En tiedä mitä haluan tehdä elämälläni

Anonyymi-ap

Olen 22-vuotias ja juuri tajunnut että olen elänyt elämääni sukuni standardien mukaan, kuuntelematta omaa ääntäni (jonka olen hukannut ja yritän etsiä tällä hetkellä). Sukuni on erittäin päämäärätietoinen, itsepäinen ja omasta mielestä tietävät kaiken mikä on parhaaksi minulle. Jos en tehnyt asioita heidän mielikseen lapsena, sain hirveät torut ja minua ei kuunneltu koskaan, omia halujani aina vähäteltiin ja halusin vain kuulla että he ovat ylpeitä minusta, joten tein kaikkeni jotta onnistuisin elämään heidän standardeille. Veljeni onnistuivat kaikessa täydellisesti (he tekivät paljon töitä kaiken eteen, ja rakastan heitä, minulla ei ole mitään heitä vastaan), ja sain kuulla etten itse koskaan olisi yhtä viisas/hyvä missään kuin he (tai muut sukulaiseni).

Nyt kun olen kanditutkintoni viimeisellä vuodella, minulle selkeni yhtenä yönä muutama kuukausi sitten ettei tämä elämäntyyli mitä he haluavat minulta ole sitä mitä haluan. Olen tajunnut että mitä tahansa teen, he eivät ole tyytyväisiä minuun ja olen alkanut hyväksyä sen. Olen kamppaillut viimeiset muutama kuukausi siitä että mitä ihmettä haluan tehdä työkseni, koska nykyinen suuntani ei ole todellakaan sitä mitä haluan itselleni, ja haluan tehdä jotain mikä tekee minut onnelliseksi. Ainoa mitä muistan omista haluistani, mitä halusin pienenä siis tehdä työkseni aikuisena, oli omistaa kahvila, tai pieni leipomo. Tämä hieman lämmittää sydäntäni ajatella jos se onnistuisi, mutta minua pelottaa onko se todella mitä haluan. En muista enää mitään muuta mistä pidän, olen viimeisen kahden kuukauden aikana alkanut kuunnella omaa päätäni ja alkanut tunnistaa vanhaa minääni ja sitä miten olen muuttunut mieltymyksissäni. Olen unohtanut kaikki vanhat haaveeni, mutta lukiessani erittäin vanhaa päiväkirjaani, löysin että kahvilan(konditorian omistaminen oli asia mistä rakastin haaveilla.

En ole puhunut sukulaisilleni, muuta kuin vanhemmilleni, joiden mielestä minun pitäisi tehdä asioita mitä minä haluan, nyt kun olen viimeinkin avautunut heille näistä mietteistäni (en ollut lapsena puhunut tästä ja kaikki näistä pettymys-keskusteluista olivat aina kun vanhempani, ja veljeni, eivät olleet paikalla).

Olen hieman hukassa, ja mietin onko kellään ollut samankaltaista oloa/tapahtumaa, eli hukannut oman tiensä, eikä tiedä täysin miten kuunnella itseään, tai löytää itsensä?

4

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä ✋
      Paitsi ettei se oikein ole ikinä minnekään kadonnutkaan, sitä ei vaan ikinä ole ollutkaan. Omaa tietä, itseä, sisintä, miksi sitä sitten haluaakin kutsua.

• Anonyymi

Nuorena olin myös hukassa enkä tiennyt mikä minusta tulee isona.Tein kaikenlaista pätkätyötä koska koulu ei kiinnostanut vasta parikymppisenä menin suorittamaan tutkintoa ja siitä jatkoin taas eri alalle.kolmenkympin hujakoilla sain työn mistä pidän ja jota en ollut ajatellut edes tekeväni mutta niin vaan on kymmen vuotta jo viihdytty samassa paikassa.Uskon että ajan myötä valkenee asiat,jos kahvila on haaveissa niin se voi myös onnistua.Olet jo alkanut prosessoimaan asiaa siitä se etenee,tsemppiä:)

• Ongelma lienee se, että harvat yrittäjät - ihan muutamia lukuun ottamatta - onnistuvat, palkkalaisista moni. Siksi oman halun toteuttaminen on uhkayritys, joka yleensä johtaa epäonnistumiseen.

Varmaa kuitenkin on, että niin onnistunutta elämää, kuin useimmat haaveilevat, ei voi saavuttaa. 🌹👀

• Anonyymi

Vie kanditutkintosi kunnialla päätökseen, olethan jo loppusuoralla kaiken opiskelun jälkeen.

Sitten voit täysillä paneutua omaan kahvila/leipomoon. Se on hyvä idea!

Yksi loistava tapa päästä siihen kiinni , on mennä ensin töihin kahvilaan/leipomoon. Oppia samalla kuinka homma toimii: miten hankkia oma paikka- ostaa jo aloitettu liike vai alkaa aivan alusta, kirjanpito, välineiden ja raaka/aineiden hankkiminen, sopivan apurin (sinun nyt ollessa apurina) löytäminen- siihen liittyvät lailliset maksut, verotus, kuinka varautua jos apuri syystä tai toisesta ei voikkaan joku päivä tulla töihin jne. jne.

Tuo kaikki on hyvä tietää edeltäpäin, säästyy monelta kalliilta ( aika, raha) virheeltä.

Omistaa ikioma liike on paras tyäpaikka, harrastus, ajanvietto. Oikeastaan sitä ei edes laskisi työpaikaksi, hommaa tekee niin mieluisasti. Onhan se ikioma!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      28
      5380
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      160
      1804
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      155
      1476
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1304
    5. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      23
      1154
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1114
    7. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      71
      1048
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      210
      1023
    9. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      38
      865
    10. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      35
      858
    Aihe