Adventtikirkon tietynlainen elitismi ja hengellinen ylpeys vaikeuttaa evankeliointityötä

Anonyymi-ap

Olen liikkunut useimmissa Suomen protestanttisissa kirkkokunnissa, joten minulla on hyvä näppituntuma aiheeseen. Adventtikirkko on kokemusteni mukaan hierarkisin ja elitistisin Suomen kirkoista ja herätysliikkeistä. Sellainen valitettavasti karkottaa kansaa.

Älkää siis ihmetelkö adventtiliikkeen pienuutta ja nykyisiä talousongelmia.

52

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Adventtikirkko tarvitsisi sisäisen uskonpuhdistuksen.

      • Anonyymi

        Niin tarvitsisivat kaikki muutkin kirkkokunnat Suomessa.


      • Anonyymi

        SE putsaus lähtee omasta persoonasta. Tuskin vieruspenkin nenää vääntämällä se onnistuu.


    • Anonyymi

      En usko noihin väitteisiin hierarkiasta ja elitismistä. Olen minäkin nähnyt monenlaista.

      Yksi oikea syy on todellisuudessa se, että jäsenistö on vanhaa eikä jaksa enää oikein tehdä mitään.

      Toinen on se, että muut kristityt suhtautuvat avoimen vihamielisesti ja halveksuvasti adventisteihin. Siis ihan samalla tavalla kuin ateistit. Se on lamauttanut henkisesti monia adventisteja.

      Kolmas on se, että pienuus ruokkii pienuutta.

      • Anonyymi

        "En usko noihin väitteisiin hierarkiasta ja elitismistä. Olen minäkin nähnyt monenlaista.

        Yksi oikea syy on todellisuudessa se, että jäsenistö on vanhaa eikä jaksa enää oikein tehdä mitään."

        No mistä sitten johtuu, ettei Adventtikirkko enää vedä puoleensa nuoria?

        Olisiko yksi syy se, että adventismi on niin kallis harrastus kaiken maailman epäraamatullisine organisaatiokuluineen?

        Ja toinen on tietenkin se, että koulutetuilla nuorilla on netin kautta aivan toisella lailla pääsy tietoon verrattuna vanhempaan sukupolveen, joten kirkkojen ei ole enää niin helppoa vedättää heitä.


      • Anonyymi

        "Siis ihan samalla tavalla kuin ateistit. Se on lamauttanut henkisesti monia adventisteja."

        Ollessani noin 30 vuotta adventistina, en koskaan välittänyt siitä mitä joku adventismin ulkopuolinen oli mieltä adventisteista. En edes tiennyt mitä he ajattelivat meistä. Meillä oli aivan liian kivaa adventisteina pysähtyäksemme ajattelemaan moisia. Yhteisöllisyys oli vahvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siis ihan samalla tavalla kuin ateistit. Se on lamauttanut henkisesti monia adventisteja."

        Ollessani noin 30 vuotta adventistina, en koskaan välittänyt siitä mitä joku adventismin ulkopuolinen oli mieltä adventisteista. En edes tiennyt mitä he ajattelivat meistä. Meillä oli aivan liian kivaa adventisteina pysähtyäksemme ajattelemaan moisia. Yhteisöllisyys oli vahvaa.

        Miksi et sitten enää ole adventisti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et sitten enää ole adventisti?

        Samasta syystä. Adventismi on liian sisäänpäinlämpiävä. Kun et enää jaksa olla mukana, sinusta ei olla kiinnostuttu. Kun et pysty tuomaan omaa panostasi, sinua ei tarvita. Kun sairastut vaikeasti, sinut hylätään. Jeesushan opetti toimimaan juuri näin, vai mitä? Se vei minut ulos seurakunta elämästä. En ollut kiinnostunut porukasta, joka opettaa yhtä mutta toimii toisin. Onneksi joukkoon mahtuu kuitenkin sellaisiakin, jotka välittävät. Ei tosin minun kohdalleni osunut sellaisia kuin kaksi, yhteensä kolmesta seurakunnasta mutta lopulta hekään eivät enää jaksaneet välittää.

        Tuon seurauksena päätin tutustua mihin itseasiassa adventistit luulevat uskovansa. Koettelin Raamatulla jokaisen opinkohdan, ja opiskelin Raamatun historiaa ja kulttuureita sekä tutustuin Raamatun kielien tutkimukseen. Jouduin hylkäämään joitakin opinkohtia raamatunvastaisina.

        Kun pääsin henkisesti eroon adventismista, tutkimusmatkani jatkui. Rupesin tutkimaan uskonnon muuttumista Vanhan testamentin alusta Uuden testamentin loppuun, ja siitä aina 1900-luvulle saakka. Osa opeista joutui hyllylle, koska ne olivat ihmisten keksimiä, kuten esim. kolminaisuusoppi, ja se, että Raamattu on erehtymätöntä Jumalan sanaa.

        Nykyisin uskon Jumalaan, josta Vanha testamentti kertoo, ja Jeesukseen, joka toki kuoli syntieni tähden mutta josta ihmiset tekivät jumalan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En usko noihin väitteisiin hierarkiasta ja elitismistä. Olen minäkin nähnyt monenlaista.

        Yksi oikea syy on todellisuudessa se, että jäsenistö on vanhaa eikä jaksa enää oikein tehdä mitään."

        No mistä sitten johtuu, ettei Adventtikirkko enää vedä puoleensa nuoria?

        Olisiko yksi syy se, että adventismi on niin kallis harrastus kaiken maailman epäraamatullisine organisaatiokuluineen?

        Ja toinen on tietenkin se, että koulutetuilla nuorilla on netin kautta aivan toisella lailla pääsy tietoon verrattuna vanhempaan sukupolveen, joten kirkkojen ei ole enää niin helppoa vedättää heitä.

        Tämänpäivän nuoriso yleensä kaipaa rytinää ja ryskettä, että herää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samasta syystä. Adventismi on liian sisäänpäinlämpiävä. Kun et enää jaksa olla mukana, sinusta ei olla kiinnostuttu. Kun et pysty tuomaan omaa panostasi, sinua ei tarvita. Kun sairastut vaikeasti, sinut hylätään. Jeesushan opetti toimimaan juuri näin, vai mitä? Se vei minut ulos seurakunta elämästä. En ollut kiinnostunut porukasta, joka opettaa yhtä mutta toimii toisin. Onneksi joukkoon mahtuu kuitenkin sellaisiakin, jotka välittävät. Ei tosin minun kohdalleni osunut sellaisia kuin kaksi, yhteensä kolmesta seurakunnasta mutta lopulta hekään eivät enää jaksaneet välittää.

        Tuon seurauksena päätin tutustua mihin itseasiassa adventistit luulevat uskovansa. Koettelin Raamatulla jokaisen opinkohdan, ja opiskelin Raamatun historiaa ja kulttuureita sekä tutustuin Raamatun kielien tutkimukseen. Jouduin hylkäämään joitakin opinkohtia raamatunvastaisina.

        Kun pääsin henkisesti eroon adventismista, tutkimusmatkani jatkui. Rupesin tutkimaan uskonnon muuttumista Vanhan testamentin alusta Uuden testamentin loppuun, ja siitä aina 1900-luvulle saakka. Osa opeista joutui hyllylle, koska ne olivat ihmisten keksimiä, kuten esim. kolminaisuusoppi, ja se, että Raamattu on erehtymätöntä Jumalan sanaa.

        Nykyisin uskon Jumalaan, josta Vanha testamentti kertoo, ja Jeesukseen, joka toki kuoli syntieni tähden mutta josta ihmiset tekivät jumalan.

        Minun uskoni ei ole ihmisistä riippuvainen, lämpeni siisäänpäin tai ulospäin, aivan sama. Viihdyn omissa oloissani, oman perheen parissa, olin sairas tai terve. En ole kylissä ravaaja.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samasta syystä. Adventismi on liian sisäänpäinlämpiävä. Kun et enää jaksa olla mukana, sinusta ei olla kiinnostuttu. Kun et pysty tuomaan omaa panostasi, sinua ei tarvita. Kun sairastut vaikeasti, sinut hylätään. Jeesushan opetti toimimaan juuri näin, vai mitä? Se vei minut ulos seurakunta elämästä. En ollut kiinnostunut porukasta, joka opettaa yhtä mutta toimii toisin. Onneksi joukkoon mahtuu kuitenkin sellaisiakin, jotka välittävät. Ei tosin minun kohdalleni osunut sellaisia kuin kaksi, yhteensä kolmesta seurakunnasta mutta lopulta hekään eivät enää jaksaneet välittää.

        Tuon seurauksena päätin tutustua mihin itseasiassa adventistit luulevat uskovansa. Koettelin Raamatulla jokaisen opinkohdan, ja opiskelin Raamatun historiaa ja kulttuureita sekä tutustuin Raamatun kielien tutkimukseen. Jouduin hylkäämään joitakin opinkohtia raamatunvastaisina.

        Kun pääsin henkisesti eroon adventismista, tutkimusmatkani jatkui. Rupesin tutkimaan uskonnon muuttumista Vanhan testamentin alusta Uuden testamentin loppuun, ja siitä aina 1900-luvulle saakka. Osa opeista joutui hyllylle, koska ne olivat ihmisten keksimiä, kuten esim. kolminaisuusoppi, ja se, että Raamattu on erehtymätöntä Jumalan sanaa.

        Nykyisin uskon Jumalaan, josta Vanha testamentti kertoo, ja Jeesukseen, joka toki kuoli syntieni tähden mutta josta ihmiset tekivät jumalan.

        Eli päädyit jehovantodistajaksi. No, näitkö sen jehovan, jotta Kristuksen valtaistuinta ei enää tarvita, eikä Hän olekaan sinulle, MINÄ OLEN?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun uskoni ei ole ihmisistä riippuvainen, lämpeni siisäänpäin tai ulospäin, aivan sama. Viihdyn omissa oloissani, oman perheen parissa, olin sairas tai terve. En ole kylissä ravaaja.

        1234567---

        1234........ ja sen huomaa - puheistasi. Oloneuvos ei ole kiinnostunut raamatun opista ja olemista Sanan opetuslapsena.

        Mutta, sinulla vauhtia ja melskettä riittää, kun pyrit raamatun vastaisesti vahtaamaan muitten opetusta ja määrittelemään sitten, että sinun mukaasi sitten toisten pitäisi kumarrella kultaista vasikkaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli päädyit jehovantodistajaksi. No, näitkö sen jehovan, jotta Kristuksen valtaistuinta ei enää tarvita, eikä Hän olekaan sinulle, MINÄ OLEN?

        Eli en päätynyt. Se, mitä Jehovan todistajat uskovat, johtuu ihan muista syistä kuin se, miksi minä uskon kuten uskon. Kirkkohistoria kertoo miten Jeesuksesta tuli ihmisten toimesta jumala. Jopa ateisti tutkijat uskovat Jeesuksen olleen aito historian ihminen mutta ei tietenkään jumala. Vanha testamentti ei tunne Jeesus-nimistä Jumalaa. Vanhasta testamentista ei löydy samasta jakeessa sanoja messias, Jeesus, kärsi, kuoli, ylösnousemus.

        Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Hän sanoi muille elohimeille (taivaan joukoille), että tehkäämme ihminen, ja sitten hän kuitenkin vain yksin loi. Jeesusta ei siinä mainita, päin vastoin, Jobin kirjan mukaan luomista todistivat aamutähdet ja Jumalan pojat. Vanha testamentti kertoo hyvinkin tarkasti keitä nämä elohimit olivat, eikä Jeesus kuulunut heihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli päädyit jehovantodistajaksi. No, näitkö sen jehovan, jotta Kristuksen valtaistuinta ei enää tarvita, eikä Hän olekaan sinulle, MINÄ OLEN?

        Paavali sanoi useita kertoja: minä olen. Tekeekö se hänestä jumalan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1234........ ja sen huomaa - puheistasi. Oloneuvos ei ole kiinnostunut raamatun opista ja olemista Sanan opetuslapsena.

        Mutta, sinulla vauhtia ja melskettä riittää, kun pyrit raamatun vastaisesti vahtaamaan muitten opetusta ja määrittelemään sitten, että sinun mukaasi sitten toisten pitäisi kumarrella kultaista vasikkaasi.

        Seuraan kyllä kaikkea, mutta en ole kylissä ravaaja. Kerään kaikenlaista materiaalia.

        1234567--


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli en päätynyt. Se, mitä Jehovan todistajat uskovat, johtuu ihan muista syistä kuin se, miksi minä uskon kuten uskon. Kirkkohistoria kertoo miten Jeesuksesta tuli ihmisten toimesta jumala. Jopa ateisti tutkijat uskovat Jeesuksen olleen aito historian ihminen mutta ei tietenkään jumala. Vanha testamentti ei tunne Jeesus-nimistä Jumalaa. Vanhasta testamentista ei löydy samasta jakeessa sanoja messias, Jeesus, kärsi, kuoli, ylösnousemus.

        Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Hän sanoi muille elohimeille (taivaan joukoille), että tehkäämme ihminen, ja sitten hän kuitenkin vain yksin loi. Jeesusta ei siinä mainita, päin vastoin, Jobin kirjan mukaan luomista todistivat aamutähdet ja Jumalan pojat. Vanha testamentti kertoo hyvinkin tarkasti keitä nämä elohimit olivat, eikä Jeesus kuulunut heihin.

        Valheesi kirkkohistoriasta eivät hetkauta.


    • Anonyymi

      "Toinen on se, että muut kristityt suhtautuvat avoimen vihamielisesti ja halveksuvasti adventisteihin."

      Eiköhän tuo kyllä ole molemmin puolista. Adventtikirkko yhtälailla mollaa muita uskovia ja pitää heitä sokeina ja saatanan harhaan johtamina.
      Kyllä se on halveksimista.

      • Anonyymi

        Kyllä näissä keskusteluissa on tehty paljon hallaa adventtikirkolle!

        Ei auta että on jossain asiassa oikeassa. Täytyy silti olla niin nöyrä, että ei lyö toisia totuuksilla.

        Muutoin vastapuoli ei koskaan tule kuuntelemaan sitä mitä sanomme, päinvastoin he ovat jo edeltäpäin valmiita kavahtamaan kaikkea mikä vähänkään viittaa adventisteihin.

        Ihmiset pitävät jo nyt adventisteja lain kiivailijoina, jotka pitävät Mooseksen laista ne kohdat mitkä haluavat, mutta eivät ymmärrä evankeliumista mitään!

        Ei sapattikaan ole niin tärkeä, että sitä pitää tyrkyttää ennen pelastusta uskon kautta.

        Kun ihminen on ottanut Jeesuksen sydämeensä, myös lepopäiväkysymys ratkeaa:


      • Anonyymi

        Mielenkiintoista. En ole itse kirkon kuullut moista tekevän, päin vastoin, se opettaa, että kaikista kirkkokunnista löytyy pelastettuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista. En ole itse kirkon kuullut moista tekevän, päin vastoin, se opettaa, että kaikista kirkkokunnista löytyy pelastettuja.

        Vilkaise helluntailaisten palstaa!

        Siellä adventistit tai toraistit ( joko Tooraa korostavat, tai toraa haluavat kiihkoilijat) tyrkyttävät sapattia enemmän kuin mitään muuta, vaikka voisi edes yrittää rakentaa ystävällisiä suhteita keskustelujen välityksellä.

        Roomalaiskirje 14:19
        Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vilkaise helluntailaisten palstaa!

        Siellä adventistit tai toraistit ( joko Tooraa korostavat, tai toraa haluavat kiihkoilijat) tyrkyttävät sapattia enemmän kuin mitään muuta, vaikka voisi edes yrittää rakentaa ystävällisiä suhteita keskustelujen välityksellä.

        Roomalaiskirje 14:19
        Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.

        Sapatti on Jumalan käsky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä näissä keskusteluissa on tehty paljon hallaa adventtikirkolle!

        Ei auta että on jossain asiassa oikeassa. Täytyy silti olla niin nöyrä, että ei lyö toisia totuuksilla.

        Muutoin vastapuoli ei koskaan tule kuuntelemaan sitä mitä sanomme, päinvastoin he ovat jo edeltäpäin valmiita kavahtamaan kaikkea mikä vähänkään viittaa adventisteihin.

        Ihmiset pitävät jo nyt adventisteja lain kiivailijoina, jotka pitävät Mooseksen laista ne kohdat mitkä haluavat, mutta eivät ymmärrä evankeliumista mitään!

        Ei sapattikaan ole niin tärkeä, että sitä pitää tyrkyttää ennen pelastusta uskon kautta.

        Kun ihminen on ottanut Jeesuksen sydämeensä, myös lepopäiväkysymys ratkeaa:

        "Ihmiset pitävät jo nyt adventisteja lain kiivailijoina, jotka pitävät Mooseksen laista ne kohdat mitkä haluavat, mutta eivät ymmärrä evankeliumista mitään!"

        Sellaiset ihmiset ovat tahallaan adventisteja "väärinymmärtäviä" ja Jumalaa vastaan kapinoivia epäkristittyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sapatti on Jumalan käsky.

        Oli!
        Jumalasta ei ole näkynyt/kuulunut yhtään mitään viimeiseen vajaa 2000 vuoteen.


      • Anonyymi

        On se kyllä kumma, että eivät omissa rukouhuoneissaan pidä sapattisin jumalanpalveluksia. Minä en edes houkuttele heitä Adventisteiksi. Rukoushuoneita on paljon, ei sitä tarvitse kirkkoa vaihtaa.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vilkaise helluntailaisten palstaa!

        Siellä adventistit tai toraistit ( joko Tooraa korostavat, tai toraa haluavat kiihkoilijat) tyrkyttävät sapattia enemmän kuin mitään muuta, vaikka voisi edes yrittää rakentaa ystävällisiä suhteita keskustelujen välityksellä.

        Roomalaiskirje 14:19
        Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.

        Ai puhut niistä kokonaisesta kahdesta adventistista, jotka moista harrastavat! Loput ovat helluntailaisia kiusaavia trolleja, jotka tekeytyvät adventisteiksi. Kun tuntee kirkon opetukset, heidät on helppo bongata joukosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vilkaise helluntailaisten palstaa!

        Siellä adventistit tai toraistit ( joko Tooraa korostavat, tai toraa haluavat kiihkoilijat) tyrkyttävät sapattia enemmän kuin mitään muuta, vaikka voisi edes yrittää rakentaa ystävällisiä suhteita keskustelujen välityksellä.

        Roomalaiskirje 14:19
        Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.

        Minusta on kiva torailla helluntailaisten palstalla.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vilkaise helluntailaisten palstaa!

        Siellä adventistit tai toraistit ( joko Tooraa korostavat, tai toraa haluavat kiihkoilijat) tyrkyttävät sapattia enemmän kuin mitään muuta, vaikka voisi edes yrittää rakentaa ystävällisiä suhteita keskustelujen välityksellä.

        Roomalaiskirje 14:19
        Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.

        tämä 12345....... käskyttää ja läksyttää oman päänsä mukaan. Siksi se helluntaipalstalla ei kukaan ota vastaan harhaisen läksyjen opettajaa.
        Voihan sitä takoa raamatulla päähän, -sapatista- Mutta, raamatullinen Hengen opettaman sapatin sanoitus kumpuaa hieman eri kantilta esiin. Se ei tao ja hakkaa läksyjä, jota omin lupineen on tultu jauhamaan.

        1234567 pitäisi ensin pohtia avioehtosopimuksesta, kun opettaa mukamas sapattiaan.
        Kun Jeesus - Ylkä - sulhasena asettaa sormuksen halullisen morsiamen sormeen, avioehtosopimus luetaan ääneen. Se on sitova asiakirja., jossa Ylkä kertoo velvollisuuksista vaimoaan, eli seurakuntaa kohtaan, se on oikeudellinen ja moraalinen sitoumus.
        Ei sovi vieraan sänkyyn - Lucifer- tormata. Muista se.
        Jeesus Ylkänä tarjoaa ruokaa- eli elämänleipää, vaatteita, eli pukee peittäen meidän alastomuutemme-
        Hän täytti kaiken tarpeemme, että alastomuutemme puetaan sitten hääpukuun, sekä kiintymystä, Hän rukoilee jatkuvasti omiensa puolesta.
        Kirjoituksista löydät sopimusvelvoitteet.

        Kihlaus - on tämän Jumalan tahdon valtuuttaman hääprosessin ensimmäinen vaihe, jossa Ylkä antaa morsiamelle sormuksen. Eli siinä ollaan täysvaltaisen pelastuksen alla, matkalla hääjuhlaan. Nyt emme vielä voi elää aviomiehen--Ylkämme kanssa, vaimona. Se aika ei ole vielä.
        Häät on edessäpäin. Aika ei ole vielä valmis.

        Eli häissä saamme armolahjana ”iankaikkisen elämän siunauksen”.
        Ylkämme, eli tulevan Kuninkaamme kanssa. Seurakuntana olemme se vaimo.

        Ts. tämä asiakirja, kun on luettu, siinä saa sanoa tahdon, se annetaan Yljälle ja elämänkirjassa on nimi, ja Hän antaa sen morsiamelle, matkalukemiseksi. Morsian kastetaan uskon kautta Jeesukseen.

        Siksi Jeesus - Sapatin Herra, hänen lepopäivänsä on Hengellinen. Hän luo kaiken ja kansoittaa taivasta, siinä ei veli läksytä - läksykirjoilla, se on Jumalantyö.

        TS. tämä hyvänomantunnon liitto, asiakirja, muistuttaa Jumalan ja kansansa häistä, se on liiton asiakirja, Siinä Jumala sitoutuu huolehtimaan morsiamensa fyysisistä ja hengellisistä tarpeista, mitä te tarvitsemme. Se sopimus on iankaikkinen, ennen luomista tuotu Sana, joka oli Jumalan tykönä ja tämä Sana oli Jumala.

        Morsian saa levätä Ylkänsä käsivarsilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kyllä kumma, että eivät omissa rukouhuoneissaan pidä sapattisin jumalanpalveluksia. Minä en edes houkuttele heitä Adventisteiksi. Rukoushuoneita on paljon, ei sitä tarvitse kirkkoa vaihtaa.

        1234567---

        Sapattimatka on lakisi mukaan liian pitkä, huomaa sekin ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on kiva torailla helluntailaisten palstalla.

        1234567---

        1234567 torahamaillasi kiusaat Jumalaasi, laittomilla esiitymisillä.
        Elät kirjoituksia vastaan, eli mitä hyötyä sinulla on siten siitä sapatista jauhaa.
        Kannattaa vaarin hieman ottaa takapakkia, ennenkuin se toinenkin jalka on jo haudassa.
        Mitä hyödyttää esiintyä palstalla, jos Herra ei tunnekaan torahampaista ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1234567 torahamaillasi kiusaat Jumalaasi, laittomilla esiitymisillä.
        Elät kirjoituksia vastaan, eli mitä hyötyä sinulla on siten siitä sapatista jauhaa.
        Kannattaa vaarin hieman ottaa takapakkia, ennenkuin se toinenkin jalka on jo haudassa.
        Mitä hyödyttää esiintyä palstalla, jos Herra ei tunnekaan torahampaista ihmistä.

        kun 1234567 saa hieman rauhottua sapattiinsa. Laitan hieman musiikkilinkkiä
        https://www.youtube.com/watch?v=h-s9bImEmq4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tämä 12345....... käskyttää ja läksyttää oman päänsä mukaan. Siksi se helluntaipalstalla ei kukaan ota vastaan harhaisen läksyjen opettajaa.
        Voihan sitä takoa raamatulla päähän, -sapatista- Mutta, raamatullinen Hengen opettaman sapatin sanoitus kumpuaa hieman eri kantilta esiin. Se ei tao ja hakkaa läksyjä, jota omin lupineen on tultu jauhamaan.

        1234567 pitäisi ensin pohtia avioehtosopimuksesta, kun opettaa mukamas sapattiaan.
        Kun Jeesus - Ylkä - sulhasena asettaa sormuksen halullisen morsiamen sormeen, avioehtosopimus luetaan ääneen. Se on sitova asiakirja., jossa Ylkä kertoo velvollisuuksista vaimoaan, eli seurakuntaa kohtaan, se on oikeudellinen ja moraalinen sitoumus.
        Ei sovi vieraan sänkyyn - Lucifer- tormata. Muista se.
        Jeesus Ylkänä tarjoaa ruokaa- eli elämänleipää, vaatteita, eli pukee peittäen meidän alastomuutemme-
        Hän täytti kaiken tarpeemme, että alastomuutemme puetaan sitten hääpukuun, sekä kiintymystä, Hän rukoilee jatkuvasti omiensa puolesta.
        Kirjoituksista löydät sopimusvelvoitteet.

        Kihlaus - on tämän Jumalan tahdon valtuuttaman hääprosessin ensimmäinen vaihe, jossa Ylkä antaa morsiamelle sormuksen. Eli siinä ollaan täysvaltaisen pelastuksen alla, matkalla hääjuhlaan. Nyt emme vielä voi elää aviomiehen--Ylkämme kanssa, vaimona. Se aika ei ole vielä.
        Häät on edessäpäin. Aika ei ole vielä valmis.

        Eli häissä saamme armolahjana ”iankaikkisen elämän siunauksen”.
        Ylkämme, eli tulevan Kuninkaamme kanssa. Seurakuntana olemme se vaimo.

        Ts. tämä asiakirja, kun on luettu, siinä saa sanoa tahdon, se annetaan Yljälle ja elämänkirjassa on nimi, ja Hän antaa sen morsiamelle, matkalukemiseksi. Morsian kastetaan uskon kautta Jeesukseen.

        Siksi Jeesus - Sapatin Herra, hänen lepopäivänsä on Hengellinen. Hän luo kaiken ja kansoittaa taivasta, siinä ei veli läksytä - läksykirjoilla, se on Jumalantyö.

        TS. tämä hyvänomantunnon liitto, asiakirja, muistuttaa Jumalan ja kansansa häistä, se on liiton asiakirja, Siinä Jumala sitoutuu huolehtimaan morsiamensa fyysisistä ja hengellisistä tarpeista, mitä te tarvitsemme. Se sopimus on iankaikkinen, ennen luomista tuotu Sana, joka oli Jumalan tykönä ja tämä Sana oli Jumala.

        Morsian saa levätä Ylkänsä käsivarsilla.

        "Nyt emme vielä voi elää aviomiehen--Ylkämme kanssa, vaimona. Se aika ei ole vielä.
        Häät on edessäpäin."

        Niinkö luulet?

        Taitaa häät peruuntua, kun Ylkä palattuaan huomaa, että neitsyeksi luulemansa morsian onkin täysi hutsu, joka Yljän poissaollessa on pyöräyttänyt miljoonittain jälkeläisiä Yljän vihollisille...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista. En ole itse kirkon kuullut moista tekevän, päin vastoin, se opettaa, että kaikista kirkkokunnista löytyy pelastettuja.

        "Ei sapattikaan ole niin tärkeä, että sitä pitää tyrkyttää ennen pelastusta uskon kautta."

        Silloin Jeesuskaan ei merkitse sinulla paljoa. Haluat hänen pelastavat sinut, mutta et halua häntä kuninkaaksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli!
        Jumalasta ei ole näkynyt/kuulunut yhtään mitään viimeiseen vajaa 2000 vuoteen.

        Sapatti on ja pysyy Jumalan käskynä.


    • Anonyymi

      Olen puhunut. UGH!

    • Anonyymi

      Huvittaa joidenkin kirjoittajien tapa kaivella tikkuja toisten silmistä, mutta eivät hokaa malkaa... .Tässä raamatussa on hyvä ilmaisu meille, eli peili.

      tämä palstan sitä ja tätä, tuota ja näitä, sekä noita - adenttikirkko noin ja näin --- hohoijaa.

      Eikös sinulla ole muuta puhumista. Tietenkin on puheripuliin hoito, että avaa suun, mutta kun näin sivullisena alkaa näyttää siltä, että kyse on jo kroonisesta paksusuolen tulehduksesta. Suu on ruokkinut liikaa sisäistä persoonaa, tai sielua.

      Itse olen käsittänyt sen, että jos henkilökohtaisesti jokainen elää uskoaan todeksi, eikä niin sen naapurin uskoa, se on tämä kunkin eläväisen oman seurakunnan siunaus ja siinä Pyhä Henki sitten hoitaa seurakuntaa.

      Tuskin sitä kannattaa mennä kylille ja aitovierille katsomaan, miten naapurit pihojaan hoitaa, sitten matkii samoja istutuksia. Siinä sivussa tuvassaan väittelee, että vain nämä istutukset meidän tuvan pihaan. Ei se näin mene.
      Rikkaus häviää.

      Kyllä Jumalalla olisi paljon annettavaa, kun lähtee vain omasta sielusta liikkeelle ja hoitaa sitä.

      • Anonyymi

        "Tietenkin on puheripuliin hoito, että avaa suun, mutta kun näin sivullisena alkaa näyttää siltä, että kyse on jo kroonisesta paksusuolen tulehduksesta. Suu on ruokkinut liikaa sisäistä persoonaa, tai sielua."

        Hienoa, että olet tunnistanut, mikä itseäsi vaivaa. Nyt kun keksisit vielä, mikä siihen auttaa...


    • Anonyymi

      Ei adventti kirkko ole ylpeä . Hierarkia tulee Jumalasta . Ja pastori siinä luonnollisesti seurakuntaa korkeampi .

      • Anonyymi

        Pastoreilla ja muilla adventtikirkon palkkalistoilla olevilla on paljon suurempi palkka kuin suurella enemmistöllä adventtikirkon jäsenistä Suomessa on koskaan ollut.
        Eiköhän sekin kerro jo osaltaan hierarkiasta.
        Jäsenistö joutuu vielä siitä paljon pienemmästä palkasta tai eläkkeestä maksamaan adventtikirkon valtaapitävien kaikki kulut ja huvitukset.
        Kyllä se kertoo kaiken adventismista ylipäätään.
        "Kallis on herrojen palvelus."


      • Anonyymi

        Ei ole pastori Adventtikirkossa seurakunnan yläpuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pastoreilla ja muilla adventtikirkon palkkalistoilla olevilla on paljon suurempi palkka kuin suurella enemmistöllä adventtikirkon jäsenistä Suomessa on koskaan ollut.
        Eiköhän sekin kerro jo osaltaan hierarkiasta.
        Jäsenistö joutuu vielä siitä paljon pienemmästä palkasta tai eläkkeestä maksamaan adventtikirkon valtaapitävien kaikki kulut ja huvitukset.
        Kyllä se kertoo kaiken adventismista ylipäätään.
        "Kallis on herrojen palvelus."

        Adventtikirkon pastorin palkka on aika lailla sama kuin sairaanhoitajan palkka. Sekö on sinun mielestäsi suurempi kuin suurimmalla osalla jäseniä? Sinä et kyllä todellakaan tunne jäsenistöä, jos noin väität.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkon pastorin palkka on aika lailla sama kuin sairaanhoitajan palkka. Sekö on sinun mielestäsi suurempi kuin suurimmalla osalla jäseniä? Sinä et kyllä todellakaan tunne jäsenistöä, jos noin väität.

        Sairaanhoitaja tekee raskasta ja vaikuttavaa työtä noin 40 tuntia viikossa. Adventtikirkon pastori on sapattina äänessä noin tunnin. Mielestäni sairaanhoitajan palkan tulisi olla tuplasti pastorin palkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaanhoitaja tekee raskasta ja vaikuttavaa työtä noin 40 tuntia viikossa. Adventtikirkon pastori on sapattina äänessä noin tunnin. Mielestäni sairaanhoitajan palkan tulisi olla tuplasti pastorin palkka.

        Samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pastori Adventtikirkossa seurakunnan yläpuolella.

        Onpas. Tietysti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkon pastorin palkka on aika lailla sama kuin sairaanhoitajan palkka. Sekö on sinun mielestäsi suurempi kuin suurimmalla osalla jäseniä? Sinä et kyllä todellakaan tunne jäsenistöä, jos noin väität.

        "Adventtikirkon pastorin palkka on aika lailla sama kuin sairaanhoitajan palkka."

        No ei ole. Sairaanhoitajan keskipalkka on noin 2.500 euroa.
        Pastorin palkka adventtikirkossa on 3.200-3.700 eur.

        Sairaanhoitajan kokonaisansiossa on mukana työkokemuslisä, epämukavan työajan vuorolisät (ilta-, yö- ja viikonloppulisät), ylityökorvaukset ja mahdolliset muut korvaukset, esimerkiksi hälytysrahat tai bonukset, jolloin palkka on noin 3.300 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Adventtikirkon pastorin palkka on aika lailla sama kuin sairaanhoitajan palkka."

        No ei ole. Sairaanhoitajan keskipalkka on noin 2.500 euroa.
        Pastorin palkka adventtikirkossa on 3.200-3.700 eur.

        Sairaanhoitajan kokonaisansiossa on mukana työkokemuslisä, epämukavan työajan vuorolisät (ilta-, yö- ja viikonloppulisät), ylityökorvaukset ja mahdolliset muut korvaukset, esimerkiksi hälytysrahat tai bonukset, jolloin palkka on noin 3.300 euroa.

        Älä jauha parkaa!

        "Palkka oli yksityisellä sektorilla 3 129 € (4643 yksittäistä palkkaa), valtiolla 3 518 € (510 yksittäistä palkkaa) ja kuntasektorilla 3 272 € (45434 yksittäistä palkkaa)."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jauha parkaa!

        "Palkka oli yksityisellä sektorilla 3 129 € (4643 yksittäistä palkkaa), valtiolla 3 518 € (510 yksittäistä palkkaa) ja kuntasektorilla 3 272 € (45434 yksittäistä palkkaa)."

        Sairaanhoitajan palkka ilman lisiä on vain tuon 2500 €. Pastori tienaa 3200 - 3700 € kivoilla työajoilla. Lauantaina toki tunti tai puoli voi olla puhettakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaanhoitaja tekee raskasta ja vaikuttavaa työtä noin 40 tuntia viikossa. Adventtikirkon pastori on sapattina äänessä noin tunnin. Mielestäni sairaanhoitajan palkan tulisi olla tuplasti pastorin palkka.

        Sekö sinua harmittaa. Olisit valinnut ammatin, joka on mielesi mukaan noin kevyttä työtä.
        Lihako sinussa sitten esti papintyön? Ehkä hyvä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaanhoitajan palkka ilman lisiä on vain tuon 2500 €. Pastori tienaa 3200 - 3700 € kivoilla työajoilla. Lauantaina toki tunti tai puoli voi olla puhettakin.

        voi voi, kun sinulla on ollut siellä adventismissa ongelmia. Pappi tunnin savotalla saa sinut kateelliseksi.
        Saanko sivullisena hieman naurahtaa sinulle. Tuntuu, että nyt päätelmälläsi pilkkasitkin itseäsi.


      • Anonyymi

        Miten niin korkeampi? Ei Jeesuksessa ole kukaan toista korkeampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö sinua harmittaa. Olisit valinnut ammatin, joka on mielesi mukaan noin kevyttä työtä.
        Lihako sinussa sitten esti papintyön? Ehkä hyvä niin.

        En tykkää puhua pehmeitä, joten työskentelen aivan eri alalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaanhoitaja tekee raskasta ja vaikuttavaa työtä noin 40 tuntia viikossa. Adventtikirkon pastori on sapattina äänessä noin tunnin. Mielestäni sairaanhoitajan palkan tulisi olla tuplasti pastorin palkka.

        Ei pidä paikkaansa. Pastori tekee saman 40 tuntia tai enemmänkin töitä viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Adventtikirkon pastorin palkka on aika lailla sama kuin sairaanhoitajan palkka."

        No ei ole. Sairaanhoitajan keskipalkka on noin 2.500 euroa.
        Pastorin palkka adventtikirkossa on 3.200-3.700 eur.

        Sairaanhoitajan kokonaisansiossa on mukana työkokemuslisä, epämukavan työajan vuorolisät (ilta-, yö- ja viikonloppulisät), ylityökorvaukset ja mahdolliset muut korvaukset, esimerkiksi hälytysrahat tai bonukset, jolloin palkka on noin 3.300 euroa.

        Sorry vaan, mutta tunnen henkilökohtaisesti useitakin sairaanhoitajia. Jokaisen palkka on tuo 3.200 - 3.700 euroa/kk.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      274
      2550
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      92
      2021
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1606
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      157
      1427
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1268
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1195
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe