Mistä saataisiin Patmokselle Raamatun opettaja?

Anonyymi-ap

Aika surkeissa kantimissa in Patrmos lähetyssäätiön johtajalla Raamatun tuntemus, puhumattakaan Raamatun ajan historiasta.

Nyt hän on ottanut tehtäväkseen kuvitella sitä onko muslimeilla ja kristityillä sama Jumala.
Jo pelkkä lähtökohta Turusella on väärä, kun pitää vaihtoehtoina kristityillä Jumalaksi Jeesusta ja muslimeilla vaihtoehtona Jumalaksi on myös Jeesus (ei siis Allah)

Raamatun mukaan Jeesus ei ole Jumala.
Raamatussa on satoja kohtia, joissa kiistetään Jeesuksen olevan Jumala.
Ainoastaan yhdessä kohdassa 1992-käännöksessä on käännösvirheellä saatu Jeesus Jumalaksi ja sama virhe on kopioitu äärikristittyjen omaan Raamattu kansalle-väännökseen, joka on tehty kiinalaisella työvoimalla.

Jos taas molemmilla on Jumala, niin siinä tapauksessa Turunen myöntää olevan useita Jumalia olemassa.

Toisaalta samassa artikkelissaan Turunen kertoo kristityilläkin olevan kolme Jumalaa kolminaisuusopin mukaan.
Raamatun mukaan on kuitenkin ainoastaan 1 Jumala ja kristittyjen alkuseurakunnillakaan ei ollut kolminaisuusoppia.

Kolminaisuusoppi tuli kristityille vasta 300-luvulla Rooman Keisarin päätöksellä ja samalla Keisari tuomitsi pannaan alkuseurakuntien areiolaisen yhden Jumalan opin.
Kyseinen Rooman murhaaja-Keisari ei itse ollut kristitty kuin vasta kuollessaan.

Nykyäänkin on kymmeniä miljoonia kristittyjä, jotka elävät ilman kolminaisuusoppia, joista noin 10 miljoonaa on ykseys-helluntailaisia.

Turunen kirjoittelee yhtä sekavia kuin Kremlin äijä, kun hänen mukaan molemmilla uskonnoilla on Jeesus mahdollisena Jumalana, mutta muslimeille ei hänen mukaan Jeesus sovellu Jumalaksi, eli Turusen mukaan on kaksi Jeesus-Jumalaa, joista ainoastaan toinen Jeesus on Jumala

93

734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Odotetaan Mellereitä.

      • Anonyymi

        Meller on jo tullut katumapäälle ja kumosi vuosikymmeniä jatkuneet oppinsa perättöminä.

        Mellerin katumus on kai osaltaan syynä myös Juha Ahvion hiljentymiseen.
        Hän on kuin varjo entisestään eikä entisiä vaalitoitotuksia enää ollut kevään eduskuntavaalien edellä eikä jälkeen.
        Valtava pettymys hänelle oli jo persujen naisistuminen, Ano Turtiaisen vaaliromahdus ja Putinin huono sotamenestys.

        T: Pe.ku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meller on jo tullut katumapäälle ja kumosi vuosikymmeniä jatkuneet oppinsa perättöminä.

        Mellerin katumus on kai osaltaan syynä myös Juha Ahvion hiljentymiseen.
        Hän on kuin varjo entisestään eikä entisiä vaalitoitotuksia enää ollut kevään eduskuntavaalien edellä eikä jälkeen.
        Valtava pettymys hänelle oli jo persujen naisistuminen, Ano Turtiaisen vaaliromahdus ja Putinin huono sotamenestys.

        T: Pe.ku

        Ahvio veti vielä pohjanoteerauksen yrittäessään turhaan kumota tieteellisen tutkimuksen sensuroidusta Raamatun muutosten historiasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahvio veti vielä pohjanoteerauksen yrittäessään turhaan kumota tieteellisen tutkimuksen sensuroidusta Raamatun muutosten historiasta.

        Aika lailla samaa linjaa ovat hänen muutkin kirjoituksensa - etenkin historian osalta. Aika lailla hänen omia sommitelmiaan.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Aika lailla samaa linjaa ovat hänen muutkin kirjoituksensa - etenkin historian osalta. Aika lailla hänen omia sommitelmiaan.

        Juu, Ahvio kirjoittelee omia historian "tutkimuksiaan", joilla ei ole hänen lisdäkseen muita uskojia.


    • Anonyymi

      Opettele itse edes kirjoittamaan. 🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        Ihan hyvin hän kirjoitti. Mitä kohtaa et ymmärtänyt?


      • Anonyymi

        Turusen Pasin uusin kirjoitus oli niin sekava, että se epäselvyys piti ilmaistakin jotenkin avauksessa.

        Se oli samaa tasoa kuin maanpetoksesta vangittujen tunnelisota-veljesten jutut ja Kremlin turvallisuusjohtaja Patrushevin tämänpäiväiset puheet.


    • Anonyymi

      Paavali kertoo Raamatussa palvelleensa isiensä Jumalaa (Salomon uhrikulttijumala nimeltään Jahve, Baal, JHWH, Allah, Jehova luomalla tämän kristinuskon syntiopin Jeesuksesta teurastettuna uhrilampaana.

      Kristinuskon ristille kiroaminen ja koko idea Jeesuksen Kristus-nimeen (Augsburgin tunnustuksen tosi Jumala) ei toimi, ellei kolminaisuusopin mukaan Jeesus samalla ole itse opettamansa Israelin Jumala, taivasten valtakunnan Isä Jumala juutalaisten uhrikulttijumalle (Augsburgin tunnustuksen vihainen Jumala) teurastettuna uhrilampaana.

      Tilanne johtuu tästä Jahven - juutalaisten uhrikulttijumalan - määräyksestä. Olen kirjoittanut isolla ne kohdat, jotka ovat todellisia ongelmia Raamatun totuuden kanssa. Kysehän ihmeidentekijästä on Jeesuksena, joka opetti Israelin Jumalasta, ja vastusti juutalaisten uhrikulttijumalaa, temppeliä ja rituaaleja sekä uhraamista.

      5.Moos.13

      13:1 "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen, ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä', niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.

      Se profeetta tai unennäkijä surmattakoon, sillä hän on julistanut luopumusta HERRASTA, TEIDÄN JUMALASTANNE, JOKA VEI TEIDÄT POIS EGYPTIN MAASTA JA VAPAHTI SINUT ORJUUDEN PESÄSTÄ.

      Jos sinun veljesi, sinun äitisi poika, tai sinun poikasi tai tyttäresi tai vaimo, joka on sylissäsi, tai ystäväsi, joka on sinulle kuin oma sielusi, salaa houkuttelisi sinua ja sanoisi: 'Käykäämme palvelemaan muita jumalia', joita et sinä tunne eivätkä sinun isäsi tunteneet - niin älä noudata hänen mieltään äläkä kuule häntä; älä sääli äläkä armahda häntä äläkä salaa hänen rikostansa, vaan tapa hänet: oma kätesi kohotkoon ensimmäisenä häntä vastaan surmatakseen hänet, ja sitten koko kansan käsi."

      Laitan selvityksen seuraavaan viestiin.

      • Anonyymi

        "Kysehän ihmeidentekijästä on Jeesuksena, joka opetti Israelin Jumalasta, ja vastusti juutalaisten uhrikulttijumalaa"

        Jeesus nimenomaan oli uhrikulttijumalan tekijä ja tilasi itsensä veriuhriksi Juudaksen avulla.
        Koko kristinusko perustuu veriuhripalvontaan.


      • Anonyymi

        Nyt tämä puhuva Jahve-jumala väittää tässä, että hän on 'Teidän Jumalanne' kuin olisi Israelin Jumala. Ja näinhän on luultu, että Mooseksen kirjoissa puhuu Israelin Jumala. Mutta näin ei ole. Ja tämän totuus selviää Jeremia 7 kohdassa olevista Israelin Jumalan sanoista - Jeremiasta myös selviää, että Israelin Jumala sanoo uhrikulttia iljetykseksi, ja että kansa, joka ei kuullut hänen ääntään palvoi Baal-jumalaa uhreilla. Tästä tiedämme, että Jahve on sama kuin Baal-jumala.

        "7:22 Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta, vaan näin minä käskin heitä ja sanoin:
        KUULKAA MINUN ÄÄNTÄNI, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte.
        Mutta HE EIVÄT KUULLEET, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja käänsivät minulle selkänsä eivätkä kasvojansa. Siitä päivästä, jona teidän isänne lähtivät Egyptin maasta, aina tähän päivään asti olen minä lähettänyt teidän tykönne kaikki palvelijani, profeetat - lähettänyt varhaisesta alkaen, päivä päivältä. Mutta kukaan ei kuullut minua, ei kallistanut korvaansa, vaan he olivat niskureita, tekivät enemmän pahaa kuin heidän isänsä. Ja kun sinä puhut heille kaiken tämän, niin he eivät kuule sinua, ja kun sinä heille huudat, niin he eivät sinulle vastaa. Sentähden sano heille: Tämä on kansa, joka ei kuullut Herran, Jumalansa, ääntä eikä ottanut kuritusta varteen. Kadonnut on totuus ja hävinnyt heidän suustansa."

        Jahve, joka antaa uhrausmääräyksiä ja puhuu Mooseksen kirjoissa, ei ole Israelin Jumala, mutta Jeesus opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan Isä Jumalana. Se yhdistyy Jeesuksen rihuessa temppelissä hänen sanomaksi laitetuista sanoista juuri tähän Jeremia
        7 lukuun.

        Näin raamattuhaulla - löytyy kyllä kaikista evankeliumeista:

        Jeremia, Israelin Jumalan sanat:

        7:11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra.

        Matteuksen evankeliumi, Jeesuksen sanat:

        21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."

        Ja tästä tiedämme, että Jeesuksen opettama Jumala on Israelin Jumala, eikä juutalaisten uhrikulttijumala, jolla nämä tekivät vallankaappauksen Israelin Jumalan nimiin laitetussa temppelissä. Sekin löytyy tuosta samasta Jeremian luvusta:

        !7:30 Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen."

        Ja mielenkiintoista on nyt se, että Johanneksen evankeliumin 8. luvussa juutalaiset on laitettu sanomaan Jeesukselle, että eivät he ole koskaan olleet kenenkään orjina, joten tässä nyt tulee mutkia suhteessa israelilaisten ja juutalaisten välillä. Jeesus oli israelilainen, juutalaiset taas Benjaminin heimoa, jotka Raamatun mukaan tappoivat Israelin heimon. Se selviää teksteistä.

        Jos Jeesus ei olisi tosi Jumalana kirottu ja uhrattu ristille, juutalaiset eivät olisi saaneet hävitettyä Jeesuksen opettamaa Israelin Jumalaa, jonka juutalaisten Jumala määräsi tuhottavaksi. Juutalaisethan kaappasivat temppelivallan ja antoivat ymmärtää - kai ihan näihin päiviin asti? - että heidän jumalansa on Israelin Jumala ja he itse ovat israelilaisia. Tällä perusteellahan he juuri hankkivat itselleen holokaustilla (kokonaan poltettu uhri Jahve-jumalalle) Palestiinan alueelta Israel-nimisen valtion.

        Kaikki oli huijausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tämä puhuva Jahve-jumala väittää tässä, että hän on 'Teidän Jumalanne' kuin olisi Israelin Jumala. Ja näinhän on luultu, että Mooseksen kirjoissa puhuu Israelin Jumala. Mutta näin ei ole. Ja tämän totuus selviää Jeremia 7 kohdassa olevista Israelin Jumalan sanoista - Jeremiasta myös selviää, että Israelin Jumala sanoo uhrikulttia iljetykseksi, ja että kansa, joka ei kuullut hänen ääntään palvoi Baal-jumalaa uhreilla. Tästä tiedämme, että Jahve on sama kuin Baal-jumala.

        "7:22 Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta, vaan näin minä käskin heitä ja sanoin:
        KUULKAA MINUN ÄÄNTÄNI, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte.
        Mutta HE EIVÄT KUULLEET, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja käänsivät minulle selkänsä eivätkä kasvojansa. Siitä päivästä, jona teidän isänne lähtivät Egyptin maasta, aina tähän päivään asti olen minä lähettänyt teidän tykönne kaikki palvelijani, profeetat - lähettänyt varhaisesta alkaen, päivä päivältä. Mutta kukaan ei kuullut minua, ei kallistanut korvaansa, vaan he olivat niskureita, tekivät enemmän pahaa kuin heidän isänsä. Ja kun sinä puhut heille kaiken tämän, niin he eivät kuule sinua, ja kun sinä heille huudat, niin he eivät sinulle vastaa. Sentähden sano heille: Tämä on kansa, joka ei kuullut Herran, Jumalansa, ääntä eikä ottanut kuritusta varteen. Kadonnut on totuus ja hävinnyt heidän suustansa."

        Jahve, joka antaa uhrausmääräyksiä ja puhuu Mooseksen kirjoissa, ei ole Israelin Jumala, mutta Jeesus opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan Isä Jumalana. Se yhdistyy Jeesuksen rihuessa temppelissä hänen sanomaksi laitetuista sanoista juuri tähän Jeremia
        7 lukuun.

        Näin raamattuhaulla - löytyy kyllä kaikista evankeliumeista:

        Jeremia, Israelin Jumalan sanat:

        7:11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra.

        Matteuksen evankeliumi, Jeesuksen sanat:

        21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."

        Ja tästä tiedämme, että Jeesuksen opettama Jumala on Israelin Jumala, eikä juutalaisten uhrikulttijumala, jolla nämä tekivät vallankaappauksen Israelin Jumalan nimiin laitetussa temppelissä. Sekin löytyy tuosta samasta Jeremian luvusta:

        !7:30 Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen."

        Ja mielenkiintoista on nyt se, että Johanneksen evankeliumin 8. luvussa juutalaiset on laitettu sanomaan Jeesukselle, että eivät he ole koskaan olleet kenenkään orjina, joten tässä nyt tulee mutkia suhteessa israelilaisten ja juutalaisten välillä. Jeesus oli israelilainen, juutalaiset taas Benjaminin heimoa, jotka Raamatun mukaan tappoivat Israelin heimon. Se selviää teksteistä.

        Jos Jeesus ei olisi tosi Jumalana kirottu ja uhrattu ristille, juutalaiset eivät olisi saaneet hävitettyä Jeesuksen opettamaa Israelin Jumalaa, jonka juutalaisten Jumala määräsi tuhottavaksi. Juutalaisethan kaappasivat temppelivallan ja antoivat ymmärtää - kai ihan näihin päiviin asti? - että heidän jumalansa on Israelin Jumala ja he itse ovat israelilaisia. Tällä perusteellahan he juuri hankkivat itselleen holokaustilla (kokonaan poltettu uhri Jahve-jumalalle) Palestiinan alueelta Israel-nimisen valtion.

        Kaikki oli huijausta.

        Kristinusko oli juutalaisen tekemä kostouskonto ihmeidentekijän seuraajille (mutta ennen kaikkea uhreja Jahven helvettiin, ettei juutalaisten tarvitse itse uhrata jumalalleen), mutta myös huijaus, jolla he saivat oman Jumalansa Israelin Jumalaksi käyttämällä Jeesuksen nimeä hyväkseen, ja antamalla ymmärtää Jeesuksen olleen myös juutalainen ja näin he kaappasivat israelilaisten identiteetin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko oli juutalaisen tekemä kostouskonto ihmeidentekijän seuraajille (mutta ennen kaikkea uhreja Jahven helvettiin, ettei juutalaisten tarvitse itse uhrata jumalalleen), mutta myös huijaus, jolla he saivat oman Jumalansa Israelin Jumalaksi käyttämällä Jeesuksen nimeä hyväkseen, ja antamalla ymmärtää Jeesuksen olleen myös juutalainen ja näin he kaappasivat israelilaisten identiteetin.

        Ja jos Raamattua ei olisi kuljetettu näitä satoja, jopa toista tuhatta vuotta eteenpäin, meillä ei olisi tietoa tästä huijauksesta Jeesuksen nimeä hyväksikäyttäen, joka on nyt Raamatusta todistettavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos Raamattua ei olisi kuljetettu näitä satoja, jopa toista tuhatta vuotta eteenpäin, meillä ei olisi tietoa tästä huijauksesta Jeesuksen nimeä hyväksikäyttäen, joka on nyt Raamatusta todistettavissa.

        Ja jos Jumalan sanalla on tarkoituksensa, niin se on tässä. Nimittäin Jeesus jo ennen Paavalin kirjeitä on todennut näin:

        "Jeesus sanoi, ”Tunne se, mikä on kasvojesi edessä, ja mikä sinulta on salattu, paljastetaan sinulle. Sillä ei ole mitään salattua mikä ei tulisi paljastetuksi. [Eikä ole mitään haudattu, ettei se tulisi nostetuksi.]”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos Jumalan sanalla on tarkoituksensa, niin se on tässä. Nimittäin Jeesus jo ennen Paavalin kirjeitä on todennut näin:

        "Jeesus sanoi, ”Tunne se, mikä on kasvojesi edessä, ja mikä sinulta on salattu, paljastetaan sinulle. Sillä ei ole mitään salattua mikä ei tulisi paljastetuksi. [Eikä ole mitään haudattu, ettei se tulisi nostetuksi.]”

        Ja sitten vielä sananen näille paavalisaarnaajauskovaisille - kyllä kai te ymmärrätte, että totuuden edessä teidän uhrikulttipelinne on nyt pelattu, ja se mikä oli salattu, ja on nyt paljastettu ja nostettu esille, ei sitä enää voi haudatakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tämä puhuva Jahve-jumala väittää tässä, että hän on 'Teidän Jumalanne' kuin olisi Israelin Jumala. Ja näinhän on luultu, että Mooseksen kirjoissa puhuu Israelin Jumala. Mutta näin ei ole. Ja tämän totuus selviää Jeremia 7 kohdassa olevista Israelin Jumalan sanoista - Jeremiasta myös selviää, että Israelin Jumala sanoo uhrikulttia iljetykseksi, ja että kansa, joka ei kuullut hänen ääntään palvoi Baal-jumalaa uhreilla. Tästä tiedämme, että Jahve on sama kuin Baal-jumala.

        "7:22 Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta, vaan näin minä käskin heitä ja sanoin:
        KUULKAA MINUN ÄÄNTÄNI, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte.
        Mutta HE EIVÄT KUULLEET, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja käänsivät minulle selkänsä eivätkä kasvojansa. Siitä päivästä, jona teidän isänne lähtivät Egyptin maasta, aina tähän päivään asti olen minä lähettänyt teidän tykönne kaikki palvelijani, profeetat - lähettänyt varhaisesta alkaen, päivä päivältä. Mutta kukaan ei kuullut minua, ei kallistanut korvaansa, vaan he olivat niskureita, tekivät enemmän pahaa kuin heidän isänsä. Ja kun sinä puhut heille kaiken tämän, niin he eivät kuule sinua, ja kun sinä heille huudat, niin he eivät sinulle vastaa. Sentähden sano heille: Tämä on kansa, joka ei kuullut Herran, Jumalansa, ääntä eikä ottanut kuritusta varteen. Kadonnut on totuus ja hävinnyt heidän suustansa."

        Jahve, joka antaa uhrausmääräyksiä ja puhuu Mooseksen kirjoissa, ei ole Israelin Jumala, mutta Jeesus opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan Isä Jumalana. Se yhdistyy Jeesuksen rihuessa temppelissä hänen sanomaksi laitetuista sanoista juuri tähän Jeremia
        7 lukuun.

        Näin raamattuhaulla - löytyy kyllä kaikista evankeliumeista:

        Jeremia, Israelin Jumalan sanat:

        7:11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra.

        Matteuksen evankeliumi, Jeesuksen sanat:

        21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."

        Ja tästä tiedämme, että Jeesuksen opettama Jumala on Israelin Jumala, eikä juutalaisten uhrikulttijumala, jolla nämä tekivät vallankaappauksen Israelin Jumalan nimiin laitetussa temppelissä. Sekin löytyy tuosta samasta Jeremian luvusta:

        !7:30 Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen."

        Ja mielenkiintoista on nyt se, että Johanneksen evankeliumin 8. luvussa juutalaiset on laitettu sanomaan Jeesukselle, että eivät he ole koskaan olleet kenenkään orjina, joten tässä nyt tulee mutkia suhteessa israelilaisten ja juutalaisten välillä. Jeesus oli israelilainen, juutalaiset taas Benjaminin heimoa, jotka Raamatun mukaan tappoivat Israelin heimon. Se selviää teksteistä.

        Jos Jeesus ei olisi tosi Jumalana kirottu ja uhrattu ristille, juutalaiset eivät olisi saaneet hävitettyä Jeesuksen opettamaa Israelin Jumalaa, jonka juutalaisten Jumala määräsi tuhottavaksi. Juutalaisethan kaappasivat temppelivallan ja antoivat ymmärtää - kai ihan näihin päiviin asti? - että heidän jumalansa on Israelin Jumala ja he itse ovat israelilaisia. Tällä perusteellahan he juuri hankkivat itselleen holokaustilla (kokonaan poltettu uhri Jahve-jumalalle) Palestiinan alueelta Israel-nimisen valtion.

        Kaikki oli huijausta.

        Kyllä on sekaista ajatuksenvirtaa. Jumalia ja Jeesuksia on kuin Vilkkilässä kissoja. Kannattaisiko lopettaa Raamatun lukeminen vähäksi aikaa tai ainakin lapsellisten teorioiden kehittely.

        Raamatussa on yksi Jumala eli Jehova, ja hänen luomuksensa Jeesus (nimi ihmiselämästä) jonka Jehova korotti sittemmin taivaassa korkeaan asemaan Ylimmäisenä pappina ja määräaikaisena kuninkaana.

        "I am Jehovah, and there is none else; besides me there is no God - - - I am Jehovah, and there is none else" (Jes.45:5,6 American Standard Version). "I AM LORD JEHOVAH, and there is no more. Outside of me there is no God - - - I AM LORD JEHOVAH and there is nothing more" (Aramaic Bible)

        Yksinkertaista kun lukee käännöstä, josta Jehovan nimeä ei ole deletoitu. Deletointi taas on suoritettu kolminaisuusopin sekavuuden mahdollistamiseksi 200-300- luvuilla ya..

        "Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. Sillä »Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken». Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.
        Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea" (1. Kor.15:24-28 KR92).

        Tämäkin on yksinkertaista jos uskoo mitä lukee Raamatusta. Jos alkaa uskoa jotain ihmisten kirjoittamia dogmeja ja tunnustuksia, niin silloin ei usko Raamattuun. Jeesus toimii Isänsä Jehovan valtuuttamana kuninkaana määrätyn ajan "kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle". Sen jälkeen Jeesus alistuu Isänsä Jehovan valtaan.

        "Jokainen ylipappi valitaan ihmisten joukosta, ja ihmisiä hänet myös asetetaan edustamaan, tuomaan Jumalalle lahjoja ja uhreja syntien sovittamiseksi - - - Kukaan ei itse ota tätä arvoa itselleen, vaan ylipapin kutsuu Jumala, joka kutsui jo Aaronin. Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle:
        – Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin (Hepr.5:1-5 KR92).

        Väliaikaisen kuninkuuden jälkeen Kristus toimii siis edustamaan Jumalan luomuksia ylimmäisen papin tavoin. Oliko ylimmäinen pappi Israelissa (esim. Aaron) Jumala? Kaukana siitä. Samoin ei Kristuskaan ole Isänsä Jehovan vertainen koska hänen sanotaan olevan "Jumalan kirkkauden heijastuma" (Hepr.1:3) ja istuvan Majesteetin oikealla puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on sekaista ajatuksenvirtaa. Jumalia ja Jeesuksia on kuin Vilkkilässä kissoja. Kannattaisiko lopettaa Raamatun lukeminen vähäksi aikaa tai ainakin lapsellisten teorioiden kehittely.

        Raamatussa on yksi Jumala eli Jehova, ja hänen luomuksensa Jeesus (nimi ihmiselämästä) jonka Jehova korotti sittemmin taivaassa korkeaan asemaan Ylimmäisenä pappina ja määräaikaisena kuninkaana.

        "I am Jehovah, and there is none else; besides me there is no God - - - I am Jehovah, and there is none else" (Jes.45:5,6 American Standard Version). "I AM LORD JEHOVAH, and there is no more. Outside of me there is no God - - - I AM LORD JEHOVAH and there is nothing more" (Aramaic Bible)

        Yksinkertaista kun lukee käännöstä, josta Jehovan nimeä ei ole deletoitu. Deletointi taas on suoritettu kolminaisuusopin sekavuuden mahdollistamiseksi 200-300- luvuilla ya..

        "Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. Sillä »Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken». Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.
        Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea" (1. Kor.15:24-28 KR92).

        Tämäkin on yksinkertaista jos uskoo mitä lukee Raamatusta. Jos alkaa uskoa jotain ihmisten kirjoittamia dogmeja ja tunnustuksia, niin silloin ei usko Raamattuun. Jeesus toimii Isänsä Jehovan valtuuttamana kuninkaana määrätyn ajan "kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle". Sen jälkeen Jeesus alistuu Isänsä Jehovan valtaan.

        "Jokainen ylipappi valitaan ihmisten joukosta, ja ihmisiä hänet myös asetetaan edustamaan, tuomaan Jumalalle lahjoja ja uhreja syntien sovittamiseksi - - - Kukaan ei itse ota tätä arvoa itselleen, vaan ylipapin kutsuu Jumala, joka kutsui jo Aaronin. Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle:
        – Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin (Hepr.5:1-5 KR92).

        Väliaikaisen kuninkuuden jälkeen Kristus toimii siis edustamaan Jumalan luomuksia ylimmäisen papin tavoin. Oliko ylimmäinen pappi Israelissa (esim. Aaron) Jumala? Kaukana siitä. Samoin ei Kristuskaan ole Isänsä Jehovan vertainen koska hänen sanotaan olevan "Jumalan kirkkauden heijastuma" (Hepr.1:3) ja istuvan Majesteetin oikealla puolella.

        Luterilaisella osastolla ei Raamattu todellakaan ole peruste uskolle. Aina kun Raamattua lainaa, luterilaisen aivot menevät pois päältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisella osastolla ei Raamattu todellakaan ole peruste uskolle. Aina kun Raamattua lainaa, luterilaisen aivot menevät pois päältä.

        Tarkoitatko olevan aitoa uskoa julistaa Raamatullisena totuutena sellaista mitä ei ole kirjoitettu Raamattuun?
        Palstalla mainitsemaasi aivojen käyttökatkokseen näyttäisivät syyllistyvän lähinnä he, jotka julistavat raamatullisia tuomioita asioista joita ei ole kirjoitettu Raamattuun. Arvioivat toisia kirjoittajia omien raamatuntulkintojensa pohjalta ja eriarvoistavat lähimmäisiään Jumalan antamilla sanoilla.
        Usko Jeesukseen on meillä Evankelisluterilaisilla uskon peruste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko olevan aitoa uskoa julistaa Raamatullisena totuutena sellaista mitä ei ole kirjoitettu Raamattuun?
        Palstalla mainitsemaasi aivojen käyttökatkokseen näyttäisivät syyllistyvän lähinnä he, jotka julistavat raamatullisia tuomioita asioista joita ei ole kirjoitettu Raamattuun. Arvioivat toisia kirjoittajia omien raamatuntulkintojensa pohjalta ja eriarvoistavat lähimmäisiään Jumalan antamilla sanoilla.
        Usko Jeesukseen on meillä Evankelisluterilaisilla uskon peruste.

        > Tarkoitatko olevan aitoa uskoa julistaa Raamatullisena totuutena sellaista mitä ei ole kirjoitettu Raamattuun? >

        Jos lause on kohdistettu edelliseen kirjoitukseen niin tuli jälleen todistettua "aivojen käyttökatkos". Lainasin ainoastaan Raamattua ja otteet on "kirjoitettu Raamattuun".

        > Arvioivat toisia kirjoittajia omien raamatuntulkintojensa pohjalta >

        Suorissa raamatunlainauksissa ei ole mitään tulkintaa. Ainoa tulkinta tapahtuu lukijan päässä jos ei halua uskoa mitä lukee.

        > Usko Jeesukseen on meillä Evankelisluterilaisilla uskon peruste >

        Jos usko ei perustu Raamattuun, se on turhaa. Se että uskoo Jeesuksen olevan Jumala, pilkkaa Jeesuksen Isää, joka on Luoja ja Kaikkivaltias Jumala. Sellaisen uskominen perustuu ihmisten laatimiin dogmeihin ja uskontunnustuksiin, ei Raamattuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Tarkoitatko olevan aitoa uskoa julistaa Raamatullisena totuutena sellaista mitä ei ole kirjoitettu Raamattuun? >

        Jos lause on kohdistettu edelliseen kirjoitukseen niin tuli jälleen todistettua "aivojen käyttökatkos". Lainasin ainoastaan Raamattua ja otteet on "kirjoitettu Raamattuun".

        > Arvioivat toisia kirjoittajia omien raamatuntulkintojensa pohjalta >

        Suorissa raamatunlainauksissa ei ole mitään tulkintaa. Ainoa tulkinta tapahtuu lukijan päässä jos ei halua uskoa mitä lukee.

        > Usko Jeesukseen on meillä Evankelisluterilaisilla uskon peruste >

        Jos usko ei perustu Raamattuun, se on turhaa. Se että uskoo Jeesuksen olevan Jumala, pilkkaa Jeesuksen Isää, joka on Luoja ja Kaikkivaltias Jumala. Sellaisen uskominen perustuu ihmisten laatimiin dogmeihin ja uskontunnustuksiin, ei Raamattuun.

        Kontekstistaan irti raastettujen Raamatunkohtien lainaaminen tukemaan omia mielipiteitä jostakin kyseisestä kontekstista riippumattomaan asiaan pitäisi olla siis Raamatullisen totuuden ymmärtämistä?
        Usko Jumalaan on siis todellista ainoastaan nykyihmisen erilaisista käännösversioista suoraan lukemalla Raamatullisella totuudella?
        Palstalla ei vielä kukaan ole edes osoittanut elävänsä Raamatun Kirjoituksia todeksi kaikessa elämässään kirjaintakaan muuttamatta ja kuitenkin te arvioitte toisten uskon Raamatunmukaisuutta?
        Mitäpä olet mieltä, onko Jumalanpilkkaa väittää rakastavansa Jumalaa yli kaiken, vaikka ei vaivaudu noudattamaan kaikessa elämässään Hänen antamiaan tehtäviä ja käskyjä jotka eivät ole raskaat, kirjaintakaan muuttamatta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kontekstistaan irti raastettujen Raamatunkohtien lainaaminen tukemaan omia mielipiteitä jostakin kyseisestä kontekstista riippumattomaan asiaan pitäisi olla siis Raamatullisen totuuden ymmärtämistä?
        Usko Jumalaan on siis todellista ainoastaan nykyihmisen erilaisista käännösversioista suoraan lukemalla Raamatullisella totuudella?
        Palstalla ei vielä kukaan ole edes osoittanut elävänsä Raamatun Kirjoituksia todeksi kaikessa elämässään kirjaintakaan muuttamatta ja kuitenkin te arvioitte toisten uskon Raamatunmukaisuutta?
        Mitäpä olet mieltä, onko Jumalanpilkkaa väittää rakastavansa Jumalaa yli kaiken, vaikka ei vaivaudu noudattamaan kaikessa elämässään Hänen antamiaan tehtäviä ja käskyjä jotka eivät ole raskaat, kirjaintakaan muuttamatta?

        > Kontekstistaan irti raastettujen Raamatunkohtien lainaaminen tukemaan omia mielipiteitä jostakin kyseisestä kontekstista riippumattomaan asiaan pitäisi olla siis Raamatullisen totuuden ymmärtämistä? >

        Mistä kontekstista lainaamani kohdat oli "irti raastettu"?

        > Palstalla ei vielä kukaan ole edes osoittanut elävänsä Raamatun Kirjoituksia todeksi kaikessa elämässään >

        Tällä palstalla ei edes pysty, koska perusasia eli Jumalan olemus on Raamatun sisällön vastainen kolmipäinen hirviö. Tältä pohjalta palvonta menee erään muun henkiluomuksen laariin.

        > kirjaintakaan muuttamatta? >

        Kirkkoraamatuissa on ainakin muutettu noin 7000 kertaa kirjaimet JHWH sanaksi "Herra" joka on sama sana kuin Kristuksesta käytetty arvonimi. Nyt sitten tietorajoitteiset ovat sitä mieltä että Jeesus on Jumala. Ovela hämäys jonka vaikutus jaksaa hämmästyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kontekstistaan irti raastettujen Raamatunkohtien lainaaminen tukemaan omia mielipiteitä jostakin kyseisestä kontekstista riippumattomaan asiaan pitäisi olla siis Raamatullisen totuuden ymmärtämistä?
        Usko Jumalaan on siis todellista ainoastaan nykyihmisen erilaisista käännösversioista suoraan lukemalla Raamatullisella totuudella?
        Palstalla ei vielä kukaan ole edes osoittanut elävänsä Raamatun Kirjoituksia todeksi kaikessa elämässään kirjaintakaan muuttamatta ja kuitenkin te arvioitte toisten uskon Raamatunmukaisuutta?
        Mitäpä olet mieltä, onko Jumalanpilkkaa väittää rakastavansa Jumalaa yli kaiken, vaikka ei vaivaudu noudattamaan kaikessa elämässään Hänen antamiaan tehtäviä ja käskyjä jotka eivät ole raskaat, kirjaintakaan muuttamatta?

        "Kontekstistaan irti raastettujen Raamatunkohtien lainaaminen tukemaan omia mielipiteitä jostakin kyseisestä kontekstista riippumattomaan asiaan pitäisi olla siis Raamatullisen totuuden ymmärtämistä?"

        Aika paljon tällä palstalla näinkin tehdään.


      • Mummomuori2 kirjoitti:

        "Kontekstistaan irti raastettujen Raamatunkohtien lainaaminen tukemaan omia mielipiteitä jostakin kyseisestä kontekstista riippumattomaan asiaan pitäisi olla siis Raamatullisen totuuden ymmärtämistä?"

        Aika paljon tällä palstalla näinkin tehdään.

        Otatko jonkun esimerkin niin pureudutaan siihen tarkemmin yhdessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Kontekstistaan irti raastettujen Raamatunkohtien lainaaminen tukemaan omia mielipiteitä jostakin kyseisestä kontekstista riippumattomaan asiaan pitäisi olla siis Raamatullisen totuuden ymmärtämistä? >

        Mistä kontekstista lainaamani kohdat oli "irti raastettu"?

        > Palstalla ei vielä kukaan ole edes osoittanut elävänsä Raamatun Kirjoituksia todeksi kaikessa elämässään >

        Tällä palstalla ei edes pysty, koska perusasia eli Jumalan olemus on Raamatun sisällön vastainen kolmipäinen hirviö. Tältä pohjalta palvonta menee erään muun henkiluomuksen laariin.

        > kirjaintakaan muuttamatta? >

        Kirkkoraamatuissa on ainakin muutettu noin 7000 kertaa kirjaimet JHWH sanaksi "Herra" joka on sama sana kuin Kristuksesta käytetty arvonimi. Nyt sitten tietorajoitteiset ovat sitä mieltä että Jeesus on Jumala. Ovela hämäys jonka vaikutus jaksaa hämmästyttää.

        Ajateltaessa kaikella ihmisen tekemisellä ja ajattelulla olevan jokin mieli, kykenemme käsittääkseni ainoastaan tulkitsemaan omista lähtökohdistamme, mitä tuhansia vuosia sitten annetut Sanat on tarkoittaneet ja merkinneet niille ihmisille joille ne on annettu.

        Sanakirjan mukaan tulkitseminen voi tarkoittaa esimerkiksi;
        -ottaa selville
        -ymmärtää, käsittää
        -valita jokin monista selitysmahdollisuuksista
        -selvittää, tehdä ymmärrettäväksi.
        -esittää, ilmaista, ilmentää.

        Tarkoitan, että omien tulkintojemme pohjalta tehdyt johtopäätökset tuhansia vuosia sitten annetuista sanoista eivät ole aikaan sidottuja todennettavia tosiasioita merkitykseltään ja tarkoitukseltaan. Voimme päästä lähemmäs totuutta asianmukaisella vertaisarvioinnilla, mutta silti johtopäätöksemme kyseisistä asioista eivät oikeuta meitä arvostelemaan toistemme mielipiteitä väärinä tai oikeina.
        Uskoon liittyvissä asioissa tulee nähdäkseni olla tilaa aivan jokaiselle näkemykselle ehdottomuuden sijaan, mikäli haluamme päästä joskus yksimielisyyteen jostakin asiasta.
        Voimmeko olla vakuuttuneita olevamme oikeassa ilman, että yksimielisesti koemme asian olevan arvioimallamme tavalla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tämä puhuva Jahve-jumala väittää tässä, että hän on 'Teidän Jumalanne' kuin olisi Israelin Jumala. Ja näinhän on luultu, että Mooseksen kirjoissa puhuu Israelin Jumala. Mutta näin ei ole. Ja tämän totuus selviää Jeremia 7 kohdassa olevista Israelin Jumalan sanoista - Jeremiasta myös selviää, että Israelin Jumala sanoo uhrikulttia iljetykseksi, ja että kansa, joka ei kuullut hänen ääntään palvoi Baal-jumalaa uhreilla. Tästä tiedämme, että Jahve on sama kuin Baal-jumala.

        "7:22 Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta, vaan näin minä käskin heitä ja sanoin:
        KUULKAA MINUN ÄÄNTÄNI, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte.
        Mutta HE EIVÄT KUULLEET, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja käänsivät minulle selkänsä eivätkä kasvojansa. Siitä päivästä, jona teidän isänne lähtivät Egyptin maasta, aina tähän päivään asti olen minä lähettänyt teidän tykönne kaikki palvelijani, profeetat - lähettänyt varhaisesta alkaen, päivä päivältä. Mutta kukaan ei kuullut minua, ei kallistanut korvaansa, vaan he olivat niskureita, tekivät enemmän pahaa kuin heidän isänsä. Ja kun sinä puhut heille kaiken tämän, niin he eivät kuule sinua, ja kun sinä heille huudat, niin he eivät sinulle vastaa. Sentähden sano heille: Tämä on kansa, joka ei kuullut Herran, Jumalansa, ääntä eikä ottanut kuritusta varteen. Kadonnut on totuus ja hävinnyt heidän suustansa."

        Jahve, joka antaa uhrausmääräyksiä ja puhuu Mooseksen kirjoissa, ei ole Israelin Jumala, mutta Jeesus opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan Isä Jumalana. Se yhdistyy Jeesuksen rihuessa temppelissä hänen sanomaksi laitetuista sanoista juuri tähän Jeremia
        7 lukuun.

        Näin raamattuhaulla - löytyy kyllä kaikista evankeliumeista:

        Jeremia, Israelin Jumalan sanat:

        7:11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra.

        Matteuksen evankeliumi, Jeesuksen sanat:

        21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."

        Ja tästä tiedämme, että Jeesuksen opettama Jumala on Israelin Jumala, eikä juutalaisten uhrikulttijumala, jolla nämä tekivät vallankaappauksen Israelin Jumalan nimiin laitetussa temppelissä. Sekin löytyy tuosta samasta Jeremian luvusta:

        !7:30 Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen."

        Ja mielenkiintoista on nyt se, että Johanneksen evankeliumin 8. luvussa juutalaiset on laitettu sanomaan Jeesukselle, että eivät he ole koskaan olleet kenenkään orjina, joten tässä nyt tulee mutkia suhteessa israelilaisten ja juutalaisten välillä. Jeesus oli israelilainen, juutalaiset taas Benjaminin heimoa, jotka Raamatun mukaan tappoivat Israelin heimon. Se selviää teksteistä.

        Jos Jeesus ei olisi tosi Jumalana kirottu ja uhrattu ristille, juutalaiset eivät olisi saaneet hävitettyä Jeesuksen opettamaa Israelin Jumalaa, jonka juutalaisten Jumala määräsi tuhottavaksi. Juutalaisethan kaappasivat temppelivallan ja antoivat ymmärtää - kai ihan näihin päiviin asti? - että heidän jumalansa on Israelin Jumala ja he itse ovat israelilaisia. Tällä perusteellahan he juuri hankkivat itselleen holokaustilla (kokonaan poltettu uhri Jahve-jumalalle) Palestiinan alueelta Israel-nimisen valtion.

        Kaikki oli huijausta.

        Jer 7:11
        "Jeremia, Israelin Jumalan sanat:

        7:11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra"

        Alkukielessä teksti kuuluu näin:
        7:11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo JHWH " joten Israelin Jumala siinä todella puhuu ja profeetan hepreankielinen nimi on Jirmijahu joka kerto että Jeremia palvoi JHWHea ja puhuu sen mukaisesti.
        Etkö voi mennä vaikka haukkumaan hinduja siitä että he syövät maailman lehmät -jos sinun välttämättä pitää puhua täysin päättömiä ?Vaikka ei olisi yhtään jumalaa uskonnot ovat silti olemassa ja ne ovat sitä mitä ne ITSE opeissaan opettavat eivät sitä mitä SINÄ luulet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajateltaessa kaikella ihmisen tekemisellä ja ajattelulla olevan jokin mieli, kykenemme käsittääkseni ainoastaan tulkitsemaan omista lähtökohdistamme, mitä tuhansia vuosia sitten annetut Sanat on tarkoittaneet ja merkinneet niille ihmisille joille ne on annettu.

        Sanakirjan mukaan tulkitseminen voi tarkoittaa esimerkiksi;
        -ottaa selville
        -ymmärtää, käsittää
        -valita jokin monista selitysmahdollisuuksista
        -selvittää, tehdä ymmärrettäväksi.
        -esittää, ilmaista, ilmentää.

        Tarkoitan, että omien tulkintojemme pohjalta tehdyt johtopäätökset tuhansia vuosia sitten annetuista sanoista eivät ole aikaan sidottuja todennettavia tosiasioita merkitykseltään ja tarkoitukseltaan. Voimme päästä lähemmäs totuutta asianmukaisella vertaisarvioinnilla, mutta silti johtopäätöksemme kyseisistä asioista eivät oikeuta meitä arvostelemaan toistemme mielipiteitä väärinä tai oikeina.
        Uskoon liittyvissä asioissa tulee nähdäkseni olla tilaa aivan jokaiselle näkemykselle ehdottomuuden sijaan, mikäli haluamme päästä joskus yksimielisyyteen jostakin asiasta.
        Voimmeko olla vakuuttuneita olevamme oikeassa ilman, että yksimielisesti koemme asian olevan arvioimallamme tavalla?

        Raamattua ei tulkita vaan sitä luetaan niinkun se on kirjotettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisella osastolla ei Raamattu todellakaan ole peruste uskolle. Aina kun Raamattua lainaa, luterilaisen aivot menevät pois päältä.

        HYVÄÄ KRISTUKSEN YLÖSNOUSEMUS PÄIVÄÄ SON DAG JA HYVÄÄ TAIVAASEEN OTTAMISEN TORSTAITA MYÖS AMEN. ( kiroatte itse itsenne).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tämä puhuva Jahve-jumala väittää tässä, että hän on 'Teidän Jumalanne' kuin olisi Israelin Jumala. Ja näinhän on luultu, että Mooseksen kirjoissa puhuu Israelin Jumala. Mutta näin ei ole. Ja tämän totuus selviää Jeremia 7 kohdassa olevista Israelin Jumalan sanoista - Jeremiasta myös selviää, että Israelin Jumala sanoo uhrikulttia iljetykseksi, ja että kansa, joka ei kuullut hänen ääntään palvoi Baal-jumalaa uhreilla. Tästä tiedämme, että Jahve on sama kuin Baal-jumala.

        "7:22 Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta, vaan näin minä käskin heitä ja sanoin:
        KUULKAA MINUN ÄÄNTÄNI, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte.
        Mutta HE EIVÄT KUULLEET, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja käänsivät minulle selkänsä eivätkä kasvojansa. Siitä päivästä, jona teidän isänne lähtivät Egyptin maasta, aina tähän päivään asti olen minä lähettänyt teidän tykönne kaikki palvelijani, profeetat - lähettänyt varhaisesta alkaen, päivä päivältä. Mutta kukaan ei kuullut minua, ei kallistanut korvaansa, vaan he olivat niskureita, tekivät enemmän pahaa kuin heidän isänsä. Ja kun sinä puhut heille kaiken tämän, niin he eivät kuule sinua, ja kun sinä heille huudat, niin he eivät sinulle vastaa. Sentähden sano heille: Tämä on kansa, joka ei kuullut Herran, Jumalansa, ääntä eikä ottanut kuritusta varteen. Kadonnut on totuus ja hävinnyt heidän suustansa."

        Jahve, joka antaa uhrausmääräyksiä ja puhuu Mooseksen kirjoissa, ei ole Israelin Jumala, mutta Jeesus opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan Isä Jumalana. Se yhdistyy Jeesuksen rihuessa temppelissä hänen sanomaksi laitetuista sanoista juuri tähän Jeremia
        7 lukuun.

        Näin raamattuhaulla - löytyy kyllä kaikista evankeliumeista:

        Jeremia, Israelin Jumalan sanat:

        7:11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra.

        Matteuksen evankeliumi, Jeesuksen sanat:

        21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."

        Ja tästä tiedämme, että Jeesuksen opettama Jumala on Israelin Jumala, eikä juutalaisten uhrikulttijumala, jolla nämä tekivät vallankaappauksen Israelin Jumalan nimiin laitetussa temppelissä. Sekin löytyy tuosta samasta Jeremian luvusta:

        !7:30 Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen."

        Ja mielenkiintoista on nyt se, että Johanneksen evankeliumin 8. luvussa juutalaiset on laitettu sanomaan Jeesukselle, että eivät he ole koskaan olleet kenenkään orjina, joten tässä nyt tulee mutkia suhteessa israelilaisten ja juutalaisten välillä. Jeesus oli israelilainen, juutalaiset taas Benjaminin heimoa, jotka Raamatun mukaan tappoivat Israelin heimon. Se selviää teksteistä.

        Jos Jeesus ei olisi tosi Jumalana kirottu ja uhrattu ristille, juutalaiset eivät olisi saaneet hävitettyä Jeesuksen opettamaa Israelin Jumalaa, jonka juutalaisten Jumala määräsi tuhottavaksi. Juutalaisethan kaappasivat temppelivallan ja antoivat ymmärtää - kai ihan näihin päiviin asti? - että heidän jumalansa on Israelin Jumala ja he itse ovat israelilaisia. Tällä perusteellahan he juuri hankkivat itselleen holokaustilla (kokonaan poltettu uhri Jahve-jumalalle) Palestiinan alueelta Israel-nimisen valtion.

        Kaikki oli huijausta.

        Voiko joku olla noin tietämätön? JHWH on Israelin jumalan nimi, jos ennen eksiiliä joskus 750 eaa olisi kirjoitus jossa JHWH:n nimi korvattu substantiivilla niin teksti kehottaisi lukijoita epäjumalan palvelukseen sillä herra hepreaksi on joko baal tai adon. Ei edes ollut vaihtoehtoa oman Jumalan nimen käytölle hänen johon joka tapauksessa vedottiin ilmoituksen antajana.

        Monille kristityille- ja kristinuskohan paljolti perustuu hellenismiin ja sen ajatusrakennelmiin - LXX käännös oli teologinen lahja. Siinähän nimi JHWH olikin aina korvattu sanalla kyrios, herra, jota sanaa kristityt alkoivat kai Paavalin esimerkin mukaan käyttää Jeesuksesta. Samalla katosi ero luojan ja luodun väliltä, Jeesus tai JHWh yksi ja sama.
        Jeremia JHWH.n profeetta kirjoitti noin 2800 vuotta sitten näin: Jer. 7:30"Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo JHWH. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen."


    • Anonyymi

      Et kyennyt kertomaan edes sitä, mihin Turusen kirjoittamaan artikkeliin viittaat.

      Omat väitteesi eivät ole vakuuttavia.

      • Anonyymi

        Hoksottimesi ja lukutaitosi ei ole kohdallaan.


      • Anonyymi

        Jos Turusen kirjoittama artikkeli on juuri siinä?


    • Anonyymi

      >> Raamatun mukaan Jeesus ei ole Jumala. <<

      Tämä lause valitettavasti torppasi lukemiseni, koska sontaa on turha pitemmälle tonkia.

      Jos ei ole tätäkään tajunnut Raamatusta oikein, kuka Jeesus on, ei kannata esiintyä tietävänä Raamatun suhteen.

      • Anonyymi

        Juu, noin se on.
        Raamattua ei ymmärretä Patmoksella.

        Joskun tein hellaripalstalla kyselyn, että löytääkö he Raamatusta jonkun paikan, jossa kerrottaisiin Jeesuksen nolevan Jumala.
        Ainuttaskaan kohtaa ei löytynyt.

        POäinvastaisia kohtia on satoja.


    • Anonyymi

      Sinä se vasta sekavia kirjoitat! Mutta miksi häpeät omaa uskontoasi?

    • Anonyymi

      "Turusen mukaan on kaksi Jeesus-Jumalaa, joista ainoastaan toinen Jeesus on Jumala"

      Tuolla tavalla Turunen ilmoittaa Jumalat ja muslimien Jeesus-Jumala ei olisi oikea Jumala.

      Turunen voisi ottaa käyttöön tekoälyn, kuten Toni Torppa

    • Anonyymi

      Patmoksella on riittävästi uskovaisia Raamatun tuntijoita sekä omasta takaa että vapaaehtoisina avustajina.

    • ”Turunen kirjoittelee yhtä sekavia kuin Kremlin äijä…”

      Meneehän se sekavaksi, kun yrittää todistella jotain sellaista, mikä on vain hänen omaa mielipidetään.

      • Mikähän sellainen asia olisi? 😸


    • Anonyymi

      Tuo on totta, että Meller, Ahvio, Turunen, Metsämäki, Reinikainen ja muutama muu omaavat riittävän Raamattutietouden mistä jakaa kaikelle kansalle ja osaavathan he jakaa monta tuntia päivän mittaan ja Jumala ohjaa sitten tarkoin valitut ihmiset paikalle kuuntelemaan.

      • Anonyymi

        Tuosta viisikosta Meller on jo muuttanut mielipiteensä ja katuu aiempia julistuksiaan vuosikymmenten ajalta.

        Reinikainen puolestaan löi muille patmoslaisille luun kurkkuun puolustaessaan virallisia koronaasioita, eikä ahviolaisia salaliittoteorioita.


    • Anonyymi

      Jeesus on Herra ! Eli Jahve, JHWH, eli "Minä olen se, joka minä olen", Israelin Jumala. "Jumala oli Kristuksessa, on Raamatun tärkein opinkysymys. "Tuliko Jumala lihaksi?". Oli peruskysymys alkuseurakunnassa. "Onko Jeesus Herra, Jahve? ("Nimelläni Herra =Jahve). Jumala on kolmiyhteinen. Alussa Jumala loi ihmisen "kuvaksemme, kaltaiseksemme". Yksikkö Jumala puhuu monikko muodossa. Ja Hän loi ihmisen, jossa oli ruumis, sielu ja Henki, mutta näkyy vain yksi. Luopuneessa ihmisessä ei ole kuin kaksi osaa:"hän on sielullinen, henkeä heillä ei ole". Jeesus on Jumalan näkyvä ilmenemis muoto. Jeesus on Jumala.

      • Siksihän kristityt käyttävät käännöksiä joissa erisnimi JHWH on poistettu ja tilalla on substantiivi "herra" jota voi kätevästi käyttää Jeesuksestakin mutta kukaan alkukristityistä ei olisi uskaltanut väittää että Jeesus on JHWH, ei edes Paavali niin tehnyt .
        Jesus palvoi JHWHea jumalanaan kuten muutkin juutalaiset. Suurin käskyhän oli tämä: Mark.12:t.28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: JHWH, meidän Jumalamme, JHWH on yksi ainoa;" JHWH on yksi ei kolme .
        Jeesuskaan ei sitten rohjennut sanoa että minä Jeesus olen teidän jumalanne ja meitä on kolme. Ei olisi tarvittu satojen vuosien väittelyjä eikä tilannetta jossa täälläkin saa eri selityksiä asialle. Joku mm väitti että kun Jeesus kuoli, JHWH kuoli ja kun kysyin kuka jumala sitten JHWH:n herätti ei vastausta kuulunut. UT kuitenkin sanoo että Jumala herätti Jeesuksen kuolleista.


    • Anonyymi

      Onko pe.ku tehnyt töitä The Satanic Templelle tai joku muu Patmoksen vihaaja tältä palstalta?

      • Just. Tuollaista se polittiinen kristinusko on.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Just. Tuollaista se polittiinen kristinusko on.

        Patmoksella on ollut aina poliittinen kristinusko, joka ei perustu Raamatun sanomaan.

        Nyt se on kuitenkin heillä ajautumassa karille, kun Lero Meller on lipsunut ruodusta pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Patmoksella on ollut aina poliittinen kristinusko, joka ei perustu Raamatun sanomaan.

        Nyt se on kuitenkin heillä ajautumassa karille, kun Lero Meller on lipsunut ruodusta pois.

        Saa nähdä, mihin suuntaa muuttuvat.


      • Mummomuori2 kirjoitti:

        Saa nähdä, mihin suuntaa muuttuvat.

        Patmos on ollut yli 50-vuotta sama. Eivät he tule koskaan toimimaan homokirkon tavoin.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Patmos on ollut yli 50-vuotta sama. Eivät he tule koskaan toimimaan homokirkon tavoin.

        Nyt Meller on kertonut Radio Dein haastattelussa koko 50-vuotisen uransa olleen pelkkää perätöntä skeidaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt Meller on kertonut Radio Dein haastattelussa koko 50-vuotisen uransa olleen pelkkää perätöntä skeidaa.

        Sinä niin sanot, ei Meller.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä niin sanot, ei Meller.

        "Perso rahalle ja naisille"
        Onkohan tuo ominaisuus jäänyt muuttumatta.


    • Anonyymi

      Patmoksen johto voisi kysyä neuvoja Raamatusta tällä palstalla.
      Itse opastaisin heitä mielelläni.

      • Anonyymi

        Meller tuskin on lukenut muuta kuin oman kirjansa "Ufot ja maailmanloppu"


      • Anonyymi

        No varmasti, täältähän se totuus löytyy heheheh.

        Pasi Turunen on hyvä Raamatun selittäjä/ kirjoittaja, täällä foorumilla vallitsee se toisen evankeliumin julistaman valheopetus, jota johtaa mummomuorin tapaiset uskon ulkopuolella olijat, joiden tietolähteitä ovat wikipedia yms.


    • Anonyymi

      Olen kuunnellut Patmos-radion Raamatun opetusta jo aika kauan.

      En ole havainnut yhdenkään Raamatun opettajan opettavan vastoin Raamatussa olevaa Jumalan sanaa mukaan lukien toiminnanjohtaja Pasi Turunen.

      Kristillisen kirkon historiassa näyttää ilmenneen kiistojakin koskien kolminaisuusoppia, jota käsitettä käytti ensimmäisen kerran nk. ”latinalaisen kirkon isä” Tertullianus 200-luvulla.
      Mitä tulee kirkkoisiin, niin he ovat rakennelleet erilaisia oppeja jo parisen tuhatta vuotta.

      Herää kysymys, onko pelastuminen riippuvainen erilaisten kirkkoisien oppien tuntemisesta, vai riittääkö siihen pelkästään Raamatun sanoman sisäistäminen lukemalla tai kuulumalla.
      Näyttää riittävän.

      Kirjoitit: ”Nykyäänkin on kymmeniä miljoonia kristittyjä, jotka elävät ilman kolminaisuusoppia, joista noin 10 miljoonaa on ykseys-helluntailaisia”.

      Wiki kertoilee ykseyshelluntalaisuudesta näin: ”Ykseyshelluntailaisuus (engl. Oneness Pentecostalism) on kristillisen kolminaisuusopin kieltävä helluntailaisuuden suuntaus.[1] Suuntauksen ykseysoppi on lähellä antiikin modalistista monarkianismia. Sen mukaan on olemassa yksi persoonaltaan jakamaton Jumala, joka tuo itsensä julki tai ilmentää itsensä maailmassa eri tavoin ja eri muodoissa, muun muassa Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Perinteisen kolminaisuusopin mukaan on yhtä aikaa yksi Jumala, mutta kolme persoonaa.”

      Asian selventämiseksi luulisi Ramattu-uskovalle riittävän Raamatun luomiskertomus.
      Luomiskertomuksessä todetaan, että alussa Jumala loi taivaan ja maan, ja Jumalan henki liikkui vetten päällä. Ja Jumala sanoi, tulkoon valkeus ja valkeus tuli.
      Jumalan henki on yhtä kuin Pyhä Henki ja valkeus (Messiaan salanimi) on yhtä kuin Jumalan poika, eli Messias, kristinuskon Jeesus, Sana, josta Raamattu toteaa, että kaikki on saanut syntynsä Hänen kauttaan, ja ilman Häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
      -jeesusfani-

      • Anonyymi

        "En ole havainnut yhdenkään Raamatun opettajan opettavan vastoin Raamatussa olevaa Jumalan sanaa mukaan lukien toiminnanjohtaja Pasi Turunen."


        Juu, pitää paikkansa.
        Raamatussa ei ole Jumalan sanaa.
        Ihmiset sen ovat kirjoittaneet.


      • "Herää kysymys, onko pelastuminen riippuvainen erilaisten kirkkoisien oppien tuntemisesta, vai riittääkö siihen pelkästään Raamatun sanoman sisäistäminen lukemalla tai kuulumalla."

        Tuskin kukaan Raamattua lukee ilman, että olisi sen tehnyt oppien mukaan.

        Mielestäni on hyvä tuntea sen oman uskontonsa kokonaisuutta, historiaa sekä välillä jäädä miettimään niitä oppeja.


      • "Näin sanoo JHWH, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen JHWH, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani?" Ei ole apujumalia JHWH on ainoa Jumala ainoa kaikkivaltias, kaiken muun luoja. Messias on ihminen Davidin jälkeläinen itsenäinen toimija. Ei kristinuskon kolminaisuusoppia luomiskertomuksiin voi myöskään ympätä.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "Herää kysymys, onko pelastuminen riippuvainen erilaisten kirkkoisien oppien tuntemisesta, vai riittääkö siihen pelkästään Raamatun sanoman sisäistäminen lukemalla tai kuulumalla."

        Tuskin kukaan Raamattua lukee ilman, että olisi sen tehnyt oppien mukaan.

        Mielestäni on hyvä tuntea sen oman uskontonsa kokonaisuutta, historiaa sekä välillä jäädä miettimään niitä oppeja.

        Niin? Toivotaan, että kaikkeen uskonnolliseen toimintaan löytyy ihan jalat maassa oleva Raamatun opettaja, joka saa ohjattua meidät kuulijansa löytämään riitelyn ja kinaamisen sijaan yksimielisyyden.
        Minustakin Raamatun Kirjoitukset saattavat antaa jokaisen omaan elämäntilanteeseen tarvittavia ratkaisuja, joita taas toiset eivät välttämättä omasta elämäntilanteestaan käsin näe oikeina.
        Itselleni kohdat avautuvat joka kerran uudelleen lukiessa enemmän ja enemmän, niistä saa voimaa elämään.
        Mutta minähän en mistään mitään tiedä, kun nämä aidot uskovat ovat todenneet minut jumalattomaksi ja harhaoppiseksi, rikkaviljan siemenestä kasvaneeksi lusteeksi.
        Ovat jopa todenneet sukupuoleni ja seksuaalisen suuntautumisenikin erilaiseksi kuin synnytyslääkärit ja kätilöt ovat tehneet, lapsenikaan eivät heidän oppiensa mukaan voi siis olla olemassa.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "Herää kysymys, onko pelastuminen riippuvainen erilaisten kirkkoisien oppien tuntemisesta, vai riittääkö siihen pelkästään Raamatun sanoman sisäistäminen lukemalla tai kuulumalla."

        Tuskin kukaan Raamattua lukee ilman, että olisi sen tehnyt oppien mukaan.

        Mielestäni on hyvä tuntea sen oman uskontonsa kokonaisuutta, historiaa sekä välillä jäädä miettimään niitä oppeja.

        "Tuskin kukaan Raamattua lukee ilman, että olisi sen tehnyt oppien mukaan. "

        Minä luen Raamattua ja olen ateisti.
        Ei sonnasta saa selvyyttä tutkimatta sitä.

        T: Pe.ku


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tuskin kukaan Raamattua lukee ilman, että olisi sen tehnyt oppien mukaan. "

        Minä luen Raamattua ja olen ateisti.
        Ei sonnasta saa selvyyttä tutkimatta sitä.

        T: Pe.ku

        Toki voi, niin tein minäkin aikoinaan. Sen vuoksi tunnistan hyvin sen, miten sen lukemiseen vaikutti (ehkä vähän liiankin paljon) kaikki se, mitä oppeja olin aikoinaan lapsesta saakka kuullut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Toivotaan, että kaikkeen uskonnolliseen toimintaan löytyy ihan jalat maassa oleva Raamatun opettaja, joka saa ohjattua meidät kuulijansa löytämään riitelyn ja kinaamisen sijaan yksimielisyyden.
        Minustakin Raamatun Kirjoitukset saattavat antaa jokaisen omaan elämäntilanteeseen tarvittavia ratkaisuja, joita taas toiset eivät välttämättä omasta elämäntilanteestaan käsin näe oikeina.
        Itselleni kohdat avautuvat joka kerran uudelleen lukiessa enemmän ja enemmän, niistä saa voimaa elämään.
        Mutta minähän en mistään mitään tiedä, kun nämä aidot uskovat ovat todenneet minut jumalattomaksi ja harhaoppiseksi, rikkaviljan siemenestä kasvaneeksi lusteeksi.
        Ovat jopa todenneet sukupuoleni ja seksuaalisen suuntautumisenikin erilaiseksi kuin synnytyslääkärit ja kätilöt ovat tehneet, lapsenikaan eivät heidän oppiensa mukaan voi siis olla olemassa.

        ”Toivotaan, että kaikkeen uskonnolliseen toimintaan löytyy ihan jalat maassa oleva Raamatun opettaja, joka saa ohjattua meidät kuulijansa löytämään riitelyn ja kinaamisen sijaan yksimielisyyden.”

        Toivoa on aina. Onneksi toisinaan saa tavata henkilöitä, joilla on tuo taito.

        ”Itselleni kohdat avautuvat joka kerran uudelleen lukiessa enemmän ja enemmän, niistä saa voimaa elämään.”

        Sama juttu. Kun vuosi sitten aloin lukea Raamattua aivan toisin silmin kuin aiemmin, heräsi niin kiinnostus kuin avautui Jeesuksen opetuksien sisällöt. Todellakin niistä saa voimaa.

        ”Mutta minähän en mistään mitään tiedä, kun nämä aidot uskovat ovat todenneet minut jumalattomaksi ja harhaoppiseksi, rikkaviljan siemenestä kasvaneeksi lusteeksi.
        Ovat jopa todenneet sukupuoleni ja seksuaalisen suuntautumisenikin erilaiseksi kuin synnytyslääkärit…”

        En ole päässyt selville siitä, mistä moinen pahantahtoisiuus, ilkeys ja juoruilun vimma oikeastaan kumpuaa.
        Toisiaan tuntuu että joillakin on jopa sellainen valta, että saa muuttaa jopa ihmisen sukupuolta noin vain :D


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Toivotaan, että kaikkeen uskonnolliseen toimintaan löytyy ihan jalat maassa oleva Raamatun opettaja, joka saa ohjattua meidät kuulijansa löytämään riitelyn ja kinaamisen sijaan yksimielisyyden.”

        Toivoa on aina. Onneksi toisinaan saa tavata henkilöitä, joilla on tuo taito.

        ”Itselleni kohdat avautuvat joka kerran uudelleen lukiessa enemmän ja enemmän, niistä saa voimaa elämään.”

        Sama juttu. Kun vuosi sitten aloin lukea Raamattua aivan toisin silmin kuin aiemmin, heräsi niin kiinnostus kuin avautui Jeesuksen opetuksien sisällöt. Todellakin niistä saa voimaa.

        ”Mutta minähän en mistään mitään tiedä, kun nämä aidot uskovat ovat todenneet minut jumalattomaksi ja harhaoppiseksi, rikkaviljan siemenestä kasvaneeksi lusteeksi.
        Ovat jopa todenneet sukupuoleni ja seksuaalisen suuntautumisenikin erilaiseksi kuin synnytyslääkärit…”

        En ole päässyt selville siitä, mistä moinen pahantahtoisiuus, ilkeys ja juoruilun vimma oikeastaan kumpuaa.
        Toisiaan tuntuu että joillakin on jopa sellainen valta, että saa muuttaa jopa ihmisen sukupuolta noin vain :D

        ”Toivotaan, että kaikkeen uskonnolliseen toimintaan löytyy ihan jalat maassa oleva Raamatun opettaja, joka ..."

        No ei todellakaan toivota jalat maassa olevia opettajia, vaan opettajia jotka ovat Jeesuksessa, taivaallisissa.


        "En ole päässyt selville siitä, mistä moinen pahantahtoisiuus, ilkeys ja juoruilun vimma oikeastaan kumpuaa."

        Voisit päästä hyvään alkuun jos mietit tuntevatko he sinut vain feikkaajaksi, joka haluaa tehdä politiikkaa uskovaisuudella. Taktisia feikkaajia kun on niin paljon nykyään liikkeellä. Tätä kautta asia voisi avautua.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Toki voi, niin tein minäkin aikoinaan. Sen vuoksi tunnistan hyvin sen, miten sen lukemiseen vaikutti (ehkä vähän liiankin paljon) kaikki se, mitä oppeja olin aikoinaan lapsesta saakka kuullut.

        Vastaat halveksuvaan viestiin, etkä näe siinä mitään korjaamisen aihetta, kun kristittyjen pyhää kirjaa nimitetään sonnaksi. Ei ihme, eihän se sinulle pyhä olekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaat halveksuvaan viestiin, etkä näe siinä mitään korjaamisen aihetta, kun kristittyjen pyhää kirjaa nimitetään sonnaksi. Ei ihme, eihän se sinulle pyhä olekaan.

        Raamattu on samaa skeidaa kuin Koraani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Toivotaan, että kaikkeen uskonnolliseen toimintaan löytyy ihan jalat maassa oleva Raamatun opettaja, joka ..."

        No ei todellakaan toivota jalat maassa olevia opettajia, vaan opettajia jotka ovat Jeesuksessa, taivaallisissa.


        "En ole päässyt selville siitä, mistä moinen pahantahtoisiuus, ilkeys ja juoruilun vimma oikeastaan kumpuaa."

        Voisit päästä hyvään alkuun jos mietit tuntevatko he sinut vain feikkaajaksi, joka haluaa tehdä politiikkaa uskovaisuudella. Taktisia feikkaajia kun on niin paljon nykyään liikkeellä. Tätä kautta asia voisi avautua.

        ”Voisit päästä hyvään alkuun jos mietit tuntevatko he sinut vain feikkaajaksi, joka haluaa tehdä politiikkaa uskovaisuudella. Taktisia feikkaajia kun on niin paljon nykyään liikkeellä. Tätä kautta asia voisi avautua.”

        Siis mitähän tuo oikeastaan tarkoitti?

        Mielestäni tuossa väitteessä on taustalla se, että heillä on valta määritellä se, kuka saa olla uskova ja keiltä se kielletään. Sen vuoksi pyritään ilkeilyllä ja pahantahtoisuudella nujertamaan toinen vähän eri tavalla uskova.

        Kun mietin sitä, mitkä ovat uskon eli hengen hedelmät. Raamatun mukaan niitä ovat mm. Gal5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

        Jos nämä jotkut, jotka käyttäytyvät päinvastoin, eli ovat riitaisia, vihaa täynnä, juoruavat perättömiä jne. pitävät itseään jotenkin parempina uskovian, niin eikö heidän uskottavuutensa siitä kovasti kärsi?

        En tosin ole tavannut juuritkaan ketään, joka suunnitelmallisesti näyttelisi tai lavastaisi itsensä uskovaksi. Ei sellaista valhetta jaksa pitää yllä kovinkaan pitkään.

        Mitä tulee tuohon politiikkaan, niin näitä poliittisia kristinuskon edustajia taitaa lähinnä olla tuolla Patmoksessa, jossa nämä kaksi asiaa: puoluepolitiikka ja kristinusko kytketään todella toisiinsa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastaat halveksuvaan viestiin, etkä näe siinä mitään korjaamisen aihetta, kun kristittyjen pyhää kirjaa nimitetään sonnaksi. Ei ihme, eihän se sinulle pyhä olekaan.

        "...etkä näe siinä mitään korjaamisen aihetta, kun kristittyjen pyhää kirjaa nimitetään sonnaksi. "

        Mielestäni tuo on vain tietynlainen yritys manipuloida toista suuttumaan. Joten turhaa siihen ansaan on astua.


      • Mummomuori2 kirjoitti:

        "...etkä näe siinä mitään korjaamisen aihetta, kun kristittyjen pyhää kirjaa nimitetään sonnaksi. "

        Mielestäni tuo on vain tietynlainen yritys manipuloida toista suuttumaan. Joten turhaa siihen ansaan on astua.

        Ei sinusta ole edes puolustamaan Jumalan sanaa.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Ei sinusta ole edes puolustamaan Jumalan sanaa.

        Sinustako on kommenteillasi mielestäsi puolustamaan Jumalan Sanaa?😇


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinustako on kommenteillasi mielestäsi puolustamaan Jumalan Sanaa?😇

        Kyllä hän puolustaa. Muuten et roikkuisi koko aikaa hänessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hän puolustaa. Muuten et roikkuisi koko aikaa hänessä.

        Kenestäkään ihmisestä ei ole puolustamaan niin vahvoja Sanoja, kuka sellaiseen luulee kykenevänsä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenestäkään ihmisestä ei ole puolustamaan niin vahvoja Sanoja, kuka sellaiseen luulee kykenevänsä?

        Kyllä on koska Pyhä Henki ohjaa uskovia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on koska Pyhä Henki ohjaa uskovia.

        Miltä te siis puolustatte Sanoja joita kukaan ei voi voittaa tai vahingoittaa?
        Kaikkihan me kelvottomat ihmiset olemme voimattomia niiden edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä te siis puolustatte Sanoja joita kukaan ei voi voittaa tai vahingoittaa?
        Kaikkihan me kelvottomat ihmiset olemme voimattomia niiden edessä.

        Puolustamme sanojen totuutta mummomuorin kaltaisia eksyttäjiä vastaan.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Toivotaan, että kaikkeen uskonnolliseen toimintaan löytyy ihan jalat maassa oleva Raamatun opettaja, joka saa ohjattua meidät kuulijansa löytämään riitelyn ja kinaamisen sijaan yksimielisyyden.”

        Toivoa on aina. Onneksi toisinaan saa tavata henkilöitä, joilla on tuo taito.

        ”Itselleni kohdat avautuvat joka kerran uudelleen lukiessa enemmän ja enemmän, niistä saa voimaa elämään.”

        Sama juttu. Kun vuosi sitten aloin lukea Raamattua aivan toisin silmin kuin aiemmin, heräsi niin kiinnostus kuin avautui Jeesuksen opetuksien sisällöt. Todellakin niistä saa voimaa.

        ”Mutta minähän en mistään mitään tiedä, kun nämä aidot uskovat ovat todenneet minut jumalattomaksi ja harhaoppiseksi, rikkaviljan siemenestä kasvaneeksi lusteeksi.
        Ovat jopa todenneet sukupuoleni ja seksuaalisen suuntautumisenikin erilaiseksi kuin synnytyslääkärit…”

        En ole päässyt selville siitä, mistä moinen pahantahtoisiuus, ilkeys ja juoruilun vimma oikeastaan kumpuaa.
        Toisiaan tuntuu että joillakin on jopa sellainen valta, että saa muuttaa jopa ihmisen sukupuolta noin vain :D

        Olet kuule ihan itse ajanut itsesi tuohon asemaan, mistä kerrot.
        Niin sinun, kuin monen toisenkin selityksissä näkyy kirkkaasti uskon ulkopuolella olo ja sehän tarkoittaa samalla sitä, että Raamattu ei aukea.
        Tämä on fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolustamme sanojen totuutta mummomuorin kaltaisia eksyttäjiä vastaan.

        Jumalan antamien Sanojen totuutta ei kukaan voi vahingoittaa, miksi te siis puolustatte niitä joitakin ihmisiä vastaan? Totuus ei muuttelemalla muuksi muutu.
        Niitä jotka julistavat Raamatullisena totuutena asioita joita ei ole kirjoitettu Raamattuun, voisitte muistuttaa pysymään asiassa. Kuten esimerkiksi seksuaalisiin vähemmistöihin kohdistuva Raamatullinen vihakampanja, josta Raamatussa ei kerrota mitään.
        Raamatullinen totuus pitää hyväksyä sellaisena millaisena se on annettu, muuten se ei enää ole Raamatullinen totuus vaan jonkun ihmisen oma mielipide.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan antamien Sanojen totuutta ei kukaan voi vahingoittaa, miksi te siis puolustatte niitä joitakin ihmisiä vastaan? Totuus ei muuttelemalla muuksi muutu.
        Niitä jotka julistavat Raamatullisena totuutena asioita joita ei ole kirjoitettu Raamattuun, voisitte muistuttaa pysymään asiassa. Kuten esimerkiksi seksuaalisiin vähemmistöihin kohdistuva Raamatullinen vihakampanja, josta Raamatussa ei kerrota mitään.
        Raamatullinen totuus pitää hyväksyä sellaisena millaisena se on annettu, muuten se ei enää ole Raamatullinen totuus vaan jonkun ihmisen oma mielipide.

        Puolustamme, että sinun ja mummon valheet paljastuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolustamme, että sinun ja mummon valheet paljastuvat.

        Toisin sanoen puolustatte omia harhojanne, Raamatun Sanat eivät tarvitse puolustamistanne, ne ovat muuttumaton Totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaat halveksuvaan viestiin, etkä näe siinä mitään korjaamisen aihetta, kun kristittyjen pyhää kirjaa nimitetään sonnaksi. Ei ihme, eihän se sinulle pyhä olekaan.

        Raamatun Sanoja tuntuvat erityisesti halveksivsn ja väheksyen he, jotka tuntevat esimerkisii käskyt hyvin eivätkä silti vaivaudu noudattamaan niitä vaikka ne eivät ole raskaat.
        Kehtaavat osoitella kuitenkin toisten noudattamatta jättämistä.


    • Ei kait nuo sellaista tarvitse. Ovat enemmänkin erikoistuneet ihmeellisiin salaliitto kuvioihin joilla pelotellaan jo valmiiksi peloissaan olevia kannattajiaan. Voihan niihin toki liittää jotain Raamatunjakeita mutta ei välttämätöntä ole.

      • Raamattu on siitä "kiva" kirja, että siitä löytää aina jakeita sieltä ja täältä, millä sitten "perustella" milloin mitäkin. Hauskin tähän saakka lukeastani oli Ahvion kapitalismin ja laissez-faire eli täysin vapaan markkinatalouden Raamatun kautta perustelut.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Raamattu on siitä "kiva" kirja, että siitä löytää aina jakeita sieltä ja täältä, millä sitten "perustella" milloin mitäkin. Hauskin tähän saakka lukeastani oli Ahvion kapitalismin ja laissez-faire eli täysin vapaan markkinatalouden Raamatun kautta perustelut.

        Eikö työpäiväsi ole jo täynnä? Olet aloittanut jo neljä tuntia sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö työpäiväsi ole jo täynnä? Olet aloittanut jo neljä tuntia sitten.

        Neljän työtunnin työpäivä on sinulle siis jo täysi työpäivä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljän työtunnin työpäivä on sinulle siis jo täysi työpäivä?

        Juu, joillekin Kela maksaa palkan neljästä tunnista, jos yrittävät kuntoutua jossain työmaalla.
        Sen kakia hän luulee neljän tunnin työpäivää täydeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljän työtunnin työpäivä on sinulle siis jo täysi työpäivä?

        Mummo on osa-aikaeläkkeellä.


    • Patmoksen viimeinen toivo: "Jeesus" tulee Ufolla Mellerin ufokirja kainalossa laittamaan asiat mallilleen.
      :3

      • Anonyymi

        Ihan teidän toivo siellä Hamasissa.


      • Anonyymi

        Jos Patmoksen johto tuon sanoo Patmoksen kannattajille, niin kyllä he niin myös uskovat.

        Patmoksen kannattajissa on paljon niitäkin, jotka ei osaa lukea ja kirjoittaa.


    • Anonyymi

      Patmos palvoo juutalaisia ja Jeesus on keppihevonen, jolla Patmos ratsastaa. Patmos ajaa kaksilla rattailla: kahta että voi palvella mammona että Jumalaa. juutalaiset on aina oikeassa niin saavat tehdä mitä vaan, siitä Putin otti oppia.
      Juutalaisten palvonta on kirjattu Patmoksen perustus kirjaan.

      • Anonyymi

        Jeesus tuli taivaasta kaikkein pyhimmästä opetuskansan keskelle. Raamattu on annettu taivaasta kaikkein pyhimmästä, ja sen lupaus on Jeesus.
        Israel on petturi kansa joka petti Jumalan, ja palvoo saatanaa, mikä Jeesus sanoo. te kyykäärmeen sikiöt olette isästä saatanasta ja palvovat sitä.


      • Anonyymi

        No sikäli totta että Putin otti oppia tuolta Lähi-idän suunnalta miten maita vallataan. Sekä Venäjällä että Israelissa ovat bisnespiirit jo saaneet tarpeekseen surkeista johtajistaan ja odottavat muutosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sikäli totta että Putin otti oppia tuolta Lähi-idän suunnalta miten maita vallataan. Sekä Venäjällä että Israelissa ovat bisnespiirit jo saaneet tarpeekseen surkeista johtajistaan ja odottavat muutosta.

        "No sikäli totta että Putin otti oppia tuolta Lähi-idän suunnalta miten maita vallataan. "

        Putinin idoli tosin on Pietari I:nen.


    • Anonyymi

      Juutalaisten palvonta pitää eriarvoisuutta yllä: riistoa, orjuutta, rosvousta rikollisuutta. Juutalaisten piti olla opetuskansa taivas tiellä Jumalan luokse.

      Jeesus edustaa pyyteetöntä elämäntapaa, altruismia hyvähyvyyttä joka on toisesta luomakunnasta taivaan tavoille. Jumala haluaa elää kansansa keskuudessa.
      Kaikki on jo valmista Jumalan tahto ei muutu kun ei luonnon laitkaan.

      Kohdista mieli: Kolossalaiskirje:
      3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
      3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

      Niin pysyy oikealla Jeesus tiellä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe