Kuten on aiemmin tuotu ilmi, Joseph Smith kopioi osia Kuningas Jaakon käännöksestä omaan Mormonin kirjaansa. Toinen vähemmän tunnettu kirja josta hän otti joko osia tai vaikutteita oli New Yorkissa vuonna 1816 julkaistu Yhdysvaltain koulujen oppikirjaksi tarkoitettu "The Late War between the United States and Great Britain".
"The Late War" oli Gilbert J. Huntin kirjoittama ja hän kirjoitti sen Kuningas Jaakon käännöksen tyylillä.
Tutkijat ovat löytäneet yli 100 kappaletta harvinaisia neljän sanan ilmauksia jotka esiintyvät sekä "The Late War" kirjassa että Mormonin kirjassa.
Yhtäläisyyksiä Mormonin kirjan ja "The Late War" kirjan kanssa
Anonyymi-ap
3
227
Vastaukset
- Anonyymi
Esimerkkejä näistä kopioiduista kohdista voi nähdä täällä
A Comparison of The Book of Mormon and The Late War Between the United States and Great Britain
http://wordtree.org/thelatewar/ - Anonyymi
Joseph Smithin kirjoitukset ovat saaneet vaikutteita useista eri lähteistä. Lisään lukien oma pääkoppansa. Tosin näillä lähteillä ei ole mitään tekemistä Luojan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen252684Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään402332Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.621308Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp2991231- 41986
- 42967
- 77894
Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh77877Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin175803Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup94798