Tatuoinnit

Anonyymi-ap

E n ole mistään lukenut ihotautilääkärin mielipiteitä tatuoinneista. Tuli mieleeni tämä, kun tapasin nuoren ihmisen,jonka kasvot olivat tatuointien peitossa.
Millaiset ovat ikäistemme vanhusten kasvot joilla on ollut tatskat 60 vuotta?

29

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tavallaan säälittää.
      Heillä on joku ongelma.

    • Anonyymi

      Se on muoti, mutta ei kaikkien mielestä kaunista.

    • Anonyymi

      Ihmiset joilla niitä on tykkäävät niistä.sijottavat paljon myös rahaa niihin.Ovat todella kaliita laitatta.Kun veljeni lähti maailman merille 50 luku.Hän laitatti tatuoinnin itseensä Suomen lipun,ankurin ,sydämen ja ristin. Jos jää afrikaan kun villinlijan laivoilla seilas ,ainakin tieto mistä ruumis on.Toinen veli sama asia mutta 60 luku alkua.Seilasi etelä Amerikan linjoilla,samastasyytä tatuointi. Molemat kävi Ranskan muukalaislegioonan ,siellä polttomerkit,Tai tatuointi kainalon alla sarjanumero,jos miinaan astuvat ruumis jää.Muu jäsenet voi irrota kehosta irrota? Joten tatuointeja aina ollut elämä,en nitä kumeksi. Veljet on jo tuhkana Malmön hautausmaa Ruotisi.Kun jatkoivat legionan jälkeen Merillä oloa,Ruotisn lipun alla.Itsekin haluaisin edes 1. Pikki Kammosena en uskalla.

    • Anonyymi

      Kyynärvarressa minulla kukkatatska, pidän itse siitä paljon. Jos joku ei pidä, ihan sama.

      • Anonyymi

        Minä annoin aikoinaan tatuoida vatsaani isokokoisen anopin naamakuvan.
        Vuosien varrella on ollut hupaisaa seurata, kuinka paljon se on venahtänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä annoin aikoinaan tatuoida vatsaani isokokoisen anopin naamakuvan.
        Vuosien varrella on ollut hupaisaa seurata, kuinka paljon se on venahtänyt.

        Onks siitä tullut vanhuksen kuva? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä annoin aikoinaan tatuoida vatsaani isokokoisen anopin naamakuvan.
        Vuosien varrella on ollut hupaisaa seurata, kuinka paljon se on venahtänyt.

        "Isokokoisen anopin"? Onko vaimosi perinyt äitinsä ruumiinrakenteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onks siitä tullut vanhuksen kuva? :)

        Ovatko anopin posket pyöristyneet?


    • Olen vanha fossiili.
      En pidä tatuoinneista. Jos vaikkapa kokilla on kädet täynnä tatuointeja niin tulee tuhruinen olo, ainakin minulle.
      Jos niiden laittoa olisi helpompi katua ja poistaa olisi helpompi ymmärtää.
      Ihminen pilaa itsensä jos tekee näitä kuvia paljon ihoonsa.
      Yksittäisen kuvan ymmärrän.
      Jos jotain laittaisin niin edesmenneen poikani kuvan sydämeni yläpuolelle.

      • Anonyymi

        Kyllä sormus kokin, keittäjän ja / tai leipurin sormessa on paaaljon pahempi homma kuin tatska. Pala nousi kurkkuun viimeisestä virkkeestäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sormus kokin, keittäjän ja / tai leipurin sormessa on paaaljon pahempi homma kuin tatska. Pala nousi kurkkuun viimeisestä virkkeestäsi.

        Ikuisesti mieleeni jäi, kun noin 46 vuotta sitten sisätautien opettaja sanoi, että sormuksen alla on euroopan väkiluvun verran bakteereja
        Ainakin ihotulehduksia tatuoinneista voi tulla.
        Hiljan niistä väreistä on tullut jotain uusia määräyksiäkin. Ne on kemikaaliviraston kontolla.
        En tiedä mitään faktaa, mutta itsekseni olen ajatellut, että, kun iho on ihmisen suurin elin ja sillä on monta tehtävää, että häiritseeko tuo väritys ihon normaalien tehtävien hoitamista.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ikuisesti mieleeni jäi, kun noin 46 vuotta sitten sisätautien opettaja sanoi, että sormuksen alla on euroopan väkiluvun verran bakteereja
        Ainakin ihotulehduksia tatuoinneista voi tulla.
        Hiljan niistä väreistä on tullut jotain uusia määräyksiäkin. Ne on kemikaaliviraston kontolla.
        En tiedä mitään faktaa, mutta itsekseni olen ajatellut, että, kun iho on ihmisen suurin elin ja sillä on monta tehtävää, että häiritseeko tuo väritys ihon normaalien tehtävien hoitamista.

        No ei tatskat häiritse eivätkä ole epähygieenisiä ;)
        Kauppareissulta ym. ulkoa tultuani pesen kädet saippuavesipesulla kunnolla ja kuivaan kädet huolellisesti, minulla on kaksi sormusta ja yritän pestä niiden alta tietysti myös ihon kunnolla, tarvittaessa kynsiharja avuksi. Nyt on paljon norovirustakin liikkeellä, tarkkana saa olla..


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ikuisesti mieleeni jäi, kun noin 46 vuotta sitten sisätautien opettaja sanoi, että sormuksen alla on euroopan väkiluvun verran bakteereja
        Ainakin ihotulehduksia tatuoinneista voi tulla.
        Hiljan niistä väreistä on tullut jotain uusia määräyksiäkin. Ne on kemikaaliviraston kontolla.
        En tiedä mitään faktaa, mutta itsekseni olen ajatellut, että, kun iho on ihmisen suurin elin ja sillä on monta tehtävää, että häiritseeko tuo väritys ihon normaalien tehtävien hoitamista.

        Joillakin ehkä häiritsee, kaikilla ilmeisesti ei. Joskus luin tyypistä, jonka tatuointivärit kasaantuivat kainalon imusolmukkseisiin palloksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tatskat häiritse eivätkä ole epähygieenisiä ;)
        Kauppareissulta ym. ulkoa tultuani pesen kädet saippuavesipesulla kunnolla ja kuivaan kädet huolellisesti, minulla on kaksi sormusta ja yritän pestä niiden alta tietysti myös ihon kunnolla, tarvittaessa kynsiharja avuksi. Nyt on paljon norovirustakin liikkeellä, tarkkana saa olla..

        Kunnollista käsien pesua varten otetaan sormukset pois sormesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnollista käsien pesua varten otetaan sormukset pois sormesta.

        Käyn niin harvoin ulkona syömässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnollista käsien pesua varten otetaan sormukset pois sormesta.

        Olen jättänyt sormukset pois jo vuosia sitten, kun sormeni paksuuntuivat iän myötä. Yksi sormus oli lopuksi katkaistava, kun se oli niin juuttunut sormeeni, eikä enää ylittänyt niveltä.
        Vanhetuneessa kädessä sormuksien pitäisi olla kookkaat ja näyttävät. Sileät vihkisormukset eivät oikein miellytä silmää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyn niin harvoin ulkona syömässä.

        Miten tämä liittyy aiheeseen? Etkö pese käsiäsi muulloin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen jättänyt sormukset pois jo vuosia sitten, kun sormeni paksuuntuivat iän myötä. Yksi sormus oli lopuksi katkaistava, kun se oli niin juuttunut sormeeni, eikä enää ylittänyt niveltä.
        Vanhetuneessa kädessä sormuksien pitäisi olla kookkaat ja näyttävät. Sileät vihkisormukset eivät oikein miellytä silmää..

        En enää edes muista. miten kauan olen ollut ilman sormuksia. Vuosikymmeniä. Koruton.


      • Anonyymi

        En minäkään itselleni laittaisi sellaista, mutta joillain on aika kivaakin näköisiä tatuointeja.
        Sitten kun ihon kimmoisuus alkaa hävitä niin silloinhan se tatuointiin muuttaa muotoaan .
        Mistä sitä esim tietää ovatko kaikki tatuoijat rehellisiä mitä tulee väreihin, koska ne entiset värit eivät olleet soveliaita ihmisen iholle. En muista oliko niissä lyijyä vai mitä .

        Lapset kun oli teinejä niin puhuivat että ottavat tatuoinnin . Ostin leiki kaupasta lasten leikki tatuointi lappuja ja laitoin yhden poskeen ja toisen käsivarteen , Kun lapset tulivat koulusta nii kauhistelivat kovasti että miksi minä olen käynyt tatuoimassa itseäni, eivät hoksanneet että ne oli pois pestäviä yksi lapsista sanoi ettei äideillä saisi olla tatuointeja, ja oli hyvin murheissaan että sellaisen tempun olin tehnyt.
        Paljastin ja lapsille tuli helpotuksen huokaus , mikähän siinä sitten oli ettei äideillä saisi olla tatuointeja, jotenkin hieman ristiriitaista kun itselleen laittavat, ja sitten se onkin paha asia jos äiti laittais, siis hieman kaksoismoraalista.
        Enhän toki ottaisi tatuointia oikeasti laittaisikkaan sellaista , halusin vaan nähdä reaktiot siitä miten olis jos todella niin tekisin .


    • Ei sovi sormukset sormiin.
      Virkkaaminenkin tekee hallaa sorminivelille.
      Mietin oliskohan anonyymit virkkajat ryhmää joka auttaisi vieroitukseen :)

    • Anonyymi

      Yli 20 vuoteen ei ole meikäläinen käyttänyt sormuksia.
      Mitä niillä tansseissa tekee?

      • Anonyymi

        Melko pitkä tanssirupeama sulla. Eikö ole muuta elämää?


      • Anonyymi

        Sormuksista. 1969v tapahtuneen kihlautumisen jälkeen pidin kihlasormusta vihkimiseen saakka ja sitten vielä muutaman kuukauden. Epäkäytännöllisenä heitin sen kaappiin jossa se on vieläkin selvittyään mukana yli 10:stä muutosta yhdessä ammattisormuksen kanssa.
        Vaimoni piti molempia sormuksia muutaman vuoden. Sitten jätti pois toisen ja muutaman kuukauden jälkeen toisenkin.
        Oikeastaan en ymmärrä moisten helyjen merkitystä.
        Jos avioliitto on niiden pienien renkaiden varassa niin heikoissa on!


    • Anonyymi

      Tatuoinnit ON tosi RUMIA ja luotaan työtäviä kammotuksia, samoin nenä renkaat ja kikki kummalliset lävistykset ihmisen naamassa ja kehossa,
      HYIIII helekutti kun jotkut pilaa ulkonäkönsä tommosilla
      rumilla kauhistuksilla hyiii yööök

      • Anonyymi

        täysin samaa mieltä,
        kuinka nuoret naiset voi laittaa rumia nenärenkaita
        joillaki on ihmeen helmiäki huulissa,
        yööööök.
        tekee ihmisestä erittäin VASTENMIELISEN vaikutuksen
        naaman koristelu luonnottomilla esineillä, hyiiiiiiii,


    • Anonyymi

      HUSin Iho- ja allergiasairaalassa työskentelevä Nicolas Kluger julkaisee aina ajoittain tutkimuksia. Aloita lukeminen vaikka hänestä.

      • Anonyymi

        Onko Jumala luonut ehkä oman kuvansa kuvakirjaksi?
        T. Pastori Kiimingistä.


    • Anonyymi

      Tatutoinnit iholla on rumia
      puistattaa nähdä niitä, hyii,
      iho on kuin likanen jos on tatuointeja,

      • Anonyymi

        Itseppä hoitavat itsensä jatkossa ja kärsivät.

        On joukoittain eri tatuointifirmoja, ei ole mitään järkevämpää tekemistä heillä.
        Tyhmää myös, että lapsille "leikillä" painellaan "tekotatuointeja", opetetaan silleen jo pienestä pitäen hyväksymään.
        Eikö ole enää muuta hauskaa nykyajan lapsille?

        Tässä faktaa:
        https://www.duodecimlehti.fi/duo99917

        Ei muuten kannata ollenkaan aloittaa lukemista ym Klugerista.
        Kävin katsomassa, "Tatuointitutkija, ihotautilääkäri Nicolas Kluger: ”Lääkäri voi tukea ihotautipotilaan tatuointihaavetta”. Minkähän verran maksaa hoitonsa Pariisissa?

        Ihmettelen, että miten lääkäri "tukee" tatuointihaavetta.
        Jos lääkärinä tietää, mitä kaikkea tatuointi voi saada aikaiseksi, niin miten hän "tukee" potilaan haavetta?

        Eipähän asia tietysti minulle kuulu.
        Ihmettelen vain.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      29
      2954
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      109
      1672
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      85
      1491
    4. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      89
      1278
    5. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      49
      1215
    6. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      384
      1203
    7. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      1090
    8. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1080
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      103
      1051
    10. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      80
      1039
    Aihe