Oikea oppi

Anonyymi-ap

vanhoillislestadiolaisilla on oikea oppi, muuta ei ole eikä tule.

25

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin ajatellaan monissa lahkoissa. Se on tyypillistä lahkoille. Ulostulosi on selvä yritys puolustautua mutta perusteita ei anneta. Itse uskon, että kaikki ne, jotka uskovat Kristukseen lunastajanaan ja turvautuvat Jeesuksen tarjoamaan lunastukseen pääsee taivaaseen. Kristuksen seurakuntaruumis on maailmanlaajuinen kristittyjen seurakunta ja sen jäsenet tulevat eri tunnustus kunnista. Mikään yksittäinen seurakunta ei ole yksin Jeesuksen ainoa oikea pelastuvien joukko.

      • Ja pääsemme osallisiksi siitä lunastuksesta uskomalla Jeesukseen. Jeesus sovitti synnit ja Hänen verensi kautta on lunastus.

        Kol. 1:14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Ef. 1:7 jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.
        Hebr. 9:14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
        1Piet. 1:18 tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
        1Piet. 1:19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,


      • Anonyymi

        Ota huomioon että Raamatun mukaan uskovien joukko on lahko. Ei Kristuksen ruumis Raamatun mukaan ole mikään monioppinen porukka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ota huomioon että Raamatun mukaan uskovien joukko on lahko. Ei Kristuksen ruumis Raamatun mukaan ole mikään monioppinen porukka.

        Lahkohan on toisen Kirkon ns "jaos", kuten Wellut Luterilaisessa kirkossa ja vielä Lut kirkko on Rooman lahko?
        Alkuseurakunta oli oma seurakunta, joka ei ollun minkään muun seurakunnan tai Kirkon Lahko.
        Hieman järkeä kirjoituksille.

        Taas Jeesus ei puhunut koskaan mistään "opista" missään vaiheessa, se on Wellujen pakanallisia juttuja.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Lahkohan on toisen Kirkon ns "jaos", kuten Wellut Luterilaisessa kirkossa ja vielä Lut kirkko on Rooman lahko?
        Alkuseurakunta oli oma seurakunta, joka ei ollun minkään muun seurakunnan tai Kirkon Lahko.
        Hieman järkeä kirjoituksille.

        Taas Jeesus ei puhunut koskaan mistään "opista" missään vaiheessa, se on Wellujen pakanallisia juttuja.

        Nasaretin lahko se oli johon uskovaiset kuuluivat alkuseurakunnan aikana. Eriseuraksi sitä muut kutsuivat.

        Yllätyn monesti että sinä itse asiassa aika heikosti tunnet kirjoitukset. Esim tässä

        Joh 7:16 Vastasi Jesus ja sanoi heille: ei minun oppini ole minun, mutta sen, joka minun lähetti.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Lahkohan on toisen Kirkon ns "jaos", kuten Wellut Luterilaisessa kirkossa ja vielä Lut kirkko on Rooman lahko?
        Alkuseurakunta oli oma seurakunta, joka ei ollun minkään muun seurakunnan tai Kirkon Lahko.
        Hieman järkeä kirjoituksille.

        Taas Jeesus ei puhunut koskaan mistään "opista" missään vaiheessa, se on Wellujen pakanallisia juttuja.

        24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa


      • Anonyymi kirjoitti:

        24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa

        Konteksti.
        Pelkkä kopiointi on Palstan säännöissä rikos.
        Miksi jätit Kirjan pois?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nasaretin lahko se oli johon uskovaiset kuuluivat alkuseurakunnan aikana. Eriseuraksi sitä muut kutsuivat.

        Yllätyn monesti että sinä itse asiassa aika heikosti tunnet kirjoitukset. Esim tässä

        Joh 7:16 Vastasi Jesus ja sanoi heille: ei minun oppini ole minun, mutta sen, joka minun lähetti.

        Miksi sanot sitä lahkoksi?
        Minkä seurakunnan lahko Kristityt olivat?

        Laitappa konteksti, miksi Ylipapit haukkuivat -saddukeusten lahkoa?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi sanot sitä lahkoksi?
        Minkä seurakunnan lahko Kristityt olivat?

        Laitappa konteksti, miksi Ylipapit haukkuivat -saddukeusten lahkoa?

        Juutalaisuuden tietenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nasaretin lahko se oli johon uskovaiset kuuluivat alkuseurakunnan aikana. Eriseuraksi sitä muut kutsuivat.

        Yllätyn monesti että sinä itse asiassa aika heikosti tunnet kirjoitukset. Esim tässä

        Joh 7:16 Vastasi Jesus ja sanoi heille: ei minun oppini ole minun, mutta sen, joka minun lähetti.

        Niin, vaikka olisi tutkinut Raamattua 50 vuotta niin ilman Pyhää Henkeä se ei aukene.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Konteksti.
        Pelkkä kopiointi on Palstan säännöissä rikos.
        Miksi jätit Kirjan pois?

        Onko kirjasi Havukka-ahon ajattelija? Sopisi sinulle hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisuuden tietenkin.

        Juutalaisuudessa ja israelilaisissa on vieläkin Teokratteja yli 80%, kuten Welluissakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko kirjasi Havukka-ahon ajattelija? Sopisi sinulle hyvin.

        Kokeileppa selvittää mikä Kirja on Biblia.
        Se on kirjanne, jota moni teistä käyttää, etkö Sinä; -Biblia: Se on: Coco Pyhä Ramattu Suomexi


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Juutalaisuudessa ja israelilaisissa on vieläkin Teokratteja yli 80%, kuten Welluissakin.

        Niinhän sinäkin olet teokraatti, peitteen alla.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kokeileppa selvittää mikä Kirja on Biblia.
        Se on kirjanne, jota moni teistä käyttää, etkö Sinä; -Biblia: Se on: Coco Pyhä Ramattu Suomexi

        Yhtä höpöjä kirjoittelet kuin Havukka-ajan ajettelija, ei mikään yllätys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinäkin olet teokraatti, peitteen alla.

        En ole teokraatti, kuten Sinä ja Wellut, olen oksastettu Kristukseen. Olen kristitty.

        On Sinulla hieman terminologia hukassa. Iloitse siitä, että; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

        Vahvistus Jes. 59:20.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä höpöjä kirjoittelet kuin Havukka-ajan ajettelija, ei mikään yllätys.

        Loppuiko vitsit? Miksi olet niin katkera.


    • Anonyymi

      Mikä vanhoillislestadiolaisten opeista on se oikea? Hoitokokousoppi, seurakuntaoppi/ yhteistunto, omakohtainen usko, vilpillinen armonmerioppi ja monta muuta.

      • Kaikki lestadiolaisuuden suunnat ovat oikeita eksyksen oppeja.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kaikki lestadiolaisuuden suunnat ovat oikeita eksyksen oppeja.

        Ettei vaan olisi niin, ettei ihmisen luoma epäjumala olisi vain kultainen vasikka?


      • Anonyymi

        Hoitokokousopin mukaan ihmiset pakotettiin tekemään parannusta hoitajien syntielämästä ja heidän omantuntonsa kautta. Hoitajat rypivät itse siinä synnissä, josta vaativat muita tekemään parannusta. Jokainen tekee kuitenkin parannusta vain omista synneistään. Hoitajat eivät ole korjanneet tekojaan. Jos ihmisellä ei ole omaatuntoa ts. sitä ei ole ollutkaan /psykopaatit tai Jumala on ottanut pois omantunnon, ihminen on luopio ja kaikista kauimpana Jumalasta. Seurakuntaoppi ja yhteistunto on sama kuin paikkakunnan kateellisten mielipide. Jos olet esim. erittäin lahjakas, sinut mustamaalataan, jotta lahjattomat saisivat edes jonkin verran huomiota. Ei saa aiheuttaa kateutta. Yhteistunto päättää siitä, mikä on oikein ja mikä väärin. Kukaan ei tarvitse omaa omaatuntoa on vain yhteistunto. Omakohtainen usko liitettynä rehellisyyteen on ainoa oikea ja autuaaksi tekevä oppi. Vilpillinen armonmerioppi on sitä, että saatat menetellä tosi törkeästi jotakin kohtaan tsi syyllistyä rikokseen ja kun asia tulee ilmi, ilmoitat, että sinulla on rauha Jumalan kanssa. Olit juossut välillä "naapuriin" tai seuroihin ja olit pannut asian pois/ upottanut asian yleisestä saarnasta armonmereen eikä siitä enää puhuta. Näitä vääriä oppeja riittää pilvin pimein.


    • Anonyymi

      Miten kastamaton luterilainen voi uskoa, että on oikea oppi.
      Apt. 2:38,41 on heidän opistaan poistettu.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Yrititkö olla vitsikäs?
      Lestailu on lapsille yhtä helvettiä .

    • Anonyymi

      Varohan että et tee itsellesi iankaikkista vahinkoa.
      On kauheaa huomata jos helvetistä herää kun on epäjumalans muutuvia oppeja palvonut ja niihin uskonut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe