hyvä huomio, paska mikä paska, ei siinä linkillä mitään tee...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkki?

        Tuoss ensimmäisessä postauksessa on linkki.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä ei ole kuitenkaan linkkiä yhtiöjärjestykseen:

        https://osakeannit.fi/osakeanti/ingamarina/yhtiojarjestys.pdf

        Ihan normi osakeyhtiökäytäntö. Mikä tuossa on se ongelma, johon tämä yksi ruikuttaja vetoaa? Totta kai yhtiöllä on oikeus päättää kenelle osakkeita myydään. Ja myyty osake on myyty, ei mikään ”lainattu”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä ei ole kuitenkaan linkkiä yhtiöjärjestykseen:

        https://osakeannit.fi/osakeanti/ingamarina/yhtiojarjestys.pdf

        Löytyi tuon alkuperäisen linkin takaa vaivatta. Ei voi olla niin uusavuton ettei sieltä löydä. Linkin perään huutelijalle varmaan tulee äiti ohjaamaan kun käy kusella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan normi osakeyhtiökäytäntö. Mikä tuossa on se ongelma, johon tämä yksi ruikuttaja vetoaa? Totta kai yhtiöllä on oikeus päättää kenelle osakkeita myydään. Ja myyty osake on myyty, ei mikään ”lainattu”.

        Ei todellakaan ole mikään normi. Totta, että tuollaisia yhtiöjärjestyksiä on muitakin, mutta yleensä ei. En kyllä itse hankkisi osaketta, jonka myyminen on tehty noin vaikeaksi. Pienessä asunto-osakeyhtiössä lunastuslauseke on vielä jotenkin ymmärrettävä (tosin en sellaiseen kajoaisi), mutta satamayhtiössä on aika vaikea nähdä perusteet lunastuslausekkeelle, mutta ennen kaikkea sille, että myynti tai muu luovutus ylipäänsä pitää hyväksyttää hallituksella, aikoi se lunastaa tai ei.


      • Anonyymi

        "Perintönä saatu voi mennä ilmaiseksi yhtiölle." No ei kyllä lain mukaan mene. Miksi menisi? Jos ei yhtiöjärjestyksessä muuta sanota, niin lunastushinta on se käypä hinta millä joku sen ostaa.

        Sinua on taidettu joskus huijata pahemman kerran?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole mikään normi. Totta, että tuollaisia yhtiöjärjestyksiä on muitakin, mutta yleensä ei. En kyllä itse hankkisi osaketta, jonka myyminen on tehty noin vaikeaksi. Pienessä asunto-osakeyhtiössä lunastuslauseke on vielä jotenkin ymmärrettävä (tosin en sellaiseen kajoaisi), mutta satamayhtiössä on aika vaikea nähdä perusteet lunastuslausekkeelle, mutta ennen kaikkea sille, että myynti tai muu luovutus ylipäänsä pitää hyväksyttää hallituksella, aikoi se lunastaa tai ei.

        "Pienessä asunto-osakeyhtiössä lunastuslauseke on vielä jotenkin ymmärrettävä"

        Mikä siitä mielestäsi tekee ymmärrettävän? Sen enemmän kuin missään muussakaan yhtiössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pienessä asunto-osakeyhtiössä lunastuslauseke on vielä jotenkin ymmärrettävä"

        Mikä siitä mielestäsi tekee ymmärrettävän? Sen enemmän kuin missään muussakaan yhtiössä.

        Ymmärrettävän se, että usein se tuleva osakas on myös tuleva naapuri. Lunastuslauseke on siis ymmärrettävä siksi, että halutaan jättää mahdollisuus lunastaa osakkeet, jos osakkaaksi olisi tulossa epätoivottu henkilö. Sen sijaan lukuisien osakkaiden satamayhtiössä on aika vaikea nähdä tilannetta, jossa pitäisi saada estettyä jonkun henkilön osakkaaksi tulo.

        Ymmärrettävällä siis tarkoitin nimenomaan sitä, että ymmärrän mistä saattaa syntyä halu lunastuslausekkeen lisäämiseen yhtiöjärjestykseen. Toki asunto-osakeyhtiössäkin lunastuslauseke on positiivinen asia vain sellaiselle, joka kuvittelee pysyvänsä itse osakkaana hautaan asti. Myydessähän se on iso rasite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrettävän se, että usein se tuleva osakas on myös tuleva naapuri. Lunastuslauseke on siis ymmärrettävä siksi, että halutaan jättää mahdollisuus lunastaa osakkeet, jos osakkaaksi olisi tulossa epätoivottu henkilö. Sen sijaan lukuisien osakkaiden satamayhtiössä on aika vaikea nähdä tilannetta, jossa pitäisi saada estettyä jonkun henkilön osakkaaksi tulo.

        Ymmärrettävällä siis tarkoitin nimenomaan sitä, että ymmärrän mistä saattaa syntyä halu lunastuslausekkeen lisäämiseen yhtiöjärjestykseen. Toki asunto-osakeyhtiössäkin lunastuslauseke on positiivinen asia vain sellaiselle, joka kuvittelee pysyvänsä itse osakkaana hautaan asti. Myydessähän se on iso rasite.

        Eipä näytä vetävän asuntojen hintoja alas... Eikä minua yhtään haittaa, jos jonkun häirikön tulo samaan laituriin kanssani estetään.


    • Anonyymi

      Mihin kohtaan se bio terästehdas tulee?😥😢

      • Anonyymi

        Jos tulisi, niin tulisi entisen lämpövoimalan paikalle satamaan.
        Tuskin tulee ja jos tulee, niin eiköhän sen päästöt ole eri tasolla kuin vanhojen laitosten.
        Siis hyvässä mielessä.


    • Anonyymi

      Tässä taitaa nyt jotakuta oikein toden teolla kaihertaa, että kunnalliset paikat vähenevät kaupallisten toimijoiden tieltä.

      Onhan se ehkä joillekin kova pala, mutta ei se väylä siitä sen matalammaksi mene. Aina voi mennä muualle oman mielensä mukaan, ei täällä itkupotkuraivarit mitään auta.

      • Anonyymi

        Onko kukaan löytänyt vuokrasopimuksen kestoa ja vuokran määräytymistä mistään?

        On aika oleellinen tieto.


      • Anonyymi

        Anna aikuisten keskustella asiaa.


      • Anonyymi

        Minä kysyin ainakin syväyksestä. Minulle on ihan sama, onko palveluntarjoaja yksityinen vai kunnallinen, mutta jos osakkeeseen sitoudun, haluan ymmärtää, kattaako se laituritarpeeni missä tahansa kelissä. Nykyisessä laituripaikassa on vettä 4-5 metriä, ja esimerkiksi viime syksyinen tilanne ei haitannut, vaikka merenpinta oli vajaa metrin miinuksella.

        Inkoossa vene olisi ymmärtääkseni heilunut kölinsä varassa pohjassa, joka ei ainakaan minulle olisi välttämättä ihan optimitilanne.

        Meenkin varmaan muualle, kyllä, mutta Inkoolla on sijainti ihan mielenkiintoinen: sekä Porkkala että Bärösund olisivat lähellä. Purkkarilla esim Helsingistä/Espoosta ei tulla ihan noin vain samoihin maisemiin.


    • Anonyymi

      Onko satamalla velkaa?
      Jos satasen paikalla on 200 velkaa, niin tulee kalliiksi.

    • Anonyymi

      Aikooko perustaja pitää itsellään äänivallan?

      Kukaan ei saa merkitä viittä osaketta enempää eikä kukaan saa ostaa, periä tai muutnkaan saada osaketta ilman hallituksen suostumusta.

      Onko rarkoitun estää muita osakkaita käyttämästä valtaa?

      • Anonyymi

        Ehkä on vain hyvä, että tuolla vältetään osakkeilla keplottelu. Äänet tuon lukemani perusteella määräytyvät osakkeiden mukaan, ei perustajan. Normi oy-käytäntöä siis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä on vain hyvä, että tuolla vältetään osakkeilla keplottelu. Äänet tuon lukemani perusteella määräytyvät osakkeiden mukaan, ei perustajan. Normi oy-käytäntöä siis.

        Jos keplottelulla tarkoitat sitä, että estetään muita saamasta perustajaa enempää äänivaltaa, niin silloinhan perustaja keplottelee.

        Normaalisti äänivaltaan vaikutetaan eri äänivaltaisilla osakkeilla, mutta niitäkin puretaan koska ne laimentavat omistusta ja laskevat arvoa.

        Ylipäänsä kaikki puuttuminen markkinan toimintaan laskee osakkeen hintaa eli vähentää omistajan omaisuutta. Yksikään omistaja ei hyödy siitä, että hänen osakkeensa vapaata myyntiä rajoitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos keplottelulla tarkoitat sitä, että estetään muita saamasta perustajaa enempää äänivaltaa, niin silloinhan perustaja keplottelee.

        Normaalisti äänivaltaan vaikutetaan eri äänivaltaisilla osakkeilla, mutta niitäkin puretaan koska ne laimentavat omistusta ja laskevat arvoa.

        Ylipäänsä kaikki puuttuminen markkinan toimintaan laskee osakkeen hintaa eli vähentää omistajan omaisuutta. Yksikään omistaja ei hyödy siitä, että hänen osakkeensa vapaata myyntiä rajoitetaan.

        Millä tavalla perustajalla, kuka sitten ikinä onkaan, saa osakeyhtiössä enemmistövallan?


    • Anonyymi

      Jos on totta, että vuokrasopimuksen ehtoja ei kerrota eikä yhtiön tasetta ja tilinpäätöstä anneta tiedoissa, niin en menisi ostamaan.
      Jotain mätää tuossa on.

      • Anonyymi

        Eikö tuon osakeyhtiön tilitiedot ole ihan avoimesti saatavissa niin kuin minkä tahansa muun yhtiön? Vai mitä tarkoitat? Itseäni ei kiinnosta niistä maksaa, mutta kyllä nuo löytyy ihan nettihaulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tuon osakeyhtiön tilitiedot ole ihan avoimesti saatavissa niin kuin minkä tahansa muun yhtiön? Vai mitä tarkoitat? Itseäni ei kiinnosta niistä maksaa, mutta kyllä nuo löytyy ihan nettihaulla.

        Minä näen asian niin, että jos laitan vaikka sen 20.000 euroa kiinni johonkin, josta olen osakkaan velvollinen maksamaan vastikkeet, niin pidän itsestään selvänä, että ne kulut ja niiden muodostuminen on kerrottu ennen kuin sitoudun ostamaan.

        Toki voin tonkia 2021 tilinpäätöstiedot, mutta niistä ei voi päätellä mitään nykytilasta.

        En haluaisi ostaa osaketta, joka paljastuu samanlaiseksi kuin monet golf-osakkeet.
        Kyseessä ei ole mitenkään kohtuuton asia.

        Väkisin herää kysymys, miksi niitä lukuja ei anneta automaattisesti.
        Se kuuluu normaaliin käytäntöön.
        Toisaalta normaaliin käytäntöön kuuluu myös se, että saa myydä osakkeensa kenelle haluaa ja koska haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tuon osakeyhtiön tilitiedot ole ihan avoimesti saatavissa niin kuin minkä tahansa muun yhtiön? Vai mitä tarkoitat? Itseäni ei kiinnosta niistä maksaa, mutta kyllä nuo löytyy ihan nettihaulla.

        Mistä nettihausta löytyy vuokrasopimus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä näen asian niin, että jos laitan vaikka sen 20.000 euroa kiinni johonkin, josta olen osakkaan velvollinen maksamaan vastikkeet, niin pidän itsestään selvänä, että ne kulut ja niiden muodostuminen on kerrottu ennen kuin sitoudun ostamaan.

        Toki voin tonkia 2021 tilinpäätöstiedot, mutta niistä ei voi päätellä mitään nykytilasta.

        En haluaisi ostaa osaketta, joka paljastuu samanlaiseksi kuin monet golf-osakkeet.
        Kyseessä ei ole mitenkään kohtuuton asia.

        Väkisin herää kysymys, miksi niitä lukuja ei anneta automaattisesti.
        Se kuuluu normaaliin käytäntöön.
        Toisaalta normaaliin käytäntöön kuuluu myös se, että saa myydä osakkeensa kenelle haluaa ja koska haluaa.

        Siis haluat tietää mistä maksat ja mihin sitoudut?

        Ihan järkeenkäypää.


    • Anonyymi

      Hyvähän se on että noita uusia satamia.
      Niille, joille moinen sopii, tuo voi olla ihan hyvä vaihtoehto.
      Varmaan palvelujakin alkaa satamaan tulla, jos siellä on paljon veneitä?

      Jokainen tekee harkinnan omalta kohdaltaan investoinnin osalta.

      • Anonyymi

        Näin on. Hyvä, että on vaihtoehtoja. Meinasin sanoa, ettei se varmaan ole keneltäkään pois. Mutta enpä sanokaan. Tätä ketjua lukiessa näyttää ilmeiseltä, että taitaa olla joltakin pahastikin pois.

        No, ne piirtää kellä on liitua...


      • Anonyymi

        On hyvä juttu, mutta vielä parempi olisi, että kerrottaisiin avoimesti ne asiat, jotka yleensä kerrotaan.
        Ei vaikuta niin hämärältä.

        Joku syyhän sille on, ettei kerrota yhtiön tekevän 200.000 euron liikevaihdolle 27.000 euroa tappiota eikä kerrota kuinka pitkä vuokrasopimus satamalla on ja onko vuokra sidottu indeksiin tms.

        Ei kerrota myöskään onko yhtiöllä velkaa eikä myyntihinnassa mainita onko hinta velaton vai ei. Jos on puhtaat jauhot pussissa, niin miksipä ei kerrottaisi niitä asioita, jotka kaikki muut vastaavat satamat kertovat.

        Olen kuitenkin samaa mieltä siitä, että toimiva satama on osakaspohjainen. Omistus saa suhtautumaan vakavammin asiaan kuin puoli-ilmainen kaupungin paikka, jonka joku seura vuokraa kovaan hintaan eteenpäin taloutta pönkittääkseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvä juttu, mutta vielä parempi olisi, että kerrottaisiin avoimesti ne asiat, jotka yleensä kerrotaan.
        Ei vaikuta niin hämärältä.

        Joku syyhän sille on, ettei kerrota yhtiön tekevän 200.000 euron liikevaihdolle 27.000 euroa tappiota eikä kerrota kuinka pitkä vuokrasopimus satamalla on ja onko vuokra sidottu indeksiin tms.

        Ei kerrota myöskään onko yhtiöllä velkaa eikä myyntihinnassa mainita onko hinta velaton vai ei. Jos on puhtaat jauhot pussissa, niin miksipä ei kerrottaisi niitä asioita, jotka kaikki muut vastaavat satamat kertovat.

        Olen kuitenkin samaa mieltä siitä, että toimiva satama on osakaspohjainen. Omistus saa suhtautumaan vakavammin asiaan kuin puoli-ilmainen kaupungin paikka, jonka joku seura vuokraa kovaan hintaan eteenpäin taloutta pönkittääkseen.

        Sun täytyy varmaan soittaa jollekin mastovajapäällikölle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvä juttu, mutta vielä parempi olisi, että kerrottaisiin avoimesti ne asiat, jotka yleensä kerrotaan.
        Ei vaikuta niin hämärältä.

        Joku syyhän sille on, ettei kerrota yhtiön tekevän 200.000 euron liikevaihdolle 27.000 euroa tappiota eikä kerrota kuinka pitkä vuokrasopimus satamalla on ja onko vuokra sidottu indeksiin tms.

        Ei kerrota myöskään onko yhtiöllä velkaa eikä myyntihinnassa mainita onko hinta velaton vai ei. Jos on puhtaat jauhot pussissa, niin miksipä ei kerrottaisi niitä asioita, jotka kaikki muut vastaavat satamat kertovat.

        Olen kuitenkin samaa mieltä siitä, että toimiva satama on osakaspohjainen. Omistus saa suhtautumaan vakavammin asiaan kuin puoli-ilmainen kaupungin paikka, jonka joku seura vuokraa kovaan hintaan eteenpäin taloutta pönkittääkseen.

        Nyt heräsi uteliaisuus. Mitkä ovat ne kaikki muut vastaavat rakenteilla olevat satamat, joista löytyvät ilmaiseksi nuo kaipaamasi tiedot?

        Minäkin vertailisin mielelläni, joten laita tietoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt heräsi uteliaisuus. Mitkä ovat ne kaikki muut vastaavat rakenteilla olevat satamat, joista löytyvät ilmaiseksi nuo kaipaamasi tiedot?

        Minäkin vertailisin mielelläni, joten laita tietoja.

        Vaikka Itämeren Portti.
        Tiedot on hyvin saatavana aina, kun on osakeanti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt heräsi uteliaisuus. Mitkä ovat ne kaikki muut vastaavat rakenteilla olevat satamat, joista löytyvät ilmaiseksi nuo kaipaamasi tiedot?

        Minäkin vertailisin mielelläni, joten laita tietoja.

        Onko halutut tiedot salaisia ja ne kerrotaan vasta, kun ei voi perua kauppaa?

        En ole ikinä ostanut yhtään osaketta ilman tilinpäätöstietoja oli ne sitten asuntoja, yhtiöitä tai venepaikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko halutut tiedot salaisia ja ne kerrotaan vasta, kun ei voi perua kauppaa?

        En ole ikinä ostanut yhtään osaketta ilman tilinpäätöstietoja oli ne sitten asuntoja, yhtiöitä tai venepaikkoja.

        Osakeanti on inkoolaisille eikä fiksuille ihmisille 🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko halutut tiedot salaisia ja ne kerrotaan vasta, kun ei voi perua kauppaa?

        En ole ikinä ostanut yhtään osaketta ilman tilinpäätöstietoja oli ne sitten asuntoja, yhtiöitä tai venepaikkoja.

        Miksi et ota itse selvää? Koska et ole ostamassa mitään. Kunhan tyhjäntoimittajana huutelet puskista.

        Ei sellaista osakekauppaa olekaan, jossa joutuisit ostamaan osuutta yhtiöstä saamatta tietoja yhtiön taloudellisesta tilasta.

        No jotka tuon tason kauppaa tekevät kyllä löytävät ja saavat haluamansa tiedot. Sitten vaan kättä taskuun ja kauppoja hieromaan. Puskista huutelijat tyytyvät ruikuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osakeanti on inkoolaisille eikä fiksuille ihmisille 🤭

        Ei siitäkö se kenkä puristaakin...🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka Itämeren Portti.
        Tiedot on hyvin saatavana aina, kun on osakeanti.

        En löytänyt mitään tulevaa osakeantia Itämeren porttiin. Löytyi tämmöinen tieto:

        Yrityksen Oy Itämeren Portti - Östersjö Port Ab (0811700-0) liikevaihto oli 398 000 euroa 2020 ja työllisti 4 henkilöä. Liikevaihto nousi 3,4 %. Liiketoiminnan tappio oli -65 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli -15,6 %.

        Se mitä selvisi myös on että on yhdistetty vierasvene- ja kotisatama ja yhtiö perustettu jo 1990. Hiukan tappiota, mutta ei paha.

        Eli miten tämä nyt on verrattavissa Inkooseen, johon kertarytinällä rakennetaan useampi sata uutta venepaikkaa ja satama ja sitä varten on avattu osakeanti.

        Enkä löytänyt Itämerenportin osakkeiden hintoja per neliö.

        Ja ymmärsinkö oikein että tuo IP on saaressa ja sinne sitten lossi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En löytänyt mitään tulevaa osakeantia Itämeren porttiin. Löytyi tämmöinen tieto:

        Yrityksen Oy Itämeren Portti - Östersjö Port Ab (0811700-0) liikevaihto oli 398 000 euroa 2020 ja työllisti 4 henkilöä. Liikevaihto nousi 3,4 %. Liiketoiminnan tappio oli -65 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli -15,6 %.

        Se mitä selvisi myös on että on yhdistetty vierasvene- ja kotisatama ja yhtiö perustettu jo 1990. Hiukan tappiota, mutta ei paha.

        Eli miten tämä nyt on verrattavissa Inkooseen, johon kertarytinällä rakennetaan useampi sata uutta venepaikkaa ja satama ja sitä varten on avattu osakeanti.

        Enkä löytänyt Itämerenportin osakkeiden hintoja per neliö.

        Ja ymmärsinkö oikein että tuo IP on saaressa ja sinne sitten lossi?

        Jos sinulle ei kelpaa vastavat osakeanni muulloin, kun juuri nyt ja saman tyyppisinä, niin eihän niitä Suomessa ole kuin dilloin tällöin.

        Mutta silloin kun on ollut, kyseiset tiedot on annettu ihan oma-aloitteisesti ilman mutinoita.

        Minua kiinnostaa tietää, miksi sinun mielestä ihmidten pitäisi sitoutua johonkin tietämättä, mitä maksaa ja mihin sitoutuu.

        Oletko huijari?
        Rehelliset eivä vänkää siitä, ettei saisi kertoa osakkeeseen kohdistuvaa velkaa tai tulevia vatikkeita ja niihin vaikuttavia asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et ota itse selvää? Koska et ole ostamassa mitään. Kunhan tyhjäntoimittajana huutelet puskista.

        Ei sellaista osakekauppaa olekaan, jossa joutuisit ostamaan osuutta yhtiöstä saamatta tietoja yhtiön taloudellisesta tilasta.

        No jotka tuon tason kauppaa tekevät kyllä löytävät ja saavat haluamansa tiedot. Sitten vaan kättä taskuun ja kauppoja hieromaan. Puskista huutelijat tyytyvät ruikuttamaan.

        Hienoa, olemme samas mieltä.

        Osakeantiesitteessä ei ole taloustietoja. Sen sijasn pitäisi sitoutua lomakkella ihan noin vain.

        Hämärää.
        Varsinkin, kun yritys on perustettu 2011. Sillä voi olla vaikka mitä velkoja, jotka tulevat vastikkeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinulle ei kelpaa vastavat osakeanni muulloin, kun juuri nyt ja saman tyyppisinä, niin eihän niitä Suomessa ole kuin dilloin tällöin.

        Mutta silloin kun on ollut, kyseiset tiedot on annettu ihan oma-aloitteisesti ilman mutinoita.

        Minua kiinnostaa tietää, miksi sinun mielestä ihmidten pitäisi sitoutua johonkin tietämättä, mitä maksaa ja mihin sitoutuu.

        Oletko huijari?
        Rehelliset eivä vänkää siitä, ettei saisi kertoa osakkeeseen kohdistuvaa velkaa tai tulevia vatikkeita ja niihin vaikuttavia asioita.

        Rauhoitu. Jos sinulla on jotakin henkilökohtaista hampaankolossa ko. satamahanketta vastaan, niin ehkä parempi ettet osallistu koko keskusteluun.

        En ole vaatinut ketään tekemään yhtään mitään enkä kieltänyt ketään tekemästä kauppoja parhaaksi katsomallaan tavalla tai hankkimasta vaikka myyjän kengännumeron jostakin jos niin haluaa.

        Kuka sinulle on sieltä yhtiöstä mutissut vastaan ja kieltäytynyt vastaamasta kysymyksiin? Siellä näkyi olevan yhteystiedot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauhoitu. Jos sinulla on jotakin henkilökohtaista hampaankolossa ko. satamahanketta vastaan, niin ehkä parempi ettet osallistu koko keskusteluun.

        En ole vaatinut ketään tekemään yhtään mitään enkä kieltänyt ketään tekemästä kauppoja parhaaksi katsomallaan tavalla tai hankkimasta vaikka myyjän kengännumeron jostakin jos niin haluaa.

        Kuka sinulle on sieltä yhtiöstä mutissut vastaan ja kieltäytynyt vastaamasta kysymyksiin? Siellä näkyi olevan yhteystiedot.

        Et siis ymmärrä.
        Taivutan rautalangasta:

        On kohtuullista tietää, paljonko velkaa sisältyy osakkeen hintaa. Jos olet lukenut vaikka asunto-osakkeiden ilmoituksia, niissä kerrotaan hinta ja velation hinta. Se tuntuu olevan sinulla aivan käsittämätön asia. Onko?

        Kun venepaikka on vuokratontilla, niin on tärkeä tietää nouseeko vuokra joka vuosi, viiden vuoden välein tai jollain muulla tavalla. Samoin on hyvä tietää onko vuokra sidottu indeksiin vai onko se tyystin mielivaltainen.

        Vuokra-ajan pituus on myös tärkeä tieto. Jos vuokra-aika on vaikkapa 50 vuotta, niin se tuskin on kynnys kenellekään. Jos se onkin viisi vuotta, niin osakkeen arvo laskee joka vuosi viidenneksellä, kun loppu lähenee.

        EI ole vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ymmärrä.
        Taivutan rautalangasta:

        On kohtuullista tietää, paljonko velkaa sisältyy osakkeen hintaa. Jos olet lukenut vaikka asunto-osakkeiden ilmoituksia, niissä kerrotaan hinta ja velation hinta. Se tuntuu olevan sinulla aivan käsittämätön asia. Onko?

        Kun venepaikka on vuokratontilla, niin on tärkeä tietää nouseeko vuokra joka vuosi, viiden vuoden välein tai jollain muulla tavalla. Samoin on hyvä tietää onko vuokra sidottu indeksiin vai onko se tyystin mielivaltainen.

        Vuokra-ajan pituus on myös tärkeä tieto. Jos vuokra-aika on vaikkapa 50 vuotta, niin se tuskin on kynnys kenellekään. Jos se onkin viisi vuotta, niin osakkeen arvo laskee joka vuosi viidenneksellä, kun loppu lähenee.

        EI ole vaikeaa.

        Ei, älä väännä äläkä enää jankkaa itsestään selviä asioita. Sinä se tässä et ymmärrä.

        Sinä väität, että tietoja pimitetään. Minä taas en sinua usko.

        Se, ettei vuokrasopimuksia ja tilitietoja esitellä missään etusivuilla ei ole mitään tietojen salaamista, kuten väität.

        Sinä se täällä toistuvasti esität syytteitä pimittämisestä. Ole hyvä ja esitä todisteet että yhtiö ei pyydettäessä luettelemiasi asioita kerro.

        Kerro myös esimerkki linkin kera yhtiöstä, jonka osakkeita myydään, ja jonka myyyntisivustolla yhtiön vuokrasopimukset ja tilitiedot levähtävät ensimmäisenä silmillesi.

        Jos et pysty, niin sinä tässä olet se huijari, joka perusteettomasti levittää jotakin salaamis-syytöksiä. Ja tuollaisten sanomisten kanssa kannattaa muuten olla aika varovainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, älä väännä äläkä enää jankkaa itsestään selviä asioita. Sinä se tässä et ymmärrä.

        Sinä väität, että tietoja pimitetään. Minä taas en sinua usko.

        Se, ettei vuokrasopimuksia ja tilitietoja esitellä missään etusivuilla ei ole mitään tietojen salaamista, kuten väität.

        Sinä se täällä toistuvasti esität syytteitä pimittämisestä. Ole hyvä ja esitä todisteet että yhtiö ei pyydettäessä luettelemiasi asioita kerro.

        Kerro myös esimerkki linkin kera yhtiöstä, jonka osakkeita myydään, ja jonka myyyntisivustolla yhtiön vuokrasopimukset ja tilitiedot levähtävät ensimmäisenä silmillesi.

        Jos et pysty, niin sinä tässä olet se huijari, joka perusteettomasti levittää jotakin salaamis-syytöksiä. Ja tuollaisten sanomisten kanssa kannattaa muuten olla aika varovainen.

        Onhan noita:

        https://www.etuovi.com/kohde/n49897?haku=M1931890157

        Hinta, yhtiövastike, velkaosuus...

        https://kultarantahome.fi/laituripaikat/

        Eroaa toki siitä, että kyseessä on jatkuva myynti ja vuokraus eikä kertaluontoinen.
        Hienosti on kuitenkin hinta ja yhtiövastike kerrottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan noita:

        https://www.etuovi.com/kohde/n49897?haku=M1931890157

        Hinta, yhtiövastike, velkaosuus...

        https://kultarantahome.fi/laituripaikat/

        Eroaa toki siitä, että kyseessä on jatkuva myynti ja vuokraus eikä kertaluontoinen.
        Hienosti on kuitenkin hinta ja yhtiövastike kerrottu.

        Löysin kyllä Inkoon sataman sivustoilta kaikkien osakkeiden hinnat. Vastikkeeksi näytti ilmoitetun 7e/m2. Jos osake myydään velallisena, velka tulee ilmoittaa. Eli Inkoon hinnat ovat näin ollen velattomia hintoja.

        Sen sijaan noista linkkamistasi kohteista ei suoraan ilmoitettu yhtiöiden tilitietoja eikä vuokrasopimus- ym. ehtoja ollut selvästi näkyvillä. Eli pimitystä!


    • Anonyymi

      Ei teillä wittusilla mitään soutuvenettä kummempaa ole.

    • Anonyymi

      Hyvin menee Kent palaa, kuten sanottiin 70-luvun tupakkimainoksessa. Western Port ja Eastern Aerodrome, emme voi kuin voittaa!

    • Anonyymi

      Näyttää jo kaikki parhaat paikat olevan myytyjä/varattuja.

    • Anonyymi

      Onko satamassa vessoja ja suihkuja sekä roskasäiliöitä osakkaille?
      Miten pysäköinti on järjestetty, jollain osakaskortillako?
      Esitteessä ei ollut mainintaa.

      • Anonyymi

        Vanhemmillani ollut kunnan vuokrapaikka. En tiedä jatkosta, minkä verran niitä tulee olemaan. Vai onko ollenkaan. Eli niillä voi olla paikan osto edessä. Tähän asti veikkaan että lähes kaikki tuolla ovat olleet mökkiläisiä eli suihkuja ja vessoja ei käsittääkseni ole kaivattu. Voin olla väärässä. Roskien lajittelupaikka tuolla kyllä on ja kait pysäköinti jatkuu kuten ennenkin. Joen toisella puolella on vierasvenesataman palvelut vessoineen ja suihkuineen. Ymmärtääkseni alueella toimii myös joku pursiseura. En tiedä mitä niillä on.


    • Anonyymi

      Karjaalainen tuttuni kertoi joskus hauskan jutun. Karjaalaiset ja inkoolaiset ovat kuulemma jotenkin "tukkanuottasilla". Jos haluat tietää, miten inkoolainen kuuntelee, se tapahtuu seuraavasti: Avaa suu ja silmät ammolleen. No, miten inkoolainen salakuuntelee? Edelleen, silmät ammollaan ja suu auki, mutta salakuunnellessa käsi on suun edessä.

      • Anonyymi

        Hyvä kuvaus karjaalaisesta mielenmaisemasta🤣


    • Anonyymi

      Onko kannattavaa bisnestä?

      • Anonyymi

        Eiköhän tuossa ole kuvio se, että kunta haluaa ulkoistaa laiturit ja satamat. Silloin ainut vaihtoehto taitaa olla löytää joku yksityinen bisnes, joka jatkaa toimintaa.

        Miksi muuten nämä satama-asiat herättävät niin paljon tunteita? Ei ole kauaakaan, kun täällä oli hirveä parku jostakin satamasta. Enkä tarkoita Naantalia, joka loanheitossa on jo ihan omassa sarjassaan. Taisi olla Jussarö. Mutta on noita ollut muitakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuossa ole kuvio se, että kunta haluaa ulkoistaa laiturit ja satamat. Silloin ainut vaihtoehto taitaa olla löytää joku yksityinen bisnes, joka jatkaa toimintaa.

        Miksi muuten nämä satama-asiat herättävät niin paljon tunteita? Ei ole kauaakaan, kun täällä oli hirveä parku jostakin satamasta. Enkä tarkoita Naantalia, joka loanheitossa on jo ihan omassa sarjassaan. Taisi olla Jussarö. Mutta on noita ollut muitakin.

        No eniten ihmetyttää se että ammutaan ja mustamaalataan niitä jotka yrittävät saada aikaan kaupallisesti toimivan sataman. Kukaan ei hauku niitä kuntia, jotka ovat syypäitä koko yksityistämiseen. Tähän voisi joku valistuneempi antaa selityksen.


    • Anonyymi

      Ingen Å eli Inkoojoki tuo lannoitelietettä kaukaa pelloilta. Välillä kovien sateiden jälkeen sisäänajo ei meinaa onnistua edes 120 cm syväyksellä. Ja pikkuisen jos onnistuu osumaan linjasta ohi, on mahastaan kiinni.

      Lisäksi pienvenesataman vesi on sitä itseään, pohja täynnä näkkiä jo viikon jälkeen, vaikka joka vuosi Hempeliä kolme kerrosta.

      Lohusalossa kaikki toimii, ihmiset ovat ystävällisiä ja upeat tanssit joka lauantai. Niin, ja hinnat Eurooppalaiset, siis 50 % pienemmät.

      ps

      Inkoon kyläsataman septi-imuri toimi viimeksi 1999

      • Anonyymi

        Kauna istuu sitkeässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauna istuu sitkeässä?

        Totuus ei pala edes tulessa


      • Anonyymi

        Miksi valehtelet tuollaista soopaa? Viimeisen uskottavuuden vei septi-juttusi. Hyvin se toimi ainakin viime vuonna.

        Sua selvästi vituttaa liian kalliit venepaikat. Muuten ei ole touhusi täyspäistä, etkä saavuta tolla yhtikäs mitään.


    • Anonyymi

      Kylän varmin saanti:

      Pelmac Delta-Cafeen kynnyksellä, ei vaan jaksa enää imeä

      eikä ole enää Deltaakaan

      on vain Witutus tuulivoimineen

    • Anonyymi

      Kukas sen pienvenesataman aallonmurtajan maksaa ?

      Osakkaat ilmeisesti.

      Viime kesänä kävin kovalla länsituulella, ei myrskytuulella, valokuvaamassa olosuhteita. Kastuin tyrskyistä läpimäräksi ja viimeistä laituria pitkin tuli veneilijä kontaten, koska ei pysynyt pystyssä.

      Kyrkfjärdenin itäpuoli on täysin väärä paikka venesatamaksi. Mädätköön Varkaiden Paratiisi paikoilleen.

      • Anonyymi

        Minä taas kävin kerran Lohjanjärvellä. Karsea paikka. Hirveä tuuli oli. En enää koskaan mene sinne.


      • Anonyymi

        Etelätuulella on parin kilometrin ulappa, jolla tuuli pääsee nostamaan aaltoja. Etelätuuli ei ole kovin yleinen myrskynä, mutta paikka on avoin.

        Ulkorivi on kaikissa satamissa altis aalloille oli ne sitten muista veneistä tai tuulen aiheuttamia. Se ei ole kuitenkaan mikään mahdoton paikka. Pitää varautua vähän enemmän.

        Meneehän siellä väyläkin, joka on välillä vikas. Aalloita ei voi välttyä, mutta niiden kanssa on merelöä opittu elämään.


    • Anonyymi

      Aitoa savolaista katkeruutta havaittavissa.

      • Anonyymi

        Kuopiolla on 6000 venepaikkaa. Ne toimivat alhaisin kustannuksin ja HYVIN.

        Kuopio ei nypi veneilijän kukkaroa, vaan pyrkii palvelemaan aidosti kuntalaista. Inkoo päinvastoin yrittää vain kusettaa.


      • Anonyymi

        Onko muut heimot vapaita katkeruudesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuopiolla on 6000 venepaikkaa. Ne toimivat alhaisin kustannuksin ja HYVIN.

        Kuopio ei nypi veneilijän kukkaroa, vaan pyrkii palvelemaan aidosti kuntalaista. Inkoo päinvastoin yrittää vain kusettaa.

        Kävin toissakesänä Kuopiossa ja panin merkille kuinka Maljalahdessa tehtiin uusia laitureita.
        Vaikka rakennustyöt olivat vielä kesken, niin ainakin työn jälki näytti hyvältä.
        Liekö jo saaneet sataman valmiiksi?


      • Anonyymi

        Onko muita savolaisille kateellisia heimoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko muita savolaisille kateellisia heimoja?

        Kuka täällä kateudesta puhuu muut kuin sinä ?

        Älä tukehdu kateuteesi tai jos olet kyseisen vedätyksen ideoija, älä happane trattariviin, kun me alamme viedä veneitämme muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka täällä kateudesta puhuu muut kuin sinä ?

        Älä tukehdu kateuteesi tai jos olet kyseisen vedätyksen ideoija, älä happane trattariviin, kun me alamme viedä veneitämme muualle.

        Savo on suomen merenkulun keskus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Savo on suomen merenkulun keskus.

        Sanotaanko, että Kallaveden keskus, niin ei mene höpötyksen piikkiin.


    • Anonyymi

      Espoon Kalajärvi - Inkoon pienvenesatama, nopeusrajoituksien mukainen ajoaika normaalissa ruuhkassa ja kameravalvonta huomioiden tunti ja 22 minuuttia.

      Pidempikin, jos Kantatie 51llä ongelmia.

      Taitaa olla samanlainen vedätys kuin Inkoonranta, jota ovat siihen paskalahteen pykäämässä. Itse kohdettahan ei lupauksista huolimatta ole aloitettu, vain Jakomäki-tyyppinen kerrostalo on tehty jättömaalle entisten myrkkymaalien imeytysalueelle.

      Kaukana ollaan vielä sijoittajille esitellyistä Paseo Maritimo -rantakaduista.

      • Anonyymi

        On siinä hypetystä mukana vielä jonkin verran. Inkoon mukavuuspalvelut rannassa vähän köyhänpuoleiset. Ehkä parinkymmenen vuoden päästä…


      • Anonyymi

        Yön Timoja ei Inkossa juurikaan ole. Kunnan kannattaisi rakentaa imagoaan sen varaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yön Timoja ei Inkossa juurikaan ole. Kunnan kannattaisi rakentaa imagoaan sen varaan.

        Eikä Kirkkonummen ”kaikki paskaks vaan” tyyppiset landelta tulleet kpäät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä Kirkkonummen ”kaikki paskaks vaan” tyyppiset landelta tulleet kpäät.

        Kyllä inkoossa samaa paskasakkia riittää. Tylsämielisiä kaiken rikkojia.


    • Anonyymi

      Millainen talous osakeyhtiöllä joka rakentaa? Tai jo omistaa

      Paljonko tehty voittoa tai tappiota.


      Osakkeiden ostajaa kiinnostaa varmasti mihin laitamassa euroja.

      • Anonyymi

        Entä oma taloutes? Jatka haaveilua...


      • Anonyymi

        Olihan siinä sivulla yhteystiedot, josta kysellä.


      • Anonyymi

        Osakeyhtiön vanhat tiedot löytyy hakemalla, mutta uusia tietoja ei. Yleensä osakkeita myytäessä tilinpäätös ja tase on saatavilla, eihän kukaan osta sikaa säkissä.

        Osakkeiden arvoon vaikuttaa myös se, miten niistä pääsee eroon. Tässä suhteessa Inkoo on hankala, koska yhtiöllä on aina oikeus ostaa osake itselleen. Sitä ei ilman lupaa saa antaa edes perheen jäsenelle lahjaksi eikä se voi siirtyä perintönä ilman lupaa.

        Mielenkiintoista on myös se, että lunastushinnasta ei mainita mitään. Yleensä hinnaksi on kirjattu käypä markkinahinta tms, mutta esimerkiksi perintö on ilmainen ja se mahdollistaa, että yhtiö ottaa osakkeen itselleen "perintönä".

        Enkä niin ei käy, mutta joku syy on sille, miksi säännöt on niin poikkeavalla tavalla kirjoitettu. Poikkeava tapa on vaatinut miettimistä ja suunnittelua enemmän kuin normaali menettely.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osakeyhtiön vanhat tiedot löytyy hakemalla, mutta uusia tietoja ei. Yleensä osakkeita myytäessä tilinpäätös ja tase on saatavilla, eihän kukaan osta sikaa säkissä.

        Osakkeiden arvoon vaikuttaa myös se, miten niistä pääsee eroon. Tässä suhteessa Inkoo on hankala, koska yhtiöllä on aina oikeus ostaa osake itselleen. Sitä ei ilman lupaa saa antaa edes perheen jäsenelle lahjaksi eikä se voi siirtyä perintönä ilman lupaa.

        Mielenkiintoista on myös se, että lunastushinnasta ei mainita mitään. Yleensä hinnaksi on kirjattu käypä markkinahinta tms, mutta esimerkiksi perintö on ilmainen ja se mahdollistaa, että yhtiö ottaa osakkeen itselleen "perintönä".

        Enkä niin ei käy, mutta joku syy on sille, miksi säännöt on niin poikkeavalla tavalla kirjoitettu. Poikkeava tapa on vaatinut miettimistä ja suunnittelua enemmän kuin normaali menettely.

        Osakkeen lunastusoikeus perustuu siitä tarjottuun hintaan. Eli ostaja saa markkinahinnan ostajasta riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osakkeen lunastusoikeus perustuu siitä tarjottuun hintaan. Eli ostaja saa markkinahinnan ostajasta riippumatta.

        Eli osakkeesta ei saa mitään, kun kukaan normaalilla järjellä varustettu asioita harkitseva veneilijä ei halua venepaikkaa tuollaisesta vedätyssatamasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli osakkeesta ei saa mitään, kun kukaan normaalilla järjellä varustettu asioita harkitseva veneilijä ei halua venepaikkaa tuollaisesta vedätyssatamasta.

        Joo minäkin inhoan kaikkia vedätyssatamia. Oisko raadilla suositella jotakin kunnollista hyväntekeväisyyssatamaa? Pitäis saada venepaikka ensi kesäksi. Mielellään sellainen jossa minulle maksetaan kun saavat pitää venettäni siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo minäkin inhoan kaikkia vedätyssatamia. Oisko raadilla suositella jotakin kunnollista hyväntekeväisyyssatamaa? Pitäis saada venepaikka ensi kesäksi. Mielellään sellainen jossa minulle maksetaan kun saavat pitää venettäni siellä.

        Suursaari eli Gogland, Kasinonranta, kyllä maksavat, kun sinne viet Inkoon pienvenesataman toimintaperiaatteet. Dobra Hjujaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suursaari eli Gogland, Kasinonranta, kyllä maksavat, kun sinne viet Inkoon pienvenesataman toimintaperiaatteet. Dobra Hjujaa !

        Enpä taida viitsiä. Tuo sinä ennemmin sen Goglandisi toimintaperiaatteet tänne niin saadaan tänne parempaa satamatoimintaa. Oisko mitä häh?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä taida viitsiä. Tuo sinä ennemmin sen Goglandisi toimintaperiaatteet tänne niin saadaan tänne parempaa satamatoimintaa. Oisko mitä häh?

        Totta, Inkoossa pääsee vain ruplistaan, Suursaaressa joutunee antamaan sen ainoansakin. Vaan ne, joilla siellä venepaikka on, heille siitä myös maksetaan. Häirintäaseman henkilöstö on korkeastipalkattua erikoisvirkamieskuntaa (tsinoviikkejä, ei tsuhnia).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osakkeen lunastusoikeus perustuu siitä tarjottuun hintaan. Eli ostaja saa markkinahinnan ostajasta riippumatta.

        Näin yleensä, mutta säännöissä ei ole sitä sanottu.
        Markkinahinta on vaikea selvittää, jos kyse ei ole kaupasta vaan perinnöstä tai lahjasta lapselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin yleensä, mutta säännöissä ei ole sitä sanottu.
        Markkinahinta on vaikea selvittää, jos kyse ei ole kaupasta vaan perinnöstä tai lahjasta lapselle.

        Ei ole vaikeaa kuin idiootille. Perintötilanteissa on olemassa keinot saada arvio osakkeen arvosta joltakin meklarilta ihan kirjallisena. Sama koskee lahjoja. Tämä nyt vaan yhtenä esimerkkinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaikeaa kuin idiootille. Perintötilanteissa on olemassa keinot saada arvio osakkeen arvosta joltakin meklarilta ihan kirjallisena. Sama koskee lahjoja. Tämä nyt vaan yhtenä esimerkkinä.

        Aivan, mutta säännöissä ei sanota, mihin hintaan paikan saa lunastaa ja myydä tutuille.

        Koko lunastuspykälä on omituinen. En keksi yhtään rehellistä syytä, miksi se on laitettu. Se vain vähentää osakkeiden arvoa.

        Jos olisin uskaltanut ostaa osakkeen, niin ehdottaisin sitä heti ensimmäisessä kokouksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli osakkeesta ei saa mitään, kun kukaan normaalilla järjellä varustettu asioita harkitseva veneilijä ei halua venepaikkaa tuollaisesta vedätyssatamasta.

        On satamia, joiden osakkeista käydään ihan normaalisti kauppaa ja osakkeilla on todellinen arvo. Niissä ei ole lunastuspykäliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On satamia, joiden osakkeista käydään ihan normaalisti kauppaa ja osakkeilla on todellinen arvo. Niissä ei ole lunastuspykäliä.

        En ymmärrä ongelmaa. Olen ostanut eri yhtiöistä osakkeita lunastuspykälällä. Ihan normisti niillä kauppaa käydään. Ihan kuin asunto-osakeyhtiöissä. Ei se niissäkään arvoon mitenkään vaikuta. Pikemminkin päinvastoin. Osakkeenomistajana ainakin tiedän ettei yhtiöön tulee osakkaita, joista syystä taikka toisesta voi koitua yhtiölle haittaa.


    • Anonyymi

      No jopas onkin kieroa hommaa. Onko satamayhtiön markkinamiehet mukana venemessuilla ?

      Olisi kiva kuunnella kommentit livenä tähän eriskummalliseen näytelmään.

      • Anonyymi

        Onhan se joo tosi kieroa kun sulta menee kunnallinen venepaikka alta, eikä ole pätäkkää ostaa osaketta.

        Etkä sä surkimus mitään uskaltaisi kysyä face-to-face pelimiehiltä tosipaikan tullen.

        Ne katsos piirtää kel on liituu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se joo tosi kieroa kun sulta menee kunnallinen venepaikka alta, eikä ole pätäkkää ostaa osaketta.

        Etkä sä surkimus mitään uskaltaisi kysyä face-to-face pelimiehiltä tosipaikan tullen.

        Ne katsos piirtää kel on liituu.

        VeneKessut onkin oikea paikka tavoittaa älyttömiä lakun ja keskikaljan tankkaajia, nehän saattas pössypäissään tuohon haksahtaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se joo tosi kieroa kun sulta menee kunnallinen venepaikka alta, eikä ole pätäkkää ostaa osaketta.

        Etkä sä surkimus mitään uskaltaisi kysyä face-to-face pelimiehiltä tosipaikan tullen.

        Ne katsos piirtää kel on liituu.

        Ei kunnallinen venepaikka ole yhtään sen halvempi. Sitä vain maksaa myös ne, joilla ei ole venettä eikä paikkaa.


    • Anonyymi

      Pitää huomioida, että venepaikka ja autopaikkaosakkeiden lisäksi pitää maksaa myös vuotuinen venepaikkamaksu. Osake ei vapauta toimintakuluista.

      • Anonyymi

        Aivan. Käyttökulujen lisäksi on velat ja velkojen korot.


    • Anonyymi

      Aitaamaton ja vartioimaton satama on Varkaiden Paratiisi.

      On aina ollut ja on sitä edelleenkin.

      • Anonyymi

        Ja tämä liittyy tähän miten? Kuulemma tulee lukitut portit ja kameravalvonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä liittyy tähän miten? Kuulemma tulee lukitut portit ja kameravalvonta.

        Myös vedessä?


    • Anonyymi

      Tuo ei muuten pidä enää paikkaansa, että Porkkalan länsipuoleinen alue olisi enää ns. vapaata saaristoa. Tilanne oli sellainen vielä 80-luvulla, mutta PK-seudun kasvu on näkynyt kaikkien hyvien paikkojen myyntinä yksityisomistukseen.

      Vapaata saaristoa alkaa löytyä vasta Saaristomereltä, jos sieltäkään.

      Paljonkos tuo mahdollinen valvonta ja aitaaminen tulee näkymään kausimaksussa ?

      Luultavasti 30 neliön paikka tulee maksamaan tulevina vuosina lähemmäs tuhatta euroa vuodessa ja tuolla osakkeella ei sellaisenaan tee mitään.

      Aikana, jolloin osakekirjat olivat paperiset, niillä pystyi pyyhkimään. Inkoon satamassa ei ole edes toiletteja, minne nuo osakkeet voisi sulloa.

      • Anonyymi

        Tuntuu siltä, että jokainen satamayhtiön esittämä myyntiväittämä on valhetta. Pitäisikö vielä yrittää viherpesua tyyliin maailma pelastuu kun menet maksurengiksi ja menetät veneesi ?


      • Anonyymi

        En ymmärrä mitä ajat takaa, mutta isossa kuvassa pääkaupunkiseudun kasvaminen nostaa hintoja kaikessa infrassa niiden kysynnän kasvamisen myötä. Onko se sitten myönteistä kehitystä on sitten toinen kysymys, mutta mahdotonta tuota on estää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä mitä ajat takaa, mutta isossa kuvassa pääkaupunkiseudun kasvaminen nostaa hintoja kaikessa infrassa niiden kysynnän kasvamisen myötä. Onko se sitten myönteistä kehitystä on sitten toinen kysymys, mutta mahdotonta tuota on estää.

        Toisaalta Suomessa ei ole pulaa maasta eikä vedestä.


    • Anonyymi

      Inkoon kunnan asenne on täysin oikea.

      Veneily saastuttaa ja pilaa ekosysteemimme. Kovat rangaistusmaksut veneilijöille ja etenkin kaljoittelemaan tuleville veneille kova käyntimaksu.

      Jotkut vetoavat, ettei purjeveneet saastuta. Tämä ei pidä ollenkaan paikkaansa, Veneistä ulostetaan ja heitellään roskia pitkien purjehdusten aikana ja samalla tavalla niitäkin ajetaan koneella kuin muitakin matolaatikoita.

      Soutuveneet säästykööt toistaiseksi haittamaksuilta. Pienimuotoinen retkeily ja kalastus soutaen tai meloen päinvastoin tukien piiriin.

      Toivottavasti kunta tekee suoraselkäisen kestävän ratkaisun ja purkaa laiturirakenteet.

      • Anonyymi

        Kunnalla peräti töissä? Vai joko sait potkut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnalla peräti töissä? Vai joko sait potkut?

        Olet asian ytimessä. On potkujen paikka, kun tälläinen huijaussoppa on keitetty. Vai onko taustalla viherhörhöilyä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet asian ytimessä. On potkujen paikka, kun tälläinen huijaussoppa on keitetty. Vai onko taustalla viherhörhöilyä ?

        Toinen kunnalla töissä? Kerro huijaussopastanne enemmän. Kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen kunnalla töissä? Kerro huijaussopastanne enemmän. Kiinnostaa.

        LUE KETJU UUDELLEEN, pieteetillä ja yritä ymmärtää, miltä tämä näyttää tavallisen veneenomistajan kannalta. Siis keskituloisen tavallisen perheellisen ihmisen silmin.

        Itse tuon veneeni takaisin Espooseen, saa Inkoo pitää mutakulppansa ja osakkeensa.


    • Anonyymi

      Koska veneen saa viedä uudelle paikalle?
      Näyttää siltä, että jäätä lähtevät tänä vuonna tavallsta aikaisemmin, vaikka juuri nyt onkin hiukan kylmempää.

      • Anonyymi

        Bärö:ssä on vedet vapaana, mutta kaikki paikat ovat varattuina, koska kukaan ei halua ostaa "tyhjiä" osakepommeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bärö:ssä on vedet vapaana, mutta kaikki paikat ovat varattuina, koska kukaan ei halua ostaa "tyhjiä" osakepommeja.

        Bääärööö!?!?😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bääärööö!?!?😂

        luksusta kaipaaville löytyy edullisia venepaikkoja meiltä pääröölaisilta ja varustelukin on keisareiden luokkaa, ei tarvi omassa nuhjuisessa Bawariassa haistella liiman hajuja eikä pelatä kölin irtoilua:

        VARUSTELU
        Makuutila, jossa king size -parivuode laadukkailla vuodevaatteilla
        Olohuone, jossa sohvaryhmä ja takka
        Kaksi WC-kylpyhuonetta
        Sauna
        Poreamme
        Kahvikone
        Minibaari
        Viinikaappi
        Laadukkaat astiat suomalaista designia
        Kylpytakit ja aamutohvelit
        Fööni
        Laadukkaat kylpyhuonetuotteet
        Ilmainen langaton internet
        Tallelokero
        Ilmastointi
        olutterassi A-oikeuksin

        ihan toista kuin köyhien kyläkulpassa


    • Anonyymi

      Aidataanko myös paikoitusalueet ?

      Mitäs autopaikkaosake maksaa ?

      • Anonyymi

        Niin, ja kai kunnon satamaan on järjestetty bussikuljetukset eri puolilta Suomea, johon myydään bussiosakkeita?


    • Anonyymi

      Siis eikö paikkoja ole edes rakennettu?
      Entä, jos rahat ei riitäkään?

      • Anonyymi

        Paikkoja ei ole ilmeisesti rakennettu siksi, ettei ole ollut varmuutta annin onnistumisesta.
        Olettaisin, että kaikkia paikkoja ei rakenneta, jos niille ei ole maksajia. Päälaiturit täytynee kuitenkin rakentaa koska ostettua paikkaa ei voi vaihtaa toiseen ilman osakkaan suostumusta.

        Voi ihan hyvin käydä niin, ettei rahat riitä, jos kustannukset nousevat merkittävästi ja yrityksellä on etuudestaan lainaa. Silloin käydään osakkaiden taskuilla. Osake on aina riskisijoitus - koskee myös asunto-osaketta.


    • Anonyymi

      Venemessujen perusteella Inkoon Pienvenesatama on miljoonien investoinnin edessä.

      Venepaikoille pitää tuoda sähkömoottorien latausmahdollisuus.

      Ketkäs tuon investoinnin mahtaa maksaa ?

      10 vuoden aikana jos tuo maksetaan ner, niin venepaikalle tulee kuluksi se 400 euron vuosimaksu ja pääoman takaisinmaksu sekä korot toiset reilu 400 / vuosi.

      Ei hyvältä näytä, kun satama on täysin kesken ja nykyisellään susi, tulevaisuudessa nakertava rotta.

      • Anonyymi

        Kun kyseessä on osakeyhtiö, niin osakkaat maksavat. Kunta voi tietenkin osallistua infran osalta.

        Sähköveneisiin varautuminen olisi tietenkin järkevää, mutta säännöissä ei mainittu mitään siitä, että sähköstä maksetaisiin erikseen. Sitä ei sinne voi myöhemmin lisätä, jos yksikin vastustaa.

        Joku voikin aivan mainiosti maksattaa veneensä energialaskun yhtiöllä.


    • Anonyymi

      Lohjalla ja Vantaalla oli aiemmin Inkoossa venepaikkoja, mutta Inkoo siirsi ne paikat itselleen, vaikka kulut paikanrakennuksesta veloitettiin muiden kuntien veronmaksajilta.

      Nyt myös Helsinki seuraa tilannetta tarkoin. Pelkkä maanomistajuus ja kaavoitushimot asuntorakentamiseen ovat tuottaneet mm. Lauttasaaren ja Vuosaaren pienvenesatamille painetta siirtää kerhotoiminta kauas PK-seudulta. Esimerkiksi meille Loviisaan, jossa tilaa vielä löytyy.

      Inkoon päänavaus johtanee satamayhtiön konkurssiin ja kunta ei sitä enää halua pelastaa, koska koko kaava-alue meni pyllylleen.

      • Anonyymi

        Nyt, kun yhtiöllä on paljon uusia osakkaita, niin rahaa löytyy.

        Osakkailla on velvollisuus maksaa yhtiövastikkeet ulosoton uhalla. Ilmiö on tuttu golf-osakkeista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt, kun yhtiöllä on paljon uusia osakkaita, niin rahaa löytyy.

        Osakkailla on velvollisuus maksaa yhtiövastikkeet ulosoton uhalla. Ilmiö on tuttu golf-osakkeista

        Sehän olisikin hieno yhtiö, jossa vastikkeen maksu olisi vapaaehtoista kuin kolehti kirkoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän olisikin hieno yhtiö, jossa vastikkeen maksu olisi vapaaehtoista kuin kolehti kirkoissa.

        Inkoon kirkossa ei kolehti ole vapaaehtoinen, paitsi Affeille ja Vonneille. Köyhä jos kirkkoon erehtyy, saa pappermyndin kaivaa framille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Inkoon kirkossa ei kolehti ole vapaaehtoinen, paitsi Affeille ja Vonneille. Köyhä jos kirkkoon erehtyy, saa pappermyndin kaivaa framille.

        Joo ei oo Inkou persaukisille. Oisko vähän niinku Suomen Monacou toi Inkou. Rallikuskien mesta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei oo Inkou persaukisille. Oisko vähän niinku Suomen Monacou toi Inkou. Rallikuskien mesta,

        Vai kirjoitetaanko se nykyään jo Incou?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai kirjoitetaanko se nykyään jo Incou?

        Ingen, Inget, Inga

        poottar i hamne, tammifaaan


    • Anonyymi

      Juhana Vartiainen on jo antanut lähtökäskyn valmistella Helsingin kaupungin alueiden satamayhtiöiden perustamiselle. Seurat voivat välittää tiedot jäsenilleen.

      Veneseura ei voi olla osakas, vain luonnollinen henkilö.

      • Anonyymi

        Yhtiöittäminen on vääjäämättä tulevaisuus noissa. Näin se vaan menee.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Miten lähelle saa auton ja onko pysäköinti maksullista? Julkisilla liikkuminen ei ole meillä mahdollista.


    • Anonyymi

      Keilassa oy:n vielä ymmärtää, ei tuolla junthilassa savipeltojen ja paskalaskuojien korvessa.

    • Anonyymi

      Inkoon lahti on jäässä eikä missään näy, että jotain uutta olisi tulossa.
      Missä rahat on?

      • Anonyymi

        Pyörit siellä ihmettelemässä jäitä ja etsiskelemässä rahoja? Hienoa! Tsempit!🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörit siellä ihmettelemässä jäitä ja etsiskelemässä rahoja? Hienoa! Tsempit!🤣

        Joo ja ei.
        Jäitä katselen, kun käyn syömässä. Rahaa en odota näkeväni rannassa, mutta jotain toimintaa kai pitäisi kohta näkyä, kun sitä varten on rahatkin kasassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja ei.
        Jäitä katselen, kun käyn syömässä. Rahaa en odota näkeväni rannassa, mutta jotain toimintaa kai pitäisi kohta näkyä, kun sitä varten on rahatkin kasassa.

        Kilpailija vei sinulta urakkasopimuksen, vai miksi koko asia sinua liikuttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpailija vei sinulta urakkasopimuksen, vai miksi koko asia sinua liikuttaa?

        Jos vie, niin tarpeeseensa vie. Virastossa ei muutenkaan aina huomaa, mitä muut tekee.

        Olen utelias. Mitä sinua liikuttaa, mikä minua liikuttaa?


    • Anonyymi

      Taitaa tulla PIIIIIIIIIIIITKÄ breikki Inkoonrannan toteutukselle ja alueen kehitykselle.

      Harva on niin hölmö, että menee tuollaiseen vedätykseen. Niin kauan, kun naapurikunnista löytyy normaaleita venepaikkoja.

      • Anonyymi

        Inkoonrannan kiinteistöllä on hyvin vähän tekemistä kunnan laitureiden kanssa. Busse on luvannut tehdä omat venepaikat, mutta nyt on sijoittajien hanat kiinni ja utveklaus ohi, tillfälliin.


    • Anonyymi

      Niin, eihän tuossa sanota, millä se 30 min Espoosesta Inkooseen on mitattu. Onnistuuhan se ehkä helikopterilla ja saattaa yöllä Kivenlahdesta autollakin, kun poistaa autosta rekisterit.

      Kirkkonummen satamiin tuo 30 min on lähempänä totuutta. Niihin voi jopa pyöräillä, jos ei ole tavaraa mukana.

      Vai yrittääkö satamayhtiö mainoslauseessaan sanoa Lespoosesta Kuravesisatamaan 30 minuutissa ? mitäs läksit, kikkelis kokkelis

      • Anonyymi

        Kyllä minä ainakin ajan Kivenlahdesta Inkooseen puolessa tunnissa ihan milloin vain. Inkoon satama on huomattavan lähellä Hangontietä. Ei taida olla yksikään Kirkkonummen satama yhtä lähellä, vaan joutuu pienempiä teitä mutkittelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin ajan Kivenlahdesta Inkooseen puolessa tunnissa ihan milloin vain. Inkoon satama on huomattavan lähellä Hangontietä. Ei taida olla yksikään Kirkkonummen satama yhtä lähellä, vaan joutuu pienempiä teitä mutkittelemaan.

        Heh, kamerat räiskää ja posti tuo ilmoituksen, että maksa pois ja tuo korttisi laitokselle.

        Kolmannesta kuvasta kortti kuivumaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, kamerat räiskää ja posti tuo ilmoituksen, että maksa pois ja tuo korttisi laitokselle.

        Kolmannesta kuvasta kortti kuivumaa.

        Kivenlahti - Båtvik satama, Kirkkonummi, gmapsin mukaan 19 min, Inkoon pienvenesatama 49 min.

        Mapsi ei tietenkään osaa huomioida valoissa ja ruuhkissa seisomista.

        Törmäiletkö Inkoon kylän läpi sitä samaa 140 km/h millä ylinopeudella muutenkin uhittelet ajaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivenlahti - Båtvik satama, Kirkkonummi, gmapsin mukaan 19 min, Inkoon pienvenesatama 49 min.

        Mapsi ei tietenkään osaa huomioida valoissa ja ruuhkissa seisomista.

        Törmäiletkö Inkoon kylän läpi sitä samaa 140 km/h millä ylinopeudella muutenkin uhittelet ajaa ?

        Olen nyt Merivirta 1:ssä Kivenlahdessa. Navi näyttää Inkoon keskustaan ( lähellä rantaa) 29 minuuttia ajoaikaa ja 39 kilometriä. Revi siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nyt Merivirta 1:ssä Kivenlahdessa. Navi näyttää Inkoon keskustaan ( lähellä rantaa) 29 minuuttia ajoaikaa ja 39 kilometriä. Revi siitä.

        Katsoin piruuttani samaisesta Merivirta/Kivenlahti osoitteesta Kantvik. On 19 minuuttia, eli vain 10 minuutin ero Inkooseen.

        En ole koskaan käynyt Kantvikin satamassa. Millaisia palveluita siellä on?


    • Anonyymi

      Kauas on pitkä matka, etenkin 51sen perjantairuuhkassa ja perillä odottaa golf-osakkeeseen verrattava konkurssisatamaosake.

      Ei ole oikein hyvä hetki alkaa ketkuilla satamasekoilun kanssa.

      Joten minuutti sinne tai tänne, mökille saareen on kuitenkin päästävä. Kylmälaukussa kaljat kestää, kunnes ne juodaan.

    • Anonyymi

      Båtvikin venesatamaan menee käytännössä liki sama aika kuin Inkoon rajalle, ehkä 15 minuuttia vähemmän. Mutta Tapiolasta lähdettäessä ihan sama vaikka ajaa sitten Hankoon vadelmaveneellä.

      Siinä välttää myös pari peltipoliisia, kun tuo veneensä Båtviikin kuntasatamaan eikä osakehuijarit pääse vedättämään.

      • Anonyymi

        Eli bååtvik kannattaa jos yleensä aina ajaa ylinopeutta ja pelkää huijareita?

        Valintani on Inkoo, palveluineen. Oliko bååtvikissä muuten mitä palveluita? Ei sillä että erityisesti kiinnostaisi. Kunhan kyselen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli bååtvik kannattaa jos yleensä aina ajaa ylinopeutta ja pelkää huijareita?

        Valintani on Inkoo, palveluineen. Oliko bååtvikissä muuten mitä palveluita? Ei sillä että erityisesti kiinnostaisi. Kunhan kyselen.

        Ennen puhuttiin ingenåån portoista, nykyään se on vaan Port of Ingå ja muuta ei ole, kohta ei niitäkään. Myös laitureilta ei saa enää kalastaa, silmättömiä sillejä. Kiellon takana on THL.


    • Anonyymi

      Itse miettisin.. miten on käynyt useimmille golf-osakkeille. Eroon ei millään ja maksut juoksevat.

      • Anonyymi

        Golf osakkeiden hinnat romahtivat kun pelioikeuksia alkoi saada polkuhinnalla myös ilman osaketta.

        Ei ole näköpiirissä ylitarjontaa tai polkuhintaisia venepaikkoja, joten sikäli epäkelpo vertailukohta.

        Golfkentälle mahtuu käytännössä pelaajia vaikka kuinka paljon, yhteen laituriin ei veneitä mahdu kuin juuri niin monta kuin on paikkoja. Siinä siis se olennaisin ero.


    • Anonyymi

      "Ei ole näköpiirissä ylitarjontaa tai polkuhintaisia venepaikkoja, joten sikäli epäkelpo vertailukohta"

      MIETIPPÄ ASIA UUDELLEEN

      Olethan katsonut uutisia ja lukenut lehtiä ?

      Omistatko edes venettä ?

      • Anonyymi

        No mietin. Laita linkkiä. Ostan mielelläni polkuhintaisen venepaikan. Tai kaksi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä on kohta konkurssipesän toimesta runsaasti saatavilla, Inkoosta:

        https://www.hs.fi/urheilu/art-2000009489059.html

        Aika optimisti saa olla jos tuosta uutisesta löytää aasinsillan halpoihin venepaikkoihin, Inkoosta puhumattakaan.🤣


    • Anonyymi

      1.4 kerrotun tiedon mukaan Inkoon fatta maksaa jokaiselle kuntalaiselle osakkeet ja muut avomeripurjehduksen kulut.

      Siten turvataan hintavien harrasteiden kohonneet kulut.

      • Anonyymi

        Ja fatta maksaa myös kaljat!


    • Anonyymi

      Näin Merikarhujen jäsenenä en voi sanoa muuta kuin epäilyttävää toimintaa kunnalta.
      MKn kustannukset ovat tuosta murto-osan ja käytössä on liki 30 käyntisatamaa.

      Kotisataman saa Helsingissä ihan alhaisella vuosimaksulla.

      • Anonyymi

        Kertoisitko kuinka monessa MK satamassa on
        -septi tyhjennys
        -jätehuolto
        -painevesi
        -laiturisähköt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko kuinka monessa MK satamassa on
        -septi tyhjennys
        -jätehuolto
        -painevesi
        -laiturisähköt

        MKn nykyisen käytännön mukaan tuo kerrotaan vain toimintaan mukaan haluavalle veneen omistajalle.

        Ei kellekkään spekulantille, etenkään Inkoon satamayhtiön puuhapetelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MKn nykyisen käytännön mukaan tuo kerrotaan vain toimintaan mukaan haluavalle veneen omistajalle.

        Ei kellekkään spekulantille, etenkään Inkoon satamayhtiön puuhapetelle.

        Eli noita palveluja ei ole tarjolla, kiitos vastauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko kuinka monessa MK satamassa on
        -septi tyhjennys
        -jätehuolto
        -painevesi
        -laiturisähköt

        MK-kerhon saunassa saat kokea todellista veljeyttä tyyliin Tom of Finland


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MK-kerhon saunassa saat kokea todellista veljeyttä tyyliin Tom of Finland

        Eiköhän tuo cissukupuolisuus, transihmisyys ja intersukupuolisuus onnistu myös Inkoon uusitussa satamassakin ja etenkin siellä nimenomaan, enda klädje sano strandruaattaalaanen.


    • Anonyymi

      Nyt viedään Inkoon kuntaa oikein Wittuseenin mitalla.

      Kohta on Blastr tinkaamassa tukia kunnan tyhjentyvästä kassasta. Gildeskålin lähelle kaavailtu teräspellettihanke on Norjassa jo haudattu, mutta suunnitelmiin kaadettiin halutut konsulttimiljoonat. Noitten perässä näitä pieniä kuntia viedään kuin pässiä narussa konsulttilahtareille.

    • Anonyymi

      Näkyi tulleen ilmoitus, että veneily pitää lopettaa kesken kesäloman, purkavat pienvenesataman.

    • Anonyymi

      Inkoon Terästehtaan raskasmetallipäästöjen vaikutusalueelta saa halpoja venepaikkoja sekä omakotitaloja.

      Helsinki on terveellisempi elää ja halvempi pitää venettä.

      • Anonyymi

        Eli Inkoosta saa halpoja venepaikkoja, mutta Helsinki on halvempi? Vai miten? Mistä näkee hinnastot?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe