Puolen päivää ennen kuin aikaisempi olemukseni tuhoutui.
Olipahan Maitreya buddhakin muutaman päivää kehossani niin että ihan esittäydyin hänenä.
Vanha luontoni tuolloin tuhoutui joka oli läpeekseen mädäntynyt nykymaailman touhotuksista.
Olen kiitollinen , näistä aikaa jo melkein kymmenen vuotta mutta elämäni kääntyi ylösalaisin tuolloin ja kaikki lähelläni olevat sen huomasi.
Shiva tuhosi pirun minussa , Maitreya elvytti ja täällä suomen maalla pitäisi käyttää Jeesuksen symboliikkaa jos haluaa asian esille...
Kyllä tämä tästä , luonto täynnä rakkautta ja lintujen laulantaa näin keväällä.
🙏
Shiva otti minut omakseen hetkeksi
39
491
Vastaukset
- Anonyymi
Shivan asema on hyvin korkeaa. Hän ei ole kuitenkaan Korkein.
Kunnioitamme myös Shivaa.- Anonyymi
Shiva yhdistää persoonallisen (monimuotoisen) ja persoonattoman (homogeenisen) alun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shiva yhdistää persoonallisen (monimuotoisen) ja persoonattoman (homogeenisen) alun.
Puranat ja muut tietämättömyyden gunaan kuuluvat kirjoitukset edustavat tiettyä kompromissia henkisyyden ja materialismin välillä, ja ne on tarkoitettu ihmisille, jotka eivät kykene hillitsemään aistejaan...Usein tällaiset käytännöt sisältävät kehotuksen palvoa Shivaa tai Durgaa.
- Anonyymi
Srimad-Bhagavatamissa sanotaan:
“Vaiṣṇavānāḿ yathā śambhuḥ”
- Vaishnavojen joukossa hän on paras. Srila Guru Maharaj kuvasi häntä Mayan valtiaaksi, Vishnun palvelijaksi. Mutta Shivan asema on salaperäinen, koska on olemassa guna-avatar-Shiva, joka oleskelee aineellisen maailman yläpuolella, henkisen maailman alapuolella Kailashissa Parvatinsa kanssa. Mutta on olemassa myös henkimaailman Sadashiva, toisin sanoen se Shiva, joka ei oleskele aineellisen ja henkisen olemassaolon välissä vaan syvällä henkisessä maailmassa.- Anonyymi
Shiva - ("hyvä"), guyana-mishra-bhaktin ruumiillistuma, omistautuminen Korkeimmalle, johon sekoittuu taipumusta luopumiseen. Yksi kahdestatoista mahajasta, merkittävistä pyhimyksistä, jotka mainitaan Veda-kirjoituksissa. Shiva ja hänen puolisonsa (Durga, Maya) ovat yhdessä vastuussa aineellisen maailman kehityksestä, tottelevat Maha-Vishnun tahtoa ja täyttävät sielujen halun elää itsekkäitä etuja ja nauttia materiasta. Shiva on myös tamo-gunan, tuhon ja tietämättömyyden energian, hallitsija, hän on vastuussa aineellisen maailmankaikkeuden tuhoamisesta aikanaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shiva - ("hyvä"), guyana-mishra-bhaktin ruumiillistuma, omistautuminen Korkeimmalle, johon sekoittuu taipumusta luopumiseen. Yksi kahdestatoista mahajasta, merkittävistä pyhimyksistä, jotka mainitaan Veda-kirjoituksissa. Shiva ja hänen puolisonsa (Durga, Maya) ovat yhdessä vastuussa aineellisen maailman kehityksestä, tottelevat Maha-Vishnun tahtoa ja täyttävät sielujen halun elää itsekkäitä etuja ja nauttia materiasta. Shiva on myös tamo-gunan, tuhon ja tietämättömyyden energian, hallitsija, hän on vastuussa aineellisen maailmankaikkeuden tuhoamisesta aikanaan.
Shivaa ei voida pitää tavallisena elävänä olentona eikä Kaikkivaltiaana. Hän on väliasemassa. Shivalla on lähes yhtä paljon voimaa, mahtia kuin Vishnulla ja hän on tavallisia eläviä olentoja korkeampi, mutta siitä huolimatta häntä ei voi rinnastaa Vishnuun
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shivaa ei voida pitää tavallisena elävänä olentona eikä Kaikkivaltiaana. Hän on väliasemassa. Shivalla on lähes yhtä paljon voimaa, mahtia kuin Vishnulla ja hän on tavallisia eläviä olentoja korkeampi, mutta siitä huolimatta häntä ei voi rinnastaa Vishnuun
Shiva on jatkuvassa yhteydessä materian, tietämättömyyden ja väärän egon maailmaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shiva on jatkuvassa yhteydessä materian, tietämättömyyden ja väärän egon maailmaan.
Shivalla on kolme aspektia, jotka liittyvät vastaavasti hyväksikäytön ulottuvuuteen, aineelliseen maailmaan (Rudra-Shiva), luopumisen maailmaan, Brahmaniin (Shiva-Shambhu), ja henkiseen maailmaan, omistautumisen ulottuvuuteen, Vaikunthaan (Sada-Shiva). Rudra-Shiva, jonka Brahma synnyttää jokaisessa aineellisessa universumissa, on Shambhu-Shivan laajennus, joka on vastuussa sielun "upottamisesta" aineeseen. Shambhu itse on ikuisen henkisen todellisuuden "alemman sektorin" asukkaan Sada-Shivan (ikuinen Shiva) laajennus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shivalla on kolme aspektia, jotka liittyvät vastaavasti hyväksikäytön ulottuvuuteen, aineelliseen maailmaan (Rudra-Shiva), luopumisen maailmaan, Brahmaniin (Shiva-Shambhu), ja henkiseen maailmaan, omistautumisen ulottuvuuteen, Vaikunthaan (Sada-Shiva). Rudra-Shiva, jonka Brahma synnyttää jokaisessa aineellisessa universumissa, on Shambhu-Shivan laajennus, joka on vastuussa sielun "upottamisesta" aineeseen. Shambhu itse on ikuisen henkisen todellisuuden "alemman sektorin" asukkaan Sada-Shivan (ikuinen Shiva) laajennus.
Totuus on olemassa. Voimme herätä totuuden maailmaan, ja siellä on myös porrastus, hierarkia. Miten voimme ymmärtää totuuden? Millaista elämää voimme siellä elää? Jotain aivan päinvastaista kuin tämä harhojen maailma, hyväksikäytön maailma. Luonne siellä on juuri päinvastainen [aineellisen maailman luonne], se on uhrautumisen, omistautumisen luonne. Voimme ymmärtää, mitä uhrautuminen on. Meidän on ymmärrettävä, mitä riisto on, harhan alkuperäinen lähde.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus on olemassa. Voimme herätä totuuden maailmaan, ja siellä on myös porrastus, hierarkia. Miten voimme ymmärtää totuuden? Millaista elämää voimme siellä elää? Jotain aivan päinvastaista kuin tämä harhojen maailma, hyväksikäytön maailma. Luonne siellä on juuri päinvastainen [aineellisen maailman luonne], se on uhrautumisen, omistautumisen luonne. Voimme ymmärtää, mitä uhrautuminen on. Meidän on ymmärrettävä, mitä riisto on, harhan alkuperäinen lähde.
Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
Oikea lähtökohta
(28. helmikuuta 1981. Navadwipa Dhama, Intia)
Śrīla Guru Mahārāj selittää ratkaisun nykyaikaisen itsetuhoisen sivilisaation ongelmiin, koska tiedeyhteisö yrittää ajaa sivilisaation itsetuhoon.
Śrīla Śrīdhar Mahārāj: Taipumus hyväksikäyttöön ei voi auttaa meitä. Hyödyntäminen ei ole muuta kuin luonnosta lainaamista. Tiede lainaa luonnosta, mutta tämä teko aiheuttaa reaktion. Newton sanoi: ”Jokaiselle toiminnalle on sama ja vastakkainen reaktio”. Me otamme energiaa luonnon kohteista ja elementeistä, toisin sanoen lainaamme, ja kun meidän on maksettava laskumme, olemme konkurssissa. Joten, se on villihanhen takaa-ajo. Se on haitallista ja tarpeetonta. Meidän on aloitettava todellisesta tarpeestamme:
asato mā sad gamaya
tamaso mā jyotir gamaya
mṛtyor māmṛtaṁ gamaya
(Bṛhad-āraṇyaka-upaniṣad: 1.3.28)
Aluksi on mietittävä, miten voimme pelastaa itsemme ja muut, koska meitä kaikkia uhkaa kuolevaisuus (kṣaya). Kuolema hyökkää meitä kohti joka sekunti. Kuolemme joka sekunti. Kehossamme kuolee niin monia soluja. Koemme jatkuvasti tällaista uhkaa. Ensimmäisenä periaatteena, lähtökohtana pitäisi siis olla: miten pelastamme paitsi itsemme myös muut.
Tämän pitäisi olla ensisijainen tavoitteemme, lähtökohtamme, eikä kysymys siitä, miten voimme laajentaa hyväksikäytön rajoja, miten voisimme tulla ympäröivän maailman valtiaiksi. Se on väärä lähtökohta. Lähtökohtana pitäisi olla: kuinka pelastamme itsemme vastakkainasettelussa ympäristön kanssa.
asato mā sad gamaya…
”Meitä uhkaa asat, kuolevaisuus, kuolema. Ohjaa meidät kohti ikuista olemassaoloa”.
…tamaso mā jyotir gamaya…
”Olemme tietämättömiä. Ohjaa meidät tietämättömyydestä valoon”.
…mṛtyor māmṛtaṁ gamaya
”Meitä uhkaa kärsimys. Johdata meidät autuuteen”.
Näiden kolmen periaatteen tulisi olla jokaisen elämän perusperiaatteita. Siinä pitäisi olla kyse terveistä periaatteista. Hyväksikäytön laajentaminen on väärä tie. Se johtaa siihen, että teistä itsestänne tulee hyväksikäytön kohteita. Luonto ei anna teille anteeksi. Tämä ei ole ”avoin sekki”. Meidän on maksettava se takaisin korkoineen, vaikka tiedemiehet sanoisivat mitä tahansa. Tällainen käsitys on intialaisen filosofian perustana.
Meidän on aluksi analysoitava mielen luonne, sitten meidän on ymmärrettävä järjen luonne, ja lopuksi meidän on selvitettävä, mitä tarvitsemme. Meidän olisi lähdettävä liikkeelle tästä eikä jostakin poikkeavuudesta. Energiaa pitäisi sijoittaa oikealla, eikä väärällä tavalla. Mikä on välitön tarpeemme? Itsensä pelastaminen. Elämämme ensimmäinen periaate on pelastaa itsemme ja sitten pelastaa muut.
asato mā sad gamaya
tamaso mā jyotir gamaya…
Meidän on siirryttävä tietämättömyydestä valoon, tietämättömyydestä tieteeseen. Mitä tiede on? Tiede ei tarkoita hyväksikäytön laajentamista, koska tiedämme hyvin, että reaktio on väistämätön. Tämä on väärin, ja, jñānav api, jos ihminen tekee tietoisesti rikoksen, häntä odottaa ankarampi rangaistus. Mitä he siis tekevät? He ovat itsetuhoisia. Nyt kun ne uhkaavat toisiaan atomipommeilla, tämä on aivan ilmeistä. Tämä on korkein todiste tiedemiesten asenteesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shivalla on kolme aspektia, jotka liittyvät vastaavasti hyväksikäytön ulottuvuuteen, aineelliseen maailmaan (Rudra-Shiva), luopumisen maailmaan, Brahmaniin (Shiva-Shambhu), ja henkiseen maailmaan, omistautumisen ulottuvuuteen, Vaikunthaan (Sada-Shiva). Rudra-Shiva, jonka Brahma synnyttää jokaisessa aineellisessa universumissa, on Shambhu-Shivan laajennus, joka on vastuussa sielun "upottamisesta" aineeseen. Shambhu itse on ikuisen henkisen todellisuuden "alemman sektorin" asukkaan Sada-Shivan (ikuinen Shiva) laajennus.
"Olipahan Maitreya buddhakin muutaman päivää kehossani niin että ihan esittäydyin hänenä".
Buddhalaisuus on yksi ateismin muoto, vaikka se kovasti uskonnolta vaikuttaakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olipahan Maitreya buddhakin muutaman päivää kehossani niin että ihan esittäydyin hänenä".
Buddhalaisuus on yksi ateismin muoto, vaikka se kovasti uskonnolta vaikuttaakin.Katkelmia keskustelusta:
Kysymys: Maharaj, Bhagavatam kuvaa Buddhan ilmestymistä ja hänen tehtäväänsä. Mutta miksi lordi Buddha hylkää koko Veda-järjestelmän?
Srila Shridhar Maharaj: Buddha ei ole yksi. On olemassa erilaisia Buddhoja. Buddha tarkoittaa "viisasta"…
...Eikä ole vain yhtä Buddhaa. On olemassa erilaisia Buddhoja ja erilaisia Kapiloita. Ei ole myöskään yhtä Kapilaa.
Kysymys: Jumalattomasta Buddhasta puheen ollen, miksi hän tuli ja hylkäsi kaikki Vedat sen sijaan, että olisi tullut uudistajana ja käyttänyt Vedoja?
Srila Sridhar Maharaj: Tuli monia uudistajia, ei vain Buddha - monia persoonallisuuksia, seuraajia. He tulivat saarnaamaan omia ajatuksiaan, useimmiten ateistisia.
K: Mutta jos Buddha oli inkarnaatio, avatar...
Srila Sridhar Maharaj: Se on toinen. Bhagavatamissa kuvattu on avatar-Buddha. Ja tämä on toinen Buddha. Tämä Buddha [josta kysytään] on erilainen. Nastika Buddha, ateistinen Buddha. Tämä Buddha ei edes uskonut sielun olemassaoloon. [Hän ei tunnustanut] paitsi Jumalaa, myös sielun [ikuista] olemassaoloa…. Hän uskoi psyykkiseen järjestelmään ja sielunvaellukseen.
Charvaka uskoi ateisti Kapilan tavoin, että psyykkisen järjestelmän hajoamisen jälkeen mitään ei jää jäljelle. Buddha kuitenkin uskoi, että tämän ruumiin kuoleman jälkeen psyykkinen järjestelmä säilyy. Ja kun tuo mentaalijärjestelmä katoaa, mitään ei jää jäljelle. Tämä on Buddhan, ateistin, mielipide.
Ja avatar Buddha, Jumalan inkarnaatio, ilmestyi saarnaamaan yagyaa (tuliuhri), karma kanda vastaan. "Te tapatte eläimiä, ja sillä on [kielteisiä] seurauksia. On parempi valita vanhurskas tie oivallukseen. Teette liikaa eläinuhreja Herran nimissä." Hän tuli tämän viestin kanssa, koska eläinuhreista oli tullut liian yleisiä. Vastauksena Buddha tuli saarnaamaan: "Ei, teidän ei pitäisi tappaa niin paljon eläimiä maailmassa Herran nimessä. Ottakaa haltuun sattvikan polku [hyvyyden polku].
Gaiassa, jossa Buddha syntyi, oli tapaus buddhalaisten ja Shankaran koulukunnan edustajien välillä. Shankaran koulukunta hyväksyy Buddhan ruumiillistuneeksi Jumalaksi. Ja ateistiset buddhalaiset seuraavat Gaian Buddhaa. Shankaran koulukunnan edustajat kuitenkin uskovat, että tämä ei ole heidän Buddhansa. "Meidän Buddhamme on avatar, hän ei ole ateisti." Ja olen jo sanonut: Shankaran koulukunnan edustajat voittivat silloin väittelyn.
Kysymys: Guru Maharaj, puhuvatko he samasta henkilöstä vai ovatko he kaksi täysin eri henkilöä?
Srila Sridhar Maharaj: Kaksi eri persoonallisuutta.
Kysymys: Tulivatko he samaan aikaan?
Srila Sridhar Maharaj: Ei.
…
...
Kysymys: Saarnaa Buddha avatar myös väkivallattomuutta?
Srila Sridhar Maharaj: Kyllä, ja se johtaa sekaannukseen. Hän saarnasi myös väkivallattomuutta, täydellistä luopumista häikäilemättömistä eläinuhreista, hän vastusti sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shiva - ("hyvä"), guyana-mishra-bhaktin ruumiillistuma, omistautuminen Korkeimmalle, johon sekoittuu taipumusta luopumiseen. Yksi kahdestatoista mahajasta, merkittävistä pyhimyksistä, jotka mainitaan Veda-kirjoituksissa. Shiva ja hänen puolisonsa (Durga, Maya) ovat yhdessä vastuussa aineellisen maailman kehityksestä, tottelevat Maha-Vishnun tahtoa ja täyttävät sielujen halun elää itsekkäitä etuja ja nauttia materiasta. Shiva on myös tamo-gunan, tuhon ja tietämättömyyden energian, hallitsija, hän on vastuussa aineellisen maailmankaikkeuden tuhoamisesta aikanaan.
Yksi kahdestatoista mahajanasta, merkittävistä pyhästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olipahan Maitreya buddhakin muutaman päivää kehossani niin että ihan esittäydyin hänenä".
Buddhalaisuus on yksi ateismin muoto, vaikka se kovasti uskonnolta vaikuttaakin.Mahajan (mahājan) on suuri tietäjä, auktoriteetti uskonnollisissa asioissa. Srimad-Bhagavatamissa luetellaan kahdentoista mahajanin nimet:
Brahma, Narad, Siva, the four Kumaras (Sanaka, Sanatan, Sananda, and Sanat), Kapiladev, Manu, Prahlad Maharaj, Janaka Raja, Bhismadev, Bali Maharaj, Sukadev Goswami, and Yamaraj. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahajan (mahājan) on suuri tietäjä, auktoriteetti uskonnollisissa asioissa. Srimad-Bhagavatamissa luetellaan kahdentoista mahajanin nimet:
Brahma, Narad, Siva, the four Kumaras (Sanaka, Sanatan, Sananda, and Sanat), Kapiladev, Manu, Prahlad Maharaj, Janaka Raja, Bhismadev, Bali Maharaj, Sukadev Goswami, and Yamaraj.Mahajanien toiminnassa ei ole minkäänlaisia epäkohtia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olipahan Maitreya buddhakin muutaman päivää kehossani niin että ihan esittäydyin hänenä".
Buddhalaisuus on yksi ateismin muoto, vaikka se kovasti uskonnolta vaikuttaakin.Emme voi toivoa löytävämme mitään totuutta tästä maailmasta. Koko tämä maailma on täynnä harhaa, ja kaikki täällä pyörii paikallisten ja yksityisten etujen ympärillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emme voi toivoa löytävämme mitään totuutta tästä maailmasta. Koko tämä maailma on täynnä harhaa, ja kaikki täällä pyörii paikallisten ja yksityisten etujen ympärillä.
Täältä on mahdotonta löytää mitään muuta. Siksi absoluuttisen tiedon on tultava jostain muusta maailmasta kuin tästä maailmasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täältä on mahdotonta löytää mitään muuta. Siksi absoluuttisen tiedon on tultava jostain muusta maailmasta kuin tästä maailmasta.
Voidaan puhua niin paljon kuin halutaan jumalallisen Hengen ja ihmissielun sukulaisuudesta ja siitä, että Absoluuttinen Totuus piilee syvällä luonnossamme ja että siksi todellinen uskonto ei tarvitse selityksiä, mutta tämä on harhaa. Uskonnon perusasiat ja moraaliset perusteet ovat todellakin lähellä meitä ja resonoivat nopeasti sieluumme, mutta uskon monimutkaisten näkökohtien ymmärtämiseksi on valloitettava tiettyjä korkeuksia. Monimutkaisten totuuksien ymmärtäminen, vaikka ne olisivat kuinka lähellä luontoamme, on mahdotonta ilman perusasioiden ymmärtämistä. Puhtain uskonto on se, joka antaa puhtaimman käsityksen Jumalasta. Siksi tietämätön mieli ei voi saavuttaa absoluuttista uskontoa - niin kauan kuin se pysyy tietämättömänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voidaan puhua niin paljon kuin halutaan jumalallisen Hengen ja ihmissielun sukulaisuudesta ja siitä, että Absoluuttinen Totuus piilee syvällä luonnossamme ja että siksi todellinen uskonto ei tarvitse selityksiä, mutta tämä on harhaa. Uskonnon perusasiat ja moraaliset perusteet ovat todellakin lähellä meitä ja resonoivat nopeasti sieluumme, mutta uskon monimutkaisten näkökohtien ymmärtämiseksi on valloitettava tiettyjä korkeuksia. Monimutkaisten totuuksien ymmärtäminen, vaikka ne olisivat kuinka lähellä luontoamme, on mahdotonta ilman perusasioiden ymmärtämistä. Puhtain uskonto on se, joka antaa puhtaimman käsityksen Jumalasta. Siksi tietämätön mieli ei voi saavuttaa absoluuttista uskontoa - niin kauan kuin se pysyy tietämättömänä.
Jumalan ilmoitus on absoluuttinen totuus, mutta se menettää koskemattoman puhtautensa, kun se havaitaan ja välitetään yhdeltä toiselle. Srimad Bhagavatamissa (11.14.3) todetaan, että ylhäältä ilmoitettua totuutta tulisi pitää absoluuttisena ja hyväksyä ehdoitta. Mutta kun se on käynyt läpi lukuisia siirtoja, se muuttuu joskus tunnistamattomaksi. Tietoisuutemme värittämänä totuus muuttuu usein valheeksi. Ja jotta se ei menettäisi koskematonta puhtauttaan tässä maailmassa, se laskeutuu yhä uudelleen ja uudelleen uusien ilmoitusten kautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan ilmoitus on absoluuttinen totuus, mutta se menettää koskemattoman puhtautensa, kun se havaitaan ja välitetään yhdeltä toiselle. Srimad Bhagavatamissa (11.14.3) todetaan, että ylhäältä ilmoitettua totuutta tulisi pitää absoluuttisena ja hyväksyä ehdoitta. Mutta kun se on käynyt läpi lukuisia siirtoja, se muuttuu joskus tunnistamattomaksi. Tietoisuutemme värittämänä totuus muuttuu usein valheeksi. Ja jotta se ei menettäisi koskematonta puhtauttaan tässä maailmassa, se laskeutuu yhä uudelleen ja uudelleen uusien ilmoitusten kautta.
"Älä yritä löytää Korkeimman Totuuden olemusta mielikuvituksesi voimalla. Älkää yrittäkö ymmärtää tätä Totuutta tämän kuolevaisen maailman kokemusten kautta. Älkää keksikö omaa Totuuttanne tyydyttääksenne vääriä taipumuksianne. Älkää kiirehtikö hyväksymään mitään Totuudeksi vain siksi, että se vastaa mieltymyksiänne. Älkää hyväksykö Totuudeksi sitä, minkä kaltaistenne ihmisten enemmistö on luonut tai kannattanut, älkääkä hyväksykö ei-Totuudeksi sitä, minkä suuri enemmistö hylkää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Älä yritä löytää Korkeimman Totuuden olemusta mielikuvituksesi voimalla. Älkää yrittäkö ymmärtää tätä Totuutta tämän kuolevaisen maailman kokemusten kautta. Älkää keksikö omaa Totuuttanne tyydyttääksenne vääriä taipumuksianne. Älkää kiirehtikö hyväksymään mitään Totuudeksi vain siksi, että se vastaa mieltymyksiänne. Älkää hyväksykö Totuudeksi sitä, minkä kaltaistenne ihmisten enemmistö on luonut tai kannattanut, älkääkä hyväksykö ei-Totuudeksi sitä, minkä suuri enemmistö hylkää.
Srila Bhaktivinod Thakur
Bhagavatan elävä olemus
Katkelma vuonna 1869 pidetystä luennosta
Kehitys on mahdollista vain vapauden avulla. Vapaus on pyhää, koska se on Jumalan antama ja johtaa rakkauteen. Ääretön vapaus johtaa äärettömään rakkauteen. Vapauden väärinkäyttö johtaa kuitenkin tuhoon. Vaishnavan tulisi käsitellä tätä korvaamatonta ja kaunista Jumalan lahjaa hyvin varovaisesti.
Vaishnavien kirjoitukset ovat täynnä kunnioituksen henkeä kaikkia opettajia ja uudistajia kohtaan - menneisyyden ja tulevaisuuden - kaikkia niitä kohtaan, joiden ajattelu ylittää tavanomaiset perusteet, sillä juuri vaisnavien opetukset ovat seurausta tottelemattomuudesta auktoriteetteja kohtaan. "Bhagavata julistaa: totuutta etsiessänne älkää pelätkö repiä alas mitään dogmeja. Vaishnava kumartaa kunnioittavasti jokaisen ihmisen edessä, riippumatta hänen uskostaan ja vakaumuksestaan, sillä jokainen ihminen kantaa sisällään jumalallisen totuuden kipinää. Jättäkää ennakkoluulot taaksenne ja nähkää, miten universaalisia vaisnavojen opetukset ovat. Niitä ei ole osoitettu kapealle ihmisryhmälle, jota yleisesti kutsutaan hinduiksi, vaan kaikille kansallisuudesta ja yhteiskunnallisesta asemasta riippumatta. Vaishnavismi kantaa sisällään ajatusta rakkaudesta Jumalaa kohtaan - rakkaudesta, joka on ääretöntä, ehdotonta, universaalia, eikä vaadi mitään vastineeksi. Vallitkoon rauha maailmankaikkeudessa, joka kulkee kohti rakkautta ja puhtautta menneiden ja tulevien nerojen ponnistelujen ansiosta, jotka, kuten Bhagavata lupaa, palkitaan jumalallisella lahjalla, jonka antaa Kaikkivaltias Isä, kaiken maanpäällisen ja taivaallisen Luoja, Ylläpitäjä ja Tuhoaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Srila Bhaktivinod Thakur
Bhagavatan elävä olemus
Katkelma vuonna 1869 pidetystä luennosta
Kehitys on mahdollista vain vapauden avulla. Vapaus on pyhää, koska se on Jumalan antama ja johtaa rakkauteen. Ääretön vapaus johtaa äärettömään rakkauteen. Vapauden väärinkäyttö johtaa kuitenkin tuhoon. Vaishnavan tulisi käsitellä tätä korvaamatonta ja kaunista Jumalan lahjaa hyvin varovaisesti.
Vaishnavien kirjoitukset ovat täynnä kunnioituksen henkeä kaikkia opettajia ja uudistajia kohtaan - menneisyyden ja tulevaisuuden - kaikkia niitä kohtaan, joiden ajattelu ylittää tavanomaiset perusteet, sillä juuri vaisnavien opetukset ovat seurausta tottelemattomuudesta auktoriteetteja kohtaan. "Bhagavata julistaa: totuutta etsiessänne älkää pelätkö repiä alas mitään dogmeja. Vaishnava kumartaa kunnioittavasti jokaisen ihmisen edessä, riippumatta hänen uskostaan ja vakaumuksestaan, sillä jokainen ihminen kantaa sisällään jumalallisen totuuden kipinää. Jättäkää ennakkoluulot taaksenne ja nähkää, miten universaalisia vaisnavojen opetukset ovat. Niitä ei ole osoitettu kapealle ihmisryhmälle, jota yleisesti kutsutaan hinduiksi, vaan kaikille kansallisuudesta ja yhteiskunnallisesta asemasta riippumatta. Vaishnavismi kantaa sisällään ajatusta rakkaudesta Jumalaa kohtaan - rakkaudesta, joka on ääretöntä, ehdotonta, universaalia, eikä vaadi mitään vastineeksi. Vallitkoon rauha maailmankaikkeudessa, joka kulkee kohti rakkautta ja puhtautta menneiden ja tulevien nerojen ponnistelujen ansiosta, jotka, kuten Bhagavata lupaa, palkitaan jumalallisella lahjalla, jonka antaa Kaikkivaltias Isä, kaiken maanpäällisen ja taivaallisen Luoja, Ylläpitäjä ja Tuhoaja.Kaunista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Srila Bhaktivinod Thakur
Bhagavatan elävä olemus
Katkelma vuonna 1869 pidetystä luennosta
Kehitys on mahdollista vain vapauden avulla. Vapaus on pyhää, koska se on Jumalan antama ja johtaa rakkauteen. Ääretön vapaus johtaa äärettömään rakkauteen. Vapauden väärinkäyttö johtaa kuitenkin tuhoon. Vaishnavan tulisi käsitellä tätä korvaamatonta ja kaunista Jumalan lahjaa hyvin varovaisesti.
Vaishnavien kirjoitukset ovat täynnä kunnioituksen henkeä kaikkia opettajia ja uudistajia kohtaan - menneisyyden ja tulevaisuuden - kaikkia niitä kohtaan, joiden ajattelu ylittää tavanomaiset perusteet, sillä juuri vaisnavien opetukset ovat seurausta tottelemattomuudesta auktoriteetteja kohtaan. "Bhagavata julistaa: totuutta etsiessänne älkää pelätkö repiä alas mitään dogmeja. Vaishnava kumartaa kunnioittavasti jokaisen ihmisen edessä, riippumatta hänen uskostaan ja vakaumuksestaan, sillä jokainen ihminen kantaa sisällään jumalallisen totuuden kipinää. Jättäkää ennakkoluulot taaksenne ja nähkää, miten universaalisia vaisnavojen opetukset ovat. Niitä ei ole osoitettu kapealle ihmisryhmälle, jota yleisesti kutsutaan hinduiksi, vaan kaikille kansallisuudesta ja yhteiskunnallisesta asemasta riippumatta. Vaishnavismi kantaa sisällään ajatusta rakkaudesta Jumalaa kohtaan - rakkaudesta, joka on ääretöntä, ehdotonta, universaalia, eikä vaadi mitään vastineeksi. Vallitkoon rauha maailmankaikkeudessa, joka kulkee kohti rakkautta ja puhtautta menneiden ja tulevien nerojen ponnistelujen ansiosta, jotka, kuten Bhagavata lupaa, palkitaan jumalallisella lahjalla, jonka antaa Kaikkivaltias Isä, kaiken maanpäällisen ja taivaallisen Luoja, Ylläpitäjä ja Tuhoaja.Syvällistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Srila Bhaktivinod Thakur
Bhagavatan elävä olemus
Katkelma vuonna 1869 pidetystä luennosta
Kehitys on mahdollista vain vapauden avulla. Vapaus on pyhää, koska se on Jumalan antama ja johtaa rakkauteen. Ääretön vapaus johtaa äärettömään rakkauteen. Vapauden väärinkäyttö johtaa kuitenkin tuhoon. Vaishnavan tulisi käsitellä tätä korvaamatonta ja kaunista Jumalan lahjaa hyvin varovaisesti.
Vaishnavien kirjoitukset ovat täynnä kunnioituksen henkeä kaikkia opettajia ja uudistajia kohtaan - menneisyyden ja tulevaisuuden - kaikkia niitä kohtaan, joiden ajattelu ylittää tavanomaiset perusteet, sillä juuri vaisnavien opetukset ovat seurausta tottelemattomuudesta auktoriteetteja kohtaan. "Bhagavata julistaa: totuutta etsiessänne älkää pelätkö repiä alas mitään dogmeja. Vaishnava kumartaa kunnioittavasti jokaisen ihmisen edessä, riippumatta hänen uskostaan ja vakaumuksestaan, sillä jokainen ihminen kantaa sisällään jumalallisen totuuden kipinää. Jättäkää ennakkoluulot taaksenne ja nähkää, miten universaalisia vaisnavojen opetukset ovat. Niitä ei ole osoitettu kapealle ihmisryhmälle, jota yleisesti kutsutaan hinduiksi, vaan kaikille kansallisuudesta ja yhteiskunnallisesta asemasta riippumatta. Vaishnavismi kantaa sisällään ajatusta rakkaudesta Jumalaa kohtaan - rakkaudesta, joka on ääretöntä, ehdotonta, universaalia, eikä vaadi mitään vastineeksi. Vallitkoon rauha maailmankaikkeudessa, joka kulkee kohti rakkautta ja puhtautta menneiden ja tulevien nerojen ponnistelujen ansiosta, jotka, kuten Bhagavata lupaa, palkitaan jumalallisella lahjalla, jonka antaa Kaikkivaltias Isä, kaiken maanpäällisen ja taivaallisen Luoja, Ylläpitäjä ja Tuhoaja.Mieltä ylentävää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaunista.
Shiva on yksi kahdestatoista mahajanasta, merkittävistä pyhästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shiva on yksi kahdestatoista mahajanasta, merkittävistä pyhästä.
Mahājana
Mahājana (महाजन) refers to “spiritual authority; one who truly understands religious prin-ciples; the twelve principal mahājanas are identified in the Śrīmad-Bhāgavatam (6.3.20) as Lord Brahmā, Bhagavān Nārada, Śivajī, the four Kumāras, Kapiladeva, Svāyambhuva Manu, Prahlāda Mahārāja, Janaka Mahārāja, Grandsire Bhīṣma, Balī Mahārāja, Śukadeva Gosvāmī and Yamarāja”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieltä ylentävää.
Shiva on Himalajalla. Himalajalla on kolme eri tasoa, mutta ihminen pystyy havaitsemaan vain ensimmäisen, alimman tason.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shiva on Himalajalla. Himalajalla on kolme eri tasoa, mutta ihminen pystyy havaitsemaan vain ensimmäisen, alimman tason.
Suosittelen lukemaan Bhagavad Gitaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen lukemaan Bhagavad Gitaa.
Siis kannattaa lukea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis kannattaa lukea.
Ehdottomasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehdottomasti.
Enemmän kuin kristinuskon kirjoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enemmän kuin kristinuskon kirjoja.
Ja islamin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja islamin.
Ja juutalaisuuden.
- Anonyymi
No voi hitto,mitä se shiva meni tekemään?
Eihän väkivaltaisesti ottanut? Jos näin,niin rikos ilmoitus heti tekemään.
Kukas tuo shivakki on?- Anonyymi
Shivan asema on hyvin korkeaa. Shiva on yksi kahdestatoista mahajanasta, merkittävistä pyhästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shivan asema on hyvin korkeaa. Shiva on yksi kahdestatoista mahajanasta, merkittävistä pyhästä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17883955/bhagavad-gita--matka-ajattomaan-viisauteen
Upanishadeja ("keskusteluja tietäjien kanssa") kunnioitetaan...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982