Moni vanhus on kotihoidossa omaisensa avulla. Omaishoitajaksi joutuu kuka tahansa, jonka läheinen vanhenee tai sairastuu toimintakyvyttömäksi.
Millaista apua on ihmisestä, jolla ei ole ammattitaitoa eikä kykyä sairaan huoltamiseen. Miten hän selviytyy?
Moni eläkeikää lähestyvä ihminen saattaa tahtomattaan joutua omaishoitajan tehtävään.
Pahinta on, kun ikääntynyt aviopuoliso joutuu itsekin vanhusiässä toimimaan omaishoitajana. Lopuksi yhteiskunnanhoivaan joutuu kaksi loppuunpalanutta vanhusta.
Haluammeko me sitä itse? Miten voimme hoitaa tilanteen niin, että emme joudu lastemme tai lastenlastemme taakaksi.
Omaishoito
38
614
Vastaukset
- Anonyymi
Siinä vasta pulma,,,
mun selkeä ratkaisu ON
eutanasia laki voimaan
jakainen vanhus joka ITSE tietää ja päättää itse
että elämä on tässä ja pääetepiste on just silloin kun vanhus ITSE niin päättää,
niin jokaisen vanhuksen tulee saada resepti lääkkeestä ohjeineen joka VARMASTI vie vanhuksen pois silloin kun vanhus ITSE on ratkaisunsa tehny,
EI ikinä kenekään muun toiveesta, käskystä tai toimeksiantamisesta,
vaan vanhuksen ITSENSÄ päätöksestä,
tulikohan tarpeeksi jankuettua meniköhän vieläkää päättäjille perille,,
LAKI VOIMAAN SUOMESSAKI,- Anonyymi
Eutanasia on kaksipiippuinen juttu ja varmaan hyvin vaikea asia käsitellä kun lakeja tehdään .
Pitääkö mielestäsi ihmisen kuolla vaan aikai ettei hoito toimi . Eiköhän olisi parempi kun päättäjät huomaisivat yksinkertaisen totuusen että ihmisiä hoitajilla hoitajilla on oltava koulutus työhönsä. Ja että jokaisella on oikeus elää elämänsä ilman että hoitaja puute pakottaa ketään kuolemaan .
Kansan pitää osata vaatia näissäkin asioissa , mutta kun päättäjät usein ovat nuoria ihmisiä niin ei ymmärrys riitä ajattelemaan että vanhat ovat ihmisiä siinä kun muutkin .
Joten hoitoa tarvitsevalle olisi minun mielipiteeni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eutanasia on kaksipiippuinen juttu ja varmaan hyvin vaikea asia käsitellä kun lakeja tehdään .
Pitääkö mielestäsi ihmisen kuolla vaan aikai ettei hoito toimi . Eiköhän olisi parempi kun päättäjät huomaisivat yksinkertaisen totuusen että ihmisiä hoitajilla hoitajilla on oltava koulutus työhönsä. Ja että jokaisella on oikeus elää elämänsä ilman että hoitaja puute pakottaa ketään kuolemaan .
Kansan pitää osata vaatia näissäkin asioissa , mutta kun päättäjät usein ovat nuoria ihmisiä niin ei ymmärrys riitä ajattelemaan että vanhat ovat ihmisiä siinä kun muutkin .
Joten hoitoa tarvitsevalle olisi minun mielipiteeni.Kumpi mahtaa olla pahempi kohtalo, joutua hoidettavaksi vai joutua hoitajaksi!
Ajattelen suurella myötätunnolla ikääntyneitä vaimoja, joiden muutamaa vuotta vanhemmat aviomiehet ovat joutuneet huollettaviksi ja hoidettavaksi, ja vaimon tehtäväksi jää hänen pesemisensä, pukemisensa ja liikuttamisensa, ja joku hoivaihminen käy tarvittaessa katsastamassa lääkitykset.
Tuttavapiirissa parikin yli kahdeksankymppistä paria sinnittelee keskenään. Auttaako yhteiskunta lainkaan tällaisiin tilanteisiin joutuneita? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten hoitoa tarvitsevalle olisi minun mielipiteeni.niin ja mun mielipide on
olen kurkkua kyllästyny turhiin lääkärissä juoksemisiin, lääkeitä lisätään
ja annetaan ymmärtää
" se on meno ny, kidu piru loppuun asti kidu, ei ole mitään tehtävissä enää, "
ei jaksa
tosi asia kun on vanhan vaivat vaat lisääntyy, ei ole mitään minkä vuoksi jatkaa elämää, oikea elämä on eletty ja takanapäin jälkeläisineen kaikkineen,
tulevaisuus on kitumista joko sängyssä ja toisten vaivana,
KYLLÄ VANHAN sairaan ihmisen pitää ITSE saada päättää milloin on lähdön aika,,,
sen verran pitäisi entisiä työteliäitä kansalisia kunnioittaa,
on törkeyden huippu kiduttaa vanhuksia vosia letkuissa, paskat ja kuset housissa hoitajien puutteesta johtuen, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpi mahtaa olla pahempi kohtalo, joutua hoidettavaksi vai joutua hoitajaksi!
Ajattelen suurella myötätunnolla ikääntyneitä vaimoja, joiden muutamaa vuotta vanhemmat aviomiehet ovat joutuneet huollettaviksi ja hoidettavaksi, ja vaimon tehtäväksi jää hänen pesemisensä, pukemisensa ja liikuttamisensa, ja joku hoivaihminen käy tarvittaessa katsastamassa lääkitykset.
Tuttavapiirissa parikin yli kahdeksankymppistä paria sinnittelee keskenään. Auttaako yhteiskunta lainkaan tällaisiin tilanteisiin joutuneita?tosi surullinen loppuelämä
onnellista olisi jos saisi yllättäin saappaat jalssa lähteä pois,
niin kuin aikoinaan omat vanhempani pääsi,
teietnki isäni suri keskimäärin kymmenen vuotta äidin äkillistä kuolemaa,
enenkuin itse seisovilta jaloistaan lähti äkisti,,,
tavallaan molemmilla oli onnellinen lähtö, kummankaa ei ravinnu kauaa kärsiä kipujenjsa ja vauttomuuden kanssa,
toivon itselleni saman lähdön jos luoja suo, tai vaihtoehtona ehdottomasti omatoiminen itsasi eutanasia pillerin auvlla,,
en hyväksi pitkään kitumista, enkä sängyssä pyörittämistä,
lähti pitää olla nopea heti kun itse tahdon,, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuttavapiirissa parikin yli kahdeksankymppistä paria sinnittelee keskenään. Auttaako yhteiskunta lainkaan tällaisiin tilanteisiin joutuneita?On siinä kova vastuu ihmisellä joka joutuu omaishoitajiksi , onhan näitä asioita käsitelty muissakin Pohjoismaissa ja yhtä sanomatonta juttua joka puolella. Sitä pitää ajatella jo kun äänestää vaaleissa minkä kohtalon saa jos väärä puolue pääsee valtaan, siis ihmisten hyvinvointi olisi oltava jokaisen kunnan taholta niin paljon tehokkaampaa että nämä asiat eivät olisi niin monimutkaisia .
Kyllä jokaisen ihmisen tulisi saada elää viimeiset vuotensa niin että ei tarvitsisi työssä käyvien lasten olla häsyissä joka kerta kun jotakin sattuu.
Omalla kohdallani oli kova yhteenotto kunnan kanssa vanhempani pääsystä paikkaan missä hoidetaan ja saa eläää ihmisarvoista elämää lopun asti .
Yhteiskunta on muuttunut niistä ajoista jolloin miniät ja tyttäret olivat pakotettuja hoitajia vanhoille ja sairaille .
Ajatuskin hirvittää että jos vaikka miniä ja anoppi eivät terveinä päivinäkään sietäneet toisiaan niin silloin kun anoppi tarvitsi hoitoa niin miniän oli hoidettava. Varmaan kauhu tilanne molemmille.
Mutta ihmisillä ei nykyään ole edes empaattista kykyä nähdä ikääntyneiden tilannetta sellaisen kun se on, niin että poliittisilla päätöksillä on aina tarkoitus johonkin , siksipä pitäis oppia niin paljon yhteiskunnallisista asioista ettei äänestetä päättäjiksi ihmisiä joilla ei ole ymmärrystä näihin asioihin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuttavapiirissa parikin yli kahdeksankymppistä paria sinnittelee keskenään. Auttaako yhteiskunta lainkaan tällaisiin tilanteisiin joutuneita?Me ollaan 86 ja 88 eikä tarvita kenenkään hoivaa. Ajokortti vielä toisella voimassa ja itse hoidetaan asioilla käynti, ruuan laitto, pyykit jna. Siivooja käy kahden viikon välein. Ei kaikista tule avuttomia 80-vuotiaina.
Onko täällä yhtään perustervettä yli 80-vuotiasta?
- Anonyymi
Ei taida olla yhtään :(
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida olla yhtään :(
Mistä noin päättelet? Onko faktaa tietoa?
Omaishoito on tuttu asia.
Hoidin miestäni toistakymmentä vuotta. Loppu ajan oli täysin vuoteeseen autettava.
Olisi pitänyt osata lopettaa aikaisemmin, sitä vain jämähti, raahautui päivästä toiseen kuin zompie.
En ehkä oli älynnyt lopettaa vieläkään mutta hakiessani vuorohoidosta sanoivat että miestä on mahdoton yhden ihmisen hoitaa kotona kun heilläkin pitää olla useita auttamassa. Hoitopaikka järjetyi vuodeosastolta.
Selkäkivut ovat peräisin omaishoidosta kun en malttanut aina varoa.
Meni tosi kauan tottua olemaan ilman hoidettavaa, yöllä pomppasin ylös kääntämään ja auttamaan vaikka huone ja vuode olivat tyhjiä.
Olen ollut sellainen jästipää että en osaa antaa periksi enkä tajua rajallisuuttani.
Nyt en ota stressiä enää mistään, teen vain mitä haluan ihan pakollisten kotitöiden lisäksi.
Elokuussa tulee 79v täyteen.
Uskon olevani ihan "kypsä" 80vuotiaden palstalle.- Anonyymi
Koronakuolemien määrä taas selvässä kasvussa edelliset 7 vrk 92 ja 14 vrk 176 koronakuolemaa
Lähde THL. Tiedot päivitetty: kuolemat 4.5.2023.
7 vrk: 92 (+10 %)
14 vrk: 176 (+1254 %)
*Kuolemien raportointitapa on muuttunut: Tilastossa näkyy vain kuolemat joissa korona on joko pääkuolinsyy tai myötävaikuttava tekijä.
Lähde: Koronavirus COVID-19 tilanne Suomessa
https://www.koronatilastot.fi/fi/
Tällä hetkellä väestössä kiertää kahta koronavirusvarianttia, jotka vaikuttavat kiertävän immuunipuolustusta. Ne ovat Kraken-variantti eli omikronin XBB1.5-alavariantti ja Hyperion XBB 1.9.1. - Anonyymi
Edelleenki painosta seuraavaa eduskuntaa laatimaan
eutansia laki voimaan,
on todella törkeää että me sairaat joudumme kitumaan ja muitten hoivan varaan, kun JOKA TUUTISTA TULEE uutisia,
rahat on loppu PITÄÄ LEIKATA tervyspalveluista, tietenki vahuspalveluista ja laadusta,
helekutin yhteiskunta,
päästäkää meidät vanhukset jo pois
SILLOIN KUN ME ITSE TEEMME OMAN LÄHTÖPÄÄTÖKSEN,
antakaa meille lääkeresepti ja ohjeet kuinka lääke otetaan jotta pääsemme KIVUTTOMASTI vain nukkumaan ijäiseen uneen,,,
ME EMME halua olla yhteiskuntamme vaivana,
olemme aina olleet omatoimisia itseelisiä
emme halua tulla avuttomiksi avun tarvitsijoiksi,
me haluamme lähteä SAAPPAAT jalassa, VAIN OMASTA TADOSTAMME
silloin kun ITSE niin päätämme,,- Anonyymi
Ehdota joku järkevä tapa. äläkä vain vaadi. Kirjoita lakiehdotus, me palstalaiset voisimme sitten miettiä, onko siihen merkitty eri mahdollisuudet.
Eutanasiaa ei saa myöntää vain siitä syystä, että ei kunnasta löydy hoitopaikkaa.
Sehän johtaisi siihen, että hoitopaikkoja ei enää rakennettaisikaan, vaan jokaiselle hoivattavalle annettaisiin siniset pillerit.
Eutanasiaa ei saa myöskään ehdottaa siitä syystä, että omaisia ei ole hoitamassa.
Yhteiskunnan on huolehdittava iäkkäimmätkin jäsenensä kohtuullisella tavalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehdota joku järkevä tapa. äläkä vain vaadi. Kirjoita lakiehdotus, me palstalaiset voisimme sitten miettiä, onko siihen merkitty eri mahdollisuudet.
Eutanasiaa ei saa myöntää vain siitä syystä, että ei kunnasta löydy hoitopaikkaa.
Sehän johtaisi siihen, että hoitopaikkoja ei enää rakennettaisikaan, vaan jokaiselle hoivattavalle annettaisiin siniset pillerit.
Eutanasiaa ei saa myöskään ehdottaa siitä syystä, että omaisia ei ole hoitamassa.
Yhteiskunnan on huolehdittava iäkkäimmätkin jäsenensä kohtuullisella tavalla.Toista mieltä,
eutanasia laki voimaan pikaisesti suomeenki,
jokainen vanhus joka tietää ettei enään ole muuta kuin raihnaista avuttomuutta toisten vaivoina on oikeutettu saamaa o m a s t a pyynnöstään pilleri jolla pääsee nukkumaan ijäistä untaan,,
työt elämälle on tety se on loppu ny ,,,, kuhan laki tulee voimaan,,, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteiskunnan on huolehdittava iäkkäimmätkin jäsenensä kohtuullisella tavalla.Lakia eutanasiasta ollaan viemässä eteenpäin, mutta tuskin se meidän aikana
toteutuu eikä eutanasiaa sittenkään helposti saa. Ei lääkärit ala tappamaan
ihmisiä noin vaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toista mieltä,
jokainen vanhus joka tietää ettei enään ole muuta kuin raihnaista avuttomuutta toisten vaivoina on oikeutettu saamaa o m a s t a pyynnöstään pilleri jolla pääsee nukkumaan ijäistä untaan,,
työt elämälle on tety se on loppu ny ,,,, kuhan laki tulee voimaan,,,Voit tehdä hoitotestamentin huomispäivänä, Ilmoitat, ettet halua elvytystä ja keinotekoista elämän ylläpitoa. Varmasti siihen saa avun terveyskeskuksessa, ainakin vastaukset kysymyksiin.
Älä emmi, vaan ryhdy toimeen. Naapurini tekivät, molemmat sairastivat lyhyen sairauden, ilman lääkityksiä paitsi kipulääkitykset ja nesteytys. Pitkään eivät sairastaneet, vaan pääsivät pois.
En tullut kysyneeksi, missä sopimukset oli laadittu, mutta tuskin se mikään salaisuus on. Surffaile netissä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toista mieltä,
työt elämälle on tety se on loppu ny ,,,, kuhan laki tulee voimaan,,,"jokainen vanhus joka tietää ettei enää ole muuta . . . "
Jokainen vanhus enisinnäkään ei tiedä, jokaisella on oikeus uskoa elämään, jokainen voi toivoa parempia aikoja, ja ennen kaikkea, jokainen vanhus on oikeutettu päättämään itse.
Jos eutabasiaa alettaisiin käyttää vanhusten liian kauan kestäneen hoitojen päättämiseksi, niin siitä pitäisi päättää useampi lääkäri ja sosiaalivirkailija.
Eutanasia on kaksipiippuinen ratkaisu silloin, kun perillisiä on monta ja perittävää paljon.
Myöskin silloin, kun perikunta joutuisi maksamaan vanhuksen viimeiset hoitokulut ja lopuksi hautauksen.
Raha ratkaisisi monta eutanasiaa. - Anonyymi
Näe asian vain yhdeltä kantilta-
Ajattele, jos laki todella tulisi, ja ikääntynyt saisi luvan eutanasian.
Kuinka se lupa heltiäisi? Menisikö ihminen itse sitä pyytämään, vai toisivatko huolestuneet omaiset huonokuntoisen vanhuksen lääkärin eteen?
Ajattele tilanne, jossa ikääntyneet ihmiset tukevat toisiaan vauvojensa vankina ja ovat yhteiskunnan armoilla. Silloin sininen pilleriehkä olisi ratkaisu.
Mutta kun mummu menettää muistinsa, on reipas ja karkaa kotoa ja eksyy. ei muista syödä, hukkaa tavarat, soittelee päivin öin, riitelee, syyttää varkaaksi ja valehtelijaksi , on autettava kaikessa, tuleeko pilleri jälkipolven mieleen, kun hermot menevät ainaisen passaamisen takia.
Entä jos mummulla on arvokas osakehuoneisto hyvällä paikalla ja jälkipolvilla rahahuolia . . .
Onko se eutanasia aina tarkoituksenmukainen?. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"jokainen vanhus joka tietää ettei enää ole muuta . . . "
Jokainen vanhus enisinnäkään ei tiedä, jokaisella on oikeus uskoa elämään, jokainen voi toivoa parempia aikoja, ja ennen kaikkea, jokainen vanhus on oikeutettu päättämään itse.
Jos eutabasiaa alettaisiin käyttää vanhusten liian kauan kestäneen hoitojen päättämiseksi, niin siitä pitäisi päättää useampi lääkäri ja sosiaalivirkailija.
Eutanasia on kaksipiippuinen ratkaisu silloin, kun perillisiä on monta ja perittävää paljon.
Myöskin silloin, kun perikunta joutuisi maksamaan vanhuksen viimeiset hoitokulut ja lopuksi hautauksen.
Raha ratkaisisi monta eutanasiaa.OLETKO PÖLJÄ
KOKO AJAN ON PAINOTETTU
ETTÄ
IHMINEN ITSE PYYTÄÄ EUTANASIA PILLERIN;
EI KOSKAAN KUKAAN MUU
EI OMAISET
EI LÄÄKÄRIT
EI HOITAJAT
EI KUKAAN AVUSTAJA
VAIN AINA VANHUS ITSE
ITSE
ITSE
ITSE
EI EI EI EI EI KUKAAN SIVULLINE; TAI SUKULAINEN
TAI HOLHOOJAKSI MÄÄRÄTTY HENKILÖ
TULIKO VIELÄKÄÄ SELVÄKSI
TÄÄLLÄ JAUHETAAN jos jos jos joku sukulainen tai jos lääkäri ytai jos hoitaja
jo on ÄLYVAPAATA idiootteja kun ei mene perille, kaikessa eutanasia asioissa VAIN SAIRAS IHMINEN ITSE voi sen pyytää ja ottaa,
ja LOPETTTAKAA MUUT MURHAN HIMOISTEN ARVAILUKI,
vitut teille idiooteille, kun ette tajua vaikka kuinka asiaa toitotetaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näe asian vain yhdeltä kantilta-
Ajattele, jos laki todella tulisi, ja ikääntynyt saisi luvan eutanasian.
Kuinka se lupa heltiäisi? Menisikö ihminen itse sitä pyytämään, vai toisivatko huolestuneet omaiset huonokuntoisen vanhuksen lääkärin eteen?
Ajattele tilanne, jossa ikääntyneet ihmiset tukevat toisiaan vauvojensa vankina ja ovat yhteiskunnan armoilla. Silloin sininen pilleriehkä olisi ratkaisu.
Mutta kun mummu menettää muistinsa, on reipas ja karkaa kotoa ja eksyy. ei muista syödä, hukkaa tavarat, soittelee päivin öin, riitelee, syyttää varkaaksi ja valehtelijaksi , on autettava kaikessa, tuleeko pilleri jälkipolven mieleen, kun hermot menevät ainaisen passaamisen takia.
Entä jos mummulla on arvokas osakehuoneisto hyvällä paikalla ja jälkipolvilla rahahuolia . . .
Onko se eutanasia aina tarkoituksenmukainen?.OLT siis vähä-älyinen sinäki,
TITETENKI
IHMINEN ITSE MENEE SEN PYYTÄMÄÄN,
lopettakaa jo tyhmä jahkailu, eikö teillä
oma ymmärrys toimi ollenkaan normaalisti,
- Anonyymi
Entä kun on itsekkin sydäntautinen , eikä jaksa hoitaa puolisoa. Siis hoitajakin joutuu hoidettavaksi alta aikayksikön.
- Anonyymi
22:47:39 juuuu,,, noin kävi allekirjoittaneelleki,
olin puolisoni omashitajan yli 6 vuotta, yllättäin sain sairaskohtauksen, jouduin heti syd. leikkaukseen,
siihen loppui omaishoitajan työ , nyyyyyh
itku pääsee kun muistelnen,
puolisoni kuoli myöhemmin laitosoidossa,
nyt yksin vietän vanuutta
uupuneena,, elämänhaluki kadonnu,, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
22:47:39 juuuu,,, noin kävi allekirjoittaneelleki,
olin puolisoni omashitajan yli 6 vuotta, yllättäin sain sairaskohtauksen, jouduin heti syd. leikkaukseen,
siihen loppui omaishoitajan työ , nyyyyyh
itku pääsee kun muistelnen,
uupuneena,, elämänhaluki kadonnu,,Voi sinua. Surullista. Lähetän kaikki myötätuntoni ja sympatiani sinulle lämpimin
halauksin.
Kun elämänhalun menettää, on vaikea löytää voimia mistään. Antaako sinulle vielä
joku asia voimia jaksaa eteenpäin ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua. Surullista. Lähetän kaikki myötätuntoni ja sympatiani sinulle lämpimin
halauksin.
Kun elämänhalun menettää, on vaikea löytää voimia mistään. Antaako sinulle vielä
joku asia voimia jaksaa eteenpäin ?Kiitos,, kaikki hyvin,
kysymykseesi,
tavallaan " joku " olisko luoja suurin vaikuttaja,,,
ystävät ja läheiset
tapa jolla joka aamu herätä
tehdä samat rutiinit kuin lähes sata vuotta jo tehny,
fuskaten voiminen mukaan
kuitenki vielä,
-- joskus mieli maassa mataa,
välillä aurinko paistaa ,
--- jokin minussa on hyvin heikkoa, uupunutta, loppu,
--- jokin sisimmässäni on erittän vahva voimakas,
--- jokin on hyvin tervettä,
--- jokin hyvin sairasta ,
vanhuuden heikkoutta,
just paistoin kasan lättyjä,
--- samalla uinuin meneisyyden syövereissä
muistojen maailmassa,
nuoruutta muistellen,
elämä oli edessä,
tuleva oli salaisuus,
tahtoisi tarrautua meneisyyteen , ihmisiin jotka katosi,
mistää ei saa kiinni,
mikään ei ole pysyvää
kaikki elämässä on katoavaa
mietelmät tulee ja menee, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos,, kaikki hyvin,
kysymykseesi,
tavallaan " joku " olisko luoja suurin vaikuttaja,,,
ystävät ja läheiset
tapa jolla joka aamu herätä
tehdä samat rutiinit kuin lähes sata vuotta jo tehny,
fuskaten voiminen mukaan
kuitenki vielä,
-- joskus mieli maassa mataa,
välillä aurinko paistaa ,
--- jokin minussa on hyvin heikkoa, uupunutta, loppu,
--- jokin sisimmässäni on erittän vahva voimakas,
--- jokin on hyvin tervettä,
--- jokin hyvin sairasta ,
vanhuuden heikkoutta,
just paistoin kasan lättyjä,
--- samalla uinuin meneisyyden syövereissä
muistojen maailmassa,
nuoruutta muistellen,
elämä oli edessä,
tuleva oli salaisuus,
tahtoisi tarrautua meneisyyteen , ihmisiin jotka katosi,
mistää ei saa kiinni,
mikään ei ole pysyvää
kaikki elämässä on katoavaa
mietelmät tulee ja menee,Anon 14:59:22:. Mahtailetko jotenkin käyttämällä noin isoja rivinvälejä.?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anon 14:59:22:. Mahtailetko jotenkin käyttämällä noin isoja rivinvälejä.?
Oletko vähä-älyinen, vai kade,
etkö hyväksy lähimmäisesi kirjoitustyyliä,
miksi et,
koita kestää,
sillä tämä edellinenki kirjoittaja on inhimillinen ihminen,
ihan oma persoonallisuutensa,
luoja on hänen tukenaan kaikkialla, turva luojassa,
onko sinulla mitään tajua luojan olemassa olosta,
hyvä jos on,
- Anonyymi
"itku pääsee kun muistelnen,
uupuneena,, elämänhaluki kadonnu,," (Anon. 08:42:15)
Liikuttava kuvaus. - Tekee mieli todeta: Älä kuitenkasn jää kostiun nurkkia tuijottamaan! Lähde vaikka eläkeläispiireihin. Sieltä voit löytää sopivaa puuhaa tanddista ja jumpassa alkaen. Älä ujostele, et sinä toisia huonompi olé. - Anonyymi
Miksi vanhukset rakastavat "uhriutumista", pitävät itseään "taakkana" ?
- Anonyymi
Siksi, kun elämä on eletty,
työt tehty yhteiskunnalle,
nyt olemme vanhuksia, sairaita, moni olisi avun tarpeessa,
mutta kuten uutiset kertoo rahat ovat loppu, rikas suomi on tuhottu, kuka vei rikkaan vauraan suomen rahat paratiisi saarille verottajalta kaus piiloon
siis kysymys kuuluu
kuka VARASTI yhteikuntamme RAHA VARANNON
kuka kähmi valtion omaisuuden yksityiseen omistukseen, josta hyöty on vain muutaman yksityisen suuromistajan hyöty, ja suomen kansa ja vanhukset entiset rikkaan suomen rakanentajat ovat nyt saraita avun tarvitsijoita, ja kun valtion rahat on varastettu, ja kun valtiolla on nyt vain HIRMUSTI velkaa
niin raha ei riitä vanhus-hoivaan,
siksi vanhukset tahtoo pois tämmösestä varkaitten maailmasta ,
ON suuri häpeä että sodan jälkeiten polvien rakentama RIKAS SUOMI ON TUHOTTU KÖYHYYDEN KURJUUTEEN,
HÄVETKÄÄ kaikki te politikot jotka varastitte valtion omaisuuden PILKKA HINNALLA VAIN yksityisomistukseen, kuten FORTTUM joka tuottaa sähköä NYT RYÖSTÖ HINNALLA köyhien kansalaisten kustannuksella
aivan KÄSITTÄMÄTTÖMÄN
TYHMÄÄ
SÄHKÖ POLITIIKKAA
RYÖSTÖ HINNALLA tehdään nyky suomessa,
HÄVETKÄÄ TE KAIKKI LAILLISTETUT ROSVOT
JOTKA NYT HYÖDYTTE SÄHKÖN ÄLYTTÖMÄN SUURILLA RYÖSTÖ HINNOILLA,
HÄVETKÄÄ
EIKÖ
OMATUNTO TEITÄ SOIMAA OLLENKAAN ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi, kun elämä on eletty,
työt tehty yhteiskunnalle,
nyt olemme vanhuksia, sairaita, moni olisi avun tarpeessa,
mutta kuten uutiset kertoo rahat ovat loppu, rikas suomi on tuhottu, kuka vei rikkaan vauraan suomen rahat paratiisi saarille verottajalta kaus piiloon
siis kysymys kuuluu
kuka VARASTI yhteikuntamme RAHA VARANNON
kuka kähmi valtion omaisuuden yksityiseen omistukseen, josta hyöty on vain muutaman yksityisen suuromistajan hyöty, ja suomen kansa ja vanhukset entiset rikkaan suomen rakanentajat ovat nyt saraita avun tarvitsijoita, ja kun valtion rahat on varastettu, ja kun valtiolla on nyt vain HIRMUSTI velkaa
niin raha ei riitä vanhus-hoivaan,
siksi vanhukset tahtoo pois tämmösestä varkaitten maailmasta ,
ON suuri häpeä että sodan jälkeiten polvien rakentama RIKAS SUOMI ON TUHOTTU KÖYHYYDEN KURJUUTEEN,
HÄVETKÄÄ kaikki te politikot jotka varastitte valtion omaisuuden PILKKA HINNALLA VAIN yksityisomistukseen, kuten FORTTUM joka tuottaa sähköä NYT RYÖSTÖ HINNALLA köyhien kansalaisten kustannuksella
aivan KÄSITTÄMÄTTÖMÄN
TYHMÄÄ
SÄHKÖ POLITIIKKAA
RYÖSTÖ HINNALLA tehdään nyky suomessa,
HÄVETKÄÄ TE KAIKKI LAILLISTETUT ROSVOT
JOTKA NYT HYÖDYTTE SÄHKÖN ÄLYTTÖMÄN SUURILLA RYÖSTÖ HINNOILLA,
HÄVETKÄÄ
EIKÖ
OMATUNTO TEITÄ SOIMAA OLLENKAAN !Se on tämä nykyinen sinimusta persuhallitus, joka haluaa tuhota Suomen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on tämä nykyinen sinimusta persuhallitus, joka haluaa tuhota Suomen.
Kyllä se oli SDP joka tuhosi rikkaan Suomen,
sen tuhoamisen alotti P Lipponen politiikallaan, siitä on jo kauan mutta tuo on tapahtunu, nyt suomi on kusessa kurkkua myöten, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on tämä nykyinen sinimusta persuhallitus, joka haluaa tuhota Suomen.
Menkää nyt herrantähden itseenne ja kysykää vakavasti, mihin joku salaliitto pyrkisi, jos sen tarkoitus olisi tuhota Suomi.
Päästä hallitukseen ja ruveta sitten tuhotöihin.
Mitä heille itselleen sitten jäisi, kun muu Suomi on tuhottu?
Jäitä hattuun tässä maailmanlopun ennustusvimmassa!
- Anonyymi
Persujen propaganda uppoaa näköjään hyvin iäkkäisiin.
Purran ja Orpon vaalivalheet olivat sellaiset emävalheet,
joita ei ole aikaisemmin kuultu.
Sen perusteella olisi äänestäjillekin olisi saatava kuluttujansuojalaki.
Mitä merkitystä enää on vaaleilla, jos saa valehdella suut ja silmät
täyteen eikä joudu mihinkään vastuuseen ?- Anonyymi
Minä annan korkeat pisteet teille, jotka muistatte ja olette panneet mieleenne vaalilupaukset. Olette jaksaneet seurata puolueiden vaalikampanjoita ja tiedätte nyt, mitä on luvattu. Mitkä asiat jäävät nyt saamatta, kun lupaukset ovat hävinneiden puolueiden antamia.?
Millaisen onnellisen maan menetimmekään?
Jokainen muistaa, mitä persut lupasivat, ja mitkä lupaukset olivat valetta ja nyt rikottu.
Kukaan ei todellakaan halua tietää, miten työllisyys ja tuottavuus nykyisen hallituksen menetelmin nousisi. Suorastaan pelätään, että hallitus vielä onnistuu.
Sen vuoksi koko Suomi on suljettava kahdeksi päiväksi päiväkoteja myöten.
Varmuuden vuoksi.
Onneksi saan olla kotona ja nauttia eläkkeestäni, josta ei ainakaan vielä ole leikattu mitään. Päin vastoin, inflatiotarkastus nosti, Siitä ei tarvitse hallitusta kiittää.
Mkr, huonomuistinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä annan korkeat pisteet teille, jotka muistatte ja olette panneet mieleenne vaalilupaukset. Olette jaksaneet seurata puolueiden vaalikampanjoita ja tiedätte nyt, mitä on luvattu. Mitkä asiat jäävät nyt saamatta, kun lupaukset ovat hävinneiden puolueiden antamia.?
Millaisen onnellisen maan menetimmekään?
Jokainen muistaa, mitä persut lupasivat, ja mitkä lupaukset olivat valetta ja nyt rikottu.
Kukaan ei todellakaan halua tietää, miten työllisyys ja tuottavuus nykyisen hallituksen menetelmin nousisi. Suorastaan pelätään, että hallitus vielä onnistuu.
Sen vuoksi koko Suomi on suljettava kahdeksi päiväksi päiväkoteja myöten.
Varmuuden vuoksi.
Onneksi saan olla kotona ja nauttia eläkkeestäni, josta ei ainakaan vielä ole leikattu mitään. Päin vastoin, inflatiotarkastus nosti, Siitä ei tarvitse hallitusta kiittää.
Mkr, huonomuistinen."Kukaan ei todellakaan halua tietää, miten työllisyys ja tuottavuus nykyisen hallituksen menetelmin nousisi"
Ei todellakaan halua. Työntekijäosapuoli haluaa säilyttää ihmisarvonsa.
Hallituksen menetelmin työntekijä menettää sen eivätkä ne menetelmät vaikuta
työllisyyteen juuri mitään. Ei ole mitään vaikutusarvioita julkistettu, koska
niitä ei ole. Ne ovat vain hallituksen mielikuvia, joita hallitus toistaa. - Anonyymi
Iäkkäät tekevät päätöksiään sellaisilla perusteilla etteivät huomaa että huonontavat ainoastaan omaa asemaansa yhteiskunnassa.
Propaganda näyttää olevan iäkkäiden tyyli uskoa lupauksiin joita tavallinen ihmisten jo älyää valheeksi kun lupauksia annetaan.
Ihmeellisiä ihmisiä jotka usein kuuntelevat lastensa jaaritusta ääri oikeiston hyvyydestä eikä käsitetä että kustaan omaan kenkäänsä.
Omaisia laitetaan hoitamaan sairaita puolisoitaan nolla koulutuksella sairauksista joita eivät ymmärrä.
Oma äitini oli vanhana muka omaistaan hoitamassa ja oli saanut päähänsä että muka vitamiinit auttaa puolisoa saamaan terveytensä takaisin. Mies ei halunnut syödä niitä. Mutta mummolta ei konstit loppuneet , hän laittoi vitamiinit kiehumaan perunasopan kanssa että saisi toisen syömään niitä kun sain tietää sen niin selitin hänelle mitä tapahtuu silloin kun kuumennetaan .
Samoin kun soitin joka päiväisen puhelun äidille niin niin kuulin miehen mongertavan taustalla kummallisella äänellä. Kysyin miksi mies ei puhu kunnolla niin mummeli siihen että ei sitä mikään vaivaa , yrittää saada huomiota.
Koska asuimme hyvin kaukana toisistamme en voinut edes mennä katsomaa mikä on tilanne, koska epäilin aivoverenvuotoa.
Soitin paikkakunnan terveyskeskukseen ja selitin tilanteen . Mies pääsi heti hoitoon sairaalaan. Hänellä oli aivoverenvuoto. niin että näin saattaa tapahtua kun ihmiset joilla ei ole lääketieteestä mitään tietoa alkaa hoitelemaan sairaita omatoimisesti.
Siksi on hyvin tärkeää että vanhoilla olisi jokin turvallisuuden tunne elämän loppu puolella , se kun osaamattomat ihmiset alkavat hoitelemaan ihmistä jolla on multisairauksia .
Koska näitä osaamattomia on vielä hyvin paljon näissä ns omaishoitajissa joilla ei ole kykyä arvioida sairaan ajankohtaista tilannetta.joten kun nämä osaamattomat vanhukset sitten vielä äänestävät puoluetta joka ei koskaan ole hoidellut vanhusten asioita niin ihmettelee miten vietävissä oikeastaan ovat, sillä heitä viedään kun litran mittaa konsanaan
- Anonyymi
Presidentinvaalit kuumimmillaan,
kyll on vaikea valita noista ehdokkaista paras,
kuinkahan käy omaishoitajien kohtalo,
tällä hetkellä tiedän erään kuusikympisen pariskunnan,
puoliso yllättäin sairastui
nyt on täysin työkyvytön, täysin avustetava
ja vaimo hoitaa kaiken, on koultukseltaan ammatilainen hoitaja
mutt EI saa omaishoitja palkkaa,
onko enään voimassa omaishoitajille kuuluvaa pallkiota, vai onko se poistettu,
raha ei suuri ole mutta olishan se pieni korvaus puolison tekemästä työstä, jos avuton kuuskymppinen olisi laitoksessa, olettaisin sen hoitomuodon tulevan yhteiskunnalle kalliimmaksi,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424320
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1384079- 643736
- 893576
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans333547Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe653351- 862921
- 542835
- 252636
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142344