MF 65 lumijuhtana

Anonyymi-ap

Hei,

Onko minkälaisia kokemuksia MF 65 mk2 traktorista lumitöissä? Omakotitalon pihalle tulis, piha kuitenkin sen kokoinen että mukavampi olis jollain koneella puskea lumia entä kolalla. Hintaa ois 5000euroa. Ketjut ja perälevy kuuluu kaupan. On rekisterissä. Ja ainakin näyttää hyvältä ja myynti-ilmoituksessa kehutaan, tarkoitus tarkoitus käyä kahtomassa kyseistä konetta. Mietin että vois olla ihan toimiva kampe, koska olen kuullut paljon huonoa MF 25 ja 35 traktoreista (huonoja käynnistymään talvella) mutta tuota 65 on enemmänkin kehuttu. Ilmeisesti ihan näppärä pieniin lumitöihin. Mutta mites, suositteletteko te muut?

19

933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja tehoakin olis vajaat 60 hv, joten sen puoleen vähän houkuttelisikin... verrattuna niihin vähän pienempiin Massikoihin.

      • Anonyymi

        Turbotettuna ja nelivetona juuri riittää pihakoneeksi. Mieluummin joku 150hv ja etukuormain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turbotettuna ja nelivetona juuri riittää pihakoneeksi. Mieluummin joku 150hv ja etukuormain.

        Jos alle hehtaarin kokoselle tontille satsaa yli 100 000 euron traktorin...ja on yksityiskäyttäjä, on päässä vikaa.


    • Anonyymi

      Ajatella että tämmönen on joskus ollut maatilan ykköstraktori ja maksanut varmaan saman mitä nykyään peruskoneet.

    • Anonyymi

      Omakotitalon pihalle mitään kuuskyt heppasia tarvita. Jos on kuullut 35:sta paljon huonoa kannattaa putsata vaikut korvista.

      • Anonyymi

        Vuonna 1956 alkoi Euroopassa Ferguson 35:n valmistus. Ensimmäisissä kolmeviitosissa oli huonohko Standardin valmistama 4-sylinterinen bensamoottori, jonka tilavuus oli 2,2 litraa ja tehoa oli 37 hv (petroliversiossa 30 hv). Hieman myöhemmin esitelty HUONOSTI KÄYNNISTYVÄ apukammiodiesel oli 2,3-litrainen ja tehoksi ilmoitettiin 37,5 hv. Vaihteita oli 6 eteen ja 2 taakse. Vakiovarusteena oli ajovoimanotto. Lisävarusteena sai kaksoiskytkimen.
        .

        Eli ennen vuotta 1959 35 verkuissa oli huono Standard moottori. Toki sen jälkeisissä on Perkins moottori, jotka ovat vähän parempia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 1956 alkoi Euroopassa Ferguson 35:n valmistus. Ensimmäisissä kolmeviitosissa oli huonohko Standardin valmistama 4-sylinterinen bensamoottori, jonka tilavuus oli 2,2 litraa ja tehoa oli 37 hv (petroliversiossa 30 hv). Hieman myöhemmin esitelty HUONOSTI KÄYNNISTYVÄ apukammiodiesel oli 2,3-litrainen ja tehoksi ilmoitettiin 37,5 hv. Vaihteita oli 6 eteen ja 2 taakse. Vakiovarusteena oli ajovoimanotto. Lisävarusteena sai kaksoiskytkimen.
        .

        Eli ennen vuotta 1959 35 verkuissa oli huono Standard moottori. Toki sen jälkeisissä on Perkins moottori, jotka ovat vähän parempia

        Vuonna 1959 esiteltiin huonomaineisen Standard-moottorin tilalle 3-sylinterinen Perkins-diesel. Tehoa oli nyt 42 hv. Kytkin oli itsetuulettuva ja polttoainesäiliö entistä suurempi. Kesällä 1962 tuli 35 X, jossa teho oli nostettu 45 hevosvoimaan ja vakiona oli tasauspyörästön lukko. Hydraulinen Multi Power -pikavaihde tuli lisävarusteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 1956 alkoi Euroopassa Ferguson 35:n valmistus. Ensimmäisissä kolmeviitosissa oli huonohko Standardin valmistama 4-sylinterinen bensamoottori, jonka tilavuus oli 2,2 litraa ja tehoa oli 37 hv (petroliversiossa 30 hv). Hieman myöhemmin esitelty HUONOSTI KÄYNNISTYVÄ apukammiodiesel oli 2,3-litrainen ja tehoksi ilmoitettiin 37,5 hv. Vaihteita oli 6 eteen ja 2 taakse. Vakiovarusteena oli ajovoimanotto. Lisävarusteena sai kaksoiskytkimen.
        .

        Eli ennen vuotta 1959 35 verkuissa oli huono Standard moottori. Toki sen jälkeisissä on Perkins moottori, jotka ovat vähän parempia

        Se stantart moottori ei ollut muuten huono, mutta ensimmäiset huonoja käynnistymään pakkasella. Sitäkin moottoria parannettiin myöhemmin pakkaskäynnistämisen osalta. Myöhemmin tullut 3 sylinterinen Perkins ei ollut vähän parempi vaan se oli erittäin hyvä moottori niin käynnistymään pakkasessa ja erittäin sitkeä vetoinen. Kaiken kaikkiaan MF 35 ja 135 on ehkä kaikkien aikojen paras traktori. Meillä oli 35 stantart koneella sekä 35x perkinsillä. Molemmat erittäin hyviä ja kestäviä traktoreita, ainoastaan Mf 590 on ollut vielä toimintavarmempi, kaikkiaan meillä on ollut 11 MF traktoria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se stantart moottori ei ollut muuten huono, mutta ensimmäiset huonoja käynnistymään pakkasella. Sitäkin moottoria parannettiin myöhemmin pakkaskäynnistämisen osalta. Myöhemmin tullut 3 sylinterinen Perkins ei ollut vähän parempi vaan se oli erittäin hyvä moottori niin käynnistymään pakkasessa ja erittäin sitkeä vetoinen. Kaiken kaikkiaan MF 35 ja 135 on ehkä kaikkien aikojen paras traktori. Meillä oli 35 stantart koneella sekä 35x perkinsillä. Molemmat erittäin hyviä ja kestäviä traktoreita, ainoastaan Mf 590 on ollut vielä toimintavarmempi, kaikkiaan meillä on ollut 11 MF traktoria.

        Asiat saa niin kohtuuttomia mittasuhteita. Huono käynnistyvyys vaivasi vaan nelossylinterismiä eikä niissäkään kaikkia. Sen lisäksi ne on kaikki jo jälkikorjattu talvikansilla, lohkoilla ym. parannuksilla. Muutenhan kone oli hyvä, vaikka kolmisylinterinen perkinssi toki parempi jota käytettiin myös fordsonissa. Muuten 35 ja 135 parempaa traktoria on vaikea löytää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se stantart moottori ei ollut muuten huono, mutta ensimmäiset huonoja käynnistymään pakkasella. Sitäkin moottoria parannettiin myöhemmin pakkaskäynnistämisen osalta. Myöhemmin tullut 3 sylinterinen Perkins ei ollut vähän parempi vaan se oli erittäin hyvä moottori niin käynnistymään pakkasessa ja erittäin sitkeä vetoinen. Kaiken kaikkiaan MF 35 ja 135 on ehkä kaikkien aikojen paras traktori. Meillä oli 35 stantart koneella sekä 35x perkinsillä. Molemmat erittäin hyviä ja kestäviä traktoreita, ainoastaan Mf 590 on ollut vielä toimintavarmempi, kaikkiaan meillä on ollut 11 MF traktoria.

        Mutta oli ne ranskalais massikat Standardin koneella vähän huonomaineisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se stantart moottori ei ollut muuten huono, mutta ensimmäiset huonoja käynnistymään pakkasella. Sitäkin moottoria parannettiin myöhemmin pakkaskäynnistämisen osalta. Myöhemmin tullut 3 sylinterinen Perkins ei ollut vähän parempi vaan se oli erittäin hyvä moottori niin käynnistymään pakkasessa ja erittäin sitkeä vetoinen. Kaiken kaikkiaan MF 35 ja 135 on ehkä kaikkien aikojen paras traktori. Meillä oli 35 stantart koneella sekä 35x perkinsillä. Molemmat erittäin hyviä ja kestäviä traktoreita, ainoastaan Mf 590 on ollut vielä toimintavarmempi, kaikkiaan meillä on ollut 11 MF traktoria.

        MF 590 :stä ei ihan joka päivä kehutakaan.
        Mitähän muita MF traktoreita on ollut...vähän kiinnostaisi ?
        590 :llä yli 40 vuotta ajanut. Vain 8 Massikkaa ollut...niistäkin puolet vielä omassa ajossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MF 590 :stä ei ihan joka päivä kehutakaan.
        Mitähän muita MF traktoreita on ollut...vähän kiinnostaisi ?
        590 :llä yli 40 vuotta ajanut. Vain 8 Massikkaa ollut...niistäkin puolet vielä omassa ajossa.

        Ensimmäinen oli Ferguson 20 sitten 35,35x,165, 165S, 265, 290, sitten 2kpl 590,675ja 698T. Tällä hetkellä 590 vm 82 käytössä toisena traktorina John Deere.


    • Anonyymi

      En saanut vastauksia:( ap

      • Anonyymi

        Sait, mutta et halua vastauksia vaan uskonvahvistusta. Osta pois.


    • Anonyymi

      Jos olet ostamassa MF 65 traktoria, niin kannattaa katsoa, että se on jo Perkins 203 suoraruiskutuskoneella, se pitäisi olla vuodesta 1961 lähtien. Ensimmäiset 65 Massikat oli pienemmällä etukammiokoneella. Tämä sama Perkins 203 oli myös MF 165 mallissa vuoteen 1968 saakka, se oli erittäin hyvä käynnistymään pakkasessa, eikä siinä ollut muitakaan heikkouksia, kannattaa varmistaa, että se on juuri tuolla koneella sillä se on huomattavasti parempi kuin tuo ensimmäinen etukammiokone.

      • Anonyymi

        Joo, mf65 mark 2, valmistettu vuodesta 1961 , ap


    • Anonyymi

      Vakio 165 sissa oli hydrauliikka siinä mielessä huono kun lisähydrauliikka ulostuloja ei ollut ja kipin putkesta ei painetta tullut ennenkuin nosto varret oli ylhäällä. Jos esim haluaa hydraulisesti säätyvän takalanan joutuu lisähydrauliikkaa rakentamaan. Ja sekin kannattaa laittaa niiin ettei ole yhteydessä nostolaitteen käyttämiseen.

      • Anonyymi

        Mulla on perushyvä 165 myynnissä. En tarvi enää kun muutin pienempään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      119
      2695
    2. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1111
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      214
      1098
    4. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      40
      1015
    5. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      941
    6. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      5
      928
    7. 36
      906
    8. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      904
    9. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      123
      873
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      827
    Aihe